Οικονομία

Το «στοίχημα» της κατανάλωσης στη φετινή Black Friday

Το «στοίχημα» της κατανάλωσης στη φετινή Black Friday
Από τη μία πλευρά, το μεγάλο «αγκάθι» της ακρίβειας που συνεχίζει να πιέζει το εισόδημα των καταναλωτών, οδηγώντας τους σε περικοπές δαπανών και από την άλλη, η προσδοκία πως περίοδοι προσφορών, όπως η επερχόμενη Black Friday, μπορούν να αποτελέσουν μία ευκαιρία για αγορές καταναλωτικών αγαθών, οι οποίες τον υπόλοιπο χρόνο μπαίνουν στην άκρη.

Παρά το γεγονός ότι και φέτος η αγορά έχει ξεκινήσει από νωρίς - στις αρχές κιόλας του μήνα- να κινείται σε ρυθμούς Black Friday, το μεγάλο ερωτηματικό είναι πώς θα κινηθεί τελικά η κατανάλωση και ποιο θα είναι το τελικό «ταμείο» για το λιανεμπόριο. Με δεδομένο μάλιστα το γεγονός, όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου, ότι το φθινόπωρο κινήθηκε σε υποτονικούς ρυθμούς ενώ ακόμη και η θερινή εκπτωτική περίοδος ήταν κατώτερη των προσδοκιών για την πλειονότητα των επιχειρήσεων.

«Μοιρασμένη» η διάθεση των καταναλωτών

Οι δύο «όψεις» της κατανάλωσης, αποτυπώνονται στα πρώτα ευρήματα της έρευνας της ΕΥ, Future Consumer Index Ελλάδα 2024, σχετικά με την πρόθεση των Ελλήνων για αγορές κατά τις φετινές Black Friday και Cyber Monday. Έτσι, οι καταναλωτές εμφανίζονται εντελώς μοιρασμένοι, με τους μισούς (50%) να δηλώνουν ότι σχεδιάζουν αγορές και τους υπόλοιπους μισούς (50%) να απαντούν πως δεν σκοπεύουν να ψωνίσουν.

Υψηλότερα ποσοστά ως προς τη διάθεση για αγορές, εμφανίζουν οι νέοι ηλικίας 18-29 ετών καθώς και όσοι έχουν οικογένεια με ανήλικα παιδιά. Στον αντίποδα, λιγότερο πρόθυμοι - με το 62% να δηλώνει πως δεν σκοπεύει να αγοράσει κάτι - είναι η κατηγορία εκείνη των καταναλωτών που πρωταρχική σημασία δίνει στην τιμή και την προσιτότητα των προϊόντων, την οποία η έρευνα ορίζει ως «Affordability First».

Την ίδια στιγμή πάντως που σε ένα σημαντικό ποσοστό οι καταναλωτές εμφανίζονται επιφυλακτικοί ώστε να προχωρήσουν σε αγορές, υπάρχουν και εκείνοι που φαίνεται πως περιμένουν τη συγκεκριμένη περίοδο ώστε να καλύψουν ανάγκες τους σε καταναλωτικά αγαθά. Έτσι, από όσους δήλωσαν ότι σκοπεύουν να κάνουν αγορές, σχεδόν το 79% ανέφερε ότι αναβάλλει κάποιες από αυτές, μέχρι να έρθουν η Black Friday και η Cyber Monday.

«Προθερμαίνεται» η αγορά

Από την πλευρά τους οι μεγάλες αλυσίδες που μπαίνουν όπως κάθε χρόνο πρώτες στη μάχη της Black Friday, ξεκίνησαν ήδη τις προωθητικές ενέργειες σε συγκεκριμένους, αρχικά, κωδικούς προϊόντων προκειμένου να ζεστάνουν την αγοραστική κίνηση ενώ σταδιακά ενώ όσο πλησιάζουμε προς την 29η Νοεμβρίου στον «χορό» των προσφορών αναμένεται να μπει το σύνολο των επιχειρήσεων σε όλους τους σχεδόν τους κλάδους προϊόντων και υπηρεσιών. Άλλωστε οι έμποροι «ποντάρουν» για την τόνωση του τζίρου τους, στη συγκεκριμένη περίοδο, η οποία παράλληλα αποτελεί και μία... προθέρμανση για την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων που ακολουθεί.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, το ζητούμενο, για τους καταναλωτές είναι οι προσφορές που τελικά θα δουν στα ράφια και τα ηλεκτρονικά καταστήματα να ανταποκρίνονται αφενός στις προσδοκίες τους και αφετέρου στις δυνατότητες του μπάτζετ τους. Άλλωστε εν μέσω των πληθωριστικών πιέσεων των τελευταίων ετών, οι καταναλωτικές συνήθειες έχουν αλλάξει ριζικά, οι αυθόρμητες αγορές έχουν γίνει σχεδόν σπάνιες και πλέον προηγείται διεξοδική έρευνα πριν από την τελική απόφαση, προκειμένου να διαπιστώσουν πως πρόκειται τελικά για πραγματική ευκαιρία αγοράς.

Πηγή: cnn.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup

tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup