Πώς θα κυμανθεί φέτος η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης. Ζήτησαν «επίδομα στην αντλία» οι πρατηριούχοι.
Κάτι παραπάνω από 15 μέρες έμειναν για να ξεκινήσει η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης. Την ίδια στιγμή οι πρατηριούχοι καυσίμων ζητούν «επίδομα στην αντλία».
Αναλυτικά ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, Θέμης Κιουρτζής μίλησε για το πετρέλαιο θέρμανσης και είπε: «Η ομοσπονδία μας διεκδικεί την νομιμότητα και το δίκαιο στην αγορά. Αυτό είναι καταγεγραμμένο, δεν χρειάζεται να το εξηγήσουμε και σαφώς περιμένουμε μία εκτίμηση από το υπουργείο Οικονομικών. Κάναμε μία σημαντική πρόταση ώστε το επίδομα να πάει στην αντλία και όχι σε αυτούς που το δέχονται ή όχι».
Στη συνέχεια εξήγησε το σκεπτικό πίσω από το επίδομα στην αντλία: «Αυτό βοηθάει τις επιχειρήσεις, μειώνει το κόστος χρήματος. Εμείς έχουμε ένα όφελος περίπου 1.700.000 ευρώ, λιγότερες προμήθειες στην τράπεζα και το κράτος δεν θα δώσει δραχμή παραπάνω από αυτά που έχει προϋπολογίσει. Σε περίπτωση που δεν γίνει αυτό δεκτό, θα πρέπει οπωσδήποτε να μας αναλυθεί για ποιο λόγο δεν γίνεται.
»Στις 15 Οκτωβρίου ξεκινάει η διάθεση του πετρελαίου, η διανομή του - πάντα αυτή είναι η ημερομηνία έναρξης, και εμείς με περιέργεια βλέπουμε τι τιμές θα έχουμε στα διυλιστήρια ώστε να πουληθεί το καύσιμο στους καταναλωτές (…) Μας ενδιαφέρει το καύσιμο να είναι όσο πιο φθηνό και καθαρό γίνεται.
»Πέρυσι υπολογίστηκαν 247 εκατ. ευρώ για το πετρέλαιο, ως επίδομα πετρελαίου θέρμανσης. Δόθηκαν 76 εκατ. λιγότερα. Είχαμε κάνει την πρόβλεψη και πέρυσι ότι αυτό το ποσό, επειδή θα έχουμε μειωμένη κατανάλωση, θα αντιστοιχεί περίπου σε 24 λεπτά, 240 ευρώ τον τόνο το κυβικό λιγότερο. Άρα και φέτος με τα ίδια χρήματα, αφού περίσσεψαν και 76 εκατομμύρια, θα πρέπει θα μπορεί να το δώσει η πολιτεία και η τιμή να διαμορφωθεί περίπου στα 90 λεπτά με τα σημερινά δεδομένα».
Τέλος σχετικά με τις τιμές των καυσίμων είπε: «Τα διυλιστήρια αναπροσαρμόζουν τις τιμές τους καθημερινώς, είτε προς τα πάνω και προς τα κάτω και έτσι ακολουθούν και τα πρατήρια και οι έμποροι στο καύσιμο. Δεν φαίνεται να έχουμε κάτι πολύ σημαντικό στην αγορά που να την επηρεάσει δραματικά και να πάει προς τα πάνω.
Ίσως είναι σταθεροποιητικές οι τιμές - αυτές οι διεθνείς τιμές που ακολουθούν τα διυλιστήρια - και ακολουθούν οι έμποροι σε σχέση με τον καταναλωτή και ευελπιστούμε ότι δεν θα έχουμε δραματικές καταστάσεις. Αν όμως υιοθετήσει την άποψη μας η πολιτεία, θα έχουμε μια πολύ καλή τιμή για τους καταναλωτές».
Τι σημαίνει επιδότηση στην αντλία και η επιστολή των πρατηριούχων
Η ΠΟΠΕΚ επαναφέρει την περσινή πρότασή της, ζητώντας εκ νέου το φετινό προϋπολογισθέν ποσό της επιδότησης πετρελαίου θέρμανσης να δοθεί απευθείας στην αντλία.
Όπως σημειώνεται «κατά την προηγούμενη περίοδο διακίνησης, η κυβέρνηση διέθεσε για το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης 73.400.000 ευρώ λιγότερα από τα προϋπολογισθέντα 237 εκατ. ευρώ, με λογική συνέπεια να υπάρχει πρόσθετος δημοσιονομικός χώρος, ώστε να ελαφρυνθούν οι ταλαιπωρημένοι και υπερφορολογημένοι (ιδιώτες και επιχειρήσεις) καταναλωτές του πετρελαίου θέρμανσης».
Τα πλεονεκτήματα
Η έκπτωση του πετρελαίου θέρμανσης απευθείας στην αντλία, συγκεντρώνει τα εξής σημαντικά πλεονεκτήματα, κατά την ΠΟΠΕΚ:
- Ελαφρύνει και ανακουφίζει άμεσα τους καταναλωτές πετρελαίου θέρμανσης, που έχουν πραγματικά ανάγκη και αδυνατούν να καταβάλλουν ακέραιο εκ προοιμίου το συνολικό ποσό αγοράς θέρμανσης και όχι εκείνους (αρκετούς) που αυτοβαφτίζονται «οικονομικά αδύναμοι» προκειμένου να εκμεταλλευτούν την λήψη επιδόματος. Επίσης εξαλείφει άλλα παράνομα και διόλου αμελητέα παρελκόμενα στην διακίνηση του πετρελαίου θέρμανσης, όπως είναι το εμπόριο επιδόματος.
- Οι καταναλωτές, πληρώνοντας άμεσα φτηνότερα το καύσιμο μπορούν να προμηθευτούν μεγαλύτερη ποσότητα, ώστε να πετύχουν καλύτερη τιμή, χωρίς να δεινοπαθούν υπολογίζοντας το στενό οικονομικό περιθώριο, που τους περιορίζει να αγοράζουν πετρέλαιο με το σταγονόμετρο.
- Οι πρατηριούχοι χρειάζονται 20% μειωμένα κεφάλαια, ήτοι λιγότερο χρηματοοικονομικό κόστος.
- Η φθηνή τιμή του πετρελαίου θέρμανσης πάντα μειώνει το εύρος της καύσης ξυλείας και άλλων παραγώγων της με τα αυτονόητα οικολογικά και υγειονομικά αποτελέσματα.
- Η μείωση της τιμής έχει θετική επίπτωση στον πληθωρισμό του κράτους αλλά και στο παραγωγικό κόστος των επιχειρήσεων, που συμπαρασύρει όλη την αγορά.
- Με τα σημερινά δεδομένα η τιμή έναρξης του πετρελαίου θέρμανσης για τις αστικές περιοχές θα πλησίαζε τα 0,90 ευρώ το λίτρο.
- Δεν επιβαρύνεται, επί πλέον, ο προϋπολογισμός.
- Καταργείται στην πράξη η πλατφόρμα «Ήφαιστος» μειώνοντας το γραφειοκρατικό κόστος διαχείρισης του εν λόγω συστήματος καταχώρησης του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης τόσο για το κράτος όσο και για τον έμπορο, η οποία σημειώνεται ότι ανοίγει ετεροχρονισμένα, προκαλώντας το άγχος των καταναλωτών και των λογιστών να προβούν στην αίτηση με τις κλασικές και μη εξαιρετέες αστοχίες.
- Η χαμηλή τιμή του καυσίμου θα μειώσει το κόστος της τραπεζικής προμήθειας που καταβάλλουν οι έμποροι περίπου κατά 20%. Το συνολικό ποσό που θα πληρώσουν λιγότερο οι έμποροι για τραπεζικές προμήθειες ξεπερνά το 1.700.000 ευρώ.
«Η επιδότηση πετρελαίου θέρμανσης κατευθείαν στην αντλία αποτελεί ένα μέτρο που θα ωφελήσει τον πολίτη, χωρίς ταλαιπωρία, να εφοδιαστεί το είδος θέρμανσης που επιθυμεί και όχι αυτό που αναγκάστηκε να επιλέξει λόγω οικονομικής αδυναμίας , θέτοντας εξ ανάγκης σε κίνδυνο την υγεία του» καταλήγει η ανακοίνωση.