Πέρασε κιόλας ένας χρόνος από τον Μάρτη του 2020, όταν ο υπουργός Υποδομών διέλυσε τις συμβάσεις με τους εργολάβους που κατασκεύαζαν τον αυτοκινητόδρομο Πάτρας – Πύργου και σταμάτησε την κατασκευή του έργου. Και μάλιστα εν κρυπτώ, όταν στη χώρα είχε επιβληθεί σκληρό lock-down και οι πολίτες ήταν κλεισμένοι στα σπίτια τους! Ένα χρόνο τώρα οι εργασίες έχουν σταματήσει, οι εργαζόμενοι απολύθηκαν, τα μηχανήματα αποσύρθηκαν, τα εργοτάξια ερήμωσαν.
Τα πράγματα είχαν φανεί από την αρχή. Από την ανάληψη των καθηκόντων της, τον Ιούλιο του 2019, η κυβέρνηση της ΝΔ δήλωσε ανοιχτά την πρόθεσή τους να σταματήσουν την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου, η οποία είχε εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση και είχε ξεκινήσει ήδη από τον Απρίλιο του 2019 με την υπογραφή των 5 συμβάσεων. Αντί, όμως, να υπογράψουν τις υπόλοιπες δύο συμβάσεις (στις οποίες ο πρώτος μειοδότης κηρύχτηκε έκπτωτος) με τους δεύτερους μειοδότες και την 8η σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ, αυτοί είχαν άλλα σχέδια! Ήθελαν με κάθε τρόπο να σταματήσουν οι εργασίες. Δεν τους ήταν καθόλου ευχάριστο ότι το πολύπαθο αυτό έργο, μετά από δεκαετίες ψεύτικων υποσχέσεων, άρχισε τελικά να κατασκευάζεται από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία και εξασφάλισε την αναγκαία χρηματοδότηση ύψους 293 εκ. ευρώ.
Εκτελώντας το προσχεδιασμένο έγκλημά τους, τον περασμένο Μάρτη – εν μέσω της πανδημίας! – διέλυσαν τις υπογεγραμμένες συμβάσεις και σταμάτησαν την κατασκευή του έργου! Ο διακαής τους πόθος είναι να το δώσουν στους «εθνικούς εργολάβους», αυτούς δηλαδή που είχαν αναλάβει την κατασκευή στο παρελθόν αλλά το 2013 το εγκατέλειψαν ως ασύμφορο! Και βέβαια θέλουν να τους το δώσουν όχι με διαγωνισμό αλλά με απευθείας ανάθεση! Έχουν μια αλλεργία οι κυβερνώντες στους διαγωνισμούς, στις ανοιχτές διαδικασίες, στη διαφάνεια! Και φυσικά, αν κάποτε στο μακρινό μέλλον ολοκληρωθεί η κατασκευή, θα υπάρχουν ακριβά διόδια που θα επιβαρύνουν τους πολίτες.
Αν δεν είχαν διακόψει τις εργασίες, η κατασκευή του έργου θα ολοκληρωνόταν τον επόμενο χρόνο και από το 2022 οι πολίτες της Ηλείας θα είχαν στη διάθεσή τους έναν σύγχρονο ασφαλή αυτοκινητόδρομο χωρίς διόδια. Τώρα το μόνο που υπάρχει είναι έρημα εργοτάξια, καθυστέρηση που φτάνει τα δύο χρόνια και είναι άγνωστο πόσο ακόμα θα διαρκέσει και οι αστείες δηλώσεις ενός ανεκδιήγητου υπουργού ότι «όλα προχωρούν καλά» και το έργο θα ξεκινήσει «το συντομότερο δυνατό». Είναι που είναι ανίκανοι, ας μην προκαλούν και τη νοημοσύνη μας.
Νομαρχιακή Επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηλείας
Τμήμα Υποδομών