Tου Διονύση Καλαματιανού
Είναι πλέον πάγια τακτική της ΝΔ να διαστρεβλώνει την πραγματικότητα συστηματικά, προκειμένου να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα. Η βιομηχανία παραπληροφόρησης που έχει στήσει, με τα προσφιλή της ΜΜΕ στην πρώτη γραμμή, δεν θα μπορούσε να αφήσει απέξω το πολύπαθο έργο του αυτοκινητόδρομου «Πάτρα – Πύργος». Ένα έργο που για χρόνια καρκινοβατούσε, με αποκλειστική ευθύνη των προηγούμενων κυβερνήσεων, για να φτάσει να εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ, να δημοπρατηθεί, να συμβασιοποιηθεί και τελικώς να ξεκινήσει η κατασκευή του επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
Γι’ αυτό, λοιπόν, το έργο, ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών κ. Καραμανλής, αντί να σιωπά και να ζητά συγνώμη για τις εγκληματικές ευθύνες του κόμματός του, που μαζί με το ΠΑΣΟΚ το απένταξαν από την Ολυμπία Οδό το 2013, επειδή οι παραχωρησιούχοι έκριναν ότι δεν θα ήταν κερδοφόρο λόγω χαμηλής κυκλοφορίας (και όχι λόγω της κρίσης, όπως θέλουν να διαδίδουν), εμφανίζεται τώρα ως τιμητής. Εγκαλεί τον ΣΥΡΙΖΑ για δήθεν … «πανωπροίκια» 500 εκ. ευρώ προς τους εργολάβους, θολώνοντας τα νερά, για να κρύψει τις πολιτικές αμαρτίες της Νέας Δημοκρατίας. Διότι, αυτά που καταγγέλλει ο κ. Καραμανλής είναι τα δικά τους «πανωπροίκια» προς τους εργολάβους και τους παραχωρησιούχους των αυτοκινητοδρόμων. Συγκεκριμένα, από τις (σκόπιμες;) καθυστερήσεις, παραλείψεις και αβλεψίες των κυβερνήσεων της ΝΔ, ενεργοποιούνταν οι ρήτρες των συμβάσεων του 2006 (συμβάσεις Σουφλιά), που προέβλεπαν υπέρογκες αποζημιώσεις.
Μάλιστα, το 2013 που «επαναδιαπραγματεύτηκαν» το έργο και αφαίρεσαν κατ΄ απαίτηση των εργολάβων το τμήμα Πάτρα-Πύργος, ως μέρος του Πάτρα-Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα, δεν φρόντισαν να διαπραγματευτούν και τη μείωση των απαιτήσεων των εργολάβων από τις καθυστερήσεις των έργων.
Από το 2015, σε πολύ δύσκολες συνθήκες, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έδωσε τη μάχη για την προστασία του δημοσίου συμφέροντος και την ολοκλήρωση των τελματωμένων έργων, των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας, που αντιμετώπιζαν σύνθετα και μεγάλα προβλήματα. Επέλυσε με σχέδιο και σκληρή δουλειά τα προβλήματα των απαλλοτριώσεων, αρχαιολογικών εργασιών, αδειοδοτήσεων και όλων των άλλων εκκρεμοτήτων, που είχε αφήσει η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ πάνω από δέκα χρόνια. Το ύψος των απαιτήσεων των εργολάβων για τις εκκρεμότητες αυτές είχε ανέλθει άνω του 1,5 δις ευρώ.
Η αλήθεια που κρύβει με περίσσιο πολιτικό θράσος ο κ. Καραμανλής προκύπτει μέσα από τις ίδιες τις συμβάσεις, με επίσημα στοιχεία και αριθμούς. Από την επαναδιαπραγμάτευση των 4 οδικών αξόνων (ΙΟΝΙΑ, ΟΛΥΜΠΙΑ, Ε65, ΜΟΡΕΑΣ), που έκανε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, σε σχέση με τις αρχικές απαιτήσεις κατασκευαστών και παραχωρησιούχων, που προέκυπταν από τις δυσμενέστατες για το δημόσιο συμβάσεις της ΝΔ, πέτυχε συνολικό όφελος 764.477.733 ευρώ για το δημόσιο και τον Έλληνα φορολογούμενο πολίτη.
Οι οικονομικές υπερβάσεις, οι καθυστερήσεις και η λεηλασία των χρημάτων από τον ιδρώτα του Έλληνα πολίτη, στα ημιτελή, ανολοκλήρωτα και διαιωνιζόμενα έργα των αυτοκινητοδρόμων, για πάνω από δέκα χρόνια, είναι φαινόμενα που συντηρήθηκαν και παγιώθηκαν από τη ΝΔ. Επειδή ο ΣΥΡΙΖΑ χάλασε το «πάρτι» της ΝΔ με τους εκλεκτούς της εργολάβους, πετάνε λάσπη συνειδητά, πιστεύοντας ότι θα πείσουν κάποιους για τους ισχυρισμούς τους.
Δυστυχώς γι’ αυτούς, τα γραπτά μένουν και οι αμαρτωλές συμβάσεις των «πανωπροικιών» θα φέρουν για πάντα τη δική τους σφραγίδα, τη σφραγίδα της Νέας Δημοκρατίας.
Το χειρότερο, όμως, είναι ότι δεν υπαναχωρούν από τους σχεδιασμούς τους και επιχειρούν ξανά να καθυστερήσουν την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρας – Πύργου, να επιβαρύνουν με νέα κόστη τους Έλληνες φορολογούμενους και να θέσουν το έργο ξανά σε κίνδυνο, με τραγικές συνέπειες για το νομό μας.