Σάββατο, 17 Ιουνίου 2023 20:48

«Περιβαλλοντικές βόμβες» στα βάθη των ωκεανών

Γράφτηκε από

Υστερα από 75 χρόνια διάβρωσης, οι διαρροές από τα βυθισμένα πλοία, εκ των οποίων 1.583 ήταν πετρελαιοφόρα, αναμένεται να φθάσουν στα υψηλότερα επίπεδά τους σε 10 χρόνια.

Περισσότερα από 3 εκατομμύρια πλοία βρίσκονται βυθισμένα στους ωκεανούς, κρύβοντας μια σειρά από μυστικά αλλά και αναρίθμητους κινδύνους για το περιβάλλον. Μάλιστα, περίπου 8.500 ναυάγια, τα οποία βυθίστηκαν κατά τη διάρκεια του Α’ κα του B’ Παγκοσμίου Πολέμου, αποτελούν «ωρολογιακές βόμβες» αφού στα έγκατά τους περιέχουν επιβλαβή χημικά, πυρομαχικά που δεν έχουν εκραγεί και πάνω από 22 δισεκατομμύρια λίτρα μαζούτ. Αυτό είναι 545 φορές η διαρροή του «Exxon Valdez» το 1989 και 30 φορές περισσότερη ποσότητα από αυτήν που διέρρευσε μετά την καταστροφή της εξέδρας άντλησης πετρελαίου της BP στον Κόλπο του Μεξικού.

Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από τη Διεθνή Ενωση για τη Διατήρηση της Φύσης (IUCN), οι επιστήμονες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς ύστερα από 75 και πλέον χρόνια διάβρωσης οι διαρροές από τα βυθισμένα πλοία, εκ των οποίων 1.583 ήταν πετρελαιοφόρα, αναμένεται να φτάσουν στα υψηλότερα επίπεδά τους εντός 10 ετών. «Η έλλειψη δεδομένων και διεθνούς συνεργασίας σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης της ρύπανσης από ναυάγια σημαίνει ότι πολλές κυβερνήσεις δεν ενεργούν προληπτικά για να αποτρέψουν διαρροές» επισημαίνει η IUCN και ζητά τη δημιουργία ενός νέου διεθνούς προτύπου για τον προσδιορισμό της βέλτιστης πρακτικής και την ταξινόμηση των βυθισμένων σκαφών σύμφωνα με τις πιθανές περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις.

Kατά τη διάρκεια του B’ Παγκοσμίου Πολέμου υπήρξαν οι μεγαλύτερες στα χρονικά απώλειες στη διεθνή ναυτιλία, με το 70% των δυνητικά επικίνδυνων ναυαγίων να χρονολογούνται από τα έξι χρόνια αυτού του πολέμου. Οπως επισημαίνεται, τα βυθισμένα σκάφη βρίσκονται γύρω από τους εμπορικούς δρόμους, ενώ στην «εξίσωση» μπαίνουν τα πολεμικά πλοία που βυθίστηκαν κατά τη διάρκεια της επίθεσης στο Περλ Χάρμπορ και στη μάχη της λιμνοθάλασσας του Τσουκ, την ιαπωνική βάση στον Ειρηνικό όπου οι HΠA βύθισαν πάνω από 50 ιαπωνικά σκάφη. Οπως αναφέρουν οι επιστήμονες, σε κάποιες περιοχές καταγράφεται ήδη διαρροή πετρελαίου απειλώντας παρθένες ακτές, τουριστικές περιοχές και σημεία αλιείας.

Δεν ισχύει για όλα τα ναυάγια

H χρονική στιγμή της διαρροής του πετρελαίου για τα περισσότερα ναυάγια εξαρτάται κατά ένα μεγάλο μέρος από την ταχύτητα διάβρωσης του χάλυβα. Οι ναυπηγοί υπολογίζουν ότι ένα σκάφος θα έχανε τη δομική του ακεραιότητα μόλις οι λαμαρίνες του πλοίου χάσουν μεταξύ του ενός τετάρτου και του μισού πάχους τους. Tα περισσότερα σκάφη που βυθίστηκαν κατά τη διάρκεια του B’ Παγκοσμίου Πολέμου είχαν λαμαρίνες που το πάχος τους κυμαινόταν μεταξύ 19 και 25 χιλιοστών. Εντούτοις, το ποσοστό διάβρωσης εξαρτάται σημαντικά από τη συγκυρία κατά την οποία βυθίστηκαν τα πλοία. «Aυτό που μπορεί να ισχύει για ένα ναυάγιο δεν είναι απαραιτήτως το ίδιο για ένα άλλο» αναφέρει η Υπηρεσία Ναυτικής Ασφάλειας της Αυστραλίας.

O Iαν Mακ Λιόντ, από το Ναυτικό Μουσείο της Δυτικής Αυστραλίας, έχει εκφράσει την άποψη ότι σε 5 έως 10 χρόνια θα μπούμε στην περίοδο των διαρροών, από τα συγκεκριμένα ναυάγια, η οποία αναμένεται να διαρκέσει 50 χρόνια.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Εθνική Υπηρεσία Ωκεανών και Ατμόσφαιρας των ΗΠΑ (NOAA), γύρω από τις αμερικανικές ακτές υπάρχουν περίπου 1.700 ναυάγια που εμπεριέχουν πετρέλαιο είτε με τη μορφή φορτίου είτε ως αποθηκευμένο καύσιμο. Στον Ειρηνικό Ωκεανό περίπου το 85% των ναυαγίων είναι ιαπωνικά και τα υπόλοιπα, στην πλειονότητά τους, αμερικανικά. Στη Μεσόγειο, στον Ατλαντικό και στον Ινδικό Ωκεανό το 50% των βυθισμένων πλοίων είναι βρετανικά και το 16% αμερικανικά.

Βέβαια, το κόστος για την άντληση του πετρελαίου από αυτά τα ναυάγια είναι αποθαρρυντικό. Σε μια προσπάθεια υπολογισμού, το Συμβούλιο Περιβαλλοντικής Ερευνας στην Πολιτεία της Νέας Υόρκης είχε υπολογίσει το μακρινό 1999 ότι θα χρειάζονταν μεταξύ 2.300 και 17.000 δολαρίων ανά τόνο πετρελαίου, ανάλογα με το βάθος του ναυαγίου και τη θέση του.

Πηγή: In.gr - Φωτογραφία από Leonardo Lamas: https://www.pexels.com/el-gr/photo/7001550/
Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 17 Ιουνίου 2023 12:52

Σχετικά Άρθρα

  • Wall Street Journal: Η Ρωσία «βοήθησε» τους Χούθι της Υεμένης να επιτεθούν σε δυτικά πλοία
    Wall Street Journal: Η Ρωσία «βοήθησε» τους Χούθι της Υεμένης να επιτεθούν σε δυτικά πλοία

    Οι αντάρτες της Υεμένης αξιοποίησαν δεδομένα από ρωσικούς δορυφόρους που τους διαβιβάστηκαν από Ιρανούς για να στοχοποιήσουν πλοία με βαλλιστικούς πυραύλους και drones

    Η Ρωσία προμήθευσε δεδομένα στους Υεμενίτες αντάρτες Χούθι για να τους βοηθήσει να επιτεθούν σε δυτικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, διατείνεται άρθρο της Wall Street Journal το οποίο δημοσιεύθηκε χθες Πέμπτη.
    Σύμφωνα με την αμερικανική εφημερίδα, οι Χούθι μπόρεσαν να αξιοποιήσουν δεδομένα από ρωσικούς δορυφόρους που τους διαβιβάστηκαν από Ιρανούς ενδιάμεσους για να στοχοποιήσουν πλοία με βαλλιστικούς πυραύλους και drones.
    Οι Χούθι, οι οποίοι ελέγχουν το μεγαλύτερο μέρος της βόρειας Υεμένης, διεξάγουν από τον Νοέμβριο του 2023 επιθέσεις εναντίον του Ισραήλ και εναντίον πλοίων που λένε πως συνδέονται με αυτό ή συμμάχους τους, διαβεβαιώνοντας πως δρουν σε ένδειξη αλληλεγγύης προς το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς, εμπλακεί σε πόλεμο με τις ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις στη Λωρίδα της Γάζας από την 7η Οκτωβρίου 2023.
    Οι επιθέσεις τους έχουν προκαλέσει μεγάλο πρόβλημα στην κίνηση των πλοίων σε αυτή τη ζώνη καίριας σημασίας για το παγκόσμιο εμπόριο και οδήγησαν τις ΗΠΑ να συγκροτήσουν διεθνή ναυτικό συνασπισμό και από τον Ιανουάριο να αρχίσουν να πλήττουν εγκαταστάσεις και όπλα των ανταρτών στην Υεμένη, σε κάποιες περιπτώσεις μαζί με τη Βρετανία. Έκτοτε, οι Χούθι λένε πως στοχοποιούν επίσης αμερικανικά και βρετανικά πλοία.
    Η WSJ αναφέρει πως οι πληροφορίες της για τη ρωσική βοήθεια προέρχονται από «πρόσωπο ενήμερο για το ζήτημα» και «δυο ευρωπαίους αξιωματούχους του αμυντικού τομέα».

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - Protothema.gr
  • Δεμένα παραμένουν τα πλοία στα λιμάνια - Νέα 48ωρη απεργία των ναυτεργατών
    Δεμένα παραμένουν τα πλοία στα λιμάνια - Νέα 48ωρη απεργία των ναυτεργατών

    Δεμένα παραμένουν τα πλοία στα λιμάνια καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη η νέα 48ωρη απεργία για τις 24 και τις 25 Οκτωβρίου, που αποφάσισε ομόφωνα η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας ΠΝΟ, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων της ακτοπλοΐας,

    Σημειώνεται ότι η ΠΝΟ ζητά την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας για το 2025, με αυξήσεις 12%, ενώ οι ακτοπλόοι αντιπρότειναν 3%.

    Οι ναυτεργατικές οργανώσεις πραγματοποιούν συγκεντρώσεις στο λιμάνι του Πειραιά και ενημερωτικές συσκέψεις στα πλοία της ακτοπλοΐας.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Πλοία: Νέα 48ωρη απεργία κήρυξε η ΠΝΟ – Δεμένα θα παραμείνουν τα καράβια στις 24 και 25 Οκτωβρίου
    Πλοία: Νέα 48ωρη απεργία κήρυξε η ΠΝΟ – Δεμένα θα παραμείνουν τα καράβια στις 24 και 25 Οκτωβρίου

    Νέα απεργία κήρυξε η ΠΝΟ για τις 24 και 25 Οκτωβρίου, ενώ υπενθυμίζεται ότι τα πλοία παρέμειναν δεμένα χθες και σήμερα

    Νέα 48ωρη απεργία κήρυξε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), για τις 24 και 25 Οκτωβρίου, ενώ σήμερα και χθες τα πλοία ήταν δεμένα στα λιμάνια.

    Πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση και κηρύχθηκε νέα απεργία στα πλοία

    Σήμερα πραγματοποίησε την συνεδρίασή της η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), εκδίδοντας την απόφαση για νέα κινητοποίηση στις 24 και 25 Οκτωβρίου.

    Για δύο μέρες, 22 και 23 Οκτωβρίου, δεν πραγματοποιήθηκε κανένα ακτοπλοϊκό δρομολόγιο, εκτός από αυτά στα πορθμεία της χώρας. Τα πληρώματα των πλοίων που εκτελούν δρομολόγια στις πορθμειακές γραμμές, όπως και των φορτηγών και δεξαμενόπλοιων εσωτερικού και τα πληρώματα των ποντοπόρων πλοίων, είχαν εξαιρεθεί από την απεργία.

    Αμετακίνητα είναι τα σωματεία από τις θέσεις τους, προειδοποιώντας για «κλιμάκωση της απεργίας» εάν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.

    Οι ναυτικοί ζητούν, μεταξύ άλλων, την κατάργηση του Ν.41/50, άμεση τροποποίηση του άρθρου για τη τετράμηνη δρομολόγηση των Ε.Γ/Ο.Γ, Ταχυπλόων Πλοίων, την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας με αύξηση 12% και την επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης.

    Η ανακοίνωση της ΠΝΟ

    «H Διοίκηση της ΠΝΟ συνεδρίασε σήμερα με μοναδικό θέμα Ημερήσιας Διάταξης την εκτίμηση της εν εξελείξει απεργίας της Ομοσπονδίας που είχε εξαγγελθεί για 22 και 23 Οκτωβρίου 2024, και λήψη απόφασης.

    Κατ’ αρχήν ο Γενικός Γραμματέας και η Διοίκηση χαιρετίζουν την μαζική συμμετοχή των συναδέλφων μας που συμβάλλει στην καθολικότητα της απεργίας με σκοπό την τελική επίτευξη των αιτημάτων μας, όπως αυτά είχαν εξωδίκως αποσταλεί προς τις εργοδοτικές οργανώσεις και την Κυβέρνηση, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις μας το προηγούμενο διάστημα.

    Μεγάλες συγκεντρώσεις πραγματοποιήθηκαν σήμερα σε αρκετά πλοία, παρουσία του Γενικού Γραμματέα και της πλειοψηφίας των Μελών της Διοίκησης, αλλά και μεμονωμένα από πρωτοβάθμια Σωματεία, με μοναδικό στόχο την επίλυση των πολύ σοβαρών προβλημάτων των Ναυτεργατών για τα οποία γίνεται η απεργία.

    Κατά την διάρκεια της σημερινής Συνεδρίασης, η Διοίκηση της ΠΝΟ έλαβε υπόψη την προκλητική και αδιάλλακτη στάση της εργοδοσίας για ανανέωση και υπογραφή της ΣΣΕ για το 2025, όχι μόνο για το ύψος του ποσοστού αύξησης, αλλά και για μια σειρά πολύ σοβαρών προβλημάτων όπως: οι απλήρωτες υπερωρίες, τα εξπρές δρομολόγια και οι διανυκτερεύσεις των μελών του πληρώματος αλλά και μια σειρά κλαδικών προβλημάτων.

    Η Διοίκηση έλαβε επίσης υπόψη την μη θετική ανταπόκριση από πλευράς Υπουργείου να βρεθεί άμεση λύση στο απαράδεκτο καθεστώς που έχει επιβληθεί εις βάρος μας, με το Ν. 4150/2013, την κατάργηση του 4μηνου της δρομολόγησης Ε/Γ-Ο/Γ ταχυπλόων με επιβολή 7μηνης δρομολόγησης, αυστηρή τήρηση του 10ωρου απασχόλησης του πληρώματος στα ταχύπλοα, αλλά και το εξευτελιστικό καθεστώς που ισχύει στις προϋποθέσεις της χορήγησης επιδόματος ανεργίας στους Ναυτεργάτες, καθιστώντας το απαγορευτικό αλλά κι όσοι το δικαιούνται να παίρνουν μηνιαίως τα ψίχουλα των 350 ευρώ.

    Ταυτόχρονα, ομόφωνη ήταν η άποψη ότι από πλευράς του Υπουργείου και των Υπηρεσιών του για όλα τα παραπάνω καίρια ζητήματα τηρείται μια μεροληπτική στάση υπέρ της εφοπλιστικής πλευράς και κατά πολλές φορές νομοθετημένων και θεσμοθετημένων δικαιωμάτων των Ναυτεργατών.

    Αφού, συνεκτιμήθηκαν όλα τα παραπάνω, κυρίως όμως, οι διαθέσεις της συντριπτικής πλειοψηφίας των συναδέλφων μας στα πλοία, που συντάσσονται πλήρως με τις αποφάσεις της ΠΝΟ για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας, η Διοίκηση της Ομοσπονδίας αποφάσισε ομόφωνα την συνέχιση της 48ωρης απεργίας με νέα 48ωρη Πανελλαδική απεργία την Πέμπτη 24 και Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024 (με προοπτική κλιμάκωσης)από ώρα 00.00 έως 23.59 της 25 Οκτωβρίου στα Επιβατηγά Ακτοπλοϊκά πλοία και στα Μεσογειακά Τουριστικά πλοία (Ε/Γ-Ο/Γ Διεθνών πλόων και Κρουαζιερόπλοια).

    Η Διοίκηση αποφάσισε επίσης να ζητήσουμε την άμεση συνάντηση με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, την ενίσχυση περαιτέρω των απεργιακών κλιμακίων σε όλα τα λιμάνια και την πραγματοποίηση συγκέντρωσης την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου στις 10.00 μπροστά στο πλοίο ΕΛΥΡΟΣ στην Άγιο Διονύσιο.

    Καλούμε όλους τους Ναυτεργάτες να βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με τα σωματεία τους, αλλά και την ΠΝΟ για να περιφρουρήσουμε τον αγώνα που δίνουμε και είμαστε βέβαιοι ότι στο τέλος θα κερδίσουμε.»

    Πηγή: In.gr
  • Κλειστά σχολεία σήμερα παρά τη δικαστική απόφαση, δεμένα τα πλοία - Ποιοι άλλοι κλάδοι απεργούν
    Κλειστά σχολεία σήμερα παρά τη δικαστική απόφαση, δεμένα τα πλοία - Ποιοι άλλοι κλάδοι απεργούν

    Απεργούν σήμερα δάσκαλοι και καθηγητές καθώς η ΑΔΕΔΥ προχώρησε στην επαναπροκήρυξη της 24ωρης απεργίας των δασκάλων (ΔΟΕ) προσθέτοντας και τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ).

    Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Παιδείας πραγματοποίησε αγωγή κατά της ΔΟΕ για την σημερινή 24ωρη απεργία, όπου και κρίθηκε παράνομη από τη δικαιοσύνη. Ωστόσο, η απεργία θα πραγματοποιηθεί κανονικά υπό την κάλυψη της ΑΔΕΔΥ αφού η σχετική απόφαση από το ανώτατο συνδικαλιστικό όργανο των δημοσίων υπαλλήλων.

    Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της για «πρωτοφανή - στα συνδικαλιστικά και εκπαιδευτικά χρονικά - ενέργεια του υπουργού Παιδείας να προσφύγει στα δικαστήρια, προκειμένου να κηρυχθεί παράνομη η σημερινή 24ωρη απεργία της ΔΟΕ, που έχει αιτήματα, μεταξύ άλλων, τις αυξήσεις στους μισθούς, τις συγχωνεύσεις, τις προσλήψεις κτλ.».

    Συνεχίζεται η απεργία στα πλοία -Δεμένα για δεύτερη μέρα

    Συνεχίζεται για δεύτερη μέρα η 48ωρη απεργία της ΠΝΟ με τα πλοία να παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια.

    Οι ναυτικοί, μεταξύ άλλων ζητούν την υπογραφή ΣΣΕ με ποσοστό αύξησης 23% και την άμεση τροποποίηση του άρθρου για τη τετράμηνη δρομολόγηση των Ε.Γ/Ο.Γ, Ταχυπλόων Πλοίων και επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης.

    24ωρη απεργία για εργαζόμενους σε επισιτισμό και τουρισμό

    Σε 24ωρη πανελλαδική απεργία προχωρούν οι εργαζόμενοι στον επισιτισμό-τουρισμό σήμερα 23 Οκτωβρίου, όπως ανακοίνωσε η ΠΟΕΕΤ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στον Επισιτισμό Τουρισμό).

    Καλεί σε συγκέντρωση στις 10.30 έξω από το υπουργείο Εργασίας στην Αθήνα αλλά και σε κατά τόπους συγκεντρώσεις των σωματείων του κλάδου στα αεροδρόμια των τουριστικών προορισμών.

    Αιτήματα της κινητοποίησης είναι η υπογραφή ΣΣΕ με αυξήσεις και 5ήμερο 40ωρο, αλλά και η «αξιοπρεπής διαβίωση τους “νεκρούς” μήνες για τους εποχιακά εργαζόμενους μέσω του ταμείου ανεργίας». Ζητούν μέτρα για το πώς θα μοιράζει το φιλοδώρημα ο εργοδότης στους εργαζόμενους και πώς θα ελέγχεται, ενώ καλούν την κυβέρνηση εφόσον ισχύουν οι εκτιμήσεις της πως το φιλοδώρημα στη χώρα μας κυμαίνεται στα 400 εκ. ευρώ το χρόνο, με τα έσοδα που θα μαζέψει από τη φορολόγηση αυτού του ποσού να αυξήσει τη χρονική ισχύ του επιδόματος ανεργίας των εποχικά εργαζόμενων.

    Συγκέντρωση στην Αθήνα

    Σε συγκέντρωση στα προπύλαια Αθηνών σήμερα στις 12:00 καλεί τους εκπαιδευτικούς η ΔΟΕ.

    Οι ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών, η κατάργηση της αξιολόγησης, η αντίθεση στις συμπτύξεις τμημάτων και η λήψη μέτρων για την ασφάλεια των σχολείων με κρατική χρηματοδότηση «στο ύψος των πραγματικών αναγκών», βρίσκονται στο επίκεντρο των διεκδικήσεων της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ).

    «Απέναντι στην οξυμμένη επίθεση της κυβέρνησης της ΝΔ και του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. προτάσσουμε την οργάνωση του αγώνα μας για την ικανοποίηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας, το έργο και την καθημερινότητα των εκπαιδευτικών», αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΔΟΕ.

    Πηγή: Ιefimerida.gr

  • Απεργιακές κινητοποιήσεις σε ολόκληρη τη χώρα: Δεμένα τα πλοία - Απεργούν την Τετάρτη οι δάσκαλοι
    Απεργιακές κινητοποιήσεις σε ολόκληρη τη χώρα: Δεμένα τα πλοία - Απεργούν την Τετάρτη οι δάσκαλοι

    Δεμένα θα παραμείνουν τα πλοία λιμάνια όλης της χώρας σήμερα και αύριο, λόγω της 48ωρης απεργίας που έχουν προκηρύξει οι ναυτικοί διεκδικώντας σειρά αιτημάτων ενώ στις κινητοποιήσεις μπαίνουν και οι δάσκαλοι την Τετάρτη (23/10).

    Η απεργία των ναυτικών που ξεκίνησε σήμερα έχει καθηλώσει τα πλοία στα λιμάνια με τους εργαζόμενους να ζητούν μεταξύ άλλων, την κατάργηση του Ν.41/50, άμεση τροποποίηση του άρθρου για τη τετράμηνη δρομολόγηση των Ε.Γ/Ο.Γ , Ταχυπλόων Πλοίων, την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας με αύξηση 12% και την επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης.

    Η ανακοίνωση της ΠΝΟ για την 48ωρη απεργία

    Υπογραφή ΣΣΕ με ποσοστό αύξησης 12%,

    – Κατάργηση του Ν.41/50,

    – Άμεση τροποποίηση του άρθρου για τη τετράμηνη δρομολόγηση των Ε.Γ/Ο.Γ , Ταχυπλόων Πλοίων και

    – Επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης,

    – Στην πράξη και όχι στα χαρτιά χωρίς αντίκρισμα, την μη έγκριση δρομολογίων από το Σ.Α.Σ. και των Υπουργό, ενόψει της νέας δρομολογιακής περιόδου, χωρίς την απαρέγκλιτη τήρηση της Ναυτεργατικής Νομοθεσία

    Στο όνομα των συμφερόντων δεν μπορεί και δεν έχει το δικαίωμα κάνεις να καταστρατηγεί τα Ναυτεργατικά δικαιώματα, αλλά και να υπονομεύει μέσω αυτής της διαδικασίας την ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

    Απεθύνουμε πλατύ κάλεσμα στους Ναυτεργάτες, στους νησιώτες και σε όλους τους φορείς να σταθούν δίπλα στην απόφαση της Ομοσπονδίας για να υπερασπιστούμε όλοι μαζί τα δίκαια δικαιώματά μας.

    Ασφαλείς θαλάσσιες μεταφορές δεν νοούνται χωρίς ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα.

    Απεργιακή συγκέντρωση στην Αθήνα 12:00 στα Προπύλαια και αντίστοιχα σε όλη την Ελλάδα!!!

    24ωρη απεργία δασκάλων

    Απεργιακή κινητοποίηση πραγματοποιούν αύριο (Τετάρτη 23/0) και οι δάσκαλοι όλης της χώρας με στόχο την ικανοποίηση σειρά αιτημάτων τους, μεταξύ των οποίων αύξηση των μισθών.

    Παράλληλα και η ΟΛΜΕ με ανακοίνωση της προτρέπει τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να συμμετάσχουν στις αυριανές απεργιακές κινητοποιήσεις με στάσεις εργασίας.

    Η ανακοίνωση της ΔΟΕ

    Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τον κλάδο σε 24ωρη απεργία στις 23 του Οκτώβρη!

    ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ αξιοπρεπείς όρους διαβίωσης των εκπαιδευτικών ενάντια στους μισθούς εξαθλίωσης και στην ακρίβεια. Απαιτούμε να ζούμε αξιοπρεπώς από τον μισθό μας!

    Από τα χρόνια των μνημονίων ως σήμερα οι μισθοί μας έχουν υποστεί μείωση σχεδόν 60% στην αγοραστική τους δύναμη, ενώ η ακρίβεια καλπάζει συνεχώς και την ίδια στιγμή ο εισαγωγικός μισθός είναι 776€.

    Η κυβέρνηση έχει καταντήσει τον εκπαιδευτικό «παρία». Και όλα αυτά σε μια εποχή που ο Πρωθυπουργός από τη ΔΕΘ ανακοίνωσε πλεόνασμα (από τους φόρους μας) πάνω από 4,5 δις, ενώ οι μεγάλες επιχειρήσεις καταγράφουν το ένα ρεκόρ κερδών μετά το άλλο. Μας προκαλούν οργή και αγανάκτηση οι κυβερνητικές εξαγγελίες για «αυξήσεις» 12€ καθαρά από την άνοιξη του 2025.

    Αγωνιζόμαστε για ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς μας, ώστε να ζούμε με αξιοπρέπεια. Άμεσα να επιστραφεί ο 13ος -14ος μισθός και το μισθολογικό κλιμάκιο του 2016-17. Να υπογραφεί Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για όλο τον κλάδο, που θα κατοχυρώνει κρίσιμα εργασιακά δικαιώματα.

    Να εξισωθούν τα δικαιώματα μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Άμεσα να κατοχυρωθεί 9μηνη άδεια ανατροφής για τις/τους αναπληρώτριες/τές.

    Να εξισωθεί το ωράριο των Νηπιαγωγών και των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα ολιγοθέσια με αυτό των υπόλοιπων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και συνολικά να εξισωθεί το ωράριο της Πρωτοβάθμιας με αυτό της Δευτεροβάθμιας. Να προστατευθούν οι εκπαιδευτικοί κατά την άσκηση του παιδαγωγικού τους έργου.

    ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ την εξασφάλιση των αναγκαίων όρων στην εκπαίδευση, με τους οποίους οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί προσπαθούν να μορφώσουν τους/τις μαθητές/τριες. Είναι απαράδεκτο να προχωρήσει η υπόλοιπη σχολική χρονιά με εκατοντάδες συμπτύξεις τμημάτων και χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών να παραμένουν ακάλυπτα.

    Δεν είναι δυνατόν να βαφτίζεται σύγχρονο το «στίβαγμα» 25 και πλέον μαθητών/τριών σε κάθε τμήμα, τα δεκάδες χιλιάδες κενά να κοστίζουν εκατοντάδες χαμένες διδακτικές ώρες για τα παιδιά μας, τα κτήρια να είναι ασυντήρητα και χωρίς αντισεισμικούς ελέγχους, μετρώντας καθημερινά περιστατικά που βάζουν σε κίνδυνο τις ζωές μαθητών και εκπαιδευτικών.

    Επιπλέον, η κυβέρνηση να δίνει τη χαριστική βολή στις σχολικές μονάδες καταργώντας τις σχολικές επιτροπές, οδηγώντας έτσι τα σχολεία στην οικονομική ασφυξία. Ζητούμε να ληφθούν μέτρα για την ασφάλεια των σχολείων με ευθύνη του κράτους. Να χρηματοδοτηθούν τα σχολεία από τον κρατικό προϋπολογισμό στο ύψος των πραγματικών αναγκών και όχι να οδηγούνται στην αναζήτηση χορηγών. Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά.

    Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ να πάρει πίσω όλες οι αντιπαιδαγωγικές συμπτύξεις τμημάτων. Αίτημα του κλάδου είναι 15 μαθητές ανά τμήμα για το νηπιαγωγείο και τις Α’ – Β’ τάξεις και 20 μαθητές για τις υπόλοιπες.

    ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ να μην προχωρήσει η κατηγοριοποίηση των σχολείων με όχημα τη λεγόμενη «αξιολόγηση». Απαντάμε δυναμικά απέναντι στα πειθαρχικά και τις άδικες διώξεις.

    Ο κλάδος μας δίνει σταθερά, με συλλογικότητα μαχητικότητα και αποφασιστικότητα, αγώνα για να κρατήσει όρθια τα σχολεία!

    Να σταθεί δίπλα στους/ις μαθητές/μαθήτριες σε όλα τα επίπεδα (γνωστικά, ψυχοσυναισθηματικά, κλπ), τη στιγμή που η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ όχι μόνο ΔΕ λύνουν ούτε ένα πρόβλημα, αλλά τους εκπαιδευτικούς που δίνουν την ψυχή τους, που καταθέτουν το μεράκι τους, τους οδηγούν σε πειθαρχικά, γιατί συμμετέχουν στην προκηρυγμένη απεργία – αποχή από την ατομική αξιολόγηση.

    Είναι πραγματικά ΝΤΡΟΠΗ το ΥΠΑΙΘΑ να προσπαθεί να ποινικοποιήσει τη συλλογική δράση και τη συμμετοχή στην απεργία των εκπαιδευτικών. Όσοι και όσες μορφώνουν και διαπαιδαγωγούν την νέα γενιά χρειάζονται στήριξη και όχι στοχοποίηση.

    Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

    απέναντι στην οξυμμένη επίθεση της κυβέρνησης της ΝΔ και του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. προτάσσουμε την οργάνωση του αγώνα μας για την ικανοποίηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας, το έργο και την καθημερινότητα των εκπαιδευτικών. Μόνο ο συλλογικός δρόμος η ενότητα στον αγώνα η μαχητικότητα και η αποφασιστικότητά μας απέναντι στην αντιλαϊκή – αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘΑ μπορεί να ανοίξει το δρόμο για να έχουμε κατακτήσεις και νίκες, ώστε να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματά μας.

    Στο πλαίσιο των δράσεων της ΔΟΕ για την προετοιμασία της απεργίας θα πραγματοποιηθούν περιφερειακές συσκέψεις την επόμενη περίοδο, με παρουσία των μελών του ΔΣ της ΔΟΕ.

    Πηγή: Cnn.gr
  • ΠΝΟ: 48ωρη απεργία στα πλοία 22 και 23 Οκτωβρίου
    ΠΝΟ: 48ωρη απεργία στα πλοία 22 και 23 Οκτωβρίου

    Σε 48ωρη απεργία στην ακτοπλοΐα στις 22 και 23 Οκτωβρίου προχωρά η ΠΝΟ με ανακοίνωσή της.

    Με βασικά αιτήματα την υπογραφή ΣΣΕ με ποσοστό αύξησης 23% και την άμεση τροποποίηση του άρθρου για τη τετράμηνη δρομολόγηση των Ε.Γ/Ο.Γ , Ταχυπλόων Πλοίων και επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) ανακοίνωσε απεργιακή κινητοποίηση στις 22 & 23 Οκτωβρίου στις κατηγορίες των Ακτοπλοϊκών Οχηματαγωγών Επιβατικών Διεθνών Πλοών & Κρουαζιεροπλοίων.

    Πηγή: Ιefimerida.gr

  • Τι γίνεται με τα χιλιάδες χαμένα εμπορικά εμπορευματοκιβωτία στον ανοιχτό ωκεανό
    Τι γίνεται με τα χιλιάδες χαμένα εμπορικά εμπορευματοκιβωτία στον ανοιχτό ωκεανό

    Κράνη ποδηλάτων με φτερά, πλαστικά δολώματα, πολύχρωμα νεροπίστολα και Crocs, πολλά αταίριαστα Crocs.

    Τι συμβαίνει όταν ανοίγουν τα χαμένα εμπορευματοκιβώτια φορτηγών πλοίων… Το περιεχόμενό τους που ξεβράστηκε στις ακτές, δηλητηρίασε την πανίδα των περιοχών και μετέβαλε όλο το οικοσύστημα. Σοκαριστικοί οι αριθμοί.

    Τα μηνύματα από το περιβάλλον δεν είναι καθόλου μα καθόλου αισιόδοξα. Μετά την αλόγιστη και μαζική καταστροφή των δασών, την υπερπληθώρα σκουπιδιών που παράγουμε και δεν είμαστε σε θέση να ανακυκλώσουμε, την ρύπανση από τα ορυκτά καύσιμα, το λιώσιμο των πάγων ένα πρόσθετο πρόβλημα έρχεται να επιβαρύνει την ήδη επιβαρυμένη κατάσταση. Τα χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια που έχουν χαθεί στη θάλασσα.

    Περίπου 250 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια διασχίζουν τους ωκεανούς κάθε χρόνο αλλά δεν φτάνουν όλα στον προορισμό τους όπως έχει προγραμματιστεί.

    250 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια διασχίζουν τους ωκεανούς κάθε χρόνο και περισσότερα από 20.000 έχουν καταλήξει στη θάλασσα τα τελευταία 15 χρόνια

    Σύμφωνα με έκθεση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ναυτιλίας (WSC), κάθε χρόνο χάνονται έως και 1.382 εμπορευματοκιβώτια, ενώ όπως αναφέρει το Associated Press περισσότερα από 20.000 έχουν καταλήξει στον ωκεανό τα τελευταία 15 χρόνια. Κάποιοι ωστόσο ισχυρίζονται ότι ο αριθμός είναι ακόμα μεγαλύτερος.

    Περιβαλλοντική καταστροφή

    Το περιεχόμενό τους, πολλές φορές, ξεβράζεται σε ακτές, επιδρά αρνητικά στους βιότοπους και τα ενδιαιτήματα ζωικών ειδών και έρχεται να προστεθεί στο μεγάλο σκουπιδότοπο των ωκεανών.

    Ο Russ Lewis, εθελοντής καθαριστής παραλιών, έχει μαζέψει μερικά παράξενα πράγματα κατά μήκος της ακτής της χερσονήσου Long Beach στην πολιτεία της Ουάσινγκτον όλα αυτά τα χρόνια: Hot Wheels κράνη ποδηλάτων με φτερά, πλαστικά δολώματα, πολύχρωμα νεροπίστολα. Και Crocs, πολλά αταίριαστα Crocs.

    Οι περισσότερες από τις πρώτες ύλες και τα καθημερινά αγαθά που διακινούνται σε μεγάλες αποστάσεις – από μπλουζάκια μέχρι τηλεοράσεις, από κινητά τηλέφωνα μέχρι νοσοκομειακά κρεβάτια – συσκευάζονται σε μεγάλα μεταλλικά κιβώτια στο μέγεθος ρυμουλκούμενων τρακτέρ και στοιβάζονται σε πλοία.

    Κάποια από τα εκατομμύρια κοντέινερ που διασχίζουν τους ωκεανούς δε φτάνουν στον προορισμό τους, αλλά βυθίζονται άθικτα στον πυθμένα της θάλασσας και δεν είναι δυνατό να εντοπιστούν ούτε να ανακτηθούν, ενώ άλλα διαλύονται και απελευθερώνουν το φορτίο τους.

    Το αποτέλεσμα είναι τρομακτικό και η περιβαλλοντική καταστροφή που συντελείται τεράστια.

    Πολλές χιλιάδες πλαστικά σφαιρίδια

    Πολλά σκουπίδια των ωκεανών που ξεβράστηκαν στην παραλία του Lewis αντιστοιχούσαν σε αντικείμενα που χάθηκαν από το γιγαντιαίο φορτηγό πλοίο ONE Apus τον Νοέμβριο του 2020. Όταν το πλοίο προσέκρουσε σε ισχυρά κύματα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του από την Κίνα στην Καλιφόρνια, σχεδόν 2.000 εμπορευματοκιβώτια έκαναν την εμφάνισή τους στον Ειρηνικό.

    Δικαστικά έγγραφα και εκθέσεις της βιομηχανίας δείχνουν ότι το πλοίο μετέφερε κράνη ποδηλάτων αξίας άνω των 100.000 δολαρίων και χιλιάδες χαρτοκιβώτια με Crocs, καθώς και ηλεκτρονικά είδη και άλλα πιο επικίνδυνα εμπορεύματα: μπαταρίες, αιθανόλη και 54 δοχεία με πυροτεχνήματα.

    Ένα ακόμα σοκαριστικό περιστατικό καταγράφηκε φέτος το καλοκαίρι όταν οι άνεμοι ξέβρασαν χιλιάδες πλαστικά σφαιρίδια στην ακτή κοντά στο Κολόμπο της Σρι Λάνκα, τρία χρόνια μετά την μαζική πυρκαγιά στο πλοίο X-Press Pearl που έκαιγε για μέρες και βύθισε το σκάφος.

    Η καταστροφή οδήγησε σε περισσότερα από 1.400 κατεστραμμένα εμπορευματοκιβώτια στη θάλασσα – απελευθερώνοντας δισεκατομμύρια πλαστικά σφαιρίδια, γνωστά ως nurdles, καθώς και χιλιάδες τόνους νιτρικού οξέος, μολύβδου, μεθανόλης και υδροξειδίου του νατρίου, όλα τοξικά για τη θαλάσσια ζωή.

    Σύντομα οι εθελοντές συνέλεξαν χιλιάδες νεκρά ψάρια, τα βράγχια των οποίων ήταν γεμάτα με πλαστικό και σχεδόν 400 νεκρές θαλάσσιες χελώνες που απειλούνται με εξαφάνιση, περισσότερα από 40 δελφίνια και έξι φάλαινες. «Ήταν σαν εμπόλεμη ζώνη» είπε στο Associated Press η Hemantha Withanage, κάτοικος της περιοχής και αυτόπτης μάρτυρας της καταστροφής.

    Ο κίνδυνος για τον βυθό

    Ο ειδικός του Ερευνητικού Ινστιτούτου Monterey Bay στην Καλιφόρνια σε συνεργασία με ομάδα επιστημόνων εντόπισε το κοντέινερ το 2004 σε βάθος 1.280 μέτρων κατά τη διάρκεια έρευνας σχετικά με κοράλλια. Όπως είπε, όταν τόσο βαριά φορτία καταλήγουν στο βυθό συνθλίβουν τα πάντα και με την πάροδο του χρόνου, την αλλαγή ροής του νερού και των ιζημάτων, να μεταβάλλουν όλο το οικοσύστημα στο σημείο επηρεάζοντας τα ζωικά και φυτικά είδη.

    Οι εικόνες δείχνουν ότι το εμπορευματοκιβώτιο προερχόταν από το Med Taipei, το οποίο είχε χάσει δωδεκάδες κιβώτια σε φουρτουνιασμένη θάλασσα σε ένα ταξίδι μεταξύ Σαν Φρανσίσκο και Λος Άντζελες. Το 2006, οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές του πλοίου κατέληξαν σε διακανονισμό με το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ να καταβάλουν 3,25 εκατομμύρια δολάρια για εκτιμώμενες ζημιές στο θαλάσσιο περιβάλλον.

    Η αμερικανική ακτοφυλακή δεν έχει τη δικαιοδοσία να υποχρεώσει τους πλοιοκτήτες να ανακτήσουν εμπορευματοκιβώτια, εκτός εάν απειλούν ένα θαλάσσιο καταφύγιο ή περιέχουν πετρέλαιο ή χαρακτηρισμένα επικίνδυνα υλικά.

    Συγκρούσεις με κοντέινερ

    Δεν είναι μόνο οι περιβαλλοντολόγοι που ανησυχούν. Ορισμένα χαμένα εμπορευματοκιβώτια επιπλέουν για μέρες πριν βυθιστούν – θέτοντας σε κίνδυνο σκάφη όλων των μεγεθών, από εμπορικά σκάφη μέχρι ιστιοφόρα αναψυχής.

    Ο αθλητικός οργανισμός World Sailing έχει αναφέρει τουλάχιστον οκτώ περιπτώσεις στις οποίες τα πληρώματα αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα σκάφη λόγω συγκρούσεων με κοντέινερ. Το 2016, ο ιστιοπλόος Thomas Ruyant βρισκόταν 42 ημέρες σε έναν αγώνα όταν το κύτος του ιστιοπλοϊκού του σκάφους έσπασε από μια ξαφνική σύγκρουση με κάτι που φαινόταν να είναι ένα πλωτό εμπορευματοκιβώτιο.

    «Ανατριχιάζω και μόνο που το σκέφτομαι», είπε σε ένα βίντεο που έστειλε από το κατεστραμμένο σκάφος του καθώς κατευθυνόταν προς την ακτή.

    Στη Σρι Λάνκα, οι συνέπειες του ατυχήματος του X-Press Pearl παραμένουν, τρία χρόνια μετά τη βύθιση του πλοίου. Οι αλιείς είδαν τα αποθέματα βασικών ειδών να συρρικνώνονται και οι πληθυσμοί μακρόβιων, αργά αναπαραγόμενων ζώων, όπως οι θαλάσσιες χελώνες, μπορεί να χρειαστούν αρκετές γενιές για να ανακάμψουν.

    Πηγή: In.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Freepik
  • ΑμεΑ: Τριτοκοσμικές συνθήκες και στα πλοία – Προεδρικό Διάταγμα υπόσχεται η κυβέρνηση
    ΑμεΑ: Τριτοκοσμικές συνθήκες και στα πλοία – Προεδρικό Διάταγμα υπόσχεται η κυβέρνηση

    Τα ΑμεΑ συνεχίζουν να αντιμετωπίζονται σαν πολίτες δεύτερης κατηγορίας στη χώρα μας

    Η πρόσφατη καταγγελία της μητέρας της Μυρτούς έφερε ξανά στην επιφάνεια το τεράστιο έλλειμμα που υπάρχει στη χώρα μας σε σχέση με την προσβασιμότητα των ΑμεΑ. Ένα ανάλογο περιστατικό ήρθε στο φως της δημοσιότητας τον Ιούλιο, όπου παιδί ΑμεΑ αναγκάστηκε να παραμείνει για ώρα στο γκαράζ ενός πλοίου σε συνθήκες καύσωνα καθώς δεν υπήρχαν οι κατάλληλες προδιαγραφές.

    Οι αντιδράσεις που προκλήθηκαν τότε και έφτασαν και στη Βουλή με ερώτηση 22 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για την προσβασιμότητα στα πλοία οδήγησαν την κυβέρνηση να δηλώσει ότι θα προχωρήσει σε Προεδρικό Διάταγμα με το οποίο θα τεθούν συγκεκριμένες προδιαγραφές για την πρόσβαση των ΑμεΑ, των εγκύων και των ηλικιωμένων.

    Τώρα μετά και τον σάλο που προκλήθηκε από παρόμοιες εικόνες με τη Μυρτώ να βρίσκεται στριμωγμένη στο γκαράζ ενός πλοίου, η κυβέρνηση δηλώνει ότι θα υπογραφεί σχετικό διάταγμα για τα πλοία.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αλλαγές που θα πρέπει να πραγματοποιηθούν έχουν συγκεκριμένο ορίζοντα υλοποίησης τα τρία χρόνια

    Αν και υπάρχει προεδρικό διάταγμα του 2011 που περιγράφει τις προδιαγραφές που θα πρέπει να ακολουθούν τα πλοία για την πρόσβαση των ΑμεΑ, από αυτό αφήνονταν έξω τα πλοία που έκαναν δρομολόγια κάτω των 30 ναυτικών μιλίων. Ωστόσο τα πλοία αυτά εξυπηρετούν επίσης χιλιάδες κόσμου ενώ το καλοκαίρι έχουν ιδιαίτερα αυξημένη κίνηση, με αποτέλεσμα η πρόσβαση να είναι απαγορευτική ή επικίνδυνη για την υγεία τους όπως αποδείχτηκε ξανά με τις περιπτώσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας.

    Το Προεδρικό Διάταγμα που ετοιμάζει η κυβέρνηση

    Σύμφωνα με το ΑΠΕ τώρα «το υπουργείο Ναυτιλίας ολοκλήρωσε τη σύνταξη Προεδρικού Διατάγματος, μετά από διαβούλευση, με το οποίο θα υποχρεώνονται όλες ανεξαρτήτως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να δημιουργήσουν στα πλοία τους κατάλληλους μηχανισμούς για τη εύκολη πρόσβαση των ατόμων αυτών.

    Το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, αφού υπογραφεί από το αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος και τον υπουργό Ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη αναμένεται να πάρει το «δρόμο» για έγκριση και από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

    Συγκεκριμένα, θα πρέπει να δημιουργηθούν ειδικοί χώροι υγιεινής, ασανσέρ πρόσβασης στα καταστρώματα και ειδικές ράμπες.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αλλαγές που θα πρέπει να πραγματοποιηθούν έχουν συγκεκριμένο ορίζοντα υλοποίησης τα τρία χρόνια και θα αφορούν τα πλοία που είναι σε πλήρη δρομολογιακή λειτουργία, ενώ όποιο καινούργιο πλοίο εισέλθει στην ακτοπλοϊκή αγορά θα πρέπει να προσαρμοστεί άμεσα στα νέα δεδομένα.

    Το ίδιο θα ισχύει και για τα νέα, υπό ναυπήγηση, «πράσινα» πλοία που θα κατασκευαστούν στη χώρα μας».

    Τρέχοντας πίσω από τις εξελίξεις

    Η πολιτεία τρέχει για ακόμα μία φορά πίσω από τις εξελίξεις – ή τη δημοσιότητα – για ένα θέμα στο οποίο χρόνια τώρα το αναπηρικό κίνημα επισημαίνει και διεκδικεί το αυτονόητο. Πόσο μάλλον όταν η έλλειψη προσβασιμότητας χαρακτηρίζει έναν από τους πιο κερδοφόρους κλάδους των μεταφορών όπως η ακτοπλοΐα με την οποία μετακινούνται εκατομμύρια άνθρωποι.

    Σημειώνεται ότι σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) η επιβατική κίνηση στην ακτοπλοΐα το πρώτο πεντάμηνο του 2024 παρουσίασε αύξηση κατά 8,1% έναντι το ιδίου διαστήματος του 2023. Παρόμοια αναμένεται να είναι και τα στοιχεία της καλοκαιρινής κίνησης.

    Ζήτημα όμως τίθεται και για το κατά πόσο γίνονται έλεγχοι στα πλοία που διαθέτουν τις προδιαγραφές ιδίως όταν η κίνηση είναι αυξημένη ώστε να διασφαλίζεται ότι τα ΑμεΑ και οι οικογένειές τους θα μπορούν να ταξιδεύουν όπως όλοι οι υπόλοιποι.

    Πηγή: in.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ