Τετάρτη, 15 Φεβρουαρίου 2023 16:33

Ευρωκοινοβούλιο: Ψήφισε τέλος στα ΙΧ με βενζίνη και diesel από το 2035

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Οι ευρωβουλευτές ενέκριναν τα βήματα που πρέπει να γίνουν ώστε να μηδενιστούν από το 2035 οι εκπομπές CO2 από τα καινούργια αυτοκίνητα

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε σήμερα νέα νομοθεσία με την οποία από το 2035 μπαίνει ουσιαστικά τέλος στους κινητήρες εσωτερικής καύσης στα νέα επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.
Συγκεκριμένα, με 340 ψήφους «υπέρ», 279 «κατά» και 21 αποχές οι ευρωβουλευτές ενέκριναν τη συμφωνία που επιτεύχθηκε με το Συμβούλιο σχετικά με τα αναθεωρημένα πρότυπα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τα νέα αυτοκίνητα, σύμφωνα με τους φιλόδοξους στόχους της ΕΕ για το κλίμα – το λεγόμενο πακέτο «Fit for 55».
Η νέα νομοθεσία καθορίζει τα βήματα που πρέπει να γίνουν, ώστε να μηδενιστούν από το 2035 οι εκπομπές CO2 που εκπέμπουν τα καινούρια επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα που πωλούνται από τότε.
Συγκεκριμένα, στόχος είναι να μειωθούν οι εκπομπές αυτές κατά 100% σε σύγκριση με το 2021, κάτι που ουσιαστικά σημαίνει τον εξηλεκτρισμό όλων των καινούργιων οχημάτων που παράγονται και πωλούνται από τότε.
Οι νέοι κανόνες θεσπίζουν επίσης ενδιάμεσους στόχους μείωσης των εκπομπών για το 2030: 55% για τα αυτοκίνητα και 50% για τα ημιφορτηγά.

Parliament has approved the new CO2 emissions reduction targets for new passenger cars and light commercial vehicles as part of the EU's Fit for 55 package.

— European Parliament (@Europarl_EN) February 14, 2023
Μετά την τελική ψηφοφορία στην Ολομέλεια, το κείμενο θα πρέπει τώρα να εγκριθεί επίσημα και από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, προτού δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ.
«Αυτός ο κανονισμός ενθαρρύνει την παραγωγή οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων. Περιλαμβάνει μια φιλόδοξη αναθεώρηση των στόχων για το 2030 και έναν στόχο μηδενικών εκπομπών για το 2035, ο οποίος είναι κρίσιμος για την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050. Αυτοί οι στόχοι δημιουργούν σαφήνεια για την αυτοκινητοβιομηχανία και τονώνουν την καινοτομία και τις επενδύσεις για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Η αγορά και η οδήγηση αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων θα γίνει φθηνότερη για τους καταναλωτές και μια αγορά μεταχειρισμένων θα αναδυθεί πιο γρήγορα. Κάνει τη βιώσιμη οδήγηση προσβάσιμη σε όλους» δήλωσε ο εισηγητής, Ολλανδός ευρωβουλευτής Γιαν Χούιτεμα.
Οι ημερομηνίες-σταθμοί
Ο κανονισμός προβλέπει και άλλα σημαντικά μέτρα:
- Μέχρι το 2025 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα παρουσιάσει μια νέα μεθοδολογία, με βάση την οποία θα υπολογίζονται και θα υποβάλλονται τα στοιχεία σχετικά με τις εκπομπές CO2 που παράγουν καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής τους τα αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά που πωλούνται στην ΕΕ. Για τον σκοπό αυτό, θα υποβάλει, όπου χρειάζεται, και σχετικές νομοθετικές προτάσεις.
- Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2026 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα καταγράψει τις διαφορές που υπάρχουν ανάμεσα στις τιμές εκπομπών και τα δεδομένα κατανάλωσης καυσίμου και ενέργειας σε πραγματικές συνθήκες. Επίσης θα υποβάλει έκθεση σχετικά με το πώς ο κάθε κατασκευαστής θα μπορέσει να προσαρμόσει τις εκπομπές CO2 των οχημάτων του και θα προτείνει κατάλληλα μέτρα παρακολούθησης.
- Όσοι κατασκευαστές παράγουν μικρό αριθμό οχημάτων στη διάρκεια ενός ημερολογιακού έτους (δηλαδή 1.000 έως 10.000 καινούρια αυτοκίνητα ή 1.000 έως 22.000 καινούρια ημιφορτηγά) έχουν δικαίωμα να εξαιρεθούν από τους κανόνες αυτούς έως το τέλος του 2035. Όσοι ταξινομούν λιγότερα από 1.000 νέα οχήματα ετησίως θα εξακολουθούν να εξαιρούνται και μετά την διορία αυτή.
- Ο υφιστάμενος μηχανισμός κινήτρων για οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών (ZLEV) επιβραβεύει όσους κατασκευαστές πωλούν περισσότερα τέτοια οχήματα (με εκπομπές από 0 έως 50 g CO2/km, όπως ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά plug-in με καλές επιδόσεις) επιτρέποντάς τους να υπόκεινται σε χαμηλότερους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2. Ο μηχανισμός αυτός θα προσαρμόζεται με βάση τις αναμενόμενες τάσεις πωλήσεων. Από το 2025 έως το 2029 ο δείκτης αναφοράς ZLEV ορίζεται στο 25% για τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων και στο 17% για τα νέα ημιφορτηγά. Από το 2030 το εν λόγω κίνητρο θα καταργηθεί.
- Από το τέλος του 2025, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα δημοσιεύει κάθε δύο χρόνια έκθεση στην οποία θα αξιολογεί την πρόοδο που επιτυγχάνεται σε σχέση με τον στόχο μηδενισμού των εκπομπών στις οδικές μεταφορές.
Υπενθυμίζεται ότι στις 14 Ιουλίου 2021, ως μέρος του πακέτου «Fit for 55», η Επιτροπή υπέβαλε νομοθετική πρόταση για αναθεώρηση των προτύπων απόδοσης εκπομπών CO2 για καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Η πρόταση στοχεύει να συμβάλει στους στόχους της ΕΕ για το κλίμα 2030 και 2050, να προσφέρει οφέλη στους πολίτες και να τονώσει την καινοτομία σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών.
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 15 Φεβρουαρίου 2023 11:55

Σχετικά Άρθρα

  • Καλαμάτα: Έσπασαν αυτοκίνητο με βαριοπούλα και τραυμάτισαν γυναίκα με μωρό
    Καλαμάτα: Έσπασαν αυτοκίνητο με βαριοπούλα και τραυμάτισαν γυναίκα με μωρό

    Ένα απίστευτο περιστατικό συνέβη στην Καλαμάτα, όταν σε ένα όχημα στο οποίο επέβαινε ένα ζευγάρι μαζί με το 11 μηνών βρέφος τους στο ύψος του Δημαρχείου Καλαμάτας και είχε ως αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά η νεαρή μητέρα.

    Σύμφωνα με το protothema.gr, όλα έγιναν μέρα- μεσημέρι της Τρίτης, όταν ένα όχημα στο οποίο επέβαιναν τρεις Ρομά έκλεισε τον δρόμο σε αυτό του ζευγαριού των ομοφύλων τους και οι δυο από τους επιβάτες άρχισαν να το χτυπούν άγρια με μια βαριοπούλα προκαλώντας φθορές.

    Η τρομοκρατημένη μητέρα πήρε το μωρό στην αγκαλιά της και βγήκε στον δρόμο ζητώντας βοήθεια. Όμως, ο τρίτος Ρομά έβαλε μπροστά το αυτοκίνητό του και την χτύπησε σωριάζοντάς την στο έδαφος!

    Οι δράστες μπήκαν βιαστικά στο αυτοκίνητο και τράπηκαν σε φυγή προς άγνωστη κατεύθυνση, καταφέρνοντας να εξαφανιστούν παρά το γεγονός ότι οι άνδρες της Αστυνομία ξεκίνησαν άμεσα αναζητήσεις. Οι έρευνες για τον εντοπισμό τους συνεχίζονται, ενώ η τραυματισμένη γυναίκα διακομίστηκε στο νοσοκομείο Καλαμάτας, όπου διαπιστώθηκε ότι έχει υποστεί κάταγμα στο πόδι.

    Πηγή: Gargalianoionline.gr

  • Σοκ στον Τύρναβο: Άνδρας χτύπησε τη σύζυγό του και αποπειράθηκε να την πατήσει με ΙΧ
    Σοκ στον Τύρναβο: Άνδρας χτύπησε τη σύζυγό του και αποπειράθηκε να την πατήσει με ΙΧ

    Ένα ακόμη περιστατικό ενδοοικογενειακής βίας σημειώθηκε σε γειτονιά του Τυρνάβου, όταν μια γυναίκα, συνοδευόμενη από το μικρό παιδί της, άρχισε να ουρλιάζει στην μέση του δρόμου ζητώντας βοήθεια.

    Σύμφωνα με μαρτυρίες, η γυναίκα εξήγησε στους γείτονες, που βγήκαν έντρομοι να βοηθήσουν ακούγοντας τις φωνές της γυναίκας και του παιδιού, ότι ο σύζυγός της την κυνηγούσε, την χτυπούσε, και προσπάθησε να την πατήσει με το αυτοκίνητό του.

    Αναζητείται από τις Αρχές ο δράστης στον Τύρναβο

    Όπως αναφέρουν πληροφορίες του tirnavospress.gr, οι κάτοικοι της περιοχής ανταποκρίθηκαν άμεσα, προσφέροντας βοήθεια και ειδοποιώντας τις αρχές. Η αστυνομία έφτασε στο σημείο, παρέλαβε τη γυναίκα και το παιδί της, και τους μετέφερε στο τμήμα για την ασφάλεια τους. Ο σύζυγος, σύμφωνα με πληροφορίες, είχε εγκαταλείψει το σημείο πριν την άφιξη των Αρχών.

    Πηγή: Ιefimerida.gr

  • Οι 5 επικίνδυνες ζημιές στο αυτοκίνητο όταν πέφτει σε λακκούβα
    Οι 5 επικίνδυνες ζημιές στο αυτοκίνητο όταν πέφτει σε λακκούβα

    Οι ζημιές σε ελαστικά και ζάντες από τις λακκούβες. Τι μπορεί να πάθουν οι αναρτήσεις και η εξάτμιση.

    Καθημερινό «πονοκέφαλο» αποτελούν για τους οδηγούς οι λακκούβες, οι οποίες άλλωστε είναι ένα από τα μεγαλύτερα και διαχρονικά προβλήματα των ελληνικών δρόμων.

    Μάλιστα, το πρόβλημα γίνεται ακόμα μεγαλύτερο τον χειμώνα, καθώς τα νερά από τις βροχές ή ο πάγος επιδεινώνουν την ήδη βεβαρυμμένη κατάσταση. Συνήθως οι λακκούβες ξεκινούν από μικρές τρύπες στο οδόστρωμα και καταλήγουν να είναι μεγάλες και επικίνδυνες, οι οποίες χαλούν σημαντικά μέρη της ανάρτησης και των τροχών σε ένα αυτοκίνητο.

    Οι ζημιές σε ελαστικά και ζάντες από τις λακκούβες

    Μια μεγάλη λακκούβα μπορεί να προκαλέσει ζημιά στα ελαστικά, σχίζοντάς τα ή μετά από μεγάλη επιβάρυνση να μην μπορούν αυτά να κρατούν μια συγκεκριμένη πίεση. Τα ελαστικά που είναι περισσότερο επιρρεπή στις κακοτεχνίες του δρόμου είναι αυτά που έχουν χαμηλό προφίλ. Μπορεί να δημιουργηθεί εξόγκωμα στο προφίλ του ελαστικού πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να αντικατασταθεί άμεσα. Το εξόγκωμα είναι ένδειξη ότι έχει σπάσει το ενισχυτικό πλέγμα που βρίσκεται στο εσωτερικό μέρος του ελαστικού, με αποτέλεσμα να μειωθεί η αντοχή του. Μια άλλη συνέπεια είναι να βγει μέρος του πέλματος από τον βασικό κορμό του ελαστικού.

    Μια μεγάλη λακκούβα μπορεί να στραβώσει ή ακόμα και να σπάσει τη ζάντα. Ειδικά αν αυτή είναι μεγάλης διαμέτρου, όπως για παράδειγμα άνω από 17 ίντσες. Στην καλύτερη περίπτωση, αυτό που μπορεί να συμβεί είναι ένα ράγισμα στη ζάντα το οποίο όμως, είναι πιθανό να μην αντιληφθεί ο οδηγός κατευθείαν, κυρίως επειδή δεν θα είναι ορατό. Αν μετά από ώρες ή την επόμενη ημέρα παρατηρήσει ο οδηγός ότι το ελαστικό της συγκεκριμένης ζάντας έχει χάσει αέρα, τότε θα πρέπει να απευθυνθεί άμεσα σε κάποιο εξειδικευμένο βουλκανιζατέρ, ώστε να γίνει η ανάλογη διάγνωση και η επιδιόρθωση της ζάντας. Τα ελαστικά τεχνολογίας run flat επειδή είναι πιο σκληρά σε σχέση με τα συμβατικά, είναι πιθανό σε μια λακκούβα να επιβαρύνουν τη ζάντα πολύ περισσότερο από ένα συμβατικό ελαστικό, ειδικά αν η ζάντα είναι μεγάλης διαμέτρου.

    Τι μπορεί να πάθουν οι αναρτήσεις και η εξάτμιση

    Το σύστημα αναρτήσεων του αυτοκινήτου είναι σχεδιασμένο ώστε να απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και να προσφέρει ομαλή κύλιση σε κάθε είδους οδόστρωμα. Όμως μια μεγάλη λακκούβα μπορεί να την καταπονήσει σε μεγάλο βαθμό, ώστε να χάσει την ευθυγράμμισή της, να σπάσει τα ακρόμπαρα ή να σκάσει λόγω μεγάλης καταπόνησης κάποιο αμορτισέρ. Αν το αυτοκίνητο χάσει την ευθυγράμμισή του, ο οδηγός θα παρατηρήσει ότι το τιμόνι θα βρίσκεται εκτός κέντρου, το αυτοκίνητο θα κλίνει μονίμως προς μια κατεύθυνση, θα χάσει τη σταθερότητα στις στροφές και τα ελαστικά θα φθείρονται ανομοιόμορφα.

    Οι βαθιές λακκούβες μπορούν να προκαλέσουν βαθουλώματα και τρύπες στο σύστημα εξάτμισης όπως τις σωληνώσεις ή τον καταλύτη. Αυτό συμβαίνει γιατί το σύστημα εξάτμισης βρίσκεται εκτεθειμένο κάτω από το αυτοκίνητο, πολλές φορές χωρίς κάποιο προστατευτικό κάλυμμα.

    Τέλος, μια μεγάλη λακκούβα μπορεί να φθείρει ή να σπάσει έναν χαμηλό προφυλακτήρα κυρίως όταν πρόκειται για σπορ όχημα. Αν και αυτού του τύπου η ζημιά είναι συνήθως αισθητική και δεν επηρεάζει την ασφάλεια ή τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, είναι κάτι το οποίο οι οδηγοί θα πρέπει να προσέχουν διότι το κόστος επισκευής δεν είναι αμελητέο.

    Πηγή: iEidiseis.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Freepik
  • Κατήγγειλε ότι του έκλεψαν το αμάξι για να πάρει την αποζημίωση – Συνελήφθη 37χρονος στο Ηράκλειο
    Κατήγγειλε ότι του έκλεψαν το αμάξι για να πάρει την αποζημίωση – Συνελήφθη 37χρονος στο Ηράκλειο

    Οι αστυνομικοί μετά από ενδελεχή έρευνα διαπίστωσαν πως δεν πρόκειται για κλοπή αλλά ο ίδιος το είχε σχεδιάσει αυτό προκειμένου να εξαπατήσει την ασφαλιστική εταιρία που είχε ασφαλίσει το αυτοκίνητό του ώστε να λάβει την αποζημίωση για μερική ή ολική κλοπή

    Ένας 37χρονος βρίσκεται στα χέρια των αρχών καθώς επιχείρησε να εξαπατήσει την ασφαλιστική του με ψευδή καταγγελία για κλοπή αυτοκινήτου.
    Σύμφωνα με πληροφορίες του cretapost, όλα ξεκίνησαν στις 8 Οκτωβρίου όταν ο 37χρονος πήγε στο αστυνομικό μέγαρο Ηρακλείου και κατέθεσε ότι άγνωστοι του έκλεψαν το αγροτικό όχημά του, αξίας 30.000 ευρώ.
    Ο ίδιος, στις 12 Οκτωβρίου, προχώρησε σε συμπληρωματική κατάθεση λέγοντας πως τελικά βρήκε το αυτοκίνητό του αλλά όπως κατήγγειλε του είχαν αφαιρέσει την καρότσα, το καπό και την πόρτα του οδηγού.
    Οι αστυνομικοί μετά από ενδελεχή έρευνα διαπίστωσαν πως δεν πρόκειται για κλοπή αλλά ο ίδιος το είχε σχεδιάσει αυτό προκειμένου να εξαπατήσει την ασφαλιστική εταιρία που είχε ασφαλίσει το αυτοκίνητό του ώστε να λάβει την αποζημίωση για μερική ή ολική κλοπή.

    Οι αρχές μετά τα στοιχεία που συνέλεξαν συνέλαβαν τον 37χρονο ο οποίος πλέον βρίσκεται αντιμέτωπος με τη δικαιοσύνη με τη κατηγορία της κατάθεσης ψευδών στοιχείων.

    Πηγή: Cretapost.gr - Protothema.gr
  • «Πρεμιέρα» σήμερα για το πετρέλαιο θέρμανσης – Χαμηλότερες από πέρσι αναμένονται οι τιμές
    «Πρεμιέρα» σήμερα για το πετρέλαιο θέρμανσης – Χαμηλότερες από πέρσι αναμένονται οι τιμές

    Με τιμές χαμηλότερες σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς, ξεκινά σήμερα η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης για τον φετινό χειμώνα

    Όπως επισήμανε στο CNN Greece, το βράδυ της Δευτέρας, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας, Μιχάλης Κιούσης, οι τιμές στα μεγάλα αστικά κέντρα εκτιμάται πως θα κυμανθούν από 1,16 έως 1,19 ευρώ το λίτρο, τιμές ελαφρώς «τσιμπημένες» σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις που γίνονταν στα τέλη του Σεπτεμβρίου καθώς από τότε μεσολάβησε νέα κλιμάκωση της έντασης στη Μέση Ανατολή. Σε κάθε περίπτωση, στην έναρξη της διάθεσης του καυσίμου, οι τιμές αναμένονται χαμηλότερες σε σχέση με πέρσι, όπως σημειώνει ο κ. Κιούσης, προσθέτοντας παράλληλα πως το τελευταίο διήμερο παρατηρούνται στην εγχώρια αγορά σταθεροποιητικές και πτωτικές τάσεις.

    Από την πλευρά της, η πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Αττικής, Μαρία Ζάγκα μιλώντας στο CNN Greece, εκτιμά πως οι τιμές στο λεκανοπέδιο θα κυμανθούν από 1,16 ευρώ έως 1,20 ευρώ το λίτρο. «Πολύ χαμηλότερα σε σχέση με πέρσι που ξεκινήσαμε στο 1,38-1,40 ευρώ το λίτρο» προσθέτει η κ. Ζάγκα. Η ίδια εξηγεί πως κατά τη λήξη της περιόδου θέρμανσης, οι τιμές κυμαίνονταν στο 1,30- 1,32 ευρώ το λίτρο ενώ λόγω του ήπιου χειμώνα που προηγήθηκε, πολλές δεξαμενές στις πολυκατοικίες είναι άδειες καθώς οι καταναλωτές δεν τις γέμισαν εκ νέου.

    Σε ό,τι αφορά τις παραγγελίες, στελέχη της αγοράς δεν αναμένουν έντονη κινητικότητα στην «πρεμιέρα» διάθεσής του, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που συνεχίζουν να επικρατούν σε ολόκληρη τη χώρα. Η κ. Ζάγκα σημειώνει πως έως τώρα, περιορισμένο ενδιαφέρον προκειμένου να προμηθευτούν πετρέλαιο, παρατηρείται μόνο από κατοίκους μονοκατοικιών στα Βόρεια και τα Ανατολικά προάστια της Αττικής, οι οποίοι «παραδοσιακά» κάθε χρόνο είναι και εκείνοι που κάνουν την αρχή στις παραγγελίες στο λεκανοπέδιο.

    Σημειώνεται πως σχετικά με τις τιμές των καυσίμων συνολικά, με βάση τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων (13/10), η απλή αμόλυβδη φτάνει πανελλαδικά το 1,783 ευρώ το λίτρο κατά μέσο όρο, το diesel κίνησης, το 1,550 ευρώ το λίτρο και το υγραέριο κίνησης το 0,904 ευρώ το λίτρο.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Κυλλήνη: Σε εξέλιξη η ανέλκυση του αυτοκινήτου που έπεσε στο λιμάνι (photos & video)
    Κυλλήνη: Σε εξέλιξη η ανέλκυση του αυτοκινήτου που έπεσε στο λιμάνι (photos & video)

    Ολοκληρώνεται αυτή την ώρα η ανάσυρση του αυτοκινήτου που νωρίτερα το απόγευμα έπεσε μέσα στο λιμάνι της Κυλλήνης.

    Το όχημα ήταν σταθμευμένο κοντά στο αλιευτικό καταφύγιο και "κύλησε" προς τη θάλασσα καταλήγοντας σε αυτή.

    Επειδή δεν ήταν σαφές αν υπήρχαν άτομα μέσα στο αυτοκίνητο, υπήρξε μεγάλη κινητοποίηση από τους περίοικους και το Λιμεναρχείο Κυλλήνης, αλλά και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο.

    Άμεσα έπεσε μέσα στο νερό ο δύτης Γιώργος Δραγώνας, για να εντοπίσει και να ελέγξει το όχημα.

    Όπως αποδείχθηκε σε αυτό δεν υπήρχαν επιβάτες, ενώ η ιδιοκτήτρια εμφανίστηκε σχεδόν την ίδια ώρα, λέγοντας πως το είχε σταθμεύσει κανονικά στο σημείο.

    Η ιδιοκτήτρια και μια φίλη της επέβαιναν στο αυτοκίνητο και σύμφωνα με πληροφορίες στάθμευσαν και κατέβηκαν για να αγοράσουν τα εισιτήρια τους.

    Τότε το αυτοκίνητο κινήθηκε μόνο του, πέφτοντας στη θάλασσα καταλήγοντας σε απόσταση 30 μέτρων από το ντόκο του λιμανιού σε βάθος πέντε μέτρων...

    Δείτε φωτογραφίες και video:

    Killini auto anelkisi 2

    Killini auto anelkisi 3

    Killini auto anelkisi 5

    Killini auto anelkisi 6

    Killini auto anelkisi 7

    Killini auto anelkisi 8

  • Τραγωδία στη Λάρισα: Βρέθηκε νεκρός μέσα στο αυτοκίνητο - «Έσβησε» στο τιμόνι
    Τραγωδία στη Λάρισα: Βρέθηκε νεκρός μέσα στο αυτοκίνητο - «Έσβησε» στο τιμόνι

    Τραγωδία στη Λάρισα, το πρωί του Σαββάτου, καθώς ένας 60χρονος άνδρας, μετά τις 9.30 το πρωί, άφησε την τελευταία του πνοή στο αυτοκίνητό του, σύμφωνα με πληροφορίες από παθολογικά αίτια, στην περιοχή της Ανθούπολης.

    Όπως αναφέρει το larissanet.gr, στο σημείο έσπευσε όχημα του ΕΚΑΒ μετά από κλήση – πιθανότατα του ίδιου του άνδρα – τον οποίο και μετέφεραν στο εφημερεύον Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της πόλης για τις πρώτες βοήθειες, αλλά ήταν ήδη αργά.

    Πηγή: newsbomb.gr

  • Πετρέλαιο και φυσικό αέριο σε κρίση - Πόσο ψηλά μπορεί να φτάσουν οι τιμές
    Πετρέλαιο και φυσικό αέριο σε κρίση - Πόσο ψηλά μπορεί να φτάσουν οι τιμές

    Η κλιμακούμενη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή έχει επαναφέρει τη σημαντικότερη πετρελαϊκή αρτηρία του κόσμου στο παγκόσμιο προσκήνιο και προκαλεί νευρικότητα στους αναλυτές, που αρχίζουν να βλέπουν τώρα μια πραγματική απειλή για τις προμήθειες πετρελαίου.

    Το πόσο ψηλά θα ανέβουν οι τιμές εξαρτάται από το αν ο ΟΠΕΚ θα χρησιμοποιήσει την πλεονάζουσα πετρελαϊκή του ικανότητα για να καλύψει το κενό, αλλά και πόσο ακραίες θα είναι οι αντιδράσεις των εμπλεκόμενων χωρών.

    Άλλωστε σύμφωνα με τον «βασικό κανόνα» στις αγορές εμπορευμάτων είναι ότι αν η προσφορά περιορίζεται σοβαρά, τότε η τιμή συχνά εκτοξεύεται σε πέντε έως δέκα φορές το κανονικό της επίπεδο, σχολιάζει σχετικά ο επικεφαλής αναλυτής εμπορευμάτων στη σουηδική τράπεζα SEB.

    Σε «κίνδυνο» το 4% της παγκόσμιας προμήθειας

    Το Ιράν αποτελεί βασικό παράγοντα στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου, καθώς παράγει σχεδόν τέσσερα εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ημερησίως και εκτιμάται ότι το 4% της παγκόσμιας προμήθειας θα μπορούσε να κινδυνεύσει εάν η πετρελαϊκή υποδομή του Ιράν γίνει στόχος για το Ισραήλ.

    Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί στους αναλυτές το γεγονός πως μία ενδεχόμενη ισραηλινή απάντηση θα μπορούσε να στοχοθετήσει το νησί Kharg του Ιράν, το οποίο ευθύνεται για το 90% των εξαγωγών αργού της χώρας, με τον αναλυτή της MST Marquee Saul Kavonic, να βλέπει αυξημένες πιθανότητες για ένα τέτοιο χτύπημα.

    Πόσο σημαντικά είναι τα Στενά του Ορμούζ

    Το 2022, η ροή πετρελαίου στο Στενό του Ορμούζ ήταν κατά μέσο όρο 21 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, σύμφωνα με την Αμερικανική Υπηρεσία Πληροφοριών για την Ενέργεια (EIA).

    Αυτό ισοδυναμεί με το 21% περίπου του παγκόσμιου εμπορίου αργού πετρελαίου.

    Η αδυναμία του πετρελαίου να περάσει από ένα σημαντικό σημείο διόδου, έστω και προσωρινά, μπορεί να αυξήσει τις παγκόσμιες τιμές της ενέργειας, να αυξήσει το κόστος μεταφοράς και να δημιουργήσει σημαντικές καθυστερήσεις στον εφοδιασμό.

    Για πολλούς ενεργειακούς αναλυτές, ένα γεγονός όπου θα υπάρξει αποκλεισμός ή σημαντική διακοπή των ροών μέσω του Στενού του Ορμούζ, θεωρείται ως το χειρότερο σενάριο - ένα σενάριο που θα μπορούσε να ωθήσει τις τιμές του πετρελαίου να σκαρφαλώσουν πολύ πάνω από τα 100 δολάρια το βαρέλι.

    Πόσο πιθανό είναι να υπάρξει πρόβλημα εφοδιασμού

    Ο Οργανισμός Πετρελαιοεξαγωγικών Χωρών (ΟΠΕΚ), του οποίου ηγείται ντε φάκτο η Σαουδική Αραβία, έχει αρκετή εφεδρική πετρελαϊκή ικανότητα για να αντισταθμίσει οποιαδήποτε απώλεια της ιρανικής προμήθειας, εάν τα ισραηλινά αντίποινα θέσουν εκτός λειτουργίας ορισμένες από τις εγκαταστάσεις της χώρας.

    Αλλά μεγάλο μέρος αυτής της εφεδρικής δυναμικότητας βρίσκεται στην περιοχή του Κόλπου, οπότε αν οι πετρελαϊκές εγκαταστάσεις της Σαουδικής Αραβίας ή των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, για παράδειγμα, στοχοποιηθούν επίσης, ο κόσμος θα μπορούσε να αντιμετωπίσει πρόβλημα εφοδιασμού με πετρέλαιο.

    Πόσο ψηλά μπορεί να φτάσουν οι τιμές
    • Πετρέλαιο

    Σύμφωνα με τους αναλυτές στο σενάριο μιας επίθεσης στην ιρανική παραγωγή, θα μπορούσε να περιοριστεί έως και περίπου 3%. Αυτό από μόνο του θα μπορούσε να δει το πετρέλαιο να φτάνει ή να ξεπερνά τα 100 δολάρια/βαρέλι.

    Ωστόσο, εάν επηρεαστεί η διέλευση από τα Στενά του Ορμούζ, μιλάμε για αντίκτυπο στην τιμή του πετρελαίου που θα ήταν τρεις φορές μεγαλύτερος από τους κλυδωνισμούς της δεκαετίας του 1970, μετά την ιρανική επανάσταση και το αραβικό εμπάργκο πετρελαίου, και τώρα μιλάμε για 150 δολάρια και πλέον το βαρέλι πετρελαίου.

    Μάλιστα, στο χειρότερο σενάριο που το Στενό του Ορμούζ κλείσει για ένα μήνα ή περισσότερο, τότε το αργό τύπου Brent θα εκτοξευθεί πιθανότατα στα 350 δολάρια/βαρόμετρο.

    • Φυσικό αέριο

    Τυχόν διαταραχές στη διέλευση κατά μήκος του Στενού του Ορμούζ θα είχαν σοβαρές συνέπειες για τις παγκόσμιες αγορές ενέργειας.

    Το 20% του παγκόσμιου εμπορίου υγροποιημένου φυσικού αερίου έρχεται από το Κατάρ και στη περίπτωση που το Στενό του Ορμούζ κλείσει θα μπορούσε δυνητικά να οδηγήσει σε διαταραχές στις ροές.

    Ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα αποτελούσε σοκ για τις παγκόσμιες αγορές φυσικού αερίου, και ιδίως για την Ευρώπη, η όσο πλησιάζει ο χειμώνας θα έχει όλο και πιο αυξημένη ζήτηση φυσικού αερίου για σκοπούς θέρμανσης.

    Πηγή: cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch