Σάββατο, 03 Νοεμβρίου 2018 20:15

ΝΟΔΕ Ηλείας: Η Προστασία του Περιβάλλοντος Βασικός Άξονας της Πολιτικής μας

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Δημήτριος Κουρέλης: Υπεύθυνος Διαχείρισης και Προστασίας Φυσικού Περιβάλλοντος ΝΟ.Δ.Ε. Ν.Δ. Ηλείας

kourelisΗ Νέα Δηµοκρατία έχει σχέδιο για αυτό το οποίο αποκαλούµε βιώσιµη ανάπτυξη. Για να επιτύχουμε την βιώσιμη ανάπτυξη δεν αρκεί µόνο η κεντρική πολιτική κατεύθυνση. Χρειάζονται ενηµερωµένοι και ευαισθητοποιηµένοι πολίτες που θα αναγνωρίσουν ότι ο σεβασµός στο περιβάλλον δεν είναι µόνο µια αφηρηµένη υποχρέωση απέναντι στις επόµενες γενεές, αλλά και µια ευκαιρία σήµερα να κάνουµε τη ζωή µας καλύτερη. Ο µεγάλος πλούτος µας, το φυσικό µας περιβάλλον πρέπει να προστατευθεί καλύτερα µέσα από έναν ανασχεδιασµό του νομοθετικού πλαισίου. Έχουµε για παράδειγμα προστατευόµενες περιοχές που στην ουσία είναι προστατευόµενες µόνο στα χαρτιά.

Οι φορείς διαχείρισης πρακτικά δεν λειτουργούν, πόροι δεν υπάρχουν. Πρέπει να αξιοποιήσουµε καλύτερα τις προστατευόµενες περιοχές και τα έσοδα που αυτές µπορούν να αποδώσουν. Υπόδειγµα για τέτοιου είδους διαχείριση είναι ο Εθνικός Δρυµός Σαµαριάς, έργο του Κωνσταντίου Μητσοτάκη, στη δεκαετία του ’60. Επιπρόσθετα η αξιοποίηση του δασικού πλούτου πρέπει να γίνεται με νοµικά και θεσµικά εργαλεία τέτοια που να επιτρέπουν την ορθολογική διαχείριση και προστασία του.

Το πλαίσιο συνεργασίας µεταξύ της δασικής υπηρεσίας και της πυροσβεστικής πρέπει να αναπροσαρμοσθεί στα νέα δεδομένα. Ένα λειτουργικό πλαίσιο δασικής πολιτικής, το οποίο θα συνδυάζει την πρόληψη, την προστασία, αλλά και την πλουτοπαραγωγική εκµετάλλευση των δασών είναι στον πυρήνα της δικιάς µας πολιτικής για το περιβάλλον. Η Νέα Δημοκρατία μπορεί να εγγυηθεί ότι θα εφαρμόσει ένα συγκροτηµένο σχέδιο Πολιτικής Προστασίας. Ενδεικτικά αναφέρουµε κάποιες σηµαντικές προτεραιότητες του σχεδίου αυτού:

- Ο Γενικός Γραµµατέας Πολιτικής Προστασίας, ως µονοπρόσωπο όργανο, ειδικά την ώρα της κρίσης, να παίρνει ο ίδιος αποφάσεις και να είναι πάνω από υπουργούς και πάνω από τον Πρωθυπουργό. Έτσι λειτουργούµε την ώρα της διαχείρισης της κρίσης, δεν υπάρχουν πολλοί στρατηγοί. Ένας στρατηγός πρέπει να υπάρχει και αυτός στο δικό µας σχήµα είναι ο Γενικός Γραµµατέας Πολιτικής Προστασίας.

- Ανάλυση επικινδυνότητας περιοχών και συγκεκριµένος επιχειρησιακός σχεδιασµός διαχείρισης κινδύνων για περιοχές, οι οποίες είναι οι πιο επικίνδυνες. Για περίπου 50, λοιπόν, τέτοιες περιοχές µπορεί να υπάρχει σε απόλυτη προτεραιότητα η εκπόνηση ενός σχεδιασµού διαχείρισης φυσικών καταστροφών. Και αυτός να είναι έτοιµος εντός ενός εξαµήνου. Και σε αυτό το σχεδιασµό συµπεριλαµβάνουµε και τις περιοχές οι οποίες είναι εκτεθειµένες σε πληµµυρικά φαινόµενα.

- Μια νέα λογική δασοπυρόσβεσης η οποία θα γεφυρώνει το έλλειμμα επικοινωνίας µεταξύ δασικών υπηρεσιών και Πυροσβεστικής. Η Πυροσβεστική, έχει αρκετή εµπειρία στις δασικές πυρκαγιές, αλλά οι δασικές υπηρεσίες είναι αυτές που ξέρουν τα δάση, µαζί µε τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Και αυτές οι υπηρεσίες πρέπει να συνεργάζονται.

- Έµφαση στην πρόληψη, στην ενηµέρωση, σε ασκήσεις Πολιτικής Προστασίας.

- Οι Δήµοι έχουν µια ευθύνη να εκπαιδεύσουν τους κατοίκους, για το τι συµβαίνει σε µια περίπτωση φυσικής καταστροφής. Η πρώτη µονάδα πολιτικής προστασίας είναι ο ίδιος ο πολίτης, ο οποίος πρέπει να είναι ενηµερωµένος και να ξέρει τι πρέπει να κάνει.

- Η χώρα χρειάζεται επειγόντως ένα σύστηµα έγκαιρης ενηµέρωσης των πολιτών για περιπτώσεις φυσικών καταστροφών. Το 112 είναι πρώτη προτεραιότητα.

- Αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας η οποία υπάρχει στη διάθεσή µας.

Η Νέα Δημοκρατία έχει πρόγραμμα και σχέδιο. Υπάρχει άλλος δρόμος και θα τον περπατήσουμε όλοι μαζί.

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 04 Νοεμβρίου 2018 02:33

Σχετικά Άρθρα

  • ΟΗΕ: Ο κόσμος υπολείπεται στους στόχους του για το περιβάλλον, την υγεία και την αντιμετώπιση της πείνας
    ΟΗΕ: Ο κόσμος υπολείπεται στους στόχους του για το περιβάλλον, την υγεία και την αντιμετώπιση της πείνας

    Ο κόσμος έχει μείνει πίσω στην επίτευξη των περισσότερων στόχων του για βιώσιμη ανάπτυξη, στους οποίους είχε συμφωνήσει το 2015, όπως η αντιμετώπιση της φτώχειας και της πείνας, σύμφωνα με έκθεση του ΟΗΕ.

    Η ετήσια έκθεση του ΟΗΕ για τη βιώσιμη ανάπτυξη βαθμολογεί τις επιδόσεις των 193 χωρών μελών του οργανισμού σε ό,τι αφορά την εφαρμογή 17 «στόχων βιώσιμης ανάπτυξης» (SDG), στους οποίους περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η πρόσβαση στην παιδεία και την υγειονομική περίθαλψη, η καθαρή ενέργεια και η βιοποικιλότητα.

    Κανένας από τους 17 στόχους δεν θα έχει επιτευχθεί ως το 2030

    Κατέληξε στο συμπέρασμα ότι κανένας από τους 17 στόχους δεν θα έχει επιτευχθεί ως το 2030, ενώ στους περισσότερους τομείς παρατηρήθηκε «περιορισμένη ή αντιστροφή της προόδου».

    «Αυτό που δείχνει η έκθεση είναι ότι, ακόμη και πριν ενσκήψει η πανδημία, οι πρόοδοι ήταν ήδη αργές», σχολίασε ο Γκιγιόμ Λαφορτίν, αντιπρόεδρος του Δικτύου Λύσεων για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη του ΟΗΕ (SDSN) και βασικός συντάκτης της έκθεσης.

    «Αφού ενέσκηψε η πανδημία και άλλες κρίσεις – περιλαμβανομένων στρατιωτικών συγκρούσεων-- τότε μιλάμε για τέλμα», πρόσθεσε.

    Σύμφωνα με το SDSN, οι μεγαλύτερες αδυναμίες παρατηρούνται στην αντιμετώπιση της πείνας, στη δημιουργία βιώσιμων πόλεων και στην προστασία της βιοποικιλότητας. Εξάλλου «αντίστροφη πρόοδος» παρατηρείται και σε πολιτικούς στόχους, όπως η ελευθερία του Τύπου.

    Με βάση την κατάταξη της έκθεσης, η Σουηδία και η Δανία βρίσκονται στην κορυφή του καταλόγου, ενώ η Κίνα σημείωσε προόδους μεγαλύτερες από τον μέσο όρο. Ωστόσο, στις πιο φτωχές χώρες παγκοσμίως η πορεία ήταν αντίστροφη.

    Ο Λαφορτίν εκτίμησε ότι οι αναπτυσσόμενες χώρες έχουν ανάγκη μεγαλύτερη πρόσβαση στο παγκόσμιο οικονομικό σύστημα, ενώ πρόσθεσε ότι θεσμοί, όπως οι οίκοι αξιολόγησης, θα πρέπει να ενθαρρυνθούν να λαμβάνουν υπόψη τους και τη μακροπρόθεσμη περιβαλλοντική και οικονομική ευημερία των χωρών και όχι μόνο τη βραχυπρόθεσμη ρευστότητά της.

    Η έκθεση αποτιμά επίσης τη βούληση των χωρών να συνεργαστούν σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω των θεσμών του ΟΗΕ, με τις ΗΠΑ να βρίσκονται στην τελευταία θέση.

    «Η μεγάλη πλειονότητα των χωρών στηρίζουν τη συνεργασία, (…) αλλά υπάρχει ένας αριθμός μεγάλων δυνάμεων που δεν παίζουν με τους κανόνες του παιχνιδιού», σχολίασε ο Λαφορτίν.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Ρωσία: Πετρελαιοκηλίδα στο βόρειο τμήμα της Ρωσίας απειλεί να προκαλέσει «μεγάλη ζημιά» το περιβάλλον
    Ρωσία: Πετρελαιοκηλίδα στο βόρειο τμήμα της Ρωσίας απειλεί να προκαλέσει «μεγάλη ζημιά» το περιβάλλον

    Ρήγμα σε πετρελαιαγωγό στην Δημοκρατία Κόμι στο βόρειο δυτικό τμήμα της Ρωσίας απειλεί με διαρροή 1.000 κυβικών μέτρων πετρελαίου σ ένα παραπλήσιο ποταμό και να προκαλέσει σημαντική περιβαλλοντική καταστροφή, δήλωσε σήμερα η επικεφαλής της κρατικής περιβαλλοντικής ρυθμιστικής αρχής Rosprirodnadzor.

    «Υπήρξε ένα ρήγμα σε αγωγό πετρελαίου κοντά στο Ουρίνσκ. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας 1.000 κυβικά μέτρα πετρελαίου ενδέχεται να διαρρεύσουν στον ποταμό Κόλβα», έγραψε η αξιωματούχος Σβετλάνα Ραντιόνοβα στην εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων Telegram.

    «Πετρελαιοειδή έχουν εισχωρήσει στο έδαφος και το νερό, αυτή είναι μεγάλη καταστροφή για το περιβάλλον», έγραψε η ίδια.

    Οι τοπικές αρχές δήλωσαν ότι το περιστατικό σημειώθηκε την Κυριακή σε αγωγό του κοιτάσματος Γιούζνο-Ος, το οποίο εκμεταλλεύεται η εταιρεία Nobel Oil LLC. Στην περιοχή έχει σημάνει «συναγερμός».

    Εκ μέρους της Nobel Oil δεν κατέστη δυνατόν να υπάρξει ένας άμεσος σχολιασμός για το θέμα αυτό.

    Τον Μάιο του 2021, από διαρροή πετρελαίου από αγωγό στο Κόμι διέρρευσαν 100 τόνοι πετρελαίου, εκ των οποίων εννέα τόνοι κατέληξαν στον ποταμό Κόλβα.

    Η πλούσια σε υδρογονάνθρακες περιοχή υπήρξε μάρτυρας μιας από τις χειρότερες διαρροές πετρελαίου στην ιστορία της Ρωσίας τον Αύγουστο του 1994, όταν το γερασμένο δίκτυο αγωγών της παρουσίασε διαρροή που επισήμως είχε αναφερθεί τότε ότι έφθασε τους 79.000 τόνους ή 585.000 βαρέλια. Ανεξάρτητες εκτιμήσεις ανεβάζουν τον αριθμό στα 2 εκατομμύρια βαρέλια.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

  • Ανατίναξη φράγματος στην Ουκρανία: 5 μεγάλες περιβαλλοντικές επιπτώσεις – Από καταστροφή της πανίδας έως αλλαγή στο μικροκλίμα
    Ανατίναξη φράγματος στην Ουκρανία: 5 μεγάλες περιβαλλοντικές επιπτώσεις – Από καταστροφή της πανίδας έως αλλαγή στο μικροκλίμα

    Τον κώδωνα του κινδύνου για την ανατίναξη του φράγματος Νόβα Κακχόβκα στην Ουκρανία κρούει ο καθηγητής σεισμολογίας, Ευθύμιος Λέκκας τονίζοντας ότι αποτελεί μια καταστροφική για το περιβάλλον ενέργεια, η οποία θα επηρεάσει καταλυτικά την ευρύτερη περιοχή στη βόρεια ακτή της Μαύρης Θάλασσας.

    Ειδικότερα, ο καθηγητής σημειώνει ότι το φράγμα Νόβα Κακχόβκα, μήκους σχεδόν 4 χιλιομέτρων διακρίνεται σε δύο τμήματα: το πρώτο που αποτελεί ένα φράγμα βαρύτητας με αδιαπέρατο πυρήνα και αδρόκοκκα υλικά εκατέρωθεν που παρέχουν υποστήριξη στον αργιλικό πυρήνα, και ένα δεύτερο με οπλισμένο σκυρόδεμα, στο κορυφαίο τμήμα του οποίου είναι κατασκευασμένοι οι υπερχειλιστές.

    Η ανατίναξη έγινε σε αυτό ακριβώς το τμήμα, λόγω της μεγάλης του τρωτότητας.

    Τεράστιες περιβαλλοντικές επιπτώσεις

    Σύμφωνα με τον κ. Λέκκα, οι τεράστιες περιβαλλοντικές επιπτώσεις μπορούν να συνοψιστούν στα ακόλουθα:

    • Ολοκληρωτική καταστροφή της πανίδας και χλωρίδας μίας πολύ μεγάλης έκτασης εκατέρωθεν του Ποταμού Δνείπερου σε ένα μήκος της τάξεως των τετρακοσίων χιλιομέτρων από την Ζαπορίζια έως σχεδόν την Οδησσό και σε πλάτος της τάξεως των 50 περίπου χιλιομέτρων.
    • Μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων φερτών ιζημάτων, ενδεχομένως ρυπασμένων με υψηλά ποσοστά βαρέων μετάλλων, τα οποία θα διαχυθούν και σε περιοχές, οι οποίες παρουσίαζαν ήδη μεγάλη επιβάρυνση.
    • Βίαιη αλλαγή στο καθεστώς των υπόγειων υδάτων και των υπόγειων υδροφόρων οριζόντων και ειδικότερα των ποιοτικών και των ποσοτικών χαρακτηριστικών τους.
    • Μόνιμη κάλυψη αγροτικών και αστικών περιοχών από στρώμα λάσπης πάχους έως και 2 μέτρων, με δυσμενείς επιπτώσεις στην πρωτογενή παραγωγή, ιδιαίτερα τροφίμων, για μεγάλο χρονικό διάστημα, και μάλιστα σε μία ευαίσθητη περιοχή λόγω του πολέμου.
    • Μόνιμες αλλαγές στο μικροκλίμα των περιοχών κατά μήκος του Δνείπερου ποταμού, με επίδραση σε ευρύτερες περιοχές και ενίσχυση των καταστροφικών φαινομένων που συνθέτουν την κλιματική κρίση.

    Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις όμως είναι μόνο μία από τις κατηγορίες επιπτώσεων που αποφέρει αυτή η καταστροφή, καθώς οι κοινωνικές συνέπειες είναι επίσης μεγάλες, δεδομένου ότι περισσότεροι από 20.000 άνθρωποι αναγκάζονται να μετακινηθούν άμεσα σε πιο ασφαλείς περιοχές.

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ MYKOLA TYMCHENKO

  • Αυτές είναι οι κορυφαίες αναζητήσεις των Ελλήνων στη Google για το περιβάλλον
    Αυτές είναι οι κορυφαίες αναζητήσεις των Ελλήνων στη Google για το περιβάλλον

    Πληροφορίες για τη βιωσιμότητα και το περιβάλλον επιλέγουν οι Έλληνες να αντλήσουν από τη Google, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η μηχανή αναζήτησης, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γης.

    Κάθε μέρα οι άνθρωποι στρέφονται στη Google για να κάνουν ερωτήσεις, να ανακαλύψουν καινούργια πράγματα ή να μάθουν κάτι που τους ενδιαφέρει. Τους τελευταίους 12 μήνες οι τάσεις στις αναζητήσεις αποκαλύπτουν ότι η Ελλάδα δεν εξαιρείται από την παγκόσμια τάση αναζητήσεων σχετικά με τη βιωσιμότητα.

    Τί αναζήτησαν οι Έλληνες στο Google Search;

    Αν μελετήσουμε τα θέματα που κυριαρχούν στη μηχανή αναζήτησης της Google, θα δούμε ότι στην Ελλάδα προσπαθήσαμε να μάθουμε περισσότερα γύρω από τη βιωσιμότητα και το περιβάλλον. Χαρακτηριστικά, οι αναζητήσεις σχετικά με την κλιματική αλλαγή (+1050%), τη βιώσιμη πόλη (+154%) και την ανακύκλωση (+123%) αυξήθηκαν σημαντικά κατά το τρέχον έτος (28 Μαρτίου 2022 έως 27 Μαρτίου 2023).

    Τα 10 πιο δημοφιλή θέματα

    Παρακάτω μπορείτε να βρείτε τα 10 Trending (πλέον δημοφιλή) θέματα που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα - αυτά δηλαδή που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος:

    Όσον αφορά στα θέματα με τις περισσότερες αναζητήσεις, διακρίνουμε μια πιο πρακτική προσέγγιση σχετικά με το πώς να συμμετέχουμε στην αλλαγή προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον: από τον τρόπο που ανακυκλώνουμε μέχρι τον τρόπο που τρώμε, από τις μετακινήσεις μέχρι την ενέργεια, δείτε παρακάτω τα θέματα που κατέγραψαν τις περισσότερες αναζητήσεις στην Ελλάδα σχετικά με τη βιωσιμότητα, για το χρονικό διάστημα από 28 Μαρτίου 2022 έως 27 Μαρτίου 2023.

    Σημεία φιλικά προς το περιβάλλον στους χάρτες Google

    Όσον αφορά στα φιλικά προς το περιβάλλον σημεία, το ενδιαφέρον των Ελλήνων στους Χάρτες της Google επικεντρώθηκε στην κινητικότητα, την πεζοπορία και την υπαίθρια δραστηριότητα, στον ρουχισμό και στα τρόφιμα.

    Συγκεκριμένα, είδαμε να καταγράφεται αύξηση του ενδιαφέροντος για τους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κατά σχεδόν 200% σε σχέση με πέρυσι, ενώ ακολουθούν οι περιοχές για πεζοπορία (αύξηση μεγαλύτερη του 100%), τα πάρκα (+45%), τα καταστήματα βιολογικών προϊόντων (αύξηση μεγαλύτερη του 60%), τα καταστήματα με προϊόντα από δεύτερο χέρι (αύξηση σχεδόν 100%) και vintage ρούχων (μεγαλύτερη του 65%) καθώς και τα καταστήματα μεταχειρισμένων ρούχων (αύξηση σχεδόν 50%).

    Η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί πολύ μεγάλο μέρος της δουλειάς που κάνει η Google. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πως συμβάλλει η εταιρεία στην αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης θα βρείτε εδώ.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Global Risks Report 2023: Oι πιο σοβαροί παγκόσμιοι κίνδυνοι για τα επόμενα χρόνια
    Global Risks Report 2023: Oι πιο σοβαροί παγκόσμιοι κίνδυνοι για τα επόμενα χρόνια

    Αξίζει να σημειωθεί πως 5 από τους 10 κινδύνους είναι περιβαλλοντικοί, τρεις κοινωνικοί, ένας τεχνολογικός, και ένας γεωπολιτικός

    Οι φυσικές καταστροφές, τα ακραία καιρικά φαινόμενα και η αποτυχία αποτελεσματικής αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης, είναι ανάμεσα στους 10 κορυφαίους κινδύνους παγκοσμίως, σύμφωνα με την έκθεση Global Risks Report 2023 του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ στο Νταβός.

    Η Vicki Owen, έμπειρο στέλεχος Στρατηγικής Περιεχομένου και Βιωσιμότητας της Schroders, αναλύοντας την έκθεση, εκτιμά ότι στην κορυφή της λίστας, σε βάθος διετίας, θα βρίσκεται το κόστος διαβίωσης, το οποίο ακολουθείται από τις φυσικές καταστροφές, τα ακραία καιρικά φαινόμενα, και τις γεωοικονομικές αντιπαραθέσεις.

    Αξίζει να σημειωθεί πως 5 από τους 10 κινδύνους είναι περιβαλλοντικοί, τρεις κοινωνικοί, ένας τεχνολογικός, και ένας γεωπολιτικός.

    Οι 10 κυριότεροι κίνδυνοι σε βάθος δύο ετών

    1. Υψηλό κόστος διαβίωσης

    2. Φυσικές καταστροφές και ακραία καιρικά φαινόμενα

    3. Γεωοικονομικές αντιπαραθέσεις

    4. Αποτυχία αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης

    5. Διάβρωση της κοινωνικής συνοχής και κοινωνική πόλωση

    6. Εκδήλωση περιβαλλοντικών προβλημάτων μεγάλης κλίμακας

    7. Αποτυχία προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή

    8. Ευρεία διάδοση του εγκλήματος και έλλειψη ασφάλειας στον κυβερνοχώρο

    9. Εξάντληση των φυσικών πόρων

    10. Ακούσια μετανάστευση μεγάλης κλίμακας

    Οι 10 κυριότεροι κίνδυνοι σε διάστημα 10 ετών

    1.Αποτυχία αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης

    2.Αποτυχία προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή

    3.Φυσικές καταστροφές και ακραία καιρικά φαινόμενα

    4.Απώλεια βιοποικιλότητας και κατάρρευση οικοσυστημάτων

    5.Ακούσια μετανάστευση μεγάλης κλίμακας

    6.Εξάντληση των φυσικών πόρων

    7.Διάβρωση της κοινωνικής συνοχής και πόλωση

    8.Ευρεία διάδοση του εγκλήματος και έλλειψη ασφάλειας στον κυβερνοχώρο

    9.Γεωοικονομικές αντιπαραθέσεις

    10.Εκδήλωση περιβαλλοντικών προβλημάτων μεγάλης κλίμακας

    Τι σηματοδοτεί η έκθεση αυτή για τους επενδυτές;

    Στο τέλος του 2022, οι οικονομικές και επενδυτικές ομάδες της Schroders δημοσιοποίησαν πέντε βασικές μακροοικονομικές τάσεις, τις οποίες εκτιμούν ως καθοριστικής σημασίας για τα επόμενα χρόνια, κατά τη μετάβαση σε ένα νέο οικονομικό καθεστώς.

    Όπως αναφέρουν ο Azad Zangana, Ανώτερος Ευρωπαίος Οικονομολόγος και Στρατηγικός Αναλυτής της Schroders και η Johanna Kyrklund, Επικεφαλής Επενδυτικού Γραφείου Ομίλου και Επικεφαλής Επενδύσεων της Schroders, στο άρθρο Regime shift: investing into the new era: «Καθώς αυτός ο οικονομικός κύκλος τελειώνει, δεν θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε επανάληψη των μοτίβων της προηγούμενης δεκαετίας. Ένα νέο καθεστώς στην πολιτική και τη συμπεριφορά της αγοράς έρχεται, το οποίο οι επενδυτές πρέπει να κατανοήσουν, αν θέλουν να εντοπίσουν ευκαιρίες και να διασφαλίσουν τα χαρτοφυλάκιά τους».

    Μεταξύ άλλων, η Johanna Kyrklund αναφέρεται σε αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο θα αντιμετωπίζεται το σταθερό εισόδημα και στον τρόπο με τον οποίο θα αποτιμώνται τα περιουσιακά στοιχεία, σε αύξηση της απόκλισης στους κύκλους των επιτοκίων, σε αυξημένο κόστος δανεισμού και σε χαμηλότερους δείκτες τιμών.

    Το γεγονός πως η αύξηση του κόστους ζωής και η ελλιπής διαχείριση της κλιματικής κρίσης, κατατάσσονται ως οι σοβαρότεροι παγκόσμιοι κίνδυνοι για τα επόμενα χρόνια, δεν εκπλήσσει τον Andy Howard, Παγκόσμιο Επικεφαλής Βιώσιμων Επενδύσεων της Schroders.

    Ο ίδιος, στο Outlook 2023, Sustainability: five key trends to watch αναφέρει: «Ενώ ο πλανήτης ανακάμπτει από την πανδημική κρίση της Covid-19, οι επιπτώσεις της στις οικονομίες, τις κοινωνίες και το περιβάλλον γίνονται όλο και πιο εμφανείς. Με το βλέμμα στραμμένο προς το μέλλον, το αποτύπωμα της πανδημίας φαίνεται πως έχει περιορίσει τις δυνατότητες των κυβερνήσεων, για στήριξη των κοινωνιών. Οι επιχειρήσεις αναμένεται να διαδραματίσουν ουσιαστικό ρόλο στην αντιμετώπιση κρίσιμων ζητημάτων - από τις κλιματικές προκλήσεις και τις απειλές για τη βιοποικιλότητα - έως τις κρίσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ίδια τη ζωή».

    Τέλος, ο Samuel Thomas, Αναλυτής Βιώσιμων Επενδύσεων στην Ερευνητική Ομάδα Βιώσιμων Επενδύσεων της Schroders, σχολιάζει τόσο την αύξηση του εγκλήματος στον κυβερνοχώρο όσο και την έλλειψη ασφάλειας, τα οποία κατατάσσονται στην 8η θέση μεταξύ των κορυφαίων κινδύνων παγκοσμίως, σε βάθος διετίας και δεκαετίας.

    Ο ίδιος σημειώνει: «Οι επιθέσεις στον κυβερνοχώρο αποτελούν μια ανερχόμενη απειλή για τις επιχειρήσεις και την κοινωνία σε όλο τον κόσμο. Η επενδυτική κοινότητα, αναγνωρίζει ότι οι επιθέσεις αυτές αποτελούν πραγματική απειλή για τις επιχειρήσεις, καθώς γίνονται κάθε χρόνο όλο και πιο αισθητές. Το 2022, το μέσο κόστος μιας παραβίασης δεδομένων αυξήθηκε κατά 3% φτάνοντας το ύψος των 4,35 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Πηγή: Cnn.gr

  • «Δεν μας ψεκάζουν… αλλά κάνουν τεράστια ζημιά στο περιβάλλον»: Υπάρχει λύση για τις άσπρες ουρές πίσω από τα αεροπλάνα
    «Δεν μας ψεκάζουν… αλλά κάνουν τεράστια ζημιά στο περιβάλλον»: Υπάρχει λύση για τις άσπρες ουρές πίσω από τα αεροπλάνα

    Πολλοί αναρωτιούνται τι είναι αυτές οι άσπρες ουρές που βλέπουμε να σχηματίζονται στον ουρανό πίσω από τα αεροπλάνα. Οι συνωμοσιολόγοι έφτασαν στο σημείο να ισχυρίζονται ότι «μας ψεκάζουν», κάτι που δεν ισχύει. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι πρόκειται για κάτι που δεν είναι επιζήμιο για το περιβάλλον.

    Μελέτη που εξέτασε την επίπτωση των αερομεταφορών στην κλιματική αλλαγή μεταξύ 2000 και 2018 κατέληξε στο συμπέρασμα ότι αυτά τα ίχνη συμπύκνωσης φταίνε για το 57% του αντίκτυπου στην αύξηση της θερμοκρασίας. Αυτό σημαίνει πως είναι πιο ρυπογόνα από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που παράγονται από την καύση καυσίμων.

    Και όμως, το πρόβλημα μπορεί να έχει μια φαινομενικά απλή λύση. Τα ίχνη συμπύκνωσης, τα οποία σχηματίζονται όταν οι υδρατμοί συμπυκνώνονται σε κρυστάλλους πάγου γύρω από τα μικρά σωματίδια που εκπέμπονται από τους κινητήρες των τζετ - απαιτούν ψυχρές και υγρές ατμοσφαιρικές συνθήκες και δεν παραμένουν για πολύ στην ατμόσφαιρα.

    Το πρόβλημα μπορεί να λυθεί σε δύο χρόνια

    Οι ερευνητές λένε ότι με τη στόχευση συγκεκριμένων πτήσεων που έχουν μεγάλες πιθανότητες να δημιουργήσουν ίχνη, και την ελαφρά διαφοροποίηση της πορείας των αεροπλάνων, θα μπορούσε να αποφευχθεί μεγάλο μέρος της ζημιάς. Ο Adam Durant, ένας ηφαιστειολόγος και επιχειρηματίας με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, στοχεύει να κάνει ακριβώς αυτό. «Θα μπορούσαμε, θεωρητικά, να λύσουμε αυτό το πρόβλημα για την αεροπορία μέσα σε ένα ή δύο χρόνια», λέει στο CNN.

    Ο Durant μελετά εδώ και καιρό τον τρόπο με τον οποίο οι ατμοσφαιρικοί ρύποι επηρεάζουν την υγεία των κινητήρων των αεροσκαφών, και μετά την έκρηξη ενός ισλανδικού ηφαιστείου το 2010 που οδήγησε σε ακινησία τις αερομεταφορές, ξεκίνησε ένα πρόγραμμα με την Airbus και την easyJet για την έρευνα της ηφαιστειακής τέφρας.

    Το 2013 ίδρυσε τη δική του εταιρεία, τη Satavia, εστιάζοντας αρχικά στη διατήρηση των κινητήρων από βλαβερούς ρύπους όπως η σκόνη, ο πάγος και η ηφαιστειακή τέφρα. «Στη συνέχεια, η πανδημία μετατόπισε τις προτεραιότητες ολόκληρης της βιομηχανίας προς τη βιωσιμότητα», επισημαίνει ο ίδιος.

    Η Satavia ανέπτυξε ένα μοντέλο πρόγνωσης του καιρού που μπορεί να προβλέψει τις συνθήκες που οδηγούν στο σχηματισμό των ουρών στον ουρανό. Από τον αντίκτυπο τους στο κλίμα, «το 80 ή 90% προέρχεται μόνο από 5 έως 10% όλων των πτήσεων», σύμφωνα με τον Durant. «Η ανακατεύθυνση ενός μικρού ποσοστού των πτήσεων μπορεί στην πραγματικότητα να σώσει το μεγαλύτερο μέρος των επιπτώσεων των ιχνών συμπύκνωσης στο κλίμα», σημειώνει.

    Η προσέγγιση που ακολουθεί η Satavia είναι να στοχεύει σε αυτό το 5-10% των πτήσεων και να τροποποιεί τα σχέδια πτήσης πριν καν απογειωθούν τα αεροσκάφη. Αυτό σημαίνει ότι θα αλλάζουν το ύψος ή τη διαδρομή τους και θα αποφεύγουν να πετάξουν μέσα από τμήματα της ατμόσφαιρας που είναι επιρρεπή στη δημιουργία επίμονων ιχνών.

    «Οι αεροπορικές εταιρείες καταρτίζουν σχέδια πτήσεων, όπως κάνουν συνήθως. Αναλύουμε έτσι το πρόγραμμά τους και εξετάζουμε την κίνηση κάθε πτήσης» εξηγεί ο ειδικός. «Έτσι, καταλήγουμε σε έναν μακρύ κατάλογο πτήσεων, από τις οποίες το 5% περίπου έχει αυτές τις μακράς διάρκειας ουρές. Και στη συνέχεια συνεργαζόμαστε στενά με το τμήμα λειτουργιών της αεροπορικής εταιρείας για να στοχεύσουμε σε αυτές», επισημαίνει.

    Όσον αφορά τη χρήση καυσίμων, ο Durant στοχεύει είτε να μην έχει καμία επίπτωση στην κατανάλωση είτε να την κρατήσει σε πολύ χαμηλά επίπεδα με βάση του κανονικού σχεδίου πτήσης.

    Το 2021, οι επιστήμονες υπολόγισαν ότι η αντιμετώπιση του προβλήματος των συχνοτήτων θα κόστιζε λιγότερο από 1 δισεκατομμύριο δολάρια ετησίως, αλλά θα παρείχε οφέλη που θα άξιζαν πάνω από 1.000 φορές περισσότερο. Και μια μελέτη από το Imperial College του Λονδίνου έδειξε ότι η εκτροπή μόλις του 1,7% των πτήσεων θα μπορούσε να μειώσει την κλιματική ζημία από τα ίχνη κατά 59%.

    Σύμφωνα με τον Marc Stettler, έναν από τους συγγραφείς της μελέτης του Imperial College, η εταιρεία βρίσκεται στο σωστό δρόμο. «Είμαι υπέρ της διεξαγωγής δοκιμών. Υπάρχουν πράγματα που πρέπει να γίνουν για να βελτιώσουμε, αλλά ο κλάδος έχει αρχίσει δικαίως να το θεωρεί αυτό ως υψηλή προτεραιότητα, οπότε υπάρχει ένας αριθμός αεροπορικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε αυτόν τον τομέα, συμπεριλαμβανομένων αυτών που συνεργάζονται με τη Satavia», λέει.

    Ωστόσο, προσθέτει, το πρόβλημα απαιτεί συντονισμένη προσπάθεια. «Αυτό πρέπει να γίνει σε συνεργασία. Η Satavia κάνει καλή δουλειά ξεκινώντας η ίδια αυτές τις δοκιμές και πρέπει να είναι σε θέση να συντηρηθεί ως εμπορικός οργανισμός, αλλά να είναι ανοιχτή και για συνεργασία».

    Ο Durant πάντως είναι ανοιχτός στην ιδέα της συνεργασίας. «Πρέπει να υπάρξει δράση σε ολόκληρο τον κλάδο, χρειαζόμαστε τους φορείς εκμετάλλευσης. Τότε, θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι απτό. Θα μπορούσαμε να μειώσουμε σοβαρά, ας πούμε, κατά 50% τις επιπτώσεις των ιχνών συμπύκνωσης της βιομηχανίας μέχρι το 2030. Αυτό είναι απολύτως εφικτό, επειδή μπορούμε να το κάνουμε με λογισμικό και αναλύσεις» λέει.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Τα lockdown καθάρισαν τη Νότια Ευρώπη από την αιθάλη - Η μείωση της ξεπέρασε το 40%
    Τα lockdown καθάρισαν τη Νότια Ευρώπη από την αιθάλη - Η μείωση της ξεπέρασε το 40%

    «Κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown της πανδημίας του κορονοϊού, οι συγκεντρώσεις αιθάλης στην ατμόσφαιρα της Δυτικής και Νότιας Ευρώπης μειώθηκαν σχεδόν στο μισό».

    Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγουν οι επιστήμονες έξι γερμανικών Πανεπιστημίων και ερευνητικών Ινστιτούτων σε σχετική έρευνα τους.

    Προκειμένου να περιοριστεί η ταχεία εξάπλωση του κορονοϊού και να καταπολεμηθεί η πανδημία, οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες αντέδρασαν το πρώτο εξάμηνο του 2020 με σημαντικούς περιορισμούς στις μετακινήσεις και τις οικονομικές δραστηριότητες. Το lockdown μείωσε σύμφωνα με συγκλίνουσες έρευνες την καύση ορυκτών καυσίμων, μια σημαντική πηγή αιθάλης στην ατμόσφαιρα, κατά περίπου ένα τρίτο στις αρχές του 2020. Αυτό αποδίδεται στην κατά 90% μείωση της εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη και στην σοβαρή μείωση της κυκλοφορίας στους δρόμους.

    Οι αυστηροί περιορισμοί της κυκλοφορίας του 2020 μείωσαν όμως και την ποσότητα της -επιβλαβούς για την υγεία και επιβαρυντικής για το κλίμα- αιθάλης στην ατμόσφαιρα της Δυτικής και Νότιας Ευρώπης. Το lockdown αποτέλεσε για τους ερευνητές της ατμόσφαιρας των Ινστιτούτων Μαξ Πλανκ, Λάιμπνιτς Τροποσφαιρικής Έρευνας (TROPOS), των Πανεπιστημίων της Βρέμης, του Mάιντς, της Λειψίας και του Γερμανικού Κέντρου Αεροδιαστημικής (DLR) μια μοναδική ευκαιρία να ποσοτικοποιήσουν με ακρίβεια τους ατμοσφαιρικούς ρύπους στην κατώτερη τροπόσφαιρα.

    Η επιστημονική ομάδα η οποία συγκροτήθηκε πέταξε την περίοδο αυτή με το γερμανικό ερευνητικό αεροσκάφος HALO πάνω από μεγάλα τμήματα της Δυτικής και Νότιας Ευρώπης: μεταξύ άλλων πάνω από την Γερμανία, τις χώρες της Μπενελούξ (Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο), την Μεγάλη Βρετανία, τη Γαλλία, την Ισπανία, την Ιταλία.

    Προσδιόρισαν έτσι στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος BLUESKY, τη μάζα της αιθάλης και τις συγκεντρώσεις του αριθμού των σωματιδίων στην κατώτερη τροπόσφαιρα.

    Στη συνέχεια, η ερευνητική ομάδα συνέκρινε τα αποτελέσματα του 2020 με αντίστοιχες μετρήσεις που έγιναν στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος EMeRGe EU τον Ιούλιο του 2017 υπό «κανονικές» -δηλαδή πριν από τον κορονοϊό- συνθήκες. Από την σύγκριση προέκυψε μια σημαντική βελτίωση στην ποιότητα του αέρα η οποία οφείλεται στο πρώτο lockdown που επιβλήθηκε για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού. Κατά μέσο όρο, η ποσότητα αιθάλης στην κατώτερη τροπόσφαιρα στη Νότια και Δυτική Ευρώπη μειώθηκε κατά 41%. Σε αυτό το αποτέλεσμα κατέληξαν οι επιστήμονες με την βοήθεια δεδομένων κινητικότητας και στοιχείων για την κατανάλωση βενζίνης κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Ας σημειωθεί ότι τις δεκαετίες μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, οι εκπομπές αιθάλης στην Ευρώπη ποτέ δεν είχαν μειωθεί τόσο γρήγορα.

    Οι ερευνητές αποδίδουν την μεγάλη μείωση σε δύο βασικούς λόγους: στις ήδη τρέχουσες προσπάθειες μείωσης των εκπομπών αιθάλης στη Γερμανία και την Ευρώπη γενικώς, σε ποσοστό που κυμαίνεται μεταξύ 3-9%, αλλά κυρίως στην περιορισμένη κινητικότητα λόγω της πανδημίας, σε ποσοστό 32-38%. Αυτά τα αποτελέσματα αντικατοπτρίζουν κατά τους επιστήμονες τον ισχυρό αντίκτυπο των ανθρώπινων δραστηριοτήτων στην ποιότητα του αέρα και τη σημασία της αιθάλης ως κύριου ατμοσφαιρικού ρύπου και παράγοντα του κλίματος στην Ανθρωπόκαινο εποχή, δηλαδή την σύγχρονη γεωλογική εποχή στην οποία συμπεριλαμβάνεται η ανθρωπογενής συνιστώσα της κλιματικής αλλαγής.
    Τα συγκριτικά δεδομένα ενσωματώθηκαν σε ένα κλιματικό μοντέλο προκειμένου να προσδιοριστεί η επίδραση των εκπομπών αιθάλης στην Ευρώπη μακροπρόθεσμα.

    Οι επιστήμονες συμπεραίνουν επίσης ότι η αιθάλη κοντά στο έδαφος δεν είναι μόνο ένα ιδιαίτερα επιβλαβές για την υγεία των ανθρώπων τμήμα των αιωρούμενων σωματιδίων, αλλά και ότι συμβάλλει στην υπερθέρμανση του πλανήτη, διότι λόγω της σκούρας επιφάνειάς τους θερμαίνονται και εκπέμπουν την θερμότητα. Ωστόσο, σε αντίθεση με τα μακρόβια αέρια του θερμοκηπίου, όπως το διοξείδιο του άνθρακα, η αιθάλη είναι βραχύβια και παραμένει στην ατμόσφαιρα μόνο για λίγες ημέρες έως εβδομάδες.

    Σε σχετική ανακοίνωση του Ινστιτούτου Λάιμπνιτς Τροποσφαιρικής Έρευνας (TROPOS) της Λειψίας η επικεφαλής του τμήματος Αερολυμάτων και Μικροφυσικής Νεφών Μίρα Πέλκερ τονίζει: «Οι μειωμένες εκπομπές αιθάλης μέσω της περιορισμένης καύσης ορυκτών καυσίμων όπως το ντίζελ, ο άνθρακας, το πετρέλαιο ή ακόμα και το ξύλο θα βοηθούσε την υγεία εκατομμυρίων ανθρώπων σχετικά γρήγορα. Επιπλέον, οι μετρήσεις μας και τα υπολογιστικά μας μοντέλα δείχνουν ότι η λιγότερη αιθάλη στην ατμόσφαιρα συμβάλλει σημαντικά στον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής».

    Η ερευνήτρια της ατμόσφαιρας, η οποίο διεξάγει επίσης σχετικές έρευνες και στο Ινστιτούτο Χημείας Mαξ Πλανκ του Μάιντς, ελπίζει ότι «ορισμένες αλλαγές στη συμπεριφορά μας κατά την περίοδο του κορονοϊού, όπως είναι οι περισσότερες τηλεδιασκέψεις και η εργασία από το σπίτι και επομένως οι λιγότερες πτήσεις και τα επαγγελματικά ταξίδια, θα διατηρηθούν. Νομίζω ότι η πανδημία έδωσε ώθηση για την αλλαγή».

    Η παραπάνω επιστημονική ομάδα συμμετέχει τώρα σε μια νέα έρευνα στην οποία συμπεριλαμβάνονται επίσης και ψυχολόγοι. Σκοπός της είναι να διαπιστώσει εάν προσφορές όπως είναι το μηνιαίο εισιτήριο των εννέα ευρώ σε όλα τα γερμανικά ΜΜΜ μπορούν πράγματι να οδηγήσουν σε μια μόνιμη αλλαγή στη συμπεριφορά των ανθρώπων στις μετακινήσεις τους. Σύμφωνα πάντως με την Πέλκερ, «εκτός από τη γενική μείωση της κυκλοφορίας, είναι επίσης σημαντικό να δημιουργηθούν κίνητρα για κινητικότητα χαμηλών εκπομπών ρύπων. Οι σημαντικά επιδοτούμενες τοπικές δημόσιες συγκοινωνίες είναι μια σημαντική ώθηση, η επίδραση των οποίων στην ατμοσφαιρική ρύπανση μπορεί πλέον να ποσοτικοποιηθεί».

    Πηγή: ethnos.gr

    Φωτογραφία από Ralf Vetterle στο Pixabay

  • Λαμπρόπουλος: Σταθερά και αξιόπιστα χωρίς το άγχος της εποπτείας
    Λαμπρόπουλος: Σταθερά και αξιόπιστα χωρίς το άγχος της εποπτείας

    Η ΣΥΝΕΤΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΑΠΟΚΑΤΕΣΤΗΣΕ ΤΟ ΚΥΡΟΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΚΛΙΜΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΤΟΝΙΖΕΙ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΕΕΠ ΗΛΕΙΑΣ - Η ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΟΙΚΟΝ.ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

    Η λήξη και τυπικά του καθεστώτος της ενισχυμένης εποπτείας, αναμένεται να ενισχύσει τις ανεξάρτητες κινήσεις εξωτερικής και οικονομικής πολιτικής και να βγάλει – επιτέλους- τον τόπο από την επιτήρηση, στην μεταμνημονιακή εποχή.

    Αναμφίβολα, είναι μια ιδιαίτερα θετική εξέλιξη που θα βοηθήσει την χώρα μας που όλα αυτά τα χρόνια ήταν υποχρεωμένη να δίνει αναλυτικά αναφορά της επικρατούσας κατάστασης στους δανειστές της και παράλληλα να αντιμετωπίζει όσο πιο ανώδυνα μπορούσε κάθε μέτρο με δημοσιονομικό κόστος…

    Την παραπάνω δήλωση έκανε ο Πρόεδρος της ΔΕΕΠ Ηλείας Γιώργος Λαμπρόπουλος προσθέτοντας ότι βγαίνοντας από ένα τέτοιο καθεστώς η Ελλάδα πλέον θα κρίνεται όχι μέτρο το μέτρο που έκανε σαφώς την ζωή μας δύσκολη, αλλά από την επίτευξη ή όχι των στόχων μέσω του προϋπολογισμού της. Και αυτό είναι κάτι που ισχύει όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και σε όλα τα κράτη – μέλη της Ε.Ε.

    Ο κ. Λαμπρόπουλος σημείωσε ακόμη: «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει αποδείξει στο πρόσφατο παρελθόν και το ίδιο περιμένουμε να κάνει και τώρα, ότι η αξιολόγηση επί των στόχων έχει επιτευχθεί με το ανάλογο επιτυχημένο αποτέλεσμα. Με σοβαρότητα και συνέπεια, μακριά από τις αλχημείες του ΣΥΡΙΖΑ που ως κυβέρνηση άφηνε βασικά στοιχεία οικονομικής πολιτικής στον … «αυτόματο πιλότο» έχτισε βήμα-βήμα την σχέση εμπιστοσύνης με την Ευρώπη, επανέφερε το κύρος της χώρας σε υπολογίσιμο επίπεδο από τους Εταίρους, και παράλληλα άσκησε στο εσωτερικό της χώρας, συνεχή διαχείριση με κοινωνικά και ευέλικτα χαρακτηριστικά…

    Αυτή η πολιτική μας κάνει και πάλι υπερήφανους, αισιόδοξους, και έτοιμους χωρίς πλέον την εποπτεία και έχοντας κερδίσει θέσεις στις διεθνείς αγορές, να πιστέψουμε στις δυνάμεις μας και πάλι και να προχωρήσουμε πιο μπροστά, σταθερά και αξιόπιστα!»

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς