Αιχμηρή αντιπολίτευση και έντονη κριτική στην κυβέρνηση σε όλα τα επίπεδα που συνδέονται με την τραγωδία στα Τέμπη αρχίζει να ξεδιπλώνει η Κουμουνδούρου μία εβδομάδα πλέον μετά το πολύνεκρο δυστύχημα που έχει συγκλονίσει την χώρα.
Από την επιλογή της κυβέρνησης να είναι εκ νέου υποψήφιος ο παραιτηθείς υπουργός Μεταφορών κ. Καραμανλής και την επιστολή του κ. Μητσοτάκη στον Πρόεδρο της Εισαγγελίας Εφετών με προτροπή για ενσωμάτωση του πορίσματος της κυβερνητικής επιτροπής στη δικογραφία της Δικαιοσύνης, έως τη σύμβαση του ελληνικού δημοσίου με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το «χάρισμα» 600 εκατομμυρίων ευρώ με αντάλλαγμα να μην υλοποιηθεί το σύστημα ασφαλείας στους σιδηροδρόμους.
Στο στόχαστρο της αξιωματικής αντιπολίτευσης τέθηκε επίσης και ο φωτογραφικός τρόπος με τον οποίο επελέγη ο σταθμάρχης στην Λάρισα παρά την παραβίαση των ορίων ηλικίας όπως αποκαλύπτουν έγγραφα που κατέθεσε ο τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Γιάννης Ραγκούσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία έχει ζητήσει τη σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής στην οποία υπάγονται οι ΔΕΚΟ προκειμένου να παρουσιαστούν σε αυτήν ο παραιτηθείς υπουργός κ. Καραμανλής και οι διοικήσεις του ΟΣΕ και της Ανεξάρτητης Αρχής Σιδηροδρόμων.
Η αξιωματική αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση ευθέως για προσπάθεια παρέμβασης στη Δικαιοσύνη εξ αφορμής της επιστολής του κ. Μητσοτάκη προς τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου με την οποία του ζητεί να προσθέσει το πόρισμα της τριμελούς επιτροπής που συστήθηκε με πρωτοβουλία του Μαξίμου στην δικογραφία για τα Τέμπη. Ο ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία διακρίνει προσπάθεια συγκάλυψης εκ μέρους της κυβέρνησης και καταγγέλλει προσωπικά τον πρωθυπουργό ότι «συνεχίζει μία ανεπίτρεπτη επιχείρηση παρέμβασης στη δικαιοσύνη».
Στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης πιστεύουν πως από την στιγμή που ο Κ. Μητσοτάκης διόρισε μόνος του μια Επιτροπή που θα ελέγξει την κυβέρνησή του, τώρα υποδεικνύει εμμέσως στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου να καταστήσει μέρος της δικογραφίας το πόρισμα των εκλεκτών του.
Σημειώνουν όμως πως οι αναγκαίες πραγματογνωμοσύνες για τα αίτια της τραγωδίας θα διενεργηθούν με βάση όσα προβλέπει ο νόμος και ο Κώδικας Ποινικής Δικονομίας και όχι από οποιαδήποτε Επιτροπή της αρεσκείας του. Αξίζει να επισημανθεί πως παρέμβαση με αφορμή την επιστολή του πρωθυπουργού έκανε και η πρώην πρόεδρος του Αρείου Πάγου κ. Βασιλική Θάνου μιλώντας για παραβίαση της συνταγματικής αρχής της διάκρισης των εξουσιών.
Ο ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία αξιώνει απαντήσεις και για τις αποκαλύψεις των εφημερίδων ΕφΣυν και Δημοκρατία σε σχέση με την σύμβαση του ελληνικού δημοσίου με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και διερωτάται γιατί τελικά διαγράφηκε η υποχρέωσή του δημοσίου να ολοκληρώσει τα έργα ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο και συγχρόνως χαρίστηκαν εκατοντάδες εκατομμύρια στην ιδιωτική εταιρεία.
Σε σχέση με το ζήτημα του ορίου ηλικίας του σταθμάρχη Λάρισας αποδεικνύεται με βάση έγγραφα που δημοσιοποίησε ο τομεάρχης Διαφάνειας του κόμματος Γιάννης Ραγκούσης ότι ο σταθμάρχης που έχει προφυλακιστεί τοποθετήθηκε στην συγκεκριμένη θέση με φωτογραφική υπουργική απόφαση.
Έπειτα από συζητήσεις που είχε με σταθμάρχες στη Λάρισα ο κ. Ραγκούσης δήλωσε ότι προκύπτουν νέα δεδομένα καθώς όπως προκύπτει από τους ίδιους τηλεδιοίκηση υπήρχε και λειτουργούσε στο σταθμό της μέχρι το καλοκαίρι του 2019, οπότε και ξέσπασε μια πυρκαγιά στο σταθμό Ζαχάρεως και η οποία είχε ως αποτέλεσμα να τερματιστεί η λειτουργία της τηλεδιοίκησης. Επομένως έως τότε ο σταθμός δεν ήταν «τυφλός».
Η Κουμουνδούρου σχολίασε τη νύχτα και επίσημη ανακοίνωση του ΟΣΕ, η οποία κατά τον ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ επιβεβαιώνει ότι μετά την πυρκαγιά του Ιουλίου του 2019, ο σταθμός της Λάρισας μπορούσε να παρακολουθεί τα τρένα μόνο για μία απόσταση 5χλμ μετά το σταθμό.
Ενώ μέχρι τότε είχε τη δυνατότητα παρακολούθησης από το Σταθμό της Λάρισας έως τους Νέους Πόρους, δηλαδή όλο το εύρος της περιοχής όπου κινήθηκαν τα δυο μοιραία τρένα αντίθετα για αρκετά χιλιόμετρα στην ίδια γραμμή.
Πιο συγκεκριμένα η ανακοίνωση του ΟΣΕ αναφέρει:
«Μετά τη φωτιά του Ιουλίου του 2019 στην περιοχή της Ζάχαρης Λάρισας, κατεστράφησαν τα καλώδια και ο εξοπλισμός και η τηλεδιοίκηση Λάρισας βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε».
Με δυο λόγια αν οι ζημιές στα καλώδια και τον εξοπλισμό είχαν αποκατασταθεί μετά τη πυρκαγιά του Ιούλη του 2019, θα είχαμε αποφύγει το τραγικό δυστύχημα λένε στην Κουμουνδούρου και προσθέτουν: «Αναμένουμε, μετά την επιβεβαίωση του ΟΣΕ, μια επίσημη δικαιολογία για τη μοιραία αδράνεια από τη πλευρά της κυβέρνησης».
Πηγή: Ethnos.gr