Στην Ηλεία έρχεται σήμερα στις 11 το πρωί , ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης για να εγκαινιάσει την επανέναρξη των εργασιών στην νέα Πατρών - Πύργου, ως τμήμα πλέον της Ολυμπίας Οδού.
Η εκδήλωση για το γεγονός αυτό θα γίνει στο εργοτάξιο της αναδόχου εταιρίας στο Γεράκι Αμαλιάδας, τμήμα όπου έχει προχωρήσει από από την προηγούμενη κυβέρνηση σε σημαντικό βαθμό.
Μαζί με τον Πρωθυπουργό θα επισκεφθούν την Ηλεία ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και ο υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης.
Παρόντες θα είναι οι τοπικοί βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, η περιφερειακή αρχή με τον Περιφερειάρχη Νεκτάριο Φαρμάκη, οι αντιπεριφερειάρχες Ηλείας Β. Γιαννόπουλος, Αγροτικής Ανάπτυξης Θ. Βασιλόπουλος, Πολιτισμού και Τουρισμού Ν. Κοροβέσης, τοπικοί φορείς και στελέχη της ΝΔ, δήμαρχοι και εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης κ.α.
Ένα στοιχείο που πρόσφατα ανέφερε ο υφυπουργός Γ. Καραγιάννης και δημιουργεί προβληματισμό αφού διαφοροποιείται από όσα γνωρίζαμε έως σήμερα είναι πως έως το 2024 θα έχουν παραδοθεί τα πρώτα 56 χλμ του έργου από τον Πύργο προς την Πάτρα και όχι το σύνολό του.
Αυτό που γνώριζαν όλοι έως τώρα είναι πως το έργο θα ολοκληρωνόταν έως το 2024, ενώ ο υφυπουργός τόνισε πως η ολοκλήρωση του έργου θα γίνει σε 40 μήνες, δηλαδή στα τέλη του 2025.
Τα στοιχεία του έργου
Με την κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος, η Ολυμπία Οδός “δικαιολογεί” πλέον το όνομα της. Ο δρόμος θα φτάνει σε απόσταση αναπνοής από την Αρχαία Ολυμπία και υπολογίζεται πως θα απαιτούνται περίπου 2 ώρες και 40 λεπτά από την Ελευσίνα μέχρι τον Πύργο. Αυτό σημαίνει μια συρρίκνωση του χρόνου οδήγησης κατά τουλάχιστον 30 λεπτά.
Παράλληλα αυξάνεται γεωμετρικά το επίπεδο οδικής ασφάλειας αλλά και οδηγικής εμπειρίας σε νέο τμήμα μήκους 74,8χλμ. Το νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου, στα πρώτα 13,0χλμ θα κατασκευαστεί με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΕΟ), ενώ στα υπόλοιπα 61,8χλμ θα κατασκευασθεί σε νέα χάραξη.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα διαθετει 2 λωρίδες και ΛΕΑ (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης) ανά ρεύμα κυκλοφορίας και το συνολικό του πλάτος θα έχει διατομή 21,30μ (χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις). Στο μέσον του δρόμου θα υπάρχει στηθαίο τύπου New Jersey πλάτους 0,60μ και ύψους 0,80μ. Σε προκαθορισμένες θέσεις του αυτοκινητοδρόμου θα διαμορφωθούν χώροι στάθμευσης (parking) με τις συνοδές λωρίδες εισόδου–εξόδους.
Συνολικά θα κατασκευαστούν οκτώ ανισόπεδοι κόμβοι/ημικόμβοι:: Μιντιλογλίου (χ.θ.-0+002), ΒΙ.ΠΕ. (χ.θ.6+940), Κ.Αχαΐας (χ.θ.17+734), Βάρδας (χ.θ.33+036), Κυλλήνης (χ.θ.46+016), Γαστούνης (χ.θ.53+676), Αμαλιάδας (χ.θ.62+679) και Πύργου (χ.θ.73+843.).
Στο Πάτρα-Πύργος προβλέπονται δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων στη Χ.Θ. 8+450 μεταξύ των Α/Κ ΒΙΠΕ και Κάτω Αχαϊας καθώς και περί την Χ.Θ. 67+900 μεταξύ των Α/Κ Αμαλιάδας και Α/Κ Πύργος. Επίσης προβλέπονται πλευρικοί σταθμοί διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας & Αμαλιάδας. Στο νέο τμήμα της Ολυμπίας Οδού θα λειτουργήσουν και δύο αμφίπλευροι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και ΚΕΣ περί τις Χ.Θ. 21+000 και 72+000.
Με πληροφορίες από το ypodomes.com