Σάββατο, 11 Φεβρουαρίου 2023 17:55

Κατρίνης για πλειστηριασμούς - “κόκκινα” δάνεια και ιδιωτικό χρέος: Τι έκανε το ΠΑΣΟΚ - Τι δεν έκαναν ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

16 Αλήθειες, 6 προτάσεις και μια επιλογή

Με ανάρτηση του στα social media ο επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ και Βουλευτής Ηλείας, Μιχάλης Κατρίνης αναφέρθηκε στο θέμα των πλειστηριασμών, των κόκκινων δανείων και του ιδιωτικού χρέους

1) Τι είναι το ιδιωτικό χρέος;
Το σύνολο των οφειλών νοικοκυριών και επιχειρήσεων σε τράπεζες, funds, εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων (servicers), εφορία, ΕΦΚΑ, εταιρείες παροχής ρεύματος, δήμους, ακάλυπτες επιταγές. Το σύνολο των οφειλών σε τράπεζες,funds, εφορία, ΕΦΚΑ ξεπερνά τα 256 δις ευρώ, ενώ το σύνολο του ιδιωτικού χρέους υπερβαίνει (με συντηρητικές εκτιμήσεις) τα 270 δις ευρώ, αφού κανείς δεν μπορεί να προσδιορίσει το ύψος των οφειλών σε εταιρείες ενέργειας, δήμους και ακάλυπτες επιταγές.

2) Πόσοι χρωστούν σήμερα στην Ελλάδα;
• Πάνω από 4 εκατομμύρια ΑΦΜ χρωστούν στην εφορία
• είναι οι οφειλέτες στον ΕΦΚΑ
• Περισσότερα από 1 εκατομμύριο (σε απόλυτο αριθμό) είναι τα ‘’κόκκινα δάνεια’’
• Απροσδιόριστος αριθμός οφειλετών σε εταιρείες ενέργειας, οι οποίοι ‘’ρυθμίζουν’’ το χρέος ώστε να μην κοπεί το ρεύμα, αλλά χρωστούν όλο το υπόλοιπο…μαζί με τα τρέχοντα
• Άγνωστος αριθμός οφειλετών σε δήμους για τους οποίους ετοιμάζεται νομοθετική παραγραφή μετά την παρέλευση 5ετίας.

3) Πόσοι έχουν ρυθμίσει τις οφειλές τους μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού που ψήφισε η ΝΔ;
Με βάση τα τελευταία στοιχεία (8/2/2022) 3.320 οφειλέτες έχουν ρυθμίσει τις οφειλές τους μέσω του εξωδικαστικού, συνολικού ύψους 1,08 δις ευρώ (το σύνολο του χρέους υπερβαίνει τα 270 δις ευρώ). Ο εξωδικαστικός της ΝΔ λειτουργεί από τον Ιούνιο του 2021, περίπου 20 μήνες δηλαδή.

4) Πόσοι είχαν ρυθμίσει τις οφειλές τους με τον εξωδικαστικό μηχανισμό του ΣΥΡΙΖΑ;
Περίπου 2350 είχαν ρυθμίσει τις οφειλές τους με τον εξωδικαστικό μηχανισμό του ΣΥΡΙΖΑ, βάσει του Ν.4605/19 και ο οποίος είχε διάρκεια 18 μήνες περίπου.

5) Γιατί απέτυχαν ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ με τον εξωδικαστικό μηχανισμό;
Γιατί και οι δύο ήταν κομμένοι και ραμμένοι στα μέτρα των τραπεζών και όχι των δανειοληπτών, μέσω μιας πλατφόρμας που δεν επιτρέπει αξιολόγηση των προτεινόμενων ρυθμίσεων από κάποιον τρίτο (τραπεζικός διαμεσολαβητής, επιτροπή υπό την εποπτεία της ειδικής διαχείρισης ιδιωτικού χρέους κ.α.). Ουσιαστικά, ο δανειολήπτης-οφειλέτης δεν μπορεί να αντιπροτείνει άλλη ρύθμιση την οποία θεωρεί αυτός βιώσιμη (να μπορεί να την εξυπηρετεί) και αν αρνηθεί την προτεινόμενη από την πλατφόρμα του εξωδικαστικού ρύθμιση, απειλείται με μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης (κατάσχεση-πλειστηριασμός)

6) Τι γίνεται με την προστασία της πρώτης κατοικίας;
• Η προστασία τη κύριας κατοικίας νομοθετήθηκε για πρώτη φορά το 2008
• Η κύρια και αποτελεσματική προστασία της 1ης κατοικίας θεσμοθετήθηκε το 2010 με τον Ν.3869 (Νόμος Κατσέλη) των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ με πρωθυπουργό τον Γιώργο Παπανδρέου, μέσα στη δίνη της οικονομικής κρίσης και με την πιο σκληρή τρόϊκα να διαφωνεί. Αρχιτέκτων του Ν.3869/10 είναι ο σημερινός γραμματέας του τομέα ιδιωτικού χρέους του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής κ. Δημήτρης Σπυράκος, τότε Γενικός Γραμματέας προστασίας καταναλωτή.
• Τον ‘’νόμο Κατσέλη’’ του ΠΑΣΟΚ ΔΕΝ τον ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ το 2010
• Ο ‘’νόμος Κατσέλη’’ του ΠΑΣΟΚ καταργήθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ με τον Ν.4605/19
• Η προστασία της κύριας κατοικίας καταργήθηκε με τον πτωχευτικό νόμο της ΝΔ (Ν.4738/2020)
• Σήμερα, στην Ελλάδα η κύρια κατοικία μπορεί να προστατευτεί μόνο για περίπου 3500 (το πολύ) ευάλωτους δανειολήπτες, οι οποίοι εντάσσονται στην περίμετρο υπαγωγής στο φορέα απόκτησης και επαναμίσθωσης ακινήτων του πτωχευτικού νόμου της ΝΔ.
• Μέχρι τις 31/12/2022, έχουν ενταχθεί μόλις 20(!) ευάλωτοι δανειολήπτες στο σχετικό ενδιάμεσο πρόγραμμα του υπουργείου Οικονομικών, αφού 2,5 χρόνια μετά, ο φορέας που ψήφισε η ΝΔ… δεν έχει συσταθεί!

7) Η ΝΔ υποστηρίζει ότι ο ‘’νόμος Κατσέλη’’ του ΠΑΣΟΚ είναι για τους ‘’μπαταχτσήδες’’-Ένας μύθος που διαψεύδεται από την πραγματικότητα.
• Η ΝΔ ψήφισε τον ‘’νόμο Κατσέλη’’ το 2010
• Ο ‘’νόμος Κατσέλη’’ έδινε προστασία της κύριας κατοικίας ΜΟΝΟ μετά από απόφαση δικαστηρίου, το οποίο έκρινε την πραγματική οικονομική κατάσταση του οφειλέτη
• Ο σημερινός αντιπρόεδρος της ΝΔ κ. Χατζηδάκης ήταν αυτός που εισηγήθηκε (με τον Ν.4161/2013) να μπορεί κάποιος να παίρνει προστασία της κύριας κατοικίας μόνο με μία απλή αίτηση στο αρμόδιο δικαστήριο και όχι με δικαστική απόφαση, όπως προέβλεπε ο νόμος του ΠΑΣΟΚ.
• Με βάση τα στοιχεία της ΤτΕ το 2017, περίπου το 17% των οφειλετών στην Ελλάδα θεωρείται στρατηγικός κακοπληρωτής. Με βάση την τοποθέτηση του υπουργού Οικονομικών κ. Σταϊκούρα στη Βουλή (8/2/2022), ο ίδιος θεωρεί ότι 1 στους 4 οφειλέτες του ‘’νόμου Κατσέλη’’ ήταν στρατηγικός κακοπληρωτής.
• Σε κάθε περίπτωση, το 75% των οφειλετών που προσέφυγαν στον ‘’νόμο Κατσέλη’’ ήταν αντικειμενικά αδύναμοι δανειολήπτες, ποσοστό καθόλου ευκαταφρόνητο, αν αναλογιστεί κανείς το μέγεθος και το χρονικό διάστημα της (πρωτόγνωρης) οικονομικής κρίσης που κληροδότησε στη χώρα η διακυβέρνηση ΝΔ 2004-2009
• Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι το σύνολο, σχεδόν, των προσώπων που είχαν προσφύγει στον ‘’νόμο Κατσέλη’’ επανυπέβαλε αίτηση υπαγωγής, με βάση τη σχετική υποχρέωση από νόμο της ΝΔ, συναινώντας σε άρση φορολογικού και τραπεζικού απορρήτου (ως ένα πρώτο, βασικό κριτήριο για το αν μπορεί ή όχι να χαρακτηριστεί αδύναμος δανειολήπτης)

8) Ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει τον ‘’νόμο Κατσέλη’’;
• Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ψήφισε τον ‘’νόμο Κατσέλη’’
• Ο ΣΥΡΙΖΑ κατήργησε τον ‘’νόμο Κατσέλη’’ το 2019, με τον Ν.4605
• Ο ΣΥΡΙΖΑ ουδέποτε (μέχρι σήμερα, τουλάχιστον) έχει ζητήσει την επαναφορά του ‘’νόμου Κατσέλη’’, αφού σε όλες τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που έχει πάρει στη Βουληή, ζητά την επαναφορά του δικού του, αποτυχημένου νόμου 4605/19
• Ο ΣΥΡΙΖΑ απλά οικειοποιείται το γεγονός ότι η κ. Κατσέλη μεταπήδησε στις τάξεις του και κάνει τους ανάλογους συνειρμούς για λόγους πολιτικής εκμετάλλευσης

9) Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι τα κόκκινα δάνεια ρυθμίζονται. Ακριβώς το ίδιο υποστηρίζουν και οι εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων (servicers)
Πράγματι έχουν συμφωνηθεί χιλιάδες ρυθμίσεις (οι servicers προσδιορίζουν τον αριθμό σε 590.000), οι οποίες όμως δεν τηρούνται στην πορεία του χρόνου. Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία, 1 στα 3 δάνεια ‘’ξανακοκκινίζει’’ εντός 12 μηνών, ενώ η κατάσταση αναμένεται να επιδεινωθεί λόγω του υψηλού πληθωρισμού και της αύξησης των επιτοκίων. Σύμφωνα, δε με έκθεση της ΤτΕ τον Δεκέμβριο του 2020, 2 στις 3 ρυθμίσεις δανείων ξανακοκκίνιζαν εντός 6μήνου.
Το ποσοστό των δανείων που ρυθμίστηκαν και έγιναν πάλι ‘’κόκκινα’’ το 2ο τρίμηνο του 2022 να είναι μεγαλύτερο σε σχέση με αυτό του 1ου τριμήνου του 2022 και του 4ου τριμήνου του 2021
Με βάση τα στοιχεία των ίδιων των servicers τα δάνεια που συνολικά ρυθμίστηκαν από το 2020 ως σήμερα αφορούν σε 8,5-9 δις από τα συνολικά πάνω από 85 δις ‘’κόκκινα δάνεια’’ που διαχειρίζονται

10) Πως πουλήθηκαν τα ‘’κόκκινα’’ δάνεια από τις τράπεζες στα funds;
• Τα περισσότερα δάνεια πωλήθηκαν σε ποσοστό που δεν ξεπερνούσε , μεσοσταθμικά, το 15-20% της αξίας τους (ενυπόθηκα δάνεια)
• Τα funds (μέσω των εταιρειών διαχείρισης), τα οποία αγόρασαν τα δάνεια στο 15-20% της αξίας τους, ζητούν από τους δανειολήπτες το 80-90% της αξίας, απειλώντας με κατασχέσεις και πλειστηριασμούς
• Στρατηγική των funds (όχι των servicers που απλά διαχειρίζονται τα δάνεια) είναι η γρήγορη ανάκτηση κερδών, ενώ εκτιμάται ότι για την επίτευξη του σκοπού αυτού το 1/3 των ακινήτων θα ρευστοποιηθούν (θα οδηγηθούν σε πλειστηριασμό(
• Τώρα που έχει δημιουργηθεί δευτερογενής αγορά δανείων, πολλά από αυτά που ρυθμίζονται αγοράζονται από τραπεζικά ιδρύματα και funds πάλι σε ποσοστό σημαντικά χαμηλότερο από την αξία του δανείου.
• Σε πολλές περιπτώσεις αγροτών-κτηνοτρόφων των οποίων κατάσχεται η αγροτική γη λόγω δανείου, δεν απομένει άλλο περιουσιακό στοιχείο για να μπορέσουν να συνεχίσουν να καλλιεργούν.

11) Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι τα ‘’κόκκινα δάνεια’’ μειώθηκαν
Αυτό ισχύει μόνο για τους ισολογισμούς των τραπεζών και όχι για το πραγματικό χρέος πολιτών και επιχειρήσεων το οποίο διαρκώς αυξάνεται. Το πρόγραμμα τιτλοποιήσεων ‘’Ηρακλής’’ βοήθησε τις τράπεζες να ξεφορτωθούν μεγάλο όγκο ‘’κόκκινων δανείων’’ αλλά δεν άλλαξε την κατάσταση για τους οφειλέτες. Μάλιστα, όλο αυτό το πρόγραμμα δεν έγινε χωρίς κόστος για τον Έλληνα φορολογούμενο-όπως υποστήριζε ο αρμόδιος τότε υφυπουργός κ. Ζαββός- αφού η EUROSTAT ζητά να εγγραφεί στο δημόσιο χρέος το σύνολο των κρατικών εγγυήσεων του ‘’Ηρακλή’’ ύψους 17,9 δις ευρώ. Άλλη μια ‘’επιτυχία’’ της κυβέρνησης.

12) Τι αλλάζει με την απόφαση του Αρείου Πάγου; Γίνονται πλειστηριασμοί; Μήπως αυτοί που γίνονται αφορούν εξοχικά και οικίες πλούσιων και κακοπηρωτών;
• Το 2022 αναρτήθηκαν 39.000 πλειστηριασμοί στη σχετική πλατφόρμα (e-auction), ενώ για το 2023 υπολογίζεται ότι θα αναρτηθούν περίπου 50.000, σύμφωνα με έγκυρες πηγές από τον συμβολαιογραφικό κλάδο.
• Με βάση δηλώσεις εκπροσώπων των εταιρειών διαχείρισης των δανείων, μέχρι το 2025 θα έχουν διενεργηθεί 250.000 πλειστηριασμοί ακινήτων (περίπου το 1/3 των ακινήτων που συνδέονται με ‘’κόκκινα’’ δάνεια)
• Παρά την προσπάθεια επικοινωνιακής εκμετάλλευσης της κατάστασης από την κυβέρνηση (με δηλώσεις όπως ‘’η κυβέρνηση δεν θα νομοθετήσει υπέρ των funds’’), ο ρυθμός προσδιορισμού των πλειστηριασμών όχι μόνο δεν μειώθηκε από τον Νοέμβριο (οπότε και ανέκυψε η διχογνωμία στις τάξεις του Αρείου Πάγου) μέχρι και σήμερα, αλλά αυξήθηκε.
• Με βάση τα πλέον πρόσφατα στοιχεία που είναι διαθέσιμα, από τους 3060 πλειστηριασμούς κατοικιών που είχαν προσδιοριστεί ως τα τέλη Ιουλίου του 2022, το 70% αφορούσε κατοικίες με αξία ως 100.000 ευρώ. Άρα, ούτε πολυτελείς κατοικίες, ούτε κατοικίες πλούσιων κακοπληρωτών

13) Τι κάνει η κυβέρνηση για την αύξηση των επιτοκίων η οποία επιβαρύνει τις δόσεις των δανείων 25-30%;
• Ήδη οι δόσεις των δανείων (για ένα δάνειο 100.000 ευρώ) έχουν αυξηθεί 160-240 ευρώ, ενώ αναμένεται αύξηση που θα αγγίξει τις 350 μονάδες βάσης, εντός του 2023.
• Οι αυξήσεις αυτές θα οδηγήσουν, με βεβαιότητα, σε νέα ‘’κόκκινα’’ δάνεια, αφού οι επιβαρύνσεις είναι υπέρμετρες, ειδικά στα δάνεια που έχουν συναφθεί με κυμαινόμενο επιτόκιο.
• Η κυβέρνηση αρνείται να επιδοτήσει τις δόσεις δανείων (δήλωση υπουργού Οικονομικών στη Βουλή στις 8/2/2022) των συνεπών δανειοληπτών, για τους οποίους δήθεν κόπτεται. Στην πανδημία, η ίδια κυβέρνηση είχε επιδοτήσει δανειολήπτες μέσω του προγράμματος ‘’ΓΕΦΥΡΑ’’
• Η κυβέρνηση ‘’κρύβεται’’ πίσω από την επιδότηση του 50% της δόσης του δανείου από τις τράπεζες, μέτρο που καλύπτει περίπου 30.000 από τους +400.000 συνεπείς δανειολήπτες. Το ‘’μέτρο’’ αυτό κοστίζει στο τραπεζικό σύστημα 20 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που από το άνοιγμα της ‘’ψαλίδας’’ μεταξύ επιτοκίου χορηγήσεων (100 δις) και καταθέσεων (192 δις), υπολογίζεται ότι έχουν εισρεύσει στις ελληνικές τράπεζες επιπλέον κέρδη που αγγίζουν το 1 δις ευρώ!

14) Τι συμβαίνει με του δανειολήπτες σε ελβετικό φράγκο και πως αυτοί επηρεάζονται από την αλλαγή ισοτιμίας και τις αυξήσεις επιτοκίων;
• Πάνω από 80.000 δανειολήπτες υφίστανται τις δραματικές συνέπειες της αλλαγής της ισοτιμίας ευρώ-ελβετικού φράγκου, με αποτέλεσμα οι δανειολήπτες αυτοί να καλούνται να πληρώσουν υψηλότερους τόκους και να επιστρέψουν ένα πολύ μεγαλύτερο κεφάλαιο από αυτό που έλαβαν.
• Οι δανειολήπτες αυτοί δεν διέθεταν εμπειρία για να εκτιμήσουν τον πιθανό κίνδυνο, δεν ενημερώθηκαν εγκαίρως και με πληρότητα από τις τράπεζες, οι οποίες δεν προχώρησαν και σε αντασφάλιση κινδύνου, ως όφειλαν.
• Οι δανειολήπτες σε ελβετικό φράγκο υφίστανται και τις συνέπειες της αύξησης των επιτοκίων, με αποτέλεσμα (λόγω της διπλής επιβάρυνσης) να κινδυνεύουν να μετατραπούν τα δάνειά τους σε μη εξυπηρετούμενα.

15) Τι γίνεται με τους εγγυητές δανείων;
Οι εγγυητές δανείων είναι εγκλωβισμένοι, αφού ακόμα και αν οι οφειλέτες ρυθμίσουν τα χρέη τους (νόμος Κατσέλη ή εξωδικαστικός) ή απαλλαγούν από το χρέος τους (πτωχευτικός), οι εγγυητές παραμένουν υπόχρεοι για το υπόλοιπο ή και το σύνολο του δανείου. Βέβαια, το πρόβλημα είναι κοινοτικής φύσεως, ενώ δεν είχε λυθεί ούτε με τον ‘’νόμο Κατσέλη’’

16) Τα έχει καταφέρει η κυβέρνηση για τα χρέη σε εφορία και ΕΦΚΑ;
• Η απόλυτη αποτυχία. Στη ρύθμιση των 36-72 δόσεων για τα χρέη της πανδημίας (περίπου 8 δις από τα 143 συνολικά) μπήκε το 6% των οφειλετών.
• Σήμερα σε ρύθμιση βρίσκεται συνολικά περίπου το 5% των οφειλετών
• Τα νέα ληξιπρόθεσμα χρέη στην εφορία αγγίζουν τα 7,2 δις ευρώ για το 11μηνο του 2022

17) Τι προτείνει το ΠΑΣΟΚ για τα χρέη σε εφορία-ΕΦΚΑ; Είναι ρεαλιστική η πρότασή του;
• Το ΠΑΣΟΚ προτείνει ρύθμιση 120 δόσεων για χρέη σε εφορία και ΕΦΚΑ, με κούρεμα 30%, εφ’όσον τηρείται η ρύθμιση
• Με αυτό τον τρόπο, το κράτος θα εισπράξει περισσότερα (αφού πιο πολλοί θα μπουν σε ρύθμιση) και οι οφειλέτες θα έχουν κίνητρο να ρυθμίσουν για να απαλλαγούν από τα χρέη και να έχουν πιστοληπτική ικανότητα, τουλάχιστον με το δημόσιο
• Τη ρύθμιση 120 δόσεων την προτείνει το σύνολο της αγοράς (εμπορικοί σύλλογοι, επιμελητήρια)
• Κούρεμα μέρους του χρέους προβλέπει και ο υφιστάμενος πτωχευτικός νόμος της ΝΔ, μέσω της πλατφόρμας του εξωδικαστικού
• Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία του εξωδικαστικού, για το σύνολο των χρεών στο δημόσιο που έχει ρυθμιστεί, έχει επιτευχθεί κούρεμα 22%, με μέση διάρκεια αποπληρωμής τα 18 χρόνια (216 μήνες). Άρα, η πραγματικότητα (στοιχεία εξωδικαστικού) δικαιώνει τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ

18) Τι προτείνει το ΠΑΣΟΚ για την προστασία της κύριας κατοικίας;
• Την επαναφορά του Ν.3869/2010, με νέα επικαιροποιημένα κριτήρια (εισοδηματικά και αξίας περιουσίας), για τους πραγματικά ευάλωτους, οι οποίοι έχουν αυξηθεί δραματικά λόγω της ακρίβειας και του πληθωρισμού, αλλά και της αύξησης των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων. Για όσους ενταχθούν στο πλαίσιο προστασίας, προβλέπεται επιδότηση της δόσης δανείου/ενοικίου.
• Πλαίσιο προσωρινής προστασίας για όσους αποδεδειγμένα είναι ευάλωτοι ή έχει μεταβληθεί ραγδαία η οικονομική τους κατάσταση λόγω των συνεχιζόμενων κρίσεων

19) Τι προτείνει το ΠΑΣΟΚ για τις ρυθμίσεις δανείων;
• Βιώσιμες ρυθμίσεις, με πραγματική δυνατότητα εξάντλησης του μέγιστου επιτρεπτού αριθμού δόσεων (240) και αξιολόγηση της προτεινόμενης από τις τράπεζες, τους servicers ή την πλατφόρμα ρύθμισης από έναν τραπεζικό διαμεσολαβητή ή επιτροπή της ειδικής γραμματείας διαχείρισης ιδιωτικού χρέους.
• Ο δανειολήπτης πρέπει να έχει τη δυνατότητα να αντιπροτείνει ρύθμιση και αυτή να αξιολογηθεί , χωρίς να φοβάται την απευθείας απόρριψη από την πλατφόρμα ή τον διαχειριστή δανείων που οδηγεί σε κατάσχεση και πλειστηριασμό

20) Τι προτείνει το ΠΑΣΟΚ για τους αγρότες και κτηνοτρόφους που κινδυνεύουν να χάσουν την περιουσία τους;
Προστασία του 30-50% της αγροτικής γης που απειλείται με κατάσχεση, ως μοναδικό μέσο επιβίωσης για αγρότες και κτηνοτρόφους, οι οποίοι θα δυσκολευθούν να ενταχθούν στην αγορά εργασίας, σε περίπτωση που αναγκαστούν να εγκαταλείψουν τη γη τους.
Δεν είναι τυχαίο που για όλες τις αποζημιώσεις-ενισχύσεις που δόθηκαν μέσα στην πανδημία σε αγρότες-κτηνοτρόφους, ψηφίστηκε από τη Βουλή το ακατάσχετο, αφού διαπιστώθηκε ότι πάνω από 8 στους 10 αγρότες χρωστούν σε τράπεζες-εφορία- ΕΦΚΑ

21) Τι προτείνει το ΠΑΣΟΚ για τον τρόπο πώλησης δανείων από τις τράπεζες στα funds;
• Το ΠΑΣΟΚ, ήδη από το 2019-επί Φώφης Γεννηματά- είχε καταθέσει τροπολογία για το δικαίωμα αγοράς του δανείου από τον δανειολήπτη, πριν καταλήξει στο fund.
• Για να αποφευχθεί κάθε υπόνοια για ‘’λαϊκιστικό’’ μέτρο, η τροπολογία προέβλεπε συγκεκριμένο αλγόριθμο, βάσει του οποίου ο δανειολήπτης-τελικά- θα αγόραζε το δάνειο από την τράπεζα σε ποσό μεγαλύτερο από αυτό που το αγόραζε το fund από την τράπεζα
• Το μέτρο αυτό έχει εφαρμοστεί στην Κύπρο, στα επιχειρηματικά δάνεια άνω του 1 εκατ. ευρώ
• Σήμερα, πολλά δάνεια πωλούνται σε δευτερογενή αγορά, δηλαδή από fund σε fund ή από fund σε τράπεζα, αποτελώντας στοιχείο κερδοσκοπίας, όταν πίσω από αυτό το δάνειο κρύβονται οι κόποι μιας ζωής και η κύρια κατοικία χιλιάδων συμπολιτών μας. Άρα, η τροπολογία έχει πεδίο εφαρμογής και σήμερα, πριν ξαναπωληθούν τα δάνεια

22) Τι προτείνει το ΠΑΣΟΚ για τη λειτουργία των εταιρειών διαχείρισης;
• Επιβολή κανόνων, ώστε να σταματήσει η όποια ασύδοτη λειτουργία, πάντα υπό την απειλή κατάσχεσης ή πλειστηριασμού της κύριας κατοικίας
• Ενσωμάτωση της σχετικής κοινοτικής οδηγίας, η οποία πρέπει να ψηφιστεί μέσα στο 2023, με εφαρμογή της με βάση τα δραματικά δεδομένα της χώρας, σε σχέση με την κατάσταση του ιδιωτικού χρέους

23) Τι προτείνει το ΠΑΣΟΚ για τους δανειολήπτες σε ελεβετικό φράγκο;
• Βιώσιμη λύση που θα απεγκλωβίσει 80.000 συνεπείς – ως επί το πλείστον- δανειολήπτες, οι οποίοι, ξαφνικά, απειλούνται με απώλεια της 1ης κατοικίας τους
• Η λύση προβλέπει κατανομή του συναλλαγματικού κινδύνου μεταξύ δανειολήπτη (1/3) και πιστωτικού ιδρύματος (2/3) από την αλλαγή της ισοτιμίας ευρώ-ελβετικού φράγκου. Αναδρομική εφαρμογή της κατανομής αυτής από τη στιγμή της υπέρβασης της ισοτιμίας στο 1,4.
• Με βάση την πρόταση του ΠΑΣΟΚ, οι δανειολήπτες σε ελβετικό φράγκο θα πληρώσουν τελικά 15% περισσότερα από ότι αν ελάμβαναν το ίδιο ποσό δανείου σε ευρώ

24) Πως θα διεκδικήσει το ΠΑΣΟΚ τις λύσεις για τη ρύθμιση του ιδιωτικού χρέους, την προστασία της κύριας κατοικίας και την αναστολή πλειστηριασμών;
• Μέσα από συγκεκριμένες νομοθετικές ρυθμίσεις, οι οποίες έχουν ήδη κατατεθεί και επικαιροποιούνται, με βάση τα νέα δεδομένα
• Όλες οι τροπολογίες του ΠΑΣΟΚ έχουν κατατεθεί στη Βουλή και έχουν απορριφθεί από την κυβέρνηση
• Μέσα από διαρκή διάλογο με τους φορείς των καταναλωτών, δανειοληπτών και επαγγελματιών, οι οποίοι βιώνουν τη δύσκολη πραγματικότητα και τις αλλεπάλληλες κρίσεις
• Η βιώσιμη ρύθμιση του ιδιωτικού χρέους, η προστασία της κύριας κατοικίας, η πραγματική δεύτερη ευκαιρία και μια λύση αξιοπρέπειας για νοικοκυριά και επιχειρήσεις, η αποφυγή αφελληνισμού της επιχειρηματικότητας αποτελούν βασική πολιτική προτεραιότητα του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Νίκου Ανδρουλάκη και κυρίαρχες προγραμματικές θέσεις ενόψει των εκλογών

Τελευταία τροποποίηση στις Σάββατο, 11 Φεβρουαρίου 2023 21:34

Σχετικά Άρθρα

  • ΠΑΣΟΚ: Το στοίχημα στη Χαριλάου Τρικούπη, ο φόβος και οι δημοσκοπήσεις
    ΠΑΣΟΚ: Το στοίχημα στη Χαριλάου Τρικούπη, ο φόβος και οι δημοσκοπήσεις

    Με αρκετά μεγάλη ικανοποίηση «διαβάζουν» στο ΠΑΣΟΚ τις τελευταίες δημοσκοπήσεις, στις οποίες φαίνεται το κόμμα να ακουμπά το 20% και να «κόβει» τη διαφορά με τη Νέα Δημοκρατία σε μονοψήφια ποσοστά.

    Η δημοσκοπική άνοδός του κόμματος είναι εμφανής και φτάνει στο 19,8% στην εκτίμηση ψήφου, ένα ποσοστό που το ΠΑΣΟΚ είχε να δει από το 2011, λίγο πριν από τις διπλές εκλογές του 2012, όπου συνάντησε την εκλογική κατάρρευση. Παράλληλα, ένα ακόμα στοιχείο που φέρνει αισιοδοξία και χαμόγελα στην Χαριλάου Τρικούπη είναι ότι πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, στην ίδια δημοσκόπηση, κατατάσσεται, μετά από σχεδόν δύο χρόνια πρώτος στην δημοτικότητα μεταξύ των πολιτικών αρχηγών και εμφανίζει οριακή άνοδο στην καταλληλόλητα για πρωθυπουργός.

    «Το ΠΑΣΟΚ είναι ουσιαστικά αξιωματική αντιπολίτευση και κοιτά μόνο προς τα πάνω», λένε στελέχη του κόμματος και παραπέμπουν και στο γεγονός ότι και στην κυβέρνηση το αντιλαμβάνονται. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην πρόσφατη συζήτηση στη Βουλή επίλεξε να απαντήσει (στην τριτολογία του) αμέσως μετά τον Νίκο Ανδρουλάκη κι όχι μετά τον Νίκο Παππά, τον οποίο θυμίζουμε δεν… αναγνωρίζει καν ως επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ.

    Το στοίχημα

    Με άλλα λόγια, στο ΠΑΣΟΚ πλέον θεωρούν ότι η δεύτερη θέση είναι σχεδόν… εξασφαλισμένη και απειλούν ανοικτά την κυβέρνηση και τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Στόχος τους είναι η διαφορά με τη Νέα Δημοκρατία να μειωθεί ακόμα περισσότερο σε σημείο όπου θα μπορεί ακόμα και να ζητήσει ο Νίκος Ανδρουλάκης εκλογές, με δεδομένο όπως λένε στη Χαριλάου Τρικούπη ότι η κυβέρνηση βρίσκεται σε αποδρομή. «Αν η Κυβέρνηση περιμένει ότι εμείς θα κάνουμε μία κατά παραγγελία αντιπολίτευση, είναι γελασμένη. Εμείς θα κάνουμε προγραμματική, δομική και υπεύθυνη αντιπολίτευση σε όλα τα ζητήματα της κοινωνίας, αναδεικνύοντας τα κακώς κείμενα της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας», είπε εξάλλου πρόσφατα ο νέος εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος Κώστας Τσουκαλάς προσθέτοντας με νόημα ότι «η Νέα Δημοκρατία έχει κουράσει και ό,τι είχε να δώσει, το έδωσε. Το ζητούμενο πια είναι η πολιτική αλλαγή και θέλουμε να την εκφράσουμε εμείς».

    Την ίδια ώρα, πάντως, ο «φόβος» των πράσινων στελεχών ακούει στη λέξη εσωστρέφεια. Η κίνηση του Χάρη Δούκα με το καλημέρα να επιτεθεί στον Νίκο Ανδρουλάκη ενώ είχε αποδεχτεί να είναι μέλος του Πολιτικού Κέντρου, έφερε γκρίνιες στο ΠΑΣΟΚ και δημιούργησε ένα μάλλον περίεργο κλίμα, σχετικά με την επιλογή του δημάρχου Αθηναίων.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Νικολακόπουλος: 10.485 ανήλικοι δράστες στο εννιάμηνο του 2024 - Προστατεύτηκαν 3.656 ανήλικα θύματα
    Νικολακόπουλος: 10.485 ανήλικοι δράστες στο εννιάμηνο του 2024 - Προστατεύτηκαν 3.656 ανήλικα θύματα

    Την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου, ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Ανδρέας Νικολακόπουλος, απάντησε στη Βουλή κατά τη διάρκεια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου και της διαδικασίας των Επικαίρων Ερωτήσεων, σε ερώτηση που κατέθεσε η Βουλευτής του Β2 Τομέα Δυτικής Αθήνας της Κ.Ο «ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ», Κωνσταντίνα (Νάντια) Γιαννακοπούλου, σχετικά με την παραβατικότητα ανηλίκων.

    Όπως υποστήριξε ο κ. Υφυπουργός, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη αναλύει συνεχώς τα στατιστικά στοιχεία που έχει στη διάθεσή του, κάνει εγκληματολογική ανάλυση αυτών και στη συνέχεια λαμβάνει προληπτικά και κατασταλτικά μέτρα, τα οποία αναπροσαρμόζονται, επικαιροποιούνται και εντείνονται κατά περίπτωση για να είναι αποτελεσματικά, ενώ ανέφερε κάποια από τα συμπεράσματα που έχουν εξαχθεί ήδη από τις υπηρεσίες, σχετικά με τη συχνότητα αλλά και τα είδη των αδικημάτων, τα οποία διαπράττονται από ανηλίκους.

    «Έχουμε εντείνει την εμφανή αστυνόμευση και αυτό έχει αποτέλεσμα ως προς τον αριθμό των συλλήψεων, ενώ αναφέρω ότι την εβδομάδα από 14 - 20 Οκτωβρίου 2024, έχουν πραγματοποιηθεί 6.428 έλεγχοι ατόμων, 368 προσαγωγές, 194 συλλήψεις, ενώ βεβαιώθηκαν 312 παραβάσεις. Το πρώτο 9μηνο του 2024 έχουμε 10.485 ανήλικους δράστες, ενώ πέρυσι την ίδια περίοδο, ήταν 7.422, γεγονός που δείχνει ότι πολλά περιστατικά ήταν «κρυμμένα» και πλέον οι ανήλικοι μιλάνε και πολλές περιπτώσεις «βγαίνουν στο φως», ενώ προστατεύθηκαν από την ΕΛ.ΑΣ. αυτό το διάστημα, 3.656 ανήλικα θύματα εγκληματικών ενεργειών. Σε αυτό συντέλεσε η λειτουργία της 24ωρης τηλεφωνικής γραμμής, του πενταψήφιου αριθμού «10201», αλλά και η, υπό δημιουργία, εφαρμογή «Safe Youth», που θα ενημερώνει ανήλικους και γονείς και θα περιλαμβάνει εργαλεία για την υποβολή καταγγελιών, μεταξύ των οποίων το «Emergency Button» που θα καθιστά εφικτή την άμεση ενημέρωση της Άμεσης Δράσης για την παροχή βοήθειας», είπε.

    Ο κ. Υφυπουργός τόνισε, ότι πρόκειται για ένα ζήτημα πολυσύνθετο και πολυπαραγοντικό, για το οποίο χρειάζεται η σύνδεση περισσοτέρων ενεργειών, ενώ υπενθύμισε την απόφαση του Πρωθυπουργού, με την οποία συγκροτήθηκε η επιτροπή Εμπειρογνωμόνων για την πρόληψη και αντιμετώπιση των φαινομένων βίας και παραβατικότητας ανηλίκων, για τη συνολική επισκόπηση των μέτρων, δράσεων, την αποτύπωση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου, την καταγραφή βέλτιστων πρακτικών σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, και την υποβοήθηση των διυπουργικών ομάδων που σχετίζονται με αυτή την εθνική στρατηγική.

    «Είναι ένα πολυσύνθετο, πολυπαραγοντικό και ευαίσθητο θέμα, και σε αυτό κάθε πρόταση, κάθε συνεργασία είναι επιζητούμενη, καθώς δεν χωρά στείρα πολιτική αντιπαράθεση για ένα πρόβλημα που έρχεται από το παρελθόν, είναι διαχρονικό, και για το οποίο πράγματι έχει αναπτυχθεί πολύ σημαντική συνεργασία με άλλα Υπουργεία και επιστημονικούς φορείς, τις οποίες πρέπει να εντείνουμε και να συνεχίσουμε», είπε και στη συνέχεια ανέφερε λεπτομερώς, όλες εκείνες τις κοινές δράσεις που έχουν αναπτυχθεί από την ΕΛ.ΑΣ., με στόχο την προστασία των ανηλίκων.

    Αναφέρθηκε στις συχνές επισκέψεις στα σχολεία από εξειδικευμένα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ., όπου πραγματοποιούνται ημερίδες και διαλέξεις σε γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές πάνω στα θέματα αυτά, στις κοινές εκδηλώσεις της ΕΛ.ΑΣ. με επιστημονικούς φορείς, στις δράσεις της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για την πρόληψη και αντιμετώπιση εγκληματικών πράξεων κατά ανηλίκων στο Κυβερνοχώρο, στη συνεργασία της Διεύθυνσης Δημόσιας Ασφάλειας με την Εταιρεία κατά της Κακοποίησης του Παιδιού «EΛIZA», όπου εκπονήθηκε το «Πρωτόκολλο οδηγιών διαχείρισης περιστατικών κακοποίησης ανήλικου», με στόχο την υποστήριξη του αστυνομικού υπαλλήλου «πρώτης γραμμής», στη συνεργασία με το «Χαμόγελο του Παιδιού», στην επέκταση για τα έτη 2021 - 2025, του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και του Ο.ΚΑ.ΝΑ., στη διεύρυνση της συνεργασίας μεταξύ της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και του Πανεπιστημίου Πειραιά, στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την Προστασία των Παιδιών από τη Σεξουαλική Κακοποίηση και Εκμετάλλευση (2022 - 2027), στη συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, για την πρόληψη κατά των ναρκωτικών και την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού, στον ορισμό εκπροσώπου από τη Διεύθυνση Δημόσιας Ασφάλειας στο Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, και στις 13 σειρές εκπαιδεύσεων/επιμορφώσεων που έχουν γίνει σε συνολικά 1.550 στελέχη της ΕΛ.ΑΣ., από εξειδικευμένους εισηγητές της ακαδημαϊκής κοινότητας.

    «Η προσπάθεια αυτή συνεχίζεται, για ένα θέμα που πρέπει να μας ενώνει με κοινές προτάσεις και όχι στείρα πολιτική αντιπαράθεση, και νομίζω ότι έτσι μπορούμε να οδηγηθούμε σε μία αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση του φαινομένου», είπε ο κ. Υφυπουργός κλείνοντας την τοποθέτησή του.

  • Νικολακόπουλος: Αποκατάσταση του δρόμου στο Κάστρο με εξασφάλιση πίστωσης 1.000.000 ευρώ
    Νικολακόπουλος: Αποκατάσταση του δρόμου στο Κάστρο με εξασφάλιση πίστωσης 1.000.000 ευρώ

    Αποτελεσματική η συνεργασία Ανδρέα Νικολακόπουλου με Θ. Λιβάνιο, Χρ. Τριαντόπουλο και τον Δήμαρχο Ανδραβίδας-Κυλλήνης Γιάννη Λέντζα

    Σημαντική χρηματοδότηση για ένα από τα βασικά αιτήματα του Δήμου Ανδραβίδας – Κυλλήνης

    Ικανοποίηση από τον Ηλείο Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη που είχε αντιληφθεί αμέσως την σπουδαιότητα του προβλήματος στην περιοχή

    Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που απασχολούν το Δήμο Ανδραβίδας – Κυλλήνης σε σχέση με τα νευραλγικά του οδικά δίκτυα, όπως είναι ο δρόμος που έχει καταστραφεί από καθιζήσεις και άλλες ζημιές στην περιοχή του Κάστρου, αναμένεται να αντιμετωπισθεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, καθώς εξασφαλίστηκε μεγάλη χρηματοδότηση ύψους 1.000.000 ευρώ από το Υπουργείο Εσωτερικών και ειδικότερα στο πλαίσιο του προγράμματος φυσικών καταστροφών.

    Για την συγκεκριμένη πίστωση και για την αποκατάσταση της εικόνας, μετά από αίτημα του Δήμου Ανδραβίδας – Κυλλήνης, είχε αναλάβει σχετικές πρωτοβουλίες ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Ανδρέας Νικολακόπουλος ο οποίος από την πρώτη στιγμή αντιλαμβανόμενος την σπουδαιότητα επίλυσης του προβλήματος, πίεσε και κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια, τόσο προς τον Υπουργό Εσωτερικών Θεόδωρο Λιβάνιο όσο και προς τον αρμόδιο Υφυπουργό Κλιματικής Αλλαγής και Πολιτικής Προστασίας Χρήστο Τριαντόπουλο για την ενίσχυση του Δήμου και την υλοποίηση έργου αποκατάστασης, και πάντα σε στενή συνεργασία με τον Δήμαρχο Ανδραβίδας – Κυλλήνης Γιάννη Λέντζα.

    Ο Ηλείος Υφυπουργός ιδιαίτερα ικανοποιημένος γιατί και οι δύο ανταποκρίθηκαν θετικά τους ευχαρίστησε, ενώ σημείωσε ότι και η συνεργασία με τον Δήμαρχο Γιάννη Λέντζα και τους συνεργάτες του υπήρξε διαρκής, αγαστή και αποτελεσματική, όπως αποδεικνύεται και από την δρομολόγηση του αιτήματος.

    nikolako lentzas livanios 2

    Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΩΝ ΖΗΜΙΩΝ

    Υπενθυμίζεται, ότι ο ίδιος ο κ. Νικολακόπουλος είχε μεταβεί στο σημείο του δρόμου και είχε δει από κοντά το μέγεθος των προβλημάτων, περπατώντας σε όλα τα τμήματα των ζημιών και ζητώντας την ανάλογη ενημέρωση.

    Η χρηματοδότηση του ενός εκατ. ευρώ εντάσσεται στο προαναφερόμενο πρόγραμμα στόχος του οποίου είναι να αντιμετωπισθούν έγκαιρα και αποτελεσματικά επείγουσες και απρόβλεπτες ανάγκες, που προκαλούν οι φυσικές καταστροφές σε υποδομές της Αυτοδιοίκησης και Νομικών της Προσώπων.

    Ο Δήμος Ανδραβίδας – Κυλλήνης πλέον οφείλει να «τρέξει» σε συνεργασία με τους υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπ. Εσωτερικών τις διαδικασίες που απαιτούνται από εδώ και στο εξής, κυρίως όσον αφορά τα τεχνικά ζητήματα εντός των υποδεικνυόμενων χρονοδιαγραμμάτων.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Κατρίνης: Θα παραταθούν οι συμβάσεις των ΙΔΟΧ που προσλήφθηκαν στα Δασαρχεία το Σεπτέμβριο και απολύονται στις 31/10;
    Κατρίνης: Θα παραταθούν οι συμβάσεις των ΙΔΟΧ που προσλήφθηκαν στα Δασαρχεία το Σεπτέμβριο και απολύονται στις 31/10;

    Σοβαρά ερωτήματα για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή της αντιπυρικής προστασίας και της αποκατάστασης των συνεπειών από τις καταστροφικές πυρκαγιές, θέτει ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Κατρίνης, με αφορμή τον τρόπο που έγιναν οι προσλήψεις ΙΔΟΧ στα Δασαρχεία της χώρας για το 2024.

    Όπως αναφέρει σε σχετική ερώτηση που κατέθεσε προς τον αρμόδιο υπουργό και την οποία συνυπογράφει ο βουλευτής Μ. Χριστοδουλάκης, τομεάρχης περιβάλλοντος της κοινοβουλευτικής ομάδας, το υπουργείο προχώρησε σε προσλήψεις προσωπικού ΙΔΟΧ στα Δασαρχεία της χώρας για την αντιμετώπιση απρόβλεπτων και επειγουσών αναγκών της αντιπυρικής περιόδου, με τους περισσότερους εργαζόμενους να υπογράφουν συμβάσεις μέσα στο Σεπτέμβριο, που όμως όλες έχουν ως ημερομηνία λήξης την 31η Οκτώβρη.

    Ο Ηλείος βουλευτής θέτει το βασικό ερώτημα αν οι προσλήψεις αυτές έγιναν τελικά για εποχικές ανάγκες της αντιπυρικής περιόδου, οπότε θα έπρεπε να ξεκινούν από την 1η Μαΐου και να διαρκούν μέχρι την 31η Οκτωβρίου ή για απρόβλεπτες και επείγουσες ανάγκες που προέκυψαν από φυσικές καταστροφές (π.χ. πυρκαγιές), οπότε, ανεξάρτητα από την έναρξή τους, δεν θα έπρεπε να έχουν ως ημερομηνία λήξης το τέλος της αντιπυρικής περιόδου, αλλά το τέλος των έκτακτων αναγκών που προέκυψαν. Επισημαίνει μάλιστα, ότι στις ανακοινώσεις των προσλήψεων αναφέρεται πως αυτές έγιναν με βάση το άρθρο 36 του ν. 4765/2021, το οποίο ρυθμίζει τα σχετικά με τις προσλήψεις για απρόβλεπτες και έκτακτες ανάγκες και ορίζει η διάρκεια αυτών των συμβάσεων μπορεί να έχει διάρκεια έως οχτώ μήνες, χωρίς αναφορά σε συγκεκριμένη εποχή και περίοδο. Θέτει επομένως το ερώτημα στον υπουργό, εάν η κυβέρνηση σκοπεύει να επεκτείνει τις συμβάσεις των εργαζομένων που προσλήφθηκαν λίγο πριν από την απόλυση τους, επεκτείνοντας τις συμβάσεις τους μέσα στο όριο των οχτώ μηνών που προβλέπει ο ν. 4765/2021, με βάση τον οποίο προσλήφθηκαν.

    Καταλήγοντας, ζητά αναλυτικά στοιχεία για τον αριθμό των προσληφθέντων, το χρόνο που εγκρίθηκαν οι σχετικές πιστώσεις, το αρχικό ποσό που εγκρίθηκε και το τελικό ποσό που δαπανήθηκε από αυτές τις πιστώσεις προκειμένου να πληρωθεί το προσωπικό ΙΔΟΧ που προσλήφθηκε στα Δασαρχεία. Επιπλέον, καλεί την κυβέρνηση να απαντήσει πώς σκοπεύει να αντιμετωπίσει τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες σε προσωπικό των Δασαρχείων, δεδομένων των ελλείψεων σε μόνιμο προσωπικό, και γιατί αυτές οι ανάγκες δεν καλύπτονται με μόνιμες προσλήψεις.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Αυγερινοπούλου: Προωθούμε τον διάλογο για έναν ειρηνικό κόσμο, χωρίς φόβο, βία και συγκρούσεις
    Αυγερινοπούλου: Προωθούμε τον διάλογο για έναν ειρηνικό κόσμο, χωρίς φόβο, βία και συγκρούσεις

    Ομιλία της Αντιπροέδρου της Διακοινοβουλευτικής Ένωσης (IPU) στην 3η Κοινοβουλευτική Σύνοδο Κορυφής της Διεθνούς Πλατφόρμας της Κριμαίας

    Στις εργασίες της 3η Κοινοβουλευτικής Συνόδου Κορυφής της Διεθνούς Πλατφόρμας της Κριμαίας, έλαβε μέρος η Αντιπρόεδρος της Διακοινοβουλευτικής Ένωσης (IPU), Δρ. Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου. Η Σύνοδος διεξήχθη στη Ρίγα της Λετονίας, με τη συμμετοχή αποστολών από 62 εθνικά κοινοβούλια και διεθνείς οργανισμούς ενώ ο Πρόεδρος της Ουκρανίας, κ. Βολοντιμίρ Ζελένσκι απηύθυνε μήνυμα σε απευθείας σύνδεση.

    Στην ομιλία της, η Αντιπρόεδρος της Διακοινοβουλευτικής Ένωσης αναφέρθηκε στις εκτεταμένες συνέπιες του πολέμου στην Ουκρανία στην παγκόσμια ασφάλεια και σταθερότητα. Η Δρ. Αυγερινοπούλου υπογράμμισε τη σταθερή στάση της IPU κατά της στρατιωτικής επίθεσης και την υπεράσπιση της διεθνούς ειρήνης μέσω της κοινοβουλευτικής διπλωματίας. «Η Ευρώπη αντιμετωπίζει προκλήσεις ασφαλείας που δεν είχε δει από τον Ψυχρό Πόλεμο. Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει κλονίσει τα θεμέλια της διεθνούς ειρήνης και σταθερότητας μέχρι τον πυρήνα τους» τόνισε, υπογραμμίζοντας τη σοβαρότητα του τρέχοντος γεωπολιτικού τοπίου.

    avgerin krimaia omil 2

    Η Δρ. Αυγερινοπούλου εξέφρασε την έντονη καταδίκη της IPU για τη στρατιωτική επιθετικότητα της Ρωσίας, αναφέρθηκε στα δύο ψηφίσματα με τα οποία απορρίφθηκε σθεναρά η παράνομη προσάρτηση ουκρανικών εδαφών και κάλεσε όλα τα έθνη να τηρήσουν αυστηρά τον Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών και το Διεθνές Δίκαιο. Μιλώντας για την πιθανή χρήση πυρηνικών όπλων, καταδίκασε κάθε απειλή ή χρήση όπλων μαζικής καταστροφής. «Τα μόνιμα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσικής Ομοσπονδίας, έχουν ιδιαίτερο καθήκον να σέβονται τις αρχές της κυριαρχίας, της εδαφικής ακεραιότητας και της απαγόρευσης της χρήσης βίας, που αποτελούν το θεμέλιο του διεθνούς συστήματος», ανέφερε χαρακτηριστικά.

    Η Αντιπρόεδρος της Διακοινοβουλευτικής Ένωσης μίλησε για τον κρίσιμο ρόλο των βουλευτών στο να ενθαρρύνουν τον διάλογο και την συνεργασία. «Η διάρκεια και το εύρος του πολέμου στην Ουκρανία προκαλούν βαθιά ανησυχία. Το φάσμα αυτού του πολέμου ως προοίμιο για έναν ευρύτερο παγκόσμιο πόλεμο πρέπει να αποφευχθεί. Ως βουλευτές, έχουμε έναν μοναδικό ρόλο να διαδραματίσουμε σε αυτή τη διαδικασία», επεσήμανε.

    Παράλληλα τόνισε ότι για περισσότερα από 135 χρόνια, η IPU υπερασπίζεται την ειρήνη μέσω της κοινοβουλευτικής δέσμευσης. Αναφέρθηκε, δε, στην πρόσφατη Διακήρυξη της Γενεύης για την Κοινοβουλευτική Διπλωματία της IPU, η οποία αναγνωρίζει την κοινοβουλευτική διπλωματία ως βασικό εργαλείο για την επίλυση συγκρούσεων και τη δημιουργία γεφυρών σε περιόδους κρίσης.

    avgerin krimaia omil 3

    Μιλώντας για το έργο της Ομάδας Εργασίας της IPU για την ειρηνική επίλυση του Πολέμου στην Ουκρανία, τόνισε ότι οι προτάσεις της υπήρξαν καθοριστικές για την προώθηση του διαλόγου για κρίσιμα ζητήματα όπως η πυρηνική ασφάλεια, η επισιτιστική ασφάλεια, την μεταχείριση των αιχμαλώτων πολέμου, την προστασία του περιβάλλοντος και η προστασία των παιδιών της Ουκρανίας κατά τη διάρκεια του πολέμου.

    Ολοκληρώνοντας την ομιλία της, η Δρ. Αυγερινοπούλου ζήτησε τη συνέχιση των διπλωματικών προσπαθειών. «Ακόμη και στην ομίχλη του πολέμου, η επιλογή για διπλωματία και διάλογο πρέπει να διατηρηθεί και οι δίαυλοι επικοινωνίας πρέπει να παραμείνουν βιώσιμοι ώστε να περιοριστούν οι τρομερές ανθρωπιστικές συνέπειες του πολέμου και όταν έρθει η ώρα, οι μηχανισμοί αυτοί μπορεί να συμβάλλουν σε μια δίκαιη και διαρκής ειρήνη», υπογράμμισε, τονίζοντας ότι η διαρκής ειρήνη πρέπει να οικοδομηθεί στις αρχές της ανθρώπινης ασφάλειας και της κοινής ασφάλειας. «Η ανθρώπινη ασφάλεια περιλαμβάνει την ευημερία χωρίς φόβο και αναξιοπρέπεια, το να ζει κανείς σε μια δίκαιη, δημοκρατική και ισότιμη κοινωνία, όπου οι άνθρωποι είναι ασφαλείς και έχουν πρόσβαση σε τρόφιμα, υγειονομική περίθαλψη, εκπαίδευση και πόρους για να ευδοκιμήσουν. Η κοινή ασφάλεια, από την άλλη πλευρά, βασίζεται στην κατανόηση ότι η ασφάλεια κανενός έθνους δεν μπορεί να γίνει εις βάρος της ασφάλειας ενός άλλου, ότι η ασφάλεια μιας χώρας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ασφάλεια των γειτόνων της και της παγκόσμιας κοινότητας» κατέληξε στην ομιλία της.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Νικολακόπουλος: Μείωση του πλαφόν στρεμματικής ενίσχυσης και παράταση στην παράδοση του προϊόντος
    Νικολακόπουλος: Μείωση του πλαφόν στρεμματικής ενίσχυσης και παράταση στην παράδοση του προϊόντος

    Συνάντηση με Υφ. Αγροτικής ανάπτυξης Δίον. Σταμενίτη της Ο.Π. Αμαλιάδας παρουσία Α. Νικολακόπουλου

    Συζητήθηκαν ακόμα οι αποζημιώσεις του ΕΛΓΑ – το εργόσημο κλπ - Πραγματική και άμεση στήριξη των παραγωγών μας ζητά ο Ηλείος Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη

    Με σκοπό να συζητηθούν βασικά ζητήματα σε ότι αφορά τα αγροτικά μας προϊόντα και προβλήματα των καλλιεργητών μας, έγινε χθες η συνάντηση μεταξύ του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, Διονύση Σταμενίτη με τον πρόεδρο και τον αντιπρόεδρο της Ομάδας Παραγωγών Αμαλιάδας Χρήστο Βαλιανάτο και Σωτήρη Κακαλέτρη. Στην ίδια συνάντηση ήταν παρών και ο Ηλείος Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Ανδρέας Νικολακόπουλος ο οποίος αντιλαμβανόμενος την ιδιαιτερότητα αυτών των προβλημάτων συνέβαλε ώστε να πραγματοποιηθεί έγκαιρα και με ουσιαστικό τρόπο η συγκεκριμένη συνάντηση.

    Το πρώτο θέμα που έθεσαν τα στελέχη της Ομάδας Παραγωγών ήταν το θέμα του πλαφόν της στρεμματικής ενίσχυσης της σταφίδας· που σήμερα αυτό προσδιορίζεται στα 150 κιλά και όπως αναφέρθηκε το όριο αυτό πρέπει να μειωθεί προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα να λάβουν την στρεμματική ενίσχυση όλοι οι παραγωγοί της σταφίδας.

    Ο κ. Σταμενίτης υποσχέθηκε ότι θα αντιμετωπιστεί το συγκεκριμένο θέμα με τη μείωση του πλαφόν ενώ υποσχέθηκε σε άλλο αίτημα της Ομάδας Παραγωγών να δώσει και παράταση όσον αφορά την παράδοση των στρεμματιάτικων, η οποία σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα ισχύει μέχρι και το τέλος Νοεμβρίου. Ωστόσο ο ίδιος τόνισε ότι θα δοθεί παράταση πέραν της συγκεκριμένης ημερομηνίας ώστε να διευκολυνθούν οι παραγωγοί μας.

    Άλλο βασικό θέμα που συζητήθηκε ήταν τα επιχειρησιακά προγράμματα για τις οργανώσεις παραγωγών με τα οποία -ως γνωστόν- οι τελευταίοι διευκολύνονται όσον αφορά το πρωτογενές υλικό με το οποίο προχωρούν τις καλλιέργειές τους. Σύμφωνα με τα όσα συζήτησαν και επειδή δεν έχει προχωρήσει φέτος κανένα από αυτά τα προγράμματα, υπάρχει ο κίνδυνος να μην τύχουν των ανάλογων χρηματοδοτήσεων οι καλλιεργητές και για αυτό εκφράσθηκε ανησυχία.

    Ωστόσο έλαβαν και εδώ τη διαβεβαίωση του κ. Σταμενίτη ότι ανεξαρτήτως της πορείας αυτών των επιχειρησιακών προγραμμάτων κανένας αγρότης καλλιεργητής δεν πρόκειται να χάσει των ενισχύσεων από τα επιχειρησιακά προγράμματα έτσι ώστε απρόσκοπτα να συνεχίσει τις καλλιέργειες του.

    ΕΓΡΗΓΟΡΣΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΕΛΓΑ

    Τρίτο θέμα που συζητήθηκε ήταν και η εγρήγορση από πλευράς ΕΛΓΑ αλλά και η τροποποίηση του Ασφαλιστικού Οργανισμού έτσι ώστε να μπορεί να τα ανταποκρίνεται καλύτερα στα θέματα αποζημιώσεων των παραγωγών. Ειδικότερα ετέθη το θέμα των καθυστερήσεων καθώς εκκρεμούν αποζημιώσεις για ζημιές που έχουν γίνει από τον καύσωνα του καλοκαιριού, σε σταφίδα, βιομηχανική ντομάτα και σε διάφορες μορφές κηπευτικών. Και εδώ υπήρξε η θετική απάντηση του υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Διονύση Σταμενίτη, αφού και ο ίδιος είπε ότι γνωρίζει το πρόβλημα και θα επισπευθεί όσο καλύτερα γίνεται η συγκεκριμένη διαδικασία.

    Τέλος τέθηκε το θέμα του εργόσημου, ένα ιδιαίτερο σοβαρό ζήτημα που επίσης απασχολεί τους αγρότες και το οποίο θα πρέπει να επιλυθεί όσον αφορά τη διαδικασία της υλοποίησης του και εν τέλη της εφαρμογής του.

    Για όλα τα παραπάνω ο Ηλείος Υφυπουργός, Ανδρέας Νικολακόπουλος, επεσήμανε την ανάγκη να στηριχθούν οι αγρότες μας πραγματικά είτε με τη μείωση του πλαφόν για την στρεμματική ενίσχυση είτε με την παράταση παράδοσης του προϊόντος ή με την περαιτέρω ενίσχυση για να μπορέσουν να καλλιεργήσουν και την ερχόμενη αγροτική περίοδο. Δήλωσε ακόμα ότι είναι πολύ σοβαρό το θέμα του εργοσήμου ενώ για τον ΕΛΓΑ επανέλαβε την άποψή του ότι θα πρέπει να αλλάξουν συγκεκριμένες λειτουργίες έτσι ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί πολύ πιο άμεσα και στη βάση μίας διευρυμένης εικόνας για τις ζημιές που έχουν υποστεί οι καλλιέργειες της περιοχής μας.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Καλαματιανός: Σύνδεση του "Πάτρα-Πύργος" με το αεροδρόμιο του Αράξου
    Καλαματιανός: Σύνδεση του

    Την ανάγκη σύγχρονης οδικής σύνδεσης της Ηλείας με το αεροδρόμιο του Αράξου, αναδεικνύει ο Τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Διονύσης Καλαματιανός. Όπως επισημαίνεται σε ερώτηση που συνυποβάλλει με Βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, η οδική σύνδεση του αεροδρομίου του Αράξου με την Ηλεία, θα συμβάλλει καθοριστικά στην τουριστική και εν γένει οικονομική πρόοδο της περιοχής μας. Είναι βέβαιο ότι θα προσδώσει περαιτέρω αναπτυξιακή δυναμική στον νομό, αυξάνοντας και διευκολύνοντας ακόμα περισσότερο την επισκεψιμότητα, σε συνδυασμό με τα λιμάνια του Κατακόλου και της Κυλλήνης.

    Σε δήλωσή του, ο Διονύσης Καλαματιανός αναφέρει τα εξής:

    «Οι παλινωδίες της κυβέρνησης μετέθεσαν τα χρονοδιαγράμματα κατασκευής του "Πάτρα-Πύργος" αρκετά προς τα πίσω. Όπως όλοι γνωρίζουμε, το έργο απεντάχθηκε το 2013 από την κατασκευή του συνολικού αυτοκινητόδρομου "Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα", με απόφαση της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.

    Το 2018, ύστερα από μεγάλες προσπάθειες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, το έργο εγκρίθηκε και έλαβε χρηματοδότηση από την Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Το 2019 ξεκίνησε να κατασκευάζεται και σύμφωνα με τις υπογεγραμμένες συμβάσεις που εκτελούνταν πριν τις ακυρώσει η κυβέρνηση της ΝΔ, θα ολοκληρωνόταν το 2023, δίχως διόδια. Δυστυχώς, οι επιλογές αυτής της κυβέρνησης φόρτωσαν το έργο με επιπλέον χρόνια καθυστέρησης και κόστος εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Χρήματα, δηλαδή, που θα χρεωθούν οι πολίτες για πληρωμή διοδίων και αποζημιώσεις σε εργολάβους.

    Βεβαίως, δεν πρέπει να ξεχνάμε και το "Πύργος-Τσακώνα", το οποίο παραμένει στον αέρα, δίχως να υπάρχει καμία πρόοδος και κανένα χρονοδιάγραμμα.

    Ελπίζουμε, λοιπόν, η κυβέρνηση να επιδείξει επιτέλους συνέπεια και πραγματικό ενδιαφέρον για τους πολίτες της Ηλείας, που εδώ και 5 χρόνια βλέπουν κρίσιμα έργα υποδομών όπως τα προαναφερόμενα "Πάτρα-Πύργος" και "Πύργος-Τσακώνα", η υπογειοποίηση του ΤΟΕΒ Γαστούνης και συνολικά του αρδευτικού δικτύου του νομού, η αναβάθμιση των φραγμάτων Πηνειού και Αλφειού, να βαλτώνουν και να καθυστερούν. Για το "Πάτρα-Πύργος", θα περιμένουμε τις ακριβείς ημερομηνίες παράδοσης του έργου. Παράλληλα, εκτιμούμε ότι θα πρέπει να προβλεφθεί και η άμεση σύνδεσή του με το αεροδρόμιο του Αράξου, γεγονός που θα προσφέρει στους επιβάτες γρήγορη, άνετη και ασφαλή πρόσβαση σε τουριστικούς προορισμούς της Ηλείας. Αυτό ζητάμε και με κατάθεση σχετικής ερώτησης προς τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, καλώντας τον να απαντήσει αν προτίθεται να χρηματοδοτήσει -και με βάση ποιο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης- αυτή την κρίσιμη αναπτυξιακή παρέμβαση προς όφελος του νομού μας.»

    (Δελτίο Τύπου)

  • Αυγερινοπούλου: Συνάντηση με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης για τον πρωτογενή τομέα της Ηλείας
    Αυγερινοπούλου: Συνάντηση με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης για τον πρωτογενή τομέα της Ηλείας

    Ζητήματα ζωτικής σημασίας που απασχολούν τον πρωτογενή τομέα της Ηλείας συζητήθηκαν στην συνάντηση που είχε η Βουλευτής Ηλείας της Ν.Δ, Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Κώστα Τσιάρα. Μάλιστα, ο Υπουργός εξέφρασε το άμεσο ενδιαφέρον του να επισκεφθεί την Ηλεία το επόμενο διάστημα, ύστερα από πρόταση του Βουλευτού, ώστε να διερευνηθούν έτι περαιτέρω πολιτικές και πρωτοβουλίες στήριξης της αγροτικής παραγωγής στην Ηλεία.

    Ίδρυση Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Κορινθιακής Σταφίδας

    Όπως τονίστηκε κατά την διάρκεια της συνάντησης, η ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα αποτελεί εθνικό στόχο για την Κυβέρνηση, με ανάπτυξη πιο ανταγωνιστικών καλλιεργειών, μέσα από την ενίσχυση της ποιότητας των προϊόντων και της διαπραγματευτικής ισχύος των παραγωγών.

    Σε αυτό το πλαίσιο, η κα. Αυγερινοπούλου αναφέρθηκε στην ανάγκη οργάνωσης των παραγωγών και όλης της εφοδιαστικής αλυσίδας ανταγωνιστικών αγροτικών προϊόντων, ενώ έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ίδρυση της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Κορινθιακής Σταφίδας, ώστε οι παραγωγοί να έχουν πρόσβαση σε χρηματοδοτήσεις από την ΕΕ στο πλαίσιο επιχειρησιακών προγραμμάτων για τη στήριξη συλλογικών επενδύσεων στην ποιότητα και στην ανταγωνιστικότητα του προϊόντος και να υπάρξει ένα διαφορετικό μοντέλο προώθησης και εξαγωγής του προϊόντος, το οποίο θα ανταποκρίνεται στις προκλήσεις και απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής. Ο Υπουργός έχει άλλωστε θέσει την σταφίδα ανάμεσα στα αγροτικά προϊόντα προτεραιότητας για περαιτέρω προώθηση και "rebranding". Προς αυτή την κατεύθυνση, τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται η σύγκληση σύσκεψης, με την συμμετοχή όλων των ενδιαφερόμενων μερών, με στόχο την οργάνωση της Διεπαγγελματικής που θα ενισχύσει την προοπτική αειφορίας και της εξαγωγικής δραστηριότητας.

    Ένταξη της Ηλείας στο πρόγραμμα θερμοκηπιακών καλλιεργειών

    Εξάλλου, συζητήθηκε το πρόγραμμα που θα υλοποιηθεί το επόμενο διάστημα, ύψους 600 εκατ. ευρώ, για επενδύσεις σε θερμοκηπιακές καλλιέργειες και οι προοπτικές ανάπτυξής του και στην Ηλεία, με στόχο τη διασφάλιση της βιωσιμότητας των φυσικών πόρων και της αειφόρου παραγωγής, σε συνδυασμό με την αύξηση του αγροτικού εισοδήματος. Η ανακοίνωση έγινε από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, στην 88η ΔΕΘ και αποτελεί ένα ουσιαστικό βήμα για να ανοίξει ένας νέος ελπιδοφόρος δρόμος για τον συγκεκριμένο κλάδο, προς όφελος των αγροτών.

    O κ. Τσιάρας, ο οποίος έχει σημαντική γνώση της αναπτυξιακής δυνατότητας του Ν. Ηλείας, τόνισε ότι η υλοποίηση του εν λόγω προγράμματος αποτελεί προτεραιότητα του Υπουργείου, θα προκηρυχθεί δε ως το τέλος του έτους, ενώ αποτελεί σημαντική ευκαιρία για την Ηλεία. Όπως τόνισε η κα. Αυγερινοπούλου, τα θερμοκήπια προσφέρουν ασφάλεια απέναντι στις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης, μείωση της κατανάλωσης υδάτινων πόρων αλλά και φυτοφαρμάκων, μείωση του κόστους καλλιέργειας και αυξημένη, ακόμα και δέκα φορές, σε ποσότητες παραγομένων προϊόντων και όλα αυτά σε συνδυασμό με την ανάπτυξη καινοτόμων αγροβολταϊκών συστημάτων μπορούν να ενισχύσουν περαιτέρω την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων της ελληνικής γης σε μια όλο και περισσότερο απαιτητική διεθνή αγορά.

    Μέριμνα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης

    Η κα. Αυγερινοπούλου είχε την ευκαιρία να συζητήσει με τον κ. Τσιάρα και το θέμα των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης στον πρωτογενή τομέα και ως εκ τούτου στο αγροτικό εισόδημα, ζητώντας την περαιτέρω στήριξη του πρωτογενούς τομέα προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες αυτές. Ο υπουργός τόνισε ότι η στήριξη του πρωτογενούς τομέα από την κυβέρνηση είναι δεδομένη, καθώς αναγνωρίζεται από μέρους της η μεγάλη συμβολή των παραγωγών μας στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, προσθέτοντας ότι προς αυτή την κατεύθυνση, το υπουργείο εξετάζει, μέσω της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την δυνατότητα δημιουργίας νέου ταμείου που να μπορεί να καλύπτει ανάλογες ζημίες. Το θέμα τέθηκε από τον υπουργό και στο Συμβούλιο Υπουργών Γεωργίας και Αλιείας που διεξήχθη στο Λουξεμβούργο.

    Ο κ. Τσιάρας επισήμανε ότι η Ελλάδα υποστηρίζει την ανάγκη για μια ενωσιακή στρατηγική προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή, ειδικά στον αγροτικό τομέα, καθώς τα υπάρχοντα μέσα και εργαλεία για τη διαχείριση κρίσεων δεν είναι αρκετά ευέλικτα ή αποτελεσματικά, διότι δεν σχεδιάστηκαν για την αντιμετώπιση επιπτώσεων που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή. Οφείλουμε να προβούμε σε έναν σχεδιασμό που θα καλύπτει τόσο την πρόληψη και την προσαρμογή στις αλλαγές, όσο και την άμεση αντιμετώπιση των συνεπειών σε περιπτώσεις καταστροφών από ακραία καιρικά φαινόμενα, τόνισε προσθέτοντας ότι θα πρέπει να υπάρχει ευελιξία στη μεταφορά ενωσιακών πόρων, να βελτιωθεί η συνεργασία μεταξύ των ευρωπαϊκών ταμείων, με έμφαση στην πολιτική συνοχής και να ενισχυθεί το γεωργικό αποθεματικό ή να δημιουργηθεί νέο ειδικό Ταμείο.

    Παράλληλα, από την Ηλεία Βουλευτή τέθηκε το θέμα του πλαφόν που ισχύει για τις αποζημιώσεις των αγροτών από τον ΕΛΓΑ, για ζημιές που έχουν υποστεί στις καλλιέργειές. Το συνολικό ανώτατο όριο αποζημίωσης έχει οριστεί στις 70.000 ευρώ κατ’ έτος και ανά δικαιούχο για όλες τις καλλιέργειες, ωστόσο με τις σημερινές συνθήκες που οι ζημίες είναι εκτεταμένες, το ποσό αυτό δεν επαρκεί για να συνεχίσουν αρκετοί αγρότες να καλλιεργούν, θέμα που θα εξετασθεί από κοινού με το υπουργείο Οικονομικών.

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Marma Touch