Δευτέρα, 13 Απριλίου 2020 15:34

Πιερρακάκης στον ΘΕΜΑ 104,6: Έρχεται τηλεϊατρική για ασθενείς με covid-19 - Μηδενική χρέωση για την τηλεκπαίδευση

Γράφτηκε από
Ad Slot

Σε δύο μήνες απλοποίηση διαδικασιών στην περίπτωση απώλειας όπως συνέβη με τις γεννήσεις - «Έχουμε προβλέψει ψηφιακές υπογραφές στην νέα ταυτότητα αλλά να βρίσκεται και σαν μορφή εφαρμογής στο κινητό»

Η τηλεϊατρική θα είναι το επόμενο σημαντικό βήμα στο οποίο θα προχωρήσει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σύμφωνα με τον Κυριάκο Πιερρακάκη που μίλησε στον ΘΕΜΑ 104,6.

Όπως είπε, μάλιστα, στο πλαίσιο αυτό θα περιληφθεί και «ένα σύστημα ειδικά για ασθενείς με covid-19 για να τους παρακολουθήσουμε όσους δεν μπουν στο νοσοκομείο και μείνουν στο σπίτι τους» προαναγγέλοντας ότι «θα είναι έτοιμο πιθανώς μέσα στις επόμενες εβδομάδες και θα διευρυνθεί».

Παράλληλα διευκρίνισε ότι «συνεννονηθήκαμε με τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους για τις ιστοσελίδες που παρέχουν εκπαιδευτικό υλικό να υπάρχει μηδενική χρέωση».

«Βήμα-βήμα κάνουμε πιο πολλά μπορούμε για όσους περισσότερους με σύνθημα να μην μείνει κανείς πίσω» είπε ο κ. Πιερρακάκης.

Εμφανίστηκε, επίσης, καθησυχαστικός ότι «αντέχουν τα δίκτυα ειδικά αν συγκρίνετε με δημοσιεύματα για προβλήματα που υπήρξαν σε άλλες πιο ψηφιακά προηγμένες χώρες».

Όπως είπε την περίοδο του κορωνοϊού «στόχος μας ήταν να ενδυναμώσουμε τον πολίτη. Αρχικά με πράγματα που θα γίνονταν αλλά τα επιταχύναμε όπως η άυλη συνταγογράφηση και άλλα τα έφερε η συγκυρία όπως το 13033».

Ειδικά για την άυλη συνταγογράφηση είπε ότι οι εγγραφές συνεχίζονται με ρυθμό 10.000 την ημέρα κυρίως από ασθενείς με χρόνια νοσήματα και όχι μόνο. Μιλώντας για τα επόμενα βήματα του υπουργείου αναφέρθηκε στην απλοποίηση των διαδικασιών σε περίπτωση θανάτου όπως συνέβη, αντίστοιχα, με τις διαδικασίες για τη γέννηση. «Αν στη γέννηση είχα 5 διαδικασίες στην απώλεια οι διαδικασίες είναι 13. Πρέπει σε ψυχολογική κατάσταση κακή να κάτσεις σε 13 ουρές και αυτό είναι απάνθρωπο. Αυτό θα λυθεί σε δύο μήνες το πολύ».

Παράλληλα ο κ. Πιερρακάκης είπε ότι «θα γίνει πιο εύκολη η έκδοση διπλώματος οδήγησης, θα γίνει το ίδιο και για τον ΤΑΠ. Στόχος μας το gov.gr να είναι το μόνο σημείο διεπαφής με το κράτος».

Όσον αφορά τις νέες ταυτότητες και τον μοναδικό ψηφιακό αριθμό του πολίτη είπε, για το δεύτερο ότι «θα είναι σαν τον σημερινό ΑΦΜ και θα αφορά το σύνολο των δραστηριοτήτων με το κράτος. Το πολύ σε μια διετία θα είναι έτοιμο αυτό».

Για τις ταυτότητες, δε, είπε ότι «έχουμε προβλέψει ψηφιακές υπογραφές στην ταυτότητα αλλά να βρίσκεται και σαν μορφή εφαρμογής στο κινητό» εξηγώντας ότι «θα χρειαστούμε 1,5 χρόνο για την υλοποίηση» όταν ολοκληρωθεί ο σχετικός διαγωνισμός από το υπ. Προστασίας του Πολίτη.

Εξήγγειλε τέλος νομοθετική πρωτοβουλία στον κώδικα ψηφιακής διακυβέρνησης καθώς «ακόμα και τώρα πολλοί χρειάζεται να πάνε κάθε χρόνο ή ανά κάποια χρόνια στοιχεία στις τράπεζες και αυτό θα το σταματήσουμε. Θα πρέπει να μπορεί η τάπεζα με τη συνάινεση του πολίτη να τα αντλεί από το Δημόσιο».

Πηγή: Protothema.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 13 Απριλίου 2020 12:01

Σχετικά Άρθρα

  • Σχολεία: Περισσότερες από 6.000 αποβολές για χρήση κινητού από τον Σεπτέμβρη
    Σχολεία: Περισσότερες από 6.000 αποβολές για χρήση κινητού από τον Σεπτέμβρη

    «Θεαματικά καλό» χαρακτήρισε το μέτρο της απαγόρευσης των κινητών στα σχολεία ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας νωρίτερα σήμερα, Δευτέρα, στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, αναφέροντας επίσης ότι από την αρχή της σχολικής χρονιάς και την έναρξη της εφαρμογής του μέτρου έχουν καταγραφεί 6.043 αποβολές.

    Ο υπουργός αναφέρθηκε και στις καταγγελίες ενδοσχολικής βίας που έχουν καταγραφεί στην πλατφόρμα stop-bullying, σημειώνοντας ότι συνολικά από τότε που άρχισε η λειτουργία της έχουν καταγραφεί 501 αναφορές, εκ των οποίων οι 213 φέτος.

    Έρχονται διαγραφές για τους αιώνιους φοιτητές

    Σχετικά με το ζήτημα των «αιωνίων φοιτητών», ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι θα εφαρμοστεί ο νόμος, ο οποίος έχει ψηφιστεί από το 2022 και προβλέπει ανώτατη διάρκεια φοίτησης. Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο ζήτημα της ασφάλειας των πανεπιστημίων, χαρακτηρίζοντας «βελτιωμένη» την εικόνα στο κομμάτι αυτό.

    Τέλος, αναφορικά με τα μη κρατικά πανεπιστήμια, ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον και εκτίμησε πως θα υπάρχουν «αρκετές αιτήσεις» από την πρώτη χρονιά.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Μισθός 609 ευρώ για σπουδαστές στις Στρατιωτικές Σχολές - Τι ανακοίνωσαν Δένδιας-Πιερρακάκης
    Μισθός 609 ευρώ για σπουδαστές στις Στρατιωτικές Σχολές - Τι ανακοίνωσαν Δένδιας-Πιερρακάκης

    Δέσμη μέτρων για την αντιμετώπιση της μείωσης εισακτέων στις Ανώτατες Στρατιωτικές Σχολές, ανακοίνωσαν σήμερα Πέμπτη 10 Οκτωβρίου, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας και ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης.

    Ο κ. Δένδιας, παρουσιάζοντας το πρόβλημα, ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι το 2020 το ποσοστό κάλυψης των θέσεων στις Ανώτατες Στρατιωτικές Σχολές της χώρας προσέγγιζε το 99% και το 2024 μειώθηκε σε 64%, ενώ ειδικότερα στη Σχολή Ευελπίδων το ποσοστό κάλυψης ήταν 100% το 2020 και έχει περιοριστεί σε μόλις 34%.

    Τόνισε ότι, παράλληλα, παρουσιάζεται αυξανόμενη αποχώρηση σπουδαστών κατά το πρώτο έτος φοίτησης, αναφέροντας ότι το 2020% το ποσοστό ήταν 6%, το 2021 ανήλθε σε 20%, το 2022 σε 15%, το 2023 σε 18%, ενώ το 2024 σε 7%.

    Ο κίνδυνος, κατά τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, είναι η υποστελέχωση των Ενόπλων Δυνάμεων με συνεπακόλουθο την αδυναμία υποστήριξης των σύγχρονων οπλικών συστημάτων και την υποβάθμιση του ποιοτικού στοιχείου των Ενόπλων Δυνάμεων.

    Οι παρεμβάσεις

    Όπως ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης, οι πρώτες παρεμβάσεις, στο πλαίσιο της εκστρατείας προσέλκυσης νέων στις Ένοπλες Δυνάμεις, αφορούν σε κίνητρα που θα καταστήσουν ελκυστικότερη την εισαγωγή και φοίτηση στις Στρατιωτικές Σχολές, όπως:

    - Δυνατότητα εισαγωγής από τρία επιστημονικά πεδία και επαγγελματικά λύκεια

    - Αύξηση αποδοχών σπουδαστών στρατιωτικών σχολών

    - Βελτίωση κτιριολογικών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού

    - Νέες δυνατότητες για έρευνα, εξειδίκευση και εξέλιξη.

    Με μισθό 609 ευρώ οι σπουδαστές και πρόσβαση από τρία Πεδία

    Εξειδικεύοντας, ο κ. Δένδιας επισήμανε ότι αναφορικά με την αύξηση των αποδοχών των σπουδαστών στρατιωτικών σχολών, τετραπλασιάζονται οι αποδοχές των σπουδαστών Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων από 165 ευρώ σε 609 ευρώ, ενώ διπλασιάζονται οι αποδοχές των Ανώτατων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών από 124 σε 249 ευρώ.

    Επιπλέον, θα τους χορηγείται φοιτητικό πάσο και θα διπλασιαστούν τα κονδύλια υποστήριξης σπουδών και παροχών στους σπουδαστές.

    Όσον αφορά τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση κτιριακών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού θα προχωρήσουν έργα ύψους 19,7 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων σε Σχολή Ευελπίδων, Σχολή Ικάρων, Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων και Σχολή Αξιωματικών Νοσηλευτικής, ενώ θα γίνουν και έργα αναβάθμισης 18,1 εκατ. ευρώ από δωρεές για τις αίθουσες διδασκαλίας, τους κοιτώνες, τη βιβλιοθήκη, το εντευκτήριο και τις αίθουσες ψυχαγωγίας στη Σχολή Ευελπίδων, το αμφιθέατρο και τους κοιτώνες της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, τα εστιατόρια και μαγειρεία της Σχολής Ικάρων καθώς και τις αίθουσες διδασκαλίας, τα εστιατόρια και μαγειρεία της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών.

    Αναφορικά με τις νέες δυνατότητες για έρευνα, εξειδίκευση και εξέλιξη θα χορηγούνται διδακτορικοί τίτλοι σπουδών από τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα σε τομείς αιχμής, θα προχωρήσει η σύνδεση διδακτορικής έρευνας με το Οικοσύστημα Αμυντικής Καινοτομίας, θα χορηγούνται μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών από τη Σχολή Εθνικής Άμυνας και την Ανώτατα Διακλαδική Σχολή Πολέμου, θα αναδειχθούν τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα σε Κέντρα Αριστείας, καθιερώνεται ο θεσμός του Στρατιωτικού Διδακτικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και θα γίνει διασύνδεση με ΑΕΙ στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

    Η εκστρατεία προσέλκυσης νέων στις Ένοπλες Δυνάμεις περιλαμβάνει καμπάνια ενημέρωσης για τις προοπτικές καριέρας στις Ένοπλες Δυνάμεις, στοχευμένες δράσεις στα σχολεία, ενώ ήδη διεξάγονται δράσεις, όπως ο πλους μαθητών στο πλαίσιο της Ναυτικής εβδομάδας αλλά και η χρήση εξομοιωτών πτήσης της Πολεμικής Αεροπορίας.

    Οι δράσεις που δρομολογούνται

    Μακροπρόθεσμα, ο κ. Δένδιας ανακοίνωσε ότι οι δράσεις που δρομολογούνται ώστε να καταστούν οι Ένοπλες Δυνάμεις πιο ελκυστικές στις νέες και τους νέους αφορούν σε νέες δυνατότητες σταδιοδρομίας με νέα σύγχρονη δομή δυνάμεων, νέο σύστημα εξέλιξης, νέο πιο δίκαιο μισθολόγιο, νέο σύστημα μεταθέσεων με κίνητρα και το πλέον τεχνολογικά εξελιγμένο και καινοτόμο περιβάλλον.

    Αναφορικά με την ουσιαστική στήριξη των στελεχών και των οικογενειών τους, ο κ. Δένδιας εξήγησε ότι σχετικά με την παροχή στέγης ήδη είναι σε εξέλιξη πρόγραμμα κατασκευής 1.000 κατοικιών με στόχο τις 3.000 κατοικίες το 2030. Επίσης, θα προχωρήσει η αναβάθμιση των παιδικών σταθμών, το Κέντρο Ειδικής Αναπτυξιακής Φροντίδας Παιδιών για την αντιμετώπιση αναπτυξιακών διαταραχών παιδιών στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, η δημιουργία Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης ΑμεΑ, η αξιοποίηση των ΑμεΑ από τις Ένοπλες Δυνάμεις, θα βελτιωθεί η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη με το νομοσχέδιο να βρίσκεται σε τελική επεξεργασία, ενώ θα δημιουργηθεί και Μονάδα Φροντίδας Αποστράτων με στόχο τη φιλοξενία των ευάλωτων.

    Από την πλευρά του, ο κ. Πιερρακάκης υπογράμμισε ότι οι πρώτες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής θα γίνουν το 2026 και δεσμεύτηκε ότι το φοιτητικό πάσο θα χορηγείται και στους σπουδαστές των στρατιωτικών σχολών.

    Αναλυτικά όσα ανακοινώθηκαν:

    ΝΙΚΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ - Υπουργός Άμυνας

    - το 2020 το ποσοστό κάλυψης των θέσεων στις Ανώτατες Στρατιωτικές Σχολές της χώρας προσέγγιζε το 99% και το 2024 μειώθηκε σε 64%, ενώ ειδικότερα στη Σχολή Ευελπίδων το ποσοστό κάλυψης ήταν 100% το 2020 και έχει περιοριστεί σε μόλις 34%.

    - παρουσιάζεται αυξανόμενη αποχώρηση σπουδαστών κατά το πρώτο έτος φοίτησης, αναφέροντας ότι το 2020% το ποσοστό ήταν 6%, το 2021 ανήλθε σε 20%, το 2022 σε 15%, το 2023 σε 18%, ενώ το 2024 σε 7%.

    -  Δεν μπορεί να λειτουργήσουν οι ένοπλες δυνάμεις αν συνεχιστεί αυτό

    -  Αύξηση αποδοχών σπουδαστών στρατιωτικών σχολών.

    -  Οι αποδοχές των σπουδαστών Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων από 165 ευρώ σε 609 ευρώ, ενώ διπλασιάζονται οι αποδοχές των Ανώτατων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών από 124 σε 249 ευρώ

    -  Οι Στρατιωτικές Σχολές θα μπορούν να χορηγούν διδακτορικά σε συνεργασία με άλλους ακαδημαϊκούς φορείς.Υπάρχει διασύσνδεη των διδακτορικών τίτλων- της έρευνας με το δημιουγούμενο σύστημα αμυντικής καινοτομίας.

    - Xορήγηση μεταπτυχιακών τίτλων και κατά την καριέρα.

    - Έχουμε συνενοηθεί με το Υπουργείο Παιδείας να κάνουμε καμπάνια ενημέρωσης για το τι είναι ο αξιωματικός. Στοχευμένες δράσεις στα σχολεία Day camp στις στρατιωτικές εγκαταστάσεις να ζει μία ολόκληρη ημέρα. Επισκέψεις σχολείων στις εγκαταστάσεις, ενώ ήδη διεξάγονται δράσεις, όπως ο πλους μαθητών στο πλαίσιο της Ναυτικής εβδομάδας. Χρήση εξομοιωτών και κυρίως πτήσης.

    - Στους φοιτητές θα χορηγείται ακαδημαϊκή ταυτότητα.

    - Νέο σύστημα μετάθεσης, νέο μισθολόγιο. Αν η πατρίδα θέλει να έχει τους καλύτερους θα πρέπει να έχει άλλο μισθολόγιο.

    -  δωρεάν στέγη - το πρόγραμμα που έχουμε σχεδιάσει είναι για 3000 κατοικίες

    -  κάθε οικογένεια να μπορεί να αφήνει σε βρεφονηπιακό σταθμό.

    -  θα δημιουργήσουμε κέντρα αναπτυξιακής φροντιδας παιδιών - ειδικές δομές με παιδιά με αυτισμό

    -  βελτιωμένη ιατρική περίθαλψη και δημιουργία μονάδας φροντίδας αποστράτων. Θέλουμε να δημιουργείται η αίσθηση ότι είμαστε μία οικογένεια.

    ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ - Υπουργός Παιδείας

    -  Οι υποψήφιοι θα μπορούν να εισάγονται στις Στρατιωτικές Σχολές από τρία Επιστημονικά Πεδία: το 2ο, 3ο και 4ο. Θα αλλάξει από το 2026 - Αυτό τετραπλασιάζει την δεξαμενή υποψηφίων. Το 10% των αποφοίτων των ΕΠΑΛ μπορεί να δοθεί και εδώ.

    -  Βελτίωση κτιριολογικών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού

    -  Νέες δυνατότητες για έρευνα, εξειδίκευση και εξέλιξη.

    Πηγή: Cnn.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/ EUROKINISSI

  • Πιερρακάκης: 813 αποβολές για χρήση κινητών σε σχολεία - 407 αναφορές για bullying από τον Απρίλιο στην ειδική πλατφόρμα
    Πιερρακάκης: 813 αποβολές για χρήση κινητών σε σχολεία - 407 αναφορές για bullying από τον Απρίλιο στην ειδική πλατφόρμα

    Η μάχη απέναντι στον σχολικό εκφοβισμό άρχισε να φέρνει αποτελέσματα, τονίζει ο Κυριάκος Πιερρακάκης - Το 53% των αναφορών για bullying αφορά στη δευτεροβάθμια και το 47% στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

    Για τα πρώτα αποτελέσματα του πλαισίου παρεμβάσεων του υπουργείου Παιδείας για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης, δίνοντας παράλληλα μια πρώτη εικόνα των δεδομένων για τις αναφορές στην πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr , καθώς επίσης και για την εφαρμογή του μέτρου απαγόρευσης χρήσης κινητών στις αίθουσες των σχολείων.
    «Η μάχη απέναντι στον σχολικό εκφοβισμό είναι διαρκής και άρχισε να φέρνει αποτελέσματα», είπε ο κ. Πιερρακάκης και πρόσθεσε: «Οι γονείς και οι μαθητές δεν φοβούνται πια να μιλήσουν. Στην πλατφόρμα stop-bullying έχουν υποβληθεί 407 αναφορές. Εξετάζονται μία προς μία και δίνεται λύση είτε μέσα στο σχολείο, είτε στη δευτεροβάθμια επιτροπή που ενεργοποιείται στα πιο σοβαρά περιστατικά».

    Όσον αφορά στην εφαρμογή του νέου κανονισμού λειτουργίας των σχολείων, ο υπουργός επεσήμανε: «Οι εκπαιδευτικοί αγκάλιασαν την απαγόρευση των κινητών, τα οποία χρησιμοποιούνταν και σαν εργαλεία καταγραφής περιστατικών bullying. Ήδη έχουν επιβληθεί 813 αποβολές για χρήση κινητών, που σημαίνει ότι το μέτρο λειτουργεί».

    Επιπλέον, ο κ. Πιερρακάκης αναγνώρισε τη σημασία πλαισίωσης των μέτρων αυτών με περαιτέρω στελέχωση των σχολείων με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. «Ούτε η πλατφόρμα, ούτε η απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων μπορούν από μόνα τους να λύσουν το τεράστιο πρόβλημα. Γι' αυτό αυξήσαμε συντριπτικά τον αριθμό των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία. Από τους περίπου 360 μόνιμους που ήταν πριν από πέντε χρόνια, πλέον αγγίζουν τους 4.800 και θα ενισχύονται διαρκώς, ενώ κάθε χρόνο προσλαμβάνονται περίπου 2.000 αναπληρωτές. Όποιο παιδί και όποια οικογένεια κρίνεται πως έχει ανάγκη ψυχολογική υποστήριξη στο σχολείο, θα βρούμε τον τρόπο να δώσουμε τη βοήθεια που χρειάζεται», πρόσθεσε ο υπουργός.

    Τι δείχνουν τα στοιχεία

    Η συντριπτική πλειονότητα των αναφορών στην πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr που ξεκίνησε να λειτουργεί τον Απρίλιο έχει υποβληθεί από γονείς, ενώ μοιρασμένες είναι αριθμητικά οι αναφορές των περιστατικών που αφορούν στη δευτεροβάθμια και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

    Σύμφωνα με τους αριθμούς του υπουργείου στην πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr από τον Απρίλιο του 2024 ως τις 29 Σεπτεμβρίου 2024 έχουν υποβληθεί συνολικά 407 αναφορές. Από αυτές, το 53% αφορά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και το 47% στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Επιπλέον, οι 359 αναφορές υπεβλήθησαν από γονείς και οι 48 από μαθητές.

    Σχετικά με τις αναφορές που υπεβλήθησαν από γονείς, 134 είναι πλέον υποθέσεις που έκλεισαν, καθώς έγινε πλήρης διαχείριση, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα και οι 40 είναι σε διαδικασία παιδαγωγικής παρέμβασης, με βάση τα πρωτόκολλα παρέμβασης. Ακόμη, οι 13 είναι εντός αρμοδιότητας πλατφόρμας και πρόκειται να ξεκινήσει διαχείρισή τους άμεσα, ενώ 61 αναφορές έχουν υποβληθεί χωρίς να έχει ξεκινήσει ακόμα διαχείρισή τους.

    Σχετικά με τις αναφορές που υπεβλήθησαν από μαθητές, από τις 48 συνολικά, οι 21 υποθέσεις θεωρούνται πλέον κλειστές, καθώς έγινε πλήρης διαχείριση, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα και μία είναι αυτή τη στιγμή σε διαδικασία παιδαγωγικής παρέμβασης, με βάση τα πρωτόκολλα παρέμβασης. Επιπλέον, 4 αναφορές είναι εντός αρμοδιότητας πλατφόρμας και πρόκειται να ξεκινήσει η διαχείρισή τους άμεσα και 8 αναφορές έχουν υποβληθεί χωρίς να έχει ξεκινήσει ακόμα η διαχείρισή τους.

    Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στατιστικά στοιχεία για το είδος εκφοβισμού που έχει καταγγελθεί. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, από τις 407 αναφορές που έχουν υποβληθεί:
    • - Το 77% αφορά σε ψυχολογικό bullying,
    • - Το 48% αφορά σε κοινωνικό bullying,
    • - Το 56% αφορά σε σωματικό bullying,
    • - Το 18% αφορά σε ηλεκτρονικό /διαδικτυακό bullying
    Νέες προσλήψεις
    Στα σχολεία της επικράτειας υπηρετούν σήμερα, μετά και τους τελευταίους διορισμούς, σχεδόν 4.800 μόνιμοι ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί, ενώ κάθε χρόνο προσλαμβάνονται επιπλέον αναπληρωτές.

    Για την τρέχουσα σχολική χρονιά, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, έχουν προσληφθεί 761 ψυχολόγοι και 760 κοινωνικοί λειτουργοί και υπολογίζεται ότι θα προσληφθούν άλλοι 1.000 αναπληρωτές των ειδικοτήτων αυτών, εκ των οποίων τα 2/3 θα είναι ψυχολόγοι.

    Το 2020, πριν την έναρξη των διορισμών, στα σχολεία υπηρετούσαν 184 μόνιμοι ψυχολόγοι και 175 μόνιμοι κοινωνικοί λειτουργοί.

    Θεσμικό πλαίσιο

    Με αφετηρία τον νόμο 5029/2023, δημιουργήθηκε θεσμικό πλαίσιο που καθορίζει, πέραν της λειτουργίας της πλατφόρμας stop-bullying.gov.gr , πρωτόκολλα πρόληψης και διαχείρισης της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, επιμορφώσεις και υποστηρικτικές δράσεις στα σχολεία.

    -Δικαίωμα πρόσβασης στην πλατφόρμα και υποβολής επώνυμης αναφοράς έχουν οι γονείς/έχοντες την επιμέλεια μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (μέσω κωδικών Taxis) και μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (μέσω κωδικών Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου).

    - Κάθε αναφορά, μόλις υποβληθεί, λαμβάνει μοναδικό αριθμό υποβολής, μέσω του οποίου ο ενδιαφερόμενος μπορεί να παρακολουθεί την πορεία της.

    - Οι αναφορές εξετάζονται κατά προτεραιότητα με βάση τη σοβαρότητά τους από τους Υπεύθυνους Χειρισμού Αναφορών στη σχολική μονάδα. Αυτοί είναι ο διευθυντής και εκπαιδευτικός (ορίζεται από τον διευθυντή) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και ο διευθυντής και ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

    - Για την εξέταση των αναφορών λαμβάνονται υπόψη τα πρωτόκολλα αντιμετώπισης ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία έχει συντάξει η Επιστημονική Επιτροπή που έχει συσταθεί στο ΥΠΑΙΘΑ για τον σκοπό αυτό και είναι τα ακόλουθα:
    • * Πρωτόκολλο Διαχείρισης Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού (Ε.ΒΙ.Ε.)
    • * Πρωτόκολλο Πρόληψης Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού (Ε.ΒΙ.Ε.)
    • * Πρωτόκολλο Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού (Ε.ΒΙ.Ε.): Ορισμοί και Εννοιολογικό Υπόβαθρο
    - Σε περίπτωση που το περιστατικό χρήζει αντιμετώπισης που υπερβαίνει τις δυνατότητες διαχείρισης σε επίπεδο σχολικής μονάδας, τότε αναλαμβάνει η τετραμελής ομάδα δράσης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, η οποία αποτελείται από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, έναν Σύμβουλο Εκπαίδευσης, έναν Ψυχολόγο και έναν Κοινωνικό Λειτουργό.

    - Το ΙΕΠ, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» υλοποιεί δράσεις και προγράμματα για την αντιμετώπιση ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, όπως:
    • * ανάπτυξη επιμορφωτικού και ενημερωτικού υλικού
    • * υλοποίηση επιμορφώσεων Ομάδων Δράσης, Στελεχών Εκπαίδευσης και εκπαιδευτικών
    • * διενέργεια ερευνών αποτύπωσης και αποτίμησης
    • * υποστηρικτικές δράσεις και δράσεις στη σχολική μονάδα.
    Πλαίσιο παιδαγωγικών μέτρων

    Ο νέος κανονισμός λειτουργίας των σχολείων, που άρχισε να εφαρμόζεται κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά προβλέπει τα εξής:

    - Απαγορεύεται η εμφανής κατοχή και χρήση κινητού τηλεφώνου, με εξαίρεση τις ιατρικές εφαρμογές.

    -Αν διαπιστωθεί ότι μαθητής εμφανώς κατέχει ή χρησιμοποιεί κινητό: ο εκπαιδευτικός ενημερώνει τον διευθυντή, ο οποίος επιβάλλει το μέτρο της αποβολής για μία ημέρα.

    -Φωτογράφιση / Βιντεοσκόπηση: Ενημερώνεται ο διευθυντής αμέσως, παραδίδεται το κινητό, ειδοποιούνται οι κηδεμόνες, αξιολογείται παιδαγωγικά το περιστατικό και είτε εφαρμόζεται από τον διευθυντή το μέτρο της αποβολής μέχρι 3 ημέρες, είτε, σε περίπτωση ιδιαιτέρως αποκλίνουσας συμπεριφοράς, γίνεται παραπομπή στον Σύλλογο Διδασκόντων, ο οποίος αξιολογεί τις συνθήκες τέλεσης της πράξης και την ενδεχόμενη παραβίαση προσωπικών δεδομένων και εφαρμόζει το μέτρο της αποβολής μέχρι 5 ημέρες.

    Για φωτογράφιση / βιντεοσκόπηση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων ισχύει η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος (εφαρμόζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων). Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται σε εξαιρετικά αποκλίνουσα/ες συμπεριφορά/ές ή επαναλαμβανόμενες αποκλίνουσες συμπεριφορές και ιδίως για συμπεριφορές που συνιστούν ενδοσχολική βία και εκφοβισμό (σωματική, λεκτική, ψυχολογική, συναισθηματική, κοινωνική, ρατσιστική, σεξουαλική, ηλεκτρονική, διαδικτυακή ή άλλη βία και παραβατική συμπεριφορά που πλήττει τη σχολική κοινότητα).

    Πάντα κατά τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, από την έναρξη της σχολικής χρονιάς έχουν επιβληθεί 813 αποβολές (ως την 29η Σεπτεμβρίου) σε όλη τη χώρα για παραβίαση του μέτρου απαγόρευσης εμφανούς κατοχής και χρήσης κινητού τηλεφώνου.

    Πηγή: Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων - Protothema.gr
  • Πιερρακάκης: Απαγορεύoνται τα κινητά στα σχολεία και στα διαλείμματα με το νέο κανονισμό
    Πιερρακάκης: Απαγορεύoνται τα κινητά στα σχολεία και στα διαλείμματα με το νέο κανονισμό

    Σε διευκρινήσεις για τον νέο κανονισμό λειτουργίας στα σχολεία σε ό,τι αφορά τη χρήση κινητών τηλεφώνων προχώρησε ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης.

    Ο υπουργός αφού πρώτα επικαλέστηκε έρευνα που ξεκίνησε από την Unesco, από την οποία προκύπτει ότι ένας μαθητής που έχει κάνει χρήση κινητού τηλεφώνου χρειάζεται 20 λεπτά για να μπορέσει να επανέλθει στο περιβάλλον της τάξης, ξεκαθάρισε ότι απαγορεύεται η εμφανής κατοχή και χρήση ακόμη και στο διάλειμμα. Σε διαφορετική περίπτωση θα υπάρχει μία μέρα αποβολή.

    Ο ίδιος στη συνέχεια σημείωσε μιλώντας στο ΣΚΑΪ ότι «στην πιο ακραία περίπτωση που κάποιο παιδί έχει βιντεοσκοποπηθεί σε πολύ προσωπική στιγμή, αυτός που το κατέγραψε θα αλλάζει σχολικό περιβάλλον».

    Σύμφωνα με τον κ. Πιερακκάκη «είναι εργαλεία που μας ζητούσαν οι εκπαιδευτικοί επίμονα από την περασμένη σχολική χρονιά».

    «Γνωρίζουμε ότι τα εργαλεία θα χρειαστούν χρόνο αλλά είναι ζήτημα δημόσιας υγείας. Δεν είναι ζήτημα τεχνοφοβίας αλλά πρέπει να αλλάξει το πώς θα χρησιμοποιείται το κινητο» πρόσθεσε ο υπουργός Παιδείας.

    Το πρόγραμμα Μαριέττα Γιαννάκου για τα σχολεία

    Ο Κυριάκος Πιερρακάκης αναφέρθηκε και στο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» ύψους 250 εκατ. ευρώ που ανακοίνωσε στη ΔΕΘ ο Κυριάκος Μητσοτάκης για την ανακαίνιση σχολείων σε όλη τη χώρα.

    Αποκάλυψε πως το απόγευμα θα γίνει η πρώτη σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό με τη συμμετοχή του ίδιου, του Χρήστου Σταϊκούρα, του Θοδωρή Λιβάνιου και άλλων συναρμόδιων.

    Το πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων θα ξεκινήσει φέτος είπε ο υπουργός Παιδείας εξηγώντας ότι σε όλη τη χώρα υπάρχουν 12.812 σχολικά κτήρια εκ των οποίων τα 5.000 είναι νηπιαγωγεία.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Συνάντηση Παναγιωτόπουλου-Παπαστεργίου στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Στήριξη στην ψηφιακή μετάβαση του Δήμου Αρχ. Ολυμπίας
    Συνάντηση Παναγιωτόπουλου-Παπαστεργίου στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Στήριξη στην ψηφιακή μετάβαση του Δήμου Αρχ. Ολυμπίας

    Συνάντηση με τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης είχε ο Δήμαρχος Αρχαίας Ολυμπίας, στις 26 Αυγούστου, στην Αθήνα, με σκοπό την αξιοποίηση της τεχνολογίας και δημιουργίας την εφαρμογής Olympia app, η οποία θα προβάλει και θα αναδείξει την περιοχή μας και θα συμβάλλει σημαντικά στην παροχή βοήθειας προς τους επαγγελματίες σε πρακτικά ζητήματα που άπτονται της δουλειάς τους.

    Ο κ. Αριστείδης Παναγιωτόπουλος, επισκέφτηκε τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Δημήτρη Παπαστεργίου, μαζί με την Πρύτανη του Παντείου Πανεπιστήμιου, κα Χριστίνα Κουλούρη και τον καθηγητή του Παντείου Πανεπιστημίου κ. Κωνσταντίνο Κοσκινά. Σκοπός της επίσκεψης αυτής ήταν η είσοδος του Δήμου στον ψηφιακό κόσμο, σε συνεργασία με το Πάντειο Πανεπιστήμιο, η οποία πρόσφατα συμφωνήθηκε με την υπογραφή ψηφιακά του Μνημονίου και Ειδικού Πρωτοκόλλου Συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών.

    Ο Δήμαρχος Αρχαίας Ολυμπίας έθεσε στο τραπέζι τα προβλήματα και τις ανάγκες του Δήμου, ειδικά στον τομέα της ψηφιοποίησης και αξιοποίησης όλων των τεχνολογικών δυνατοτήτων. Όπως είναι γνωστό, η Αρχαία Ολυμπία, παράλληλα με την ιστορία της, διαθέτει σημεία ενδιαφέροντος που δεν είναι ακόμα γνωστά στους επισκέπτες. Επομένως, η εφαρμογή που σχεδιάζεται, θα δώσει τη δυνατότητα ανάδειξης του μοναδικού φυσικού κάλλους της περιοχής, τα γραφικά χωριά, τον αξιοσημείωτο θρησκευτικό τουρισμό, καθώς και όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον Δήμο.

    Ο Υπουργός, προερχόμενος μάλιστα από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και αναγνωρίζοντας τα σοβαρά προβλήματα των Δήμων, ανταποκρίθηκε θετικά σε όλα τα αιτήματα του Δημάρχου και δεσμεύτηκε για την εξεύρεση ευρωπαϊκών προγραμμάτων με σκοπό τη μετάβαση της Αρχαίας Ολυμπίας στην ψηφιακή εποχή, μέσω της εφαρμογής Olympia app.

    Η Πρύτανης, από την πλευρά της, υπενθύμισε την αξία του ιερού τόπου της Αρχαίας Ολυμπίας και επισήμανε τον τρόπο που τεχνολογικά μπορεί να αξιοποιηθεί το brand name της, αναδεικνύοντας, ταυτοχρόνως, το σύγχρονο πρόσωπό της, μέσω μιας εφαρμογής που θα δίνει νέες δυνατότητες ανάπτυξης στην περιοχή.

    Τέλος, ο κ. Κοσκινάς, ως ο Επιστημονικός Υπεύθυνος υλοποίησης του προγράμματος, αναφέρθηκε σε όλες τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν με βάση το μνημόνιο και τόνισε ότι, με αυτό τον τρόπο, η Αρχαία Ολυμπία θα είναι σε θέση να κεφαλαιοποιήσει το όνομά της, όχι μόνο στα πλαίσια της ολυμπιακής επιτροπής αλλά και στο επίπεδο της τοπικής αυτοδιοίκησης. Διότι μια τέτοια «ολυμπιακή εφαρμογή» θα αποτελέσει αναμφίβολα και μοχλό για την ίδια την Ευρωπαϊκή Ένωση.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Πιερρακάκης: Θα αλλάξουν όλα τα βιβλία στη σχολική εκπαίδευση - Κανόνας το πολλαπλό βιβλίο
    Πιερρακάκης: Θα αλλάξουν όλα τα βιβλία στη σχολική εκπαίδευση - Κανόνας το πολλαπλό βιβλίο

    Την αλλαγή όλων των βιβλίων και την εισαγωγή στην σχολική εκπαίδευση του «πολλαπλού βιβλίου, ως δυνατότητα επιλογής από περισσότερα του ενός βιβλία» ανακοίνωσε ο υπ. Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης.

    «Θα αλλάξουν όλα τα βιβλία στην σχολική εκπαίδευση. Θα εισαχθεί το πολλαπλό βιβλίο, δηλαδή η δυνατότητα ενός καθηγητή να επιλέγει από ένα κατάλογο συγκεκριμένων βιβλίων για να διδάξει το μάθημα, επιλογή ενταγμένη βεβαίως στο ίδιο πρόγραμμα σπουδών. Η πιλοτική έναρξη θα γίνει από την έναρξη του σχολικού έτους 2025 και η έγχαρτη μορφή τους θα εισαχθεί στην εκπαίδευση από το 2026» τόνισε ο κ. Πιερρακάκης στο Mega.

    Για τον διορισμό 10.000 εκπαιδευτικών

    Ο υπουργός Παιδείας μιλώντας για τον διορισμό 10.000 μόνιμων εκπαιδευτικών αναφέρθηκε στην ιδιαιτερότητα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος με τους «αναπληρωτές εκπαιδευτικούς», επανέλαβε την κυβερνητική πρόθεση «η σχέση μόνιμων εκπαιδευτικών με αναπληρωτές να μειωθεί στο 50%, όπως και ο πρωθυπουργός δήλωσε» και υπεραμύνθηκε της προτεραιότητας των διορισμών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση για φέτος τονίζοντας πως «στην επόμενη περίοδο προτεραιότητα θα έχει η πρωτοβάθμια εκπαίδευση».

    «Δεν μπορεί κανείς να λύσει οριστικά το πρόβλημα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Μπορεί να προσπαθήσει να μειώσει τον αριθμό τους στο ελάχιστο και να αντιμετωπίζει πολύ γρήγορα τα κενά που δημιουργούνται για διάφορους υπαρκτούς λόγους» ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης.

    «Οι αλλαγές στην εκπαίδευση θα ξεκινήσουν από τον Σεπτέμβριο και θα ξεκινήσουν από το Νηπιαγωγείο για να καταλήξουν στο Λύκειο» σημείωσε ο υπουργός Παιδείας, επιμένοντας «στην ανάγκη να συνδυαστούν αυτές με βελτιώσεις στο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, χωρίς όμως να καταργεί κανείς το κεκτημένο τόσων ετών και κυρίως τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους».

    Ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε πως οι αλλαγές στα σχολεία θα ακολουθήσουν τις προτροπές του ΟΟΣΑ, ώστε η ελληνική εκπαίδευση να συμπορευτεί με τις παγκόσμιες σταθερές και επανέλαβε τις παρεμβάσεις που έχουν ήδη γίνει στο ψηφιακό φροντιστήριο και αυτές που αναμένονται από τον Σεπτέμβριο με την εισαγωγή στο Λύκειο του «ζωντανού φροντιστηρίου με ερωτήσεις και διδάσκοντες καθηγητές που θα είναι αποσπασμένοι στο υπουργείο Παιδείας».

    Τέλος, ο κ. Πιερρακάκης έκανε ειδική αναφορά σε θέματα υποδομών, αναφέροντας πως «σε συνεργασία με τα υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών αναζητούμε χρηματοδότηση για να βοηθήσουμε τους Δήμους να βελτιώσουν τις υποδομές των σχολείων, γιατί δεν γίνεται τεχνολογικά η εκπαίδευση να βαδίζει στο 2025 με διαδραστικούς πίνακες και άλλες αλλαγές και δίπλα να υπάρχει η απειλή του ετοιμόρροπου σοβά».

    Πηγή: Ιefimerida.gr

  • Εκπαίδευση: Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο που φέρνει την άλλη εβδομάδα ο Πιερρακάκης στη Βουλή
    Εκπαίδευση: Τι περιλαμβάνει το νομοσχέδιο που φέρνει την άλλη εβδομάδα ο Πιερρακάκης στη Βουλή

    Ψηφιακές τάξεις για μαθητές απομακρυσμένων περιοχών, λειτουργία ψηφιακού φροντιστηρίου, εισαγωγή επαγγελματικού προσανατολισμού στο Λύκειο, αλλαγές στις εξετάσεις εισαγωγής στα Πρότυπα Σχολεία είναι ορισμένες ρυθμίσεις που, σύμφωνα με πληροφορίες θα περιληφθούν στο ερανιστικό νομοσχέδιο, το οποίο θα καταθέσει την εβδομάδα που έρχεται στη Βουλή το υπουργείο Παιδείας.

    Ψηφιακές τάξεις

    Σε απομακρυσμένες – ορεινές περιοχές, όπου δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις ίδρυσης Γυμνασίου θα μπορεί να λειτουργεί αυτόνομη τάξη στο πλησιέστερο προς αυτό Γυμνάσιο.

    Στην αυτόνομη τάξη του Γυμνασίου θα τοποθετούνται κατ’ ελάχιστον τρεις εκπαιδευτικοί από τους κλάδους/τις ειδικότητες των φιλολόγων, των μαθηματικών, των φυσικών επιστημών και της πληροφορικής.

    Επίσης, θα μπορεί να προβλεφθεί συμπληρωματική διδασκαλία, μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, από καθηγητές του πλησιέστερου Γυμνασίου στο οποίο ανήκει η αυτόνομη τάξη για τα υπόλοιπα μαθήματα, που δεν θα μπορούν να διδαχθούν από τους εκπαιδευτικούς που θα υπηρετούν στην αυτόνομη τάξη Γυμνασίου.

    Ψηφιακό φροντιστήριο

    Θα δημιουργηθεί κεντρική ηλεκτρονική εφαρμογή, προσβάσιμη μέσω του «gov.gr». Μέσω αυτής θα λειτουργήσει ψηφιακό φροντιστήριο, με τη μορφή σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης, για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), καθώς και της Δ΄ τάξης του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου – Λυκείου (ΕΝΕΕΓΥΛ) και με τη μορφή της ασύγχρονης εκπαίδευσης σε μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης Δημοτικού, σε μαθητές όλων των τάξεων του Γυμνασίου και σε μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης των ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, καθώς και της Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης του ΕΝΕΕΓΥΛ.

    Για την κάλυψη των αναγκών του ψηφιακού φροντιστηρίου θα αποσπάται για ένα σχολικό έτος, με δυνατότητα παράτασης, ο αναγκαίος αριθμός εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Τμήμα Δ΄ Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Οι αποσπώμενοι εκπαιδευτικοί θα επιλέγονται με βάση συγκεκριμένα προσόντα, όπως η εμπειρία, η επιστημονική κατάρτιση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, οι επικοινωνιακές δεξιότητες και η προσωπικότητά τους, από τριμελή επιτροπή. Οι εκπαιδευτικοί του ψηφιακού φροντιστηρίου θα παρέχουν σύγχρονη εκπαίδευση το ανώτερο εννέα ώρες εβδομαδιαίως, και στο υπόλοιπο του ωραρίου τους ασύγχρονη εκπαίδευση ιδίως με διόρθωση ασκήσεων, εργασιών και διαγωνισμάτων.

    Συμβουλευτική - Επαγγελματικός προσανατολισμός

    Θα λειτουργήσει ηλεκτρονική εφαρμογή, προσβάσιμη μέσω του «gov.gr», με σκοπό τηv παροχή υπηρεσιών ατομικής συμβουλευτικής επαγγελματικού προσανατολισμού σε μαθητές του Λυκείου. Δικαίωμα πρόσβασης θα έχουν οι μαθητές του Α΄ ΓΕΛ και ΕΠΑΛ ή του ΕΝΕΕΓΥΛ. Η υπηρεσία ατομικής συμβουλευτικής επαγγελματικού προσανατολισμού θα διενεργείται κάθε σχολικό έτος από τις αρχές Σεπτεμβρίου έως το τέλος Νοεμβρίου και θα περιλαμβάνει δύο μέρη. Το πρώτο μέρος θα περιλαμβάνει τη συμπλήρωση τυποποιημένου ερωτηματολογίου επαγγελματικού προσανατολισμού σε ψηφιακή μορφή. Το δεύτερο μέρος θα περιλαμβάνει ατομική συνεδρία με σύμβουλο επαγγελματικού προσανατολισμού, ο οποίος προβαίνει σε αξιολόγηση του ερωτηματολογίου, διερεύνηση των ατομικών χαρακτηριστικών κάθε μαθητή με γνώμονα τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τα ενδιαφέροντά του και κατάρτιση εξατομικευμένου σχεδίου δράσης.

    Αλλαγές στο σύστημα των εξετάσεων στα Πρότυπα Γυμνάσια

    Παράλληλα, μετά τις αστοχίες –λάθη στα θέματα– στις φετινές εξετάσεις εισαγωγής των αποφοίτων Δημοτικού στα Πρότυπα Γυμνάσια, ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης θα προχωρήσει σε αλλαγές στο σύστημα των εξετάσεων. Ηδη έχει ζητήσει εισηγήσεις για τον νέο τρόπο εισαγωγής. Σήμερα οι μαθητές εξετάζονται σε Γλώσσα και Μαθηματικά. Κεντρική φιλοσοφία των αλλαγών είναι να αμβλυνθεί το βάρος που δίνεται στα δύο μαθήματα. Στο πλαίσιο αυτό θεωρείται ορθότερο οι μαθητές να εξετάζονται σε ένα διαγώνισμα για τις γνώσεις που έχουν από όλα τα βασικά μαθήματα του Δημοτικού, με το βάρος στην Στ΄ Τάξη. Παράλληλα, τα θέματα θα είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας, ενώ η επιλογή των εκπαιδευτικών που θα επιλέγουν τα θέματα θα γίνεται όπως επιλέγονται οι θεματοδότες για τις πανελλαδικές.

    Αλλαγές που αφορούν την ίδρυση και κατάργηση τμήματος ΑΕΙ

    Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προωθούνται αλλαγές που αφορούν την ίδρυση και κατάργηση τμήματος ΑΕΙ. Ενδιαφέρον έχει ότι πλέον η κατάργηση ενός τμήματος θα πραγματοποιείται με απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης, κατόπιν εισήγησης του πρύτανη και γνώμης της Συγκλήτου.

    Ακαδημαϊκά ισοδύναμοι Τίτλοι Σπουδών

    Παράλληλα, προβλέπεται ότι οι μεταπτυχιακοί τίτλοι που απονέμουν διεθνείς οργανισμοί στους οποίους μετέχει η Ελληνική Δημοκρατία, τα προγράμματα σπουδών των οποίων πραγματοποιούνται εντός της ελληνικής επικράτειας, συμπεριλαμβανομένων αυτών που έχουν ήδη απονεμηθεί από τους διεθνείς οργανισμούς, είναι ακαδημαϊκά ισοδύναμοι με τους αντίστοιχους τίτλους σπουδών των ελληνικών ΑΕΙ, εφόσον τα προγράμματα σπουδών τους έχουν πιστοποιηθεί από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης και από αντίστοιχες αναγνωρισμένες αρχές αξιολόγησης ή πιστοποίησης προγραμμάτων ανώτατης εκπαίδευσης σε Ε.Ε. ή σε τρίτες χώρες.

    Πηγή: alfavita.gr

  • Πιερρακάκης: Επιπλέον μάθημα οικονομίας στην Α' Λυκείου από Σεπτέμβριο του 2025
    Πιερρακάκης: Επιπλέον μάθημα οικονομίας στην Α' Λυκείου από Σεπτέμβριο του 2025

    Την προσθήκη ενός επιπλέον μαθήματος για τα βασικά οικονομικά μεγέθη και εργαλεία στην Α' Λυκείου από τον Σεπτέμβριο του 2025 ανακοίνωσε με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης.

    Στόχος είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να αποκτήσουν χρήσιμες γνώσεις και να προετοιμαστούν κατάλληλα να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τις μελλοντικές προκλήσεις.

    Ειδικότερα, ο υπουργός ανέφερε πως κατά την συμμετοχή του «στο 5ο Διεθνές Συνέδριο του Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας- Economic Chamber of Greece, είχα την ευκαιρία να παρουσιάσω τον σχεδιασμό μας στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού σχετικά με τον οικονομικό αλφαβητισμό».

    Στο πλαίσιο αυτό, ενημέρωσε πως «από τον Σεπτέμβριο του 2025, με ένα επιπλέον μάθημα για τα βασικά οικονομικά μεγέθη και εργαλεία στην Α’ Λυκείου και με στοχευμένο εμπλουτισμό των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, οι μαθητές θα αποκτούν χρήσιμες γνώσεις για να αντιμετωπίσουν πιο αποτελεσματικά τις μελλοντικές προκλήσεις».

    Πηγή: Cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο