Τετάρτη, 24 Μαϊος 2023 16:44

Επιδημία σκοτώνει τους αχινούς στην Ερυθρά Θάλασσα βάζοντας σε κίνδυνο τα κοράλλια

Γράφτηκε από

Μια θανάσιμη επιδημία, που εξαπλώνεται από την Ερυθρά Θάλασσα, έχει σκοτώσει ένα ολόκληρο είδος αχινών στον κόλπο της Άκαμπα, θέτοντας σε κίνδυνο τους κοραλλιογενείς υφάλους της περιοχής, διαπίστωσε ισραηλινή ερευνητική ομάδα.

Ολόκληρος ο πληθυσμός των μαύρων αχινών, ένα είδος που είναι γνωστό ότι κρατάει υγιείς τους κοραλλιογενείς υφάλους στα ύδατα που είναι επίσης γνωστά ως Κόλπος του Εϊλάτ, εξαλείφθηκε μέσα σε διάστημα δύο μηνών, σύμφωνα με μια ομάδα του Πανεπιστημίου του Τελ Αβίβ.

Τα ευρήματα των ερευνητών, τα οποία δημοσιεύονται σε δύο επιστημονικές επιθεωρήσεις, επικαλούνται μαζική θνησιμότητα σε άλλες χώρες στην περιοχή, περιλαμβανομένων της Ιορδανίας, της Αιγύπτου και της Σαουδικής Αραβίας.

Ο πιθανός ένοχος είναι ένα παράσιτο που προκαλεί μια ασθένεια η οποία επιφέρει ένα γρήγορο θάνατο - ίσως είναι το ίδιο που κατέστρεψε πληθυσμούς αχινού στην Καραϊβική.

Μέσα σε μόλις δύο ημέρες, ένας υγιής Diadema setosum -μαύρος αχινός με μακριά αγκάθια- γίνεται σκελετός, εμφανίζοντας μαζική απώλεια ιστού, λέει ο επικεφαλής των ερευνητών Όμρι Μπρονστάιν του Μουσείου Στάινχαρτ Φυσικής Ιστορίας και της Σχολής Ζωολογίας του Πανεπιστημίου του Τελ Αβίβ.

Μερικοί ξεβράζονται νεκροί στην ακτή. Άλλους τρώνε τα ψάρια, επιταχύνοντας με τον τρόπο αυτό τη μετάδοση της ασθένειας.

Οι πρώτες ενδείξεις ότι υπάρχει πρόβλημα εμφανίσθηκαν στη Μεσόγειο, όπου οι αχινοί αυτοί είχαν εισβάλει στη διάρκεια των ετών, πιθανόν μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, και είχαν εγκατασταθεί. Ο Μπρονστάιν δήλωσε πως πριν από μήνες υπήρχαν αναφορές για θανάτους αχινών στην Ελλάδα και την Τουρκία.

Ενώ αυτό ήταν στην αρχή λιγότερο ανησυχητικό, αφού επρόκειτο για ένα είδος που είχε εισβάλει στην περιοχή, το παθογόνο έχει τώρα περάσει πίσω στο φυσικό πληθυσμό των αχινών αυτών στην Ερυθρά Θάλασσα.

«Αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να γίνει τίποτε για να σταματήσει αυτό», λέει ο Μπρονστάιν.

Όμως υπάρχει ένα «πολύ στενό παράθυρο ευκαιρίας», πρόσθεσε, για να δημιουργηθεί ένας απομονωμένος πληθυσμός από τους εναπομείναντες αχινούς αλλού, ώστε να υπάρχει η ελπίδα ότι θα επιστρέψουν αργότερα.

Οι ερευνητές λένε πως υποβλήθηκε έκθεση στις ισραηλινές περιβαλλοντικές αρχές και πως εξετάζονται έκτακτα μέτρα για να προστατευθούν οι κοραλλιογενείς ύφαλοι.

Οι αχινοί διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της ισορροπίας στους κοραλλιογενείς υφάλους, καθώς τρέφονται με άλγη που διαφορετικά θα εμπόδιζε να περάσουν οι ακτίνες του ήλιου και θα έπνιγε τους υφάλους.

«Τα κοράλλια δεν έχουν ελπίδα στον ανταγωνισμό με την άλγη. Γι' αυτό χρειαζόμαστε τους αχινούς», λέει ο Μπρονστάιν. «Χωρίς αυτό το είδος, όπως είδαμε -και αυτό δεν είναι φαντασία, το είδαμε να συμβαίνει μπροστά στα μάτια μας- το μέλλον δεν είναι καλό».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - Φωτογραφία από Francesco Ungaro: https://www.pexels.com/el-gr/photo/3361052/

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 24 Μαϊος 2023 11:36

Σχετικά Άρθρα

  • Κοράλλια: Έκτακτη σύσκεψη του ΟΗΕ για την πανδημία στα πολύτιμα οικοσυστήματα
    Κοράλλια: Έκτακτη σύσκεψη του ΟΗΕ για την πανδημία στα πολύτιμα οικοσυστήματα

    Σχεδόν το 80% των κοραλλιών σε όλο τον κόσμο έχει υποστεί θερμικό στρες και κινδυνεύει με απονέκρωση

    Με τους περισσότερους κοραλλιογενείς υφάλους να βρίσκονται σήμερα σε κρίσιμη κατάσταση λόγω των ακραίων θερμοκρασιών που φέρνει η κλιματική αλλαγή, ο ΟΗΕ προχώρησε στην ασυνήθιστη κίνηση να συγκαλέσει έκτακτη σύσκεψη για την οικολογική κρίση, κάτι που συνήθως γίνεται μόνο για την αντιμετώπιση ένοπλων συγκρούσεων ή φυσικών καταστροφών.

    Η έκτακτη σύσκεψη, με κύριο ζήτημα την αύξηση της χρηματοδότησης για την προστασία των κοραλλιών, πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη στο περιθώριο της COP16, της διεθνούς διάσκεψης του ΟΗΕ για τη βιοποικιλότητα, η οποία ολοκληρώνεται στο Κάλι της Κολομβίας, όπως φαίνεται χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα.

    «Πλησιάζουμε το σημείο όπου μπορεί να χάσουμε το πρώτο οικοσύστημα που εμφανίστηκε στον πλανήτη» προειδοποίησε σύμφωνα με το Reuters ο Πίτερ Τόμσον, ειδικός απεσταλμένος του ΟΗΕ για τους ωκεανούς.

    «Τα κοράλλια είναι τα πρώτα που θα χαθούν αν συνεχίσουμε στον ίδιο δρόμο» είπε, αναφερόμενος στην κλιματική αλλαγή, η οποία ανεβάζει τη θερμοκρασία των θαλασσών και παράλληλα κάνει τα νερά πιο όξινα λόγω απορρόφησης CO2.

    Οι πολύποδες που παράγουν τον λευκό ασβεστολιθικό σκελετό των κοραλλιών συμβιώνουν με μονοκύτταρα φύκη που ονομάζονται ζωοξανθέλες. Σε συνθήκες υψηλής θερμοκρασίας, τα πολύχρωμα φύκη εγκαταλείπουν την αποικία, η οποία έτσι αποχρωματίζεται και μένει άσπρη σαν φάντασμα. Αν οι ζωοξανθέλες δεν επιστρέψουν σύντομα, τα κοράλλια πεθαίνουν.

    Επεισόδια αποχρωματισμού έπληξαν φέτος το 77% των κοραλλιογενών υφάλων σε όλο τον κόσμο –είναι το τέταρτο και μεγαλύτερο επεισόδιο που έχει καταγραφεί ποτέ και επηρεάζει και τα δύο ημισφαίρια, ανέφερε το Ταμείο Ανάπτυξης Κεφαλαίων του ΟΗΕ.

    Οι κοραλλιογενείς ύφαλοι, τα πιο παραγωγικά θαλάσσια οικοσυστήματα, στηρίζουν το 25% της θαλάσσιας ζωής. Σχεδόν ένα δισεκατομμύρια άνθρωποι εξαρτώνται από τους υφάλους για την εξεύρεση τροφής και την προστασία των ακτών τους από τη διάβρωση.

    Στην έκτακτη σύσκεψη, ειδικοί και εκπρόσωποι χωρών συζήτησαν μέτρα όπως ο περιορισμός της υπεραλίευσης, η δημιουργία νέων θαλάσσιων προστατευόμενων περιοχών και η αναγνώριση πληθυσμών κοραλλιών με ιδιαίτερη αντοχή στη ζέστη.

    Μετά τη σύσκεψη, αναφέρει το Associated Press, οι κυβερνήσεις τη Νέας Ζηλανδίας, της Βρετανίας, της Γερμανίας και της Γαλλίας προχώρησαν σε νέες δεσμεύσεις, συνολικού ύψους 30 εκατ. δολαρίων, για το ταμείο προστασίας των κοραλλιών που θεσμοθετήθηκε το 2020.

    Μέχρι το 2030 το ταμείο εκτιμάται ότι θα χρειαστεί 3 δισ. δολάρια σε δημόσια και ιδιωτική χρηματοδότηση για να χρηματοδοτήσει τις προσπάθειες προστασίας. Μέχρι στιγμής έχουν συγκεντρωθεί μόνο 225 εκατ.

    Στο Μεγάλο Κοραλλιογενές Φράγμα της Αυστραλίας, τον μεγαλύτερο ύφαλο του κόσμου, ο αποχρωματισμός επηρέασε το 90% των εκτάσεων που αξιολογήθηκαν το 2022.

    Στις ακτές του Μεξικού στον Ειρηνικό, το 50 με 93 τοις εκατό των κοραλλιών νεκρώθηκαν, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε φέτος τον Απρίλιο.

    Το πρώτο παγκόσμιο επεισόδιο αποχρωματισμού καταγράφηκε το 1998. Το δεύτερο το διάστημα 2011-13 και το τρίτο το 2016, επισήμανε ο κενυάτης θαλάσσιος βιολόγος Ντέιβιντ Ομπούρα.

    Όπως είπε, τα επεισόδια αυτά «διαρκούν πάνω από ένα έτος κάθε φορά, κάτι που προκαλεί ανησυχία».

    Πηγή: In.gr
  • Επιστρέφει από την Ερυθρά Θάλασσα η φρεγάτα Ψαρά - Εντός ημερών η αναχώρηση της φρεγάτας Σπέτσαι
    Επιστρέφει από την Ερυθρά Θάλασσα η φρεγάτα Ψαρά - Εντός ημερών η αναχώρηση της φρεγάτας Σπέτσαι

    Μετά από 97 ημέρες επιστρέφει από την Ερυθρά Θάλασσα η φρεγάτα «Ψάρα» του Πολεμικού Ναυτικού για να δώσει τη σκυτάλη στη φρεγάτα «Σπέτσαι»

    Η φρεγάτα «Ψαρά» βρέθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα από τις 24 Ιουνίου στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής επιχείρησης «ΑΣΠΙΔΕΣ» και έγινε το δεύτερο πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού που συμμετείχε στην επιχείρηση, καταρρίπτοντας drones των Χούθι της Υεμένης και αποτρέποντας μπαράζ επιθέσεων.

    Το πλήρωμα αποτελείται από 195 μέλη και από 20 άτομα υποστήριξης του οργανικού ελικοπτέρου Aegean Hawk S-70B, 18 μέλη των «Σκιών του Αιγαίου» – της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου του ΓΕΕΘΑ.

    Η φρεγάτα «Ψαρά» φέρει το νέο σύστημα anti-drone, το οποίο αναπτύχθηκε στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) ενώ παράλληλα είναι «ενισχυμένη» με αρκετά νέα οπλικά συστήματα συγκριτικά με τις άλλες τρεις φρεγάτες ΜΕΚΟ.
    Εντός ημερών η αναχώρηση της φρεγάτας ΣΠΕΤΣΑΙ

    Σε λίγες ημέρες η φρεγάτα ΣΠΕΤΣΑΙ θα αποπλεύσει από το Ναύσταθμο Σαλαμίνας με προορισμό την Ερυθρά Θάλασσα.

    Πρώτα θα ολοκληρωθούν εργασίες στο πλοίο και εν πλω δοκιμές για το anti drone σύστημα «Κένταυρος» που θα βγει από το ΨΑΡΑ για να τοποθετηθεί στο ΣΠΕΤΣΑΙ.

    Οι εργασίες με τις καλωδιώσεις για την υποδοχή του anti drone συστήματος έχουν ολοκληρωθεί και αναμένεται απλά η μεταφορά, σύμφωνα με την ΕΡΤ.

    Πηγή: cnn.gr

  • Ερυθρά Θάλλασσα: Νέα επιχείρηση διάσωσης του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου Sounion - 27 εστίες φωτιάς
    Ερυθρά Θάλλασσα: Νέα επιχείρηση διάσωσης του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου Sounion - 27 εστίες φωτιάς

    Nέα προσπάθεια διάσωσης του ελληνόκτητου δεξαμενόπλοιου Sounion στην Ερυθρά Θάλασσα που παραμένει αγκυροβολημένο 72 ν.μ. δυτικά της Χοντάιντα της Υεμένης, θα επιχειρηθεί από ναυγοσωστικό πλοίο και ένα ρυμουλκό.

    Μετά την αποτυχημένη προσπάθεια δύο ρυμουλκών που κινητοποιήθηκαν αρχικά για τη ρυμούλκηση του ελληνόκτητου τάνκερ, το Λιμενικό Σώμα ανακοίνωσε ότι ελληνικό ναυαγοσωστικό πλοίο, στο οποίο επιβαίνει ειδική ναυαγοσωστική ομάδα με εξειδικευμένο εξοπλισμό, έχει μεταβεί πολύ κοντά στο σημείο. Το ναυαγοσωστικό πλοίο και το ρυμουλκό συνοδεύονται από την ελληνική φρεγάτα Ψαρά και γαλλικό πολεμικό πλοίο, προκειμένου να επιχειρηθεί η διάσωση του Sounion και του φορτίου του.

    Η ρυμούλκηση του ελληνόκτητου τάνκερ, που μεταφέρει 150.000 τόνους ιρακινού αργού πετρελαίου με προορισμό τους Αγίους Θεοδώρους, είχε κριθεί προς το παρόν αδύνατη, λόγω της ύπαρξης μικρών εστιών φωτιάς στο κατάστρωμά του από τις 27 Αυγούστου και των υψηλών θερμοκρασιών.

    Επικεφαλής του Ανώτατου Πολιτικού Συμβουλίου των Χούθι δήλωσε ότι η απόφαση να επιτραπεί η απόσυρση του «Sounion» οφείλεται στην ανησυχία για οικολογική καταστροφή, ωστόσο η περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας εξακολουθεί να αποτελεί κίνδυνο για αρκετά πλοία που δέχονται επιθέσεις. Το πλοίο δέχτηκε την πρώτη επίθεση από τους Χούθι την Τετάρτη 21 Αυγούστου, με το 25μελές πλήρωμά του (23 Φιλιππινέζοι και δύο Ρώσοι), να μεταφέρεται την επομένη από γαλλικό αντιτορπιλικό σε ασφαλές σημείο στο Τζιμπουτί. Στη συνέχεια ακολούθησαν επιθέσεις με την τοποθέτηση εκρηκτικών μικρής ισχύος στο κατάστρωμα του δεξαμενόπλοιου.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Ελληνικών συμφερόντων το πλοίο που χτυπήθηκε από ρωσικούς πυραύλους στη Μαύρη Θάλασσα
    Ελληνικών συμφερόντων το πλοίο που χτυπήθηκε από ρωσικούς πυραύλους στη Μαύρη Θάλασσα

    Ελληνικών συμφερόντων είναι το πλοίο που χτυπήθηκε από τις ρωσικές δυνάμεις ενώ μετέφερε ουκρανικά σιτηρά στη Μαύρη Θάλασσα.

    Πηγές του ναυτιλιακού κλάδου είπαν ότι πρόκειται για το μεταφοράς χύδην φορτίου «Aya» που έφερε σημαία Αγίου Χριστόφορου και Νέβις.

    Η τελευταία αναφερθείσα θέση του πλοίου ήταν στα ανοιχτά του ρουμανικού λιμανιού της Κωνστάντζας σήμερα. Σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης ναυσιπλοΐας, το πλοίο έχει σταματήσει να πλέει.

    Το Κίεβο, δια στόματος αρχικά του Ουκρανού προέδρου Βολοντίμιρ Ζελένσκι, δήλωσε ότι το πλοίο βομβαρδίστηκε κατά τη διάρκεια της νύχτας από ρωσικό πύραυλο ενώ είχε ήδη απομακρυνθεί από τα ουκρανικά ύδατα. Ο Ζελένσκι τόνισε ότι το πλοίο είχε προορισμό την Αίγυπτο. Πρόσθεσε πως δεν υπάρχουν θύματα από την επίθεση.

    Λίγο αργότερα μια πηγή τόνισε στο Reuters ότι το πλοίο έπλεε σε ρουμανικά χωρικά ύδατα όταν επλήγη από ρωσικό πύραυλο.

    Ο εκπρόσωπος του ουκρανικού Πολεμικού Ναυτικού, Ντίμτρο Πλετεντσούκ τόνισε πως το πλοίο βρίσκονταν στη ρουμανική θαλάσσια οικονομική ζώνη τη στιγμή του πλήγματος από ρωσικό πύραυλο. Πρόσθεσε πως η Ρωσία χρησιμοποίησε βομβαρδιστικά Tu-22 για την επίθεση. Ο υπουργός Εξωτερικών της Ουκρανίας Αντρίι Σιμπίχα δήλωσε ότι το ρωσικό πλήγμα στο πλοίο ήταν μια «θρασύτατη επίθεση» στην ελευθερία της ναυσιπλοΐας και στην παγκόσμια επισιτιστική ασφάλεια.

    Η ρουμανική Ναυτική Αρχή έσπευσε να διαψεύσει αυτή την εκδοχή. Μια εκπρόσωπος της ρουμανικής αρχής δήλωσε ότι το πλοίο δεν βρισκόταν σε ρουμανικά χωρικά ύδατα όταν επλήγη.

    «Το μόνο που μπορώ να σας πω για το εν λόγω πλοίο τη στιγμή εκείνη δεν βρισκόταν στα χωρικά μας ύδατα», δήλωσε στο Reuters η εκπρόσωπος της Αρχής, Ιρίνα Πουσκάσου. «Δεν μας ζητήθηκε με κανέναν τρόπο να παράσχουμε βοήθεια», συμπλήρωσε.

    Η Ρωσία δεν έχει σχολιάσει μέχρι στιγμής.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Ερυθρά Θάλασσα: Επίθεση Χούθι σε τάνκερ ελληνικής εκμετάλλευσης - Επιχείρηση διάσωσης του SOUNION
    Ερυθρά Θάλασσα: Επίθεση Χούθι σε τάνκερ ελληνικής εκμετάλλευσης - Επιχείρηση διάσωσης του SOUNION

    Σύμφωνα με ανακοίνωση από το μεικτό διοικητήριο των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων που είναι αρμόδιο για τη Μέση Ανατολή (CENTCOM, «κεντρική διοίκηση») οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης επιτέθηκαν σε δύο δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου στην Ερυθρά Θάλασσα.

    Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, οι Χούθι επιτέθηκαν στο υπό σημαία Παναμά/ιδιοκτησίας και υπό ελληνική εκμετάλλευση MV BLUE LAGOON I και το υπό σαουδαραβική σημαία/ιδιοκτησίας και υπό σαουδαραβική εκμετάλλευση MV AMJAD με δύο βαλλιστικούς πυραύλους και με μη επανδρωμένο εναέριο σύστημα.

    Το MV AMJAD μεταφέρει περίπου δύο εκατομμύρια βαρέλια πετρέλαιο, σχεδόν διπλάσια ποσότητα από την ποσότητα που μετέφερε το ελληνικών συμφερόντων MV DELTA SOUNION.

    Η επιχείρηση διάσωσης του «Sounion»

    Το Sounion, με 150.000 τόνους αργού πετρελαίου στις δεξαμενές του, χτυπήθηκε επανειλημμένα την 21η Αυγούστου ανοικτά του λιμανιού Χοντάιντα, που ελέγχουν οι αντάρτες, στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι Χούθι, ανέλαβαν την ευθύνη για την ενέργεια, αναφέροντας πως το έπληξαν με drones εφόρμησης και πυραύλους.

    Γνωστοποίησαν κατόπιν πως τοποθέτησαν εκρηκτικές ύλες στο σκάφος και τις πυροδότησαν, προκαλώντας πυρκαγιές στη γέφυρα — προτού εντέλει δώσουν «έγκριση» το σκάφος να ρυμουλκηθεί σε ασφαλές λιμάνι, για να αποφευχθεί περιβαλλοντική καταστροφή.

    Η CENTCOM ανέφερε μέσω X ότι «βρίσκεται επί του παρόντος σε εξέλιξη επιχείρηση διάσωσης» του Sounion, που «είναι ακόμη στις φλόγες» και εγείρει απειλή «μείζονος περιβαλλοντικής καταστροφής».

    Νωρίτερα, χθες βράδυ, η ναυτική αποστολή Ασπίδες της Ευρωπαϊκής Ένωσηςγνωστοποίησε πως «θα εγγυηθεί την προστασία των ρυμουλκών που θα αναλάβουν την επιχείρηση διάσωσης» και «θα διευκολύνει τις προσπάθειές τους προκειμένου να αποφευχθεί περιβαλλοντική καταστροφή» στην Ερυθρά Θάλασσα. Κατά την ίδια πηγή, «συνεχίζουν να καίνε πυρκαγιές στην κύρια γέφυρα του πλοίου», πάντως μέχρι τώρα δεν υπάρχει «καμιά ένδειξη διαρροής» αργού.

    Το εικοσιπενταμελές πλήρωμα του Sounion, 23 υπήκοοι Φιλιππίνων και 2 υπήκοοι Ρωσίας, διασώθηκε από γαλλική φρεγάτα της δύναμης Ασπίδες την επομένη της επίθεσης που υπέστη.

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Νέο πλήγμα σε εμπορικό πλοίο στην Ερυθρά Θάλασσα - Χτυπήθηκε από δυο βλήματα άγνωστου τύπου
    Νέο πλήγμα σε εμπορικό πλοίο στην Ερυθρά Θάλασσα - Χτυπήθηκε από δυο βλήματα άγνωστου τύπου

    Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί - Το σκάφος συνεχίζει την πορεία του προς το επόμενο λιμάνι

    Εμπορικό πλοίο χτυπήθηκε από δυο βλήματα άγνωστου τύπου στην Ερυθρά Θάλασσα, περίπου 70 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά του λιμανιού Σαλίφ της Υεμένης, ανακοίνωσε τις πρώτες πρωινές ώρες η βρετανική υπηρεσία ασφάλειας της ναυσιπλοΐας UKMTO, που υπάγεται στο βρετανικό Πολεμικό Ναυτικό.
    Σύμφωνα με την υπηρεσία, βρίσκονται σε εξέλιξη μέτρα για τον περιορισμό της ζημιάς. Τρίτη έκρηξη ακούστηκε σε μικρή απόσταση από το πλοίο, κατά την ίδια πηγή.

    Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί πάνω στο σκάφος, διαβεβαίωσε το UKMTO. Το σκάφος συνεχίζει την πορεία του προς το επόμενο λιμάνι του, διαβεβαίωσε.

    Η Ερυθρά Θάλασσα και ο Κόλπος του Άντεν έχουν μετατραπεί από τον Νοέμβριο του 2023 σε θέατρο αλλεπάλληλων επιθέσεων των υεμενιτών ανταρτών Χούθι, που λένε πως τις εξαπολύουν σε ένδειξη αλληλεγγύης στους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας, όπου συνεχίζει να μαίνεται ο πόλεμος ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς που ξέσπασε την 7η Οκτωβρίου.
    Τον Μάρτιο το πλοίο Rubymar, υπό σημαία Μπελίζ, που χτυπήθηκε από τους Χούθι, βυθίστηκε μαζί με το φορτίο του — 21.000 τόνους λιπάσματος.

    Αρκετοί ναυτικοί έχουν σκοτωθεί ή τραυματιστεί σοβαρά στις επιθέσεις με πυραύλους και drones, που πλέον έχουν μετατραπεί σε μείζον πρόβλημα για τη ναυσιπλοΐα στα ύδατα γύρω από την Υεμένη, θαλάσσια περιοχή ζωτικής σημασίας για το παγκόσμιο εμπόριο.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Φόβοι πως το δεξαμενόπλοιο Sounion θα προκαλέσει τεράστια πετρελαιοκηλίδα
    Φόβοι πως το δεξαμενόπλοιο Sounion θα προκαλέσει τεράστια πετρελαιοκηλίδα

    Το αμερικανικο Πεντάγωνο εκφράζει φόβους πως το υπό ελληνικής σημαίας δεξαμενόπλοιο που καίγεται στην Ερυθρά Θάλασσα μπορεί να προκαλέσει τεράστια μόλυνση.

    Από τις 23 Αυγούστου το υπό ελληνικής σημαίας δεξαμενόπλοιο Sounion βρίσκεται στις φλόγες, έπειτα από επίθεση των Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα.

    Το δεξαμενόπλοιο που μεταφέρει πάνω από 150.000 τόνους αργού πετρελαίου καιγόταν σε 5 διαφορετικά σημεία προ ημερών, με τις φλόγες να συνεχίζουν το καταστροφικό τους έργο. Ωστόσο, πλέον το πρόβλημα με το δεξαμενόπλοιο είναι ακόμα μεγαλύτερο, μιας και το πρακτορείο Reuters αναφέρει πως το αμερικανικό Πεντάγωνο διαπίστωσε πως από το πλοίο διαρρέει πετρέλαιο.

    Οι αμερικανικές αρχές προειδοποιούν πως αν συμβεί μίας μεγάλης έκτασης διαρροή, ίσως είναι μία από τις μεγαλύτερες που θα έχουν καταγραφεί ποτέ στην Ιστορία.

    Ο εκπρόσωπος του Πενταγώνου, υποστράτηγος της Πολεμικής Αεροπορίας Πάτρικ Ράιντερ, δήλωσε την Τρίτη ότι έγινε προσπάθεια να σταλούν δύο ρυμουλκά για να βοηθήσουν στη διάσωση του Sounion, αλλά οι Χούτι απείλησαν να τους επιτεθούν.

    Πρόσθεσε ότι ο αμερικανικός στρατός συνεργάζεται με άλλους εταίρους στην περιοχή για να καθορίσει πώς θα βοηθήσει το σκάφος και θα μετριάσει τις πιθανές περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

    Το Sounion παραμένει στο σημείο όπου αγκυροβόλησε, μεταξύ Ερυθραίας και Υεμένης και δεν «παρασύρεται» ακυβέρνητο, όπως είχε αναφερθεί στη βρετανική υπηρεσία ασφάλειας της ναυσιπλοΐας UKMTO την Παρασκευή.

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Το ελληνόκτητο πλοιο Sounion παραμένει φλεγόμενο από την 23η Αυγούστου μετά την επίθεση των Χούθι (photos)
    Το ελληνόκτητο πλοιο Sounion παραμένει φλεγόμενο από την 23η Αυγούστου μετά την επίθεση των Χούθι (photos)

    Δεν φαίνεται να υπάρχει καμία ένδειξη για διαρροή πετρελαίου από το δεξαμενόπλοιο, τουλάχιστον σε αυτό το στάδιο

    Το υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιο Sounion, που δέχθηκε επίθεση των ανταρτών Χούθι της Υεμένης την περασμένη εβδομάδα στην Ερυθρά Θάλασσα, παραμένει φλεγόμενο από την 23η Αυγούστου, ανακοίνωσε σήμερα μέσω X η ευρωπαϊκή ναυτική αποστολή Ασπίδες.
    Η δύναμη, που αναπτύχθηκε στην περιοχή από την ΕΕ για την προστασία της διεθνούς ναυσιπλοΐας νωρίτερα φέτος, διευκρίνισε πως παρατηρούνται εστίες φωτιάς σε πέντε σημεία στο κατάστρωμα του πλοίου, το οποίο, σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας της Ελλάδας, μετέφερε στην Κόρινθο 150.000 τόνους αργού πετρελαίου που φόρτωσε στο λιμάνι της Βασόρας του Ιράκ.
    Η αποστολή Ασπίδες πρόσθεσε ότι δεν υπάρχει καμία ένδειξη για διαρροή πετρελαίου από το δεξαμενόπλοιο, τουλάχιστον σε αυτό το στάδιο.
    Το Sounion παραμένει στο σημείο όπου αγκυροβόλησε, μεταξύ Ερυθραίας και Υεμένης, τόνισε ακόμη η ευρωπαϊκή δύναμη — δεν «παρασύρεται» ακυβέρνητο, όπως είχε αναφερθεί στη βρετανική υπηρεσία ασφάλειας της ναυσιπλοΐας UKMTO την Παρασκευή.
    Πηγή: Protothema.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ