Δευτέρα, 24 Οκτωβρίου 2022 12:48

Παπαθανάσης: Κάθε εβδομάδα θα αλλάζουν τα προϊόντα στο «καλάθι του νοικοκυριού»

Γράφτηκε από την
Ad Slot

«Υπάρχουν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν έλεγχοι στην αγορά για τις τιμές και για κρούσματα αισχροκέρδειας», είπε

Κάθε εβδομάδα θα αλλάζουν τα προϊόντα στο «καλάθι του νοικοκυριού», και δεν θα υπάρχει πλαφόν στην ποσότητα των προϊόντων που θα μπορούν να αγοράζουν οι καταναλωτές.

Αυτό σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης μιλώντας σήμερα το πρωί στον τηλεοπτικό σταθμό Αντέννα.

«Υπάρχουν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν έλεγχοι στην αγορά για τις τιμές και για κρούσματα αισχροκέρδειας», είπε ο κ. Παπαθανάσης, αναφέροντας ακόμη πως «θα αυξηθεί το προσωπικό των ελεγκτικών υπηρεσιών, με μετακινήσεις και μετατάξεις».

Ακόμη, ο αναπληρωτής υπουργός είπε πως από τους ελέγχους που γίνονται, «προκύπτει αισχροκέρδεια στο 6%-8% των περιπτώσεων ελέγχου στην αγορά».

Στην συζήτηση παρενέβη και ο Μιχάλης Μούσιος, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος, λέγοντας πως λόγω και της ενεργειακής κρίσης, «έχουν κλείσει εκατοντάδες αρτοποιεία και πολλά άλλα συντηρούνται χάρη στην «επιδότηση» τους, μέσω της προσωπικής εργασίας δύο και τριών μελών της οικογένειας του αρτοποιού».

Ο κ. Μούσιος ζήτησε να συνεχίσει να είναι ενισχυμένη η επιδότηση των φούρνων έναντι των ανατιμήσεων των τιμών στην ενέργεια, ενώ επεσήμανε πως «δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι το ψωμί στο «καλάθι του νοικοκυριού» και, εάν μπει το κατεψυγμένο ψωμί, αυτό πρέπει να αναγράφεται με σαφήνεια».

Υπενθυμίζεται ότι, στόχος είναι, να ξεκινήσει από την Τετάρτη, 2 Νοεμβρίου 2022, η εφαρμογή του «καλαθιού του νοικοκυριού».

Πηγή: Protothema.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 24 Οκτωβρίου 2022 12:07

Σχετικά Άρθρα

  • Ξόδεψαν λιγότερα στις διακοπές, «στραφήκαν» στα σούπερ μάρκετ οι τουρίστες
    Ξόδεψαν λιγότερα στις διακοπές, «στραφήκαν» στα σούπερ μάρκετ οι τουρίστες

    Οι ξένοι τουρίστες που επισκέφθηκαν το φετινό καλοκαίρι τη χώρα μας ξόδεψαν λιγότερα σε σχέση με πέρσι στις διακοπές τους, την ίδια στιγμή που ιδιαίτερα σημαντική αποδείχθηκε η «συνεισφορά» τους στην ενίσχυση της κατανάλωσης στα σούπερ μάρκετ.

    Η τάση, εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων, όχι μόνο των Ελλήνων αλλά και των ξένων τουριστών για μείωση των δαπανών ακόμη και στις διακοπές τους, αποτυπώθηκε στα στοιχεία της ΤτΕ, καθώς όσον αφορά στον εισερχόμενο τουρισμό, η μέση δαπάνη ανά ταξίδι στο 8μηνο του έτους ήταν μειωμένη κατά 7% σε σύγκριση με πέρσι. Τον Αύγουστο, τον μήνα δηλαδή κατά τον οποίο κορυφώνεται η τουριστική κίνηση, εμφάνισε επίσης πτώση κατά 8,8%. Έτσι, στην «καρδιά» της τουριστικής σεζόν, οι ξένοι επισκέπτες, ξόδεψαν 594 ευρώ μεσοσταθμικά στο ταξίδι τους, έναντι 652 ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2023 και 693 ευρώ το 2022.

    Οι τουρίστες που έκαναν διακοπές στην Ελλάδα φέτος, ήταν πιο συγκρατημένοι στα συνολικά έξοδα τους. Σε ό,τι αφορά όμως τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ, φαίνεται πως ήταν λιγότερο... φειδωλοί, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ενίσχυση της κατανάλωσης. Βεβαίως και η «στροφή» αυτή προς τα σούπερ μάρκετ, αποδίδεται στην προσπάθεια για μείωση των συνολικών τους δαπανών κατά το ταξίδι. Κάτι που διαπίστωναν άλλωστε, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και οι επαγγελματίες της εστίασης, ακόμη και στα δημοφιλή, τουριστικά, νησιά της χώρας. Βλέποντας, μειωμένη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια την κίνηση και την κατανάλωση στα καταστήματά τους, με τους επισκέπτες να ψωνίζουν από το σούπερ μάρκετ για τις καθημερινές τους ανάγκες και να μαγειρεύουν συχνότερα στο κατάλυμα αντί να τρώνε έξω.

    Τα στοιχεία της εταιρείας Circana για τις πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο την περίοδο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2024 αποτυπώνουν αυτή την εικόνα. Οι πωλήσεις σε όγκο, όλους τους μήνες τους έτους – με εξαίρεση τον Φεβρουάριο κινήθηκαν ανοδικά σε σχέση με πέρσι. Τον Αύγουστο ωστόσο, καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση (+6,1%) συγκριτικά με τους υπόλοιπους μήνες. Τον Ιούνιο, αντίστοιχα, αυξήθηκαν κατά 4,7% ενώ τον Ιούλιο κατά 3,2%. Σε αξία, οι πωλήσεις επίσης ενισχύθηκαν το τρίμηνο του καλοκαιριού κατά 4,2%, 2,5% και 5,3% (Ιούνιος- Ιούλιος - Αύγουστος).

    Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, περιοχές που έχουν έντονη τουριστική κίνηση παρουσίασαν και τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στο σύνολο της χώρας την περίοδο του 8μήνου. Έτσι, η μεγαλύτερη άνοδος παρατηρήθηκε στην Κρήτη (5,6%), ακολούθησε η Βόρεια Ελλάδα με 5,1% και η Πελοπόννησος με 3,6%. Την ίδια στιγμή, η μικρότερη άνοδος (2,3%) μεταξύ των περιοχών της χώρας, καταγράφηκε στην Αττική.

    Πηγή: cnn.gr

  • Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών
    Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα συμμετέχουν στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών

    Συνολικά 123 προϊόντα, τα οποία εμφανίζουν μειώσεις από 6% έως 15% έχουν ενταχθεί, σύμφωνα με το υπουργείου Ανάπτυξης, στη νέα πρωτοβουλία που ξεκίνησε πριν από λίγες μέρες στα σούπερ μάρκετ, με στόχο την αποκλιμάκωση των τιμών.

    Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για μία πρωτοβουλία στην οποία συμμετέχουν οικειωθελώς οι επιχειρήσεις μετά το κάλεσμα από πλευράς του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου σε επιχειρήσεις- προμηθευτές και λιανεμπόριο προκειμένου να συμβάλλουν στην προσπάθεια για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.

    H πρόσκληση προς τις επιχειρήσεις για συμμετοχή στη νέα αυτή πρωτοβουλία, αφορά σε μειώσεις τιμών στα προϊόντα τουλάχιστον κατά 5%, με χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον δύο μηνών. Για τη διαμόρφωση της τελικής τιμής, τόσο οι επιχειρήσεις - προμηθευτές που συμμετέχουν, προχωρούν σε μείωση, στο ποσοστό που επιλέγουν, στα προϊόντα τους, όσο και τα σούπερ μάρκετ από την πλευρά τους, που τα διαθέτουν στο ράφι. Ο στόχος είναι ανά 15 μέρες να αυξάνεται ο αριθμός των κωδικών, με τους καταναλωτές να ενημερώνονται σχετικά με τις νέες μειωμένες τιμές.

    Ο κ. Θεοδωρικάκος απαντώντας το πρωί της Τρίτης σχετικά με τις μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ σημείωσε μιλώντας στον ΣΚΑΙ ότι «πέρσι τέτοιον καιρό ο πληθωρισμός στα τρόφιμα ήταν 10,4%, ενώ αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στο 3% και αν δεν είχαμε το λάδι 60% πάνω από πέρσι, θα βρισκόταν στο 1%».

    Η λίστα με τα προϊόντα

    Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης σε πρώτη φάση έχουν συμμετάσχει συνολικά 12 εταιρείες με κωδικούς που αφορούν προϊόντα από τρόφιμα, έως προϊόντα προσωπικής υγιεινής αλλά και για τη φροντίδα του σπιτιού.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Σούπερ μάρκετ: Πώς εφαρμόζεται η νέα πρωτοβουλία για μείωση των τιμών
    Σούπερ μάρκετ: Πώς εφαρμόζεται η νέα πρωτοβουλία για μείωση των τιμών

    Οι υψηλές τιμές που έχουν διαμορφωθεί σε βασικά αγαθά, λόγω των διαρκών ανατιμήσεων στη διάρκεια της τελευταίας τριετίας, παραμένουν μεγάλος «βραχνάς» για τους καταναλωτές, παρότι, σύμφωνα με τα στοιχεία των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ, τους τελευταίους μήνες παρατηρείται αποκλιμάκωση των πληθωριστικών πιέσεων.

    Τα στοιχεία της εταιρείας Circana για το 8μηνο του έτους στα σούπερ μάρκετ, δείχνουν, στο σύνολο των ταχυκίνητων αγαθών οριακή μείωση της τιμής ανά τεμάχιο μεσοσταθμικά κατά 0,1%, σε σχέση με πέρσι. Τα τρόφιμα αποτελούν τη μοναδική κατηγορία όπου συνεχίζονται οι αυξήσεις (+0,7%), ενώ τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και τα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού, εμφανίζουν μείωση κατά -3,5% και -2% αντίστοιχα. Οριακή αύξηση των τιμών στο οργανωμένο λιανεμπόριο, κατά μέσο όρο +0,24% στο 9μηνο του έτους και άνοδο +0,91% τον Σεπτέμβριο, δείχνουν τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ.

    Με την ακρίβεια, ωστόσο, γενικότερα σε προϊόντα και υπηρεσίες, να παραμένει το μείζον πρόβλημα για τα ελληνικά νοικοκυριά, το ζητούμενο πλέον για τους καταναλωτές είναι όχι μόνο η σταθεροποίηση των τιμών, οι οποίες έχουν φτάσει σε κάθε περίπτωση σε υψηλά επίπεδα, αλλά και οι μειώσεις τους, σε βαθμό που θα ελαφρύνουν ουσιαστικά, τον οικογενειακό προϋπολογισμό.

    Συμμετέχουν οικειοθελώς οι επιχειρήσεις

    Από την πλευρά του υπουργείου Ανάπτυξης, ο κ. Τάκης Θεοδωρικάκος με την ανάληψη των καθηκόντων του το καλοκαίρι, στην προσπάθεια να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της ακρίβειας είχε καλέσει την αγορά να «βάλει πλάτη» ενώ κατά τη διάρκεια των συναντήσεών του, στη συνέχεια, με τη βιομηχανία – προμηθευτές και τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, τους ζήτησε να μειώσουν το μεσοσταθμικό τους κέρδος και να αποκλιμακώσουν τις τιμές.

    Στο πλαίσιο αυτό, η νέα πρωτοβουλία που έχει ξεκινήσει τις τελευταίες μέρες να εφαρμόζεται στο οργανωμένο λιανεμπόριο, δεν έχει τη μορφή υποχρεωτικού μέτρου (όπως ήταν για παράδειγμα το ''Καλάθι του Νοικοκυριού'') αλλά συμμετέχουν σε αυτή οικειοθελώς οι επιχειρήσεις, με στόχο την περαιτέρω αποκλιμάκωση του πληθωρισμού σε βασικά αγαθά.

    Όπως γνωστοποίησε η Ένωση Σούπερ-Μάρκετ Ελλάδας, σε πρώτη φάση, με βάση τους προμηθευτές και τις αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου που έχουν ανταποκριθεί έως τώρα στην πρόσκληση του υπουργείου Ανάπτυξης, οι καταναλωτές αναμένεται μέχρι το τέλος Οκτωβρίου να δουν στα ράφια, περίπου 120 κωδικούς προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές.

    Οι μειώσεις, σύμφωνα με την ΕΣΑ, θα κυμαίνονται από 6% έως 15% και ήδη οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν ενημερώσει τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου για τις σχετικές λίστες των προϊόντων ενώ σταδιακά περισσότεροι από 600 κωδικοί διαφόρων προμηθευτών μελών του ΣΕΒΤ, του ΕΣΒΕΠ κτλ. αναμένεται να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία.

    Μειώσεις τουλάχιστον 5%

    H πρόσκληση προς τις επιχειρήσεις για συμμετοχή στη νέα αυτή πρωτοβουλία, σύμφωνα με πληροφορίες του CNN Greece, αφορά σε μειώσεις τιμών στα προϊόντα τουλάχιστον κατά 5%, με χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον δύο μηνών. Για τη διαμόρφωση της τελικής τιμής, τόσο οι επιχειρήσεις - προμηθευτές που συμμετέχουν, προχωρούν σε μείωση, στο ποσοστό που επιλέγουν, στα προϊόντα τους, όσο και τα σούπερ μάρκετ από την πλευρά τους, που τα διαθέτουν στο ράφι.

    Ο στόχος είναι ανά 15 μέρες να αυξάνεται ο αριθμός των κωδικών, με τους καταναλωτές να ενημερώνονται σχετικά με τις νέες μειωμένες τιμές. Στελέχη της αγοράς σημειώνουν, πως με τη συμμετοχή, σταδιακά, όλο και περισσότερων επιχειρήσεων, ενισχύεται ο ανταγωνισμός στην αγορά, κάτι που εκτιμούν πως θα λειτουργήσει θετικά στην προσπάθεια για την αποκλιμάκωση των τιμών.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Φουντώνει η «μάχη» της Κρήτης στα σούπερ μάρκετ
    Φουντώνει η «μάχη» της Κρήτης στα σούπερ μάρκετ

    Η Κρήτη, λόγω της διαχρονικά υψηλής τουριστικής κίνησης, βρίσκεται σταθερά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ που στοχεύουν στην ενίσχυση της παρουσίας τους νησί, προσβλέποντας στον αυξημένο τουριστικό τζίρο.

    Τα νησιά και οι τουριστικές περιοχές της χώρας, γενικότερα, βρίσκονται στο επενδυτικό «ραντάρ» των επιχειρήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου, ειδικά τα τελευταία χρόνια, εν μέσω της συνεχούς ανοδικής πορείας του ελληνικού τουρισμού, Είτε μέσω εξαγορών τοπικών αλυσίδων, είτε με οργανική ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων καταστημάτων, οι «μεγάλοι» παίκτες του κλάδου στρέφονται στις περιοχές όπου η παρουσία των τουριστών συμβάλλει στην ενίσχυση των πωλήσεών τους.

    Στην Κρήτη, εξαιτίας του μεγέθους του νησιού αλλά και των αυξημένων τουριστικών αφίξεων σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του έτους, η «μάχη» του κλάδου εντείνεται ακόμη περισσότερο. Ενδεικτικό, εξάλλου, της δυναμικής που παρουσιάζει η κρητική αγορά είναι το γεγονός πως στο 7μηνο του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana για τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, εμφανίζει τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης μεταξύ των περιοχών της χώρας που εξετάζει η εταιρεία (δεν περιλαμβάνονται οι πωλήσεις της υπόλοιπης νησιωτικής χώρας). Αντίστοιχα και τον προηγούμενο χρόνο, με βάση τα στοιχεία της Νielsen το 2023, ενώ ο συνολικός τζίρος της αγοράς αυξήθηκε κατά 9,3%, στην Κρήτη η άνοδος ήταν της τάξεως του 12,9%.

    Παράλληλα, ανάμεσα στα «πλεονεκτήματα» του νησιού, είναι η ισχυρή παρουσία τοπικών παραγωγών και προμηθευτών, σε μεγάλο μάλιστα εύρος προϊόντων, όπως ελαιόλαδο, τυρί, παξιμάδι, κρασί, ρακή κ.α. τα οποία ταυτόχρονα είναι δημοφιλή και εκτός συνόρων. Το γεγονός αυτό, δίνει επιπλέον τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου για ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών, με οφέλη και για τις δύο πλευρές.
    Η παρουσία των «μεγάλων» του κλάδου στη Κρήτη

    Σε αυτή τη δυναμική αλλά και τις νέες προοπτικές ανάπτυξης που παρουσιάζει ο κλάδος στην Κρήτη, «ποντάρουν» με τις κινήσεις που υλοποιούν τα τελευταία χρόνια ή και σχεδιάζουν για το προσεχές διάστημα, οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μαρκετ της χώρας.

    Ισχυρή θέση στην αγορά του νησιού έχει ήδη «χτίσει» μέσω της εξαγοράς του 60% της Χαλκιαδάκης πριν από μία δεκαετία, ο leader του κλάδου, η αλυσίδα Σκλαβενίτης. Από την πλευρά της η ΑΒ Βασιλόπουλος, πέραν των νέων καταστημάτων που δημιουργεί, έχει αναπτύξει, παράλληλα, συνεργασίες με 64 τοπικούς παραγωγούς, στοχεύοντας να τις αυξήσει στις 80, μέσα στο 2025. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο πιο πρόσφατο κατάστημα που άνοιξε στην Κρήτη τον Απρίλιο, στη Χερσόνησο Ηρακλείου, τα τοπικά προϊόντα αποτελούν το 10-15%, με τους καταναλωτές να βρίσκουν στα ράφια συνολικά 355 κωδικούς. Η εταιρεία μετρά 15 καταστήματα στο νησί, εκ των οποίων 12 εταιρικά, επιδιώκοντας να τα αυξήσει περαιτέρω μέσω του μοντέλου franchise. Σημαντικές συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς της Κρήτης για προϊόντα όπως ελαιόλαδο, παξιμάδια αλλά και αγροτικά προϊόντα αναπτύσσει και η Lidl Ελλάδας, η οποία επίσης διαθέτει αντίστοιχο δίκτυο καταστημάτων στο νησί. Δυναμική παρουσία στην αγορά της Κρήτης απέκτησε από το 2022 και η Μασούτης μετά το deal της με την αλυσίδα ΣΥΝ.ΚΑ, η οποία διέθετε ήδη μερίδιο στο νησί που υπολογιζόταν πως έφτανε το 20%.

    Τέλος, την «κάθοδο» τους στην Κρήτη δρομολογούν μέσα στο 2025 και τα Μy market, με το πρώτο κατάστημα λιανικής το οποίο θα δημιουργηθεί στο Ηράκλειο κι ενώ ο Όμιλος ΜΕΤΡΟ έχει έως τώρα παρουσία στο νησί, μόνο στον τομέα της χονδρικής με τα Metro Cash & Carry.

    Πηγή: cnn.gr

  • Διευρυμένα τα εισοδηματικά και ηλικιακά κριτήρια στο «Σπίτι μου 2»
    Διευρυμένα τα εισοδηματικά και ηλικιακά κριτήρια στο «Σπίτι μου 2»

    «Είναι ένα δυνατό πρόγραμμα, που διαπραγματεύτηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης», σημείωσε ο αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας Νίκος Παπαθανάσης

    Για το πρόγραμμα «Σπίτι μου 2» μίλησε, μεταξύ άλλων, στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA», ο αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας Νίκος Παπαθανάσης.
    Αρχικά, ο κ. Παπαθανάσης τόνισε πως πλέον τα εισοδηματικά και ηλικιακά κριτήρια είναι διευρυμένα.
    «Το προηγούμενο πρόγραμμα ήταν μέχρι 39 ετών και τώρα είναι για συμπολίτες μας έως 50 ετών. Στόχος μας είναι να καλύψουμε περισσότερο κόσμο. Είναι ένα δυνατό πρόγραμμα, που διαπραγματεύτηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Μειωμένο το επιτόκιο κατά 50%, για τους τρίτεκνους και τους πολύτεκνους μειωμένο κατά 75%», ανέφερε χαρακτηριστικά.
    Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα «Σπίτι μου 2» θα ανοίξει τον Ιανουάριο.
    Για το πρόγραμμα «Ανακαινίζω»

    Παράλληλα, ο κ. Παπαθανάσης σημείωσε πως λύθηκαν τα γραφειοκρατικά προβλήματα στο πρόγραμμα «Ανακαινίζω».

    «Στόχος μας είναι να μπορέσουμε να αναβαθμίσουμε ενεργειακά την κατοικία μας. Είναι χωρίς εισοδηματικά και ηλικιακά κριτήρια», δήλωσε.

    Ακόμα, όπως προανήγγειλε, έρχεται νέο πρόγραμμα επιδότησης για όσους επιθυμούν γρήγορο ίντερνετ με οπτική ίνα, το οποίο θα είναι ανοιχτό σε όλους τους πολίτες.

    Για τις μικρές επιχειρήσεις ανοιχτό θα είναι πρόγραμμα εγγυοδοσίας έως και 80% του δανείου.

    «Έρχεται νέο πρόγραμμα ΕΣΠΑ που θα στηρίζει την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων και τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Θα ξεκινήσει εντός του έτους, ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ. Τα προγράμματα ΕΣΠΑ προσανατολίζονται στις μεσαίες επιχειρήσεις, γιατί θέλουμε να διευρύνουμε την περίμετρο των επιχειρήσεων που μπορούν να μπουν στον τραπεζικό τομέα και να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας», συμπλήρωσε ο κ. Παπαθανάσης.
    Πηγή: Protothema.gr
  • Σαγκάη: Επίθεση με μαχαίρι σε σούπερ μάρκετ – Τρεις οι νεκροί, σοκαριστικό βίντεο
    Σαγκάη: Επίθεση με μαχαίρι σε σούπερ μάρκετ – Τρεις οι νεκροί, σοκαριστικό βίντεο

    Άνδρας σκότωσε τρεις ανθρώπους και τραυμάτισε άλλους δεκαπέντε το βράδυ της Δευτέρας σε επίθεση με μαχαίρι μέσα σε σούπερ μάρκετ στη Σανγκάη.

    Ποιο ήταν το κίνητρο της επίθεσης

    Ο δράστης, 37 ετών, συνελήφθη μέσα στο κατάστημα λίγη ώρα αφού διέπραξε το φονικό, σύμφωνα με ανακοίνωση της αστυνομίας της κινεζικής μεγαλούπολης, που διευκρίνισε πως το κίνητρο ήταν «προσωπική οικονομική διαφορά». Σε νοσοκομείο διακομίστηκαν δεκαοκτώ τραυματίες. Οι τρεις υπέκυψαν. Δεν απειλείται η ζωή των υπολοίπων δεκαπέντε.

    Οι επιθέσεις με τη χρήση πυροβόλων όπλων είναι εξαιρετικά σπάνιες στην Κίνα, καθώς η οπλοκατοχή απαγορεύεται αυστηρά στον ασιατικό γίγαντα.Όμως, τα τελευταία χρόνια, καταγράφεται κύμα επιθέσεων με μαχαίρια.Τον Σεπτέμβριο, μαθητής από την Ιαπωνία υπέκυψε στα τραύματα που υπέστη σε επίθεση με μαχαίρι στη Σεντζέν. Η τραγωδία προκάλεσε αγανάκτηση στο Τόκιο. Τον Μάιο, άνδρας μαχαίρωσε εννιά ανθρώπους —οι οκτώ υπέκυψαν— στην πόλη Σιαογκάν, στην κεντρική επαρχία Χουμπέι.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Ευρωπαϊκή Ένωση: Προστατεύοντας την Ονομασία Προέλευσης (ΠΟΠ) σε 114 προϊόντα
    Ευρωπαϊκή Ένωση: Προστατεύοντας την Ονομασία Προέλευσης (ΠΟΠ) σε 114 προϊόντα

    Μοναδικά ελληνικά προϊόντα, όπως η Μαστίχα Χίου, το Φυστίκι Αιγίνης, ο Κρόκος Κοζάνης, το Μανούρι, η Τσακώνικη Μελιτζάνα Λεωνιδίου, τα Ξερά Σύκα Κύμης και η Φακή Εγκλουβής, συμπεριλαμβάνονται στα προϊόντα με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης (ΠΟΠ).

    Καθένα τους είναι ένας ξεχωριστός θησαυρός που αντικατοπτρίζει τα πλούσια εδάφη και την πολιτιστική πολυμορφία της Ελλάδας! Η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), κατοχυρώνοντας συγκεκριμένα προϊόντα ως ΠΟΠ, αποσκοπεί στην προστασία της ονομασίας τους και στην προβολή των μοναδικών τους χαρακτηριστικών που συνδέονται με τη γεωγραφική τους προέλευση και με την παραδοσιακή τεχνογνωσία.

    Με αυτόν τον τρόπο, η ΕΕ αναδεικνύει τα μοναδικά διατροφικά χαρακτηριστικά ορισμένων ελληνικών προϊόντων και εξασφαλίζει τη διάσωση και την επαρκή παραγωγή τους, με τα υψηλότερα δυνατά επίπεδα ποιότητας και υγιεινής, ενισχύοντας το εισόδημα μικρών παραγωγών και συμβάλλοντας στην περιφερειακή ανάπτυξη της Ελλάδας.

    Ταξιδέψτε σε όλη την Ελλάδα, ανακαλύψτε και δοκιμάστε τα 114 ελληνικά ΠΟΠ προϊόντα.

    Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

    (Για να περιηγηθείτε στη βάση δεδομένων με τα ελληνικά ΠΟΠ προϊόντα, επιλέξτε από την κορυφή της σελίδας τη γλώσσα ελληνικά και στη συνέχεια στο πεδίο «Χώρα», επιλέξτε την Ελλάδα και πατήστε «Αναζήτηση»).

    • Ανατολική Μακεδονία & Θράκη – Κασέρι
    • Αττική – Φυστίκι Αιγίνης
    • Βόρειο Αιγαίο – Μαστίχα Χίου
    • Δυτική Ελλάδα – Αυγοτάραχο Μεσολογγίου
    • Δυτική Μακεδονία – Κρόκος Κοζάνης
    • Ήπειρος – Μετσοβόνε
    • Θεσσαλία – Κρασιά Ραψάνης
    • Ιόνια Νησιά – Φακή Εγκλουβής
    • Κεντρική Μακεδονία – Πράσινες Ελιές Χαλκιδικής
    • Κρήτη – Πευκοθυμαρόμελο Κρήτης
    • Νότιο Αιγαίο – Τοματάκι Σαντορίνης
    • Πελοπόννησος – Τσακώνικη Μελιτζάνα Λεωνιδίου
    • Στερεά Ελλάδα – Ξερά Σύκα Κύμης'

    Πηγή: Etheas.gr - Φωτογραφία από DanaTentis από το Pixabay

  • Παπαθανάσης: Υπογραφή Συμφωνίας Χρηματοδότησης για τη σύσταση Ταμείου Χαρτοφυλακίου Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης από την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
    Παπαθανάσης: Υπογραφή Συμφωνίας Χρηματοδότησης για τη σύσταση Ταμείου Χαρτοφυλακίου Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης από την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα

    Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

    Υπεγράφη από τον Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκο Παπαθανάση, η Συμφωνία Χρηματοδότησης για τη σύσταση Ταμείου Χαρτοφυλακίου Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης από την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα.

    Το Ταμείο, με συνολικό προϋπολογισμό δανείων 187 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτείται με πόρους του Προγράμματος Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης του ΕΣΠΑ 2021-2027, με δυνατότητα χρηματοδότησης και από άλλους ευρωπαϊκούς, εθνικούς και πόρους άλλης προέλευσης.

    Στόχος του Ταμείου Χαρτοφυλακίου Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης είναι η δημιουργία, σε πρώτη φάση, δύο Χρηματοδοτικών Μέσων -ως «Ειδικά Ταμεία»- για την στήριξη και ανάπτυξη των επιχειρήσεων κάθε μεγέθους, στις περιοχές Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης, η διευκόλυνση της πρόσβασής τους στη χρηματοδότηση, η ενθάρρυνση των επενδύσεων και της επιχειρηματικότητας, και η εν γένει ανάπτυξη των εν λόγω περιοχών στο πλαίσιο της αλλαγής του παραγωγικού μοντέλου για την ομαλή και δίκαιη μετάβαση στη «μεταλιγνιτική» εποχή.

    Τα δύο Χρηματοδοτικά Μέσα που θα δημιουργηθούν μέσω του Ταμείου Χαρτοφυλακίου ΔΑΜ είναι:

    • Το ΤΑΜΕΙΟ ΔΑΝΕΙΩΝ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ, το οποίο θα παρέχει δάνεια για Επενδυτικές Δαπάνες και Κεφάλαια Κίνησης, με 3ετή επιδότηση επιτοκίου ύψους 3% για την υλοποίηση επενδύσεων στις περιοχές ΔΑΜ.
    • Το ΤΑΜΕΙΟ ΕΓΓΥΟΔΟΣΙΑΣ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ, το οποίο θα παρέχει δάνεια για Επενδυτικές Δαπάνες, με 2ετή επιδότηση επιτοκίου ύψους 3% για την υλοποίηση επενδύσεων στις περιοχές ΔΑΜ.

    Οι παροχές των Χρηματοδοτικών Μέσων του Ταμείου Χαρτοφυλακίου ΔΑΜ θα μπορούν να συνδυαστούν με άλλα προγράμματα επιχορήγησης, που υλοποιούνται σε ξεχωριστές πράξεις του Προγράμματος Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης, τηρώντας πάντα τους κανόνες των Κρατικών Ενισχύσεων που εφαρμόζονται κατά περίπτωση.

    Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης, τόνισε: «Συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε το κυβερνητικό πρόγραμμα μας, με στόχο τη διπλή σύγκλιση, τόσο με την υπόλοιπη Ευρώπη, όσο και κυρίως μεταξύ των Περιφερειών της χώρας. Απώτερος σκοπός και της συγκεκριμένης παρέμβασης, που δρομολογείται παράλληλα με την υλοποίηση του ευρύτερου Προγράμματος ΔΑΜ, ύψους 1,6 δισ. ευρώ, είναι η στήριξη των επενδυτικών σχεδίων και η ανάπτυξη της οικονομίας των περιοχών που επηρεάζονται από την ενεργειακή μετάβαση, η διατήρηση των υφιστάμενων και η δημιουργία νέων και καλύτερα αμειβόμενων θέσεων εργασίας, κυρίως για νέες και νέους που θέλουν να μείνουν στον τόπο τους».

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch