Οικονομία

Πώς θα πάρουν επίδομα θέρμανσης οι ένοικοι πολυκατοικίας – Όλα τα SOS

Πώς θα πάρουν επίδομα θέρμανσης οι ένοικοι πολυκατοικίας – Όλα τα SOS
Τι πρέπει να γνωρίζουν διαχειριστές και ένοικοι πολυκατοικιών για το επίδομα θέρμανσης

Η δημιουργία προφίλ πολυκατοικίας στην πλατφόρμα myΘέρμανση της ΑΑΔΕ, με τη σωστή αναγραφή ΑΦΜ του διαχειριστή ή της εταιρείας που έχει αναλάβει τη διαχείριση της πολυκατοικίας αποτελεί την πρώτη κίνηση για να ανοίξει η πόρτα του επιδόματος θέρμανσης σε δικαιούχους που διαμένουν σε πολυκατοικίες στις οποίες υπάρχει κοινός καυστήρας. Σε περίπτωση που κάθε διαμέρισμα έχει το δικό του καυστήρα τότε η διαδικασία είναι εντελώς διαφορετική καθώς κάθε δικαιούχος κάνει τη δική του αίτηση ως κάτοικος μονοκατοικίας.

Όλα τα SOS για τις αιτήσεις – Τι γίνεται εάν δεν υπάρχει διαχειριστής, αν άλλαξε ο διαχειριστής ή αν υπάρχουν ξεχωριστοί καυστήρες

Στην πλατφόρμα myθέρμανση της ΑΑΔΕ, οι διαχειριστές/εκπρόσωποι πολυκατοικιών στις οποίες υπάρχει κοινός καυστήρας επιλέγουν την εφαρμογή  Διαχείριση  Χιλιοστών  Πολυκατοικίας. Με την  εφαρμογή αυτή, ο διαχειριστής ‐  εκπρόσωπος εισάγει  τα διαμερίσματα της  πολυκατοικίας / ολιγοκατοικίας, καθώς και τη συμμετοχή κάθε ενός από αυτά  στις δαπάνες θέρμανσης σε χιλιοστά.

Διαχειριστές και ένοικοι πολυκατοικιών θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

1.                 Οι διαχειριστές είναι υποχρεωτικό να δηλώσουν τα χιλιοστά συμμετοχής σε δαπάνες θέρμανσης για όλα τα διαμερίσματα μιας πολυκατοικίας για να δημιουργηθεί η συνολική εικόνα της. Η κατανομή θα πρέπει να ισχύει για όλο το χρόνο ενώ το σύνολο των χιλιοστών των διαμερισμάτων πρέπει να είναι 1000, ώστε να μπορεί να ενεργοποιηθεί η δυνατότητα πληρωμής. Αλλαγή στοιχείων δεν μπορεί να γίνει. Τα ονόματα είναι ενδεικτικά και δεν επηρεάζουν την αίτηση. Σε περίπτωση που στο προφίλ πολυκατοικίας εμφανίζονται τα ονόματα προηγούμενων ενοίκων, τότε ο διαχειριστής θα πρέπει να ενημερώσει τον νέο ένοικο (αν αυτός επιθυμεί να υποβάλλει αίτηση) σχετικά με τον αριθμό του διαμερίσματος που θα πρέπει να επιλέξει στο προφίλ της πολυκατοικίας (ας αναγράφει το ονοματεπώνυμο του προηγούμενου ενοίκου).

2.                 Οι διαχειριστές ή οι εκπρόσωποι των πολυκατοικιών ή οι εταιρείες διαχείρισης πολυκατοικιών, δηλώνουν στο myθέρμανση τα ακόλουθα στοιχεία:

–        Τον αριθμό φορολογικού μητρώου του διαχειριστή ή του προσώπου που εκπροσωπεί την πολυκατοικία ή της εταιρίας διαχείρισης της πολυκατοικίας.

–        Τον Α.Φ.Μ. της πολυκατοικίας, εφόσον υπάρχει.

–        Τον αριθμό της κοινόχρηστης παροχής ηλεκτρικού ρεύματος ή μιας παροχής ηλεκτρικού ρεύματος που αντιστοιχεί στην πολυκατοικία.

–        Τα χιλιοστά συμμετοχής των διαμερισμάτων στις δαπάνες θέρμανσης.

–        Το ονοματεπώνυμο των φυσικών προσώπων που διαμένουν στα διαμερίσματα τα οποία δεν χρησιμοποιούνται ως επαγγελματική στέγη.

Μετά τη συμπλήρωση των παραπάνω στοιχείων προβαίνουν σε ενεργοποίηση της διαδικασίας πληρωμής. Η ενεργοποίηση αυτή δεν μπορεί να γίνει μετά την 6η Δεκεμβρίου 2024.

3. Η δυνατότητα πληρωμής ενεργοποιείται όταν θα έχει υποβληθεί έστω και μία αίτηση δικαιούχου. Αυτό το διαπιστώνετε από την ένδειξη «Υπάρχει αίτηση» στα δεξιά των στοιχείων του διαμερίσματος.

4.  Στα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης τα στοιχεία ΑΦΜ και αριθμός κοινόχρηστης παροχής ρεύματος θα πρέπει να ταυτίζονται με αυτά τα οποία έχετε εισάγει στη Διαχείριση Χιλιοστών Θέρμανσης.

ΑΦΜ πολυκατοικίας

5. Σε περίπτωση που έχει εκδοθεί ΑΦΜ για την πολυκατοικία και θέλετε τα παραστατικά αγοράς πετρελαίου θέρμανσης να εκδίδονται σε αυτόν, θα πρέπει να ορίσετε τον ΑΦΜ πολυκατοικίας στα προφίλ, επιλέγοντας τον σχετικό σύνδεσμο «Ορισμός ΑΦΜ». Στη συνέχεια ο ΑΦΜ πολυκατοικίας δεν μπορεί να αλλάξει, ούτε να διαγραφεί. ΠΡΟΣΟΧΗ! Ακόμη και στην περίπτωση που έχει οριστεί ΑΦΜ πολυκατοικίας, στις αιτήσεις των ενοίκων θα αναγράφεται ο ΑΦΜ διαχειριστή/εκπροσώπου.

6. Δεν απαιτείται ενεργοποίηση της διαδικασίας πληρωμής σε περίπτωση επιδότησης ηλεκτρικής ενέργειας.

Αλλαγή διαχειριστή

7. Σε περίπτωση αλλαγής διαχειριστή θα πρέπει να δημιουργηθεί νέο προφίλ πολυκατοικίας από τον νέο διαχειριστή. Οι ένοικοι/ιδιοκτήτες θα υποβάλλουν τις αιτήσεις τους στο νέο προφίλ που δημιουργήθηκε με τον ΑΦΜ του νέου διαχειριστή. Ο νέος διαχειριστής δεν πρέπει να ξεχάσει να ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής καθώς πρόκειται για νέο προφίλ. ΠΡΟΣΟΧΗ! Αν αλλάξει ο διαχειριστής μετά την 6η Δεκεμβρίου 2024, όπου λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων, τότε όποιες αγορές πετρελαίου θέρμανσης πραγματοποιηθούν έως και την 31η Μαρτίου 2025 θα πρέπει να εκδοθούν στον ΑΦΜ του προηγούμενου διαχειριστή, διαφορετικά δεν θα προκύψει διασταύρωση.

Χωρίς διαχειριστή

8. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει διαχειριστής στην πολυκατοικία, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους/ιδιοκτήτες ποιος θα «αναλάβει» το ρόλο του διαχειριστή ώστε να δημιουργήσει μέσω της πλατφόρμας myΘέρμανση, το προφίλ της πολυκατοικίας με τα διαμερίσματα, τα χιλιοστά θέρμανσης κ.λπ..

Χωρίς κοινόχρηστη παροχή ρεύματος

9. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει κοινόχρηστη παροχή ρεύματος στην πολυκατοικία, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους/ιδιοκτήτες, ποιού ο αριθμός παροχής ρεύματος (συνήθως του διαχειριστή/εκπροσώπου) θα «παίξει» τον ρόλο της κοινόχρηστης παροχής ώστε να δηλωθεί στο προφίλ της πολυκατοικίας.

10. Στην αίτησή τους τα νοικοκυριά που καταβάλλουν τη δαπάνη θέρμανσης μέσω κοινοχρήστων, καταχωρίζουν επιπρόσθετα τον αριθμό της απόδειξης εξόφλησης κοινοχρήστων ή εναλλακτικά τον αριθμό που φέρει το ειδοποιητήριο πληρωμής αυτών (αν δεν έχει ήδη εκδοθεί κατά την υποβολή της αίτησης απόδειξη εξόφλησης), τον ΑΦΜ του διαχειριστή ή του προσώπου που εκπροσωπεί την πολυκατοικία ή της εταιρείας διαχείρισης της πολυκατοικίας, καθώς και το ποσό που αναλογεί στον δικαιούχο.

11.   Όταν η θέρμανση στη πολυκατοικία γίνεται με κάποιο από τα λοιπά είδη καυσίμων, εκτός του πετρελαίου θέρμανσης και της ηλεκτρικής ενέργειας οι  αιτήσεις όλων των δικαιούχων γίνονται ως σε μονοκατοικίες. Η εφαρμογή δεν εμποδίζει το διαχειριστή να δημιουργήσει προφίλ πολυκατοικίας, αλλά δεν απαιτείται καθώς τα χιλιοστά θέρμανσης εμπεριέχονται στο ποσό που αναλογεί στον δικαιούχο και θα καταχωρισθεί από τον ίδιο το δικαιούχο (όχι από τον διαχειριστή) μέσω της εφαρμογής ΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΜΟΥ.

12. Σε περίπτωση που στην πολυκατοικία το κάθε διαμέρισμα έχει δικό του καυστήρα ο κάθε ένοικος/ιδιοκτήτης κάνει χωριστή αίτηση  ως κάτοικος μονοκατοικίας και θα πρέπει να προμηθευτεί το είδος καυσίμου θέρμανσης με διαφορετικά παραστατικά αγοράς.

13. Σε διπλοκατοικία που υπάρχει μία παροχή ηλεκτρικού ρεύματος η αίτηση γίνεται από έναν δικαιούχο ο οποίος λαμβάνει το επίδομα θέρμανσης για τον ηλεκτρισμό.

Πηγή: ΟΤ - In.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup

tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup