Οικονομία

Ηλεία: Επιχειρήσεις καφέ και γρήγορου φαγητού ανοιγοκλείνουν διαρκώς

Ηλεία: Επιχειρήσεις καφέ και γρήγορου φαγητού ανοιγοκλείνουν διαρκώς Φωτογραφία: ΑΡΧΕΙΟΥ/ILIALIVE.GR
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΓΕΜΗ του Επιμελητηρίου Ηλείας πάνω από τις μισές εγγραφές στο Μητρώο, τα τρία τελευταία χρόνια, αφορούν επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος. Όσες ανοίγουν, τόσες και άλλες ακόμη κλείνουν

Εύκολη λύση; Φτηνός εξοπλισμός; Μειωμένες απαιτήσεις σε εργατικό προσωπικό; Όποιοι και να είναι οι λόγοι, καταστήματα καφέ, γρήγορου φαγητού και συναφών επαγγελμάτων βρίσκονται πρώτα στη λίστα των προτιμήσεων για μια νέα επιχειρηματική δραστηριότητα. Αυτό αποδεικνύεται από τα στοιχεία του ΓΕΜΗ του Επιμελητηρίου Ηλείας που καταγράφουν κάθε χρόνο αυξητική τάση στις ενάρξεις.

Κάθε νόμισμα όμως έχει δύο όψεις. Όσο εύκολα λοιπόν ανοίγουν τέτοιες επιχειρήσεις, άλλο τόσο κλείνουν μετά από μερικά χρόνια. Έτσι, το 2022 έγιναν 366 νέες εγγραφές επιχειρήσεων στο Νομό, εκ των οποίων οι 212 ανήκουν στο χώρο υγειονομικού ενδιαφέροντος. Το 2023 οι νέες επιχειρήσεις που άνοιξαν στην Ηλεία ανέρχονται στις 470 με τα καταστήματα εστίασης να φτάνουν τα 257 και το 2024 η εικόνα διαμορφώθηκε στις 474 νέες επιχειρήσεις και τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος να ανέρχονται στις 264 νέες εγγραφές.

Πόσες έκλεισαν; Το 2022 είχαμε 328 διαγραφές τέτοιων επιχειρήσεων, το 2023 περί τις 407 επιχειρήσεις έβαλαν λουκέτο και το 2024 σταμάτησαν τη λειτουργία τους 316.

Βέβαια η Ηλεία δεν πρωτοτυπεί. Η ίδια εικόνα παρατηρείται σε πανελλαδικό επίπεδο με τους νέους επιχειρηματίες να δοκιμάζουν τις δυνάμεις τους στον τομέα της εστίασης-κυρίως σε καφετέριες και γρήγορο φαγητό-παρά τον υψηλό ανταγωνισμό. Πόσο βιώσιμη είναι τελικά μια τέτοια επιλογή;

Όπως δηλώνει στο ilialive.gr ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηλείας Κώστας Λεβέντης, μπορεί να ανοίγονται περισσότερες ευκαιρίες για ένα τέτοιο επαγγελματικό εγχείρημα, ωστόσο δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως μια…χαλαρή επένδυση καθώς οι προκλήσεις και ο ανταγωνισμός διαρκώς αυξάνονται. «Η επιχειρηματικότητα, ανεξαρτήτως του κλάδου ή του μεγέθους της επιχείρησης, είναι κατά τη γνώμη μου, μια συνεχής άσκηση ισορροπίας και απαιτεί προσαρμογές και αποφάσεις που δεν είναι πάντοτε εύκολες ή απαλλαγμένες από το ενδεχόμενο της αποτυχίας, καθώς οι συνθήκες στην αγορά, οι κοινωνικές τάσεις και τα οικονομικά δεδομένα αλλάζουν συνεχώς. Παρατηρείται πράγματι μια τάση σε πανελλαδικό επίπεδο, ιδιαίτερα σε Νομούς ή Περιφέρειες με έντονο τουριστικό αποτύπωμα, οι νέοι επιχειρηματίες να στρέφονται προς την έναρξη επιχειρήσεων καφέ ή γρήγορης εστίασης, για λόγους που συνδυάζουν τη χαμηλότερη αρχική επένδυση, τη ζήτηση της αγοράς και τις ευκαιρίες που παρέχουν τα κοινωνικά δίκτυα και τα μοντέλα franchise. Δεν θα πρέπει ωστόσο να δημιουργείται η εντύπωση πως αποτελεί μια ανέφελη και απροβλημάτιστη επιχειρηματική κίνηση, καθότι ο κλάδος της εστίασης αντιμετωπίζει τις προκλήσεις του ανταγωνισμού και των οικονομικών πιέσεων, την εποχικότητα αλλά και την ευμεταβλητότητα στις προτιμήσεις των καταναλωτών» σχολιάζει ο κ. Λεβέντης.

Πολυπαραγοντική η διαδικασία για μια βιώσιμη επιχείρηση

Τελικά πόσο βιώσιμη είναι μια τέτοια επιχειρηματική κίνηση; «Το πόσο βιώσιμη είναι, θα αποδειχθεί» απαντά ο κ. Λεβέντης, και συνεχίζει «Ωστόσο, ένα νέο επιχειρηματικό βήμα, δεν εξαρτάται πάντοτε από την πρωτοτυπία της ιδέας ή από τις προσπάθειες του επιχειρηματία, όσο φιλότιμες ή επίμονες κι αν είναι αυτές, παρά αποτελεί προϊόν μιας πολυπαραγοντικής διαδικασίας, η κατανόηση της οποίας απαιτεί βαθιά γνώση των κανόνων της αγοράς και του γενικότερου νομοθετικού και επιχειρηματικού πλαισίου. Αυτή ακριβώς την τεχνογνωσία και στήριξη θέλουμε να παράσχουμε στις επιχειρήσεις-μέλη μας, προκειμένου να τις βοηθήσουμε να μειώσουν το όποιο ρίσκο και να υλοποιήσουν τα επιχειρηματικά τους σχέδια» τονίζει ο κ. Λεβέντης και καταθέτει τη στήριξη του ΕΒΕ Ηλείας στις επιχειρήσεις του κλάδου εστίασης.

«Οποιαδήποτε ενέργεια, δράση και δέσμη μέτρων στοχεύει στην αύξηση της απασχόλησης και στη δημιουργία νέων επιχειρήσεων θα μας βρίσκει, ως Επιμελητήριο Ηλείας, αρωγούς και συνοδοιπόρους, αυτό είναι απολύτως ξεκάθαρο και αδιαπραγμάτευτο. Είμαστε δίπλα στις επιχειρήσεις του κλάδου της εστίασης, προκειμένου να τις βοηθήσουμε να μεγιστοποιήσουν τις πιθανότητες επιτυχίας τους, παρέχοντάς τους κάθε δυνατή τεχνική βοήθεια στην επιλογή της σωστής στρατηγικής, την εισαγωγή καινοτομίας και την «ερμηνεία» των καταναλωτικών τάσεων. καταλήγει ο κ. Λεβέντης.

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup