Ο υπουργός Υποδομών έδωσε το παρών στο 22ο διεθνές συνέδριο Capital Link Invest in Greece
Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι ο στόχος της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, είναι διπλός: Αφενός να φτάσουμε ως το τέλος της πανδημίας με τις λιγότερες δυνατές απώλειες. Και αφετέρου να προετοιμαστούμε εντατικά για την ανάκαμψη της οικονομίας.
«Το θετικό είναι ότι μπροστά μας, μαζί με τις δυσκολίες και τους κινδύνους, έχουμε και μια μεγάλη ευκαιρία για τη χώρα μας. Να επενδύσουμε σε τομείς που έχουμε συγκριτικό πλεονέκτημα, λόγω της στρατηγικής μας θέσης, όπως είναι: τα logistics, οι συνδυασμένες μεταφορές, με τα σιδηροδρομικά έργα και τα λιμάνια μας που μπορούν να γίνουν μεγάλα εμπορευματικά κέντρα, η νέα γενιά έργων υποδομών που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας», σημείωσε.
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι τα έργα υποδομών θα υπηρετούν το νέο παραγωγικό μοντέλο και τη νέα εθνική στρατηγική: Η Ελλάδα να εξελιχθεί σε κόμβο υποδομών της ευρύτερης περιοχής.
Δύο άξονες για τις υποδομές το 2021
Στη συνέχεια, ο κ. Καραμανλής ανέπτυξε τους δύο μεγάλους άξονες, γύρω από τους οποίους κινείται κυρίως ο σχεδιασμός στον τομέα των υποδομών για το 2021.
Ο πρώτος άξονας, είναι οι θεσμικές παρεμβάσεις που αλλάζουν τα δεδομένα στο χώρο των έργων.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε ειδικότερα στην αναθεώρηση του Νόμου 4412. Ο νέος νόμος, θεσμοθετεί την ιδιωτική επίβλεψη σε έργα και μελέτες, και το κυριότερο, αντιμετωπίζει στη ρίζα του το μεγάλο πρόβλημα των έργων στην Ελλάδα: το πρόβλημα των παράλογα υψηλών εκπτώσεων. Χαρακτήρισε συνεπώς το νέο νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις, μια εμβληματική μεταρρύθμιση του χώρου, που θα επιταχύνει την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας μετά το τέλος της υγειονομικής κρίσης.
Πρόσθεσε ότι παράλληλα η κυβέρνηση θεσπίζει ένα νέο εργαλείο, τις προτάσεις καινοτομίας, με τις οποίες αξιοποιούνται οι καλές ιδέες του ιδιωτικού τομέα, μεταφέρεται τεχνογνωσία από τον ιδιωτικό στο δημόσιο, μειώνεται το ρίσκο για το ελληνικό Δημόσιο. «Ενώνουμε δυνάμεις και τα αποτελέσματα μπορούν να είναι εντυπωσιακά», σημείωσε.
Τα έργα αυτά χωρίζονται σε δύο κατηγορίες.
Από τη μία πλευρά, τα μεγάλα έργα που, όπως τόνισε ο κ. Καραμανλής, η κυβέρνηση βρήκε τελματωμένα αλλά κατάφερε να σώσει:
· Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας.
· Το Μετρό της Θεσσαλονίκης.
· Πάτρα-Πύργος.
· Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης.
· Ε-65.
· Άκτιο-Αμβρακία.
Και από την άλλη, η νέα γενιά έργων. Όπως είναι το νέο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, ύψους 3,3 δισ. ευρώ.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, στάθηκε στα σιδηροδρομικά έργα, επισημαίνοντας ότι το σιδηροδρομικό μας δίκτυο υστερεί σημαντικά και επιπλέον, λόγω της γεωμορφίας της χώρας μας, τα σιδηροδρομικά έργα είναι δύσκολα και σε ορισμένες περιπτώσεις εξαιρετικά περίπλοκα. Όμως, η ύπαρξη ενός σοβαρού και αξιόπιστου σιδηροδρομικού δικτύου είναι αναγκαία για να κερδίσει η Ελλάδα τον διεθνή ρόλο που της αξίζει, «γι' αυτό και είναι η ώρα πλέον η νέα γενιά των ''μεγάλων έργων'' να συμπεριλάβει και τα σιδηροδρομικά έργα.
Αναφέρθηκε επίσης στα μεγάλα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης, στη νέα αναβαθμισμένη Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (το λεγόμενο Flyover), στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, στην επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό προς τη Δυτική Αττική, όπως και στο νέο πρόγραμμα επεμβάσεων βελτίωσης οδικής ασφάλειας που περιλαμβάνει σημειακές παρεμβάσεις σε 7.000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα.