F1 GP Κατάρ: Νίκη Hamilton και το ντέρμπι συνεχίζεται!
O Lewis Hamilton πανηγύρισε την 102η νίκη της καριέρας του, επικρατώντας στο παρθενικό Grand Prix του Κατάρ, που αποτέλεσε τον εικοστό γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1!
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής είχε τα ηνία καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα στην πίστα του Losail και με τον Max Verstappen δεύτερο, μείωσε τη μεταξύ τους διαφορά στους 8 βαθμούς, με δύο αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση της σεζόν! To βάθρο συμπλήρωσε ο Fernando Alonso για την Alpine, το πρώτο του μετά από 7 χρόνια!
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το Κατάρ υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με θερμοκρασία αέρα στους 26 βαθμούς ενώ αυτή του οδοστρώματος ήταν στους 30.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Hamilton διατήρησε τα ηνία ενώ πίσω του, ο Alonso πέρασε τον Gasly. Την ίδια ώρα, ο Verstappen σκαρφάλωνε τέταρτος, με τον Bottas να πέφτει ενδέκατος!
Στο ξεκίνημα του γύρου 4, με τη χρήση πλέον του DRS, o Verstappen πέρασε τον Gasly που έχασε λίγη φορά μετά από λάθος στην τελευταία στροφή και έβαλε πλώρη για τον Alonso. Τον πέρασε ένα γύρο αργότερα.
Πιο πίσω, ο Perez κέρδιζε έδαφος και μετά από οκτώ γύρους ήταν έβδομος, λίγο αργότερα έκτος προσπερνώντας και την Alpine του Esteban con, την ώρα που ο Bottas είχε κολλήσει στην ενδέκατη θέση.
Όσο περνούσαν οι γύροι, η απόδοση των ελαστικών μαλακής γόμας του Gasly άρχισε να πέφτει. Τον γύρο 12 τον πέρασε ο Gasly, στον 13 ο Perez, έτσι έσπευσε να βάλει τη μέση γόμα.
Όμως τα pit stop δεν άργησαν ούτε για τους πρωτοπόρους, που είχαν ήδη κτίσει μεγάλη διαφορά από τους υπόλοιπους.. Στον γύρο 17 μπήκε ο Verstappen και ένα γύρο μετά μπήκε ο Χάμιλτον. Αμφότεροι έβαλαν τη σκληρή γόμα και η διαφορά τους παρέμεινε στα 9 δευτερόλεπτα.
Ο Hamilton ήταν στην pole #102 της καριέρας του, όμως λίγο πριν τον αγώνα είχαμε ποινές για οδηγούς που αγνόησαν τις κίτρινες σημαίες στο φινάλε των κατατακτήριων δοκιμών. Ο Verstappen πήρε ποινή 5 θέσεων και έπεσε έβδομος ενώ ο Valtteri Bottas ποινή 3 θέσεων και έπεσε έκτος.
Ένα πέρασμα μετά μπήκε και ο Perez, που με τη σκληρή γόμα άρχισε να κερδίζει έδαφος και στον γύρο 29, ήταν πλέον τέταρτος. Μπροστά του είχε μόνο τον Bottas που συνέχιζε δίχως pit stop και φυσικά τους δύο διεκδικητές του τίτλου.
Ο Bottas δεν συνέχισε πολύ αφού στον γύρο 33, είχε κλατάρισμα στο εμπρός αριστερά ελαστικό. Η Mercedes το παράκανε με τη χρήση της μέσης γόμας και το πλήρωσε, με τον Φινλανδό να φτάνει αργά-αργά στα pit και μαζί με ελαστικά, να αλλάζει και εμπρός πτέρυγα.
Το συμβάν αυτό έκανε σαφές πως ήταν μεγάλο ρίσκο η στρατηγική μίας αλλαγής ελαστικών. Έτσι στον γύρο 42 είδαμε στα pit τον Verstappen και στον γύρο 43 τον Hamilton. Έβαλαν αμφότεροι τη μέση γόμα, δίχως δράματα και τη διαφορά τους να διατηρείται στα σχεδόν 9 δευτερόλεπτα.
Με 14 γύρους να απομένουν για το πέσιμο της καρό σημαίας δεν υπήρχε χρόνος να αλλάξει κάτι στην κορυφή. Όμως είχαμε αλλαγές θέσεων πίσω τους. Η Red Bull κάλεσε και τον Perez για νέα αλλαγή ελαστικών, να σιγουρέψει τον τερματισμό του. Όμως αυτό τον έριξε στην έβδομη θέση.
Ο Μεξικανός πάτησε γκάζι, πέρασε την Aston Martin του Lance Stroll, την Alpine του Esteban Ocon ενώ ο Norris έφυγε από μπροστά του καθώς 6 γύρους πριν το τέλος, μπήκε για αλλαγή ελαστικών καθώς η McLaren είδε κλατάρισμα να έρχεται.
Σαν αυτό που ήρθε λίγο μετά στη Williams του George Russell αλλά και σε εκείνη του Nicholas Latifi.
Πέντε γύρους πριν το τέλος η Mercedes απέσυρε τον Bottas και στον γύρο 55/57 είχαμε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας ώστε να απομακρυνθεί με ασφάλεια το μονοθέσιο του Λατίφι.
Η Red Bull κάλεσε τον Verstappen να βάλει τη μαλακή γόμα ώστε να διασφαλίσει τον ταχύτερο γύρο, ενώ ο Hamilton είδε πρώτος την καρό σημαία. Έτσι, η μεταξύ τους διαφορά μειώθηκε από τους 14, στους 8 βαθμούς!
Το βάθρο συμπλήρωσε ο Fernando Alonso για λογαριασμό της Alpine – το πρώτο του από την Ουγγαρία το 2014!
Πίσω του τερμάτισε ο Perez, o Ocon, o Stroll, οι δύο Ferrari, ο Norris και ο Sebastian Vettel.
Πηγή: Newsauto.gr