Πολιτικά

Σπίρτζης από τον Πύργο: "Δυόμιση χρόνια δούλεμα της ΝΔ στην Ηλεία"

Σπίρτζης από τον Πύργο: "Δυόμιση χρόνια δούλεμα της ΝΔ στην Ηλεία"

Για "δούλεμα" της Νέας Δημοκρατίας στο λαό της Ηλείας έκανε λόγο ο πρώην υπουργός Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Σπίρτζης από τον Πύργο, στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε στο χώρο του συνεδριακού κέντρου της Π.Ε. Ηλείας.

Ο τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη, άσκησε κριτική στα πεδία της ακρίβειας, της ΔΕΗ, των έργων και αρκετών σημείων της πολιτικής της ΝΔ, έχοντας στο πλευρό του τον βουλευτή Ηλείας Διονύση Καλαματιανό και τον συντονιστή της ΝΕ Ηλείας του ΣΥΡΙΖΑ, Παναγιώτη Φλεβοτόμο.

Ο κ. Σπίρτζης, ανοίγοντας την συνέντευξη Τύπου αναφέρθηκε στην εξωστρέφεια που επιχειρεί ο ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία στο πλαίσιο των προσυνεδριακών διαδικασιών του. “Δεν ακολουθούμε την πεπατημένη που ακολουθούν όλα τα κόμματα στις προσυνεδριακές διαδικασίες αλλά έχουμε μία εξωστρεφή παρουσία μέσα στην κοινωνία κάνοντας έκκληση σε όλους τους δημοκρατικούς και προοδευτικούς πολίτες κάθε περιοχής να ενταχθούν στο ΣΥΡΙΖΑ να δώσουν μαζί μας την μάχη για να ανατραπεί το συντομότερο δυνατό η πιο επικίνδυνη, η πιο καταστροφική κυβέρνηση μεταπολίτευσης” σχολίασε.

Ο βουλευτής Α’ Ανατολικής Αττικής του ΣΥΡΙΖΑ, στον αντιπολιτευτικό του λόγο άνοιξε το κεφάλαιο ακρίβεια πρωτίστως στην ενέργεια και άσκησε κριτική στις επιλογές της Κυβέρνησης και το θέμα της ΔΕΗ. “Δεν είναι ανάγκη να επιχειρηματολογήσουμε γιατί είναι καταστροφική η κυβέρνηση, το ζει ο πολίτης στην καθημερινότητα, το ζει την απομείωση της αγοραστικής του δύναμης στα νοικοκυριά, το ζει στη δουλειά του, το ζει τους λογαριασμούς της ΔΕΗ που πληρώνει. Δεν λέω του του φυσικού αερίου γιατί εσείς εδώ, όπως και η Πάτρα, η Δυτική Ελλάδα, η Πελοπόννησος επανήλθε στην μιζέρια του χθες επανήλθε στη μιζέρια της δεξιάς που έχει πολλά δισεκατομμύρια για τους δικούς της ανθρώπους, για τα λίγα εκλεκτά συμφέροντα που την στήριξαν, που προχώρησαν μαζί τους στην κοινοπραξία ,για να αλώσουν το κράτος και να κερδίσουν την κυβέρνηση και δεν έχει τίποτα για τους πολίτες της χώρας” είπε.

Spirtzis sun 2

“Και αυτό το λέω γιατί πρόσφατα πριν μερικούς μήνες το Σεπτέμβρη όταν σε όλη την Ευρώπη η συζήτηση που γινόταν σε σχετιζόταν με την ενέργεια κι η κρίση και με την εφοδιαστική αλυσίδα το πως θα υπάρχει επάρκεια αγαθών ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η κυβέρνηση του αυτό φρόντισε να κάνει Ήταν να χαρίσει την ΔΕΗ με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου. Πολύ συνειδητά και βιώνουμε σήμερα τα αποτελέσματα. Το επιχείρημα της νέας Δημοκρατίας είναι ότι δεν θα κάνουμε κοινωνική πολιτική μέσα από την ΔΕΗ. Το δικό μας επιχείρημα είναι ότι οι δημόσιες επιχειρήσεις και τα δημόσια αγαθά και οι δύο στα κοινωνικά αγαθά όπως είναι το ρεύμα όπως είναι το νερό οι τηλεπικοινωνίες είναι αγαθά τα οποία οφείλει το κράτος και οποιαδήποτε κυβέρνηση Να διασφαλίζει την πρόσβαση στον πολίτη” συνέχισε ο κ. Σπίρτζης για να επισημάνει ότι “… αυτή είναι μια μεγάλη χαοτική διαφορά ανάμεσα στην πολιτική που πρεσβεύουμε εμείς και την πολιτική που πρεσβεύει η δεξιά στη χώρα μας και νομίζω ότι είναι από τα ζητήματα που μπορούμε να βρούμε σύγκλιση και με άλλους προοδευτικούς χώρους για να συνεργαστούμε για να υπάρχει μία προοδευτική διακυβέρνηση στην χώρα που την έχει ανάγκη. Για να φύγουμε από τη μιζέρια της δεξιάς από την καταδίκη της χώρας και των πολιτών” συμπλήρωσε φέρνοντας στο προσκήνιο και πάλι την προοπτική και την αναγκαιότητα συνεργασίας με τις προοδευτικές πολιτικές δυνάμεις του τόπου.

Οι αποκαλύψεις του ilialive.gr και η δεξιά λογική

Συνδέοντας την ακρίβεια σε κάθε πεδίο της καθημερινότητας ο κ. Σπίρτζης με τις πρόσφατες αποκαλύψεις του ilialive.gr για το θέμα Δούκα - Λιβανού και τη λογική της Νέας Δημοκρατίας σχετικά με τις αποζημιώσεις πληγέντων στις φονικές πυρκαγιές του 2007, είπε πως “… δεν θα αναφέρω την περνάνε οι αγρότες και κτηνοτρόφοι στο νομό σας τα ξέρετε καλύτερα σε σχέση με την ακρίβεια των λιπασμάτων της ενέργειας σε σχέση με την κοροϊδία που τους χρεώνεις την ενέργεια που είναι πραγματικά ασήκωτοι λογαριασμοί αυτή να αναλογιστούν όσοι ξεγελάστηκαν από τον Κυριάκο Μητσοτάκη και το επιτελικό το κράτος και το στήριξαν προεκλογικά. Δυστυχώς οι πρόσφατες αποκαλύψεις δείχνουν ότι η δεξιά δεν αλλάζει αλλά χειροτερεύει. Αλλά ειδικά στην Ηλεία ήταν απόλυτο κατανοητό και και αποκαλυπτικό το βίντεο με τον πρώην υπουργό αγροτικής ανάπτυξης και τον κύριο Δούκα για το πως αντιμετωπίζει δεξιά και τους πολίτες στην Ηλεία και τους πυρόπληκτους. Ήρθαν με σακούλες εδώ πέρα “τα κονόμησατε” στην Ηλεία, λύσατε τα προβλήματα σας από ότι κατάλαβα. Και τώρα θα είναι η δεύτερη φορά που θα λύσετε τα προβλήματα σας που κάηκε δεύτερη φορά η Ηλεία. Καλό θα είναι να τους πάτε μια βόλτα τους ανθρώπους αυτούς, γιατί δεν έχει πατήσει κανείς το πόδι του να πάει να δει τους πυρόπληκτους στις περιοχές αυτές. Έρχονται σε προστατευμένες συναντήσεις θεσμικές και στην Ηλεία και σε όλη την Ελλάδα. Καλό θα ήταν τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας να πάνε στον κόσμο σε μη προστατευμένο περιβάλλον να τους πούνε τα πραγματικά τους προβλήματα ειδικά στις πυρόπληκτες περιοχές της Ηλείας”.

Ο κ. Σπίρτζης στάθηκε στις επιπτώσεις των πολιτικών που πλήττουν την περιφέρεια αλλά και των πυρκαγιών που έκαψαν την Ηλεία και την Ελλάδα το περασμένο καλοκαίρι. “Να τους πούνε και για την απομείωση του ενεργού πληθυσμού της περιφερειακής ενότητας στην Ηλεία. Ειδικά στις πυρόπληκτες περιοχές και από ότι ενημερώθηκα ίδια απομείωση υπάρχει και στην Αχαΐα μικρότερη σε σχέση με την Ηλεία αλλά είναι ενδεικτικό ποιο είναι το αποτέλεσμα της πολιτικής της νέας Δημοκρατίας τα δυόμισι τελευταία χρόνια που έχει πραγματικά στοχοποίηση την Δυτική Ελλάδα.

Ο Τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη σχολίασε την ύπαρξη δύο υπουργείων στην “επιτελική” κυβέρνηση Μητσοτάκη και επιχειρηματολόγησε στο κεφάλαιο “έλλειμμα δημοκρατίας” που ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορεί την Κυβέρνηση πως υπάρχει στις πολιτικές της. “Πρόβλημα που έχει αναδειχθεί σε διεθνείς οργανισμούς, πρόβλημα που σχετίζεται με βασικές δημοκρατικές αρχές και με βασικά δημοκρατικά και ανθρώπινα δικαιώματα με τον τρόπο που λειτουργεί. Δεν θα επαναλάβω τις διώξεις συναδέλφων σας ή και ενέργεια εισαγγελικών λειτουργών, τα ξέρετε πάρα πολύ καλά δεν θα επαναλάβω σε πόσους διεθνείς οργανισμούς έχει παραπεμφθεί η χώρα μας για τους πρόσφυγες και τους μετανάστες δεν θα αναφερθώ γιατί τα έχουμε ζήσει όλοι στο πως αξιοποιούνται οι τεσσερισήμισι χιλιάδες Ρουσφετολογικές προσλήψεις στα τμήματα καταστολής της ΕΛ.ΑΣ.” είπε και σχολίασε τον τρόπο προσλήψεων στην Πανεπιστημιακή Αστυνομία, το Λιμενικό, την ΕΛ.ΑΣ. και την Πυροσβεστική φέρνοντας το παράδειγμα των δασοκομάντος, συνολικά ως best practice. “Tους χιλιάδες ανθρώπους που τους έλεγαν το καλοκαίρι ήρωες και μετά τους πλάκωσαν στο ξύλο κανονικά έξω από το υπουργείο δεν έκαναν διαγωνισμό με διαφάνεια για να τους προσλάβουν για την αντιπυρική περίοδο.Προτιμούν τα ρουσφέτια τις λίστες των βουλευτών τους και τα δικά τους παιδιά ακόμα και για την δασοπυρόσβεση. Ανακάλυψαν τους δασοκομάντος και είναι ενδεικτικό του ελλείμματος Δημοκρατίας που βιώνουμε στη χώρα μας, η αδιαφάνεια, η παράκαμψη όλων των μηχανισμών ελέγχου διαφάνειας, ακόμη και του Ελεγκτικού Συνεδρίου και αυτός είναι και ο λόγος που που κάτω από τα φώτα της δημοσιότητας πολλές φορές έχουν προχωρήσει σε 6,5 δις απευθείας αναθέσεις…”.

Κεφάλαιο ΔΕΗ και αποζημιώσεις πυροπλήκτων

Ο κ. Σπίρτζης άσκησε κριτική στο θέμα της ΔΕΗ, τις επιπτώσεις της ακριβής ενέργειας στον αγροτικό κόσμο και τις γενικότερες πολιτικές της Κυβέρνησης στο θέμα. “Δεν έχουν λεφτά για να επιδοτήσουν τους αγρότες για το ρεύμα ή και τα νοικοκυριά και αναρωτιέμαι γιατί αυτό που είπαν όταν χαρίσανε την ΔΕΗ, είναι ότι το κάνουν για να βρει ΔΕΗ χρήματα και να γίνουν επενδύσεις. Με την κρίση όμως έχουν δώσει 2,5 δις στις εταιρίες παραγωγής ενέργειας δήθεν για να έχουμε χαμηλότερες λογαριασμούς. Αναρωτιέται κανείς τι θα έκανε η ΔΕΗ με δυόμισι δις; Και πόσα ακόμη θα κληθούν να δώσουν για τους λογαριασμούς στις λίγες εταιρίες ενέργειας”.

Ο κ. Σπίρτζης μιλώντας για τους πυρόπληκτους της Ηλείας που θα επισκεφθεί σήμερα, μίλησε για κοροϊδία στην θεσμοθέτηση της αποκατάστασης σε σχέση με την αντίδραση του κράτους σε παλιότερος περιπτώσεις. Όπως είπε το Μάτι βρέθηκε σε κεντρικό σημείο της αντιπαράθεσης με τη ΝΔ προεκλογικά, όμως ο ΣΥΡΙΖΑ μετά από αυτή την καταστροφή και προώθησε την έκτακτη οικονομική ενίσχυση 5.000 έως 8.000 ευρώ στους πληγέντες και υλοποίησε προγράμματα απομάκρυνσης αμιάντου και “έτρεξαν” γρήγορα σχέδια αποκατάστασης των υποδομών. “Σε τι ποσοστό με την ακρίβεια που υπάρχει σήμερα στα δομικά υλικά και τις εργασίες, καλύπτουν την αποκατάσταση των σπιτιών των πυρόπληκτων που κάηκαν” αναρωτήθηκε και μίλησε για κοροϊδία από την πλευρά της Κυβέρνησης στην οικονομική ενίσχυση των πληγέντων, εφάμιλλη της υπόθεσης Δούκα το 2007, όπως χαρακτηριστικά είπε.

“Ο Καραμανλής δεν υπογράφει τις μελέτες ανάδειξης του Φράγματος Καραμανλή”

Ο κ. Σπίρτζης έκανε λογοπαίγνιο με το όνομα του σημερινού υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή και του αείμνηστου θείου του, πρωθυπουργού και Προέδρου της Δημοκρατίας και σχολιάζοντας την επίσκεψη στη λίμνη Πηνειού (Λίμνη Καραμανλή), σχολίασε πως επί δικής του θητείας υπεγράφη η μελέτη για την ανάδειξη της περιοχής και τη συντήρηση του φράγματος, όμως δεν προχώρησε.
Τόνισε δε, πως οι παραλίμνιες εκτάσεις και οικισμοί δεν αρδεύονται και δεν υδρεύονται από τη λίμνη. Σχολίασε και το θέμα των φωτοβολταϊκών λέγοντας ότι κάποιοι είχαν την ευαισθησία να δώσουν 220 ξεχωριστές άδειες στην περιοχή. “Αναρωτιέμαι αν αυτή η κυβέρνηση νοιάζεται στοιχειωδώς τον τόπο. Και η κυβέρνηση και η περιφέρεια, ο περιφερειάρχης κύριος Φαρμάκης του επιτελικού κράτους”…

Το Πάτρα - Πύργος και η παραχώρηση

Ο κ. Σπίρτζης δεν θα άφηνε έξω από την κριτική το κεφάλαιο “Πάτρα - Πύργος” με το έργο που βγήκε από τη σύμβαση παραχώρησης το 2013 επί Σαμαρά και ξαναμπήκε το 2021 με κυβέρνηση Μητσοτάκη. Ο πρώην υπουργός Υποδομών διατήρησε τις επιφυλάξεις του για το αν θα ολοκληρωθεί το έργο με τη λογική της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, αφού κάθε δύο μήνες γίνεται ανακοίνωση πως ξεκινάει, αλλά δεν ξεκινάει.

Έχοντας νωρίτερα επισκεφθεί το τμήμα έξω από την Αμαλιάδα στο Γεράκι, σχολίασε πως “… το έργο που πραγματικά έχει στοιχειώσει για τους πολίτες της Ηλείας το έργο που έχει με τα εξελιχθεί στο μεγάλο διαχρονικό φαγοπότι της νέας Δημοκρατίας”.

Ο κ. Σπίρτζης έκανε μια αναδρομή από το διαγωνισμό του 2007 έως το σήμερα, την κριτική που δέχθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ για την προσπάθεια να υλοποιηθεί το έργο μετά την απένταξή του. “Εμείς ωριμάσαμε το έργο που είχε απενταχθεί” σχολίασε. Επισήμανε πως η Κυβέρνηση Τσίπρα έκανε ανοιχτούς διεθνείς διαγωνισμούς με 50% έκπτωση, ενώ ο κ. Καραμανλής ήθελε να μείνει πιστός στην άθλια συμφωνία του 2013 με παραχώρηση στην Ολυμπία Οδό.

Μίλησε για την κατάργηση των συμβάσεων που είχαν υπογραφεί και σημείωσε πως δεν ήταν κατάτμηση του έργου, αλλά οκτώ διαγωνιστικές διαδικασίες ενός ενιαίου έργου, που επιβάλλεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. “Μας κατηγόρησαν ότι κάναμε οκτώ διαγωνισμούς, η πρώτη ερώτηση που τίθεται είναι γιατί δεν κάνουν ένα διαγωνισμό και έκαναν απευθείας ανάθεση. Να απολογηθούν στο λαό της Ηλείας, γιατί φαντάζομαι ότι θα έρθει ο κύριος Καραμανλής, ο κύριος Μητσοτάκης για να κάνουν ένα πανηγυράκι επικοινωνιακό. Γιατί δεν έκαναν ένα διαγωνισμό, γιατί αφού πέρασαν δυόμιση χρόνια για να κάνουν απευθείας ανάθεση δεν το έκαναν την άλλη μέρα που ανέλαβαν την κυβέρνηση, γιατί κατάργησαν μονομερώς την σύμβαση που είχαν ανατεθεί όταν όλοι ήμασταν κλεισμένη με το lockdown στα σπίτια μας κρυφά κάτω απ’το τραπέζι. Γιατί στη συνέχεια αιτιολόγησαν ότι καταργούν τις συμβάσεις, γιατί οι εταιρείες που είχαν αναλάβει δεν θα τελείωναν το έργο. Μα οι εταιρείες που είχαν αναλάβει ήδη είχαν προχωρήσει το έργο και έπρεπε να τις βγάλουν εκτός αν δεν μπορούσαν. Και δεν τις έβγαλαν έκπτωτες αλλά τους έδωσαν 8 εκατομμύρια αποζημίωση για τα τέσσερα τμήματα. Και στη συνέχεια ενώ του ζητούσαμε μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου στοιχεία ο κύριος Καραμανλής δεν τα έδωσε για δύο χρόνια ποτέ. Τι περιλαμβάνει η συμφωνία με τους κατασκευαστές της Ολυμπίας Οδού και την Ολυμπία Οδό ποιο είναι το τεχνικό οικονομικό μοντέλο που θα χρησιμοποιήσουν για το Πάτρα - Πύργος και πολλά άλλα ζητήματα. Έκαναν δυόμιση χρόνια για να προχωρήσουν σε μία ακόμα παράνομη πράξη την κατάργηση της υπουργικής απόφασης που έβγαλε η κυβέρνηση Σαμαρά το 2013 να γίνει ως δημόσιο έργο, αλλά για να κάνουν νομικίστικα τερτίπια, για να μην μπορεί να προσφύγει κάνεις γιατί ήταν παράνομο, δεν το κατάργησαν με νέα υπουργική απόφαση 10 χρόνια μετά, αλλά με νόμο. Κατάργησε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας την υπουργική απόφαση της Νέας Δημοκρατίας 10 χρόνια μετά. Ρωτήστε όποιον νομικό θέλετε, όποιον δικαστή θέλετε, ρωτήστε τον κύριο Τζαβάρα να σας πει. Μετά από τόσα χρόνια να καταργηθεί η υπουργική απόφαση είναι παράνομο και γι’ αυτό έγινε με τροπολογία νύχτα με νόμο” είπε μεταξύ άλλων ο κ. Σπίρτζης.

“Ήρθε η ώρα να δούμε τι κρύβεται πίσω από όλη αυτή την μεθόδευση δυόμιση χρόνων διότι μας κατηγορούσαν ότι στους διαφανής διαγωνισμούς που ήταν διεθνής και περάσανε χίλιους ελέγχους με έκπτωση 50% και πάνω, οτι εμείς θα χρηματοδοτούσαμε από εκεί το ΣΥΡΙΖΑ Channel.

Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε πως η Κυβέρνηση Μητσοτάκη βάζει “καπέλο” 114 εκατ. ευρώ στο έργο, ενώ το συνολικό καπέλο που θα πληρώσει ο λαός της Ηλείας και της Δυτ. Ελλάδας, θα αγγίζει το μισό δις. Και αναρωτήθηκε “πόσα Μητσοτάκης Channel θα χρηματοδοτήσουν εκεί;”

“Είναι καλό να ενημερωθεί ο λαός της Ηλείας για ποιο λόγο ήταν η μεθόδευση της καθυστέρησης δυόμιση χρόνων, του να μη συνεχίσουν να εκτελούνται οι συμβάσεις που είχαν αρχίσει να εκτελούνται με εξαίρεση τα τρία τμήματα που δεν προχώρησαν ποτέ στον επόμενο μειοδότη για να υπογράψουν την σύμβαση. Ρωτάμε για την σύμβαση και τους εργολάβους που πέταξαν έξω τους έδωσαν αποζημίωση και δεν τους έβγαλαν έκπτωτους, τους ρωτάμε γιατί αφού δεν είναι ικανοί να εκτελέσουν τέτοια έργα, τους έχουν διατηρήσει στην ίδια τάξη πτυχίου και δεν τους υποβίβασαν, γιατί μία σύμβαση έργου δεν έρχεται ξεχωριστά στη Βουλή και έρχεται με τροπολογία με ένα άρθρο 224 σελίδες σε άσχετο σχέδιο νόμου” συμπλήρωσε ο πρώην υπουργός Υποδομών, που σχολίασε και επιμέρους θέματα για τη χρηματοδότηση του έργου, τα διόδια και τις εργασίες στους κόμβους σύνδεσης που υποστήριξε πως δεν εντάσσονται στη σύμβαση παραχώρησης.

“Και καλό θα είναι τώρα που θα έρθει η κυβέρνηση Μητσοτάκη στην περιοχή να τους ρωτήσετε κι εσείς, γιατί ένα έλλειμμα δημοκρατίας που έχουμε είναι αυτή συμπεριφορά της κυβέρνησης ακόμα και στον κοινοβουλευτικό έλεγχο…”

“…Το τελευταίο που έχω να πω είναι το δούλεμα που κάνουν εδώ και δυόμισι χρόνια στο λαό της Ηλείας. Ένα τέτοιο δούλεμα έγινε όταν μαθεύτηκε και η κάθοδος μου στην Ηλεία και ειπώθηκε ότι ξεκινάει το έργο και αναρωτιέμαι πως έφεραν μηχανήματα για να δείξουν ότι ξεκινά όταν το υπουργείο Ανάπτυξης σήμερα απένταξε τα χρήματα των οκτώ διαγωνισμών”.

Σε τροχιά αποσύνθεσης

Ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ακόμα πως “… ο νόμος έχει μπει σε μία τροχιά αποσύνθεσης μετά το Πάτρα - Πύργος υπάρχει και το Πύργος - Καλό Νερό. Και αυτό αποδεικνύει το τι νοιάζει τη Νέα Δημοκρατία, όχι μόνο στην Ηλεία αλλά σε ολόκληρη την Ελλάδα. Σταμάτησε το έργο της αναβάθμιση του οδικού δικτύου, γιατί δεν πλήρωσαν τους εργολάβους και είχαν οι άνθρωποι το σχέδιο τους για την περιοχή αλλά για ποιον θα αναθέσουν απευθείας στο έργο. Και ρωτήστε τους όταν έρθουν με το καλό γιατί δεν πληρώθηκαν τα συγχρηματοδοτούμενα έργα, ρωτήστε τον κύριο Περιφερειάρχη είναι η πρώτη χρονιά που η χώρα μας ανεξάρτητα ποια κυβέρνηση είναι, δεν έχει πληρώσει τα συγχρηματοδοτούμενα έργα, για ποιο λόγο δεν πλήρωσαν την έκαναν τα λεφτά. Τι έκαναν όλα αυτά τα λεφτά και γιατί δεν πληρώνει την αγορά οι άριστοι που τα σπατάλησαν” είπε ο κ. Σπίρτζης ανοίγοντας ευρύτερα την κουβέντα για έργα που έχουν παγώσει όπως του ΤΟΕΒ Γαστούνης, της μελέτης του δρόμου “Ολυμπία - θάλασσα”, τα σιδηροδρομικά έργα, τη γραμμή Πύργος - Κατάκολο, την σύγχρονη γραμμή που συνδέει τα λιμάνια Καλαμάτας, Κατακόλου, Κυλλήνης, Πάτρας, τη γραμμή Θεσσαλονίκη - Καβάλα - Αλεξανδρουπολη - Μπουργκάς - Βάρνα.

“Το λέω αυτό σε σας για να καταλάβετε τι είναι για μία αγροτική περιοχή να μπορεί να φορτώνει τα προϊόντα της και να τα πηγαίνει είτε στην κεντρική Ευρώπη, είτε στην παρευξείνιες χώρες, πάρα πολύ σύντομα. Τι πλεονέκτημα είναι αυτό για τις παραγωγικές δυνάμεις περιοχής και το ανάποδο”…

Απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικές με τις επερχόμενες Περιφερειακές Εκλογές στη Δυτική Ελλάδα ο κ. Σπίρτζης σχολίασε πως με προοδευτικό υποψήφιο θα κερδηθούν και με πολύ μεγάλη διαφορά, ενώ για τις εθνικές εκλογές είπε πως “… ο κύριος Μητσοτάκης θα προσπαθήσει να κρατηθεί στην κυβέρνηση όσο περισσότερο μπορεί διότι είναι άλλη η λογική που έχει σε σχέση με την διακυβέρνηση της χώρας και δεν είναι καθόλου τυχαίο σε σχέση με την διαχείριση και με την ασκούμενη πολιτική ότι έχει καθυστερήσει τόσο πολύ να εγκριθεί από την Ευρωπαΐκή Επιτροπή η δεύτερη δόση από το ταμείο ανάκαμψης” είπε μεταξύ άλλων.

Η τοποθέτηση του Διονύση Καλαματιανού

Ο βουλευτής Ηλείας Διονύσης Καλαματιανός καλωσορίζοντας τον Χρήστο Σπίρτζη στην Ηλεία ανέφερε τα εξής: Γνωρίζουμε όλοι ότι έχει σχέση με τους ανθρώπους στον τόπο εδώ χρόνια τώρα, και γνωρίζει και τα προβλήματα της Ηλείας. Είναι ένας τόπος με απαράμιλλα συγκριτικά πλεονεκτήματα και δυστυχώς δεν λαμβάνει την ανταπόκριση και την σημασία που θα έπρεπε από την κυβέρνηση.

Δυστυχώς βλέπουμε ότι τα τελευταία δυόμισι χρόνια πάρα πολλά ζητήματα και θέματα υποδομών έχουν πάει πίσω. Πρώτα απ’ όλα ο αυτοκινητόδρομος Πατρών - Πύργου που σταμάτησε και υπονομεύτηκε η κατασκευή του. Επισκεφτήκαμε και το Γεράκι, εκεί είχαν προχωρήσει αρκετά σε σημαντικό βαθμό τα έργα και καλούμε και όλους τους Ηλείους πολίτες να επισκεφτούν τον χώρο αυτό, για να πειστούν και να αντιληφθούν ότι πραγματικά το έργο είχε ξεκινήσει και υπονομεύτηκε και σταμάτησε από τον αρμόδιο υπουργό τον κ. Καραμανλή και την κυβέρνηση. Υπάρχουν πάρα πολύ σημαντικά προβλήματα, σήμερα είδαμε το ζήτημα των πανεπιστημιακών τμημάτων, δυστυχώς είδαμε ότι η κυβέρνηση σταμάτα την μεταρρύθμιση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στα τμήματα της Ηλείας.

Ενώ, ανέστειλε τις εξελίξεις για το νέο χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για τα τμήματα της Ηλείας, εμμένει στις αποφάσεις της, ανέστειλε την λειτουργία του Τ.Ε.Φ.Α.Α. στον Πύργο και οδεύει στην κατάργηση και στον εξοβελισμό των πανεπιστημιακών τμημάτων της Μουσειολογίας στον Πύργο και της Γεωπονίας στην Αμαλιάδα ολοκληρώνοντας την μεταρρύθμιση της με την κατάργηση των τμημάτων της Ηλείας. Είναι ένας ακόμα εμπαιγμός προς τους κατοίκους αυτού εδώ του τόπου που βλέπουν μία προκατάληψη, μία εκδικητική συμπεριφορά των κυβερνώντων προς το νομό μας. Βέβαια δεν είναι μόνο αυτό και πρόσφατα είχαμε επίσκεψη της αναπληρώτριας υπουργό της κας Γκάγκα στο νομό που ουσιαστικά είπε αναδιάρθρωση, ανακατάταξη και ουσιαστικά κλείσιμο των νοσηλευτικών μονάδων για το νομό μας.

Ένας νόμος που δυστυχώς παρότι θρηνήσαμε την πρώτη απώλεια, το πρώτο θύμα της πανδημίας εδώ στο νομό μας από τον κορονοϊό δεν έγινε τίποτα για την ενίσχυση των νοσηλευτικών μονάδων μας και βλέπουμε ότι σήμερα μετά από σχεδόν δύο χρόνια, οι γιατροί είναι λιγότεροι από ότι ήταν πριν την πανδημία και συνολικά η διαχείριση του ζητήματος της δημόσιας υγείας στο νομό μας να έχει υποβαθμιστεί πάρα πολύ. Και για το σιδηρόδρομο εδώ ο αρμόδιος υπουργός θα μας πει τι έχει συμβεί, δυστυχώς βλέπουμε ότι εδώ και δυόμισι χρόνια τώρα, μόνο αναστέλλονται υπονομεύονται και παραπέμπεται στις καλένδες και η επαναλειτουργία του σιδηρόδρομου στην Ηλεία.

Πρόσφατα ακυρώθηκε για τρίτη τέταρτη φορά η ανακαίνιση του μετρικού συστήματος που υπάρχει ήδη που βέβαια αυτή δεν είναι πρόταση και μία λύση που μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες της Ηλείας, γιατί εμείς έχοντας μία πρωτογενή παραγωγή αλλά και τουρισμό θέλουμε να έχουμε ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο που να συνδέεται με το σιδηροδρομικό δίκτυο της υπόλοιπης Ελλάδας και της Ευρώπης, ώστε να διοχετεύονται και τα προϊόντα του πρωτογενούς μας τομέα. Δεν μας ικανοποιεί αυτή η πρόταση που προωθεί η κυβέρνηση και θέλουμε έναν σύγχρονο Σιδηρόδρομο που θα τα αποκρίνεται στις ανάγκες του τόπου.

Υπάρχουν πάρα πολλά άλλα ζητήματα όπως η σύνδεση της Ολυμπίας με την θάλασσα, με το δίκτυο το υπόλοιπο, ο αυτοκινητόδρομος Ολυμπίας Βυτίνας και η παράκαμψη Λαγκαδίων ο αρμόδιος υπουργός που χειρίστηκε τα θέματα αυτά και προχώρησε σε πολύ σημαντικό βαθμό στις εξελίξεις αυτών των έργων θα μας τα αναλύσει και επίσης το ζήτημα της επανέναρξης κατασκευής της Πατρών Πύργου αλλά και της συνέχισης του αυτοκινητόδρομου όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί και ανεστάλη – ακρωτηριάστηκε η Ολυμπία οδός το 2013 της σύνδεσης του Πύργου με το Καλό Νερό – Τσακώνα δηλαδή του κλεισίματος του δαχτυλιδιού της Πελοποννήσου με έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο”.

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα

tsoukalas popup