Πρωτοφανής η αδράνεια της Κυβέρνησης.
Πανδημία και ταχυμεταφορές οδηγούν σε «διπλό lockdown» το λιανεμπόριο, επισημαίνει ο Μιχάλης Κατρίνης, σε ερώτηση που συνυπέγραψε μαζί με άλλους βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής προς τους Υπουργούς Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Εργασίας, και Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Όπως αναφέρεται στην ερώτηση, οι εταιρείες ταχυμεταφορών καταρρέουν η μία μετά την άλλη, αδυνατώντας να ανταπεξέλθουν στην αύξηση του όγκου των αποστολών. Ο συνδυασμός lockdown, black Friday και προ-εορταστικής περιόδου, έφτασαν τις ιδιωτικές εταιρείες ταχυμεταφορών, αλλά και τα ΕΛΤΑ στα όριά τους και αποκάλυψαν πως απαιτούνται διπλάσιες υποδομές – εξοπλισμός, αλλά και προσωπικό σε όλα τα επίπεδα.
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, ο μέσος χρόνος παράδοσης των ηλεκτρονικών παραγγελιών κυμαίνεται από 5 έως 10 εργάσιμες ημέρες. Οι εταιρείες ταχυμεταφορών παρότι ισχυρίζονται, σημειώνει ο Μιχάλης Κατρίνης, πως μετά το πρώτο lockdown προχώρησαν σε διαρθρωτικές και ενισχυτικές κινήσεις προκειμένου να είναι έτοιμες να αντιμετωπίσουν τις νέες απαιτήσεις που επιβάλλονται από την πανδημία, αδυνατούν και πάλι να ανταπεξέλθουν άμεσα στη ζήτηση, που παρουσιάζει αύξηση κατά 50% σε σχέση με το πρώτο lockdown.
Σύμφωνα με τον Ηλείο βουλευτή η προφανής αδυναμία των εταιριών ταχυμεταφορών να εξυπηρετήσουν τη ζήτηση και ταυτόχρονα να διαχειριστούν τον όγκο των παραγγελιών, καταδεικνύει και την ανάγκη ενεργοποίησης της αρμόδιας ρυθμιστικής αρχής ΕΕΤΤ, που φαίνεται ότι μέχρι τώρα περιορίζεται σε συστάσεις σε ταχυδρομικές υπηρεσίες για τις αυξήσεις, και συμβουλές για τους καταναλωτές.
Ο Μιχάλης Κατρίνης και οι συνυπογράφοντες βουλευτές ζητούν από τους αρμόδιους Υπουργούς να λάβουν ουσιαστικά μέτρα τόσο για την προστασία των εργαζομένων που δουλεύουν σε άθλιες συνθήκες εν μέσω υγειονομικού κινδύνου, όσο και για την αναβάθμιση των υπηρεσιών ταχυμεταφορών και την εξάλειψη των στρεβλώσεων, ενώ θεωρούν απαραίτητα την υλοποίηση ενός ειδικού προγράμματος στήριξης των ανέργων με επιδότηση εργασίας για πρόσληψή τους στις εταιρίες ταχυμεταφορών, καθώς και την επιχορήγηση ΚΟΙΝΣΕΠ, ΙΚΕ κλπ για την άμεση δημιουργία τοπικών δικτύων (city courier).
(Δελτίο Τύπου)