Σε… δυσθεώρητα ύψη έχουν φτάσει φέτος οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, με αποτέλεσμα, σύμφωνα με ταξιδιωτικούς πράκτορες, να είναι πλέον απαγορευτικές οι διακοπές για πολλούς Έλληνες σε κάποιο νησί και κυρίως για οικογένειες με παιδιά.
Όπως αναφέρει στο ethnos.gr ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Τουριστικών Γραφείων, Γρηγόρης Λάβδας, σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων είναι αυξημένες κατά 25%-30%, γεγονός που στρέφει ολοένα και περισσότερους Έλληνες σε ηπειρωτικούς τουριστικούς προορισμούς για τις διακοπές τους.
Κατά τον ίδιο, τη φετινή περίοδο τα τουριστικά γραφεία εκδίδουν ακόμα και κατά 80% λιγότερα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σε σχέση με το παρελθόν, συνέπεια της χαμηλότερης ζήτησης, ενώ οι επιβάτες των πλοίων στη συντριπτική πλειοψηφία τους, σε ποσοστό ακόμα και 80%, είναι αλλοδαποί.
«Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι αυξημένα κατά 25%-30% σε σχέση με πέρυσι. Στην ουσία αυτό σημαίνει ότι είναι πολύ ακριβά, για να μπορέσει ο Έλληνας να κάνει ολιγοήμερες διακοπές σε κάποιο νησί. Έχουμε ζητήσει επανειλημμένα από το αρμόδιο υπουργείο να υπάρχει μία σημαντική επιδότηση για τους Έλληνες, ώστε να μπορούν να ταξιδέψουν με καράβι. Δίνει η Πολιτεία κάποια voucher, τα οποία βοηθούν αλλά δεν είναι αρκετά. Για όσους θέλουν να ταξιδέψουν σε νησί με καράβι και δεν μπορούν να αντέξουν το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, έχουν και την επιλογή του Σεπτεμβρίου, όταν τα εισιτήρια θα είναι κατά 10%-15% φτηνότερα σε σχέση με σήμερα», λέει στο ethnos.gr ο κ. Λάβδας.
Καλύτερα με… αεροπλάνο
Κατά τον αντιπρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Τουριστικών Γραφείων, ολοένα και αυξάνονται οι περιπτώσεις, κατά τις οποίες κάποιοι επιλέγουν το αεροπλάνο για να ταξιδέψουν για τις διακοπές τους σε κάποιο νησί και στη συνέχεια νοικιάζουν εκεί για λίγες μέρες αυτοκίνητο. Πρόκειται για μία επιλογή, η οποία συγκεντρώνει πιθανότητες να τους έρθει πιο φτηνά από το να ταξιδέψουν ακτοπλοϊκώς με το αυτοκίνητό τους.
«Σήμερα μία τετραμελής οικογένεια, για να ταξιδέψει από τον Πειραιά στη Ρόδο με το αυτοκίνητό της και να κοιμηθεί σε καμπίνα στη διαδρομή, θα χρειαστεί πάνε-έλα από 900 έως 1.100 ευρώ. Για τη Μυτιλήνη η ίδια οικογένεια με αυτοκίνητο και καμπίνα θα χρειαστεί περίπου 700-800 ευρώ μόνο για τις διαδρομές. Η Κρήτη είναι λίγο πιο φτηνή, διότι τα καράβια έχουν πολλούς επιβάτες χειμώνα-καλοκαίρι, όμως και πάλι το κόστος του ταξιδιού μετ’ επιστροφής για την ίδια οικογένεια δεν είναι λιγότερο των 700 ευρώ. Έχουμε φτάσει στο σημείο η καμπίνα να είναι πιο ακριβή από τη διανομή σε κάποιο μέσο ξενοδοχείο νησιού. Επίσης, σε περίπτωση που ο ταξιδιώτης διαμένει εκτός του λεκανοπεδίου, θα χρειαστεί ακόμα περισσότερα χρήματα για τις βενζίνες του, προκειμένου να φτάσει από τον τόπο διαμονής του στο λιμάνι του Πειραιά. Γι’ αυτό πλέον αρκετοί προτιμούν τη μεταφορά με αεροπλάνο σε κάποιο νησί, νοικιάζουν εκεί αυτοκίνητο και μπορεί να τους βγει πιο φτηνά και σίγουρα πολύ πιο ξεκούραστα», σημειώνει ο κ. Λάβδας.
Ο ίδιος αναφέρει ακόμα ότι σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να αναμένουμε περαιτέρω αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για τη φετινή τουριστική σαιζόν.
«Στροφή» σε ηπειρωτικούς προορισμούς
Το γεγονός ότι πλέον μία ελληνική οικογένεια χρειάζεται έναν… μηνιαίο μισθό μόνο για τα έξοδα μετακίνησης προς και από κάποιο νησί, έχουν στρέψει αρκετούς, κατά τον κ. Λάβδα, σε διακοπές σε ηπειρωτικούς προορισμούς.
«Βλέπουμε ηπειρωτικούς προορισμούς, όπως, για παράδειγμα, τα παράλια της Λάρισας, που έχουν αυτήν περίοδο πληρότητες 85%, όταν άλλες χρονιές δεν ξεπερνούσαν το 60%. Τουριστικά γραφεία εκδίδουν φέτος μέχρι και κατά 80% λιγότερα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, όταν άλλες χρονιές δεν προλαβαίναμε να ανταποκριθούμε στην υψηλή ζήτηση. Πλέον περίπου το 80% των επιβατών στα πλοία είναι αλλοδαποί τουρίστες», τονίζει ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Τουριστικών Γραφείων.
Πηγή: ethnos.gr