Τρίτη, 20 Δεκεμβρίου 2022 12:26

Σταϊκούρας: Στόχος της επόμενης 4ετίας η αύξηση των μισθών σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Έως το βράδυ της Τετάρτης θα καταβληθούν συνολικά 700 εκατ. ευρώ στους Έλληνες πολίτες, τόνισε ο Χρήστος Σταϊκούρας, ενώ αύριο ψηφίζεται και η διάταξη για τη φορολόγηση των διυλιστηρίων η οποία επιτρέπει την εφαρμογή του «market pass».

Ο υπουργός Οικονομικών μιλώντας στον ΣΚΑΪ και στην εκπομπή «Σήμερα» άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο νέων παρεμβάσεων υπέρ των πολιτών. «Αν προκύψει δημοσιονομικός χώρος, είναι αυτονόητο ότι θα επιστραφεί στην κοινωνία όπως πράττουμε μέχρι τώρα» , διευκρίνισε.

«Σήμερα και αύριο θα πιστωθεί σε 2,4 εκατ. πολίτες η έκτακτη ενίσχυση των 250 ευρώ, η λεγόμενη επιταγή ακρίβειας, αυτό το μέτρο είναι 500 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, σε 865.000 συμπατριώτες που υπέβαλαν αίτηση για το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης αύριο θα πιστωθούν 190 εκατ. ευρώ από τα 300 εκατ. που είναι συνολικά το επίδομα - αν έχουν δηλώσει iban. Εκτιμώ ότι μέχρι αύριο το βράδυ θα έχουν πιστωθεί 700 εκατ. στο πορτοφόλι του πολίτη για το δύσκολο προσεχές διάστημα. Ταυτόχρονα, έχουμε την παράταση των τελών κυκλοφορίας για δυο μήνες και την επιδότηση του πετρελαίου θέρμανσης με 15 λεπτά», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σταϊκούρας για το «Market Pass»

Ειδικότερα, όπως είπε ο υπουργός, σήμερα έρχεται στη Βουλή, και ψηφίζεται αύριο, η διάταξη για τη φορολόγηση των διυλιστηρίων. «Παρότι ο κ. Τσίπρας το Σάββατο είπε ότι δεν θα τη φέρουμε μέχρι τις εκλογές… Στα δύο άρθρα (της ρύθμισης) το πρώτο είναι η φορολόγηση», τόνισε ο υπουργός Οικονομικών.

«Εκτιμούμε ότι η φορολόγηση των διυλιστηρίων θα φέρει 650 εκατ. ευρώ, τα οποία επιστρέφουν στην κοινωνία στο σύνολο τους. Το μέτρο (market pass) αφορά 3,2 εκατ. από τα 4,1 εκατ. νοικοκυριά, δηλαδή το 80% της κοινωνίας και τη μεσαία τάξη. Aφορά όλα τα προϊόντα από τις κατηγορίες που έχουμε αναπτύξει, όχι μόνο τα τρόφιμα, και η πρώτη καταβολή θα γίνει τέλος Φεβρουαρίου και μετά στις αρχές κάθε μήνα» , ανέφερε ο υπουργός.

Μισθοί

Στους μισθούς υπενθύμισε ο ΥΠΟΙΚ, κάναμε διπλή αύξηση του κατώτατου μισθού, πλέον έχουμε τον 9ο υψηλότερο κατώτατο μισθό στην Ευρώπη, αλλά δεν είμαστε ικανοποιημένοι, και ερχόμαστε να κάνουμε τρίτη αύξηση κατώτατου μισθού. Στόχος της επόμενης τετραετίας είναι η αύξηση των μισθών στον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα, όπως είπε και ο πρωθυπουργός στη Βουλή, υπογράμμισε.

Ο Χρήστος Σταϊκούρας εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις πρώτες κινήσεις των τραπεζών σε δάνεια, προμήθειες και επιτόκια καταθέσεων. «Το τραπεζικό σύστημα μπορεί να κάνει πολύ περισσότερα βήματα» ξεκαθάρισε πάντως.

Μεταξύ άλλων, τόνισε ότι μόνο η ελληνική και η ισπανική κυβέρνηση έχουν πιέσει σημαντικά το τραπεζικό σύστημα να παρέμβει για τα δάνεια, ενισχύοντας την πραγματική οικονομία και τους πολίτες, ενώ την προηγούμενη Πέμπτη οι τράπεζες δεσμεύτηκαν να μειώσουν τις προμήθειες και την Παρασκευή δυο τράπεζες, μια συστημική και μια μη συστημική, το έπραξαν, με μείωση από 20% έως 50%, ενώ υπήρξε και δέσμευση για αύξηση επιτοκίου καταθέσεων και μια το πράττει από αυτή την εβδομάδα, ενώ και ο εξωδικαστικός μηχανισμός πάει πολύ καλύτερα.

«Ως ποσοστό του ΑΕΠ το χρέος θα κυμανθεί το 2023 περίπου στο 160%, μείωση 50% την τελευταία τριετία, η μεγαλύτερη μείωση που έχει υπάρξει ποτέ στην Ευρώπη. Φέτος λόγω ανάπτυξης έχουμε σημαντική δημοσιονομική βελτίωση, έχουμε διαρκώς συνεχείς εξωγενείς κρίσεις που τις έχουμε αντιμετωπίσει καλύτερα από άλλες χώρες στην Ευρώπη, άλλα έχουμε πράγματι πολύ υψηλό πληθωρισμό» εξήγησε ο κ. Σταϊκούρας.

Όπως εξήγησε ο υπουργός, «δεν πανηγυρίζουμε ότι αυτό τον μήνα ή τον προηγούμενο έχουμε από τους χαμηλότερους πληθωρισμούς στην Ευρώπη, γιατί παραμένει υψηλός, ροκανίζει το εισόδημα του πολίτη και είναι επίμονος, θα είναι μαζί μας και το 2023. Δεν αντιμετωπίζεται μόνο με επιδόματα, άλλα με μόνιμες μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρώπη που το 2023, τις επόμενες μέρες, έχουμε κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης για όλους τους Έλληνες πολίτες, έχουμε μονιμοποίηση της μείωσης των ασφαλιστικών εισφορών, άλλα και ενίσχυση στους πολίτες με μεγαλύτερη ανάγκη».

«Δίνουμε το 2,3% του ΑΕΠ για τη στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων, όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι 1,3%. Μειώνουμε φόρους. Σήμερα οι πολίτες πληρώνουν 1 δισεκ. λιγότερα για ΕΝΦΙΑ από το 2018. Η κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης το 2023 κοστίζει στον προϋπολογισμό 1,24 δισεκ. ευρώ, ενώ μειώνουμε και εμμέσους φόρους όπως ο ΦΠΑ στην εστίαση. Η οικονομική πολιτική δεν είναι μόνο ένα μέτρο» πρόσθεσε.

Πηγή: Ιefimerida.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 20 Δεκεμβρίου 2022 11:45

Σχετικά Άρθρα

  • Κατώτατος μισθός: Η θέση της Ελλάδας στην ΕΕ - Η σύγκριση με την Βουλγαρία
    Κατώτατος μισθός: Η θέση της Ελλάδας στην ΕΕ - Η σύγκριση με την Βουλγαρία

    Απάντηση σε όσα λέγονται περί του κατώτατου μισθού στη χώρα μας, σε σύγκριση, μάλιστα, με εκείνο στη Βουλγαρία, έδωσε ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος σε ανάρτησή του.

    «Κάποιοι δυστυχώς εξακολουθούν να υποτιμούν τόσο πολύ τη νοημοσύνη των πολιτών και προσπαθούν να κάνουν πολιτική με ψέμματα κάνοντας το άσπρο-μαύρο με fake news ότι δήθεν οι μισθοί στην Ελλάδα είναι χαμηλότεροι ακόμη και από τη Βουλγαρία.

    Από τη χώρα δηλαδή που αποτελεί με βάση την Eurostat το κράτος μέλος της ΕΕ με τον χαμηλότερο κατώτατο μισθό», αναφέρει εισαγωγικώς και προσθέτει:

    «Αντί για στατιστικές παραδοξολογίες, όσοι ενδιαφέρονται ας ρίξουν μια ματιά στον πίνακα με τους κατώτατους μισθούς που επικαιροποιείται τακτικά από την Eurostat, με τελευταία ενημέρωση τον φετινό Ιούλιο (2024).

    1724667196146-489179892-1.jpg

    Εκεί θα διαπιστώσουν δυο πράγματα:

    • Πρώτον ότι ο κατώτατος μισθός στη Βουλγαρία είναι 477 ευρώ/μήνα (σε δωδεκάμηνη βάση) ενώ στην Ελλάδα είναι 968 ευρώ/μήνα (σε 12μηνη βάση) ή 830 ευρώ/μήνα (σε 14μηνη βάση). Η Βουλγαρία έχει τον χαμηλότερο θεσμοθετημένο κατώτατο μισθό στην ΕΕ.
    • Το δεύτερο που θα διαπιστώσουν είναι ότι η Ελλάδα χάρη στην καλύτερη πορεία της οικονομίας και των αυξήσεων που δόθηκαν στον κατώτατο μισθό από 650 σε 830 ευρώ/μήνα, βρίσκεται στην 11η θέση μεταξύ των 22 ευρωπαϊκών χωρών που έχουν θεσμοθετημένο κατώτατο μισθό. Δηλαδή ακριβώς στη μέση».

    Στη συνέχεια, ο Άκης Σκέρτσος συμπεραίνει:

    «Προφανώς δεν είμαστε ικανοποιημένοι ακόμη από το επίπεδο των μισθών και των εισοδημάτων στη χώρα μας. Και αυτός είναι ο στόχος της εφαρμοζόμενης οικονομικής πολιτικής που μειώνει φόρους και αυξάνει τις επενδύσεις, τα εισοδήματα να συγκλίνουν περισσότερο με τα ευρωπαϊκά επίπεδα έως το τέλος της τρέχουσας θητείας.

    Και κάτι ακόμη: αντί η αντιπολίτευση να διασπείρει fake news που δεν στέκουν στην πραγματικότητα, ας μας πει το δικό της σχέδιο για το πώς θα αυξήσει τους μισθούς», καταλήγει η ανάρτηση του υπουργού Επικρατείας.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Πόσα παίρνει ένας αστροναύτης για μισθό - Δεν έχει σχέση με όσα πιστεύαμε
    Πόσα παίρνει ένας αστροναύτης για μισθό - Δεν έχει σχέση με όσα πιστεύαμε

    Είναι τελικά το επάγγελμα των ονείρων;

    Tο να είσαι αστροναύτης δεν είναι εύκολη δουλειά, αλλά σίγουρα είναι εντυπωσιακή.

    Ρωτήστε οποιαδήποτε παιδί τι θέλει να γίνει όταν μεγαλώσει και είναι σίγουρο ότι θα ακούσετε τουλάχιστον ένα να λέει «αστροναύτης».

    Και είναι εύκολο να καταλάβει κανείς γιατί. Τι θα μπορούσε να είναι πιο συναρπαστικό από την εξερεύνηση του διαστήματος και της ζωής σε διαφορετικούς πλανήτες;

    Οι αστροναύτες είναι εξαιρετικά ικανοί και αναλαμβάνουν επικίνδυνες αποστολές, για να μην αναφέρουμε την απαιτούμενη εκπαίδευση και τεχνογνωσία, οπότε πιθανότατα θα υποθέτετε ότι θα συνοδεύεται από υψηλό βαθμό εργασιακής ασφάλειας και υγιή μισθό.

    Αλλά, μπορεί απλά να κάνετε λάθος.

    Παραδόξως, οι λίστες θέσεων εργασίας τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από το Ηνωμένο Βασίλειο δείχνουν ότι οι επίδοξοι αστροναύτες κερδίζουν μόνο μέτριους μισθούς.

    Σύμφωνα με ιστότοπο της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου, οι κατώτεροι αστροναύτες ξεκινούν από μόλις 40.000 £ (45.200 ευρώ) - που στην πραγματικότητα δεν είναι πολύ περισσότερο από τον μέσο ετήσιο μισθό του Ηνωμένου Βασιλείου, 34.963 £ (40.000 ευρώ) τον Απρίλιο του 2023.

    Ο μισθός για τους ανώτερους αστροναύτες αυξάνεται σε περίπου £ 86.000 (100.000 ευρώ) - Το οποίο δεν ακούγεται πολύ κακό, αλλά ο κίνδυνος να παγώσει κάποιος μέχρι θανάτου στο κενό του διαστήματος φαίνεται ότι θα πρέπει να πληρώσει ελαφρώς υψηλότερο.

    Τα πράγματα είναι λίγο καλύτερα στις ΗΠΑ.

    Σύμφωνα με το Space.com, οι μισθοί των αστροναυτών στη NASA ξεκινούν από περίπου 81.216 $ (73.000 ευρώ), φτάνοντας στα 146.757 $ (133.000 ευρώ) για τους πιο έμπειρους αστροναύτες.

    Πηγή: newsbomb.gr

  • Κράλλης: Αφωνία Σταϊκούρα για την κατασκευή ανατολικής εισόδου Αμαλιάδας
    Κράλλης: Αφωνία Σταϊκούρα για την κατασκευή ανατολικής εισόδου Αμαλιάδας

    Ο Υπουργός Υποδομών, κύριος Χρήστος Σταϊκούρας, επισκέφθηκε στις 18/7/2024 το Κέντρο Λειτουργίας της «Ολυμπίας Οδού» στο Ρίο. Μετά την ενημέρωσή του για την πορεία του έργου «Νέα Εθνική Οδός Πατρών-Πύργου επιβεβαίωσε την εκτίμηση ότι το έργο θα δοθεί για χρήση στους πολίτες το 2025. Αυτό, όμως, που κατεγράφη αρνητικά είναι ότι ο Υπουργός Υποδομών δεν ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση και κατασκευή της Ανατολικής Εισόδου Αμαλιάδας.

    Πρόκειται για ένα ώριμο έργο, γιατί έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία των απαλλοτριώσεων από το 2018 με την κατάθεση των χρημάτων στους δικαιούχους και η υπάρχουσα προμελέτη του έργου βρίσκεται στην αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Υποδομών. Το έργο έχει όδευση 1200 μ., αναπτυσσόμενη σε ευθεία από τον κόμβο του Γερακίου έως το ανατολικό στόμιο, νότια της Σοχιάς, με προβλεπόμενο προϋπολογισμό 3.000.000 ΕΥΡΩ.

    Επισημαίνεται ότι ο Υπουργός Υποδομών έχει στα χέρια του το ΑΙΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ για την αναγκαιότητα κατασκευής της Ανατολικής Εισόδου. Χωρίς περιστροφές προειδοποιούμε όσους οραματίζονται εγκαίνια του έργου το 2025 με την ΑΜΑΛΙΑΔΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΕΝΗ ότι θα εκτεθούν παραδίδοντας στους πολίτες ένα ΑΝΑΠΗΡΟ ΕΡΓΟ και ότι ο καταλογισμός ευθυνών στους θεσμικά αρμόδιους θα πάρει τη μορφή παλλαϊκής αποδοκιμασίας.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Σταϊκούρας: Εντός χρονοδιαγράμματος η κατασκευή της νέας Πατρών - Πύργου - Στο 52% η ολοκλήρωση του έργου
    Σταϊκούρας: Εντός χρονοδιαγράμματος η κατασκευή της νέας Πατρών - Πύργου - Στο 52% η ολοκλήρωση του έργου

    «Το ποσοστό ολοκλήρωσης του αυτοκινητοδρόμου Πατρών - Πύργου φθάνει σήμερα περίπου στο 52%. Οι εκτιμήσεις είναι ότι στο τέλος του έτους θα είμαστε σε ένα ποσοστό ολοκλήρωσης της τάξεως του 75%». Αυτά τόνισε σε δηλώσεις που έκανε ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος επισκέφθηκε σήμερα το απόγευμα μαζί με τον υφυπουργό, Νίκο Ταχιάο, το κέντρο λειτουργίας της «Ολυμπίας Οδού» στο Ρίο.

    Ειδικότερα, ο Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε σχετικά με την πρόοδο του έργου: «Σήμερα είχαμε την ευκαιρία μέσα από μία διευρυμένη σύσκεψη να δούμε, να αποτιμήσουμε και να αξιολογήσουμε την πορεία υλοποίησης ενός εξαιρετικά σημαντικού και εμβληματικού έργου για τη χώρα, του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος, μήκους 75 χιλιομέτρων. Όταν είχαμε επισκεφτεί τον ίδιο χώρο στις 17 Ιανουαρίου 2024, είχαμε θέσει κάποια χρονοδιαγράμματα και αυτά τηρούνται απολύτως. Τότε, υπενθυμίζω, είχαμε πει ότι μέχρι τέλος Ιουνίου η ολοκλήρωση του έργου θα είναι σε ποσοστό 50% και σήμερα είμαστε περίπου στο 52%. Οι εκτιμήσεις είναι ότι στο τέλος του έτους θα είμαστε σε ένα ποσοστό ολοκλήρωσης της τάξεως του 75%.
    'Αρα είμαστε εντός χρονοδιαγραμμάτων, έτσι ώστε το 2025, όπως έχουμε δεσμευτεί, να παραδώσουμε στην κοινωνία έναν σύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο».

    Στην συνέχεια έκανε δηλώσεις ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, όπου σημείωσε: «Ο οδικός άξονας Πάτρα - Πύργος, είναι ένα δύσκολο έργο το οποίο έχει περάσει πολλές περιπέτειες. Από την πλευρά της και η ‘Ολυμπία Οδός' έχει προχωρήσει εξαιρετικά το συγκεκριμένο έργο. Η δέσμευση να είναι λειτουργικό το τμήμα Πάτρα - Πύργος, της ‘Ολυμπίας Οδού', το πρώτο εξάμηνο του 2025, δικαιώνει τις επιλογές της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη και νομίζω ότι θα το αναγνωρίσουν και οι χρήστες του δρόμου».
    Επίσης, ο Νίκος Ταχιάος ανέφερε ότι «με την ευκαιρία, θα ήθελα να ευχαριστήσω την εταιρεία ‘ΑΒΑΞ' για τα μηχανήματα που έχει διαθέσει από χθες και τα οποία επιχειρούν αυτή τη στιγμή για την κατάσβεση της φωτιάς στο Σοφικό της Κορινθίας» και πρόσθεσε: «Την πρωτοβουλία αυτή πιστώνεται και η εταιρεία η οποία διέθεσε τα μηχανήματα, αλλά και η ‘Ολυμπία Οδός', η οποία συνέδραμε σε όλη την κινητοποίηση στην περιοχή. Έχει αποδείξει πολλές φορές και η παραχώρηση ότι όπου μπορεί, πέρα από τα όριά της, είναι παρούσα να βοηθήσει σε κοινωνικούς σκοπούς και για αυτό πραγματικά πρέπει να τις αποδώσουμε τον έπαινο από τις αξίζει».

    Στο μεταξύ, σύμφωνα με την ‘Ολυμπία Οδό', «η συνολική πρόοδος του έργου έχει ξεπεράσει το 50% και ήδη τα πρώτα 24 χιλιόμετρα (29% του νέου αυτοκινητόδρομου) είναι ασφαλτοστρωμένα στις περιοχές της Αμαλιάδας, του Πύργου, της Κάτω Αχαΐας και του Μιντιλογλίου».
    Επίσης, σύμφωνα πάντα με την ‘Ολυμπία Οδό', «σήμερα εργάζονται στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πατρών - Πύργου 1.000 άτομα, ενώ η έμμεση απασχόληση έχει υπολογιστεί σε επιπλέον 2.000 θέσεις εργασίας σε όλη την διάρκεια κατασκευής του έργου».
    Από την πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ‘Ολυμπίας Οδού', Παναγιώτης Παπανικόλας, δήλωσε ότι «είμαστε όλοι αφοσιωμένοι στον στόχο, δηλαδή να παραδώσουμε το νέο αυτοκινητόδρομο Πατρών -Πύργου το συντομότερο δυνατό» και πρόσθεσε: «Υπερβαίνουμε καθημερινά προκλήσεις της κατασκευής και δίνουμε λύσεις με λογική, σύνεση και ομοψυχία».

    Για το τρένο

    Στο μεταξύ, απαντώντας ο υπουργός Υποδομών σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, σχετικά με την χρηματοδότηση του νέου σύγχρονου σιδηροδρομικού έργου, από το Ρίο στην Πάτρα, ανέφερε: «Κάναμε πρόταση που είχε μέσα και το συγκεκριμένο σιδηροδρομικό έργο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε ένα σημαντικό ποσοστό χρηματοδότησης για την Ελλάδα, αλλά όχι το σύνολο αυτού. 'Αρα κάποια έργα, όχι μόνο αυτό και κάποια άλλα δεν είναι μέσα στη συνολική χρηματοδότηση που εξασφάλισε η χώρα. Μια χρηματοδότηση, η οποία υπερβαίνει το μισό δις ευρώ αρκετά υψηλή, πολύ υψηλότερη, από πολλές άλλες χώρες, αλλά δεν κάλυψε το σύνολο της πρότασής μας, όπως έγινε σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Θα επανέλθουμε με αυτή και άλλες προτάσεις , όταν υποβάλουμε ξανά αιτήματα το επόμενο χρονικό διάστημα».

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • Διαβεβαιώσεις του Υπ. Υποδομών & Μεταφορών στον Α. Νικολακόπουλο: Σε πλήρη λειτουργία ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου το καλοκαίρι του 2025!
    Διαβεβαιώσεις του Υπ. Υποδομών & Μεταφορών στον Α. Νικολακόπουλο: Σε πλήρη λειτουργία ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου το καλοκαίρι του 2025!

    Θετικές εξελίξεις και για το τμήμα «Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα» - Προχωρούν οι διαδικασίες για την αναβάθμιση του φράγματος Πηνειού

    Εντός του καλοκαιριού του 2024,αναμένεται να έχει εκτελεστεί το 50% του μεγάλου έργου κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου και το αργότερο μέχρι το καλοκαίρι του 2025, θα έχει αποδοθεί σε πλήρη λειτουργίαο Οδικός Άξονας.

    Αυτές τις διαβεβαιώσεις έδωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στον Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη, Ανδρέα Νικολακόπουλο, κατά την διάρκεια της συνάντησης που είχαν για τα μεγάλα θέματα που αφορούν την Ηλεία και άπτονται της αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Οι δύο πλευρές εμφανίστηκαν απόλυτα ικανοποιημένες από την πρόοδο των εργασιών, καθώς εντός του Απριλίου είχε ξεπεράσει συνολικά το 40%, αγγίζοντας σήμερα το 42%, ενώμέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ξεπεράσει το 80%.

    Ως εκ τούτου, η εξέλιξη του έργου προχωρά βάσει του σχεδιασμού και όλα δείχνουν ότι τα χρονοδιαγράμματα θα τηρηθούν απαρέγκλιτα. Ο στόχος είναι εντός του καλοκαιριού του 2024 να έχει ολοκληρωθεί το 50% του έργου και το υπόλοιπο τμήμα έως το τέλος του έτους, ώστε μέχρι το καλοκαίρι του 2025 να παραδοθεί ολοκληρωμένος ο δρόμος και λειτουργικός. Ταυτόχρονα υπάρχουν οι διαβεβαιώσεις, ότι θα γίνουν και οι προαιρέσεις του έργου.

    nikolako vev upod 2

    -Θετικές εξελίξεις και για το τμήμα «Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα»

    Θετικές είναι οι εξελίξεις και για την πορεία των μελετών του έργου κατασκευής του αυτοκινητόδρομου «Πύργος-Καλό Νερό- Τσακώνα». Οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί από τον παραχωρησιούχο, ενώ θα προχωρήσει άμεσα και το επόμενο στάδιο, που αφορά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων.

    «Σαφώς και είμαστε ικανοποιημένοι από την πορεία των εργασιών, όσον αφορά το νέο αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου. Ένα πάγιο αίτημα ετών γίνεται πραγματικότητα, και πολύ σύντομα θα μιλάμε για έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Επιπλέον, παρακολουθούμε στενά και έχουμε επικεντρώσει τις προσπάθειες στο να προχωρήσει και η κατασκευή του τμήματος «Πύργος-Καλό Νερό – Τσακώνα» και έχουμε και σε αυτή την περίπτωση θετικές εξελίξεις» ανέφερε ο κ. Νικολακόπουλος.

    Ασφάλεια και καλύτερη διαχείριση

    Ένα ακόμη μεγάλο έργο που αφορά την Ηλεία και συζητήθηκε η εξέλιξή του κατά την διάρκεια της συνάντησης, ήταν η μελέτη συμπληρωματικών έργων για ανακαίνιση, προσβασιμότητα, ασφάλιση και ανάδειξη του φράγματος Πηνειού, αλλά και τα έργα ταμίευσης και ύδρευσης του Δήμου Ωλένης Ηλείας, καθώς έχει ήδη υπογραφεί η σχετική σύμβαση, προεκτιμώμενης αμοιβής8.610.434,72 ευρώ με ΦΠΑ.

    Ο κ. Σταϊκούρας επανέλαβε, ότι το φράγμα του Πηνειού στην Ηλεία αποτελεί σημαντικό έργο για την ύδρευση και τη γεωργική δραστηριότητα της ευρύτερης περιοχής.

    Και σε αυτή την περίπτωση η διαδικασία εξελίσσεται άκρως ικανοποιητικά, ενώόπως τόνισε ο κ. Νικολακόπουλος: «Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο που θα ενισχύσει τη βιωσιμότητα και την ανθεκτικότητα του φράγματος, δίνοντας πνοή στην τοπική κοινωνία και οικονομία, αλλά και δημιουργώντας ταυτόχρονα τις προϋποθέσεις για την καλύτερη διαχείριση του νερού».

    Ο κ. Νικολακόπουλος είχε μακρά συζήτηση με το κ. Σταϊκούρα και για άλλα μεγάλα έργα υποδομής στην Ηλεία, για τα οποία θα υπάρξουν νεότερα στοιχεία το προσεχές διάστημα, ενώ συμφώνησαν ότι θα βρίσκονται σε στενή συνεργασία, συμβάλλοντας και οι δύο πλευρές στην κατεύθυνση της οριστικής υλοποίησής τους.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Σταϊκούρας: Χρειαζόμαστε μια διετία για την οριστική αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου
    Σταϊκούρας: Χρειαζόμαστε μια διετία για την οριστική αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου

    Περίπου μια διετία χρειαζόμαστε για την οριστική αποκατάσταση του δικτύου, τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, σημειώνοντας ότι συνολικά στο σιδηροδρομικό δίκτυο οι ζημιές ήταν 180 χιλιόμετρα, μετά την κακοκαιρία Daniel.

    «Η περίφημη σύμβαση 717 παραδόθηκε, όπως είχε δεσμευτεί η κυβέρνηση τον Σεπτέμβριο και το ΕTSC παραδόθηκε επί της γραμμής, όπως είχε πει η κυβέρνηση τον Νοέμβριο. Ολοκληρώθηκαν οι συμβάσεις, εγκαταστάθηκε η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση, όμως εξαιτίας του Daniel σ’ ένα συγκεκριμένο γεωγραφικό πεδίο που εκτείνεται περίπου από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα, καταστράφηκαν ολοσχερώς όλα αυτά τα συστήματα, τα οποία είχαν παραδοθεί τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο. Άρα, σε αυτό το σημείο, σ’ αυτή τη γεωγραφική έκταση, ουσιαστικά γίνεται πιο αργή κίνηση, ώστε να είμαστε απολύτως ασφαλείς για το πώς γίνονται οι μετακινήσεις των τρένων» υπογράμμισε ο κ. Σταϊκούρας μιλώντας στην ΕΡΤ.

    Πρόσθεσε ότι «μετά τον Daniel έχουμε κάνει προσωρινή αποκατάσταση της γραμμής από τα μέσα Δεκεμβρίου και περίπου 100.000 συμπατριώτες μας έχουν μετακινηθεί με το τρένο έκτοτε και μέσα στην επόμενη διετία περίπου, με ένα κόστος της τάξεως των 450 εκατομμυρίων ευρώ, θα αποκαταστήσουμε τον βασικό άξονα που είναι Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε αυτό το τμήμα και δύο καθέτους Λάρισα – Βόλος, αλλά με πολύ καλύτερα συστήματα ανθεκτικότητας και Παλιοφάρσαλο – Καλαμπάκα».

    «Σε κάθε περίπτωση, όταν ένα τρένο φτάνει σ’ ένα σημείο, για παράδειγμα πέριξ του Δομοκού, δεν έρχεται άλλο τρένο όταν είναι στη Λάρισα, περίπου στο ύψος της Λάρισας. Άρα υπάρχει απόλυτη κάλυψη αυτού του τμήματος μέχρι να αποκατασταθεί» είπε χαρακτηριστικά.

    Στην ερώτηση αν στα υπόλοιπα σημεία της διαδρομής, Αθήνα – Δομοκός και Λάρισα – Θεσσαλονίκης, λειτουργούν όλα κανονικά απάντησε «έχουν παραδοθεί και λειτουργούν, όπως σας είπα, ETSC επί της γραμμής και η 717».

    Στην ερώτηση αν κάποια στιγμή το 2026, θα πηγαίνουμε από Αθήνα -Θεσσαλονίκη κανονικά χωρίς κανένα πρόβλημα, με όλα τα συστήματα να λειτουργούν ο υπουργός απάντησε «περίπου μια διετία χρειαζόμαστε για την οριστική αποκατάσταση του δικτύου. Επαναλαμβάνω έχει γίνει προσωρινή».

    Για τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και τη χρονική διάρκειά της ανέφερε «εκτιμούμε σε λιγότερο από τέσσερις ώρες, αλλά όπως θα έχετε ίσως δει και το υπενθυμίζω στο Υπουργικό Συμβούλιο που έγινε πριν από περίπου δύο μήνες, παρουσιάσαμε και κάποια σχέδια επενδύσεων στον ελληνικό σιδηρόδρομο τα επόμενα 20 χρόνια […] είναι μια μοναδική ευκαιρία για την Ελλάδα να εκμεταλλευτεί τους ελληνικούς λιμένες, τόσο γιατί θέλουν χώρες όπως είναι η Βουλγαρία, η Σερβία να κατέβουν προς τα κάτω και να κάνουνε εξαγωγές από τους λιμένες Αλεξανδρούπολης, Θεσσαλονίκης και Καβάλας. Αλλά όσο και γιατί και η Ινδία θέλει να δημιουργήσει μια είσοδο προς την Ευρώπη. Με αυτό τον τρόπο συνεπώς υπάρχουν δύο νέοι ευρωπαϊκοί διάδρομοι που προσπαθούμε να διασφαλίσουμε πόρους από την Ευρώπη για να μπορέσουμε να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τους ελληνικούς σιδηροδρόμους».

    Σε άλλο σημείο τόνισε ότι «στις προτάσεις που υποβάλαμε για χρηματοδότηση από την Ευρώπη τέλος Ιανουαρίου, υπάρχει μέσα και το Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο για να μπορέσουμε να φεύγουμε προς την Ευρώπη και η αναβάθμιση της Πάτρας, το Ρίο – Πάτρα, είναι μέσα στο ανταγωνιστικό σκέλος αυτού, άρα είναι μέσα στη χρηματοδότηση σημαντικά τμήματα αυτού».

    Πηγή: cnn.gr

  • Σε κρίσιμη καμπή η μάχη των μισθών - Οι προτάσεις των κοινωνικών εταίρων για τον κατώτατο
    Σε κρίσιμη καμπή η μάχη των μισθών - Οι προτάσεις των κοινωνικών εταίρων για τον κατώτατο

    Ο κατώτατος μισθός από φέτος θα ενισχυθεί και με το επίδομα προϋπηρεσίας ( τριετίες) που ξεπάγωσε αν και οι ωφελούμενοι τον πρώτο χρόνο θα είναι ελάχιστοι.

    αββατοκύριακο υπό πίεση θα περάσουν οι επιστημονικές ομάδες των φορέων και των κοινωνικών εταίρων προκειμένου να ολοκληρώσουν τα υπομνήματά τους για τον κατώτατο μισθό και να τα υποβάλουν τη Δευτέρα σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα στην Επιτροπή Συντονισμού.

    Στα υπομνήματά τους οι φορείς λαμβάνουν υπόψη τους τον πληθωρισμό και το ρυθμό ανάπτυξης μεγέθη τα οποία έχουν σημειώσει αυξομειώσεις από τις αρχικές εκτιμήσεις εκτός από τον πληθωρισμό των τροφίμων που παραμένει αμετακίνητος σε υψηλά επίπεδα. Στόχος είναι η στήριξη των χαμηλόμισθων νοικοκυριών σε συνάρτηση με την αντοχή των επιχειρήσεων.

    Η πρόταση της ΓΣΕΒΕΕ

    Συγκεκριμένα η ΓΣΕΒΕΕ θα έχει ως γνώμονα το ποσοστό του πληθωρισμού του 2023 ( 3.6%- 4%) με στόχο την ενίσχυση των εισοδημάτων των χαμηλότερων νοικοκυριών μέρος των οποίων θα επιστρέψει στην κατανάλωση. Η περαιτέρω μείωση των εισφορών δεν είναι στην ατζέντα της συνομοσπονδίας καθώς πιστεύει ότι έχουν ελαχιστοποιηθεί τα περιθώρια ωφέλειας.

    Ωστόσο εμφανίζεται προβληματισμένη όσον αφορά το νέο καθεστώς φορολόγησης των επιχειρήσεων βάσει τεκμηρίων που συνδέεται με τον κατώτατο μισθό. Δηλαδή μια μεγαλύτερη αύξηση του κατώτατου μισθού θα οδηγούσε σε αύξηση της φορολογίας των επιχειρήσεων.

    Επιπλέον στην έκθεσή τους θα ζητήσουν πλήρη κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος. Η ΓΣΕΕ θα προτείνει ποσοστό αύξησης με βάση το 60% του ενδιάμεσου μισθού σε συνάρτηση με τον πληθωρισμό αλλά και την αύξηση της παραγωγικότητας η οποία παραμένει ωστόσο σε χαμηλά επίπεδα.

    «Η ακρίβεια στα τρόφιμα απορροφά το μεγαλύτερο μέρος του προϋπολογισμού των νοικοκυριών με αποτέλεσμα η κατανάλωση άλλων προϊόντων του λιανεμπορίου να έχει μειωθεί και αυτό φάνηκε και στην περίοδο των εκπτώσεων – επισημαίνει ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας – Ευτυχώς φέτος η αγορά δεν αντιμετωπίζει την επιβάρυνση από το ενεργειακό κόστος. Όπως πάντα το εμπόριο καταθέτει πρόταση για γενναιόδωρη αύξηση του κατώτατου μισθού, με το σκεπτικό ότι ένα μέρος του ποσοστού της αύξησης θα επιστρέψει στην κατανάλωση. Όμως πρέπει να είμαστε προσεκτικοί τόσο όσον αφορά την αντοχή των μικρών επιχειρήσεων που αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία στη χώρα , όσο και τη φορολογία. Με την αύξηση , η κλίμακα ανεβαίνει και ο μισθωτός μπορεί να χάσει μέρος της ωφέλειας, ιδίως αν δεν έχει παιδιά.»

    Η ίδια η υπουργός Δόμνα Μιχαηλίδη έχει πει πως το ποσοστό αύξησης δεν μπορεί να υπολείπεται του πληθωρισμού ενώ οικονομικοί παράγοντες κοντά στη διαβούλευση πιστεύουν ότι δε μπορεί να είναι λιγότερο από 5%.

    Αν η αύξηση κινηθεί σ΄αυτά τα επίπεδα ο μισθός θα φτάσει στα 820 ευρώ ( 706 καθαρά) από 780 ευρώ (667 καθαρά) σήμερα.

    Ο στόχος της κυβέρνησης

    Αυτό σημαίνει ότι απομένουν 120 με 130 ευρώ έως το 2027, για να επιτευχθεί ο κυβερνητικός στόχος για κατώτατο μισθό στα 950 ευρώ. Συγκεκριμένα θα πρέπει οι αυξήσεις μισθών να είναι κατά μέσο όρο 5% από το 2024 ως και το 2027. Για παράδειγμα αν υποθέσουμε ότι ο μισθός αυξάνεται κάθε χρόνο κατά 5.2% από 780 θα ανέλθει στα 821 το 2024, στα 863 ευρώ το 2025, στα 908 ευρώ το 2026 για να καταλήξει στα 955 ευρώ το 2027.

    Πότε θα εφαρμοστεί η αύξηση

    Πάντως ανεξάρτητα από τα υπομνήματα των φορέων , τον τελικό λόγο στην αύξηση του κατώτατου μισθού έχει το Μέγαρο Μαξίμου. Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα η κ. Μιχαηλίδου θα εισηγηθεί το ποσοστό της αύξησης στο υπουργικό συμβούλιο έως τις 22 Μαρτίου και ο νέος μισθός να εφαρμοστεί από την 1η Απριλίου.

    Υπενθυμίζουμε ότι ο κατώτατος μισθός από φέτος θα ενισχυθεί και με το επίδομα προϋπηρεσίας ( τριετίες) που ξεπάγωσε αν και οι ωφελούμενοι τον πρώτο χρόνο θα είναι ελάχιστοι.

    Σύμφωνα με εκτιμήσεις της ΓΣΕΕ μόλις 1500 αμειβόμενοι με τον κατώτατο μισθό συμπλήρωσαν στο τέλος Ιανουαρίου μία έως τρεις τριετίες και έλαβαν ήδη αυξημένες αποδοχές.

    Εντός του έτους υπολογίζεται ότι περίπου 100.000 θα θεμελιώσουν την αύξηση του 10% ενώ για τους νέους εργαζόμενους, οι πρώτες αυξήσεις θα έρθουν από το 2027 και μετά.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Μέτρα για νέους γονείς: Αυξάνεται έως 1.500 ευρώ το επίδομα γέννησης - Οι ανακοινώσεις Ζαχαράκη - Χατζηδάκη
    Μέτρα για νέους γονείς: Αυξάνεται έως 1.500 ευρώ το επίδομα γέννησης - Οι ανακοινώσεις Ζαχαράκη - Χατζηδάκη

    Από 400 έως 1.500 ευρώ αυξάνεται το επίδομα γέννησης, το οποίο είναι 2.000 ευρώ σήμερα, όπως ανακοίνωσε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη, με τον υπουργό Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη, στο πλαίσιο των κυβερνητικών μέτρων για την στήριξη των νέων γονέων.

    Πόσο αυξάνονται τα ποσά - Αναδρομική η αύξηση

    Συγκριμένα, το βοήθημα στους γονείς από 2.000 ευρώ αυξάνεται στα 2.400 για το πρώτο παιδί, στα 2.700 για το δεύτερο παιδί, στις 3.000 για το τρίτο παιδί και στα 3.500 ευρώ πάνω από τα τέσσερα παιδιά.

    Μάλιστα η αύξηση είναι αναδρομική, δηλαδή υπολογίζονται και τα παιδιά που γεννήθηκαν το 2023.

    Η καταβολή των ποσών θα γίνει τον Απρίλιο σε δυο ισόποσες δόσεις. Η πρώτη τον πρώτο μήνα από τη γέννηση του παιδιού και μετά στο πρώτο πεντάμηνο.

    Όπως τόνισε η κυρία Ζαχαράκη: «Θα κάψουμε όση βενζίνη έχει η κυβέρνηση για να ενισχυθεί η οικογένεια, η οποία έχει βεβαρημένη καθημερινότητα».

    Τέσσερις ακόμα παρεμβάσεις της κυβέρνησης

    Με τη σειρά του ο Κωστής Χατζηδάκης προανήγγειλε και τις εξής παρεμβάσεις:

    • Αύξηση του επιδόματος μητρότητας.
    • Προσαύξηση εισοδηματικών κριτηρίων για το επίδομα θέρμανσης σε 5.000 ευρώ για κάθε παιδί.
    • Κοινωνικό τιμολόγιο ρεύματος τέκνων.
    • Αναμόρφωση του επιδόματος παιδιών για το Δημόσιο, με αύξηση 20% για το πρώτο παιδί και 50% από το δεύτερο και κάθε επιπλέον παιδί.

    Πηγή: Εthnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/ EUROKINISSI

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο