Τρίτη, 09 Ιουλίου 2024 09:54

Ξεκίνησαν οι θερινές εκπτώσεις - Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Σήκωσε αυλαία η φετινή περίοδος θερινών εκπτώσεων, οι οποίες θα διαρκέσουν έως το Σάββατο 31 Αυγούστου.

Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο των εκπτώσεων, τα καταστήματα μπορούν, προαιρετικά, να είναι ανοιχτά και την Κυριακή 14 Ιουλίου.

Οι έμποροι προσδοκούν τόνωση των πωλήσεων και αύξηση του τζίρου τους, μετά το δύσκολο ξεκίνημα για το λιανεμπόριο στις αρχές του έτους και υπόσχονται γενναίες προσφορές στα προϊόντα τους κατά τη διάρκεια της εκπτωτικής περιόδου. Από την πλευρά τους, οι καταναλωτές αναζητούν ευκαιρίες, ώστε να προχωρήσουν σε αγορές τις οποίες κατά τη διάρκεια του έτους και εν μέσω των πληθωριστικών πιέσεων ανέβαλαν, δίνοντας προτεραιότητα στις βασικές ανάγκες τους.

Σύμφωνα με όσα επεσήμανε ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττική και του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, «ο φετινός τριπλός στόχος είναι να ενισχυθεί την περίοδο των εκπτώσεων η καταναλωτική εμπιστοσύνη και το οικονομικό κλίμα στην αγορά, να αποκλιμακωθεί ο πληθωρισμός μισή μονάδα και οι πωλήσεις του διμήνου Ιουλίου-Αυγούστου να ξεπεράσουν τον περυσινό τζίρο των περίπου 7 δισ. ευρώ».

«Είναι πολύ σημαντικό που ο πληθωρισμός στην Ελλάδα κινήθηκε πτωτικά τον Ιούνιο στο 2,4% και χαμηλότερα της ευρωζώνης, καθώς και η σταδιακή μείωση των τιμών στα τρόφιμα, γεγονός που δικαιολογεί μια αισιοδοξία για την κίνηση της καλοκαιρινής αγοράς» πρόσθεσε ο κ. Κορκίδης.

«Σε μία εποχή δύσκολη για τα καταστήματα, με την ακρίβεια να συρρικνώνει το διαθέσιμο εισόδημα και το τραπεζικό σύστημα κλειστό, οι καλοκαιρινές εκπτώσεις ευελπιστούμε ότι θα φέρουν έναν άνεμο αισιοδοξίας στην αγορά και θα δώσουν ανάσα στις δοκιμαζόμενες μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Το καταναλωτικό κοινό γνωρίζει πολύ καλά ότι τούτη είναι η στιγμή στην οποία θα βρει επάρκεια προϊόντων και πολύ μεγάλες εκπτώσεις ώστε να καλύψει τις ανάγκες του, ενόψει και των καλοκαιρινών διακοπών» σημείωνε από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης.

Τι να προσέχουν οι καταναλωτές

Οι καταναλωτές κατά τις αγορές τους πρέπει να γνωρίζουν πως, σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Οι δύο τιμές, εξακολουθούν να αποτυπώνονται υποχρεωτικά βάσει και του Κώδικα Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής (ΥΑ 35935/13-4-2023) που ορίζει περί αναγραφής νέας (χαμηλότερης) τιμής μαζί με την αναγραφή της προγενέστερης (υψηλότερης) τιμής που εφαρμόστηκε. Η προηγούμενη τιμή μπορεί να εμφανίζεται σε διαγραμμένη μορφή π.χ. «τώρα 50 ευρώ, πριν 100 ευρώ» ή «50 ευρώ 100 ευρώ». Παράλληλα, μπορεί συμπληρωματικά να χρησιμοποιείται ποσοστό π.χ. «20% έκπτωση».

Παράλληλα, σύμφωνα με πρόσφατη τροποποίηση στο ν. 2251/1994 (Α’ 191) προστίθεται άρθρο 9ι ως εξής: «Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο προμηθευτής για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο προμηθευτής κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος των τριάντα (30) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από τριάντα (30) ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο προμηθευτής στο χρονικό διάστημα που το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά.

Αν η τιμή μειώνεται προοδευτικά κατά τη διάρκεια των εξήντα (60) ημερών, πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή που ίσχυε πριν από την εφαρμογή της πρώτης από τις διαδοχικές μειώσεις τιμών».

Αυτό σημαίνει ότι εάν οι έμποροι προβούν σε διαδοχική μείωση τιμών, μπορούν να κρατήσουν την αρχική διαγραφόμενη τιμή για έως 60 ημέρες.

Πηγή: Cnn.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 09 Ιουλίου 2024 09:44

Σχετικά Άρθρα

  • Εκπτώσεις έως 50% στα πρόστιμα για όσες επιχειρήσεις παραδεχτούν φοροδιαφυγή
    Εκπτώσεις έως 50% στα πρόστιμα για όσες επιχειρήσεις παραδεχτούν φοροδιαφυγή

    Έκπτωση έως 50% στα πρόστιμα που έχει βεβαιώσει η εφορία, μπορούν να κερδίσουν οι επιχειρήσεις που θα παραδεχτούν πως έχουν διαράξει φοροδιαφυγή, συμπληρώνοντας την «δήλωση αποδοχής πράξεων στο πλαίσιο του φορολογικού ελέγχου».

    Συγκεκριμένα, με μια δήλωση αποδοχής των φορολογικών παραβάσεων που έχουν διαπράξει και με εξόφληση του 25% της οφειλής τους εντός 3 ημερών, θα μπορούν οι φορολογούμενοι να κερδίσουν έκπτωση στα πρόστιμα που ξεκινούν από 25% και φθάνουν έως και 50%.

    Σημειώνεται πως μπορείτε να βρείτε την «Δήλωση αποδοχής πράξεων στο πλαίσιο φορολογικού ελέγχου σύμφωνα με το άρθρο 75 του ν. 5104/2024 (Α' 58) - ΚΦΔ και μείωσης προστίμων», στο site της ΑΑΔΕ, και πιο συγκεκριμένα στον Κατάλογο Εντύπων.

    Τι να προσέξετε

    Στο έντυπο με την επωνυμία «Δήλωση αποδοχής πράξεων στο πλαίσιο του φορολογικού ελέγχου» οι φορολογούμενοι θα πρέπει:

    1. Να σμπληρώσουν τα προσωπικά τους στοιχεία, την επωνυμία της εταιρείας, το είδος της δραστηριότητας

    2. Να δηλώσουν ότι αποδέχονται την πράξη διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου, τέλους η εισφοράς

    3. Να δηλώσουν ότι εντός 3 ημερών από την κοινοποίηση η παραλαβή του σχετικού μηνύματος στη θυρίδα του ηλεκτρονικού λογαριασμού θα καταβάλλουν το 25% του κύριου φόρου.

    Το υπόλοιπο ποσό θα μπορεί να καταβληθεί εφάπαξ ή σε έως 12 δόσεις.

    Έκπτωση έως και 50%

    Συγκεκριμένα η νέα διαδικασία προβλέπει «κούρεμα» των προστίμων ως εξής:

    • Έκπτωση 25%

    Εάν γίνει αποδοχή της κύριας οφειλής φόρου προ της έναρξης συζήτησης ενώπιον αρμόδιου δικαστηρίου.

    • Έκπτωση 30%

    Εάν γίνει αποδοχή της κύριας οφειλής φόρου προ της υποβολής προσφυγής σε αρμόδιο διοικητικό δικαστήριο.

    • Έκπτωση 40%

    Εάν γίνει αποδοχή της κύριας οφειλής φόρου μετά την κοινοποίηση οριστικού διορθωτικού προσδιορισμού φόρου αλλά πριν την προσφυγή στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ). Ο ελεγχόμενος έχει προθεσμία 30 ημερών από την κοινοποίηση οριστικού διορθωτικού προσδιορισμού φόρου, για να προσφύγει στη ΔΕΔ και στο διάστημα αυτό, μπορεί να αποδεχτεί το αποτέλεσμα του ελέγχου και να μειώσει το πρόστιμο, για να μην ρισκάρει την απόρριψη της προσφυγής του από τη ΔΕΔ και τη βεβαίωση ολόκληρου του προστίμου.

    • Έκπτωση 50%

    Εφόσον η παραδοχή των παραβάσεων (μη υποβολή δηλώσεων ή υποβολής ανακριβών δηλώσεων) γίνει μετά την έκδοση και κοινοποίηση εντολής ελέγχου ή πρόσκλησης παροχής πληροφοριών, και έως την παρέλευση της προθεσμίας για την υποβολή εκπρόθεσμης αρχικής ή τροποποιητικής δήλωσης από την κοινοποίηση προσωρινού διορθωτικού προσδιορισμού του φόρου.

    Για να εξασφαλίσει την έκπτωση ο ελεγχόμενος, θα πρέπει να υποβάλει τις σχετικές εκπρόθεσμες αρχικές ή τροποποιητικές δηλώσεις πριν την κοινοποίηση της πράξης προσωρινού διορθωτικού προσδιορισμού φόρου (με την έκδοση της εντολής ελέγχου) ή να υποβάλει τις σχετικές δηλώσεις εντός 10 ημερών από την κοινοποίηση της πράξης προσωρινού διορθωτικού προσδιορισμού φόρου.

    Πηγή: cnn.gr

  • Τέλος εκπτώσεων: Οικονομικά προβλήματα και καύσωνας «έκαψαν» την αγορά της Ηλείας
    Τέλος εκπτώσεων: Οικονομικά προβλήματα και καύσωνας «έκαψαν» την αγορά της Ηλείας

    Πτώση τζίρου έως και 30%

    Της Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Με ανησυχητικά αρνητικό πρόσημο κλείνουν οι φετινές καλοκαιρινές εκπτώσεις στην Ηλεία. Τα εμπορικά καταστήματα είδαν το ταμείο τους να βγαίνει… μείον και σε σημαντική πτώση συγκριτικά με την περσινή σεζόν που αγγίζει και το 30%. Η ακρίβεια που μαστίζει τα νοικοκυριά αλλά και ο παρατεταμένος καύσωνας, δημιούργησαν ένα απαγορευτικό… κοκτέιλ που απέτρεψε τους καταναλωτές να κάνουν τις αγορές τους, με μοναδική εξαίρεση τον Αύγουστο που και πάλι η πλειοψηφία των καταστηματαρχών δεν κατάφερε να μειώσει τη διαφορά των προηγούμενων μηνών.

    Ηλίας Ξανθούλης - Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Πύργου: «Ελπίζουμε να μην δούμε πολλά λουκέτα»

    Ksanthoulis 2Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πύργου, Ηλίας Ξανθούλης (φωτογραφία αρχείου)

    «Η φετινή καλοκαιρινή σεζόν ήταν μια από τις πολύ κακές και δυστυχώς οι μέχρι στιγμής εκτιμήσεις δίνουν ότι η ζημιά που σημειώθηκε αγγίζει το 30%» δηλώνει στο ilialive.gr ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πύργου Ηλίας Ξανθούλης. «Δυστυχώς η οικονομική κατάσταση των καταναλωτών, η αβεβαιότητα που υπάρχει αλλά και ο καύσωνας δεν βοήθησαν καθόλου την αγορά. Ειδικά ο παρατεταμένος καύσωνας ήταν ανασταλτικός παράγοντας. Ως Σύλλογος προσπαθήσαμε μέσα από τις δράσεις μας, την παράταση του ωραρίου, τις εκδηλώσεις κάποιες Παρασκευές και τη Λευκή Νύχτα να βοηθήσουμε στην τόνωση της αγοράς. Αλλά δεν βοήθησαν όσο περιμέναμε γιατί η θερμοκρασία ήταν στα ύψη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, στη Λευκή Νύχτα ο κόσμος άρχισε να βγαίνει στην αγορά μετά τις 22.00» συμπληρώνει ο κ. Ξανθούλης.

    Ο ίδιος ευελπιστεί σε ένα καλύτερο διάστημα αγοραστικής κίνησης, διαφορετικά όπως τονίζει, τα λουκέτα είναι αναπόφευκτα. «Αναμένουμε να δούμε πώς θα κυλήσει το επόμενο διάστημα και πώς θα μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε στις αυξημένες υποχρεώσεις μας. Θέλω να ελπίζω ότι δεν θα δούμε πολλά λουκέτα, γιατί θα δούμε σίγουρα επιχειρήσεις να κλείνουν, να μην αντέχουν τα βάρη και τις υποχρεώσεις. Δυστυχώς κάθε χρόνο και χειρότερα…»

    Φώτης Νικολόπουλος - Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Αμαλιάδας: «Ευελπιστούμε να κλείσει θετικά η χρονιά»

    Amaliada Agora 2Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ήλιδας, Φώτης Νικολόπουλος (φωτογραφία αρχείου)

    «Η αγορά κινήθηκε σε μέτριους ρυθμούς και σίγουρα όχι όπως περιμέναμε. Η γενικότερη ακρίβεια και οι καιρικές συνθήκες δεν ευνόησαν την αγοραστική κίνηση. Τον Αύγουστο με την έλευση των ετεροδημοτών αυξήθηκε κατά πολύ η κίνηση και ο τζίρος των καταστημάτων. Ήταν ένας πολύ καλός μήνας που όμως δεν καταφέραμε να καλύψουμε το χαμένο έδαφος των προηγούμενων μηνών, Ιουνίου και Ιουλίου» σημειώνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αμαλιάδας, Φώτης Νικολόπουλος. Τονίζει ότι οι επαγγελματίες ευελπιστούν σε έναν Σεπτέμβριο με ανοδική τάση ώστε η χρονιά να κλείσει με θετικό πρόσημο. «Παρ’ όλα αυτά παραμένουμε αισιόδοξοι. Ευελπιστούμε να έχει ανοδική τάση ο Σεπτέμβρης και το τελευταίο τετράμηνο για να κλείσει θετικά η χρονιά. Προσπαθούμε να αγωνιζόμαστε και να προσφέρουμε ποιοτικά προϊόντα σε καλές τιμές στους καταναλωτές».

  • Ολοκληρώνονται σήμερα οι θερινές εκπτώσεις – Για υποτονική κίνηση κάνουν λόγο οι έμποροι – Σε ισχύ το καλάθι με τα σχολικά είδη
    Ολοκληρώνονται σήμερα οι θερινές εκπτώσεις – Για υποτονική κίνηση κάνουν λόγο οι έμποροι – Σε ισχύ το καλάθι με τα σχολικά είδη

    Υποτονική χαρακτηρίζεται από τους εμπόρους η αγοραστική κίνηση κατά τις φετινές θερινές εκπτώσεις που ολοκληρώνονται, σήμερα, Σάββατο 31 Αυγούστου, γεγονός στο οποίο συνετέλεσε σε μεγάλο βαθμό και η μείωση της αγοραστικής δύναμης του Έλληνα καταναλωτή.

    Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του επιχειρηματικού κόσμου οι προσδοκίες για τόνωση της κατανάλωσης δεν ευοδώθηκαν με τον τζίρο να σημειώνει χαμηλές «πτήσεις» και πλέον ο εμπορικός κόσμος στρέφεται στις προσφορές και - ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής περιόδου - στο καλάθι με τα σχολικά είδη που έχει τεθεί ήδη σε ισχύ.

    Όπως αναφέρει η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, «οι θερινές εκπτώσεις του 2024 ολοκληρώθηκαν εν μέσω πολλαπλών αντιφάσεων. Η ανάκαμψη δεν φαίνεται να εδραιώνεται στην αγορά εξαιτίας της διατήρησης των ανοδικών πιέσεων στο λειτουργικό κόστος και στις φορολογικές υποχρεώσεις.

    Παράλληλα, η σωρευτικά διαβρωτική επίδραση του πληθωρισμού έχει συρρικνώσει το διαθέσιμο εισόδημα, καθιστώντας τους καταναλωτές ιδιαίτερα επιφυλακτικούς, με την αβεβαιότητα στο διεθνές περιβάλλον να παραμένει. Στα θετικά περιλαμβάνονται τα μεγέθη του τουρισμού για το πρώτο εξάμηνο του έτους, σε επίπεδο εισερχόμενης ταξιδιωτικής κίνησης και ταξιδιωτικών εισπράξεων. Ωστόσο, τα αποτελέσματα περιορίζονται στις τουριστικές περιοχές, ενώ η αδύναμη εγχώρια παραγωγική βάση συνεπάγεται επιβάρυνση του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών, συρρικνώνοντας τον ήδη περιορισμένο δημοσιονομικό χώρο».

    Σύμφωνα με την εκτίμηση των εμπόρων, συντριπτικό είναι το ποσοστό των επιχειρήσεων (85%) που θεωρεί πως φέτος οι καταναλωτές ήταν περισσότερο συγκρατημένοι στις αγορές τους συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια ενώ ιδιαίτερη σημασία έχει ότι, παρά τη σχετική συζήτηση, μόνο 4 στις 10 επιχειρήσεις (42%) στην έρευνα της ΕΣΕΕ φάνηκε να μπορούν να πραγματοποιούν πωλήσεις και εκτός φυσικού καταστήματος. Το εύρημα αυτό εκτιμάται από τους εμπόρους σημαντικό, όχι διότι φαίνεται να αντιστέκεται η μικρομεσαία εμπορική δραστηριότητα το διαδίκτυο και τις νέες τεχνολογίες αλλά κυρίως λόγω των αντικειμενικών δυσκολιών που επιβάλει το κόστος του ψηφιακού μετασχηματισμού.

    Στο μεταξύ σύμφωνα και με τα αποτελέσματα της εξαμηνιαίας έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, οι 8 στις 10 επιχειρήσεις κατέγραψαν χαμηλότερο ή ίδιο τζίρο σε σχέση με πέρυσι κατά τη διάρκεια της θερινής εκπτωτικής περιόδου ενώ εκτιμάται ότι στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο η έλλειψη διαθέσιμου οικογενειακού εισοδήματος, η αύξηση των τιμών στα τρόφιμα σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα, κάνουν δύσκολα προβλέψιμη τη συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού για το επόμενο εξάμηνο.

    Ο προβληματισμός των εμπόρων, ως προς τις δυνατότητες ανάκαμψης της εμπορικής αγοράς καταγράφεται και στην έρευνα της ΕΣΕΕ. Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει η ΕΣΕΕ, δεν πρέπει να λησμονούνται δύο παράμετροι: Αφενός, το γεγονός ότι πλέον έχει εδραιωθεί η κουλτούρα των πωλήσεων εκτός φυσικού καταστήματος. Αφετέρου, η κόπωση που παρατηρείται στην αγορά εξαιτίας του σωρευτικού αποτελέσματος των πολλαπλών κρίσεων και κυρίως της συρρίκνωσης της αγοραστικής δύναμης ως συνέπεια της ακρίβειας.

    Είναι χαρακτηριστικό ότι, ακόμη και στις περιπτώσεις όπου ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων, η αύξηση αυτή δεν υπερέβη το 10% για περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις ενώ αντίθετα, στις περιπτώσεις όπου ο κύκλος εργασιών υποχώρησε κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων, η μείωση για το 69% των επιχειρήσεων ήταν ισχυρότερη και υπερέβη το 20%.

    Από την πλευρά του το υπουργείο Ανάπτυξης, στο πεδίο ευθύνης του, έχει εντείνει, περαιτέρω, τους ελέγχους σε όλο το εύρος της αγοράς ενώ επιδιώκει, σταδιακά, να ενδυναμωθεί ο ρόλος των καταναλωτών στη μάχη κατά της ακρίβειας με την επιλογή της συμφερότερης τιμής και κατ’ επέκταση να ενισχυθεί ο ρόλος του στη λειτουργία του υγιούς ανταγωνισμού. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, ήδη διερευνώνται οι δυνατότητες ώστε να αυξηθεί περαιτέρω η χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-katanalotis και να γίνει «φιλικότερη» στους χρήστες.

    Υπενθυμίζεται ότι σήμερα οι καταναλωτές μπορούν να κάνουν σύγκριση τιμών σε περισσότερους από 3.000 κωδικούς βασικών καταναλωτικών προϊόντων σε διάφορες αλυσίδες σούπερ μάρκετ καθώς και να συγκρίνουν «καλάθια» προϊόντων αλλά σκοπός είναι, στο προσεχές διάστημα, να μπορούν να βλέπουν και ένα ιστορικό τιμών ανά προϊόν και ανά σούπερ μάρκετ, ώστε να έχουν άποψη για την πορεία διαμόρφωσης των τιμών. Επιπλέον, οι καταναλωτές θα βλέπουν στην εφαρμογή και τις τιμές των καυσίμων ανά περιοχή και ανά πρατήριο, που σήμερα αναρτώνται σε άλλη πλατφόρμα και δίπλα στις τρέχουσες τιμές θα προστεθούν και οι μέσες τιμές ανά νομό, με σκοπό να έχουν οι καταναλωτές μια ολοκληρωμένη άποψη και να πιέζονται εταιρίες και πρατηριούχοι να κρατούν όσο το δυνατόν χαμηλότερα το κόστος των καυσίμων.

    Σε ισχύ το καλάθι με τα σχολικά είδη

    Στο μεταξύ για το επόμενο δίμηνο, ο τζίρος στο λιανεμπόριο θα συγκεντρωθεί στα είδη που σχετίζονται με τη νέα σχολική χρονιά.
    Με τον χρόνο να μετρά αντίστροφα για την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τέθηκε σε ισχύ από την Τετάρτη 28 Αυγούστου έως και τις 15 Οκτωβρίου, το καλάθι με τα σχολικά είδη για το οποίο ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, έχει ζητήσει από τις επιχειρήσεις να εξαντληθούν όλα τα περιθώρια μείωσης του κέρδους και οι τιμές να είναι καλύτερες από πέρυσι. Στο πλαίσιο αυτό, ξεκίνησαν αυστηροί έλεγχοι από την πλευρά της πολιτείας για το περιθώριο κέρδους και τις ανατιμήσεις στα σχολικά είδη. Υπενθυμίζεται ότι το πρόστιμο για σχετικές παραβάσεις έχει πενταπλαστιαστεί και έχει ανέλθει στα 5 εκατ. ευρώ μετά από νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης.

    Στο καλάθι του μαθητή εντάσσονται: σχολικές τσάντες, κασετίνες. τετράδια / μπλοκ (και ετικέτες τετραδίων και καλύμματα), μολύβια ξύλινα ή μηχανικά, χρωματιστοί μαρκαδόροι / ξυλομπογιές, στυλό, γόμες, ξύστρες, διαβήτες, χάρακες (σετ γεωμετρικών οργάνων) και φωτοτυπικό χαρτί. Η ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού για τα προϊόντα που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία γίνεται υποχρεωτικά: α) Μέσω ειδικού σήματος που τοποθετείται επί των προϊόντων ή στο φυσικό ή στον ηλεκτρονικό χώρο πώλησής τους ή σε κάθε μέσο με το οποίο τα προϊόντα διαφημίζονται στον καταναλωτή, β) μέσω ανάρτησης, στην είσοδο κάθε καταστήματος, ευκρινούς λίστας/καταλόγου των προϊόντων που συνθέτουν το καλάθι του νοικοκυριού καθώς και των τιμών στις οποίες προσφέρονται τα προϊόντα και γ) μέσω ενός τουλάχιστον ξεχωριστού σημείου πώλησης, σε περίοπτη θέση του καταστήματος, στο οποίο τοποθετούνται και διατίθενται στο καταναλωτικό κοινό συγκεντρωμένα τα προϊόντα.

    Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι αν τα αποθέματα προϊόντος που συμμετέχει στην πρωτοβουλία εξαντληθούν σε ένα ή περισσότερα καταστήματα, οι επιχειρήσεις οφείλουν να αντικαθιστούν προσωρινά το προϊόν που εξαντλήθηκε με αντίστοιχο προϊόν που διατίθεται στην ίδια ή χαμηλότερη τιμή και στην ίδια ή μεγαλύτερη ποσότητα. Αν δεν υπάρχει τέτοιο προϊόν στο κατάστημα, οι υπόχρεοι μεριμνούν για την τροφοδοσία του καταστήματος στο οποίο εξαντλήθηκε το προϊόν εντός δύο ημερών με επαρκή ποσότητα του προϊόντος που εξαντλήθηκε ή ενημερώνουν το υπουργείο Ανάπτυξης και την ψηφιακή πλατφόρμα e-katanalotis για την οριστική αντικατάσταση του προϊόντος στο σύνολο των καταστημάτων τους. Το νέο προϊόν θα πρέπει επίσης να βρίσκεται σε επάρκεια.

    Η οριστική αντικατάσταση προϊόντος επιτρέπεται για μία μόνο φορά μέχρι την νέα τακτική υποβολή καταλόγου προϊόντων. «Θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατό, ώστε να ελαφρύνουμε τον οικογενειακό προϋπολογισμό ενόψει της φετινής σχολικής χρονιάς» έχει δηλώσει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος Κώστας Γεράρδος
    Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης εξέφρασε την πεποίθησή του ότι το καλάθι του μαθητή έρχεται για να συγκρατήσει τις τιμές των βασικών σχολικών ειδών.

    Πέρυσι, οι τιμές στα σχολικά αναλώσιμα είδη εμφάνισαν αύξηση άνω του 10%, ενώ, σύμφωνα με την ετήσια μείωση 6% των τιμών στα χαρτικά τον Ιούλιο, εκτιμάται πως φέτος δεν θα έχουμε αυξήσεις, παρά τον τετραπλασιασμό του μεταφορικού κόστος των εισαγωγών από Κίνα το 2024. Έτσι, υπολογίζεται, πως το μέσο κόστος της σχολικής λίστας θα κυμαίνεται, ανάλογα την σχολική ηλικία από 20 έως 50 ευρώ. Βεβαίως, προσθέτει ο ίδιος, πρέπει να επισημανθεί, ότι η σχολική λίστα δεν εξαντλείται στη γραφική ύλη και στα αναλώσιμα, αφού συνήθως περιλαμβάνει και άλλα είδη, όπως σχολικά βοηθήματα, είδη ζωγραφικής και χειροτεχνίας, ξενόγλωσσα βιβλία, φόρμες γυμναστικής και άλλα συμπληρωματικά προϊόντα και δραστηριότητες, οι τιμές των οποίων δεν συμπεριλαμβάνονται στο καλάθι.

    Σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη: «Οι εισαγωγείς, οι ελληνικές επιχειρήσεις κατασκευής σχολικών και χαρτικών ειδών και, βεβαίως, εμπορικά και βιβλιοχαρτοπωλεία, καλούνται, για άλλη μια φορά, να βάλουν πλάτη και να κρατήσουν τις τιμές σε χαμηλά επίπεδα, καθώς είναι απόλυτη ανάγκη να στηριχθεί η ελληνική οικογένεια, ώστε τα παιδιά να έχουν πρόσβαση σε όλα τα απαραίτητα εφόδια. Επίσης, εάν θέλουμε να σταματήσουμε την απώλεια των περίπου 9 δις. ευρώ ετήσιων πωλήσεων από e-shops τρίτων χωρών στην ελληνική αγορά, είμαστε υποχρεωμένοι να γίνουμε, όσο το δυνατόν πιο ανταγωνιστικοί. Πρέπει λοιπόν να δώσουμε κίνητρα με προσιτές τιμές, όλο τον χρόνο στους εγχώριους διαχρονικούς πελάτες μας, ώστε να επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους, είτε φυσικά, είτε ψηφιακά από τα ράφια ελληνικών καταστημάτων. Ο συνδυασμός εκπτώσεων, προσφορών και καλαθιών λειτουργεί υπέρ των καταναλωτών».

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Μέχρι πότε θα διαρκέσουν οι καλοκαιρινές εκπτώσεις - Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
    Μέχρι πότε θα διαρκέσουν οι καλοκαιρινές εκπτώσεις - Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

    Μέχρι και τις 31 Αυγούστου θα διαρκέσουν οι θερινές εκπτώσεις στα εμπορικά καταστήματα της χώρας, με τους καταναλωτές και τις καταναλώτριες να σπεύδουν για τις τελευταίες αγορές της σεζόν.

    Πρόκειται για μια περίοδο, όπου οι πολίτες χρειάζεται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους.

    Τι θα πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

    Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται.
    • Το ποσοστό της έκπτωσης θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
    • Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).
    • Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
    • Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής.
    • Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
    • Οι καταναλωτές θα πρέπει να ζητάνε απόδειξη. Εκτός από λόγους φορολογικής εντιμότητας, σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος η απόδειξη είναι απαραίτητη για την επιστροφή των χρημάτων στους καταναλωτές.
    • Οι εκπτώσεις συνήθως αφορούν τα προϊόντα της θερινής σεζόν ενώ οι προσφορές είθισται να αφορούν μη εποχικά είδη αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής.
    • Στις προσφορές, οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να έχουν αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι πραγματοποιούνται προσφορές και στα προϊόντα που πωλούν θα πρέπει να αναγράφεται ξεκάθαρα η αρχική τιμή και η τελική τιμή προσφοράς και σε καμία περίπτωση το ποσοστό έκπτωσης.
    • Οι καταναλωτές, όπως ορίζεται από το άρθρο 1 του ν. 2251/94, έχουν κάθε δικαίωμα να ρωτούν για την προέλευση και την ποιότητα του προϊόντος και οι έμποροι έχουν την υποχρέωση να απαντούν σε αυτά τα ερωτήματα.
    Στη Θεσσαλονίκη

    Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Συμπληρωματικά να χρησιμοποιείται ποσοστό π.χ. «20% έκπτωση».

    Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

    Πρέπει να επιδεικνύεται ιδιαίτερη προσοχή στην τήρηση των διατάξεων περί εκπτώσεων και μειωμένων τιμών, καθώς οι κυρώσεις είναι βαριές. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 21 ν. 4177/2013, σε όσους παραβαίνουν το νόμο επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ.

    Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις αποδειχτεί ότι είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο των 20.000 ευρώ..

    Πηγή: cnn.gr

  • Αμαλιάδα: Διατηρείται ακόμα το “μπουστάρισμα” της Λευκής Νύχτας στην αγορά της πόλης – Σε κορύφωση η κίνηση αυτές τις ημέρες
    Αμαλιάδα: Διατηρείται ακόμα το “μπουστάρισμα” της Λευκής Νύχτας στην αγορά της πόλης – Σε κορύφωση η κίνηση αυτές τις ημέρες

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Ύστερα από την επιτυχημένη διοργάνωση της Λευκής Νύχτας της Αμαλιάδας και την μεγάλη ανταπόκριση του κόσμου, τα καταστήματα της πόλης εξακολουθούν να βλέπουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών, με την αγοραστική κίνηση ειδικά αυτή την περίοδο να παρουσιάζει μεγάλη αύξηση.

    Πρόκειται για μια εξέλιξη ζωτικής σημασίας για τον εμπορικό κόσμο, αφού η προηγούμενη περίοδος σύμφωνα με τους καταστηματάρχες ήταν ιδιαίτερα δύσκολη για όλους, καθώς το αγοραστικό κοινό παρουσίαζε μια “μουδιασμένη” στάση.

    Φαίνεται όμως πως η ώθηση της εκπτωτικής νύχτας, σε συνδυασμό με την άφιξη των ετεροδημοτών, συνέτειναν στο να αλλάξουν τα δεδομένα, ζεσταίνοντας την αγορά της πόλης.

    Amaliada Agora 2

    Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά στο ilialive.gr o πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Ήλιδας Φώτης Νικολόπουλος «Η κίνηση τον Αύγουστο είναι αρκετά αυξημένη, σε αυτό σίγουρα έχει παίξει σημαντικό ρόλο ο ερχομός των ετεροδημοτών που έχουν βοηθήσει στο να τονωθεί η αγορά, η οποία πλέον είναι σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα και ευελπιστούμε ότι μέχρι τέλος του μήνα θα συνεχίσει σε αυτούς τους ρυθμούς.

    Βοήθησε βέβαια και η Λευκή Νύχτα που ήταν μία επιτυχημένη διοργάνωση για την Αμαλιάδα. Με την έναρξη της εκδήλωσης τα καταστήματα ήταν γεμάτα και νομίζω ότι το αποτύπωμα που άφησε ήταν αρκετά θετικό. Ήταν μία τόνωση στην αγορά την οποία έχει και ανάγκη ειδικά την φετινή περίοδο».

    Amaliada Agora 3

    Από την πλευρά του ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων και εκδηλώσεων Εμπορικού Συλλόγου Γιάννης Γεωργακόπουλος επεσήμανε πως: «Η κίνηση στην αγορά έχει κορυφωθεί αυτές τις μέρες. Οι ετεροδημότες μας τιμούν κάθε χρονιά και ευτυχώς αυτό είναι μία τόνωση για την αγορά. Ευελπιστούμε να κρατήσει μερικές ημέρες ακόμα και μετά τον Δεκαπενταύγουστο γιατί περάσαμε άσχημα μέχρι τώρα. Από την Λευκή Νύχτα και μετά πάμε αρκετά καλά. Στη Λευκή Νύχτα, ήρθε πάλι πολύς κόσμος, ο κόσμος φάνηκε ότι είχε όρεξη να ψωνίσει, εκμεταλλεύτηκε και τις μεγάλες εκπτώσεις των μαγαζιών και αυτό μας βοήθησε πολύ» ανέφερε κλείνοντας ο κ. Γεωργακόπουλος

  • Ανδραβίδα: Θετικό το αποτύπωμα από την 4η Λευκή Νύχτα - Μεγάλη η ανταπόκριση του κόσμου
    Ανδραβίδα: Θετικό το αποτύπωμα από την 4η Λευκή Νύχτα Αμαλιάδας – Μεγάλη η ανταπόκριση του κόσμου

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Με ένα πλατύ χαμόγελο βρήκε τόσο τα πρόσωπα των διοργανωτών όσο και του εμπορικού κόσμου της Ανδραβίδας η λήξη της 4ης κατά σειρά Λευκής Νύχτας της Ανδραβίδας, αφού η ανταπόκριση του κόσμου ήταν ιδιαίτερα μεγάλη.

    Οι κάτοικοι της Ανδραβίδας αλλά και της ευρύτερης περιοχής αγκάλιασαν την διοργάνωση και “ζέσταναν” την αγορά, με τους επαγγελματίες από την πλευρά τους να προχωρούν σε μεγάλες εκπτώσεις και προσφορές ενώ οι διοργανωτές να έχουν φροντίσει ακόμα και την τελευταία λεπτομέρεια έτσι ώστε να περάσουν όμορφα μικροί και μεγάλοι.

    Η Πρόεδρος του Εμπορικού συλλόγου Ανδραβίδας, Δήμητρα Ζωγοπούλου, μιλώντας στο ilialive.gr εμφανίστηκε ιδιαίτερα ενθουσιασμένη για την ανταπόκριση του κόσμου, εκφράζοντας παράλληλα την ελπίδα της, η διοργάνωση αυτή να επαναληφθεί και τα επόμενα χρόνια, αποτελώντας θεσμό.

    «Είναι η 4η λευκή Νύχτα Ανδραβίδας και ο κόσμος ανταποκρίθηκε θετικά. Ήταν μία ένεση για την αγορά μας, γιατί ήταν μία πολύ δύσκολη σεζόν αυτή τόσο για τον δικό μας όσο και για τους άλλους δήμους. Προσπαθήσαμε για το καλύτερο και ο κόσμος ανταποκρίθηκε. Είχαμε κεράσματα έξω στον κόσμο, είχαμε το χορευτικό την “Εστία” που πλαισίωσε όμορφα την εκδήλωση με τα χορευτικά του, είχαμε την φιλαρμονική μας που άνοιξε την εκδήλωση, είχαμε κλόουν και διάφορα διαδραστικά παιχνίδια για τα παιδιά. Τα μαγαζιά μας είχαν καλές τιμές, μεγάλες προσφορές και αυτό είχε ανταπόκριση μεγάλη στον κόσμο. Ήταν πολύ καλά και ευελπιστούμε σε ακόμα καλύτερα. Θέλουμε να συνεχίσουμε αυτή τη δράση γιατί βλέπουμε ότι ο κόσμος την αγκάλιασε, την θέλει αφού βρίσκει πράγματα σε πολύ καλές τιμές» ανέφερε κλείνοντας η κα Ζωγοπούλου.

    Andravida Leuki 2

    Andravida Leuki 3

    Andravida Leuki 4

    Andravida Leuki 5

  • Θερινές εκπτώσεις: Πότε τελειώνουν - Συμβουλές για τους καταναλωτές
    Θερινές εκπτώσεις: Πότε τελειώνουν - Συμβουλές για τους καταναλωτές

    Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την λήξη των θερινών εκπτώσεων στα εμπορικά καταστήματα της χώρας, με τους καταναλωτές και τις καταναλώτριες να σπεύδουν για τις τελευταίες αγορές της σεζόν.

    Οι εκπτώσεις για το καλοκαίρι και θα διαρκέσουν έως και τις 31 Αυγούστου.

    Στη Θεσσαλονίκη

    Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Συμπληρωματικά να χρησιμοποιείται ποσοστό π.χ. «20% έκπτωση».

    Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

    Πρέπει να επιδεικνύεται ιδιαίτερη προσοχή στην τήρηση των διατάξεων περί εκπτώσεων και μειωμένων τιμών, καθώς οι κυρώσεις είναι βαριές. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 21 ν. 4177/2013, σε όσους παραβαίνουν το νόμο επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ.

    Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις αποδειχτεί ότι είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο των 20.000 ευρώ.

    Τι να προσέχουν οι καταναλωτές και οι καταναλώτριες

    • Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται.
    • Το ποσοστό της έκπτωσης θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
    • Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).
    • Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
    • Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής.
    • Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
    • Οι καταναλωτές θα πρέπει να ζητάνε απόδειξη. Εκτός από λόγους φορολογικής εντιμότητας, σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος η απόδειξη είναι απαραίτητη για την επιστροφή των χρημάτων στους καταναλωτές.
    • Οι εκπτώσεις συνήθως αφορούν τα προϊόντα της θερινής σεζόν ενώ οι προσφορές είθισται να αφορούν μη εποχικά είδη αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής.
    • Στις προσφορές, οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να έχουν αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι πραγματοποιούνται προσφορές και στα προϊόντα που πωλούν θα πρέπει να αναγράφεται ξεκάθαρα η αρχική τιμή και η τελική τιμή προσφοράς και σε καμία περίπτωση το ποσοστό έκπτωσης.
    • Οι καταναλωτές, όπως ορίζεται από το άρθρο 1 του ν. 2251/94, έχουν κάθε δικαίωμα να ρωτούν για την προέλευση και την ποιότητα του προϊόντος και οι έμποροι έχουν την υποχρέωση να απαντούν σε αυτά τα ερωτήματα.
    Πηγή: Cnn.gr
  • Αντίστροφη μέτρηση για τη λήξη των θερινών εκπτώσεων
    Αντίστροφη μέτρηση για τη λήξη των θερινών εκπτώσεων

    Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την λήξη των θερινών εκπτώσεων στα εμπορικά καταστήματα της χώρας, με τους καταναλωτές και τις καταναλώτριες να σπεύδουν για τις τελευταίες αγορές της σεζόν,

    Οι εκπτώσεις για το καλοκαίρι και θα διαρκέσουν έως και τις 31 Αυγούστου.

    Στη Θεσσαλονίκη

    Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Συμπληρωματικά να χρησιμοποιείται ποσοστό π.χ. «20% έκπτωση».

    Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

    Πρέπει να επιδεικνύεται ιδιαίτερη προσοχή στην τήρηση των διατάξεων περί εκπτώσεων και μειωμένων τιμών, καθώς οι κυρώσεις είναι βαριές. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 21 ν. 4177/2013, σε όσους παραβαίνουν το νόμο επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ.

    Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις αποδειχτεί ότι είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο των 20.000 ευρώ.

    Τι να προσέχουν οι καταναλωτές και οι καταναλώτριες

    • Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται.
    • Το ποσοστό της έκπτωσης θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
    • Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).
    • Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
    • Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής.
    • Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
    • Οι καταναλωτές θα πρέπει να ζητάνε απόδειξη. Εκτός από λόγους φορολογικής εντιμότητας, σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος η απόδειξη είναι απαραίτητη για την επιστροφή των χρημάτων στους καταναλωτές.
    • Οι εκπτώσεις συνήθως αφορούν τα προϊόντα της θερινής σεζόν ενώ οι προσφορές είθισται να αφορούν μη εποχικά είδη αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής.
    • Στις προσφορές, οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να έχουν αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι πραγματοποιούνται προσφορές και στα προϊόντα που πωλούν θα πρέπει να αναγράφεται ξεκάθαρα η αρχική τιμή και η τελική τιμή προσφοράς και σε καμία περίπτωση το ποσοστό έκπτωσης.
    • Οι καταναλωτές, όπως ορίζεται από το άρθρο 1 του ν. 2251/94, έχουν κάθε δικαίωμα να ρωτούν για την προέλευση και την ποιότητα του προϊόντος και οι έμποροι έχουν την υποχρέωση να απαντούν σε αυτά τα ερωτήματα.

    Πηγή: in.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch