GP Μ Βρετανίας: Εντός έδρας θρίαμβος για Hamilton
Ο Lewis Hamilton πανηγύρισε τη νίκη στο Σίλβερστον, σε έναν συναρπαστικό αγώνα με αρκετές συγκινήσεις και ανατροπές!
Ο Βρετανός ηγήθηκε του 1-2 της Mercedes, επωφελούμενος την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας τη στιγμή που ήταν να μπει για αλλαγή ελαστικών. Ο Charles Leclerc συμπλήρωσε το βάθρο, μετά από συγκλονιστική μάχη με τον Max Verstappen που μπορεί να φαινόταν να έχει το πάνω χέρι αλλά χτυπήθηκε από τη Ferrari του Sebastian Vettel.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η πίστα του Νορθάμπτονσιρ υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με συννεφιά, θερμοκρασία αέρα στους 19 βαθμούς Κελσίου ενώ αυτή του οδοστρώματος ήταν στους 31. Στη διάθεσή τους ως σκληρή, μέση και μαλακή γόμα, έχουν τις C1, C2 και C3 αντίστοιχα, με την Pirelli να φέρνει τις πιο σκληρές επιλογές στη γκάμα της.
Στην pole για τέταρτη φορά φέτος ήταν ο Valtteri Bottas είχε την pole position, με τη Mercedes να κάνει Lock out στην πρώτη σειρά του grid. Πίσω τους εκκινούσαν η Ferrari του Leclerc και η Red Bull του Max Verstappen, με τους teammates τους στην τρίτη σειρά. Από αυτούς, μόνο οι Ferrari εκκινούσαν με τη μαλακή γόμα της Pirelli.
Πρέπει πάντως να σημειωθεί το δράμα της τελευταίας στιγμής για τους «ταύρους», με την αυστριακή ομάδα να καλείται να αλλάξει πίσω αεροτομές ενώ οι RB15 βρίσκονταν στο grid! Και οι εργασίες ολοκληρώθηκαν μόλις 1 λεπτό πριν εξαντληθεί ο διαθέσιμος χρόνος!
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα δεν είχαμε αλλαγές και απρόοπτα στην κορυφή. Ο Vettel πέρασε τον Gasly, που είχε και μία επαφή με τη McLaren του Lando Norris. Πιο πίσω, οι Haas ακούμπησαν μεταξύ τους και έχοντας αμφότερες κλαταρισμένα ελαστικά, μπήκαν στα pit και έπεσαν στην ουρά του grid.
Στην κορυφή ο Hamilton ακολουθούσε από κοντά τον teammate του και από τη στιγμή ενεργοποίησης του DRS και μετά, άρχισε τη επίθεση! O Βρετανός κατάφερε να περάσει στον τέταρτο γύρο, ολοκληρώνοντας το προσπέρασμά του στη στροφή Λούφιλντ ξεσηκώνοντας το κοινό. Όμως η χαρά του δεν κράτησε πολύ καθώς ο Bottas απάντησε στη στροφή Κοπς!
Ακολούθησαν μερικοί γύροι ηρεμίας και ενώ φτάσαμε στον δέκατο, άρχισε πάλι το σόου! Ο Hamilton κόλλησε στο διαχύτη του Bottas ενώ ο Verstappen έκανε το ίδιο με τη Ferrari του Leclerc. Ο Ολλανδός επιτέθηκε αλλά δεν κατάφερε να περάσει. Έχασε όμως τη φόρα του και έτσι βρέθηκε στο στόχαστρο του Vettel!
Ο Γερμανός προσπάθησε, ανεπιτυχώς και στη συνέχεια ήταν αυτός που βρέθηκε εκτεθειμένος έναντι του Gasly που ακολουθούσε. Και ο Γάλλος κατάφερε να τον περάσει!
Βέβαια η προσπάθεια του αποδείχθηκε περισσότερο θέμα ψυχολογίας, αφού στον γύρο 13 μπήκε στα pit παρότι είχε τη μέση γόμα ενώ οι κόκκινοι τη μαλακή!
Ένα γύρο μετά Leclerc και Verstappen μπήκαν μαζί για αλλαγή κι εκεί οι μηχανικοί της Red Bull κέρδισαν στα ίσια εκείνους της Ferrari, φέρνοντας τον Ολλανδό οριακά μπροστά! Αλλά αυτό το colpo grosso πήγε στα σκουπίδια με το λάθος που έκανε λίγο μετά, όταν και παραπονέθηκε πως δεν είχε πρόσφυση.
Στο γύρο 17 μπήκε στα pit η πρώτη Mercedes, αυτή του Bottas κι ενώ αναμέναμε να δούμε τι θα κάνει ο Hamilton, η προσοχή στράφηκε εκ νέου στους Leclerc-Verstappen που συνέχισαν τις εντυπωσιακές μάχες τους!
Βλέποντας τους χρόνους του Hamilton, ήταν σαφές πως με τη διαφορά του από τον Bottas να μειώνεται, πως δεν θα μπορούσε να επιστρέψει πρώτος στην πίστα αλλάζοντας ελαστικά. Όμως η έξοδος του Antonio Giovinazzi στο γύρο 20, έφερε καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας! Ένα ανέλπιστο δώρο στον Hamilton που έτσι έκανε αλλαγή ελαστικών με μηδενικό χρονικό κόστος, διατηρώντας την πρωτοπορία.
Όμως εκεί, είχαμε μία σπουδαία μάχη στρατηγικής. Ο Vettel που ήταν επίσης κερδισμένος από αυτή την εξέλιξη, απαλλάχθηκε από τη μαλακή γόμα. Την ίδια ώρα η Red Bull αποφάσισε να φωνάξει ξανά στα pit τον Verstappen, βάζοντας του τη σκληρή γόμα για να πάει μέχρι τέλους. Μία αναπάντεχη κίνηση που αιφνιδίασε τη Ferrari, που αναγκάστηκε να κάνει το ίδιο ένα γύρο μετά!
Έτσι, ο Vettel βρέθηκε τρίτος, με τον Gasly τέταρτο, τον Verstappen πέμπτο και τον Leclerc να αναρωτιέται μέσω team radio πως κατάφεραν να τον φέρουν στην πίστα έκτο!
Στο τέλος του γύρου 23 αποχώρησε το αυτοκίνητο ασφαλείας και είχαμε ξανά δράση. Με τις δύο Mercedes μπροστά αλλά τον Bottas να πρέπει να μπει ξανά για αλλαγή ελαστικών και πίσω τους, τους Verstappen και Leclerc να συνεχίζουν το ίδιο βιολί! Μάλιστα είχαν και επαφή αλλά τελικά συνέχισαν χωρίς προβλήματα.
Κι ενώ ο Ολλανδός διατήρησε το πάνω χέρι, πήρε ανάσα και είχε την ευκαιρία να περάσει τον Gasly για να τον χρησιμοποιήσει ως «μαξιλαράκι» στις επιθέσεις του Μονεγάσκου. Έτσι κι έγινε, με τον Leclerc να μένει πίσω από τον Γάλλο έως τον γύρο 36, όταν πέρασε εντυπωσιακά από την εξωτερική στη Φαρμ. Ταυτόχρονα, ο Verstappen κοιτούσε πλέον μπροστά και άρχισε να ροκανίζει τη διαφορά του από τον Vettel.
Στον γύρο 37 ήρθε η φάση που θα συζητηθεί. Ο οδηγός της Red Bull πέρασε εκείνον της Ferrari αλλά στα φρένα για τη στροφή Κλαμπ, το κόκκινο μονοθέσιο έπεσε πάνω στην RB15. Αμφότεροι βρέθηκαν εκτός πίστας αλλά αμφότεροι συνέχισαν, με τον Verstappen να πέφτει πέμπτος και τον Vettel να αναγκάζεται να αλλάξει εμπρός αεροτομή και να πέφτει στη δέκατη-έβδομη θέση.
Μάλιστα οι αγωνοδίκες, που στο συγκεκριμένο αγώνα είναι οι Garry Conelly, Felix Holter Tonio Liuzzi επέβαλλαν ποινή 10 δευτερολέπτων στον Vettel που κρίθηκε υπαίτιος για τη σύγκρουση.
Ενώ η προσοχή είχε στραφεί στις κόντρες Red Bull/Ferrari, η Mercedes ήλεγχε τον αγώνα. Ο Hamilton είχε με άνεση την πρωτιά ενώ ο Bottas έχτισε την απαιτούμενη διαφορά ώστε να κάνει ένα ακόμα pit stop (στο γύρο 46) και να παραμείνει δεύτερος.
Έτσι έκαναν το 1-2, με τον Hamilton να πανηγυρίζει έκτη φορά εντός έδρας και να ανοίγει έτσι κι άλλο το προβάδισμά του στη βαθμολογία παίρνοντας τα μέγιστα στο «σπίτι» του αφού στο τελευταίο πέρασμα, σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα! Ο Leclerc ήταν αυτός που συμπλήρωσε το βάθρο, με τις δύο Red Bull να ακολουθούν.
H McLaren επιβλήθηκε ξανά της Renault με τον Carlos Sainz μπροστά από τον Daniel Ricciardo, ενώ τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν η Alfa Romeo του Kimi Raikkonen, η Toro Rosso του Daniil Kvyat και η δεύτερη R.S.19 με τον Nico Hulkenberg.
Αναλυτικά η κατάταξη: