Πολιτικά

Γιάννης Κουτσούκος: Τι είπε και τι δεν είπε ο κ. Μητσοτάκης

Γιάννης Κουτσούκος: Τι είπε και τι δεν είπε ο κ. Μητσοτάκης

Με την ελπίδα ότι η επικοινωνιακή φιέστα του κ. Μητσοτάκη, στην Αμαλιάδα, θα είναι η τελευταία στην ατέρμονη και ατελέσφορη μέχρι σήμερα περιπετειώδη διαδικασία για την υλοποίηση του πολύπαθου δρόμου Πάτρα-Πύργος, επισημαίνω τα εξής:

  1. Κανένας πανηγυρικός λόγος για την επανέναρξη του έργου και την επιτυχία της Κυβέρνησης να εξασφαλίσει την έγκριση της Ε.Ε. για την επιστροφή στον παραχωρησιούχο της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ του τμήματος Πάτρα-Πύργος, δεν μπορεί να αποκρύψει τις ευθύνες της Κυβέρνησης για την προσθήκη τριών (3) ακόμα ετών στην τετράχρονη καθυστέρηση του έργου, από την Κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, που ακύρωσε το διαγωνισμό του ενιαίου έργου για να το τεμαχίσει σε οχτώ (8) εργολαβίες.
  2. Οι αναφορές των κυβερνητικών στελεχών στο χαμηλότερο κόστος του έργου είναι παραπλανητικές, καθώς σκόπιμα αποσιωπούν ότι κατήργησαν το Ν. 4219/2013 άρθρο 5, με βάση τον οποίο νομοθετήθηκε η κατασκευή του έργου ως Δημόσιο. Κατά συνέπεια τη διαφορά του κόστος θα την επιβαρυνθούν οι πολίτες μέσω των διοδίων που προβλέπει η νέα σύμβαση παραχώρησης.
  3. Η παλαιότερη δέσμευση του κ. Μητσοτάκη από την Αρχαία Ολυμπία, ότι δε νοείται ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ χωρίς την Ολυμπία, επαναδιατυπώθηκε ως «σύγχρονη μορφή», που θα φτάσει στην Ολυμπία, χωρίς όμως χρονοδιάγραμμα και πολύ περισσότερο, χωρίς τη σαφήνεια ότι θα πρόκειται για τη συνέχεια του Αυτοκινητοδρόμου.
  4. Καμία επίσης αναφορά δεν υπήρξε για το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα, το οποίο συμπεριλαμβανόταν τόσο στον αρχικό σχεδιασμό των συμβάσεων του Ν. 3621/2007, όσο και στο Ν. 4219/2013. Η εξέλιξη αυτή είναι προφανώς αρνητική, καθώς τα πολλαπλά οφέλη από ένα ολοκληρωμένο δίκτυο Αυτοκινητοδρόμων της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας δεν πρόκειται να φθάσουν στην Ηλεία και την Τριφυλία.
  5. Η ολοκλήρωση του έργου προβλέπεται για το 2025, όπως δυστυχώς, είχα προβλέψει όταν ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε ως επιτυχία, στις αρχές του 2020, ότι εξασφάλισε ως «έργο γέφυρα» τη μεταφορά της χρηματοδότησης και μετά το τέλος του τρέχοντος προγράμματος το 2023. Πολλά τα χρόνια που χάθηκαν, μεγάλες οι αρνητικές επιπτώσεις για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, αλλά και το θλιβερότερο όλων, βαρύς ο φόρος αίματος των αδικοχαμένων συμπολιτών μας.

Ας ελπίσουμε ότι αυτό το θανατηφόρο σίριαλ θα λάβει τέλος.

(Δελτίο Τύπου)

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup