Ο Υπουργός Υποδομών μας ανακοίνωσε τη λύση που επιλέγει για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου. Μας δήλωσε ότι τελικά αποφάσισε και συμφώνησε ν΄ αλλάξει την πορεία ενός εγκεκριμένου, χρηματοδοτημένου και υλοποιούμενου έργου, για να το κατασκευάσει ακολουθώντας ένα δικό του σκεπτικό, αμφίβολης προοπτικής και σίγουρα χρονοβόρο.
Μας ανακοίνωσε ότι αποφάσισε και συμφώνησε να ενταχθεί ξανά το έργο στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού. Δηλαδή, ο Υπουργός αποφάσισε, μετά από έξι μήνες καθυστέρησης, να επιστρέψει το έργο εκεί απ’ όπου απεντάχθηκε το 2013, κατόπιν αποφάσεως της τότε συγκυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας-ΠΑΣΟΚ. Αυτό, ο υπουργός, το παρουσιάζει ως επιτυχία!!! Προφανώς ξεχνάει ότι τότε το απένταξαν ως ασύμφορο, με διπλάσιο κατασκευαστικό κόστος από το σημερινό. Τώρα, μας λέει ότι το έργο δεν θα στοιχίσει στο Ελληνικό Δημόσιο ούτε ένα ευρώ παραπάνω από το κόστος που έχει ήδη προβλεφθεί. Αλήθεια, πως θα γίνει αυτό; Έχει καταφέρει ο Υπουργός να εξασφαλίσει και οι εταιρίες της παραχώρησης έχουν δεχθεί εκπτώσεις, οι οποίες αντιστοιχούν στο σημερινό προβλεπόμενο κατασκευαστικό κόστος εκτέλεσης του έργου; Αν οι εταιρίες της παραχώρησης δέχθηκαν το 2020 να κατασκευάσουν το έργο με το μισό κόστος, γιατί το 2013 δεν μπορούσαν να το κατασκευάσουν με το διπλάσιο κόστος;
Περαιτέρω, ο Υπουργός ομολόγησε ότι για τα σχέδια του αυτά δεν έχει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και κάποια στιγμή το επόμενο εξάμηνο ελπίζει (!!!) ότι θα την έχει. Όλοι, βέβαια, γνωρίζουν ότι το έργο με την υλοποιούμενη σημερινή μορφή του έχει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τη χρηματοδότησή του. Φυσικά, ο Υπουργός, σαν έτοιμος από καιρό, δηλώνει ότι ακόμα και σε περίπτωση μη έγκρισης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δεν θα πρέπει να υπάρξει λόγος ανησυχίας για τους Ηλείους πολίτες, καθώς θα προχωρήσει σε νέο διαγωνισμό!!! Εκεί, όμως, ομολογεί ότι θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για την ολοκλήρωση του έργου. Αντιλαμβανόμαστε όλοι τί θα συμβεί και πως το έργο μετατίθεται στο αβέβαιο μέλλον.
Επίσης ο κ. Καραμανλής, ομολόγησε ότι προκειμένου να ξεκινήσει να υλοποιείται το πλάνο του με βάση τα δικά του χρονοδιαγράμματα, βασίζεται στη καλή θέληση των εγκατεστημένων εργολάβων, ώστε αυτοί να μην κινηθούν νομικά. Μα ήδη, μέσω των δημοσιευμάτων, γνωρίζουμε ότι υπάρχει εργολάβος που έχει δηλώσει ότι θα προσφύγει σε περίπτωση που δεν τηρηθούν οι όροι της σύμβασης που έχει υπογράψει. Το γεγονός αυτό, θα μεταφέρει, αυτόματα, το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου στο αόριστο μέλλον, καθώς θα μπούμε σε χρονοβόρες αντιδικίες, με αποτέλεσμα να παγώσουν οι οποιεσδήποτε εξελίξεις. Παρόλα αυτά, ο υπουργός δηλώνει σίγουρος ότι το έργο θα ολοκληρωθεί, χωρίς απρόοπτα! Δυστυχώς, είναι βέβαιη η καθυστέρηση εκτέλεσης των εργασιών κατασκευής, γεγονός το οποίο θα έχει τραγικές συνέπειες, δεδομένης της επικινδυνότητας του υπάρχοντος δρόμου. Όσοι γνωρίζουν καλά τον χώρο των κατασκευών, κάνουν εκτιμήσεις για τουλάχιστον μια πενταετία επιπλέον της σημερινής ορισμένης ημερομηνίας ολοκλήρωσης του έργου (2023).
Ομολόγησε, ακόμα, ο Υπουργός ότι θα καταβληθούν αποζημιώσεις στους εργολάβους των πέντε εγκατεστημένων εργολαβιών, οι οποίοι έχουν ξεκινήσει τις εργασίες. Ταυτόχρονα λέει ο κ. Καραμανλής ότι δεν θα κοστίσει το έργο επιπλέον στο Δημόσιο. Τις αποζημιώσεις όμως ποιος θα τις πληρώσει αν όχι ο Ελληνικός Λαός; Για τα διόδια που θα πληρώνουν οι διερχόμενοι πολίτες ούτε λόγος…
Ο Υπουργός και η κυβέρνηση παρέλαβαν από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ένα έργο που έχει ήδη ξεκινήσει να κατασκευάζεται, εγκεκριμένο και χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης το 2023. Αντί να προχωρήσει στις προβλεπόμενες από το νόμο ενέργειες, όπως υποχρεούται, ώστε να ολοκληρωθεί ο ζωτικής σημασίας αυτοκινητόδρομος για τους Ηλείους πολίτες, επιλέγει να το βάλει σε περιπέτειες με αμφίβολο αποτέλεσμα και χρόνο ολοκλήρωσης.
Η ιστορία θα κρίνει την κυβέρνηση με βάση τα πεπραγμένα της. Η επιλογή είναι δική της. Δυστυχώς, όμως όσοι ταξιδεύουμε σε αυτό το δρόμο θα υφιστάμεθα τις τραγικές συνέπειες.