Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου 2024 12:48

«Ραβασάκια» έρχονται για χιλιάδες οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή είναι ανασφάλιστα

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Η πρώτη ηλεκτρονική διασταύρωση για πιστοποιητικά ΚΤΕΟ ή ασφάλιστρα θα γίνει στο τέλος Οκτωβρίου - Στα 1.000 ευρώ θα φτάνουν τα πρόστιμα

Στο τέλος Οκτωβρίου θα λάβουν το «ραβασάκι» με πρόστιμα από 250 έως 1.000 ευρώ οι ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν «ξεχάσει» να τα ασφαλίσουν ή να τα περάσουν από τεχνικό έλεγχο.

Η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι έτοιμη να προχωρήσει στην πρώτη διασταύρωση στοιχείων για τον εντοπισμό οχημάτων που κυκλοφορούν χωρίς ασφαλιστική κάλυψη ή δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.

Όσοι πιαστούν στην ψηφιακή παγίδα θα κληθούν να πληρώσουν τα προβλεπόμενα πρόστιμα ενώ σε περίπτωση μη συμμόρφωσης θα βρεθούν αντιμέτωποι με διπλασιασμό των προστίμων και με αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.

Υπολογίζεται ότι περίπου 500.000 οχήματα κυκλοφορούν σήμερα ανασφάλιστα ενώ άγνωστος – μέχρι την ώρα της διασταύρωσης – είναι ο αριθμός των οχημάτων που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, σύμφωνα με το EΡΤnews.

Τα πρόστιμα

Οι ηλεκτρονικές διασταυρώσεις θα διενεργούνται ανά ημερολογιακό εξάμηνο ενώ σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι παραβάτες αντιμετωπίζουν πρόστιμα:

  1. Από 250 έως και 1.000 ευρώ αν το όχημα εντοπίζεται ανασφάλιστο. Συγκεκριμένα, ο νόμος προβλέπει πρόστιμο 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
  2. Ισόποσα των τελών κυκλοφορίας (συν τα ετήσια τέλη) στην περίπτωση ανασφάλιστων οχημάτων, αν διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους.
  3. 400 ευρώ αν το όχημα δεν έχει υποβληθεί σε περιοδικό έλεγχο Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.
  4. Σε περίπτωση υποτροπής, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και αφαιρούνται η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος. Επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.
Επανέλεγχος

Τρεις μήνες μετά την κοινοποίηση της πράξης επιβολής προστίμου, ο νόμος ορίζει ότι όταν από τον ηλεκτρονικό διασταυρωτικό έλεγχο διαπιστώνεται παράβαση, διενεργείται υποχρεωτικά δεύτερος ηλεκτρονικός διασταυρωτικός έλεγχος. Αν, κατά τον έλεγχο αυτό, διαπιστωθεί μη συμμόρφωση του κατόχου της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος (ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος), η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος αφαιρούνται.

Η πράξη επιβολής των διοικητικών κυρώσεων στον κάτοχο της άδειας κυκλοφορίας και αποστέλλεται αμελλητί στην αρμόδια αστυνομική αρχή του τόπου διαμονής του, προκειμένου να προβεί στην αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος και την παράδοσή τους στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας που εξέδωσε τη σχετική πράξη.

Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου κατά περίπτωση.

Πηγή: ΟΤ - In.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου 2024 10:39

Σχετικά Άρθρα

  • Τέλη Κυκλοφορίας 2025: Πότε θα γίνει η ανάρτησή τους – Πόσα χρήματα θα πληρώσουμε φέτος
    Τέλη Κυκλοφορίας 2025: Πότε θα γίνει η ανάρτησή τους – Πόσα χρήματα θα πληρώσουμε φέτος

    Αυτή την στιγμή είναι άγνωστο αν θα δοθεί η παράταση στην πληρωμή του

    Χωρίς αλλαγές σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια θα είναι και τα φετινά τέλη κυκλοφορίας που καλούνται να καταβάλουν εκατομμύρια οδηγοί.
    Η ανάρτησή τους αναμένεται να γίνει όπως κάθε χρόνο στα μέσα Νοεμβρίου ενώ αυτή τη στιγμή είναι άγνωστο αν θα δοθεί η παράταση στην πληρωμή τους όπως συμβαίνει… παραδοσιακά.
    Τι είχαμε πληρώσει το 2023

    Ταξινόμηση 1.11.2010 – 31.12.2020
    0-90 εκπομπές C02: 0
    91-100 εκπομπές C02: 0,90 ευρώ / γραμ.
    101-120 εκπομπές C02: 0,98 ευρώ / γραμ.
    121-140 εκπομπές C02: 1,20 ευρώ / γραμ.
    141-160 εκπομπές C02: 1,85 ευρώ / γραμ.
    161-180 εκπομπές C02: 2,45 ευρώ / γραμ.
    181-200 εκπομπές C02: 2,78 ευρώ / γραμ.
    201-250 εκπομπές C02: 3,05 ευρώ / γραμ.
    251 εκπομπές C02 και άνω: 3,72 ευρώ / γραμ.

    Ταξινόμηση 1.1.2021 έως σήμερα

    0-122 κυβικά: 0
    123-139 εκπομπές C02: 0,64 ευρώ / γραμ.
    140-166 εκπομπές C02: 0,70 ευρώ / γραμ.
    167- 208 εκπομπές C02: 0,85 ευρώ / γραμ.
    209-224 εκπομπές C02: 1,87 ευρώ / γραμ
    225-240 εκπομπές C02: 2,20 ευρώ / γραμ.
    241-260 εκπομπές C02: 2,50 ευρώ / γραμ.
    261-280 εκπομπές C02: 2,70 ευρώ / γραμ.
    281 εκπομπές C02 και άνω: 2,85 ευρώ / γραμ.

    Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr
  • Τέλη κυκλοφορίας: Καμία σκέψη για παράταση της πληρωμής τους πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2024
    Τέλη κυκλοφορίας: Καμία σκέψη για παράταση της πληρωμής τους πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2024

    Δεν αναμένεται να παραταθεί η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, όπως έκανε γνωστό ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χρίστος Δήμας.

    Ο ίδιος προειδοποίησε τους ασυνεπείς πως θα έρθουν αντιμέτωποι με πρόστιμα εάν δεν εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους μέχρι την καθορισμένη ημερομηνία.

    «Ψηφίσαμε την αλλαγή της διαδικασίας (πληρωμής) όπου όλοι οι κάτοχοι οχημάτων μέσω του mycar της ΑΑΔΕ θα μπορούν να δουν σε λίγες ημέρες τα τέλη κυκλοφορίας» σημείωσε ο υφυπουργός, μιλώντας στο MEGA.

    «Δεν θα υπάρχει παράταση και αυτό μπορώ να το πω κατηγορηματικά» ξεκαθάρισε.

    «Μέχρι 31 Δεκεμβρίου του 2024 θα πρέπει όλοι να αποπληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας» τόνισε και προειδοποίησε πως εάν για οποιοδήποτε λόγο δεν το κάνουν, τον Ιανουάριο θα έχουν επιβάρυνση 25% επί των τελών, εάν δεν το κάνουν ούτε αυτό τον Φεβρουάριο θα έχουν επιβάρυνση 50% και από 1η Μαρτίου διπλασιασμό των τελών.

    Παράλληλα, διευκρίνισε πως δεν θα υπάρχει αλλαγή στα ποσά που θα πρέπει να καταβληθούν σε σχέση με πέρυσι.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Ενα - ένα βάζουν λουκέτο τα δημόσια ΚΤΕΟ: Το χρονικό των μεγάλων προβλημάτων και η δέσμευση του υπουργείου
    Ενα - ένα βάζουν λουκέτο τα δημόσια ΚΤΕΟ: Το χρονικό των μεγάλων προβλημάτων και η δέσμευση του υπουργείου

    Σε αργό θάνατο μέχρι σημείου ...εξαφάνισης φαίνεται ότι έχει καταδικάσει τα δημόσια ΚΤΕΟ η Πολιτεία κάνοντας δώρο στις αντίστοιχες ιδιωτικές επιχειρήσεις που λειτουργούν ανά την Ελλάδα το συγκεκριμένο μερίδιο αγοράς, αλλά κυρίως εκχωρώντας τους την ευθύνη ενός κρίσιμου αντικειμένου, του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων, στον οποίο άλλωστε η χώρα δεν εμφανίζει και σπουδαίες επιδόσεις.

    Τα δημόσια ΚΤΕΟ έχοντας περάσει από ...σαράντα κύματα τα τελευταία χρόνια με αποκορύφωμα το αναγκαστικό κλείσιμό τους το 2013 με σκοπό να λάβουν πιστοποιήσεις που κανείς δεν είχε φροντίσει να αποκτήσουν, άρχισαν να επαναλειτουργούν περίπου δύο χρόνια αργότερα. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια οι εν λόγω υπηρεσίες τεχνικού ελέγχου οχημάτων που υπάγονται στις Περιφέρειες βάζουν λουκέτο η μία μετά την άλλη ακολουθώντας συχνά τον ...εργασιακό βίο των υπαλλήλων που τις στελέχωναν. Προσλήψεις δε γίνονται με αποτέλεσμα ουσιαστικά πολλά δημόσια ΚΤΕΟ να σβήνονται από το χάρτη όταν συνταξιοδοτούνται και οι τελευταίοι υπάλληλοί τους, με ορισμένους να μετατίθενται σε άλλες υπηρεσίες.

    Βασικό επιχείρημα εκ μέρους των Περιφερειών είναι η υποστελέχωση, αλλά και το γεγονός ότι ο αριθμός των οχημάτων που φτάνουν στις ράμπες τους είναι ελάχιστος συγκριτικά με τους ιδιοκτήτες οχημάτων που επιλέγουν τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, κάτι το οποίο είναι βέβαια και αποτέλεσμα της πολύχρονης εγκατάλειψής τους. Άλλωστε στα δημόσια ΚΤΕΟ δε φτάνει πλέον ούτε η πλειονότητα των οχημάτων του Δημοσίου.

    Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι οι περιφερειακές αρχές, όπως πολλές φορές έχουν επισημάνει, καλούνται να λειτουργήσουν τα ΚΤΕΟ, τα έσοδα των οποίων όμως δεν καταλήγουν στα ταμεία τους, αλλά στον κρατικό προϋπολογισμό.

    Την ίδια στιγμή το εποπτεύον υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αν και καταρτίζει νέο νομοθετικό πλαίσιο για τους τεχνικούς ελέγχους οχημάτων, εμφανίζεται να μη διαθέτει καν επικαιροποιημένη λίστα με τα δημόσια ΚΤΕΟ εν λειτουργία παρουσιάζοντας στον αναρτημένο του κατάλογο και εγκαταστάσεις των οποίων η λειτουργία έχει ανασταλεί εδώ και καιρό. Οπως εξηγούν εργαζόμενοι στα ΚΤΕΟ, συχνά αυτά δεν έχουν καταργηθεί ως οργανωτικές μονάδες, αλλά δε λειτουργούν εξαιτίας της έλλειψης εργαζομένων.

    Και όλα αυτά σε μία χώρα, στην οποία υπολογίζεται ότι ο αριθμός των ανέλεγκτων οχημάτων φτάνει τα 2,8 εκατομμύρια παρόλο που ο μέσος όρος ηλικίας στην Ελλάδα είναι από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη, ενώ τα ποσοστά απόρριψης από τα ΚΤΕΟ είναι κάτω του 5%. Ο τεχνικός έλεγχος όμως θεωρείται κρίσιμος παράγοντας και για την οδική ασφάλεια, κάτι στο οποίο οι επιδόσεις της χώρας παραμένουν ανησυχητικές και πολύ μακριά από τον στόχο του μηδενισμού των νεκρών από τροχαία έως το 2050. Μόνο το 2023, 621 άνθρωποι σκοτώθηκαν στην άσφαλτο, ενώ ανάμεσα σε 32 αναφερόμενες χώρες, η Ελλάδα μοιράζεται με την Πορτογαλία την 26η θέση με 60 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων, αριθμός που υπερβαίνει κατά πολύ τον ευρωπαϊκό μέσο όρο ο οποίος είναι 46 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων.

    Την ίδια ώρα λοιπόν που το κεντρικό κράτος αναγνωρίζει τη σημασία του τεχνικού ελέγχου στα οχήματα ανακοινώνοντας ηλεκτρονικές διασταυρώσεις και για τα ΚΤΕΟ, αφήνει να περιέλθουν σε μαρασμό οι δημόσιες δομές τους στις οποίες μάλιστα το αντίτιμο είναι σημαντικά φτηνότερο από αυτό στις ιδιωτικές. Το παράβολο στα δημόσια ΚΤΕΟ έχει οριστεί στα 40 ευρώ, ενώ έχει θεσπιστεί και ειδική έκπτωση για τους ανέργους.

    Σήμερα ολόκληρες διοικητικές Περιφέρειες, όπως η Πελοπόννησος και η Κρήτη δε διαθέτουν πλέον κανένα δημόσιο ΚΤΕΟ, η Στερεά Ελλάδα εμφανίζεται να έχει μόνο ένα στην Ευρυτανία. Στην Αττική λειτουργεί μόνο αυτό του Χολαργού, ενώ χωρίς ΚΤΕΟ ενδέχεται να μείνει σύντομα και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Συνολικά στον κατάλογο του υπουργείου εμφανίζεται να λειτουργούν 25 από τα 57 που υπήρχαν παλαιότερα, με πολλά εξ αυτών να υπολειτουργούν.

    Το θέμα ανέδειξε ο Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας, ο οποίος όταν έλαβε το προτεινόμενο από την Περιφέρεια οργανόγραμμα το περασμένο καλοκαίρι, είδε ότι είχαν ...εξαφανιστεί και τα 4 ΚΤΕΟ που λειτουργούν εντός των ορίων της Περιφέρειας.

    Ο Σύλλογος σε ανακοίνωσή του έκανε λόγο για «ξαφνικό θάνατο»: «Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας θα είναι η πρώτη Περιφέρεια που θα κλείνει ΚΤΕΟ εν λειτουργία με την τακτική του ξαφνικού θανάτου», επεσήμαναν οι εργαζόμενοι σε ανακοίνωσή τους. Και συνεχίζουν: «Η Περιφερειακή Αρχή εάν υλοποιήσει την πρόθεσή της αυτή, θα κάνει ένα τεράστιο δώρο προς τις εταιρείες των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, αφού εν μια νυκτί θα καρπωθούν αυτόματα περίπου 5.000 περισσότερους πελάτες κάθε έτος. Αυτό από μόνο του δημιουργεί ερωτήματα για το ποια είναι τα κίνητρα αυτής της πρόθεσης. Επίσης ερωτήματα δημιουργεί και το γεγονός της συστηματικής απαξίωσης και αποδυνάμωσης των ΚΤΕΟ».

    Οι εργαζόμενοι θέτουν και ζήτημα επερχόμενων αυξήσεων σημειώνοντας ότι με το κλείσιμο των Δημοσίων ΚΤΕΟ θα εξαφανιστεί ένας σημαντικός ρυθμιστής της τιμολογιακής πολιτικής των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ καθώς αυτά καθορίζουν την χαμηλότερη τιμή: «Στην περίπτωση που η Περιφερειακή Αρχή εξαφανίσει τα Δημόσια ΚΤΕΟ από την χωρική αρμοδιότητα της επί του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων αναπτύσσονται χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία οι συνθήκες δημιουργίας καρτέλ».

    Το ζήτημα έφτασε με ερώτημα της αντιπολίτευσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο και έκτοτε φαίνεται να έχει «παγώσει». Ωστόσο σε παλαιότερες δηλώσεις του ο αναπληρωτής Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Χαράλαμπος Μπονάνος ανέφερε ότι το 2023 τα δημόσια ΚΤΕΟ επισκέφτηκε μόνο το 2,4% των οχημάτων.

    Ανακοίνωση για το θέμα εξέδωσε και το Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ), στην οποία επισημαίνει ότι «ενδεχόμενη κατάργηση των δημοσίων ΚΤΕΟ Αχαΐας, Ηλίας και Αιτωλοακαρνανίας υπέρ των ιδιωτικών ΚΤΕΟ θα έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθούν τα παράβολα (σήμερα για το ΙΧ είναι 40 ευρώ) και να πάνε σχεδόν στα 65 ευρώ. Τα έσοδα των δημοσίων ΚΤΕΟ πάνε στον κρατικό προϋπολογισμό, ενώ τα κέρδη από τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ πάνε στις τσέπες των ιδιωτών. Θέλουμε τα ΚΤΕΟ όχι στη λογική του κέρδους αλλά στην υπηρεσία του Έλληνα πολίτη καταναλωτή. Αρκετά πληρώνουμε την ακρίβεια παντού στην Ελλάδα. Φτάνει πια με την κοροϊδία αισχροκέρδεια, κερδοσκοπία στην αγορά».

    Ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ, Γιώργος Λεχουρίτης μιλώντας στο «Εθνος», επεσήμανε ότι έχει ζητήσει συνάντηση για το θέμα με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών χωρίς να έχει λάβει καμία απάντηση έως τώρα.

    Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών: Έρχονται αυστηρότερα μέτρα και κυρώσεις όπου απαιτείται

    Από την πλευρά του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στο οποίο απευθύνθηκε το «Εθνος» για το ζήτημα, προαναγγέλλει μέσω του αρμόδιου υφυπουργού Μεταφορων, Βασίλη Οικονόμου, μέτρα βελτίωσης και διαφάνειας της λειτουργίας των ΚΤΕΟ:

    «Το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών έχει πλήρη γνώση των ζητημάτων που έχουν αναδειχθεί όσον αφορά τη λειτουργία των ιδιωτικών και δημοσίων ΚΤΕΟ της χώρας. Η ασφάλεια και η αξιοπιστία των ελέγχων είναι ζήτημα ύψιστης σημασίας για εμάς, και γι' αυτό αναλαμβάνουμε άμεσα πρωτοβουλίες για την αναβάθμιση του συστήματος.

    Στόχος μας είναι να εξασφαλίσουμε ότι τα ΚΤΕΟ θα λειτουργούν με απόλυτη διαφάνεια, αποτελεσματικότητα και ενιαία πρότυπα, ώστε οι πολίτες να λαμβάνουν τις υπηρεσίες που δικαιούνται, με έμφαση στην ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος.

    Έχουμε ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς για τη βελτίωση των διαδικασιών ελέγχου, την ενίσχυση της εποπτείας και τη θέσπιση αυστηρότερων κυρώσεων όπου απαιτείται. Παράλληλα, εξετάζουμε την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών για τον εκσυγχρονισμό του ελέγχου των οχημάτων.

    Στο πλαίσιο αυτό, είμαστε ανοιχτοί σε κάθε πρόταση που θα ενισχύσει τη λειτουργία του συστήματος και θα διασφαλίσει την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Δεσμευθήκαμε να προβούμε άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε τα ΚΤΕΟ της χώρας και το συνολικό καθεστώς λειτουργίας τους, να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις», επισημαίνει ο κ. Οικονόμου.

    Πηγή: ethnos.gr- Φωτογραφία: (EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ)

  • Ποιοι ιδιοκτήτες οχημάτων κινδυνεύουν με πρόστιμα έως 1.000 ευρώ
    Ποιοι ιδιοκτήτες οχημάτων κινδυνεύουν με πρόστιμα έως 1.000 ευρώ

    Όσοι πιαστούν στην ψηφιακή παγίδα θα κληθούν να πληρώσουν τα προβλεπόμενα πρόστιμα ενώ σε περίπτωση μη συμμόρφωσης θα βρεθούν αντιμέτωποι με διπλασιασμό των προστίμων

    Ένα «ραβασάκι» με πρόστιμα από 250 έως 1.000 ευρώ θα λάβουν στα τέλη Οκτωβρίου οι ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν «ξεχάσει» να τα ασφαλίσουν ή να τα περάσουν από τεχνικό έλεγχο. Η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι έτοιμη να προχωρήσει στην πρώτη διασταύρωση στοιχείων για τον εντοπισμό οχημάτων που κυκλοφορούν χωρίς ασφαλιστική κάλυψη ή δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.

    Όσοι πιαστούν στην ψηφιακή παγίδα θα κληθούν να πληρώσουν τα προβλεπόμενα πρόστιμα ενώ σε περίπτωση μη συμμόρφωσης θα βρεθούν αντιμέτωποι με διπλασιασμό των προστίμων και με αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.

    Οι ηλεκτρονικές διασταυρώσεις θα διενεργούνται ανά ημερολογιακό εξάμηνο ενώ σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι παραβάτες αντιμετωπίζουν πρόστιμα:

    1. Από 250 έως και 1.000 ευρώ αν το όχημα εντοπίζεται ανασφάλιστο . Συγκεκριμένα, ο νόμος προβλέπει πρόστιμο 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
    2. Ισόποσα των τελών κυκλοφορίας (συν τα ετήσια τέλη) στην περίπτωση ανασφάλιστων οχημάτων, αν διαπιστώνεται οφειλή τελών κυκλοφορίας ενός τουλάχιστον έτους.
    3. 400 ευρώ αν το όχημα δεν έχει υποβληθεί σε περιοδικό έλεγχο Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων.
    4. Σε περίπτωση υποτροπής, τα πρόστιμα διπλασιάζονται και αφαιρούνται η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος. Επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.

    Επανέλεγχος

    Τρεις μήνες μετά την κοινοποίηση της πράξης επιβολής προστίμου, ο νόμος ορίζει ότι όταν από τον ηλεκτρονικό διασταυρωτικό έλεγχο διαπιστώνεται παράβαση, διενεργείται υποχρεωτικά δεύτερος ηλεκτρονικός διασταυρωτικός έλεγχος. Αν, κατά τον έλεγχο αυτό, διαπιστωθεί μη συμμόρφωση του κατόχου της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος (ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος), η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος αφαιρούνται.

    Η πράξη επιβολής των διοικητικών κυρώσεων στον κάτοχο της άδειας κυκλοφορίας και αποστέλλεται αμελλητί στην αρμόδια αστυνομική αρχή του τόπου διαμονής του, προκειμένου να προβεί στην αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος και την παράδοσή τους στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας που εξέδωσε τη σχετική πράξη.

    Η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου κατά περίπτωση.

    Πηγή: OT - Ιn.gr

  • Τέλη κυκλοφορίας και υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ: Ποια είναι τα σενάρια για το 2025
    Τέλη κυκλοφορίας και υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ: Ποια είναι τα σενάρια για το 2025

    Στα μέσα του Οκτωβρίου αναμένεται να ξεκαθαρίσει το σκηνικό όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας και στην υποχρεωτική ασφάλιση ιδιωτικών και επαγγελματικών για το 2025, με τα διάφορα σενάρια που «ακούγονται» μέχρι στιγμής να περιλαμβάνουν αλλαγές στα τέλη αλλά και στα πρόστιμα, ανάλογα με την καθυστέρηση πληρωμής.

    Σενάριο 1: Σταθερά Τέλη - Αλλαγές στα πρόστιμα

    Το πρώτο σενάριο που φαίνεται πως επεξεργάζεται η αρμόδια επιτροπή του ΥΠΕΘΟ δεν προβλέπει αλλαγές στον τρόπο που θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας, ωστόσο φέρνει νέα δεδομένα όσον αφορά στην παράταση και τα πρόστιμα.

    Συγκεκριμένα, προβλέπει πως:

    α) Δεν θα υπάρξει η παραδοσιακή παράταση μετά την 31η Δεκεμβρίου 2024 και

    β) Τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών:

    • Επιβάρυνση έως 25% επί των τελών για πληρωμή έως 31 Ιανουαρίου 2025
    • Επιβάρυνση έως 50% επί των τελών για πληρωμή έως τέλος Φεβρουαρίου 2025
    • Διπλασιασμό των τελών για πληρωμή από 1η Μαρτίου 2025 και μετά.

    Σενάριο 2: Αλλαγές σε Τέλη Κυκλοφορίας και πρόστιμα

    Σύμφωνα με το δεύτερο σενάριο προβλέπονται αλλαγές και στον τρόπο που θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας.

    Ειδικότερα, ο νέος υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας ενδέχεται να γίνει με βάση την εκπομπή ρύπων και ανάλογα με τον κυβισμό τους, με τα υψηλότερα τέλη να βαραίνονυ κυρίως τα παλαιότερα οχήματα.

    Παράλληλα και σε αυτό το σενάριο θεωρούνται δεδομένες οι προβλέψεις πως:

    α) Δεν θα υπάρξει η παραδοσιακή παράταση μετά την 31η Δεκεμβρίου 2024 και

    β) Τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών.

    Τι ξέρουμε για την υποχρεωτική ασφάλιση

    Η υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών είναι ένα από τα πράγματα που «προανήγγειλε» το κυβερνητικό επιτελείο στις αρχές του μήνα από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.

    Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές από φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές και χαλαζοπτώσεις.

    Ωστόσο, ασαφές είναι προς το παρόν αν η υποχρεωτική ασφάλιση οχημάτων έναντι των φυσικών καταστροφών θα έχει οριζόντια εφαρμογή για όλα τα οχήματα ή αν θα βασίζεται στο παράδειγμα ασφάλισης ακινήτων, σύμφωνα με το οποίο η υποχρεωτικότητα σχετίζεται μόνο με τις αποζημιώσεις.

    Μιλώντας στο CNN Greece, ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων κ. Κωνσταντίνος Μπερτσιάς σχολίασε πως η ΕΑΕΕ είναι σαφώς θετική στο ενδεχόμενο να αυξηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα ασφαλίζουν την περιουσία τους έναντι των φυσικών καταστροφών. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Tέλη κυκλοφορίας και υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ: Όλα τα σενάρια για το 2025
    Tέλη κυκλοφορίας και υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ: Όλα τα σενάρια για το 2025

    Στα μέσα του Οκτωβρίου αναμένεται να ξεκαθαρίσει το σκηνικό όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας και στην υποχρεωτική ασφάλιση ιδιωτικών και επαγγελματικών για το 2025, με τα διάφορα σενάρια που «ακούγονται» μέχρι στιγμής να περιλαμβάνουν αλλαγές στα τέλη αλλά και στα πρόστιμα, ανάλογα με την καθυστέρηση πληρωμής.

    Σενάριο 1: Σταθερά Τέλη - Αλλαγές στα πρόστιμα

    Το πρώτο σενάριο που φαίνεται πως επεξεργάζεται η αρμόδια επιτροπή του ΥΠΕΘΟ δεν προβλέπει αλλαγές στον τρόπο που θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας, ωστόσο φέρνει νέα δεδομένα όσον αφορά στην παράταση και τα πρόστιμα.

    Συγκεκριμένα, προβλέπει πως:

    α) Δεν θα υπάρξει η παραδοσιακή παράταση μετά την 31η Δεκεμβρίου 2024 και

    β) Τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών:

    • Επιβάρυνση έως 25% επί των τελών για πληρωμή έως 31 Ιανουαρίου 2025
    • Επιβάρυνση έως 50% επί των τελών για πληρωμή έως τέλος Φεβρουαρίου 2025
    • Διπλασιασμό των τελών για πληρωμή από 1η Μαρτίου 2025 και μετά.

    Σενάριο 2: Αλλαγές σε Τέλη Κυκλοφορίας και πρόστιμα

    Σύμφωνα με το δεύτερο σενάριο προβλέπονται αλλαγές και στον τρόπο που θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας.

    Ειδικότερα, ο νέος υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας ενδέχεται να γίνει με βάση την εκπομπή ρύπων και ανάλογα με τον κυβισμό τους, με τα υψηλότερα τέλη να βαραίνονυ κυρίως τα παλαιότερα οχήματα.

    Παράλληλα και σε αυτό το σενάριο θεωρούνται δεδομένες οι προβλέψεις πως:

    α) Δεν θα υπάρξει η παραδοσιακή παράταση μετά την 31η Δεκεμβρίου 2024 και

    β) Τα πρόστιμα θα κλιμακώνονται ανάλογα με την καθυστέρηση στην πληρωμή των τελών.

    Τι ξέρουμε για την υποχρεωτική ασφάλιση

    Η υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών είναι ένα από τα πράγματα που «προανήγγειλε» το κυβερνητικό επιτελείο στις αρχές του μήνα από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.

    Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές από φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές και χαλαζοπτώσεις.

    Ωστόσο, ασαφές είναι προς το παρόν αν η υποχρεωτική ασφάλιση οχημάτων έναντι των φυσικών καταστροφών θα έχει οριζόντια εφαρμογή για όλα τα οχήματα ή αν θα βασίζεται στο παράδειγμα ασφάλισης ακινήτων, σύμφωνα με το οποίο η υποχρεωτικότητα σχετίζεται μόνο με τις αποζημιώσεις.

    Μιλώντας στο CNN Greece, ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων κ. Κωνσταντίνος Μπερτσιάς σχολίασε πως η ΕΑΕΕ είναι σαφώς θετική στο ενδεχόμενο να αυξηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα ασφαλίζουν την περιουσία τους έναντι των φυσικών καταστροφών. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Πότε τίθεται σε ισχύ η υποχρεωτική ασφάλιση για τα αυτοκίνητα - Ποιος αποφασίζει για την αποζημίωση
    Πότε τίθεται σε ισχύ η υποχρεωτική ασφάλιση για τα αυτοκίνητα - Ποιος αποφασίζει για την αποζημίωση

    Υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών «προανήγγειλε» το κυβερνητικό επιτελείο στις αρχές του μήνα από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.

    Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές από φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές και χαλαζοπτώσεις.

    Ωστόσο, οι ασφάλειες οχημάτων έναντι των φυσικών καταστροφών δεν είναι κάτι καινούργιο, υπάρχουν ήδη και μάλιστα τις έχει επιλέξει περίπου το 20% των ιδιοκτητών οχημημάτων που έχουν σήμερα συμβόλαιο ασφάλισης, σύμφωνα τον εκπρόσωπο της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων κ. Κωνσταντίνο Μπερτσιά.

    Μιλώντας στο CNN Greece, o κ. Μπερτσιάς σχολίασε πως η ΕΑΕΕ είναι σαφώς θετική στο ενδεχόμενο να αυξηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα ασφαλίζουν την περιουσία τους έναντι των φυσικών καταστροφών.

    «Ο μόνος τρόπος να αντιμετωπιστούν αυτές οι ζημιές, τουλάχιστον όσον αφορά το οικονομικο σκέλος, είναι να έχουμε ασφαλισμένη την περιουσία μας» σημειώνει.

    Μάλιστα, όπως επισημαίνει οι ζημιές από φυσικές καταστροφές είναι ήδη μια πραγματικότητα και δυστυχώς θα συνεχίσουν να υπάρχουν, όσο βλεπουμε ακραία καιρικά φαινόμενα.

    Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΕΕ, αυτή τη στιγμή, ο μέσος όρος της επιπλέον κάλυψης έναντι φυσικών καταστροφών ανέρχεται σε περίπου 10-12 ευρώ και συνδέεται με την αξία του οχήματος.

    Ωστόσο όπως εξηγεί ο κ. Μπερτσιάς, η τιμή αυτή αναμένεται να μειωθεί σημαντικά αν όλο και περισσότεροι ιδιοκτήτες οχημάτων αρχίζουν να επιλέγουν την συγκεκριμένη κάλυψη.

    Ποιος θα αποφασίζει για την αποζημίωση

    Σήμερα, οι ασφαλισμένοι που έχουν υποστεί ζημίες λόγω φυσικών καταστροφών, δικαιούνται αποζημίωση εφόσον έχουν σχετική ασφάλιση, ακολουθώντας την τυπική διαδικασία όπως θα γινόταν και σε περίπτωση τροχαίου.

    Ο ενδιαφερόμενος κάνει την σχετική δήλωση, συνήθως παρουσία κάποιου εμπειρογνώμονα και στη συνέχεια απευθύνεται σε κάποιο συνεργείο για την επισκευή του ή λαμβάνει το ποσό της αποζημίωσης σε περίπτωση ολικής καταστροφής.

    Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Μπερτσιά, ο οποίος εκπροσωπεί την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων, «μένει να δούμε ποιος είναι ο σχεδιασμός του κυβερνητικού επιτελείου για τη νέα ρύθμιση».

    Δεν αποκλείεται να ισχύει η ίδια διαδικασία και από το 2025 ή να χρειαστεί κάποιο επίσημο έγγραφο με το οποίο θα αποδεικνύεται πως ο ιδιοκτήτης του οχήματος είναι θύμα κάποιας κακοκαιρίας ή κάποιου σεισμού.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Πότε θα ξεκινήσει η υποχρεωτική ασφάλεια αυτοκινήτων για φυσικές καταστροφές
    Πότε θα ξεκινήσει η υποχρεωτική ασφάλεια αυτοκινήτων για φυσικές καταστροφές

    Υποχρεωτική ασφάλιση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών «προανήγγειλε» το κυβερνητικό επιτελείο στις αρχές του μήνα από την 88η ΔΕΘ, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2025.

    Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές από φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες, κατολισθήσεις, σεισμούς, φωτιές και χαλαζοπτώσεις.

    Ωστόσο, οι ασφάλειες οχημάτων έναντι των φυσικών καταστροφών δεν είναι κάτι καινούργιο, υπάρχουν ήδη και μάλιστα τις έχει επιλέξει περίπου το 20% των ιδιοκτητών οχημημάτων που έχουν σήμερα συμβόλαιο ασφάλισης, σύμφωνα τον εκπρόσωπο της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων κ. Κωνσταντίνο Μπερτσιά.

    Μιλώντας στο CNN Greece, o κ. Μπερτσιάς σχολίασε πως η ΕΑΕΕ είναι σαφώς θετική στο ενδεχόμενο να αυξηθούν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα ασφαλίζουν την περιουσία τους έναντι των φυσικών καταστροφών.

    «Ο μόνος τρόπος να αντιμετωπιστούν αυτές οι ζημιές, τουλάχιστον όσον αφορά το οικονομικο σκέλος, είναι να έχουμε ασφαλισμένη την περιουσία μας» σημειώνει.

    Μάλιστα, όπως επισημαίνει οι ζημιές από φυσικές καταστροφές είναι ήδη μια πραγματικότητα και δυστυχώς θα συνεχίσουν να υπάρχουν, όσο βλεπουμε ακραία καιρικά φαινόμενα.

    Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΕΕ, αυτή τη στιγμή, ο μέσος όρος της επιπλέον κάλυψης έναντι φυσικών καταστροφών ανέρχεται σε περίπου 10-12 ευρώ και συνδέεται με την αξία του οχήματος.

    Ωστόσο όπως εξηγεί ο κ. Μπερτσιάς, η τιμή αυτή αναμένεται να μειωθεί σημαντικά αν όλο και περισσότεροι ιδιοκτήτες οχημάτων αρχίζουν να επιλέγουν την συγκεκριμένη κάλυψη.

    Ποιος θα αποφασίζει για την αποζημίωση

    Σήμερα, οι ασφαλισμένοι που έχουν υποστεί ζημίες λόγω φυσικών καταστροφών, δικαιούνται αποζημίωση εφόσον έχουν σχετική ασφάλιση, ακολουθώντας την τυπική διαδικασία όπως θα γινόταν και σε περίπτωση τροχαίου.

    Ο ενδιαφερόμενος κάνει την σχετική δήλωση, συνήθως παρουσία κάποιου εμπειρογνώμονα και στη συνέχεια απευθύνεται σε κάποιο συνεργείο για την επισκευή του ή λαμβάνει το ποσό της αποζημίωσης σε περίπτωση ολικής καταστροφής.

    Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Μπερτσιά, ο οποίος εκπροσωπεί την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για θέματα που αφορούν την ασφάλιση αυτοκινήτων, «μένει να δούμε ποιος είναι ο σχεδιασμός του κυβερνητικού επιτελείου για τη νέα ρύθμιση».

    Δεν αποκλείεται να ισχύει η ίδια διαδικασία και από το 2025 ή να χρειαστεί κάποιο επίσημο έγγραφο με το οποίο θα αποδεικνύεται πως ο ιδιοκτήτης του οχήματος είναι θύμα κάποιας κακοκαιρίας ή κάποιου σεισμού.

    Πηγή: Cnn.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο