Με αοριστολογίες για ακόμα μια φορά αναφέρθηκε στην εξέλιξη του αυτοκινητόδρομου «Πάτρα-Πύργος» ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, ζητώντας να κάνουν υπομονή οι Πολίτες της Ηλείας για τουλάχιστον 6 μήνες ακόμα για να μας ανακοινώσει τις οριστικές του αποφάσεις. Αυτά ισχυρίστηκε, μεταξύ άλλων, ο Υπουργός κατά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης, που κατέθεσε στη Βουλή το πρωί της Παρασκευής ο βουλευτής Ηλείας του ΣΥΡΙΖΑ Διονύσης Καλαματιανός.
Όπως αναφέρει ο βουλευτής, ο κ. Καραμανλής φαίνεται να επιθυμεί την οριστική ματαίωση του υλοποιούμενου έργου και την παραχώρησή του στην κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού, αδιαφορώντας για τις τραγικές συνέπειες που θα έχει η ακύρωση του ήδη εξελισσόμενου έργου.
Κατά την πρωτολογία του, ο βουλευτής τόνισε ότι ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας-Πύργου είναι ένα έργο ζωτικής σημασίας για τον Νομό Ηλείας. Το 2013 η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ απένταξε εγκληματικά το κομμάτι αυτό από την παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, με επίπονες και συνεχείς διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κατάφερε να εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση από Ευρωπαϊκούς πόρους, ύψους 293 εκ. ευρώ, και την έγκριση υλοποίησης του έργου. Ήδη οι 5 εργολαβίες βρίσκονται σε εξέλιξη και κατασκευάζονται, οι 2 καθυστερούν λόγω του ότι αδικαιολόγητα δεν έχει προχωρήσει ο Υπουργός στη διαδικασία που ορίζει ο νόμος για την ανάθεση στους επιλαχόντες αναδόχους και για την τελευταία εργολαβία αναμένουμε να καθαρογραφεί η απόφαση από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Στη συνέχεια κατέθεσε στον Υπουργό κρίσιμα ερωτήματα: με ποιες διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής βρίσκεται σε επικοινωνία και ποια ερωτήματα έχει θέσει σε αυτές για την εξέλιξη του έργου, ποια είναι η βούληση της κυβέρνησης για την υλοποίηση του έργου, ποιο είναι το εκτιμώμενο κόστος με το οποίο διαπραγματεύεται τον τωρινό διαγωνισμό ή ενδεχομένως κάποιον νέο, σε περίπτωση ακύρωσης του υφιστάμενου.
Επίσης, ρώτησε τον Υπουργό αν έχει λάβει υπόψη του πιθανές καθυστερήσεις και προσφυγές στη Δικαιοσύνη από τους εργολάβους, οι οποίοι θα ζητήσουν αποζημιώσεις σε πιθανή ένταξη του δρόμου στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, καθώς ήδη έχουν υπογεγραμμένες συμβάσεις και υλοποιούν το έργο. Επίσης, ρώτησε ποιο θα είναι το οικονομικό τίμημα που θα χρειαστεί να επωμιστούμε στην περίπτωση αυτή. Εν συνεχεία τον ρώτησε για το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου, εκφράζοντας την ανησυχία του για το αν θα κατασκευαστεί με την υλοποιούμενη μορφή, δηλαδή, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα ή με μικρότερη διατομή αν τελικά αποφασίσει ο Υπουργός να διενεργήσει έναν ενιαίο διαγωνισμό και συνεπώς να μειώσει τον ανταγωνισμό και τις προσφερόμενες εκπτώσεις.
Στη δευτερολογία του, ο κ. Καλαματιανός τόνισε το οξύμωρο του ζητήματος να απεντάσσει το έργο το 2013 η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας από την παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού και σήμερα να ζητάει ο Υπουργός την ένταξή του σε αυτή ως την πλέον ενδεδειγμένη λύση! Ανέφερε με σαφήνεια ότι υπάρχει ένα έργο που κατασκευάζεται και αυτό αποδεικνύεται από τις αυτοψίες που έχουν γίνει στα εργοτάξια, αλλά και από τα πολλά δημοσιεύματα που υπάρχουν στον Τύπο.
Επίσης, τόνισε ότι υπάρχουν δηλώσεις εργολάβου που αναφέρουν ότι ο Υπουργός έχει εμμονή να διαλύσει τις υφιστάμενες συμβάσεις, να δώσει το έργο στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού και ότι υπάρχει εδώ και 4 μήνες αναστολή πληρωμών. Συνέχισε, λέγοντας ότι το έργο εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με το σημερινό σχεδιασμό και εξελίσσεται με αυτή τη μορφή, σε αντίθεση με τους ισχυρισμούς του Υπουργού ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν εγκρίνει τις κατατμήσεις. Προσέθεσε ότι οι καθυστερήσεις ελλοχεύουν κινδύνους να τιναχτεί το έργο στον αέρα και να μεταφερθεί ο ορίζοντας υλοποίησής του πέραν του 2023.
Σχετικά με το διαγωνισμό του 2014 που ανέφερε ο κ. Καραμανλής, ο κ. Καλαματιανός τόνισε ότι ήταν ένας διαγωνισμός στον αέρα, καθώς για παράδειγμα οι μελέτες για τα αδρανή υλικά ήταν παντελώς άστοχες. Κλείνοντας, υπενθύμισε για ακόμα μια φορά, ότι ο Λαός της Ηλείας έχει πληρώσει βαρύ φόρο αίματος σε αυτόν το δρόμο, το έργο υλοποιείται, και πρέπει να συνεχιστούν οι εργασίες άμεσα, έτσι ώστε να αποκτήσει η Ηλεία ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, να μην θρηνεί θύματα και να μπει δυναμικά στο χάρτη της ανάπτυξης.
Ο Υπουργός, δυστυχώς, για μια ακόμη φορά, απέφυγε ν΄ απαντήσει σε καίρια ερωτήματα, ισχυρίστηκε ότι σε ένα εξάμηνο θα έχει απάντηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (!!!) στις προτάσεις που έχει κάνει και ότι προσπαθεί να εξασφαλίσει χρηματοδότηση για μετά το 2023 (!!!). Βεβαίως, την ανάγκη για χρηματοδότηση του έργου μετά το 2023 τη δημιουργεί ο ίδιος με την αναστολή πληρωμής των υλοποιούμενων εργολαβιών και την καθυστέρηση εκκίνησης των νόμιμων διαδικασιών επιλογής των επιλαχόντων αναδόχων με δική του ευθύνη.