Πέμπτη, 10 Φεβρουαρίου 2022 09:53

Κυβέρνηση: Τα σενάρια για τα νέα μέτρα κατά της ακρίβειας

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Σε κάθε περίπτωση η κυβέρνηση έχει καταστήσει σαφές ότι η μείωση του ΦΠΑ ή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα δεν βρίσκεται στη γκάμα των επιλογών.

Στο τερέν της ακρίβειας και παρότι έχουν επιστρατευτεί «όπλα» άνω των δυο δισεκατομμυρίων ευρώ για την προστασία του διαθέσιμου εισοδήματος, επιταχύνεται η κυβερνητική επεξεργασία για την εξεύρεση επιπλέον «συστατικών», με τα οποία θα ενισχυθεί το «κοκτέιλ» των μέτρων κατά των ανατιμήσεων που αυξάνουν την πίεση στα πιο ευάλωτα, κοινωνικά, στρώματα.

To μήνυμα που εκπέμπεται από κυβερνητικά χείλη είναι ότι «επιλέγεται η πιο αποτελεσματική λύση», που βρίσκεται όμως εντός των δυνατοτήτων της ελληνικής οικονομίας: «Η χώρα δεν πρέπει να ξαναρισκάρει έχοντας την τραγική εμπειρία του παρελθόντος - λεφτόδεντρα δεν υπάρχουν και όσοι τα επικαλούνται είναι αναξιόπιστοι και επικίνδυνοι», συμπληρώνουν οι ίδιες πηγές ως απάντηση και στις αντιπολιτευτικές αιτιάσεις.

Η μείωση φόρων στα καύσιμα

Σε κάθε περίπτωση η κυβέρνηση έχει καταστήσει σαφές ότι η μείωση του ΦΠΑ ή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα δεν βρίσκεται στη γκάμα των επιλογών.

Αποκρούει την αντιπολιτευτική «πολιορκία», ότι ως μέτρο θεωρείται αναποτελεσματικό και με αδιαμφισβήτητο δημοσιονομικό κόστος, καθώς οι ετήσιες πρόσοδοι που αποφέρουν ανέρχονται σε 5,3 δισ. ευρώ.

Αποτελούν, όπως αναφέρουν οι ίδιες κυβερνητικές πηγές, σημαντικό μέρος των εσόδων του προϋπολογισμού και οποιαδήποτε παρέμβαση στους συντελεστές στην παρούσα συγκυρία θα πρέπει να γίνει με δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο. Παρεμβαίνοντας μόνο στους έμμεσους φόρους δημιουργείται σημαντικό δημοσιονομικό κενό το οποίο θα πρέπει να καλυφθεί από αλλού με πρόσθετη φορολογία.

Τα σενάρια

Όπως έγραφε το CNN Greece, αδειάζει η άμμος στην κλεψύδρα, για να παραλάβει ο Κυριάκος Μητσοτάκης την εισήγηση του οικονομικού επιτελείου για το νέο αποσβεστήρα που θα τοποθετηθεί απέναντι στις πληθωριστικό κύμα. Τα σενάρια έφερναν προς κατάθεση στο πρωθυπουργικό γραφείο το σχέδιο για μείωση του ΦΠΑ σε βασικά είδη διατροφής.

Προς αυτή την κατεύθυνση οι πληροφορίες ήθελαν να έχει καταρτιστεί ο κατάλογος των αγαθών, τα οποία θα ανατιμηθούν προς τα κάτω, μετά την μείωση του ΦΠΑ που τα επιβαρύνει. Ταυτόχρονα οι ίδιες πληροφορίες κατατείνουν στο ό,τι, εάν και εφόσον, επιλεγεί η συγκεκριμένη παρέμβαση, τότε η χρονική διάρκειά της θα είναι προσδιορισμένη και περιορισμένη η έκταση της.

Επιπλέον η επαναξιολόγηση του αντίκτυπου της, σε όλα τα επίπεδα, θα είναι συνεχής.
Στους διαδοχικούς κύκλους των συσκέψεων φαίνεται ότι εκφράζονται επιφυλάξεις έναντι της συγκεκριμένης επιλογής. Την ίδια στιγμή, όμως, τα ίδια στελέχη, εκφράζουν την ένθερμη στήριξή τους, στην πρόταση για την χορήγηση μιας έκτακτης ενίσχυσης, που θα ελαφρύνει το κόστος του καλαθιού των βασικών αγαθών διατροφής, για συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών.

Παράλληλα, θα εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι στην αγορά από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και ταυτόχρονα οι δράσεις που έχει αναπτύξει η Επιτροπή Ανταγωνισμού για την αποτροπή δημιουργίας καρτέλ στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Η κυβέρνηση όμως έχει μονίμως στραμμένους τους προβολείς στις πολιτικές που στόχο έχουν την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών. Στις μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, που ξεκίνησαν από την πρώτη στιγμή, προστέθηκε τώρα νέα μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 13%. Στην αύξηση του κατώτατου μισθού θα προστεθεί δεύτερη νέα αύξηση από τον προσεχή Μάιο.

Τα νέα μέτρα για την ενέργεια

Η προαναφερθείσα προετοιμασία γίνεται με φόντο την προσθήκη ακόμη μιας ψηφίδας στο μωσαϊκό των μέτρων για την αναχαίτιση των αυξήσεων στο κόστος της ενέργειας. Τα μέτρα στήριξης για το Φεβρουάριο φτάνουν τα 350 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνουν:

  • Επιδότηση σε Οικιακά Τιμολόγια που θα αφορά σε όλες τις παροχές κύριας κατοικίας, όπως αυτές δηλώνονται στο Ε1 (περίπου 4,2 εκατ. παροχές), ανεξαρτήτως εισοδήματος, εμβαδού κατοικίας ή παρόχου.
  • Οι πρώτες 150 kWh κατανάλωσης επιδοτούνται με 150 ευρώ ανά MWh, ενώ η κατανάλωση από 151 - 300 kWh επιδοτείται με 110 ευρώ ανά MWh. Άρα η μέση μηνιαία ενίσχυση για ένα μέσο νοικοκυριό που καταναλώνει μέχρι 300 kWh ανέρχεται σε 39 ευρώ τον Φεβρουάριο.
  • Στα νοικοκυριά που είναι ενταγμένα στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο η επιδότηση θα ανέλθει στα 170 ευρώ ανά MWh για τις πρώτες 300 kWh της μηνιαίας κατανάλωσης. Άρα, η μέση μηνιαία ενίσχυση είναι 51 ευρώ.Η συνολική αξία της επιδότησης για τα νοικοκυριά τον Φεβρουάριο ανέρχεται στα 150 εκατ. ευρώ.
  • Για τους επαγγελματικούς καταναλωτές, οι οποίοι είναι συμβεβλημένοι σε κυμαινόμενα τιμολόγια προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, η μοναδιαία τιμή της επιδότησης παραμένει σε 65 ευρώ ανά ΜWh. Το σύνολο του μέτρου επιδότησης των επιχειρήσεων για τον Φεβρουάριο εκτιμάται σε 133 εκατ. ευρώ.Υπενθυμίζεται ότι από τον Νοέμβριο του 2021 έως τον Μάρτιο του 2022 ισχύει και η αναστολή της πληρωμής Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας για τη στήριξη των επιχειρήσεων που είναι συνδεδεμένες στη Μέση Τάση.
  • Στο φυσικό αέριο η επιδότηση στα οικιακά τιμολόγια τον Φεβρουάριο θα ανέλθει σε 20 ευρώ ανά θερμική MWh για όλα τα νοικοκυριά και για το σύνολο της μηνιαίας κατανάλωσης. Αφορά σε 540.000 οικιακούς καταναλωτές ανεξαρτήτως εισοδήματος, μεγέθους κατοικίας ή παρόχου.
  • Παράλληλα, η ΔΕΠΑ Εμπορίας θα συνεχίσει να προσφέρει έκπτωση ύψους 20 ευρώ ανά θερμική MWh, για όλη τη μηνιαία κατανάλωση στους πελάτες της. Συνολικά, το όφελος για τα νοικοκυριά ανέρχεται σε 40 ευρώ ανά θερμική MWh τον Φεβρουάριο.
  • Το συνολικό ύψος της επιδότησης από την Κυβέρνηση και τη ΔΕΠΑ για τους οικιακούς καταναλωτές φυσικού αερίου θα ανέλθει σε 47 εκατ. ευρώ για τον Φεβρουάριο.

Στο μέτωπο της ενέργειας προβάλλει, πέρα από τις άμεσες επιδοτήσεις, τις δράσεις εξοικονόμησης ενέργειας που μειώνουν σε μόνιμη βάση την κατανάλωση και άρα το λογαριασμό.

Καταρτίζεται ήδη πρόγραμμα αντικατάστασης κλιματιστικών και ψυγείων, που μπορεί να οδηγήσει σε μείωση κατανάλωσης που ξεπερνά ακόμη και το 30% για ένα νοικοκυριό.

Παράλληλα έχει ξεκινήσει το νέο «Εξοικονομώ», έχουν υποβάλλει αιτήσεις πάνω από 80.000 νοικοκυριά και η λειτουργία της πλατφόρμας παρατείνεται μέχρι τις 15 Μαρτίου.

Πηγή: Cnn.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 10 Φεβρουαρίου 2022 09:28

Σχετικά Άρθρα

  • ΑΑΔΕ: Έρχεται η αυτόματη είσπραξη ΦΠΑ - Τέλος οι περιοδικές δηλώσεις
    ΑΑΔΕ: Έρχεται η αυτόματη είσπραξη ΦΠΑ - Τέλος οι περιοδικές δηλώσεις

    Την αυτόματη βεβαίωση και είσπραξη του ΦΠΑ κατά τη στιγμή της συναλλαγής, χωρίς να απαιτείται η υποβολή δηλώσεων από τους συναλλασσόμενου έχει ξεκινήσει να σχεδιάζει η ΑΑΔΕ. Πρόκειται για το επόμενο βήμα το οποίο δρομολογείται στα πλαίσια της νέας ψηφιακής εποχής της εφορίας με στόχο η εισπραξιμότητα του ΦΠΑ να φτάσει στο 100%.

    Διαβάστε περισσότερα στο imerisia.gr

  • Στο ΦΕΚ ο νέος Κώδικας ΦΠΑ – Τι αναφέρει για ειδικό και κανονικό καθεστώς αγροτών
    Στο ΦΕΚ ο νέος Κώδικας ΦΠΑ – Τι αναφέρει για ειδικό και κανονικό καθεστώς αγροτών

    Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ ο νέος νόμος 5144/2024 με τίτλο: «Κώδικας Φόρου Προστιθέμενης Αξίας», όπου επί των άρθρων 48 και 49 έχει συγκεκριμένες προβλέψεις για τους αγρότες.

    Άρθρο 48

    Ειδικό καθεστώς αγροτών

    1. Οι αγρότες, οι οποίοι κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος πραγματοποίησαν προς οποιοδήποτε πρόσωπο παραδόσεις αγροτικών προϊόντων καθώς και παροχές αγροτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθρο 49, των οποίων η αξία αθροιστικά ήταν κατώτερη των δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ και έλαβαν επιδοτήσεις των οποία η αξία ήταν κατώτερη των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ, δύνανται, αντί της εφαρμογής του κανονικού καθεστώτος, να εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου με την επιφύλαξη της παρ. 2.

    Για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου ως αξία για τις παραδόσεις αγροτικών προϊόντων και τις παροχές αγροτικών υπηρεσιών λαμβάνεται αυτή που προκύπτει από τα οικεία νόμιμα λογιστικά στοιχεία (παραστατικά), εφόσον η παραγωγή προϊόντων και η παροχή υπηρεσιών προέρχονται από εκμετάλλευση περιουσιακών στοιχείων που είτε ανήκουν στον αγρότη κατά κυριότητα είτε ο αγρότης έχει το δικαίωμα εκμετάλλευσης με οποιαδήποτε έννομη σχέση. Σε περίπτωση παράδοσης αγροτικών προϊόντων από τρίτους υποκείμενους στον φόρο, για λογαριασμό των παραγωγών αγροτών, η παραπάνω αξία λαμβάνεται χωρίς φόρο και προμήθεια. Για τον προσδιορισμό της αξίας λαμβάνεται υπόψη και αυτή που αναγράφεται στο ειδικό στοιχείο της παρ. 5.

    2. Δεν εντάσσονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, αλλά στο κανονικό καθεστώς, οι αγρότες που:

    α) ασκούν τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις και παρέχουν τις αγροτικές υπηρεσίες του άρθρου 49, με τη μορφή εταιρείας οποιουδήποτε τύπου ή αγροτικών συνεταιρισμών,
    β) πωλούν αγροτικά προϊόντα παραγωγής τους ύστερα από επεξεργασία που μπορεί να προσδώσει σε αυτά χαρακτήρα βιομηχανικών ή βιοτεχνικών προϊόντων,
    γ) ασκούν παράλληλα και άλλη οικονομική δραστηριότητα, για την οποία έχουν υποχρέωση να τηρούν λογιστικά αρχεία (βιβλία),
    δ) παραδίδουν προϊόντα παραγωγής τους από λαϊκές αγορές ή από δικό τους κατάστημα ή πραγματοποιούν εξαγωγές ή παραδόσεις των προϊόντων τους προς άλλο κράτος μέλος, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 29 και 33 αντίστοιχα.

    3. Οι αγρότες που εντάσσονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου δεν επιβαρύνουν με ΦΠΑ τις παραδόσεις των αγαθών και τις παροχές των υπηρεσιών της παρ. 1 και δικαιούνται επιστροφής του ΦΠΑ που επιβάρυνε τις αγορές αγαθών ή λήψεις υπηρεσιών, τις οποίες πραγματοποίησαν για την άσκηση της αγροτικής τους εκμετάλλευσης ή την παροχή αγροτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τις παρ. 4 και 5.

    4. Το ποσό της επιστροφής προκύπτει με την εφαρμογή κατ’ αποκοπή συντελεστή έξι τοις εκατό (6%) στην αξία των παραδιδόμενων αγαθών και των παρεχόμενων υπηρεσιών της παρ. 1 προς άλλους υποκείμενους στον φόρο. Για την επιστροφή υποβάλλεται δήλωση – αίτηση επιστροφής.

    5. Η παρ. 4 δεν εφαρμόζεται για παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών της παρ. 1 προς άλλους αγρότες ενταγμένους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, ή προς μη υποκείμενα στον φόρο πρόσωπα. Για τις πράξεις του πρώτου εδαφίου εκδίδεται ειδικό στοιχείο που περιλαμβάνει το είδος, την ποσότητα και την αξία των παραδιδόμενων αγαθών, ή το είδος και την αξία των παρεχόμενων υπηρεσιών.

    6. Οι αγρότες που επιθυμούν την ένταξή τους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, κατά την έναρξη αγροτικών εκμεταλλεύσεων και υπηρεσιών του άρθρου 49, υποβάλλουν δήλωση ένταξης σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ, ν. 5104/2024, Α’ 58).

    Οι αγρότες του κανονικού καθεστώτος που επιθυμούν την υπαγωγή στο καθεστώς του παρόντος άρθρου υποβάλλουν δήλωση μεταβολών σύμφωνα με τον ΚΦΔ αποκλειστικά από την έναρξη του φορολογικού έτους, με την προϋπόθεση ότι πληρούνται τα κριτήρια της παρ. 1 και δεν υφίστανται οι περιορισμοί της παρ. 2.

    Η υποχρέωση των προηγούμενων εδαφίων καταλαμβάνει και τους αγρότες που πραγματοποιούν αποκλειστικά τις πράξεις της παρ. 5.
    Η δήλωση ένταξης στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου υποβάλλεται πριν από την υποβολή της δήλωσης – αίτησης επιστροφής της παρ. 4. Προκειμένου να παρέχεται δικαίωμα επιστροφής για παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών της παρ. 1 που πραγματοποιήθηκαν κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος η δήλωση ένταξης στο καθεστώς υποβάλλεται με δηλούμενη ημερομηνία τουλάχιστον την 31η Δεκεμβρίου του προηγούμενου φορολογικού έτους.

    Οι αγρότες του ειδικού καθεστώτος του παρόντος άρθρου υποβάλλουν δήλωση για την απένταξή τους από αυτό, η οποία μπορεί να έχει και αναδρομική ισχύ, με την επιφύλαξη της διακοπής της αγροτικής εκμετάλλευσης κατά τον χρόνο απένταξης.

    7. Κατά τη μετάταξη από το κανονικό καθεστώς στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου οι μετατασσόμενοι έχουν υποχρέωση:

    α) Να υποβάλλουν, μέσα σε δύο (2) μήνες από τη μετάταξη, δήλωση αποθεμάτων μετάταξης, που να περιλαμβάνει:
    αα) τα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, στα οποία περιλαμβάνονται όσα έχουν συλλεχθεί, οι ηρτημένοι καρποί και οι καλλιέργειες που βρίσκονται σε εξέλιξη,
    αβ) τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, όπως σπόρων, λιπασμάτων, φυτοφαρμάκων, ζωοτροφών και λοιπών συναφών, κατά συντελεστή φόρου,
    αγ) τα αγαθά επένδυσης, εφόσον χρησιμοποιούνται για τους σκοπούς της επιχείρησης και δεν παρήλθε η πενταετής περίοδος του διακανονισμού του άρθρου 38.
    Τα αποθέματα της υποπερ. αα) απογράφονται σε τιμές πώλησης κατά τον χρόνο της μετάταξης και τα αποθέματα των υποπερ. αβ) και αγ) απογράφονται σε τιμές κόστους.
    β) Να καταβάλλουν τον φόρο:
    βα) που αναλογεί στα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, τα οποία θεωρούνται ως παραδόσεις αγαθών κατά τον χρόνο της μετάταξης, υποκείμενων στον φόρο με την εφαρμογή του κατ’ αποκοπή συντελεστή,
    ββ) που έχουν επιβαρυνθεί τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, καθώς και τα αγαθά επένδυσης κατά το μέρος του φόρου που αναλογεί στα υπόλοιπα έτη του διακανονισμού.
    γ) Να υποβάλλουν έκτακτη δήλωση ΦΠΑ για την καταβολή του φόρου που προκύπτει σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. β), μέχρι την τελευταία εργάσιμη για τις δημόσιες υπηρεσίες ημέρα του επόμενου μήνα από αυτόν που υποβάλλεται η δήλωση αποθεμάτων μετάταξης.

    8. Τα άρθρα 35, 36 και 37 δεν εφαρμόζονται για τους αγρότες που υπάγονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου. Το ίδιο ισχύει και για τα άρθρα 41 και 43, με εξαίρεση τις υποχρεώσεις που αφορούν σε ενδοκοινοτικές αποκτήσεις αγαθών ή λήψεις υπηρεσιών.

    9. Οι αγρότες που αρχίζουν για πρώτη φορά τις εργασίες τους και επιθυμούν να υπαχθούν στο κανονικό καθεστώς υποβάλλουν δήλωση έναρξης σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ΚΦΔ. Οι αγρότες που εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου μετατάσσονται στο κανονικό καθεστώς, προαιρετικά ή υποχρεωτικά, με υποβολή δήλωσης μεταβολών σύμφωνα με τον ΚΦΔ. Η μη υποβολή της δήλωσης μεταβολών δεν επηρεάζει την υποχρεωτική μετάταξη στο κανονικό καθεστώς. Η μετάταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται υποχρεωτικά, από την έναρξη του επόμενου φορολογικού έτους σε περίπτωση μη πλήρωσης των προϋποθέσεων που αναφέρονται στην παρ. 1 εντός του τρέχοντος φορολογικού έτους, ή από τον χρόνο που συντρέχει μία από τις προϋποθέσεις που ορίζονται στις περ. α) έως δ) της παρ. 2. Η μετάταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται προαιρετικά σε οποιοδήποτε χρόνο. Σε περίπτωση που η προαιρετική μετάταξη πραγματοποιείται από την έναρξη του φορολογικού έτους, η δήλωση υποβάλλεται εντός της προθεσμίας που ορίζεται στον ΚΦΔ και δεν δύναται να ανακληθεί πριν από την πάροδο τριετίας. Σε περίπτωση που η προαιρετική μετάταξη πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του φορολογικού έτους ισχύει αποκλειστικά από την ημερομηνία υποβολής της ανωτέρω δήλωσης και δεν δύναται να ανακληθεί πριν από την πάροδο τριετίας, η οποία αρχίζει από την έναρξη του επόμενου από τη μετάταξη φορολογικού έτους.

    10. Αν η ένταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται εντός του φορολογικού έτους, οι αγρότες έχουν δικαίωμα επιστροφής, σύμφωνα με τις παρ. 4 και 5, για πράξεις που πραγματοποιούνται από τον χρόνο ένταξής τους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου και έως την ένταξή τους στο κανονικό καθεστώς.

    11. Κατά τη μετάταξη από το ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου στο κανονικό καθεστώς οι μετατασσόμενοι έχουν:

    α) Υποχρέωση να υποβάλλουν, μέσα σε δύο (2) μήνες από τη μετάταξη, δήλωση αποθεμάτων μετάταξης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. α) της παρ. 7.
    β) Δικαίωμα έκπτωσης του φόρου:
    βα) που αναλογεί στα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, τα οποία θεωρούνται ως αγορές του κανονικού καθεστώτος, κατά τον χρόνο της μετάταξης, με την εφαρμογή του κατ’ αποκοπή συντελεστή,
    ββ) που έχουν επιβαρυνθεί τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, καθώς και τα αγαθά επένδυσης κατά το μέρος του φόρου που αναλογεί στα υπόλοιπα έτη του διακανονισμού. Ο φόρος αυτός εκπίπτει με τη δήλωση ΦΠΑ που αφορά στη φορολογική περίοδο εντός της οποίας υποβάλλεται η δήλωση αποθεμάτων μετάταξης.

    12. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών μπορεί να ορίζεται ότι:

    α) η επιστροφή του φόρου ενεργείται από τον αγοραστή των αγροτικών προϊόντων ή τον λήπτη των αγροτικών υπηρεσιών, και

    β) οι αγροτικοί συνεταιρισμοί συνιστούν φορείς που μεσολαβούν στην υποβολή των δηλώσεων – αιτήσεων επιστροφής και γενικά στη διαδικασία επιστροφής του φόρου.

    13. Με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ ορίζονται:

    α) Ο τρόπος και ο χρόνος υποβολής της δήλωσης – αίτησης επιστροφής, ο τύπος και το περιεχόμενο αυτής, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, καθώς και κάθε σχετικό θέμα για την εκκαθάριση και την απόδοση του επιστρεπτέου φόρου.
    β) Ο τύπος και το περιεχόμενο του ειδικού στοιχείου που προβλέπει η παρ. 5, καθώς και κάθε άλλο διαδικαστικό θέμα.
    γ) Ο τύπος και το περιεχόμενο της δήλωσης αποθεμάτων που προβλέπει το παρόν άρθρο, καθώς επίσης τα συνυποβαλλόμενα με αυτές στοιχεία.

    Άρθρο 49

    Αγρότες, αγροτικά προϊόντα, αγροτικές εκμεταλλεύσεις και υπηρεσίες

    Για την εφαρμογή του άρθρου 48 θεωρούνται:

    1. Ως αγρότες, αυτοί που ασκούν προσωπικά ή με τα μέλη της οικογένειάς τους ή με μισθωτούς ή εργάτες τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις και υπηρεσίες των παρ. 3 και 4.

    2. Ως αγροτικά προϊόντα, τα αγαθά που παράγονται από τους αγρότες στο πλαίσιο των αγροτικών τους εκμεταλλεύσεων.

    3. Ως αγροτικές εκμεταλλεύσεις:

    α) η γεωργία γενικά και ιδίως η καλλιέργεια δημητριακών, κηπευτικών, καπνού, βαμβακιού, οπωροφόρων και καρποφόρων δέντρων, αρωματικών και διακοσμητικών φυτών, η αμπελουργία, η ανθοκομία, η παραγωγή μανιταριών, μπαχαρικών, σπόρων και φυτών,
    β) η εκτροφή ζώων γενικά, στην οποία περιλαμβάνονται ιδίως η κτηνοτροφία, η πτηνοτροφία, η κονικλοτροφία, η μελισσοκομία, η σηροτροφία και η σαλιγκαροτροφία,
    γ) η δασοκομία γενικά,
    δ) η αλιεία σε γλυκά νερά, η ιχθυοτροφία, η βατραχοτροφία, η καλλιέργεια μυδιών, στρειδιών και η εκτροφή μαλακίων και μαλακοστράκων,
    ε) οι μεταποιητικές δραστηριότητες του αγρότη, που πραγματοποιούνται με συνήθη μέσα, στο πλαίσιο των αγροτικών εκμεταλλεύσεων, σε προϊόντα τα οποία προέρχονται κατά κύριο λόγο από την αγροτική του παραγωγή.

    4. Ως αγροτικές υπηρεσίες, οι παρεχόμενες από τους αγρότες με χειρωνακτική εργασία ή με το συνήθη εξοπλισμό της εκμετάλλευσής τους, οι οποίες συμβάλλουν στην παραγωγή αγροτικών προϊόντων. Στις υπηρεσίες αυτές περιλαμβάνονται κυρίως:
    α) οι εργασίες σποράς και φύτευσης, καλλιέργειας, θερισμού, αλωνίσματος, δεματοποίησης, περισυλλογής και συγκομιδής,
    β) οι εργασίες προπαρασκευής για την πώληση προϊόντων, όπως η διαλογή, η ξήρανση, ο καθαρισμός, η άλεση, η έκθλιψη, η απολύμανση, η συσκευασία και η αποθήκευση,
    γ) η φύλαξη, η πάχυνση και η εκτροφή ζώων,
    δ) η μίσθωση μηχανικών μέσων και εξοπλισμού γενικά, που χρησιμοποιούνται στις αγροτικές εκμεταλλεύσεις,
    ε) η τεχνική βοήθεια,
    στ) η καταπολέμηση επιβλαβών φυτών και ζώων, καθώς και ο ψεκασμός φυτών και εδάφους,
    ζ) η χρησιμοποίηση αρδευτικών, αποξηραντικών μέσων και εξοπλισμού,
    η) η υλοτομία, η κοπή ξύλων, καθώς και άλλες δασοκομικές υπηρεσίες.

    5. Σε κάθε περίπτωση ως αγροτικά προϊόντα και αγροτικές υπηρεσίες νοούνται τα αγαθά και οι υπηρεσίες του Παραρτήματος IV.

    Διαβάστε το ΦΕΚ εδώ

    Πηγή: Etheas.gr

  • Τα νέα μέτρα του Instagram ενάντια στο «sextortion»
    Τα νέα μέτρα του Instagram ενάντια στο «sextortion»

    Η δημοφιλής πλατφόρμα Instagram επιβάλει νέα μέτρα ώστε να προστατεύσει τους νεαρούς χρήστες από περιστατικά εκβίασης μέσω αποκαλυπτικών φωτογραφιών.

    Το Instagram της Meta εισάγει νέα μέτρα ασφαλείας για να αποτρέψει τους νεαρούς χρήστες από το να πέσουν θύματα sextortion.

    Τι είναι το sextortion

    Το sextortion (ο εκβιασμός που περιλαμβάνει υλικό σεξουαλικής φύσης) είναι το πιο σοβαρό έγκλημα που στοχεύει κυρίως νεαρά αγόρια και έχει σημειώσει ανησυχητική αύξηση 300% τα τελευταία τρία χρόνια.

    Αυτή η ανησυχητική τάση περιλαμβάνει απατεώνες, οι οποίοι συχνά εμφανίζονται ως ελκυστικά κορίτσια, εξωθούν τα αγόρια να μοιραστούν αποκαλυπτικές φωτογραφίες και στη συνέχει απειλούν να τις δημοσιεύσουν.

    Το Instagram, μια δημοφιλής πλατφόρμα μεταξύ των νέων, αναλαμβάνει τώρα να καταπολεμήσει αυτό το ζήτημα.

    Τον Ιούλιο, η Meta, η μητρική εταιρεία του Instagram, ανέλαβε σημαντική δράση αφαιρώντας περίπου 70.000 λογαριασμούς που συνδέονταν με ένα νιγηριανό κύκλωμα εξαναγκασμού.

    Βασιζόμενο σε αυτό, το Instagram εισήγαγε νέες δικλείδες ασφαλείας που έχουν σχεδιαστεί για να αποτρέψουν τις απόπειρες sextortion.

    Τα μέτρα αυτά περιλαμβάνουν:

    • Προειδοποιητικά μηνύματα: Όταν οι νεαροί χρήστες λαμβάνουν αιτήματα σύνδεσης από ύποπτους λογαριασμούς, θα ειδοποιούνται εάν ο λογαριασμός προέρχεται από άλλη χώρα ή δεν έχει κοινούς ακολούθους.
    • Εύκολη αναφορά και αποκλεισμός: Τα πλήκτρα ενός πατήματος επιτρέπουν στους χρήστες να αναφέρουν και να αποκλείουν γρήγορα ύποπτους λογαριασμούς, καθώς και να έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες βοήθειας.
    • Θόλωση ευκρινών περιεχομένων: Οι φωτογραφίες που περιέχουν γυμνό και αποστέλλονται μέσω άμεσων μηνυμάτων σε χρήστες κάτω των 18 ετών θα θολώνουν αυτόματα.
    • Περιορισμένες λίστες ακολούθων: Ο περιορισμός του ποιος μπορεί να δει τους follower ενός χρήστη συμβάλλει στην αποτροπή των απατεώνων από τον εντοπισμό και την επικοινωνία με πιθανά θύματα.

    Οι αλλαγές αυτές, που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με τα Εθνικά Κέντρα για τα Εξαφανισμένα και Εκμεταλλευόμενα Παιδιά (NCMEC), αποτελούν σημαντικό βήμα προς για την ασφάλεια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αν και καμία πλατφόρμα δεν μπορεί να είναι εντελώς ακίνδυνη, η προληπτική προσέγγιση του Instagram το καθιστά ασφαλέστερο χώρο για τους νεαρούς χρήστες.

    Πηγή: In.gr
  • ΣΥΡΙΖΑ: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιδιώκει τη συρρίκνωση και την απαξίωση του δημόσιου σχολείου
    ΣΥΡΙΖΑ: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιδιώκει τη συρρίκνωση και την απαξίωση του δημόσιου σχολείου

    Τονίζει ότι «η απάντηση στα προβλήματα της εκπαίδευσης δεν είναι ούτε οι συγχωνεύσεις, ούτε η καταστολή»

    «Η έκθεση της Συνηγόρου του Παιδιού αποτελεί μια ακόμη επιβεβαίωση πως η πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη πολλαπλασιάζει αντί να επιλύει τα προβλήματα στον χώρο της εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα να εντείνει τα αδιέξοδα της νέας γενιάς», αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία.

    Ειδικότερα αναφέρει σε ανακοίνωσή του ότι «η έκθεση επισημαίνει πως ο βασικός άξονας των μέτρων του υπουργού Παιδείας Κυρ. Πιερρακάκη, δηλαδή οι συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολικών μονάδων και, συνεπώς, οι υπεράριθμες τάξεις, όχι μόνο υπονομεύει το εκπαιδευτικό έργο αλλά εντείνει και τα φαινόμενα βίας στα σχολεία». Σημειώνει ότι «είναι πλέον ξεκάθαρο πως το πρόβλημα της βίας στα σχολεία δεν πρόκειται να λυθεί με τα μέτρα που εξαγγέλλει η κυβέρνηση, τα οποία έχουν ως κοινό παρονομαστή την αύξηση της καταστολής» και ότι «την ίδια στιγμή, η έκθεση στηλιτεύει την πολιτική του υπουργείου Παιδείας ως προς την παράλληλη στήριξη και τη διαχείριση των μαθητών με μαθησιακές ή άλλες δυσκολίες».

    Ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει ότι «η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιδιώκει τη συρρίκνωση και την απαξίωση του δημόσιου σχολείου» και πως «γι’ αυτό και έκανε τα πάντα ώστε να εμποδίσει τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών».

    Τονίζει ότι «η απάντηση στα προβλήματα της εκπαίδευσης δεν είναι ούτε οι συγχωνεύσεις, ούτε η καταστολή» και ότι «αγωνίζεται μαζί με την εκπαιδευτική κοινότητα για μία πραγματικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση που θα διαθέτει όλους τους απαραίτητους πόρους προκειμένου να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες».

    Πηγή: NewsBomb.gr
  • Οι συντελεστές ΦΠΑ πλήττουν την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας – 27η μεταξύ των 38 χωρών του ΟΟΣΑ
    Οι συντελεστές ΦΠΑ πλήττουν την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας – 27η μεταξύ των 38 χωρών του ΟΟΣΑ

    Σύμφωνα με το ΚΕΦιΜ, η χώρα μας έχει έναν από τους υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ στον ΟΟΣΑ, με μία από τις πιο περιορισμένες φορολογικές βάσεις

    Την 27η θέση ανάμεσα στις 38 χώρες του ΟΟΣΑ καταλαμβάνει η Ελλάδα στον φετινό Δείκτη Διεθνούς Φορολογικής Ανταγωνιστικότητας που δημοσιεύει σήμερα το Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών (ΚΕΦΙΜ) στη χώρα μας σε συνεργασία με το Tax Foundation. Η κατάταξη της Ελλάδας παραμένει αμετάβλητη ως προς το 2023.
    Συγκεκριμένα, για το 2023 η Ελλάδα συγκεντρώνει συνολική βαθμολογία 60,9 στον Δείκτη. Ως προς τις επιμέρους κατηγορίες του Δείκτη, η Ελλάδα κατατάσσεται:

    - στη 17η θέση στην εταιρική φορολόγηση,
    - στην 9η θέση στη φορολόγηση φυσικών προσώπων,
    - στην 34η θέση στη φορολόγηση της κατανάλωσης,
    - στην 27η θέση στους φόρους επί της ιδιοκτησίας,
    και στην 21η θέση ως προς τη φορολόγηση των κερδών στο εξωτερικό.

    Οι συγγραφείς του φετινού Δείκτη, υπογραμμίζουν τις παρακάτω αδυναμίες του φορολογικού συστήματος της Ελλάδας:

    - Οι εταιρείες στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν αυστηρούς περιορισμούς ως προς τα ποσά των καθαρών ζημιών χρήσης με τα οποία μπορούν να αντισταθμίσουν μελλοντικά κέρδη. Επίσης, δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν ζημιές για να μειώσουν προηγούμενο φορολογητέο εισόδημα.
    - Η Ελλάδα έχει ένα σχετικά περιορισμένο δείκτη φορολογικών συμβάσεων (58 συμβάσεις έναντι 75 του μέσου όρου του ΟΟΣΑ).
    - Η Ελλάδα έχει έναν από τους υψηλότερους συντελεστές ΦΠΑ στον ΟΟΣΑ (24%) με μία από τις πιο περιορισμένες φορολογικές βάσεις, καθώς καλύπτει μόλις το 37% της τελικής κατανάλωσης.

    Διαβάστε περισσότερα στο newmoney
    Πηγή: Protothema.gr
  • Ευλογιά προβάτων: Στο μικροσκόπιο η προέλευση των κρουσμάτων – Τα μέτρα που ελήφθησαν
    Ευλογιά προβάτων: Στο μικροσκόπιο η προέλευση των κρουσμάτων – Τα μέτρα που ελήφθησαν

    Συναγερμός έχει σημάνει στις κτηνοτροφικές μονάδες καθώς είναι σε έξαρση η ευλογιά των προβάτων, με 104 κρούσματα να έχουν ταυτοποιηθεί από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.

    Συγκεκριμένα, τα 81 κρούσματα εντοπίζονται σε περιοχές του Έβρου και οι υπόλοιπες σε Κομοτηνή, Ξάνθη, Καβάλα, Σέρρες, Μαγνησία και Κορινθία, ενώ έχουν θανατωθεί ήδη 17.500 ζώα.

    Δεκαήμερο κλείσιμο των σφαγείων σε όλη τη χώρα

    Μετά από τηλεδιάσκεψη που είχε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστας Τσιάρας με τον υφυπουργό Χρήστο Κέλλα, τον ΓΓ Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γιώργο Στρατάκο και τους περιφερειάρχες και παραγωγικούς φορείς, αποφασίσθηκε χτες, Τρίτη, η απαγόρευση μετακίνησης αιγοπροβάτων για αναπαραγωγή, πάχυνση, βοσκή και σφαγή, σε ολόκληρη την επικράτεια για ένα δεκαήμερο.

    Η αναβάθμιση των μέτρων ασφαλείας, ύστερα από τον εντοπισμό κρουσμάτων ευλογιάς σε Μαγνησία και Κορινθία, κρίνεται απαραίτητη για όλη τη χώρα για προληπτικούς λόγους και με στόχο τον περιορισμό εξάπλωσης και εκρίζωση της νόσου, ύστερα από την επέκταση της ζωονόσου στη Μαγνησία και στην Κορινθία.

    Παράλληλα, οι υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σε συνεργασία με τις Περιφέρειες συνεχίζουν την επιδημιολογική έρευνα σχετικά με την προέλευση των κρουσμάτων.

    Τσιάρας: Σοβαρή επιδημιολογική απειλή

    Σε δήλωσή του ο Κώστας Τσιάρας, ανέφερε ότι «η χώρα μας βρίσκεται αντιμέτωπη με μια ακόμα σοβαρή επιδημιολογική απειλή, καθώς έχει καταγραφεί έξαρση της ευλογιάς των προβάτων. Η ευλογιά είναι μια εξαιρετικά μεταδοτική ασθένεια, η οποία δεν απειλεί τη δημόσια υγεία, καθώς είναι μια πάθηση που δεν μεταδίδεται στον άνθρωπο. Δυστυχώς, όμως, είναι ιδιαίτερα μεταδοτική στα ζώα».

    Πρόσθεσε, δε, ότι με γνώμονα την ασφάλεια των ζώων και των κτηνοτρόφων, το υπουργείο προχώρησε άμεσα στη λήψη μέτρων «προκειμένου να περιορίσουμε την εξάπλωση της ζωονόσου και να διασφαλίσουμε ότι η κρίση αυτή θα αντιμετωπιστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, όπως έγινε και με την πανώλη των μικρών μηρυκαστικών».

    Επίσης, κάλεσε τους κτηνοτρόφους να ακολουθήσουν πλήρως τις οδηγίες των αρμόδιων υπηρεσιών, όπως έπραξαν και στο πρόσφατο παρελθόν, με την πανώλη.

    Πώς αποζημιώνονται οι κτηνοτρόφοι

    Πριν από λίγες ημέρες δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η Κοινή Υπουργική Απόφαση που προβλέπει αυξημένα ποσά ως αποζημιώσεις για τα ζώα που θανατώθηκαν για την αντιμετώπιση τόσο της πανώλης μικρών μηρυκαστικών όσο και της ευλογιάς των προβάτων. Ετσι, το ύψος των αποζημιώσεων διαμορφώνεται ως εξής:

    Α. Για πρόβατα και αίγες με επίσημα γενεαλογικά πιστοποιητικά καθαροαιμίας:

    • Πρόβατα ή αίγες από 6 μηνών και 1 ημέρα έως 3 ετών μέχρι 250 ευρώ,
    • Κριοί ή τράγοι αναπαραγωγής ηλικίας 6 μηνών έως 3 ετών μέχρι 500 ευρώ

    Β. Για πρόβατα και αίγες κοινών ή ημίαιμων φυλών:

    • Πρόβατα ή αίγες από 6 μηνών και 1 ημέρα έως 3 ετών μέχρι 220 ευρώ
    • Κριοί ή τράγοι αναπαραγωγής ηλικίας 6 μηνών έως 3 ετών μέχρι 320 ευρώ
    Πηγή: Ethnos.gr
  • Ακρίβεια: Δύο στους τρεις βλέπουν τις καταναλωτικές τους δυνατότητες να έχουν χειροτερέψει
    Ακρίβεια: Δύο στους τρεις βλέπουν τις καταναλωτικές τους δυνατότητες να έχουν χειροτερέψει

    Η ακρίβεια «γονατίζει» τα νοικοκυριά και αυτό εντοπίζεται σχεδόν σε όλες τις έρευνες κοινής γνώμης των τελευταίων ετών. Η απαισιοδοξία παραμένει κυρίαρχη.

    Η ακρίβεια έχει εδραιωθεί ως η μείζονα ανησυχία των πολιτών στη χώρα μας το τελευταίο διάστημα. Μάλιστα, γίνεται αντιληπτή όχι πλέον ως «εισαγόμενο» πρόβλημα αλλά ως ζήτημα δομικού χαρακτήρα, που επιτείνει το αίσθημα της υλικής και ψυχολογικής επισφάλειας σε μια εποχή επάλληλων κρίσεων.

    Η έρευνα πεδίου διεξήχθη από τις 10 έως τις 16 Οκτωβρίου σε πανελλαδικό δείγμα 1007 ατόμων ηλικίας 17 ετών και άνω.

    Στην πανελλαδική έρευνα κοινής γνώμης για το ζήτημα της ακρίβειας και του κόστους ζωής, της Metron Analysis, που παρουσίασαν στην ημερίδα του Ινστιτούτου Αλέξης Τσίπρας, οι Στράτος Φαναράς και Γιάννης Μπαλαμπανίδης, παρουσιάζονται οι πολλαπλές πτυχές της οικονομικής ζωής, που σχετίζονται με την αντιλαμβανόμενη αύξηση του κόστους ζωής σε βασικά αγαθά όπως η ενέργεια, η στέγαση, αλλά και υγεία, παιδεία, αναψυχή.

    «Αγκάθι» οι καθημερινές δαπάνες

    Στο ερώτημα αν η χώρα μας αυτή την περίοδο κινείται προς τη σωστή ή προς τη λάθος κατεύθυνση το 75% απαντά προς τη λάθος αυξανόμενο συνεχώς από τον Ιανουάριο του 2024.

    Με τον ορίζοντα των οικονομικών προσδοκιών να στενεύει, πάνω από 2 στους 3 εκτιμούν ότι οι καταναλωτικές τους δυνατότητες έχουν χειροτερέψει.

    Για τους περισσότερους ερωτηθέντες αυτό που βαραίνει περισσότερο είναι οι καθημερινές δαπάνες παρά οι μηνιαίοι λογαριασμοί.

    Ανάμεσα στις δαπάνες της καθημερινότητας, οι πλέον επιβαρυντικές είναι και οι πιο ανελαστικές (σούπερ μάρκετ, μετακινήσεις, ιατρικά έξοδα) ενώ λιγότερο όσες αφορούν διασκέδαση και αναψυχή.

    Η ιεράρχηση της βαρύτητας των δαπανών παραμένει ίδια και εάν εστιάσουμε μόνο σε όσους αφορά η κάθε μια δαπάνη.

    Στις τακτικές/μηνιαίες δαπάνες, το ηλεκτρικό ρεύμα είναι σαφώς η πιο επιβαρυντική δαπάνη. Μαζί με την τηλεφωνία και το νερό, είναι οι τακτικές δαπάνες που αφορούν οριζόντια σχεδόν το σύνολο του πληθυσμού.

    Λαμβάνοντας υπόψη μόνο όσους αφορά η κάθε δαπάνη, ο λογαριασμός του ρεύματος παραμένει η σημαντικότερη επιβάρυνση, ενώ ακολουθούν οι ιδιωτικές δαπάνες εκπαίδευσης και στέγασης (ενοίκιο, στεγαστικό δάνειο).

    Οριακά τα βγάζουν πέρα

    Στο άμεσο μέλλον, η προοπτική είναι κατά βάση ο περιορισμός δαπανών (ένδυση/υπόδηση, σούπερ μάρκετ, θέρμανση/ψύξη, διασκέδαση, διακοπές) ή η διατήρησή τους έστω στα ίδια επίπεδα (μετακινήσεις, υγεία, παιδεία, στέγαση).

    Οι περισσότεροι δηλώνουν ότι είτε οριακά τα βγάζουν πέρα είτε ότι τα χρήματα τελειώνουν προτού τελειώσει ο μήνας. Σχεδόν 9 στους 10 δηλώνουν πως «τα φέρνουν βόλτα ίσα ίσα» και «τα λεφτά τελειώνουν πριν «τελειώσει ο μήνας».

    Οι προσδοκίες παρέμβασης για τη συγκράτηση του πληθωρισμού αφορούν πρωτίστως την κυβέρνηση και δευτερευόντως την ΕΕ ή τις επιχειρήσεις.

    Η ισχυρή δημόσια/κρατική παρέμβαση θεωρείται σαφώς περισσότερο αναγκαία από την αυτορρύθμιση της αγοράς σε ποσοστό άνω του 80%.

    Τελικά, οι προσδοκίες για το μέλλον παραμένουν χαμηλές και η απαισιοδοξία επικρατεί, καθώς σχεδόν 2 στους 3 εκτιμούν ότι η αύξηση του πληθωρισμού δεν θα σταματήσει εδώ.

    Κυριαρχεί η απαισιοδοξία

    Από την έρευνα γίνεται αντιληπτό ότι οι καταναλωτικές δυνατότητες θεωρείται ότι έχουν επιδεινωθεί. Σε μια σειρά βασικών δαπανών η τάση είναι ο περιορισμός ή έστω η συγκράτησή τους. Για τη μεγάλη πλειονότητα, το ισοζύγιο εισοδημάτων και δαπανών είναι οριακό μέσα στον μήνα.

    Στο διά ταύτα, λοιπόν, και σε επίπεδο δημόσιας πολιτικής, προκύπτουν ορισμένα σημεία που αξίζει να συγκρατηθούν:

    Η απαισιοδοξία παραμένει κυρίαρχη και στο επίπεδο της κατανάλωσης, επιτείνοντας την αίσθηση ενός ορίζοντα χαμηλών προσδοκιών συνολικά για τη χώρα, σε μια κρίσιμη καμπή για την οικονομία και για το πολιτικό σύστημα

    Στο πεδίο της Ακρίβειας φαίνεται να προκύπτει ως ζητούμενο η παρέμβαση πρωτίστως σε εθνικό επίπεδο –αφού το πρόβλημα θεωρείται εγγενές και όχι «εισαγόμενο»– και συμπληρωματικά σε επίπεδο Ε.Ε.

    Μερίδιο ευθύνης αποδίδεται στην αγορά, χωρίς να υπάρχουν προσδοκίες από την αυτορρύθμισή της ούτε όμως από ένα οργανωμένο καταναλωτικό κίνημα στην κοινωνία πολιτών αλλά τελικά από μια ισχυρή δημόσια/κρατική παρέμβαση ρύθμισης της αγοράς για τη μείωση των τιμών των αγαθών.

      Πηγή: In.gr

    • Αναβαθμίζονται τα μέτρα κατά της ευλογιάς των προβάτων
      Αναβαθμίζονται τα μέτρα κατά της ευλογιάς των προβάτων

      Απαγόρευση μετακινήσεων αιγοπροβάτων για αναπαραγωγή, πάχυνση, βόσκηση και σφαγή, σε όλη την Ελλάδα, ύστερα από σύσκεψη περιφερειαρχών και παραγωγικών φορέων με τον ΥπΑΑΤ

      Κώστας Τσιάρας: Τα μέτρα είναι αναγκαία για τον περιορισμό της ζωονόσου, όπως έγινε και με την πανώλη

      Μετά από τηλεδιάσκεψη που είχε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με τον υφυπουργό Χρήστο Κέλλα, τον ΓΓ Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γιώργο Στρατάκο, τους Περιφερειάρχες, Αντιπεριφερειάρχες αρμόδιους για τον πρωτογενή τομέα, εκπροσώπους της ΕΘΕΑΣ και των Διεπαγγελματικών Οργανώσεων Κρέατος και Φέτας, του ΣΕΒΓΑΠ της Ομοσπονδίας Βιομηχανικών Σφαγείων και τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής, αποφασίσθηκε η απαγόρευση μετακίνησης αιγοπροβάτων για αναπαραγωγή, πάχυνση, βοσκή και σφαγή, σε ολόκληρη την επικράτεια για ένα δεκαήμερο.

      Η αναβάθμιση των μέτρων ασφαλείας, ύστερα από τον εντοπισμό κρουσμάτων ευλογιάς σε Μαγνησία και Κορινθία, κρίνεται απαραίτητη για όλη τη χώρα για προληπτικούς λόγους και με στόχο τον περιορισμό εξάπλωσης και εκρίζωση της νόσου, ύστερα από την επέκταση της ζωονόσου στη Μαγνησία και στην Κορινθία.

      Παράλληλα οι υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σε συνεργασία με τις Περιφέρειες συνεχίζουν την επιδημιολογική έρευνα σχετικά με την προέλευση των κρουσμάτων.

      Σημειώνεται ότι στις κτηνοτροφικές μονάδες στη Μαγνησία και στην Κορινθία όπου εντοπίσθηκαν τα νέα κρούσματα της ευλογιάς (από ένα κρούσμα σε κάθε περιοχή), έχουν ενεργοποιηθεί όλα τα πρωτόκολλα που προβλέπουν οι κανονισμοί της ΕΕ. Ήδη κλιμάκια κτηνιάτρων διεξάγουν ελέγχους στη ζώνη προστασίας των 3 χλμ και στη ζώνη επιτήρησης των 10 χλμ.

      Και στις δύο Περιφερειακές Ενότητες έχουν ενημερωθεί οι κτηνοτρόφοι της περιοχής για τα μέτρα που έχουν ληφθεί καθώς και οι τυροκόμοι, οι ιδιοκτήτες σφαγείων και οι προμηθευτές ζωοτροφών.

      Η κυβέρνηση λαμβάνει και θα συνεχίσει να λαμβάνει κάθε προβλεπόμενο από τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς μέτρο, προκειμένου να περιοριστεί και να εκριζωθεί η πανώλη των μικρών μηρυκαστικών.

      Παράλληλα οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΑΤ βρίσκονται σε καθημερινή επικοινωνία και συνεργασία με τους ειδικούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αλλά και τις κτηνιατρικές υπηρεσίες των κρατών μελών, για την αξιολόγηση των εργαστηριακών στοιχείων και αποτελεσμάτων.

      Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί 104 εστίες της νόσου εκ των οποίων οι 81 εντοπίζονται σε περιοχές του Έβρου και οι υπόλοιπες σε Κομοτηνή, Ξάνθη, Καβάλα, Σέρρες, Μαγνησία και Κορινθία. Μέχρι στιγμής σε εφαρμογή των κανόνων της ΕΕ, έχουν θανατωθεί 17.500 πρόβατα.

      Επισημαίνεται ότι η ευλογιά είναι ζωονόσος και όχι ζωο-ανθρωπονόσος, και δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας για τη δημόσια υγεία.

      Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Τσιάρας, ο οποίος λόγω των εξελίξεων ανέβαλε το προγραμματισμένο για αύριο ταξίδι του στο Μαρόκο, μετά τη σύσκεψη έκανε την ακόλουθη δήλωση:

      «Η χώρα μας βρίσκεται αντιμέτωπη με μια ακόμα σοβαρή επιδημιολογική απειλή, καθώς έχει καταγραφεί έξαρση της ευλογιάς των προβάτων. Η ευλογιά είναι μια εξαιρετικά μεταδοτική ασθένεια, η οποία -τονίζω- δεν απειλεί τη δημόσια υγεία, καθώς είναι μια πάθηση που δεν μεταδίδεται στον άνθρωπο. Δυστυχώς, όμως, είναι ιδιαίτερα μεταδοτική στα ζώα.

      Συνεπώς, με γνώμονα την ασφάλεια των ζώων και των κτηνοτρόφων μας, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προχωρά σε άμεσα μέτρα.

      Από σήμερα, ανακοινώνουμε την πλήρη απαγόρευση μετακίνησης των αιγοπροβάτων για αναπαραγωγή, πάχυνση, βοσκή και σφαγή, σε ολόκληρη την επικράτεια για ένα δεκαήμερο.

      Τα μέτρα αυτά είναι αναγκαία προκειμένου να περιορίσουμε την εξάπλωση της ζωονόσου και να διασφαλίσουμε ότι η κρίση αυτή θα αντιμετωπιστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, όπως έγινε και με την πανώλη των μικρών μηρυκαστικών.

      Είμαστε σε διαρκή επικοινωνία με τους κτηνιάτρους και όλες τις αρμόδιες Υπηρεσίες των Περιφερειών αλλά και με τους ίδιους τους περιφερειάρχες -με τους οποίους είχα νωρίτερα σύσκεψη- για την άμεση εφαρμογή των μέτρων και την παρακολούθηση της κατάστασης.

      Με οδηγό την αντιμετώπιση της πανώλης, καλούμε και τους κτηνοτρόφους να ακολουθήσουν πλήρως τις οδηγίες των αρμόδιων υπηρεσιών, όπως έπραξαν με συνέπεια και υπευθυνότητα και στο πρόσφατο παρελθόν.

      Είμαστε βέβαιοι ότι με τη συνεργασία όλων μας, θα καταφέρουμε να ξεπεράσουμε κι αυτή την κρίση».

      (Δελτίο Τύπου)

    Sites του Ομίλου

    Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

    Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

    Up & High Media & Productions

    ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
    Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

    Μέλος του 
    Μητρώο ΜΗ

    Marma Touch