Πολιτικά

Κατρίνης στη Ναυτεμπορική: Κατέρρευσε με πάταγο το επιτελικό κράτος του κ. Μητσοτάκη

Κατρίνης στη Ναυτεμπορική: Κατέρρευσε με πάταγο το επιτελικό κράτος του κ. Μητσοτάκη

Συνέντευξη Μιχάλη Κατρίνη, Επικεφαλής της ΚΟ του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής και Βουλευτή Ηλείας, στην εφημερίδα “Ναυτεμπορική” (04/03/2023)

1. Η Ελλάδα έχει συγκλονιστεί από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Πιστεύετε ότι η εξέλιξη αυτή αλλάζει το πολιτικό σκηνικό και θα επηρεάσει το αποτέλεσμα των εκλογών;

Αυτό λίγη σημασία έχει. Οι εκλογές δεν πρόκειται να φέρουν πίσω τους ανθρώπους που χάθηκαν, δεν θα απαλύνουν τον πόνο που νιώθουν οι οικογένειες τους.

Αυτό που έχει σημασία είναι να πάψουμε να είμαστε απαθείς. Γιατί αύριο θα κινδυνεύσουν κάποια άλλα παιδιά. Αυτή η Ελλάδα δεν μας αξίζει.

Το επιτελικό κράτος και, κυρίως, το ψηφιακό κράτος αποδείχθηκαν παραμύθια που δεν τα πιστεύει, πλέον, κανείς.

Για ποιο ψηφιακό κράτος μιλάμε όταν η λειτουργία και η ασφάλεια των τρένων βασίζεται σε ένα χειροκίνητο σύστημα, όπως και πριν από 50 χρόνια;

Τι σόι επιτελικό κράτος είναι αυτό που δεν μπορεί να εγκαταστήσει ή, ακόμα χειρότερα, να ενεργοποιήσει εγκατεστημένα συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο;

Αυτό το ‘’επιτελικό’’, μονοκομματικό σύστημα διακυβέρνησης απέτυχε, χρεοκόπησε.

2. Άρα ποιο πρέπει να είναι το νέο μοντέλο διακυβέρνησης;

Σε όλη την Ευρώπη υπάρχουν κυβερνήσεις συνεργασίας. Μόνο εδώ , αυτοί που απέτυχαν οικτρά, εκβιάζουν για αυτοδυναμίες για να κάνουν προφανώς και πάλι τα ίδια.

Ένα νέο μοντέλο διακυβέρνησης πρέπει να στηρίζεται σε ένα απόλυτο και σαφές προγραμματικό πλαίσιο, στην αξιολόγηση, τη λογοδοσία, το κράτος δικαίου. Να αναλαμβάνει την ευθύνη.

Γιατί εδώ έχουμε το εξής : για την ακρίβεια φταίει ο Πούτιν, για την πανδημία φταίνε οι πολίτες, για τις υποκλοπές φταίνε όχι αυτοί που παρακολουθούν αλλά αυτοί που παρακολουθούνται, για το χιόνι που έκλεισε την Αττική Οδό και το κέντρο της Αθήνας φταίνε οι οδηγοί, για την τραγωδία στα Τέμπη φταίει μόνο ο σταθμάρχης κ.ο.κ.

Ποιος δεν φταίει ποτέ; Ο πρωθυπουργός που κυβερνά και η κυβέρνηση. Αυτό είναι κατάντια, είναι περιφρόνηση των πολιτών.

3. Πιστεύετε ότι η υπερκομματική επιτροπή εμπειρογνωμόνων που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός, θα αναδείξει τις ευθύνες αλλά και τους υπαίτιους αυτής της τραγωδίας;

Ελπίζω όχι με τον τρόπο που ‘’ανέδειξε’’ -για την ακρίβεια, δεν ανέδειξε-την αλήθεια στο θέμα των υποκλοπών η εξεταστική επιτροπή που η λειτουργία της παρεμποδίστηκε από την ίδια την κυβέρνηση.

Ο κ.πρωθυπουργός ανακοίνωσε σύσταση υπερκομματικής επιτροπής γιατί το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να κάνει μια επικοινωνιακή διαχείριση που πάσχει, όμως, σε πολλά σημεία και κυρίως σε τρία:

α) Με νόμο που έχει ψηφίσει η κυβέρνηση προβλεπόταν η δημιουργία επιτροπής διερεύνησης σιδηροδρομικών ατυχημάτων. Συστάθηκε, λειτούργησε ποτέ αυτή η επιτροπή; Όχι.

β) Τα μέλη της δήθεν υπερκομματικής επιτροπής θα τα ορίσει η κυβέρνηση. Προφανώς και θέλει να είναι ελεγχόμενη η λειτουργία της, να μην βρεθεί μπροστά σε ένα νέο Ράμμο όπως με τις υποκλοπές.

γ) Ο κ.πρωθυπουργός έχει ήδη βγάλει το πόρισμα: πρόκειται για ανθρώπινο λάθος, δηλαδή φταίει ο σταθμάρχης.

Ποιος εμπιστεύεται την έρευνα σε αυτή την κυβέρνηση με τις δεδομένες αντιλήψεις και πρακτικές που έχουμε δει;

4. Με πρόσφατη ερώτηση σας προς τον υπουργό Οικονομικών προειδοποιήσατε για τον κίνδυνο εκτροχιασμού της ελληνικής οικονομίας. Κάτι τέτοιο δεν έρχεται σε αντίθεση με το αίτημα του ΠΑΣΟΚ για κοινωνικές πολιτικές στήριξης των εισοδημάτων;

Το αντίθετο, εμείς κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου για να μην επιστρέψουμε σε περιοριστικές πολιτικές, λόγω του δημοσιονομικού εκτροχιασμού, τη στιγμή που χρειάζεται μια άλλη πολιτική, μια πολιτική στήριξης της κοινωνίας.

Το πρόβλημα είναι υπαρκτό όσο και αν η κυβέρνηση το κρατά κρυμμένο κάτω από το χαλί μέχρι τις εκλογές. Το απέδειξα με στοιχεία στην ερώτηση που κατέθεσα, έχω τοποθετηθεί δημόσια ζητώντας απαντήσεις από τον υπουργό Οικονομικών, οι οποίες δεν έχουν δοθεί.

Ο κίνδυνος να βρεθεί ξανά η χώρα μας μπροστά σε σκληρούς μνημονιακούς όρους και κανόνες λόγω της δημοσιονομικής διαχείρισης της κυβέρνησης , είναι υπαρκτός.

5. Τι προτείνετε για την αντιμετώπιση της αισχροκέρδειας στην ελληνική αγορά;

Μέσα στο 2022 είχαμε αύξηση της τιμής των τροφίμων ως και 40%, ενώ οι αυξήσεις θα συνεχιστούν μέχρι και το 1ο εξάμηνο του 2023, τουλάχιστον.

Η κυβέρνηση αρνείται να μειώσει το ΦΠΑ στα βασικά είδη διατροφής ενώ είναι παντελής η απουσία ελέγχων στην αγορά. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ΔΙΜΕΑ έχει δημοσιοποιήσει μόλις δύο πρόστιμα το τελευταίο τρίμηνο για φαινόμενα αισχροκέρδειας στα τρόφιμα.

Η πρόταση του ΠΑΣΟΚ περιλαμβάνει:

α) Την ένταση των ελέγχων και αυστηρές κυρώσεις απέναντι σε φαινόμενα αισχροκέρδειας.

β) Τη μείωση του ΦΠΑ στα βασικά είδη διατροφής από 13% σε 6%. Υπενθυμίζω ότι στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες ο ΦΠΑ είναι 4% με 6% και στην Ελλάδα παραμένει στο 13%

6. Τι έχει να περιμένει ένας ψηφοφόρος που θα στηρίξει το ΠΑΣΟΚ/Κίνημα Αλλαγής και τον Μιχάλη Κατρίνη;

Ισχυρό ΠΑΣΟΚ σημαίνει ισχυρή κοινωνία, δύναμη για τον πολίτη που σπρώχνεται στο περιθώριο από τις πολιτικές που ασκούνται σήμερα.

Όσο πιο ισχυρό είναι το ΠΑΣΟΚ , τόση μεγαλύτερη δύναμη θα έχει να επιβάλλει ένα νέο μοντέλο διακυβέρνησης αλλά και πολιτικές στήριξης της κοινωνίας. Όπως έχω πει και στη Βουλή, το ΠΑΣΟΚ δεν είναι κόμμα διαμαρτυρίας, είναι κόμμα που διεκδικεί κυβερνητικές ευθύνες.

Η συμμετοχή μας, όμως, σε μια κυβέρνηση έχει προαπαιτούμενα: για παράδειγμα , βασική προϋπόθεση είναι μια άλλη πολιτική για τη διαχείριση του ιδιωτικού χρέους με νέο πλαίσιο ρυθμίσεων, με προστασία της πρώτης κατοικίας για τους αδύναμους δανειολήπτες αλλά και κανόνες για τη λειτουργία των funds και των εταιρειών διαχείρισης.

Σε ότι αφορά εμένα προσωπικά, νομίζω ότι όλοι γνωρίζουν, πλέον, ποιος είμαι: μιλάω πάντα με προτάσεις, με κανόνες, με ευπρέπεια, απευθύνομαι σε όλους τους δημοκρατικούς πολίτες, έχω καθαρές θέσεις και είμαι στη πολιτική για να συνδέσω την παρουσία μου με έργο και πράξεις για τον τόπο μου και τους ανθρώπους του.

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

tsoukalas popup