Πέμπτη, 31 Οκτωβρίου 2019 12:57

Tο υπ. Παιδείας ζητά συναίνεση για να κλείσουν εκκρεμότητες σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης

Γράφτηκε από

Τι θα γίνει με τη δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση

Την κατάρτιση ενός νομοσχεδίου για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης και ενός δεύτερου νομοσχεδίου μόνο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.Η κυρία Κεραμέως εστίασε σε τροπολογίες για το «το κλείσιμο εκκρεμοτήτων» σε νομοσχέδιο άλλου υπουργείου.

Καθιέρωση ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα ανώτατα ιδρύματα, σύνδεση της αξιολόγησης με τμήμα της κρατικής χρηματοδότησης, καθιέρωση ενός εσωτερικού προγράμματος κινητικότητας για φοιτητές μεταξύ ελληνικών πανεπιστημίων, στα πρότυπα του Erasmus, ΣΔΙΤ για την κάλυψη αναγκών των πανεπιστημίων, ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων εξ’ αποστάσεως σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, ενίσχυση του θεσμού της πρακτικής άσκησης φοιτητών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, σε συναφή με τις σπουδές τους αντικείμενα και καθιέρωση ανώτατου χρονικού ορίου ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών (πλην ορισμένων εξαιρέσεων) και νέο πλαίσιο αξιολόγησης των πανεπιστημίων είναι θέματα που ρυθμίζει η κ. Κεραμέως.

Στα θέματα αυτά καλούνται απαντήσουν στο πλαίσιο της πρόσκλησης για διακομματικό διάλογο οι τομεάρχες παιδείας των πολιτικών κομμάτων.

Σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας προωθούνται επίσης διατάξεις που απλουστεύουν τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών ενισχύονται τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, ενώ για τους τίτλους σπουδών κολλεγίων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από χώρες της ΕΕ και τρίτες χώρες, το υπουργείο Παιδείας επαναφέρει τη δυνατότητα αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας.
Η υπουργός χθες στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων με θέμα «Ενημέρωση από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για τον προγραμματισμό του νομοθετικού έργου του Υπουργείου και άλλα θέματα αρμοδιότητας των Υπουργών» επανέλαβε για ακόμη μία φορά τη σημασία του διαλόγου με κόμματα και φορείς, εντός και εκτός Βουλής, ενώ αναφέρθηκε και στη σειρά επαφών που έχει ήδη ξεκινήσει το Υπουργείο με εκπροσώπους της αντιπολίτευσης, με στόχο την ευρύτερη δυνατή συναίνεση στον τομέα της Παιδείας.

Από την ανάληψη των καθηκόντων της, η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας , όπως ανέφερε η Νίκη Κεραμέως, κινείται σε δυο άξονες:

• Ευρύτερο νομοθετικό έργο ανα βαθμίδα: 1βαθμια/2βαθμια – 3βαθμια – Τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση
• Ζητήματα που χρήζουν άμεσων ρυθμίσεων εξαιτίας της εξαιρετικά δύσκολης κατάστασης που παρέλαβε η νυν ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας από την προηγούμενη.
Η κυρία Κεραμέως τόνισε: «Κινούμαστε σε δύο παράλληλους άξονες. Ο πρώτος άξονας είναι το ουσιαστικό νομοθετικό έργο το οποίο έχει ξεκινήσει, όσον αφορά την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, όσον αφορά την τριτοβάθμια και όσον αφορά την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση και οι αρμόδιοι υφυπουργοί θα αναφερθούν εκτενέστερα στις νομοθετικές πρωτοβουλίες, που ήδη ξεκινούν, έχουν ήδη ξεκινήσει, στο υπουργείο. Αυτός είναι ο πρώτος άξονας, ο οποίος είναι πολύ σημαντικός και ουσιαστικός. Ο δεύτερος άξονας, αφορά σε ρυθμίσεις, θα έλεγα, που χρήζουν άμεσης ρύθμισης. Έχετε δει, έχουν έρθει κάποιες διατάξεις μέσα σε άλλα νομοσχέδια, κανονικές διατάξεις;Επίσης, επίκειται και ένα μικρό νομοσχέδιο, θα έλεγα, του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο θα εμπεριέχει ρυθμίσεις που χρήζουν άμεσης επίλυσης, γι' αυτό ακριβώς θα έρθει ως ένα νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, για συζήτηση στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, αλλά θα είναι κάποιες αποσπασματικές ρυθμίσεις.»Και εξήγησε: «Διότι, δυστυχώς, παραλάβαμε μια πάρα πολύ δύσκολη κατάσταση, την οποία θα αναλύσουμε στα επόμενα λεπτά. Άρα, να πω, εν συντομία, ποιος είναι ο προγραμματισμός για το επόμενο διάστημα. Πρώτον, θα υπάρξουν κάποιες ρυθμίσεις που θα έρθουν σε άλλα νομοσχέδια, ενδεχομένως, προκειμένου να ρυθμιστούν κάποια ζητήματα επείγουσας φύσεως, θα έρθει ένα νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο θα έχει διατάξεις που θα αφορούν όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και εν συνεχεία, θα έρθει το πρώτο συνολικό νομοθέτημα, που θα αφορά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση».

Η υπουργός Παιδείας ανέφερε ως παραδείγματα:

Δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση.
Η Ν.Δ. είχε ταχθεί υπέρ της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης. Όμως, είχε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου, ήδη, από όταν ήταν Αξιωματική Αντιπολίτευση, ότι ενώ είμαστε υπέρ, ανησυχούμε ότι δεν υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές και το απαραίτητο ανθρώπινο δυναμικό. Δυστυχώς, επιβεβαιωθήκαμε με τον πλέον σκληρό τρόπο στα μέσα Ιουλίου, όταν πήγαμε στο υπουργείο.

Το λέω αυτό, διότι η πρόβλεψη της τότε κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ ήταν να ξεκινήσει ήδη η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση τώρα το Σεπτέμβριο σε 116 δήμους. Και από τους 116 δήμους σε 52 δήμους και όταν φτάσαμε μέσα Ιουλίου δεν υπήρχαν οι υποδομές για να ξεκινήσει η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση. Ξεκίνησε, λοιπόν, ένας τεράστιος αγώνα δρόμου, στον οποίο ηγήθηκε η κ. Υφυπουργός, στον οποίο συνέδραμε ουσιαστικά η κυρία Γενική, προκειμένου ακριβώς να βρεθούν οι υποδομές πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, και το πετύχαμε. Από τους 52 δήμους τους οποίους δεν ήταν σε θέση να ξεκινήσει η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, κατεβήκαμε στους μόνο 13 δήμους και ήδη εργαζόμαστε, προκειμένου, την επόμενη σχολική χρονιά, να διασφαλιστούν όλες οι προϋποθέσεις, προκειμένου, ακριβώς, να μπορέσει ομαλά να εξελιχθεί η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση.

Σε ό,τι αφορά στην δίχρονη προσχολική αγωγή η υφυπουργός Παιδείας Σ. Ζαχαράκη τόνισε «Ήδη, κάναμε την πρώτη ευρεία σύσκεψη με παρουσία των συναρμόδιων Υπουργείων, της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας εχθές , έτσι ώστε να βάλουμε ένα χρονοδιάγραμμα πολύ σφιχτό για το πώς θα μπορέσουμε να πετύχουμε την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης το 2020-2021 στους εναπομείναντες 40 Δήμους».

Στελέχωση των σχολείων.
Δυστυχώς, η προηγούμενη κυβέρνηση, επέφερε μία σειρά από αλλαγές, πολιτικές αποφάσεις, οι οποίες αλλαγές είχαν ως αποτέλεσμα μια ραγδαία αύξηση στις ανάγκες του εκπαιδευτικού προσωπικού. Η υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση ήταν μία από αυτές η οποία οδήγησε στις αυξημένες ανάγκες σε προσωπικό. Αποφασίστηκε η μείωση από 25 σε 22 μαθητές στην πρώτη δημοτικού. Αυτό, είχε ως συνέπεια, μεγαλύτερες ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Προστέθηκε η τέταρτη ομάδα προσανατολισμού στη Γ΄ λυκείου, η οποία δημιούργησε επιπλέον κυρίως ολιγομελή τμήματα σε όλη την επικράτεια, τα υποχρεωτικά 7 ώρα στα μαθήματα κατεύθυνσης. Και αυτά εκτόξευσαν ανάγκες σε συγκεκριμένες ειδικότητες.

Παράλληλη στήριξη
Στην παράλληλη στήριξη ήδη έχουμε ένα ρεκόρ προσλήψεων 4949 προσλήψεων έναντι 1656 πέρυσι, έχουμε έγκριση σημαντικά μεγαλύτερου αριθμού ολιγομελών τμημάτων, 1727 ολιγομελή τμήματα φέτος έναντι 1195 πέρυσι και δρομολογούνται νέες προσλήψεις αναπληρωτών για τα νέα κενά που έχουν δημιουργηθεί. Όπως επίσης έχει επισπευσθεί η διαδικασία για το μόνιμο διορισμό 4500 εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής.

Πρότυπα σχολεία
Σχετικά με τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, η προηγούμενη Κυβέρνηση δυστυχώς είχε αφήσει τα πρότυπα σχολεία χωρίς επιστημονικά εποπτικά συμβούλια και γι' αυτό ήδη με διάταξη νόμου που ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα από τη Βουλή, γίνεται τώρα εφικτή η συγκρότηση αυτών των επιστημονικών εποπτικών συμβουλίων, συμβούλια τα οποία έχουν τη συνολική μέριμνα θα έλεγα για τα σχολεία αυτά και είναι κατευθυντήρια όργανα όσον αφορά τη λειτουργία των πρότυπων σχολείων.

Χάος με τις συγχωνεύσεις ιδρυμάτων.
Τις προάλλες ήρθε το Πανεπιστήμιο Πατρών και μας είπε ότι υπάρχουν 475 περίπου φοιτητές του πρώην Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, οι οποίοι δεν είναι εγγεγραμμένοι σε καμία σχολή. Γιατί; Γιατί το συγκεκριμένο τμήμα τους καταργήθηκε, αλλά αυτοί οι φοιτητές δεν πέρασαν πουθενά και είναι κάπου στον αέρα. Να λοιπόν γιατί υποχρεούμαστε να φέρουμε ρυθμίσεις τέτοιες για να αντιμετωπίσουμε ζητήματα επείγουσας φύσεως τα οποία δυστυχώς μας κληροδότησε η προηγούμενη Κυβέρνηση.
Πηγή: Protothema.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 05 Δεκεμβρίου 2019 20:15

Σχετικά Άρθρα

  • Ξεκίνησε η διαδικασία αιτήσεων για την κάλυψη λειτουργικών κενών στα σχολεία
    Ξεκίνησε η διαδικασία αιτήσεων για την κάλυψη λειτουργικών κενών στα σχολεία

    Το υπουργείο Παιδείας καλεί τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των τελικών αξιολογικών πινάκων κατάταξης των προκηρύξεων του ΑΣΕΠ 1ΓΕ/2023, 2ΓΕ/2023, 3ΕΑ/2022 και 4ΕΑ/2022 να υποβάλουν αίτηση για την κάλυψη των λειτουργικών κενών στα σχολεία.

    Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί μπορούν να ενημερωθούν για τα διαθέσιμα προς κάλυψη κενά μέσω της διαδικτυακής πύλης του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.) του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (ιστοσελίδα: https://opsyd.sch.gr), για πρόσληψή τους ως αναπληρωτών, πλήρους ή/και μειωμένου ωραρίου, σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες ή/και ομάδες σχολικών μονάδων, για το σχολικό έτος 2024-2025.

    Η διαδικασία των αιτήσεων πραγματοποιείται από σήμερα και θα διαρκέσει ως τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2024 και ώρα 09.00.

    Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ.

    Πηγή: Cnn.gr

  • ΣΥΡΙΖΑ: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιδιώκει τη συρρίκνωση και την απαξίωση του δημόσιου σχολείου
    ΣΥΡΙΖΑ: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιδιώκει τη συρρίκνωση και την απαξίωση του δημόσιου σχολείου

    Τονίζει ότι «η απάντηση στα προβλήματα της εκπαίδευσης δεν είναι ούτε οι συγχωνεύσεις, ούτε η καταστολή»

    «Η έκθεση της Συνηγόρου του Παιδιού αποτελεί μια ακόμη επιβεβαίωση πως η πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη πολλαπλασιάζει αντί να επιλύει τα προβλήματα στον χώρο της εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα να εντείνει τα αδιέξοδα της νέας γενιάς», αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία.

    Ειδικότερα αναφέρει σε ανακοίνωσή του ότι «η έκθεση επισημαίνει πως ο βασικός άξονας των μέτρων του υπουργού Παιδείας Κυρ. Πιερρακάκη, δηλαδή οι συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολικών μονάδων και, συνεπώς, οι υπεράριθμες τάξεις, όχι μόνο υπονομεύει το εκπαιδευτικό έργο αλλά εντείνει και τα φαινόμενα βίας στα σχολεία». Σημειώνει ότι «είναι πλέον ξεκάθαρο πως το πρόβλημα της βίας στα σχολεία δεν πρόκειται να λυθεί με τα μέτρα που εξαγγέλλει η κυβέρνηση, τα οποία έχουν ως κοινό παρονομαστή την αύξηση της καταστολής» και ότι «την ίδια στιγμή, η έκθεση στηλιτεύει την πολιτική του υπουργείου Παιδείας ως προς την παράλληλη στήριξη και τη διαχείριση των μαθητών με μαθησιακές ή άλλες δυσκολίες».

    Ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει ότι «η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιδιώκει τη συρρίκνωση και την απαξίωση του δημόσιου σχολείου» και πως «γι’ αυτό και έκανε τα πάντα ώστε να εμποδίσει τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών».

    Τονίζει ότι «η απάντηση στα προβλήματα της εκπαίδευσης δεν είναι ούτε οι συγχωνεύσεις, ούτε η καταστολή» και ότι «αγωνίζεται μαζί με την εκπαιδευτική κοινότητα για μία πραγματικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση που θα διαθέτει όλους τους απαραίτητους πόρους προκειμένου να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες».

    Πηγή: NewsBomb.gr
  • Υπουργείο Παιδείας: Προσλήψεις 1.860 αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή - Η λίστα με τα ονόματα
    Υπουργείο Παιδείας: Προσλήψεις 1.860 αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή - Η λίστα με τα ονόματα

    Την πρόσληψη 1.860 μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), ανακοίνωσε το απόγευμα της Δευτέρας (21/10), το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

    Οι νεοπροσληφθέντες θα είναι προσωρινοί αναπληρωτές με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου πλήρους ωραρίου για το διδακτικό έτος 2024-2025 ως εξής:

    Στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) → 538

    Στην Εξειδικευμένη Εκπαιδευτική Υποστήριξη (παράλληλη) → 148

    Στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) → 198

    Στα Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) στα ΚΕΔΑΣΥ → 34

    Σε Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) → 223

    Σε σχολικές μονάδες γενικής εκπαίδευσης → 681

    Στις Τάξεις Υποδοχής ΖΕΠ → 36

    Επίσης, διατίθενται για πρόσληψη στα ΥΜΕΠΑΛ της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων, με απόφαση του οικείου Διοικητικού Συμβουλίου, 2 αναπληρωτές κλάδου ΠΕ23.

    Οι προσλαμβανόμενοι/ες οφείλουν να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία από την Τρίτη 29 έως και την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2024.

    Στη διεύθυνση www.minedu.gov.gr/anaplirotes αναρτώνται πληροφορίες και διευκρινίσεις επί της διαδικασίας τοποθέτησης σε σχολικές μονάδες και ανάληψης υπηρεσίας.

    Οι πίνακες των ονομάτων είναι αναρτημένοι στην ιστοσελίδα του Υπουργείου www.minedu.gov.gr.

    ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ

    Πηγή: Cnn.gr

  • Υπουργείο Παιδείας: Πάνω από 9.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται - Την Παρασκευή η ανακοίνωση των ονομάτων
    Υπουργείο Παιδείας: Πάνω από 9.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται - Την Παρασκευή η ανακοίνωση των ονομάτων

    Το τρέχον σχολικό έτος θα προσληφθούν συνολικά περίπου 42.000 αναπληρωτές, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου

    Τις προσλήψεις περισσότερων από 9.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών αναμένεται να ανακοινώσει το Υπουργείο Παιδείας την ερχόμενη Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου. Πρόκειται να καλύψουν κενά σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το τρέχον σχολικό έτος θα προσληφθούν συνολικά περίπου 42.000 αναπληρωτές, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου.

    Εάν, όμως κριθεί αναγκαίο, θα προσληφθούν επιπλέον αναπληρωτές. Υπενθυμίζεται ότι στην Α΄ φάση φέτος προσλήφθηκαν ήδη 28.730 αναπληρωτές συνολικά, εκ των οποίων 23.194 εκπαιδευτικοί και 5.539 μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού.

    Επιπλέον, με βάση το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, στο οποίο υπήρχε η σημείωση να προβούν «στην ηλεκτρονική καταχώριση απευθείας στο ΟΠΣΥΔ των λειτουργικών κενών των σχολικών μονάδων Γενικής Εκπαίδευσης, των ΔΥΕΠ, των Τάξεων Υποδοχής (Τ.Υ.) Ι και ΙΙ Ζ.Ε.Π. (ενόψει της ίδρυσής τους)», στη Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών περιλαμβάνονται και προσλήψεις ΖΕΠ (Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας) και ΔΥΕΠ (Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφυγοπαίδων).

    Προς το παρόν, σημειώνεται ότι δεν έχουν καταχωριστεί λειτουργικά κενά των τμημάτων εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ – Υποστήριξη σχολικών μονάδων ΕΠΑΛ» (Μ.Ν.Α.Ε.) καθώς και του Έτους Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ.

    Σχετικά με τον προσδιορισμό των λειτουργικών κενών και τις προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών

    Σε ό,τι αφορά τις προσλήψεις των αναπληρωτών, αυτές γίνονται σύμφωνα με τα δηλωθέντα λειτουργικά κενά, σύμφωνα με τις παρ. 1, 2 και 3 του άρθρου 4 «της υπ’ αριθμ. 104627/ΓΔ5/7.8.2020 (3344 Β ́) Υ.Α., με θέμα «Ρύθμιση θεμάτων πρόσληψης και τοποθέτησης αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)».

    Υπογραμμίζεται ότι η τοποθέτηση των προσληφθέντων αναπληρωτών σε σχολικές μονάδες της περιοχής πρόσληψής τους γίνεται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, εφόσον προηγηθεί αξιολόγηση και ιεράρχηση της αναγκαιότητας πλήρωσης του καθενός.

    Σύμφωνα με το άρθρο 4 της Υπουργικής Απόφασης, που ορίζει τη διαδικασία προσδιορισμού των λειτουργικών αναγκών, «Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε τακτά χρονικά διαστήματα και οπωσδήποτε όταν τους ζητείται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ. προσδιορίζουν τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων αρμοδιότητάς τους ανά κλάδο, ειδικότητα, εκπαιδευτική δομή και βαθμίδα εκπαίδευσης σε προσωρινούς αναπληρωτές πλήρους και μειωμένου ωραρίου, καθώς και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς.

    Οι λειτουργικές ανάγκες προσδιορίζονται και καταχωρίζονται στο Ο.Π.ΣΥ.Δ. αφού ληφθούν υπόψη τα τμήματα που λειτουργούν, ο αριθμός των μαθητών κατά τάξη, τμήμα, κατεύθυνση ή άλλη ενότητα, το ωρολόγιο πρόγραμμα, η τυχόν δεύτερη ειδικότητα των εκπαιδευτικών, η δυνατότητα διδασκαλίας μαθημάτων με δεύτερη ανάθεση, οι θέσεις εκπαιδευτικών, το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που τις κατέχουν και η εξάντληση των ωρών του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών στα σχολεία που υπηρετούν ή σε σχολεία της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Οι λειτουργικές ανάγκες σε μέλη Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. προσδιορίζονται από τον αριθμό των μαθητών καθώς και τις ιδιαίτερες ανάγκες τους.

    Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αξιολογούν τις καταχωρισμένες στο Ο.Π.ΣΥ.Δ. λειτουργικές ανάγκες των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης αρμοδιότητάς τους και, αφού αξιοποιήσουν το σύνολο των μέσων ελέγχου που διαθέτουν, τις οριστικοποιούν, προβαίνοντας στις ενδεδειγμένες τροποποιήσεις, όπου κρίνεται σκόπιμο.

    Τέλος, ο αριθμός των προς πλήρωση λειτουργικών κενών ανά κλάδο, ειδικότητα, εκπαιδευτική δομή και βαθμίδα εκπαίδευσης εγκρίνεται με σχετική πράξη του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με βάση τις λειτουργικές ανάγκες και την παρεχόμενη από το αρμόδιο όργανο έγκριση πίστωσης.

    Πηγή: Protothema.gr
  • Τραγωδία στην Κέρκυρα: 14χρονος κατέρρευσε ενώ έπαιζε με τους φίλους του
    Τραγωδία στην Κέρκυρα: 14χρονος κατέρρευσε ενώ έπαιζε με τους φίλους του

    Τραγωδία στην Κέρκυρα με ένα 14χρονο αγόρι να καταρρέει ενώ έπαιζε με τους φίλους του και λίγες ώρες αργότερα να αφήνει την τελευταία του πνοή στο νοσοκομείο του νησιού που διακομίσθηκε.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το corfutvnews.gr, το παιδί καθώς έπαιζε με τους φίλους του, το βράδυ του Σαββάτου (28/9), αισθάνθηκε αδιαθεσία και διακομίσθηκε στο νοσοκομείο από τους γονείς του, έχοντας υποστεί ανακοπή.

    Στις 7 το πρωί της Κυριακής, όπως δήλωσε η διοικήτρια του νοσοκομείου, Μαντώ Εγγλεζοπούλου, το παιδί κατέληξε παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των γιατρών να το κρατήσουν στη ζωή.

    Δεν έχει γίνει γνωστό αν ο 14χρονος είχε κάποιο πρόβλημα υγείας.

    Πηγή: cnn.gr

  • Υπουργείο Παιδείας: Οι ποινές που θα ισχύσουν φέτος σε Γυμνάσια και Λύκεια – Πότε επιβάλλεται αλλαγή σχολείου
    Υπουργείο Παιδείας: Οι ποινές που θα ισχύσουν φέτος σε Γυμνάσια και Λύκεια – Πότε επιβάλλεται αλλαγή σχολείου

    Υπουργική απόφαση ορίζει το νέο ποινολόγιο με σαφή και διαβαθμισμένα κριτήρια με βάση το παράπτωμα – Τι προβλέπεται για την παρατήρηση, την επίπληξη, την αποβολή και πότε κρίνεται επιβεβλημένη η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος

    Όλα όσα ισχύουν φέτος για τις ποινές αλλά και τη διαγωγή των μαθητών στα Γυμνάσια και Λύκεια, ορίζονται σε Υπουργική Απόφαση. Το νέο ποινολόγιο περιλαμβάνει σαφή και διαβαθμισμένα παιδαγωγικά μέτρα ανάλογα με το παράπτωμα ενώ έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται στα σχολεία.
    Τι προβλέπεται για τις ποινές και τη διαγωγή των μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων στην Υπουργική Απόφαση.
    Προκειμένου οι μαθητές να σέβονται τους διαφορετικούς ρόλους και να αναγνωρίζουν την ανάγκη τήρησης των κανόνων, ο Σύλλογος Διδασκόντων πρέπει να χρησιμοποιεί όλους τους διαθέσιμους τρόπους, ιδίως συμβουλευτικές συναντήσεις με τις υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές, διαδικασία διαμεσολάβησης, για τη βελτίωση της συμπεριφοράς του μαθητή, την ενίσχυση της ατομικής υπευθυνότητάς του, καθώς και για την αντιμετώπιση κάθε αποκλίνουσας συμπεριφοράς, που επιδεικνύει ο μαθητής εντός και εκτός σχολικής μονάδας.

    Σημειώνεται ότι, με γνώμονα τη διασφάλιση των προϋποθέσεων για την υλοποίηση των εκπαιδευτικών στόχων και τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών, ο Σύλλογος Διδασκόντων έχει την παιδαγωγική ευθύνη να προβαίνει σε ενέργειες και να εφαρμόζει πρακτικές για τη δημιουργία εντός της σχολικής μονάδας κατάλληλων προϋποθέσεων για την υλοποίηση αυτών.

    Ποια είναι τα παιδαγωγικά μέτρα για τους μαθητές

    Τα παιδαγωγικά μέτρα, που δύνανται να εφαρμοστούν, είναι τα ακόλουθα:
    α) προφορική παρατήρηση, β) επίπληξη, γ) ωριαία απομάκρυνση δ) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις ημέρες, ε) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε ημέρες, στ) αποκλεισμός από πάσης φύσεως δράσεις, εκδηλώσεις, αθλητικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικές εκδρομές που διοργανώνει το σχολείο, σωρευτικώς ή διαζευκτικώς, εντός του τρέχοντος διδακτικού έτους, ζ) αλλαγή τμήματος και η) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

    Τα παραπάνω μπορούν να ισχύουν παράλληλα με τις δράσεις παιδαγωγικής μορφής, τις οποίες προτείνει ο Σύλλογος Διδασκόντων, σε συνεργασία με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς.

    Πώς εφαρμόζονται τα παιδαγωγικά μέτρα

    Κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να εφαρμόσει τα παιδαγωγικά μέτρα της προφορικής παρατήρησης, της επίπληξης και τις ωριαίας απομάκρυνσης.

    Τα ανωτέρω αλλά και την αποβολή από τα μαθήματα έως τρεις ημέρες, μπορεί να εφαρμόσει ο Διευθυντής του σχολείου.

    Όλα τα παιδαγωγικά μέτρα μπορεί να εφαρμόσει ο Σύλλογος Διδασκόντων ενώ στην αρχή των συνεδριάσεων του Συλλόγου καλούνται υποχρεωτικά το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματος και το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου για να καταθέσουν τις απόψεις τους, να παράσχουν τυχόν εξηγήσεις και στη συνέχεια αποχωρούν.

    Πότε αποφασίζεται η αλλαγή τμήματος

    Σχετικά με το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής τμήματος, σημειώνεται ότι η απόφαση λαμβάνεται μόνο σε περιπτώσεις σοβαρών και επαναλαμβανόμενων παραπτωμάτων του μαθητή, τα οποία έχουν άμεσο αντίκτυπο στην εύρυθμη λειτουργία του τμήματος. Εφόσον ο Σύλλογος αποφασίσει την αλλαγή τμήματος, οφείλει να συντάξει πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό - απόφαση.

    Σε ποιες περιπτώσεις επιβάλλεται η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος
    Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους σε εξαιρετικά αποκλίνουσες συμπεριφορές ή επαναλαμβανόμενες αποκλίνουσες συμπεριφορές, ιδίως όταν πρόκειται για τη φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών και τη φωτογράφηση ή βιντεοσκόπηση που αταγράφει/απεικονίζει θίγοντας ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα τρίτων προσώπων, μέσω κινητού τηλεφώνου ή οποιασδήποτε άλλης συσκευής που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός των σχολικών χώρων - υπαίθριων χώρων.

    Το συγκεκριμένο παιδαγωγικό μέτρο κρίνεται ως ενδεδειγμένο και κατάλληλο για την αντιμετώπιση και διαχείριση της συμπεριφοράς, η οποία δεν είναι δυνατό να τύχει διαχείρισης και επανόρθωσης εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος.

    Την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται να συνοδεύει πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό-απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων κατόπιν γνώμης του Συμβούλου Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης. Η εφαρμογή της ποινής ισχύει από το σχολικό έτος εντός του οποίου επεβλήθη και ο μαθητής δεν μπορεί να μετεγγραφεί ή επανεγγραφεί εφεξής και για κανένα επόμενο σχολικό έτος στην ίδια σχολική μονάδα από την οποία απομακρύνθηκε.

    Εξαίρεση αποτελούν οι περιπτώσεις έλλειψης αντίστοιχης σχολικής μονάδας στον ίδιο ή όμορο Δήμο ή αντίστοιχου τομέα ή αντίστοιχης ειδικότητας σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή της ανάγκης μετακίνησης σε άλλο νησί.

    Ειδικότερα, μαθητής, που φοιτά σε Πρότυπο Σχολείο (Π.Σ.) ή Πειραματικό Σχολείο (ΠΕΙ.Σ.) ή Μουσικό Σχολείο ή Καλλιτεχνικό Σχολείο ή Π.ΕΠΑ.Λ. και στον οποίο έχει επιβληθεί το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος, δεν μπορεί να φοιτήσει εφεξής και για κανένα επόμενο σχολικό έτος σε ίδιου τύπου σχολείο. Εξαίρεση αποτελούν οι περιπτώσεις έλλειψης αντίστοιχης σχολικής μονάδας στον ίδιο ή όμορο Δήμο ή αντίστοιχου τομέα ή αντίστοιχης ειδικότητας σε κάποια από τα ΕΠΑ.Λ. της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή της ανάγκης μετακίνησης σε άλλο νησί.

    Η διαδικασία για την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος

    Η διαδικασία που ακολουθείται για τη λήψη απόφασης αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος είναι η ακόλουθη:

    Τουλάχιστον πέντε ημέρες πριν από τη λήψη της απόφασης, ενημερώνονται εγγράφως οι γονείς ή κηδεμόνες του μαθητή - ή ο ίδιος αν είναι ενήλικος - και καλούνται σε ακρόαση ενώπιον του Συλλόγου Διδασκόντων.

    Στην έγγραφη ενημέρωση, αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα, η ώρα της ακρόασης και προσδιορίζεται το αντικείμενο του μέτρου και οι λόγοι που αιτιολογούν την εφαρμογή του. Ο μαθητής, αν είναι ενήλικος ή ο γονέας ή κηδεμόνας του, έχουν δικαίωμα να λάβουν πλήρη γνώση της υπόθεσης.

    Στη συνεδρίαση έχουν δικαίωμα να παρίστανται οι ίδιοι καθώς και το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματός του και το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου, τα οποία καλούνται υποχρεωτικά για να καταθέσουν τις απόψεις τους, να παράσχουν τυχόν εξηγήσεις και στη συνέχεια αποχωρούν.

    Για τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων συντάσσεται πρακτικό-απόφαση.

    Οι αποφάσεις λαμβάνονται με την πλειοψηφία των παρόντων μελών, ενώ στο πρακτικό καταχωρίζονται και οι γνώμες και τα ονόματα των μελών που μειοψήφησαν.

    Επίσης, γίνεται αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν σε τυχόν προηγούμενες περιπτώσεις για το συγκεκριμένο μαθητή και στα παιδαγωγικά μέτρα, που ενδεχομένως λήφθηκαν, πριν την υιοθέτηση του παιδαγωγικού μέτρου της αλλαγής σχολικούς περιβάλλοντος. Σημειώνεται, ότι η απόφαση αυτή δεν ανακοινώνεται δημόσια.

    Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης επιλέγει τη σχολική μονάδα, στην οποία θα γίνει η μετεγγραφή μετά την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος.

    Τι ισχύει για τα κινητά τηλέφωνα – Ποιες είναι οι ποινές για τους «παραβάτες»

    Απαγορεύεται εντός των σχολικών χώρων η εμφανής κατοχή ή και η χρήση κινητού τηλεφώνου ή άλλης ηλεκτρονικής συσκευής ή παιχνιδιών που διαθέτουν σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου, για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση από τους μαθητές.

    Στην παραπάνω απαγόρευση δεν εμπίπτει η χρήση ιατρικών εφαρμογών μέσω κινητού τηλεφώνου ή άλλων συσκευών, αποκλειστικά και μόνο κατόπιν σχετικής ιατρικής γνωμάτευσης.

    Οι εκπαιδευτικοί έχουν τα κινητά τηλέφωνά τους απενεργοποιημένα κατά τη διάρκεια του μαθήματος και δύνανται να τα χρησιμοποιούν στα διαλείμματα και μόνο εντός του γραφείου καθηγητών. Οι εκπαιδευτικοί δύνανται να χρησιμοποιούν τον προσωπικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό τους, πέραν των διαθέσιμων από το σχολείο ηλεκτρονικών συσκευών, μόνο κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και τηρώντας απαρέγκλιτα τους κανόνες ασφαλείας και τις διατάξεις περί προστασίας προσωπικών δεδομένων των μαθητών/τριών/ εκπαιδευτικών.

    Ο Διευθυντής και ο Υποδιευθυντής δύνανται να κάνουν λελογισμένη χρήση των κινητών τηλεφώνων τους και πάντοτε σε σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία ή τη διοικητική οργάνωση της σχολικής μονάδας.

    Αν διαπιστωθεί ότι μαθητής κατέχει εμφανώς ή και χρησιμοποιεί το κινητό τηλέφωνό του εντός σχολικών χώρων (κτιρίων και υπαίθριων χώρων), παρά την απαγόρευση που ισχύει, εφαρμόζονται τα παρακάτω:

    Ο εκπαιδευτικός ενημερώνει σχετικά τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, ο οποίος εφαρμόζει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μία ημέρα, ενημερώνοντας για αυτό τους γονείς ή κηδεμόνες του μαθητή για τη συμπεριφορά του, ζητώντας τους είτε να προσέλθουν άμεσα στο σχολείο και να τον παραλάβουν είτε να συγκατατεθούν εγγράφως με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο για την αποχώρησή του από το σχολείο.

    Επιπροσθέτως, αν διαπιστωθεί από εκπαιδευτικό ότι ο μαθητής κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή κατά τη διάρκεια της προσέλευσης ή αποχώρησης μαγνητοφωνεί ή φωτογραφίζει ή βιντεοσκοπεί εκπαιδευτικούς ή συμμαθητές του, τότε γνωστοποιεί το γεγονός αυτό στο Διευθυντή της σχολικής μονάδας, ο οποίος ζητά από το μαθητή να απενεργοποιήσει και παραδώσει το τηλέφωνό του, καλώντας να προσέλθουν στο σχολείο οι γονείς ή κηδεμόνες των εμπλεκόμενων μαθητών, προκειμένου να λάβουν γνώση του περιστατικού.

    Παράλληλα, ο Διευθυντής οφείλει να αξιολογήσει παιδαγωγικά το περιστατικό και ανάλογα με τη βαρύτητά του και συνεκτιμώντας τις ειδικές περιστάσεις τέλεσης του περιστατικού, ιδίως την παραβίαση προσωπικών δεδομένων, εφόσον κρίνει ότι η συμπεριφορά δεν είναι ιδιαιτέρως αποκλίνουσα επιβάλλει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι τρεις ημέρες.

    Εφόσον κριθεί εκ μέρους του Διευθυντή ότι η συμπεριφορά του μαθητή είναι ιδιαιτέρως αποκλίνουσα, τότε το παραπέμπει στον Σύλλογο Διδασκόντων προκειμένου ο τελευταίος συνεκτιμώντας τις ειδικές περιστάσεις τέλεσης του περιστατικού, ιδίως την παραβίαση προσωπικών δεδομένων, να επιληφθεί και να επιβάλει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι πέντε ημέρες.

    Στην περίπτωση που η φωτογράφιση/βιντεοσκόπηση αφορά ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα τρίτων προσώπων, επιλαμβάνεται ο Σύλλογος Διδασκόντων και υποχρεούται να εφαρμόσει το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος.

    Τι ισχύει όταν οι μαθητές προξενούν ζημιές ή καταστροφές στο σχολείο

    Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά ή η καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο μαθητή, ο τελευταίος ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα ή κηδεμόνα του – ή τον ίδιο, αν είναι ενήλικος.

    Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας καλεί τον ίδιο τον μαθητή, που είναι ενήλικος ή τον γονέα ή κηδεμόνα του, εφόσον στον συγκεκριμένο αποδεδειγμένα αποδίδεται η ζημία και του ζητάει να την αποκαταστήσει, μέσα σε προθεσμία πέντε ημερών.

    Στην περίπτωση που δηλώσουν ότι δεν προτίθενται να αποκαταστήσουν την ζημία, τότε η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας το γνωστοποιεί στον οικείο Δήμο ή στη σχολική επιτροπή, που με τη σειρά τους, οφείλουν να ζητήσουν και να λάβουν τρεις προσφορές για την αποκατάσταση της ζημίας και να διαλέξει την πιο οικονομική, συντάσσοντας προς τούτο σχετικό πρακτικό.

    Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες στη σχολική μονάδα, τότε ο οικείος Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή που επιβαρύνθηκε με την σχετική δαπάνη καλείται να αποστείλει το αποδεικτικό εξόφλησης είτε στον ενήλικο μαθητή, είτε στους γονείς ήκηδεμόνες του. Τους καλεί εντός προθεσμίας πέντε ημερών να καταβάλουν το ποσό σε συγκεκριμένο λογαριασμό του Δήμου ή της Σχολικής Επιτροπής, γνωστοποιώντας τους, ταυτόχρονα, ότι σε περίπτωση μη καταβολής του, θα υπάρξει σχετική βεβαίωση οφειλής από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία του Δήμου και είσπραξή της. Σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.

    Διευκρινίσεις σχετικά με τα παιδαγωγικά μέτρα

    Η προφορική παρατήρηση έχει σκοπό να προειδοποιήσει το μαθητή ότι η συμπεριφορά του παρεκκλίνει από τα προβλεπόμενα από τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Δεν καταχωρίζεται στο Βιβλίο Καταγραφής Ενεργειών Υποστήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας.

    Η επίπληξη καταγράφεται στο βιβλίο καταγραφής Ενεργειών Υποστήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας. Οι ωριαίες απομακρύνσεις καταγράφονται ως παιδαγωγικά μέτρα και λαμβάνονται υπόψη στις συνολικές απουσίες για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης.

    Σε κάθε περίπτωση, οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών ενημερώνονται άμεσα για την εφαρμογή του παιδαγωγικού μέτρου της αποβολής και για τον τρόπο εκτέλεσής του.

    Οι ώρες απουσίας των μαθητών, που οφείλονται στην εφαρμογή του παιδαγωγικού μέτρου της αποβολής καταχωρίζονται και προσμετρώνται για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης ενώ κατά τη διάρκεια της αποβολής, οι μαθητές παραμένουν στο σπίτι με ευθύνη των γονέων και κηδεμόνων τους.

    Αν κάποιος μαθητής παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος, είναι δυνατόν να του επιβληθεί ωριαία απομάκρυνση από την αίθουσα διδασκαλίας, οπότε απασχολείται με την ευθύνη του Διευθύντριας του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία.

    Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον διδάσκοντα ή πέντε συνολικά, ο Σύλλογος Διδασκόντων δύναται να εφαρμόσει κατά τη κρίση του τα παιδαγωγικά μέτρα της αποβολής έως τρεις ή έως πέντε ημέρες, προειδοποιώντας το μαθητή, με γνωστοποίηση προς τους κηδεμόνες του, ότι επίκειται η εφαρμογή του παιδαγωγικού μέτρου της αλλαγής τμήματος.

    Εφόσον η συμπεριφορά του μαθητή δεν βελτιώνεται, μετά την λήψη των ως άνω παιδαγωγικών μέτρων, εξετάζεται η δυνατότητα λήψης του παιδαγωγικού μέτρου της αλλαγής τμήματος, εάν και εφόσον υφίσταται.

    Οι διακρίσεις και η διαγωγή των μαθητών

    Στους μαθητές, που επιτυγχάνουν βαθμό ετήσιας προόδου «άριστα» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, «Αριστείο Προόδου». Στους μαθητές κάθε τμήματος που επιτυγχάνουν τον μεγαλύτερο βαθμό ετήσιας προόδου και διαγωγή «εξαιρετική» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, «Βραβείο Προόδου».

    Στους μαθητές, οι οποίοι έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση στη συμπεριφορά τους ή στην επίδοσή τους στα μαθήματα, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης».

    Στους μαθητές, που διακρίνονται για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς και για πράξεις που εκφράζουν πνεύμα ανιδιοτελούς φιλαλληλίας απονέμεται ειδικός έπαινος.Όλες οι τιμητικές διακρίσεις επιδίδονται σε επίσημη τελετή κατά την Εορτή της Σημαίας.

    Σχετικά με το χαρακτηρισμό της διαγωγής των μαθητών που φοιτούν κάθε έτος σε Γυμνάσιο ή ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ., σε Γυμνάσια Ε.Α.Ε., σε Λύκεια Ε.Α.Ε., σε ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ και σε Ε.Ε.Ε.ΕΚ. , η διάκριση γίνεται μεταξύ «εξαιρετικής», «καλής» ή «μεμπτής», με τους δύο τελευταίους να πρέπει να είναι αιτιολογημένοι.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Ξεκινά σήμερα το Ψηφιακό Φροντιστήριο - Ποιοι έχουν δωρεάν πρόσβαση
    Ξεκινά σήμερα το Ψηφιακό Φροντιστήριο - Ποιοι έχουν δωρεάν πρόσβαση

    Ξεκινά σήμερα, Δευτέρα (16/9) για τους μαθητές και τις μαθήτριας της Γ' λυκείου το Ψηφιακό Φροντιστήριο, ένα «εργαλείο μείωσης των ανισοτήτων», όπως το έχει χαρακτηρίσει ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης.

    Το Ψηφιακό Φροντιστήριο απευθύνεται συνολικά στους μαθητές και τις μαθήτριες από την Ε' Δημοτικού έως τη Γ' Λυκείου.

    Στην πλατφόρμα digitalschool.gov.gr, οι περίπου 120.000 μαθητές της Γ' Λυκείου μπορούν να πραγματοποιήσουν εγγραφή και να έχουν πρόσβαση δωρεάν σε ζωντανές παραδόσεις μαθημάτων κατά τις απογευματινές ώρες.

    Από πλευράς κυβέρνησης και υπουργείου Παιδείας, έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην υλοποίηση του Ψηφιακού Φροντιστηρίου, το οποίο αποτελεί μέρος του γενικότερου σχεδίου για το Ψηφιακό Σχολείο, που παρουσιάστηκε τον περασμένο Μάιο από τον ίδιο τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Παιδείας, με στόχο την ενδυνάμωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε όλες τις τάξεις του σχολείου.

    Στο Ψηφιακό Φροντιστήριο θα έχει δωρεάν πρόσβαση κάθε υποψήφιος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων, έχοντας έτσι τη δυνατότητα να παρακολουθεί κατά τις απογευματινές ώρες, ζωντανά, παραδόσεις για το σύνολο της ύλης στα εξεταζόμενα μαθήματα, συμπεριλαμβανομένων των ειδικών μαθημάτων, όπως γραμμικό και αρχιτεκτονικό σχέδιο, γερμανικά και γαλλικά.

    Συνολικά, 98 εκπαιδευτικοί θα παρέχουν στους μαθητές εξατομικευμένη υποστήριξη κατά την ενισχυτική διδασκαλία στα 45 μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά τον Ιούνιο στα Γενικά και στα Επαγγελματικά Λύκεια. Επίσης, η διδασκαλία θα αφορά και 10 μαθήματα Ειδικής Αγωγής για τα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Λύκεια.

    Οι μαθητές θα έχουν δυνατότητα διαδραστικής συμμετοχής κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, ενώ θα έχουν και τη δυνατότητα να παρακολουθούν το σύνολο της διδακτέας ύλης σε ηλεκτρονική μορφή.

    Το εκπαιδευτικό υλικό

    Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, ότι στο Ψηφιακό Φροντιστήριο θα υπάρχει εκπαιδευτικό υλικό για όλες τις τάξεις από την Ε' Δημοτικού έως τη Γ' Λυκείου.

    Ήδη, σύμφωνα με σχετική ενημέρωση από το υπουργείο Παιδείας, στο Ψηφιακό Φροντιστήριο είναι διαθέσιμο το υλικό από τα μαθήματα Νεοελληνικής Γλώσσας και Μαθηματικών για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου ενώ μέχρι το τέλος του 2025 θα έχουν αναρτηθεί 2.500 εύληπτα και ψηφιοποιημένα βίντεο για 49 συνολικά μαθήματα από την Ε' Δημοτικού έως και την Γ' Λυκείου.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Σχολεία: Τι ισχύει για κινητά, απουσίες και ψηφιακή ενημέρωση - Πώς θα λειτουργήσουν τα Δημοτικά
    Σχολεία: Τι ισχύει για κινητά, απουσίες και ψηφιακή ενημέρωση - Πώς θα λειτουργήσουν τα Δημοτικά

    Οδηγίες για τη λειτουργία των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης έστειλε το υπουργείο Παιδείας σε όλα τα δημοτικά προκειμένου να ενημερωθούν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί. Όσον αφορά στα κινητά και για τους μαθητές του δημοτικού απαγορεύονται αλλά δεν υπάρχουν οι ποινές που ισχύουν για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια. Συγκεκριμένα προβλέπονται τα εξής:

    Έναρξη χρονιάς

    Κατά την έναρξη των μαθημάτων, την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 γίνεται ο καθιερωμένος αγιασμός, δίνονται οδηγίες για θέματα που αφορούν στην εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος και στη γενικότερη λειτουργία του σχολείου, οι μαθητές/τριες παραλαμβάνουν τα βιβλία τους και αποχωρούν.

    Ωρολόγια Προγράμματα

    Το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του σχολείου συντάσσεται το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου. Η σύνταξη του Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος αποτελεί ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας ή του/της Προϊσταμένου/μένης της σχολικής μονάδας και υλοποιείται με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο. Το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του σχολείου αναρτάται στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου .Το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα βασίζεται σε παιδαγωγικά κριτήρια και στο πλαίσιο αυτό αξιοποιείται το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών και οι διδακτικές ώρες για τις οποίες έχουν τοποθετηθεί στη σχολική μονάδα. Έως ότου τοποθετηθεί στη σχολική μονάδα το σύνολο του εκπαιδευτικού προσωπικού για την πλήρη ανάπτυξή του, το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα αναμορφώνεται προσωρινά ως προς τα διδακτικά αντικείμενα με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών σε συνεργασία με τον/την Προϊστάμενο/μένη Εκπαιδευτικών Θεμάτων και ύστερα από εισήγηση του/της Διευθυντή/ντριας, αξιοποιώντας το σύνολο των προσφερόμενων διδακτικών ωρών με βάση το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο και τις διδακτικές ώρες των 4 εκπαιδευτικών για τις οποίες έχουν τοποθετηθεί στη σχολική μονάδα. Κατά τη σύνταξη των Εβδομαδιαίων Ωρολογίων Προγραμμάτων σε καμία περίπτωση δεν παραβιάζεται το εργασιακό και διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών, το οποίο ορίζεται από τις σχετικές διατάξεις (εδαφ. η’, παρ. 16, κεφ. Α, άρθρο 11, ΠΔ 79/2017 (Α’ 109)). Διευθυντές/ντριες και εκπαιδευτικοί καλύπτουν πλήρως το υποχρεωτικό διδακτικό τους ωράριο.

    Τα Ιδιωτικά Δημοτικά Σχολεία ακολουθούν το εκάστοτε ισχύον αναλυτικό και ωρολόγιο πρόγραμμα των αντίστοιχων τύπων δημοσίων σχολείων.

    Απαλλαγή από ενεργό συμμετοχή σε μαθήματα. Όσον αφορά στην απαλλαγή μαθητών και μαθητριών από την ενεργό συμμετοχή σε μαθήματα, ισχύουν οι διατάξεις της με αριθμ. πρωτ. 98268/Δ1/2021 (Β΄3675) Υ.Α.. Συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες δύνανται να λάβουν απαλλαγή από την ενεργό συμμετοχή τους στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, το μάθημα της Μουσικής, καθώς και το μάθημα των Θρησκευτικών, σύμφωνα με τους όρους, τις προϋποθέσεις και τις διαδικασίες που προβλέπονται στην ανωτέρω αναφερόμενη Υπουργική Απόφαση

    Χρήση κινητών τηλεφώνων και ηλεκτρονικών συσκευών

    Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν εντός των σχολικών χώρων – κτιρίων και υπαίθριων χώρων κινητό τηλέφωνο ή άλλη ηλεκτρονική συσκευή που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου, για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση. Στην παραπάνω απαγόρευση δεν εμπίπτει η χρήση ιατρικών εφαρμογών μέσω κινητού τηλεφώνου ή άλλων συσκευών, αποκλειστικά και μόνο κατόπιν σχετικής ιατρικής γνωμάτευσης. Ο μαθητής/τρια μπορεί να έχει το κινητό τηλέφωνο εκτός λειτουργίας και μέσα στην τσάντα του προκειμένου να το χρησιμοποιήσει μετά το πέρας των μαθημάτων. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί η ύπαρξη εκτός τσάντας τέτοιου είδους συσκευών, η συσκευή παραδίδεται στη διεύθυνση του σχολείου, επιστρέφεται μετά το πέρας των μαθημάτων και ενημερώνονται σχετικά οι γονείς/κηδεμόνες. Επισημαίνεται ότι δεν επιτρέπεται η χρήση ή η λειτουργία καμερών ασφαλείας στους σχολικούς χώρους κατά τη διάρκεια λειτουργίας του.

    Oλοήμερα

    Στα 6/θέσια και άνω Δημοτικά Σχολεία ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος είναι 10 φοιτώντες μαθητές/τριες. Στις σχολικές μονάδες οι οποίες λειτουργούν ως 4/θέσιες και 5/θέσιες ο ελάχιστος αριθμός μαθητών/τριών για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος ορίζεται στους 8 φοιτώντες μαθητές/τριες. Όταν ο αριθμός των μαθητών/τριών που φοιτούν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα είναι μικρότερος των 10 φοιτώντων μαθητών/τριών σε 6/θέσια και άνω Δημοτικά Σχολεία ή είναι μικρότερος των 8 φοιτώντων μαθητών/τριών σε 4/θέσια και 5/θέσια Δημοτικά Σχολεία, τότε με απόφαση του/της οικείου/ας Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναστέλλεται η λειτουργία του τμήματος, όπως αναφέρεται στη με αρ. πρωτ. Φ12/657/70691/Δ1/2016 (Β’ 1324) Υ.Α. και αφορά στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου. Η φοίτηση των μαθητών/τριών παρακολουθείται από τον/την εκπαιδευτικό που έχει την ευθύνη λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος, ο/η οποίος/α καταγράφει τις απουσίες σε καθημερινή βάση και τις καταχωρίζει στο πληροφοριακό σύστημα myschool. Επισημαίνεται ότι η φοίτηση των μαθητών/τριών του Ολοήμερου Προγράμματος διακόπτεται όταν ο/η μαθητής/τρια συμπληρώσει 15 συνεχόμενες απουσίες, οι οποίες δε δικαιολογούνται από ιατρική γνωμάτευση, όταν ο γονέας/κηδεμόνας ζητήσει τη διακοπή της φοίτησης με γραπτή αίτησή του ή όταν ο γονέας/κηδεμόνας δεν επικαιροποιήσει την εγγραφή του/της μαθητή/τριας κατά το 2ο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου και το 1ο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου

    Παρακολούθηση φοίτησης μαθητών

    Η φοίτηση στο Δημοτικό είναι υποχρεωτική. Παρακολουθείται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, καταγράφονται οι καθημερινές απουσίες και καταχωρίζονται στο πληροφοριακό σύστημα myschool Σε περίπτωση συστηματικής και αδικαιολόγητης απουσίας μαθητών/τριών, ισχύουν τα εξής:

    1. Η φοίτηση των μαθητών στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία παρακολουθείται από τον εκπαιδευτικό της τάξης, καταγράφονται οι καθημερινές απουσίες και καταχωρίζονται στο πληροφοριακό σύστημα το οποίο ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
    2. Όταν ένας μαθητής απουσιάζει συστηματικά και αδικαιολόγητα από το σχολείο ο εκπαιδευτικός της τάξης επικοινωνεί άμεσα με τους γονείς/κηδεμόνες και ενημερώνει τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο του σχολείου.
    3. Εφόσον δεν επιλύεται το πρόβλημα της συστηματικής και αδικαιολόγητης απουσίας με τις ενέργειες της παρ. 2 του παρόντος άρθρου αναζητείται ο μαθητής και η οικογένεια του μαθητή μέσω της αστυνομικής και της δημοτικής αρχής καθώς και της αρμόδιας κοινωνικής υπηρεσίας.
    4. Στις περιπτώσεις που η ανωτέρω αναζήτηση δεν φέρει αποτέλεσμα, αναφέρεται η συστηματική και αδικαιολόγητη απουσία του μαθητή στον αρμόδιο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και οι ενέργειες που έχουν γίνει. Ο αρμόδιος Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναζητεί τον μαθητή σε όλα τα σχολεία της οικείας Διεύθυνσης. Όταν και αυτή η ενέργεια δεν φέρει αποτέλεσμα ο αρμόδιος Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης υποβάλλει σχετική αναφορά στον αρμόδιο Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης ο οποίος αναζητεί τον μαθητή σε όλα τα σχολεία της οικείας περιφέρειας. Όταν και αυτή η ενέργεια δεν φέρει αποτέλεσμα ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης υποβάλλει σχετική αναφορά στη Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων που συνοδεύεται από έκθεση, η οποία περιέχει τα στοιχεία της έρευνας που έγινε. Η αναζήτηση σε όλα τα σχολεία της χώρας γίνεται από τη Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας.

    Ψηφιακή ενημέρωση γονέων

    Δίνεται η δυνατότητα στους γονείς/κηδεμόνες να ενημερώνονται ηλεκτρονικά για τις απουσίες,τη βαθμολογία των μαθητών/τριών και ανακοινώσεις που αφορούν την σχολική μονάδα μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής «eParents» (https://eschools.minedu.gov.gr/). Η πλατφόρμα θα δώσει στον/στην πολίτη-κηδεμόνα ένα ζωντανό και μόνιμο δίαυλο επικοινωνίας με το σχολείο, μέσω του οποίου ο/η κηδεμόνας θα αλληλεπιδρά με την σχολική μονάδα. Οι διαθέσιμες υπηρεσίες που περιλαμβάνονται στην πρώτη έκδοση του υποσυστήματος «e-Parents», οργανωμένες ανά ρόλο χρήστη, είναι οι εξής: Ανακοινώσεις και Ειδοποιήσεις Σχολικής Μονάδας, Απουσίες Μαθητή, Βαθμολογίες Μαθητή.

    Πηγή: Ethnos.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ