F1 GP Εμίλια Ρομάνια: 1-2 και τίτλος κατασκευαστών για τη Mercedes
O Lewis Hamilton πανηγύρισε τη νίκη στο Grand Prix της Εμίλια Ρομάνια, δέκατο-τρίτο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1!
Ο Βρετανός έφτασε μία ανάσα από τον έβδομο παγκόσμιο τίτλο του, την ώρα που με τον Valtteri Bottas να τον πλαισιώνει, η Mercedes AMG F1 εξασφάλισε τον έβδομο συνεχόμενο τίτλο της στους κατασκευαστές!
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η πίστα της Ίμολα υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με συννεφιά, θερμοκρασία αέρα στους 18 βαθμούς Κελσίου, ενώ αυτή του οδοστρώματος ήταν στους 24.
Η Mercedes είχε κάνει το 13 στα 13, σημειώνοντας ξανά lock out στην πρώτη σειρά της εκκίνησης, αυτή τη φορά με τον Bottas στην pole position – για δέκατη-πέμπτη φορά στην καριέρα του στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Τα μαύρα βέλη εκκινούσαν με τη μέση γόμα ελαστικών, όπως και ο τρίτος Max Verstappen με τη Red Bull Racing. Αντίθετα τη μαλακή είχαν οι υπόλοιποι της δεκάδας, με τον Pierre Gasly στη δεύτερη σειρά του grid για λογαριασμό της AlphaTauri. Ακολουθούσαν οι Daniel Ricciardo και Alex Albon με Renault και Red Bull αντίστοιχα στην τρίτη, ενώ η τέταρτη ανήκε στη Ferrari του Charles Leclerc και την AlphaTauri του Daniil Kvyat που είχε προκριθεί για πρώτη φορά φέτος στο Q3.
Όσο για στρατηγικές, με την πίστα αυτή να μην έχει χρησιμοποιηθεί επί 14 χρόνια και με μόνο μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών, είχαμε ένα ακόμα ταξίδι στο άγνωστο, με τις προσομοιώσεις της Pirelli να μιλούν για ένα pit stop.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Bottas διατήρησε τα ηνία αλλά ο Verstappen πέρασε τον Hamilton και μπήκε σφήνα ανάμεσα στις Mercedes, με τον Ricciardo να περνάει τον Gasly (που κλείστηκε από τον Lewis) και να ανεβαίνει τέταρτος. Πιο πίσω, ο Lance Stroll έχασε την εμπρός πτέρυγα της Racing Point μετά από επαφή με τη Renault του Esteban Ocon ενώ ο Kevin Magnussen έκανε τετ α κε.
Όπως αναμενόταν, η προσπέραση στη στενή διαδρομή της Ίμολα δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Έτσι είδαμε τους πρωτοπόρους να ακολουθούν ο ένας τον άλλο, από κοντά αλλά όχι σε ζώνες DRS, αναμένοντας το παιχνίδι στρατηγικής με τα pit stop.
Στις πιο πίσω θέσεις, το undercut έφερε τον Leclerc μπροστά από τον Albon και οριακά πίσω από τον Ricciardo (μπήκαν στους γύρους 14 και 15), ενώ νωρίτερα είχε βγει από την εξίσωση ο Gasly, με την AlphaTauri να βλέπει μέσω τηλεμετρίας πως η υβριδική μηχανή της Honda ήταν έτοιμη να παραδώσει πνεύμα.
Στο γύρο 19 προσπάθησε και η Red Bull να εκμεταλλευτεί το undercut, φωνάζοντας τον Verstappen. Έβαλε τη σκληρή γόμα, σε ένα pit stop αστραπή, με τον Bottas να τον μιμείται ένα γύρο μετά και τελικά να κρατά την πρωτοπορία.
Αντίθετα ο Hamilton συνέχισε, αφού τα ελαστικά μέσης γόμας που χρησιμοποιούσε, είχαν ακόμα ζωή. Και μετά από μερικούς ταχύτερους γύρους, έχοντας ανοίξει το προβάδισμά του στα 35 δευτερόλεπτα, μπήκε στα pit στο γύρο 30.
Και σαν κερασάκι στην τούρτα, την ώρα που πλησίαζε την είσοδο του pit lane, είχαμε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας λόγω της εγκατάλειψης της Renault του Esteban Ocon.
Έτσι λοιπόν επέστρεψε στην πίστα πρώτος, 3.7 δευτερόλεπτα μπροστά από τον teammate του που είχε πληγωμένο πάτωμα στη W11 και 5.3 δευτερόλεπτα από τον Verstappen.
Με τον Hamilton να ανοίγει τη διαφορά, ο Verstappen άρχισε να πιέζει ασφυκτικά τον Bottas, που έκανε λάθος στη Rivazza στο γύρο 37, επιτρέποντας στον Ολλανδό να φλερτάρει με διαφορά που επιτρέπει τη χρήση του DRS.
Με την RB16 να κερδίζει έδαφος στις στροφές αλλά να χάνει στις ευθείες, χρειάστηκε να φτάσουμε στο γύρο 43 και να προηγηθεί ένα λάθος του Bottas στη στροφή Rivazza, για να περάσει τελικά ο Verstappen.
Είχε όμως μόνο 19 γύρους, με τον Hamilton 13 δευτερόλεπτα μπροστά και με ελαστικά πιο φρέσκα κατά 12 γύρους. Κοινώς, ήταν χαμένη υπόθεση η νίκη. Όμως έμελλε να μην έχει καν την ευκαιρία να προσπαθήσει.
Στο γύρο 51 (από τους 63), ο Ολλανδός προδόθηκε από το πίσω δεξί ελαστικό που παρέδωσε πνεύμα και τον έστειλε στην αμμοπαγίδα!
Αυτό έφερε καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας αλλά όχι διακοπή στα απρόοπτα αφού ακολουθώντας τον Bernd Maylander, o George Russell έκανε ένα λάθος απειρίας, χάνοντας τον έλεγχο της Williams, η οποία κατέληξε στις μπαριέρες.
Οι Mercedes μπήκαν ξανά για pit stop και έβαλαν τη μαλακή γόμα, οι Ricciardo, Leclerc, Albon συνέχισαν με ελαστικά σκληρής γόμας αλλά με 40+ γύρους στο ενεργητικό τους ενώ η Racing Point φώναξε τον Perez για αλλαγή, με αποτέλεσμα να πέσει έκτος. Πίσω του ήταν ο Kvyat, οι δύο McLaren και η Alfa Romeo του Kimi Raikkonen – όλοι με φρέσκα ελαστικά μαλακής γόμας.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε από την πίστα στο τέλος του 57ου γύρου και παρότι μπροστά δεν είχαμε αλλαγές, πίσω ο Kvyat πέρασε τον Albon, Leclerc και Perez, πετώντας με τη μαλακή γόμα.
Αντίθετα ο Albon, εκτός από τον Ρώσο, είδε και τον Perez να τον περνά, προτού χάσει τον έλεγχο, κάνει τετ α κε και πέσει τελευταίος.
Μπροστά ο Hamilton πάτησε γκάζι στο τέλος και πήρε τα μέγιστα αφού πέραν της νίκης #93 σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο, με τον Bottas να τον πλαισιώνει.
Ο Ricciardo βρέθηκε ξανά στο βάθρο, με τον Kvyat να τον πιέζει αλλά να μένει τέταρτος. Ακολούθησαν οι Leclerc, Perez, Sainz, Norris, Raikkonen και Antonio Giovinazzi.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Πηγή: Newsauto.gr