Δευτέρα, 20 Ιανουαρίου 2020 13:58

Πιερρακάκης: Ο ΑΦΜ γίνεται ο μοναδικός αριθμός για όλες τις συναλλαγές με κράτος-επιχειρήσεις

Γράφτηκε από
Ad Slot

Θα μπει στις ψηφιακές ταυτότητες

Ο ΑΦΜ γίνεται ο μοναδικός αριθμός στις νέες ψηφιακές ταυτότητες, αναφέρει ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης σε συνέντευξή του στην Καθημερινή της Κυριακής.

Όπως σημειώνει «έχουμε καταλήξει στην αξιοποίηση του ΑΦΜ, ως ενιαίου αριθμού ταυτοποίησης. Αυτό σημαίνει ότι ο ΑΦΜ θα μετονομαστεί για τα φυσικά πρόσωπα καθώς θα πάψει να είναι αριθμός μόνο φορολογικού ενδιαφέροντος και θα καταστεί σταδιακά ο μοναδικός αριθμός που οι πολίτες θα χρησιμοποιούν στις αλληλεπιδράσεις τους με το κράτος αλλά και με τις επιχειρήσεις».

Ο κ. Πιερρακάκης δηλώνει ότι θα δημιουργηθεί η κατάλληλη ψηφιακή υποδομή ώστε κάθε πολίτης να αποκτήσει ψηφιακή υπογραφή μέσω της ταυτότητάς του και επίσης θα φέρει την ταυτότητα και στη συσκευή του κινητού τηλεφώνου του.

Πιερρακάκης: Μέσα στο Φεβρουάριο η δήλωση γέννησης μόνο στα μαιευτήρια

Στη συνέντευξη προαναγγέλλει, ακόμα, ότι μέσα στον Φεβρουάριο θα ξεκινήσει να λειτουργεί η δήλωση γέννησης τέκνου μόνο στους χώρους των μαιευτηρίων, με αυτόματη πίστωση του επιδόματος γέννησης.

Ως το τέλος του 2020 η δημοπράτηση για το φάσμα του 5G

Αναφέρει, τέλος, ότι η δημοπράτηση του φάσματος του 5G θα έχει ξεκινήσει μέχρι το τέλος του 2020 και επισημαίνει ότι αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι, αφού καταβάλουν το σχετικό τίμημα για το φάσμα, θα πρέπει να προβούν γρήγορα στις σχετικές επενδύσεις για να περάσει η χώρα στην εποχή αυτών των δικτύων.

Πηγή: iefimerida.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 20 Ιανουαρίου 2020 11:40

Σχετικά Άρθρα

  • Έκδοση Δελτίων Ταυτότητας: Εξυπηρέτηση πολιτών ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας
    Έκδοση Δελτίων Ταυτότητας: Εξυπηρέτηση πολιτών ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας

    Με σκοπό την καλύτερη, αρτιότερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη προχώρησε σε αλλαγές στη διαδικασία έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας.

    Ειδικότερα, με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη οι πολίτες έχουν, πλέον, τη δυνατότητα να καταθέτουν τα δικαιολογητικά για την έκδοση νέου δελτίου ταυτότητας στις αρμόδιες Υπηρεσίες Ασφάλειας, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας τους. Η αρμοδιότητα έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας δεν περιορίζεται πλέον σε τοπικό επίπεδο.

    Οι υπηρεσίες ασφαλείας, όπως τα Τμήματα Ασφαλείας για τις περιφέρειες της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής και Θεσσαλονίκης, καθώς και οι Υποδιευθύνσεις και Τμήματα Ασφαλείας στην υπόλοιπη χώρα, θα εξυπηρετούν όλους τους πολίτες.

    Όπου δεν υφίστανται τέτοιες Υπηρεσίες, τα δελτία ταυτότητας εκδίδονται από το Αστυνομικό Τμήμα, το οποίο ασκεί αρμοδιότητες ασφαλείας στην περιοχή αρμοδιότητάς του και σε περίπτωση που δεν υφίσταται ούτε αυτό, τα δελτία εκδίδονται από την Υποδιεύθυνση Αστυνομίας που εδρεύει στην εν λόγω περιοχή.

    Με τη νέα αυτή ρύθμιση επιδιώκεται η βέλτιστη και πιο ευέλικτη εξυπηρέτηση των πολιτών, διασφαλίζοντας την αμεσότητα στην παροχή των υπηρεσιών.

    Επιτυγχάνεται:

    1. Ευελιξία: Οι πολίτες μπορούν να επιλέξουν οποιαδήποτε αρμόδια αστυνομική Αρχή για την κατάθεση των δικαιολογητικών και την έκδοση του νέου Δελτίου Ταυτότητας, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας τους.

    2. Εξοικονόμηση χρόνου: Η διαδικασία απλοποιείται και γίνεται ταχύτερη, μειώνοντας τις καθυστερήσεις και την αναμονή, διευκολύνοντας την εξυπηρέτηση σε διαφορετικές περιοχές.

    3. Αμεσότητα στην εξυπηρέτηση: Ο πολίτης δεν χρειάζεται πλέον να αναζητά την τοπική αρμόδια αρχή, καθώς οποιαδήποτε κατάλληλη υπηρεσία μπορεί να διεκπεραιώσει το αίτημα.

    4. Μείωση της γραφειοκρατίας: Με τη νέα ρύθμιση, επιταχύνονται οι διαδικασίες και απλοποιείται η γραφειοκρατία, προσφέροντας μια πιο άμεση και εύκολη εξυπηρέτηση.

    Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη παραμένει πάντα στη διάθεση των πολιτών για τη βελτίωση της καθημερινότητας και την ενίσχυση της ασφάλειάς τους.

    Υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες μπορούν με τρόπο απλό και φιλικό να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr. για την έκδοση νέου τύπου ταυτοτήτας ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο.

    Αναλυτικά η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού:

    • Ο πολίτης επιλέγει στην αίτησή του, οποιαδήποτε Αρχή Έκδοσης επιθυμεί ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας ή διαμονής του, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
    • Επίσης, μπορεί να υποβάλει αίτημα για ραντεβού με την ίδια διαδικασία και για λογαριασμό των ανηλίκων τέκνων του, ηλικίας άνω των 12 ετών.
    • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
    • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
    • Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει (τηλεφωνικώς ή με email) με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης και να ζητήσει τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

    Τέλος, τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να προγραμματίσουν την ημερομηνία ραντεβού για τα ίδια αλλά και για λογαριασμό τρίτων προσώπων για την έκδοση ή αντικατάσταση νέου τύπου δελτίου ταυτότητας, πλην ειδικών περιπτώσεων (απώλειας, κλοπής, φθοράς) και μέσω των Κ.Ε.Π.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Σχολεία: Περισσότερες από 6.000 αποβολές για χρήση κινητού από τον Σεπτέμβρη
    Σχολεία: Περισσότερες από 6.000 αποβολές για χρήση κινητού από τον Σεπτέμβρη

    «Θεαματικά καλό» χαρακτήρισε το μέτρο της απαγόρευσης των κινητών στα σχολεία ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας νωρίτερα σήμερα, Δευτέρα, στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, αναφέροντας επίσης ότι από την αρχή της σχολικής χρονιάς και την έναρξη της εφαρμογής του μέτρου έχουν καταγραφεί 6.043 αποβολές.

    Ο υπουργός αναφέρθηκε και στις καταγγελίες ενδοσχολικής βίας που έχουν καταγραφεί στην πλατφόρμα stop-bullying, σημειώνοντας ότι συνολικά από τότε που άρχισε η λειτουργία της έχουν καταγραφεί 501 αναφορές, εκ των οποίων οι 213 φέτος.

    Έρχονται διαγραφές για τους αιώνιους φοιτητές

    Σχετικά με το ζήτημα των «αιωνίων φοιτητών», ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι θα εφαρμοστεί ο νόμος, ο οποίος έχει ψηφιστεί από το 2022 και προβλέπει ανώτατη διάρκεια φοίτησης. Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο ζήτημα της ασφάλειας των πανεπιστημίων, χαρακτηρίζοντας «βελτιωμένη» την εικόνα στο κομμάτι αυτό.

    Τέλος, αναφορικά με τα μη κρατικά πανεπιστήμια, ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον και εκτίμησε πως θα υπάρχουν «αρκετές αιτήσεις» από την πρώτη χρονιά.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Νέες ταυτότητες: Πώς μπορείτε να κλείσετε ραντεβού - Πότε λήγει η προθεσμία
    Νέες ταυτότητες: Πώς μπορείτε να κλείσετε ραντεβού - Πότε λήγει η προθεσμία

    Οι πολίτες μπορούν να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτότητάς ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας

    Στον «αέρα» είναι η νέα πλατφόρμα id.gov.gr, μέσα από την οποία μπορούν οι πολίτες να κλείνουν ραντεβού για να εκδώσουν νέες ταυτότητες.

    Οι πολίτες μπορούν να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτότητάς ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Με τη νέα σύγχρονη πλατφόρμα θα αυξηθούν τα ραντεβού και θα μειωθεί ο χρόνος αναμονής, με τη διαθεσιμότητα των ψηφιακών ραντεβού να έχει ξεκινήσει από την Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024.

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο.

    Επιπλέον, οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.

    Πώς κλείνονται τα ραντεβού για τις νέες ταυτότητες

    Ο πολίτης επιλέγει στην αίτηση του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ).

    Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.

    Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.

    Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.

    Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

    Η διορία λήγει τον Αύγουστο του 2026.

    Πηγή: newsbomb.gr

  • Μισθός 609 ευρώ για σπουδαστές στις Στρατιωτικές Σχολές - Τι ανακοίνωσαν Δένδιας-Πιερρακάκης
    Μισθός 609 ευρώ για σπουδαστές στις Στρατιωτικές Σχολές - Τι ανακοίνωσαν Δένδιας-Πιερρακάκης

    Δέσμη μέτρων για την αντιμετώπιση της μείωσης εισακτέων στις Ανώτατες Στρατιωτικές Σχολές, ανακοίνωσαν σήμερα Πέμπτη 10 Οκτωβρίου, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας και ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης.

    Ο κ. Δένδιας, παρουσιάζοντας το πρόβλημα, ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι το 2020 το ποσοστό κάλυψης των θέσεων στις Ανώτατες Στρατιωτικές Σχολές της χώρας προσέγγιζε το 99% και το 2024 μειώθηκε σε 64%, ενώ ειδικότερα στη Σχολή Ευελπίδων το ποσοστό κάλυψης ήταν 100% το 2020 και έχει περιοριστεί σε μόλις 34%.

    Τόνισε ότι, παράλληλα, παρουσιάζεται αυξανόμενη αποχώρηση σπουδαστών κατά το πρώτο έτος φοίτησης, αναφέροντας ότι το 2020% το ποσοστό ήταν 6%, το 2021 ανήλθε σε 20%, το 2022 σε 15%, το 2023 σε 18%, ενώ το 2024 σε 7%.

    Ο κίνδυνος, κατά τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, είναι η υποστελέχωση των Ενόπλων Δυνάμεων με συνεπακόλουθο την αδυναμία υποστήριξης των σύγχρονων οπλικών συστημάτων και την υποβάθμιση του ποιοτικού στοιχείου των Ενόπλων Δυνάμεων.

    Οι παρεμβάσεις

    Όπως ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης, οι πρώτες παρεμβάσεις, στο πλαίσιο της εκστρατείας προσέλκυσης νέων στις Ένοπλες Δυνάμεις, αφορούν σε κίνητρα που θα καταστήσουν ελκυστικότερη την εισαγωγή και φοίτηση στις Στρατιωτικές Σχολές, όπως:

    - Δυνατότητα εισαγωγής από τρία επιστημονικά πεδία και επαγγελματικά λύκεια

    - Αύξηση αποδοχών σπουδαστών στρατιωτικών σχολών

    - Βελτίωση κτιριολογικών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού

    - Νέες δυνατότητες για έρευνα, εξειδίκευση και εξέλιξη.

    Με μισθό 609 ευρώ οι σπουδαστές και πρόσβαση από τρία Πεδία

    Εξειδικεύοντας, ο κ. Δένδιας επισήμανε ότι αναφορικά με την αύξηση των αποδοχών των σπουδαστών στρατιωτικών σχολών, τετραπλασιάζονται οι αποδοχές των σπουδαστών Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων από 165 ευρώ σε 609 ευρώ, ενώ διπλασιάζονται οι αποδοχές των Ανώτατων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών από 124 σε 249 ευρώ.

    Επιπλέον, θα τους χορηγείται φοιτητικό πάσο και θα διπλασιαστούν τα κονδύλια υποστήριξης σπουδών και παροχών στους σπουδαστές.

    Όσον αφορά τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση κτιριακών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού θα προχωρήσουν έργα ύψους 19,7 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων σε Σχολή Ευελπίδων, Σχολή Ικάρων, Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων και Σχολή Αξιωματικών Νοσηλευτικής, ενώ θα γίνουν και έργα αναβάθμισης 18,1 εκατ. ευρώ από δωρεές για τις αίθουσες διδασκαλίας, τους κοιτώνες, τη βιβλιοθήκη, το εντευκτήριο και τις αίθουσες ψυχαγωγίας στη Σχολή Ευελπίδων, το αμφιθέατρο και τους κοιτώνες της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, τα εστιατόρια και μαγειρεία της Σχολής Ικάρων καθώς και τις αίθουσες διδασκαλίας, τα εστιατόρια και μαγειρεία της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών.

    Αναφορικά με τις νέες δυνατότητες για έρευνα, εξειδίκευση και εξέλιξη θα χορηγούνται διδακτορικοί τίτλοι σπουδών από τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα σε τομείς αιχμής, θα προχωρήσει η σύνδεση διδακτορικής έρευνας με το Οικοσύστημα Αμυντικής Καινοτομίας, θα χορηγούνται μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών από τη Σχολή Εθνικής Άμυνας και την Ανώτατα Διακλαδική Σχολή Πολέμου, θα αναδειχθούν τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα σε Κέντρα Αριστείας, καθιερώνεται ο θεσμός του Στρατιωτικού Διδακτικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και θα γίνει διασύνδεση με ΑΕΙ στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

    Η εκστρατεία προσέλκυσης νέων στις Ένοπλες Δυνάμεις περιλαμβάνει καμπάνια ενημέρωσης για τις προοπτικές καριέρας στις Ένοπλες Δυνάμεις, στοχευμένες δράσεις στα σχολεία, ενώ ήδη διεξάγονται δράσεις, όπως ο πλους μαθητών στο πλαίσιο της Ναυτικής εβδομάδας αλλά και η χρήση εξομοιωτών πτήσης της Πολεμικής Αεροπορίας.

    Οι δράσεις που δρομολογούνται

    Μακροπρόθεσμα, ο κ. Δένδιας ανακοίνωσε ότι οι δράσεις που δρομολογούνται ώστε να καταστούν οι Ένοπλες Δυνάμεις πιο ελκυστικές στις νέες και τους νέους αφορούν σε νέες δυνατότητες σταδιοδρομίας με νέα σύγχρονη δομή δυνάμεων, νέο σύστημα εξέλιξης, νέο πιο δίκαιο μισθολόγιο, νέο σύστημα μεταθέσεων με κίνητρα και το πλέον τεχνολογικά εξελιγμένο και καινοτόμο περιβάλλον.

    Αναφορικά με την ουσιαστική στήριξη των στελεχών και των οικογενειών τους, ο κ. Δένδιας εξήγησε ότι σχετικά με την παροχή στέγης ήδη είναι σε εξέλιξη πρόγραμμα κατασκευής 1.000 κατοικιών με στόχο τις 3.000 κατοικίες το 2030. Επίσης, θα προχωρήσει η αναβάθμιση των παιδικών σταθμών, το Κέντρο Ειδικής Αναπτυξιακής Φροντίδας Παιδιών για την αντιμετώπιση αναπτυξιακών διαταραχών παιδιών στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, η δημιουργία Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης ΑμεΑ, η αξιοποίηση των ΑμεΑ από τις Ένοπλες Δυνάμεις, θα βελτιωθεί η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη με το νομοσχέδιο να βρίσκεται σε τελική επεξεργασία, ενώ θα δημιουργηθεί και Μονάδα Φροντίδας Αποστράτων με στόχο τη φιλοξενία των ευάλωτων.

    Από την πλευρά του, ο κ. Πιερρακάκης υπογράμμισε ότι οι πρώτες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής θα γίνουν το 2026 και δεσμεύτηκε ότι το φοιτητικό πάσο θα χορηγείται και στους σπουδαστές των στρατιωτικών σχολών.

    Αναλυτικά όσα ανακοινώθηκαν:

    ΝΙΚΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ - Υπουργός Άμυνας

    - το 2020 το ποσοστό κάλυψης των θέσεων στις Ανώτατες Στρατιωτικές Σχολές της χώρας προσέγγιζε το 99% και το 2024 μειώθηκε σε 64%, ενώ ειδικότερα στη Σχολή Ευελπίδων το ποσοστό κάλυψης ήταν 100% το 2020 και έχει περιοριστεί σε μόλις 34%.

    - παρουσιάζεται αυξανόμενη αποχώρηση σπουδαστών κατά το πρώτο έτος φοίτησης, αναφέροντας ότι το 2020% το ποσοστό ήταν 6%, το 2021 ανήλθε σε 20%, το 2022 σε 15%, το 2023 σε 18%, ενώ το 2024 σε 7%.

    -  Δεν μπορεί να λειτουργήσουν οι ένοπλες δυνάμεις αν συνεχιστεί αυτό

    -  Αύξηση αποδοχών σπουδαστών στρατιωτικών σχολών.

    -  Οι αποδοχές των σπουδαστών Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων από 165 ευρώ σε 609 ευρώ, ενώ διπλασιάζονται οι αποδοχές των Ανώτατων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών από 124 σε 249 ευρώ

    -  Οι Στρατιωτικές Σχολές θα μπορούν να χορηγούν διδακτορικά σε συνεργασία με άλλους ακαδημαϊκούς φορείς.Υπάρχει διασύσνδεη των διδακτορικών τίτλων- της έρευνας με το δημιουγούμενο σύστημα αμυντικής καινοτομίας.

    - Xορήγηση μεταπτυχιακών τίτλων και κατά την καριέρα.

    - Έχουμε συνενοηθεί με το Υπουργείο Παιδείας να κάνουμε καμπάνια ενημέρωσης για το τι είναι ο αξιωματικός. Στοχευμένες δράσεις στα σχολεία Day camp στις στρατιωτικές εγκαταστάσεις να ζει μία ολόκληρη ημέρα. Επισκέψεις σχολείων στις εγκαταστάσεις, ενώ ήδη διεξάγονται δράσεις, όπως ο πλους μαθητών στο πλαίσιο της Ναυτικής εβδομάδας. Χρήση εξομοιωτών και κυρίως πτήσης.

    - Στους φοιτητές θα χορηγείται ακαδημαϊκή ταυτότητα.

    - Νέο σύστημα μετάθεσης, νέο μισθολόγιο. Αν η πατρίδα θέλει να έχει τους καλύτερους θα πρέπει να έχει άλλο μισθολόγιο.

    -  δωρεάν στέγη - το πρόγραμμα που έχουμε σχεδιάσει είναι για 3000 κατοικίες

    -  κάθε οικογένεια να μπορεί να αφήνει σε βρεφονηπιακό σταθμό.

    -  θα δημιουργήσουμε κέντρα αναπτυξιακής φροντιδας παιδιών - ειδικές δομές με παιδιά με αυτισμό

    -  βελτιωμένη ιατρική περίθαλψη και δημιουργία μονάδας φροντίδας αποστράτων. Θέλουμε να δημιουργείται η αίσθηση ότι είμαστε μία οικογένεια.

    ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ - Υπουργός Παιδείας

    -  Οι υποψήφιοι θα μπορούν να εισάγονται στις Στρατιωτικές Σχολές από τρία Επιστημονικά Πεδία: το 2ο, 3ο και 4ο. Θα αλλάξει από το 2026 - Αυτό τετραπλασιάζει την δεξαμενή υποψηφίων. Το 10% των αποφοίτων των ΕΠΑΛ μπορεί να δοθεί και εδώ.

    -  Βελτίωση κτιριολογικών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού

    -  Νέες δυνατότητες για έρευνα, εξειδίκευση και εξέλιξη.

    Πηγή: Cnn.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/ EUROKINISSI

  • Νέες ταυτότητες: Βήμα - βήμα πώς θα κλείσετε ραντεβού online
    Νέες ταυτότητες: Βήμα - βήμα πώς θα κλείσετε ραντεβού online

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr, μπορούν οι πολίτες εύκολα να κλείνουν ραντεβού για την έκδοση νέας ταυτότητας.

    Οι πολίτες μπορούν με τρόπο απλό και φιλικό να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτότητάς ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Με τη νέα σύγχρονη πλατφόρμα θα αυξηθούν τα ραντεβού και κατ’ επέκταση θα μειωθεί ο χρόνος αναμονής για την ικανοποίηση του αιτήματος των πολιτών, με τη διαθεσιμότητα των ψηφιακών ραντεβού να έχει ξεκινήσει από την Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024.

    Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο.

    Επιπλέον, οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.

    Η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού:

    Ο πολίτης επιλέγει στην αίτηση του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας(ΕΜΕπ).

    • Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
    • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
    • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
    • Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Freepik

  • Νέες ταυτότητες: Πώς θα προγραμματίσετε ραντεβού μέσω του id.gov.gr
    Νέες ταυτότητες: Πώς θα προγραμματίσετε ραντεβού μέσω του id.gov.gr

    Στο αέρα είναι η νέα πλατφόρμα id.gov.gr, στην οποία μπορούν οι πολίτες εύκολα να κλείνουν ραντεβού για την έκδοση νέας ταυτότητες.

    Οι πολίτες μπορούν με τρόπο απλό και φιλικό να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτότητάς ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Με τη νέα σύγχρονη πλατφόρμα θα αυξηθούν τα ραντεβού και κατ’ επέκταση θα μειωθεί ο χρόνος αναμονής για την ικανοποίηση του αιτήματος των πολιτών, με τη διαθεσιμότητα των ψηφιακών ραντεβού να έχει ξεκινήσει από την Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024.

    Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο.

    Επιπλέον, οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.

    Η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού:

    Ο πολίτης επιλέγει στην αίτηση του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας(ΕΜΕπ).

    • Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
    • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
    • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
    • Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Νέα πλατφόρμα id.gov.gr: Τι πρέπει να κάνουν οι πολίτες για την έκδοση δελτίου ταυτότητας
    Νέα πλατφόρμα id.gov.gr: Τι πρέπει να κάνουν οι πολίτες για την έκδοση δελτίου ταυτότητας

    Ξεκίνησε χθες Δευτέρα η λειτουργία της νέας πλατφόρμας id.gov.gr για τον προγραμματισμό των ραντεβού για την έκδοση των νέων ταυτοτήτων.

    Στόχος είναι οι πολίτες να μπορούν να προγραμματίζουν με ευκολία τα ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτοτήτας ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

    Με τη νέα σύγχρονη πλατφόρμα θα αυξηθούν τα ραντεβού και κατ’ επέκταση θα μειωθεί ο χρόνος αναμονής για την ικανοποίηση του αιτήματος των πολιτών, με τη διαθεσιμότητα των ψηφιακών ραντεβού να ξεκινά από αύριο, Τρίτη (1/10).

    Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

    Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο. Επιπλέον, οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.

    Αναλυτικά η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού

    • Ο πολίτης επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας(ΕΜΕπ). Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.

    • Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.

    • Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.

    • Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει. Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώςμε την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

    Ο σχεδιασμός πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της συνεργασίας των Υπουργών Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου και Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Πιερρακάκης: 813 αποβολές για χρήση κινητών σε σχολεία - 407 αναφορές για bullying από τον Απρίλιο στην ειδική πλατφόρμα
    Πιερρακάκης: 813 αποβολές για χρήση κινητών σε σχολεία - 407 αναφορές για bullying από τον Απρίλιο στην ειδική πλατφόρμα

    Η μάχη απέναντι στον σχολικό εκφοβισμό άρχισε να φέρνει αποτελέσματα, τονίζει ο Κυριάκος Πιερρακάκης - Το 53% των αναφορών για bullying αφορά στη δευτεροβάθμια και το 47% στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

    Για τα πρώτα αποτελέσματα του πλαισίου παρεμβάσεων του υπουργείου Παιδείας για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης, δίνοντας παράλληλα μια πρώτη εικόνα των δεδομένων για τις αναφορές στην πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr , καθώς επίσης και για την εφαρμογή του μέτρου απαγόρευσης χρήσης κινητών στις αίθουσες των σχολείων.
    «Η μάχη απέναντι στον σχολικό εκφοβισμό είναι διαρκής και άρχισε να φέρνει αποτελέσματα», είπε ο κ. Πιερρακάκης και πρόσθεσε: «Οι γονείς και οι μαθητές δεν φοβούνται πια να μιλήσουν. Στην πλατφόρμα stop-bullying έχουν υποβληθεί 407 αναφορές. Εξετάζονται μία προς μία και δίνεται λύση είτε μέσα στο σχολείο, είτε στη δευτεροβάθμια επιτροπή που ενεργοποιείται στα πιο σοβαρά περιστατικά».

    Όσον αφορά στην εφαρμογή του νέου κανονισμού λειτουργίας των σχολείων, ο υπουργός επεσήμανε: «Οι εκπαιδευτικοί αγκάλιασαν την απαγόρευση των κινητών, τα οποία χρησιμοποιούνταν και σαν εργαλεία καταγραφής περιστατικών bullying. Ήδη έχουν επιβληθεί 813 αποβολές για χρήση κινητών, που σημαίνει ότι το μέτρο λειτουργεί».

    Επιπλέον, ο κ. Πιερρακάκης αναγνώρισε τη σημασία πλαισίωσης των μέτρων αυτών με περαιτέρω στελέχωση των σχολείων με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. «Ούτε η πλατφόρμα, ούτε η απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων μπορούν από μόνα τους να λύσουν το τεράστιο πρόβλημα. Γι' αυτό αυξήσαμε συντριπτικά τον αριθμό των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία. Από τους περίπου 360 μόνιμους που ήταν πριν από πέντε χρόνια, πλέον αγγίζουν τους 4.800 και θα ενισχύονται διαρκώς, ενώ κάθε χρόνο προσλαμβάνονται περίπου 2.000 αναπληρωτές. Όποιο παιδί και όποια οικογένεια κρίνεται πως έχει ανάγκη ψυχολογική υποστήριξη στο σχολείο, θα βρούμε τον τρόπο να δώσουμε τη βοήθεια που χρειάζεται», πρόσθεσε ο υπουργός.

    Τι δείχνουν τα στοιχεία

    Η συντριπτική πλειονότητα των αναφορών στην πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr που ξεκίνησε να λειτουργεί τον Απρίλιο έχει υποβληθεί από γονείς, ενώ μοιρασμένες είναι αριθμητικά οι αναφορές των περιστατικών που αφορούν στη δευτεροβάθμια και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

    Σύμφωνα με τους αριθμούς του υπουργείου στην πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr από τον Απρίλιο του 2024 ως τις 29 Σεπτεμβρίου 2024 έχουν υποβληθεί συνολικά 407 αναφορές. Από αυτές, το 53% αφορά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και το 47% στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Επιπλέον, οι 359 αναφορές υπεβλήθησαν από γονείς και οι 48 από μαθητές.

    Σχετικά με τις αναφορές που υπεβλήθησαν από γονείς, 134 είναι πλέον υποθέσεις που έκλεισαν, καθώς έγινε πλήρης διαχείριση, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα και οι 40 είναι σε διαδικασία παιδαγωγικής παρέμβασης, με βάση τα πρωτόκολλα παρέμβασης. Ακόμη, οι 13 είναι εντός αρμοδιότητας πλατφόρμας και πρόκειται να ξεκινήσει διαχείρισή τους άμεσα, ενώ 61 αναφορές έχουν υποβληθεί χωρίς να έχει ξεκινήσει ακόμα διαχείρισή τους.

    Σχετικά με τις αναφορές που υπεβλήθησαν από μαθητές, από τις 48 συνολικά, οι 21 υποθέσεις θεωρούνται πλέον κλειστές, καθώς έγινε πλήρης διαχείριση, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα και μία είναι αυτή τη στιγμή σε διαδικασία παιδαγωγικής παρέμβασης, με βάση τα πρωτόκολλα παρέμβασης. Επιπλέον, 4 αναφορές είναι εντός αρμοδιότητας πλατφόρμας και πρόκειται να ξεκινήσει η διαχείρισή τους άμεσα και 8 αναφορές έχουν υποβληθεί χωρίς να έχει ξεκινήσει ακόμα η διαχείρισή τους.

    Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στατιστικά στοιχεία για το είδος εκφοβισμού που έχει καταγγελθεί. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, από τις 407 αναφορές που έχουν υποβληθεί:
    • - Το 77% αφορά σε ψυχολογικό bullying,
    • - Το 48% αφορά σε κοινωνικό bullying,
    • - Το 56% αφορά σε σωματικό bullying,
    • - Το 18% αφορά σε ηλεκτρονικό /διαδικτυακό bullying
    Νέες προσλήψεις
    Στα σχολεία της επικράτειας υπηρετούν σήμερα, μετά και τους τελευταίους διορισμούς, σχεδόν 4.800 μόνιμοι ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί, ενώ κάθε χρόνο προσλαμβάνονται επιπλέον αναπληρωτές.

    Για την τρέχουσα σχολική χρονιά, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, έχουν προσληφθεί 761 ψυχολόγοι και 760 κοινωνικοί λειτουργοί και υπολογίζεται ότι θα προσληφθούν άλλοι 1.000 αναπληρωτές των ειδικοτήτων αυτών, εκ των οποίων τα 2/3 θα είναι ψυχολόγοι.

    Το 2020, πριν την έναρξη των διορισμών, στα σχολεία υπηρετούσαν 184 μόνιμοι ψυχολόγοι και 175 μόνιμοι κοινωνικοί λειτουργοί.

    Θεσμικό πλαίσιο

    Με αφετηρία τον νόμο 5029/2023, δημιουργήθηκε θεσμικό πλαίσιο που καθορίζει, πέραν της λειτουργίας της πλατφόρμας stop-bullying.gov.gr , πρωτόκολλα πρόληψης και διαχείρισης της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, επιμορφώσεις και υποστηρικτικές δράσεις στα σχολεία.

    -Δικαίωμα πρόσβασης στην πλατφόρμα και υποβολής επώνυμης αναφοράς έχουν οι γονείς/έχοντες την επιμέλεια μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (μέσω κωδικών Taxis) και μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (μέσω κωδικών Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου).

    - Κάθε αναφορά, μόλις υποβληθεί, λαμβάνει μοναδικό αριθμό υποβολής, μέσω του οποίου ο ενδιαφερόμενος μπορεί να παρακολουθεί την πορεία της.

    - Οι αναφορές εξετάζονται κατά προτεραιότητα με βάση τη σοβαρότητά τους από τους Υπεύθυνους Χειρισμού Αναφορών στη σχολική μονάδα. Αυτοί είναι ο διευθυντής και εκπαιδευτικός (ορίζεται από τον διευθυντή) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και ο διευθυντής και ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

    - Για την εξέταση των αναφορών λαμβάνονται υπόψη τα πρωτόκολλα αντιμετώπισης ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία έχει συντάξει η Επιστημονική Επιτροπή που έχει συσταθεί στο ΥΠΑΙΘΑ για τον σκοπό αυτό και είναι τα ακόλουθα:
    • * Πρωτόκολλο Διαχείρισης Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού (Ε.ΒΙ.Ε.)
    • * Πρωτόκολλο Πρόληψης Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού (Ε.ΒΙ.Ε.)
    • * Πρωτόκολλο Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού (Ε.ΒΙ.Ε.): Ορισμοί και Εννοιολογικό Υπόβαθρο
    - Σε περίπτωση που το περιστατικό χρήζει αντιμετώπισης που υπερβαίνει τις δυνατότητες διαχείρισης σε επίπεδο σχολικής μονάδας, τότε αναλαμβάνει η τετραμελής ομάδα δράσης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, η οποία αποτελείται από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, έναν Σύμβουλο Εκπαίδευσης, έναν Ψυχολόγο και έναν Κοινωνικό Λειτουργό.

    - Το ΙΕΠ, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» υλοποιεί δράσεις και προγράμματα για την αντιμετώπιση ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, όπως:
    • * ανάπτυξη επιμορφωτικού και ενημερωτικού υλικού
    • * υλοποίηση επιμορφώσεων Ομάδων Δράσης, Στελεχών Εκπαίδευσης και εκπαιδευτικών
    • * διενέργεια ερευνών αποτύπωσης και αποτίμησης
    • * υποστηρικτικές δράσεις και δράσεις στη σχολική μονάδα.
    Πλαίσιο παιδαγωγικών μέτρων

    Ο νέος κανονισμός λειτουργίας των σχολείων, που άρχισε να εφαρμόζεται κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά προβλέπει τα εξής:

    - Απαγορεύεται η εμφανής κατοχή και χρήση κινητού τηλεφώνου, με εξαίρεση τις ιατρικές εφαρμογές.

    -Αν διαπιστωθεί ότι μαθητής εμφανώς κατέχει ή χρησιμοποιεί κινητό: ο εκπαιδευτικός ενημερώνει τον διευθυντή, ο οποίος επιβάλλει το μέτρο της αποβολής για μία ημέρα.

    -Φωτογράφιση / Βιντεοσκόπηση: Ενημερώνεται ο διευθυντής αμέσως, παραδίδεται το κινητό, ειδοποιούνται οι κηδεμόνες, αξιολογείται παιδαγωγικά το περιστατικό και είτε εφαρμόζεται από τον διευθυντή το μέτρο της αποβολής μέχρι 3 ημέρες, είτε, σε περίπτωση ιδιαιτέρως αποκλίνουσας συμπεριφοράς, γίνεται παραπομπή στον Σύλλογο Διδασκόντων, ο οποίος αξιολογεί τις συνθήκες τέλεσης της πράξης και την ενδεχόμενη παραβίαση προσωπικών δεδομένων και εφαρμόζει το μέτρο της αποβολής μέχρι 5 ημέρες.

    Για φωτογράφιση / βιντεοσκόπηση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων ισχύει η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος (εφαρμόζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων). Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται σε εξαιρετικά αποκλίνουσα/ες συμπεριφορά/ές ή επαναλαμβανόμενες αποκλίνουσες συμπεριφορές και ιδίως για συμπεριφορές που συνιστούν ενδοσχολική βία και εκφοβισμό (σωματική, λεκτική, ψυχολογική, συναισθηματική, κοινωνική, ρατσιστική, σεξουαλική, ηλεκτρονική, διαδικτυακή ή άλλη βία και παραβατική συμπεριφορά που πλήττει τη σχολική κοινότητα).

    Πάντα κατά τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, από την έναρξη της σχολικής χρονιάς έχουν επιβληθεί 813 αποβολές (ως την 29η Σεπτεμβρίου) σε όλη τη χώρα για παραβίαση του μέτρου απαγόρευσης εμφανούς κατοχής και χρήσης κινητού τηλεφώνου.

    Πηγή: Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων - Protothema.gr
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο