Το 2017 δημοπρατήθηκε εργολαβία «σκούπα» για να ολοκληρωθεί το έργο, προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ! Περισσότερο δηλαδή από τα 4 έργα μαζί, σημείωσε ο υπουργός. Παρόλα αυτά το έργο εξακολουθεί να είναι μπλοκαρισμένο λόγω δικαστικών προσφυγών αλλά και γιατί, όπως δήλωσε, δημοπρατήθηκε λάθος.
«Έτσι λειτουργούν στην πράξη οι δήθεν μεγάλες εκπτώσεις και οι κατατμήσεις. Τα έργα καθυστερούν και ξεφεύγουν από κάθε χρονοδιάγραμμα. Εμείς θα επανεξετάσουμε το διαγωνισμό και θα δώσουμε τη βέλτιστη λύση για να ολοκληρωθεί επιτέλους αυτό το έργο». Ο νέος υπουργός υπεραμύνθηκε των συμβάσεων παραχώρησης που η Νέα Δημοκρατία θεσμοθέτησε το 2006 στα μεγάλα οδικά έργα, με μικρότερο κόστος και πιο γρήγορες από τα «κλασσικά» δημόσια έργα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ανέφερε τη σήραγγα Ραψομμάτη στην Τρίπολη. Μία σήραγγα με δύο «κατευθύνσεις». Η μία έγινε με Σύμβαση Παραχώρησης, σε δύο χρόνια. Η δεύτερη έγινε ως «κλασσικό» δημόσιο έργο, σε 14 χρόνια και με σχεδόν διπλάσιο κόστος!
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο Πάτρα-Πύργος και στον ΒΟΑΚ που όπως σημείωσε, η μέχρι σήμερα πορεία τους αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγή και πρέπει να αλλάξουμε δρόμο.
Πάτρα – Πύργος
Όπως σημείωσε, στα 3 από τα 8 έργα δεν έχει υπογραφεί σύμβαση ενώ στα υπόλοιπα 5 έργα δεν έχει ξεκινήσει η υλοποίησή τους και παράλληλα δόθηκε προκαταβολή μόνο σε ένα.
Οι κατατμήσεις έργων σχεδόν πάντα οδηγούν σε «κουφάρια» ή σε τεράστιες καθυστερήσεις και το πληρώνει το δημόσιο τρεις φορές παραπάνω. «Η προηγούμενη
κυβέρνηση εγκαινίασε υποτίθεται εργοτάξιο κι εμείς ξέρετε τι παραλάβαμε; Μια χωματερή με 50.000 τόνους απορρίμματα στην 5η εργολαβία!.
Όπως είναι σήμερα το έργο, οδηγείται σε αδιέξοδο. Είναι εκτός πραγματικότητας να συζητάμε απλώς αν θα καθυστερήσει ή αν θα χαθούν χρήματα. Το έργο είναι κυριολεκτικά στον αέρα. Χρειάζεται μια ριζική λύση».
Το υπουργείο, όπως αναφέρθηκε, μελετά διεξοδικά τις εναλλακτικές και είναι σε επαφή με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε τελικά να προχωρήσει η λύση όσο το δυνατόν ταχύτερη και με εξασφαλισμένη τη χρηματοδότηση.