Πέμπτη, 18 Ιανουαρίου 2024 10:44

Από Μάρτιο το πλαφόν στο βρεφικό γάλα - Τα βαριά πρόστιμα για αισχροκέρδεια

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Kατατέθηκε η τροπολογία για το βρεφικό γάλα στη Βουλή. Τα βαριά πρόστιμα και τι περιλαμβάνει.

Η τροπολογία για τον εξορθολογισμό και τη διαφάνεια των τιμών, καθώς και για τις τιμές του βρεφικού γάλακτος, κατατέθηκε στη Βουλή από το Υπουργείο Ανάπτυξης.

Το σχέδιο νόμου, με τίτλο «Ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης», περιλαμβάνει μέτρα για την αναβάθμιση της πλατφόρμας e-katanalotis.

Αναμένεται η ψήφισή του αύριο, με τα μέτρα που περιλαμβάνονται να βρίσκονται σε ισχύ έως την 31η Δεκεμβρίου 2024.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται:
  • Σε ό,τι αφορά στον εξορθολογισμό και της διαφάνεια τιμών, από τη 10η Ιανουαρίου 2024, για τα καταναλωτικά προϊόντα των επιχειρήσεων για τα οποία ανακοινώνεται αύξηση τιμής, δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε προωθητική ενέργεια κατά τη διάθεσή τους στους καταναλωτές για 3 μήνες από την ημερομηνία κατά την οποία εφαρμόζεται η αύξηση τιμής.
  • Προβλέπεται η μείωση των αρχικών τιμών των προϊόντων, όπως αυτές διαμορφώνονται πριν από κάθε έκπτωση, προσφορά ή άλλη προωθητική ενέργεια. Η μείωση αυτή ισούται, κατ' ελάχιστον, με το 30% του αθροίσματος των πιστώσεων, εκπτώσεων άλλων παροχών που χορηγήθηκαν στο λιανεμπόριο το έτος 2023, επί της αρχικής τιμής της 31ης Δεκεμβρίου 2023.
  • Οι επιχειρήσεις που παράγουν ή εμπορεύονται νωπά κρέατα, ψάρια, φρούτα και λαχανικά, πωλούν τα προϊόντα αυτά σε καθαρές τιμές, ήτοι χωρίς να χορηγούν εκπτώσεις, πιστώσεις ή άλλες παροχές σε άλλες επιχειρήσεις, που υπερβαίνουν, αθροιστικά, το 3% επί της τιμής πώλησης προ εκπτώσεων, πιστώσεων ή άλλων παροχών.
  • Αρμόδιες αρχές για τη λήψη καταγγελιών και τη διαπίστωση παράβασης είναι η γενική γραμματεία Εμπορίου και η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς του υπουργείου Ανάπτυξης.
Οι αρχές δύνανται να:

α) έχουν πρόσβαση σε κάθε πληροφορία, δεδομένο και έγγραφο από οιαδήποτε πηγή που διευκολύνει τον έλεγχο οιασδήποτε πιθανολογούμενης παράβασης,

β) διενεργούν έλεγχο, ο οποίος συμπεριλαμβάνει την πρόσβαση σε κάθε χώρο ή μέσο μεταφοράς που χρησιμοποιεί ο προμηθευτής, τον οποίον αφορά ο έλεγχος, ή να παραγγέλλουν ελέγχους που διενεργούνται από άλλες δημόσιες αρχές, προκειμένου να λαμβάνονται, να εξετάζονται και να κατάσχονται στοιχεία, δεδομένα ή έγγραφα που προκύπτουν κατά τη διάρκεια του ελέγχου, ανεξαρτήτως του μέσου αποθήκευσής τους,

γ) διατηρούν στην κατοχή τους τα στοιχεία, τα δεδομένα και τα έγγραφα που προκύπτουν κατά τη διεξαγωγή του ελέγχου για όσο χρόνο και στον βαθμό που απαιτείται για την ομαλή διεκπεραίωση του ελέγχου,

δ) αναζητούν την παροχή πληροφοριών όσον αφορά στα πραγματικά περιστατικά από κάθε εκπρόσωπο ή μέλος του προσωπικού του προμηθευτή που ελέγχεται, ο οποίος έχει την υποχρέωση να παρέχει πληροφορίες και εξηγήσεις για τα πραγματικά περιστατικά, τα δεδομένα ή τα έγγραφα που σχετίζονται με το αντικείμενο του ελέγχου.

Οι κυρώσεις και τα πρόστιμα

Με απόφαση του αρμοδίου οργάνου της Αρχής Ελέγχου επιβάλλονται κυρώσεις σε βάρος οποιουδήποτε παραβαίνει τη νομοθεσία, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης, σωρευτικά ή διαζευκτικά, ως εξής:

α) σύσταση με σκοπό την παύση της παράνομης πρακτικής και τη συμμόρφωση εντός της οριζόμενης με την απόφαση αποκλειστικής προθεσμίας, καθώς και την παράλειψή της στο μέλλον,

β) πρόστιμο από 5.000 έως 2.000.000 ευρώ και ανακοίνωση της επωνυμίας του παραβάτη και του επιβληθέντος προστίμου.

  • Με απόφαση του αρμοδίου ελεγκτικού οργάνου, επιβάλλεται σε βάρος του ελεγχόμενου προσώπου, πρόστιμο από 5.000 έως ένα 1.000.000 ευρώ, εάν αυτό αποκρύψει, παραποιήσει ή δεν προσκομίσει τα στοιχεία που ζητούνται από τις αρμόδιες αρχές ή παρεμποδίσει με οποιονδήποτε τρόπο την άσκηση των ελεγκτικών αρμοδιοτήτων.
  • Με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης δύνανται να εξειδικεύονται οι κατηγορίες των προωθητικών ενεργειών, οι εκπτώσεις, πιστώσεις ή άλλες παροχές, οι κατηγορίες των προϊόντων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των προαναφερόμενων παραγράφων, να καθορίζονται η διαδικασία του ελέγχου και της επιβολής των κυρώσεων, η κλιμάκωση των προστίμων, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της νομοθεσίας.
  • Τα μέτρα ισχύουν μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2024.
Για τις τιμές στο βρεφικό γάλα

Για τον εξορθολογισμό των τιμών βρεφικού γάλακτος προβλέπεται αναλυτικά ότι:

Οι εταιρείες που εισάγουν, παράγουν και διανέμουν σε άλλες επιχειρήσεις τα παρασκευάσματα για βρέφη και τα παρασκευάσματα δεύτερης βρεφικής ηλικίας, των περ. γ' και δ' της παρ. 2 του άρθρου 2 του Κανονισμού (ΕΕ) 609/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 12ης Ιουνίου 2013 «για τα τρόφιμα τα οποία προορίζονται για βρέφη και μικρά παιδιά και για τα τρόφιμα που προορίζονται για ειδικούς ιατρικούς σκοπούς, και ως υποκατάστατα του συνόλου του διαιτολογίου για τον έλεγχο του σωματικού βάρους και για την κατάργηση της οδηγίας 92/52/ΕΟΚ του Συμβουλίου, των οδηγιών της Επιτροπής 96/8/ΕΚ, 1999/21/ΕΚ, 2006/125/ΕΚ και 2006/141/ΕΚ, της οδηγίας 2009/39/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και των κανονισμών της Επιτροπής (ΕΚ) αριθ. 41/2009 και (ΕΚ) αριθ. 953/2009» (L 181), επανακαθορίζουν τις τιμές πώλησης των ως άνω προϊόντων, από την 1η Μαρτίου 2024, ώστε να προκύπτει για την επιχείρηση μικτό κέρδος που δεν είναι μεγαλύτερο από το λειτουργικό της κόστος, στην οικεία κατηγορία προϊόντων, βάσει των οικονομικών καταστάσεων της αμέσως προηγούμενης, από την έναρξη ισχύος του παρόντος, διαχειριστικής περιόδου, προσαυξημένο κατά 7% επί των καθαρών πωλήσεων, αφαιρουμένων των εκπτώσεων, των πιστώσεων ή άλλων παροχών.

Τα πρόστιμα ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης, σωρευτικά ή διαζευκτικά, μπορεί να επιφέρουν κυρώσεις ως εξής:

α) σύσταση με σκοπό την παύση της παράνομης πρακτικής και τη συμμόρφωση εντός της οριζόμενης με την απόφαση αποκλειστικής προθεσμίας, καθώς και την παράλειψή της στο μέλλον,

β) πρόστιμο από 5.000 έως 2.000.000 ευρώ και ανακοίνωση της επωνυμίας του παραβάτη και του επιβληθέντος προστίμου με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία που προβλέπονται.

Επιπλέον, με απόφαση του αρμοδίου οργάνου της Αρχής Ελέγχου, επιβάλλονται σε βάρος του ελεγχόμενου προσώπου πρόστιμο από 5.000 έως 1.000.000 ευρώ, εάν αυτό αποκρύψει, παραποιήσει ή δεν προσκομίσει τα στοιχεία που ζητούνται από τις αρμόδιες αρχές ή παρεμποδίσει με οποιονδήποτε τρόπο την άσκηση των ελεγκτικών αρμοδιοτήτων.

Αρμόδιες αρχές για τη λήψη καταγγελιών και τη διαπίστωση παράβασης είναι η γενική γραμματεία Εμπορίου και η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς του υπουργείου Ανάπτυξης.

Οι αρχές δύνανται να:

α) έχουν πρόσβαση σε κάθε πληροφορία, δεδομένο και έγγραφο από οιαδήποτε πηγή που διευκολύνει τον έλεγχο οιασδήποτε πιθανολογούμενης παράβασης,

β) διενεργούν έλεγχο, ο οποίος συμπεριλαμβάνει την πρόσβαση σε κάθε χώρο ή μέσο μεταφοράς που χρησιμοποιεί ο προμηθευτής, τον οποίον αφορά ο έλεγχος, ή να παραγγέλλουν ελέγχους που διενεργούνται από άλλες δημόσιες αρχές, προκειμένου να λαμβάνονται, εξετάζονται και να κατάσχονται στοιχεία, δεδομένα ή έγγραφα που προκύπτουν κατά τη διάρκεια του ελέγχου, ανεξαρτήτως του μέσου αποθήκευσής τους,

γ) διατηρούν στην κατοχή τους τα στοιχεία, τα δεδομένα και τα έγγραφα που προκύπτουν κατά τη διεξαγωγή του ελέγχου για όσο χρόνο και στον βαθμό που απαιτείται για την ομαλή διεκπεραίωση του ελέγχου,

δ) αναζητούν την παροχή πληροφοριών όσον αφορά στα πραγματικά περιστατικά από κάθε εκπρόσωπο ή μέλος του προσωπικού του προμηθευτή που ελέγχεται, ο οποίος έχει την υποχρέωση να παρέχει πληροφορίες και εξηγήσεις όσον αφορά στα πραγματικά περιστατικά, τα δεδομένα ή τα έγγραφα που σχετίζονται με το αντικείμενο του ελέγχου.

  • Με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης δύναται να τίθενται περιορισμοί στο ύψος του λειτουργικού κόστους, να καθορίζονται η διαδικασία του ελέγχου και της επιβολής των κυρώσεων, η κλιμάκωση των προστίμων καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της νομοθεσίας.

Τέλος, προβλέπεται η δυνατότητα απευθείας ανάθεση της σύμβασης για την αναβάθμιση της ψηφιακής πλατφόρμας e-katanalotis.

Πηγή: iEidiseis.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 18 Ιανουαρίου 2024 10:07

Σχετικά Άρθρα

  • Χριστοδουλόπουλος: Ζητά εξαίρεση του ΦοΔΣΑ Ηλείας από την συγχώνευση σε έναν ενιαίο φορέα Δυτ. Ελλάδας
    Χριστοδουλόπουλος: Εξαίρεση του ΦοΔΣΑ Ηλείας από την συγχώνευση σε έναν ενιαίο φορέα Δυτ. Ελλάδας

    Την εξαίρεση του ΦοΔΣΑ Ηλείας από την συγχώνευση σε έναν ενιαίο φορέα Δυτικής Ελλάδας ζήτησε κατά τη συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής, ο Χρήστος Χριστοδουλόπουλος

    Λίγο πριν το Ελληνικό κοινοβούλιο προχωρήσει στην επικύρωση του νέου νομοσχεδίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στο οποίο προβλέπεται η συγχώνευση των ΦοΔΣΑ Ηλείας, Αχαΐας και Αιτωλοακαρνανίας σε έναν ενιαίο φορέα για τη Δυτική Ελλάδα με έδρα την Πάτρα, ο δήμαρχος Ήλιδας κ. Χρήστος Χριστοδουλόπουλος σε μια ύστατη προσπάθεια ως πρόεδρος του ΦοΔΣΑ Ηλείας και εκπρόσωπος της ΠΕΔ Δυτικής Ελλάδας, συμμετείχε στην αρμόδια επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, στην οποία συζητήθηκε το σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων».

    Ο κύριος Χριστοδουλόπουλος μετέφερε την κοινή απόφαση των 19 δημοτικών συμβουλίων και της ΠΕΔ Δυτικής Ελλάδας, σύμφωνα με την οποία όλοι οι δήμοι αντιτίθενται στο νομοσχέδιο και στην υπό ψήφιση συγχώνευση. Μάλιστα, εντός της αίθουσας της βουλής, υπήρχαν και άλλοι φορείς, οι οποίοι μίλησαν για το δίκαιο αίτημα της Ηλείας για εξαίρεση στο «παρών» νομοσχέδιο.

    xristod fodsa vouli 2

    Όπως επεσήμανε κατά την τοποθέτησή του ο Δήμαρχος Ήλιδας, «Συμφωνώ απόλυτα και μας καλύπτουν πλήρως οι τοποθετήσεις επί του νέου νομοσχεδίου, του εισηγητή της ΚΕΔΕ για το θέμα και πρώην Δημάρχου Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνου Ζέρβα και του Δημάρχου Χανίων και προέδρου του Δικτύου ΦοΔΣΑ Παναγιώτη Σημανδηράκη. Σχετικά με τη συγχώνευση των φορέων των τριών Νομών Ηλείας, Αχαΐας και Αιτωλοακαρνανίας σε έναν ενιαίο ΦοΔΣΑ Δυτικής Ελλάδας, το νομοσχέδιο είναι άδικο και ελλειμματικό. Ο δικός μας φορέας στην Ηλεία λειτουργεί εδώ και κάποια χρόνια τη Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στην περιοχή της Τριανταφυλλιάς, δίπλα στην Αμαλιάδα, ένα πρότυπο και σύγχρονο εργοστάσιο επεξεργασίας απορριμμάτων. Ο δρόμος για να φτάσουμε σε αυτή τη μονάδα δεν ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα και παρά τις δυσκολίες και τις αντιξοότητες, περιμένουμε πλέον τη μετατροπή της από ΜΕΑ σε Μονάδα Ανακύκλωσης, προκειμένου να μειώσουμε κι άλλο το υπόλειμμα από 39% που είναι σήμερα σε 10%. Αυτό το καταφέραμε εξ ολοκλήρου και μόνοι μας οι δήμοι της Ηλείας».

    Ο κύριος Χρήστος Χριστοδουλόπουλος, αφού εξέφρασε πλήρη αντίθεση και την έντονη δυσαρέσκειά του, τόνισε μεταξύ άλλων: «Οι άλλοι δύο νομοί είναι πολύ πίσω σε σχέση με αυτή τη μονάδα και τη λειτουργία της. Για το λόγο αυτό ζητάμε την εξαίρεση του ΦοΔΣΑ Ηλείας από το νομοσχέδιο, όπως έχει γίνει και σε άλλες περιοχές της χώρας που για ανάλογους λόγους έχουν -σε πρώτο στάδιο- εξαιρεθεί. Σε αυτό συμφωνούν οι 7 δήμου της Ηλείας, οι 19 Δήμοι της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, η ΚΕΔΕ, το Δίκτυο ΦοΔΣΑ και μια σειρά από φορείς των τριών Νομών με ψηφίσματα και ανακοινώσεις τους. Ζητούμε την εξαίρεση για μία μεταβατική περίοδο έως ότου και οι άλλοι δύο νομοί της Δυτικής Ελλάδας να προχωρήσουν στο σημείο που βρίσκεται σήμερα η Ηλεία. Δεν μπορούμε να τιμωρούμαστε εμείς, που άλλες περιοχές και Νομοί έχουν ακόμα ΧΑΔΑ ή ΧΥΤΑ. Λέμε ναι στις μεταρρυθμίσεις, όμως όχι σε μεταρρυθμίσεις που δημιουργούν αντί να λύνουν προβλήματα. Για το νομοσχέδιο δεν έγινε καμία διαβούλευση με τους άμεσα ενδιαφερόμενους και ακολουθήθηκε μια οριζόντια λύση για όλους. Δεν υπήρξε καν κάποια εμπεριστατωμένη μελέτη, με αποτέλεσμα να μην έχουν απαντηθεί ακόμα σημαντικά ερωτήματα, όπως «πόσα θα πληρώνουμε εμείς στην Ηλεία τα σκουπίδια που διαθέτουμε σύγχρονη μονάδα και πόσο Δήμοι που χρησιμοποιούν ακόμα στην Περιφέρειά μας ΧΑΔΑ ή ΧΥΤΑ. Δεν μπορούμε να μπαίνουμε όλοι στο ίδιο τσουβάλι».

    xristod fodsa vouli 3

    Στο πλαίσιο αυτό, ο κύριος Χριστοδουλόπουλος ζήτησε την εξαίρεση της Ηλείας από το νομοσχέδιο, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Δεν θα λύσουμε τα προβλήματα άλλων περιοχών. Εμείς καταφέραμε και ήμασταν πρωτοπόροι στη διαχείριση των απορριμμάτων, αφού κατασκευάσαμε τέταρτοι στη χώρα το δικό μας εργοστάσιο».

    (Δελτίο Τύπου)

  • Κόντρα Μητσοτάκη-Ανδρουλάκη: «Θα σας ανοίξουμε την πόρτα του Μαξίμου να φύγετε» - «Θυμίζετε το "έλα με φόρα" της Τσαπανίδου»
    Κόντρα Μητσοτάκη-Ανδρουλάκη: «Θα σας ανοίξουμε την πόρτα του Μαξίμου να φύγετε» - «Θυμίζετε το

    Το γάντι στον Κυριάκο Μητσοτάκη σήκωσε ο Νίκος Ανδρουλάκης κατά τη διάρκεια της δευτερολογίας του, απαντώντας στον πρωθυπουργό. «Η κυβέρνηση βρίσκεται σε αποδρομή», είπε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, ξεκαθαρίζοντας ότι η Χαριλάου Τρικούπη θα είναι «δυναμικά και εντός της Βουλής απέναντι σε μια αλαζονική κυβέρνηση, η οποία υποτιμά τα υπόλοιπα κόμματα.

    «Αυτή την παρέλαση αλαζονείας θα την πληρώσετε. Ο κόσμος ζητά ευκαιρίες για μια καλύτερη ζωή αλλά δεν τις βρίσκει. Το ύφος και η συμπεριφορά υπουργών της ΝΔ δείχνουν ότι οι μέρες της παντοδυναμίας είναι στο παρελθόν και πρέπει να ξεκαβαλήσετε από το καλάμι. Όσο συνεχίζεται την αλαζονείας επιταχύνεται την έξοδό σας από το Μέγαρο Μαξίμου και εμείς θα είμαστε εδώ να σας ανοίξουμε την πόρτα», συμπλήρωσε.

    Ξεκαθάρισε ότι το ΠΑΣΟΚ δεν πρόκειται να γίνει συνένοχος στην την στήριξη των ισχυρών. «Γιατί δεν δεχτήκατε την πρότασή μας γιατί πρέπει να πάρει 1,1, εκ ένα κόμμα που η ηγεσία του βρίσκεται στη φυλακή», είπε μιλώντας για την τροπολογία των Σπαρτιατών και παράλληλα εξήγησε, σε ό,τι αφορά τον Συνήγορο του Πολίτη, ότι το ΠΑΣΟΚ είχε εσωτερικές διαδικασίες.

    «Βιάζεστε και ψάχνετε συναίνεση βαθιά τα μεσάνυχτα. Όταν θέλατε να ελέγξετε την ΑΔΑΕ και να κάνετε συγκάλυψη για το σκάνδαλο. Τότε βρήκατε τον Βελόπουλο», είπε ενώ κάλεσε να είναι φειδωλός όταν μιλά για την χρεοκοπία της χώρας. «Έχουμε διάθεση συναίνεσης για μεγάλα ζητήματα όπως είναι η κλιματική κρίση. Φέραμε προτάσεις και έχουμε δουλέψει διότι είναι μια τεράστια πρόκληση και πρέπει να αποκτήσει η χώρα ανθεκτικότητα. Πρέπει να δούμε σε ποια ζητήματα είμαστε ευάλωτοι. Αν υπάρχει διάθεση εμείς είμαστε θετικοί», κατέληξε.

    Απαντώντας, ο πρωθυπουργός υποστήριξε ότι η κυβέρνηση σύντομα θα φέρει σχετική ρύθμιση που θα αντιμετωπίζει το ζήτημα με τη χρηματοδότηση των Σπαρτιατών, καθώς σύμφωνα με τον ίδιο η ρύθμιση που πρότεινε το ΠΑΣΟΚ είχε αδυναμίες. Μάλιστα, ύψωσε τους τόνους λέγοντας ότι όσα είπε ο Νίκος Ανδρουλάκης για την έξοδο του από το Μαξίμου θυμίζει το «έλα με φόρα» της Πόπης Τσαπανίδου!

    «Αν θα μας ανοίξετε την πόρτα για να μπείτε εσείς θα το αποφασίσει ο ελληνικός λαός σε τρία χρόνια από τώρα», είπε κλείνοντας.

    Πηγή: Ethnos.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/ EUROKINISSI
  • Προσωπικός γιατρός: Με αλλαγές και καθυστερήσεις – Έρχεται το Νοέμβριο το νέο νομοσχέδιο στη Βουλή
    Προσωπικός γιατρός: Με αλλαγές και καθυστερήσεις – Έρχεται το Νοέμβριο το νέο νομοσχέδιο στη Βουλή

    Σε γεφύρι της Άρτας κοντεύει να μετατραπεί ο προσωπικός γιατρός ο οποίος άρχισε πριν από περίπου 2,5 αλλά ακόμα και σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί. Ο θεσμός υπόκειται πλέον σε νέες αλλαγές, αφού μέσα στο Νοέμβριο αναμένεται να προωθηθεί στη βουλή ένα νέο νομοσχέδιο που θα περιλαμβάνει τροποποιήσεις του προσωπικού γιατρού στην προσπάθεια της κυβέρνησης να βρει περισσότερους γιατρούς.

    Η έλλειψη κονδυλίων ήταν ο λόγος που ο προσωπικός γιατρός δεν λειτούργησε από την πρώτη φορά που τέθηκε σε εφαρμογή, αφού οι αμοιβές του ιατρικού προσωπικού κρίθηκαν χαμηλές, ενώ και σήμερα είναι άγνωστο πόσοι τελικώς γιατροί θα αποφασίσουν να συμμετάσχουν.

    Άλλωστε δεν φαίνεται να έχουν προστεθεί επιπλέον κονδύλια για τις αμοιβές του ιατρικού προσωπικού, ενώ καμία απολύτως συνομιλία δεν έχει γίνει με τους Παιδιάτρους που θα αναλάβουν τον παιδικό πληθυσμό. Παρ΄ αυτά η ηγεσία του υπουργείου υγείας διαφημίζει ότι θα καλύψει με γιατρούς 530.000 παιδιά σε όλη τη χώρα. Πιθανώς γιατί θα εντάξει υποχρεωτικά παιδιάτρουςτων δημοσίων δομών στο σύστημα.

    Το νέο νομοσχέδιοπάντως για τον προσωπικό γιατρό, περιλαμβάνει σειρά ασαφειών αλλά και προβλημάτων, αφού δεν απαντά σε βασικά ερωτήματα σχετικά με το πώς θα καλυφθεί όλος ο πληθυσμός της χώρας.
    Προσωπικός γιατρός με οικονομική συμβολή των πολιτών

    Το νέο βέβαια είναι ότι το νομοσχέδιο - η διαβούλευση για το οποίο ολοκληρώθηκε στις 8 Οκτωβρίου - θα περιλαμβάνει επιβάρυνση και για τους ασθενείς, αφού προβλέπεται ότι οποίοι επιθυμούν θα μπορούν να επιλέξουν ιδιώτη γιατρό για να γίνει προσωπικός τους γιατρός, αλλά θα τον πληρώνουν με χρήματα από την τσέπη τους.

    Πάντως όσοι πολίτες δεν εγγραφούν μέχρι το καλοκαίρι του 2025 στον προσωπικό γιατρό, αυτομάτως το σύστημα θα τους εγγράφει σε έναν συμβεβλημένο χωρίς να ερωτηθούν, ο οποίος θα ταυτίζεται με μια κοντινή απόσταση με τον τόπο κατοικίας τους.

    Άγνωστο παραμένει πώς θα επιτευχθεί αυτό τη στιγμή που στην προηγούμενη προσπάθεια της κυβέρνησης δεν είχαν βρεθεί οι γιατροί σε όλες τις περιοχές της χώρας και πάρα πολλοί πολίτες αναγκάστηκαν να εγγραφούν σε γιατρούς που ήταν ακόμα και χιλιόμετρα μακριά τους, προκειμένου να αποφύγουν τις ποινές που προέβλεπε εκείνο το νομοσχέδιο.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Στη Βουλή το προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού – Αναλυτικά τα μέτρα στήριξης
    Στη Βουλή το προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού – Αναλυτικά τα μέτρα στήριξης

    Ο προϋπολογισμός θα είναι συντονισμένος με το Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό Διαρθρωτικό Σχέδιο που παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα.

    Την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου, όπως σήμερα (7/10), είναι η μέρα κατάθεσης του προσχεδίου του προϋπολογισμού στη Βουλή. Ο φετινός θα είναι απολύτως συντονισμένος με το Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό Διαρθρωτικό Σχέδιο - με αιχμή το όριο (3%) στις πρωτογενείς δαπάνες - που παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα.

    Οι βασικές παραδοχές του κειμένου θα είναι οι εξής:

    • Δημόσιο Χρέος: 149,1% από 153,7% που θα διαμορφωθεί στο τέλος της φετινής χρονιάς
    • ΑΕΠ: +2,3% (μικρή επιτάχυνση από το φετινό 2,2%). Και το 2025 η Ελληνική οικονομία θα μεγεθύνεται πολύ πιο γρήγορα από τον κοινοτικό μέσο όρο
    • Πρωτογενές πλεόνασμα: 2,5%
    • Πληθωρισμός: 2,1% από 2,8% που θα κλείσει φέτος
    • Ανεργία: 9,7% επιστρέφει στα προ κρίσης επίπεδα (9,6% το 2009)
    • Επενδύσεις: +8,4%
    • Εξαγωγές: +4%
    • Εισαγωγές: +3,6%
    Τα μέτρα

    Στο προσχέδιο του προϋπολογισμού περιλαμβάνονται και όλα τα μέτρα τα οποία έχουν ήδη ανακοινωθεί, ύψους 1,45 δισ. ευρώ:

    • Αύξηση συντάξεων ανάλογα με την πορεία του πληθωρισμού και του ρυθμού ανάπτυξης. Η αύξηση εκτιμάται κοντά στο 2,5%.
    • Έκτακτη οικονομική ενίσχυση 100-200 ευρώ το Δεκέμβριο σε συνταξιούχους που δεν θα δουν αύξηση στη σύνταξη τους λόγω προσωπικής διαφοράς. Αφορά περίπου 670.000 συνταξιούχους µε συντάξεις έως 1.600 ευρώ, που έχουν προσωπική διαφορά μεγαλύτερη των 10 ευρώ.
    • Επιπλέον εντός του Δεκεμβρίου θα καταβληθούν: μία επιπλέον δόση στους δικαιούχους επιδόματος παιδιού του ΟΠΕΚΑ, ενίσχυση 200 ευρώ για δικαιούχους επιδομάτων αναπηρίας του e-ΕΦΚΑ, ενίσχυση 200 ευρώ για δικαιούχους επιδόματος ΑµεΑ του ΟΠΕΚΑ (αφορά περίπου 185.000 άτομα).
    • Οι ανασφάλιστοι υπερήλικες δικαιούχοι του αντίστοιχου επιδόματος του ΟΠΕΚΑ (περίπου 35.000) θα λάβουν ενίσχυση 200 ευρώ, επιπλέον 50% του μηνιαίου επιδόματος θα λάβουν και οι δικαιούχοι του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος (περίπου 205.000).
    • Οριζόντια αύξηση στους μισθούς του Δημοσίου από την 1η Απριλίου ώστε ο εισαγωγικός να µην υπολείπεται του επιπέδου του κατώτατου μισθού.
    • Από 1η Απριλίου του 2025 θα τεθεί σε ισχύ ο νέος κατώτατος μισθός στον ιδιωτικό τομέα ο οποίος τώρα ανέρχεται σε 830 ευρώ με ορίζοντα να αυξηθεί στα 950 ευρώ το 2027. Διεύρυνση του επιδόματος επίτευξης στόχων.
    • Αύξηση του φοιτητικού στεγαστικού επιδόματος για τα περιφερειακά πανεπιστήμια από τα 1.500 ευρώ σε 2.000 ευρώ ετησίως και 2.500 σε περίπτωση συγκατοίκησης, από το τρέχον ακαδημαϊκό έτος.
    • Αύξηση κατά 20% της αποζημίωσης των νυχτερινών των ένστολων (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Λιμενικό, Ένοπλες Δυνάμεις) από 1/1/2025.
    • Νέα μείωση 1% στις ασφαλιστικές εισφορές από την αρχή του 2025. Κατά 0,5% από τις εισφορές εργαζομένων και κατά 0,5% από τις εργοδοτικές εισφορές κλάδου Υγείας
    • Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος για τους ελεύθερους επαγγελματίες.
    • Μονιμοποίηση της επιστροφής του ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο µε την εφαρμογή µμηδενικού συντελεστή από το 2025.
    • Τριετής απαλλαγή φόρου εισοδήματος για κενά ακίνητα που θα ενοικιαστούν.
    • Απαλλαγή από ΦΠΑ και το 2025 στα νέα κτίρια.
    • Απαλλαγή από τον φόρο ασφαλίστρου (15%) συμβολαίων υγείας για παιδιά έως 18 ετών. Φοροαπαλλαγή οικειοθελών παροχών επιχειρήσεων υπέρ νέων γονέων.
    • Μείωση ΕΝΦΙΑ κατά 20% για κατοικίες έως 500.000 ευρώ που ασφαλίζονται για φυσικές καταστροφές.
    • Αυτοτελής φορολόγηση εφημεριών ιατρών ΕΣΥ µε συντελεστή 22%.
    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Κόκκινα αγροτικά δάνεια: Κούρεμα έως 50% και επιμήκυνση χρόνου αποπληρωμής
    Κόκκινα αγροτικά δάνεια: Κούρεμα έως 50% και επιμήκυνση χρόνου αποπληρωμής

    Μέχρι το τέλος του μήνα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο, το οποίο θα ρυθμίζει χρέη αγροτών και συνεταιρισμών προς τράπεζες 3,8 δισ. ευρώ

    Κούρεμα δανείων που θα ξεπερνά κατά περίπτωση ακόμα και το μισό της οφειλής, επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής άνω των 10 ετών, αλλά και απελευθέρωση και διαχείριση δεσμευμένων αγροτικών ακινήτων προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για τη διευθέτηση των κόκκινων αγροτικών δανείων, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή έως το τέλος Οκτωβρίου 2024.

    Τα κόκκινα τραπεζικά χρέη θα μπορούν να περνούν από τον Ειδικό Εκκαθαριστή σε εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων

    Το νομοσχέδιο που ήδη συντάσσεται αφορά τη δημιουργία ενός μοντέλου διαχείρισης των κόκκινων δανείων του πρωτογενούς τομέα και θα παρέχει τη δυνατότητα ρυθμίσεων με επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των δανείων αγροτών και συνεταιρισμών, μείωση του επιτοκίου αλλά και διαγραφή τόκων, κούρεμα μέρους του δανείου, αναχρηματοδότηση αν απαιτείται, ακόμα και ολική διαγραφή της οφειλής εάν κρίνεται αναγκαίο.

    Οι παρεμβάσεις θα προσφέρουν τη δυνατότητα σε αγρότες και αγροτικούς συνεταιρισμούς να προχωρήσουν σε ρύθμιση δανείων ύψους 3,8 δισ. ευρώ και να αποδεσμεύσουν περιουσίες πολλών εκατομμυρίων ευρώ μέσω της εκμετάλλευσης ή της ρευστοποίησης των περιουσιακών στοιχείων που σήμερα βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του εκκαθαριστή (PQH), της παλαιάς «Αγροτικής Τράπεζας».

    Σύμφωνα με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστα Τσιάρα ο εκκαθαριστής θα μπορεί πλέον να καθορίζει τους όρους συμβιβασμού ή ρύθμισης και για περισσότερες από μια περιπτώσεις που θα έχουν ομοιόμορφα χαρακτηριστικά, κάτι που δεν μπορούσε μέχρι σήμερα.

    Το σχέδιο

    Τα αγροτικά δάνεια φυσικών προσώπων και συνεταιρισμών που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του Ειδικού Εκκαθαριστή της ΤτΕ με το νέο θεσμικό πλαίσιο θα μπορούν να περάσουν και στα χέρια και εταιρειών διαχείρισης απαιτήσεων, οι οποίες και θα αναλάβουν να πραγματοποιήσουν τις ρυθμίσεις.

    Επιπλέον το νέο πλαίσιο θα προβλέπει και την αποδέσμευση και εκμετάλλευση κυρίως των περιουσιακών στοιχείων των συνεταιρισμών που μέχρι τώρα είναι δεσμευμένα, ώστε να επιστρέψουν και πάλι στην παραγωγική διαδικασία.

    Αποτελεί σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές ένα τολμηρό σχέδιο, η εφαρμογή του οποίου θα απαλλάξει από χρέη περισσότερους από 21.000 παραγωγούς και 750 συνεταιρισμούς. Θα απελευθερωθεί υποθηκευμένη περιουσία και παραγωγικές υποδομές.

    Υπολογίζεται ότι τα ακίνητα που είναι δεσμευμένα λόγω των κόκκινων αγροτικών δανείων ξεπερνούν τις 25.000 και αγγίζουν σε αξία το 1,5 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που καταρτίζεται, τα ακίνητα αυτά θα διατεθούν για μίσθωση ή και πώληση εφόσον κριθεί αναγκαίο προκειμένου να αυξηθούν οι ταμειακές ροές των συνεταιρισμών.

    Παράλληλα θα υπάρξουν και καινοτόμα τραπεζικά προγράμματα όπως οι συμβολαιακές κάρτες, καθώς και για κεφάλαια κίνησης για να επαναλειτουργήσουν οι παραγωγικές υποδομές.

    Μάλιστα μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου και εντός του Νοέμβριου θα προκηρυχθεί διαγωνισμός πρόσκλησης για τις εταιρείες διαχείρισης, που θα αναλάβουν μέρος του χαρτοφυλακίου των κόκκινων αγροτικών δανείων, ώστε να γίνει η επιλογή εκείνων που θα τα αναλάβουν και από τη νέα χρονιά να ξεκινήσουν οι ρυθμίσεις.

    Ολιστική λύση

    Σύμφωνα με τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης μέσα από την προσπάθεια που έγινε με την Τράπεζα της Ελλάδος και τον ειδικό εκκαθαριστή, η πρόταση αφορά μια ολιστική λύση προκειμένου να ελαφρυνθεί και να απαλλαγεί ο αγροτικός κόσμος από ένα βάρος που κουβαλάει εδώ και χρόνια.

    Πηγή: Premium έκδοση «Τα ΝΕΑ» - In.gr

  • Βουλή: Τροπολογία κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ για την προστασία των δανειοληπτών και της α' κατοικίας - Τι προτείνει
    Βουλή: Τροπολογία κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ για την προστασία των δανειοληπτών και της α' κατοικίας - Τι προτείνει

    Κατατέθηκε η τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία στο σ/ν Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Νέο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και συμπληρωματικές διατάξεις».

    Η τροπολογία προβλέπει:

    - Το προϊόν του εξωδικαστικού μηχανισμού για τους ευάλωτους να είναι υποχρεωτικό και για τον δανειστή.

    - Τη δυνατότητα του δανειολήπτη να έχει γνώση των προτάσεων ρύθμισης.

    - Πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας από την οριστική υποβολή της αίτηση.

    Αναλυτικά η τροπολογία:

    ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ - ΠΡΟΣΘΗΚΗ

    ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

    «ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»

    Θέμα: «Κατάργηση της δυνατότητας απόρριψης μη ικανοποιητικής πρότασης ρύθμισης από μέρους των πιστωτών – Κατοχύρωση πλήρους και αναλυτικής ενημέρωσης του αιτούντος δανειολήπτη όλων των στοιχείων πρότασης και αντιπρότασης ρύθμισης – Επιβολή αναστολής εκτέλεσης από την οριστική υποβολή αίτησης εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης όλων των μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης»

    Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

    1. Σύμφωνα με το άρθρο 66 του ν.5072/2023 και των τροποποιήσεων που η διάταξη επιφέρει στο άρθρο 14 παρ. 3 του ν.4738/2020 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με τον ν. 5072/2023 ρητώς ορίζεται ότι «…3. Για οφειλέτες που πληρούν τα κριτήρια του ευάλωτου, σύμφωνα με την περ. α) του άρθρου 217 και έχουν εκδώσει βεβαίωση ευάλωτου οφειλέτη, σύμφωνα με την περ. β) του ίδιου άρθρου, τεκμαίρεται η συναίνεση του συνόλου των πιστωτών, επί της παραγόμενης αντιπρότασης πιστωτών, σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2Α του άρθρου 71, συμπεριλαμβανομένων των χρηματοδοτικών φορέων, του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης. Στην περίπτωση αυτή, η πρόταση ρύθμισης που προκύπτει στη βάση της αντιπρότασης πιστωτών προσφέρεται μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας στον οφειλέτη εντός της προθεσμίας του άρθρου 16 και ο οφειλέτης δύναται να την αποδεχθεί ή να την απορρίψει. Σε περίπτωση αποδοχής, υπογράφεται η αυτομάτως παραγόμενη σύμβαση αναδιάρθρωσης, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 14. Η άσκηση ανακοπής κατά της πρότασης ρύθμισης του προηγούμενου εδαφίου, επιτρέπεται εντός είκοσι (20) ημερών από την εξαγωγή της πρότασης ρύθμισης, ενώπιον του κατά τόπον αρμόδιου Ειρηνοδικείου. Λόγοι της ανακοπής είναι αποκλειστικά: α) η ανακρίβεια των στοιχείων που έχει υποβάλει ο οφειλέτης, και β) η μειωμένη ικανοποίηση της απαίτησης του πιστωτή σε σχέση με την ικανοποίηση που θα προέκυπτε από την ολοκλήρωση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης.

    Η συζήτηση της ανακοπής προσδιορίζεται υποχρεωτικά εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την κατάθεσή της και η επίδοση γίνεται εντός πέντε (5) ημερών από την κατάθεση της ανακοπής. Ως επίδοση προς τον οφειλέτη και τους λοιπούς πιστωτές νοείται και η υποβολή αντιγράφου της ανακοπής στην πλατφόρμα του μηχανισμού. Η ανακοπή συζητείται κατά τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων και η απόφαση του Ειρηνοδικείου δεν υπόκειται σε έφεση…».

    Με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις κατοχυρώνεται η συναίνεση του πιστωτή στην περίπτωση του ευάλωτου δανειολήπτη καθώς καταργείται η δυνατότητα που παρέχεται στον πιστωτή να προσφύγει δικαστικά εάν η πρόταση δεν τον ικανοποιεί ή/και δεν είναι προς το οικονομικό συμφέρον του όπως θεσπίστηκε με το άρθρο 66 του ν.5072/2023 και των τροποποιήσεων που αυτές επιφέρουν στο άρθρο 14 παρ. 3 του ν.4738/2020 όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν με τον ν. 5072/2023.

    Η σκοπιμότητα της ως άνω ρύθμισης δικαιολογείται από λόγους τήρησης των συνταγματικών αρχών της ισότητας των πολιτών και της ισονομίας. Καθίσταται σαφές ότι δεν κατοχυρώνεται η υποχρεωτικότητα της συναίνεσης του πιστωτή ακόμη και στην περίπτωση του ευάλωτου δανειολήπτη καθώς παρέχεται η δυνατότητα στον πιστωτή να απορρίψει την αυτοματοποιημένη πρόταση ρύθμισης και να προσφύγει δικαστικά εάν η πρόταση δεν είναι συμφέρουσα. Δεν θα πρέπει να προβλέπεται η δυνατότητα προσφυγής ενώπιον δικαστηρίων σε περίπτωση που μοναδικός λόγος απόρριψης της πρότασης από τους πιστωτές αποτελεί το γεγονός ότι η πρόταση δεν ικανοποιεί ή/και δεν είναι προς το οικονομικό συμφέρον του fund και αντίθετα θα πρέπει να επιτρέπεται η προσφυγή ενώπιον δικαστηρίων για λόγους περιοριστικά αναφερόμενους και ορισμένους στον νόμο, ήτοι μόνο σε περίπτωση ανειλικρινούς δήλωσης του οφειλέτη ή τέλεσης τελεσιδίκως κάποιου αδικήματος κ.ο.κ.

    2. Σύμφωνα με το άρθρο 67 του ν.5072/2023 και των τροποποιήσεων οι διατάξεις επιφέρουν στο άρθρο 16 του ν.4738/2020 όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν με τον ν. 5072/2023 ρητώς ορίζεται ότι «…1. Αν δεν υπογραφεί η σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών εντός δύο (2) μηνών από την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης, η διαδικασία θεωρείται περατωθείσα ως άκαρπη. Σε περίπτωση που τίθεται από αρμόδια υπηρεσία προθεσμία θεραπείας κατά την περ. δ’ της παρ. 2 του άρθρου 21, η ανωτέρω προθεσμία παρατείνεται για δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες. Σε κάθε περίπτωση, εντός της προθεσμίας του παρόντος άρθρου, οι συμμετέχοντες πιστωτές, που είναι χρηματοδοτικοί φορείς, έχουν τη δυνατότητα να απορρίψουν την αίτηση του οφειλέτη και να μην καταθέσουν πρόταση ρύθμισης. Με την κοινοποίηση της απόρριψης και της αιτιολογίας αυτής, η διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης περαιώνεται άμεσα ως άκαρπη. Αν στην κατά τα ανωτέρω δίμηνη προθεσμία μεσολαβεί ο μήνας Αύγουστος, εφαρμόζεται αναλογικά η παρ. 2 του άρθρου 147 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας (Α’ 182, π.δ. 503/1985) και το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου δεν συνυπολογίζεται.

    2. Αν δεν τηρηθεί η προθεσμία της παρ. 1, ιδίως λόγω διορθώσεων στην αίτηση ή λόγω χορήγησης παρατάσεων ή αναζήτησης συμπληρωματικών εγγράφων, πριν τη χορήγηση της πρότασης αναδιάρθρωσης, τα στοιχεία οφειλών της αίτησης του οφειλέτη για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών του αντλούνται εκ νέου και η αίτηση επικαιροποιείται με τις οφειλές που ισχύουν κατά την ημερομηνία της εκ νέου άντλησης…»

    Αναφορικά με την προτεινόμενη τροποποίηση των διατάξεων του άρθρου 16 του ν.4738/2020 όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν με τον ν. 5072/2023 καθίσταται σαφές ότι ο δανειολήπτης δεν ενημερώνεται για το σύνολο και κάθε στοιχείο του περιεχομένου της πρότασης παρά μόνο για την απόρριψη και την αιτιολογία, γεγονός το οποίο συνιστά ευθεία παραβίαση της αρχής της ισότητας και αποστερεί από τον δανειολήπτη την δυνατότητα να προσκομίσει την πρόταση αυτή σε φυσικό δικαστή. Ο δανειολήπτης εφόσον εμπλέκεται άμεσα στην διαδικασία θα πρέπει να γνωρίζει υποχρεωτικά λεπτομερώς όλα τα στοιχεία της πρότασης του αυτοματοποιημένου συστήματος και της αντιπρότασης αναλυτικά για να έχει τη νομική δυνατότητα αφενός μεν να αποδείξει ενώπιον δικαστηρίου την καταχρηστικότητα τυχόν απόρριψης και την προσχηματική άρνηση συνυπογραφής της προτεινόμενης ρύθμισης του servicer και αφετέρου δε ότι εμπίπτει στις προϋποθέσεις ρύθμισης του Νόμου. Επομένως στερείται νομικής βασιμότητας και είναι παράνομη η άγνοια αυτή του δανειολήπτη.

    3. Σύμφωνα με το άρθρο 18 του ν.4738/2020 όπως διαμορφώθηκε με το άρθρο 84 παρ.2 Ν.4821/2021 (ΦΕΚ Α 134/31.07.2021) και όπως τροποποιήθηκε και διαμορφώθηκε εκ νέου με το άρθρο 41 παρ.1 του Ν. 5024/2023 (ΦΕΚ Α` 41/24.02.2023) ρητώς ορίζεται ότι «…Από την οριστική υποβολή της αίτησης και μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο περάτωση της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 16, αναστέλλονται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί απαιτήσεων, κινητών και ακινήτων κατά του οφειλέτη, καθώς και η ποινική δίωξη για τα αδικήματα του άρθρου 25 του ν. 1882/1990 (Α’ 43) και του άρθρου 1 του α.ν. 86/1967 (Α’ 136) αναφορικά με τις οφειλές των οποίων ζητείται η ρύθμιση. Εάν συντρέξει περίπτωση αναστολής της προθεσμίας για το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου, σύμφωνα με το άρθρο 16, το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου δεν συνυπολογίζεται στην αναστολή. Κατά το χρονικό διάστημα της αναστολής της ποινικής δίωξης αναστέλλεται η παραγραφή του αδικήματος, χωρίς να ισχύει ο χρονικός περιορισμός της παρ. 2 του άρθρου 113 του Ποινικού Κώδικα. Η αναστολή της παρούσας δεν καταλαμβάνει την διενέργεια πλειστηριασμού, ο οποίος έχει προγραμματισθεί εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης από τον οφειλέτη, καθώς και οποιαδήποτε διαδικαστική ενέργεια προπαρασκευαστική της διενέργειας πλειστηριασμού από ενέγγυο πιστωτή (περιλαμβανομένης και της κατάσχεσης). Η αναστολή παύει με την τυχόν κοινοποίηση προς τον οφειλέτη της απόφασης μη υποβολής πρότασης συμφωνίας αναδιάρθρωσης ή με την καθ’ οιονδήποτε τρόπον απόρριψη της αίτησης…»

    Αναφορικά με την προτεινόμενη τροποποίηση των διατάξεων του άρθρου 18 του ν.4738/2020 είναι απαραίτητο για την προστασία των αιτούντων δανειοληπτών να επιβάλλεται αυτοδικαίως αναστολή εκτέλεσης από την οριστική υποβολή της αίτησης εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης και μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο περάτωση της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 16 χωρίς χρονικούς περιορισμούς. Κατοχυρώνεται η αυτοδίκαιη αναστολή εκτέλεσης από την οριστική υποβολή της αίτησης και μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο περάτωση της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 16, συμπεριλαμβανομένης της λήψης αναγκαστικών μέτρων, της συνέχισης της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί απαιτήσεων, κινητών και ακινήτων κατά του οφειλέτη αλλά και της διενέργεια πλειστηριασμού ο οποίος έχει προγραμματισθεί εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης από τον οφειλέτη, καθώς και οποιαδήποτε διαδικαστική ενέργεια προπαρασκευαστική της διενέργειας πλειστηριασμού από ενέγγυο ή ανέγγυο πιστωτή (περιλαμβανομένης και της κατάσχεσης)

    Β. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ

    Άρθρα…

    1. Τροποποίηση της παρ. 3 του άρθρου 14 ν. 4738/2020, όπως έχει διαμορφωθεί με το άρθρο 66 του νόμου 5072/2023

    Η παρ. 3 του άρθρου 14 του ν. 4738/2020, όπως ισχύει σήμερα, τροποποιείται και διαμορφώνεται ως εξής:

    «3. Για οφειλέτες που πληρούν τα κριτήρια του ευάλωτου, σύμφωνα με την περ. α) του άρθρου 217 και έχουν εκδώσει βεβαίωση ευάλωτου οφειλέτη, σύμφωνα με την περ. β) του ίδιου άρθρου, τεκμαίρεται η συναίνεση του συνόλου των πιστωτών, επί της παραγόμενης αντιπρότασης πιστωτών, σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2Α του άρθρου 71, συμπεριλαμβανομένων των χρηματοδοτικών φορέων, του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης. Στην περίπτωση αυτή, η πρόταση ρύθμισης που προκύπτει στη βάση της αντιπρότασης πιστωτών προσφέρεται μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας στον οφειλέτη εντός της προθεσμίας του άρθρου 16 και ο οφειλέτης δύναται να την αποδεχθεί ή να την απορρίψει. Σε περίπτωση αποδοχής, υπογράφεται η αυτομάτως παραγόμενη σύμβαση αναδιάρθρωσης, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 14.

    Η άσκηση ανακοπής κατά της πρότασης ρύθμισης του προηγούμενου εδαφίου, επιτρέπεται εντός είκοσι (20) ημερών από την εξαγωγή της πρότασης ρύθμισης, ενώπιον του κατά τόπον αρμόδιου Δικαστηρίου. Λόγοι της ανακοπής είναι αποκλειστικά: η ανακρίβεια των στοιχείων που έχει υποβάλει ο οφειλέτης, η ανειλικρινής δήλωση του οφειλέτη ή η τέλεση τελεσιδίκως κάποιου αδικήματος.

    Η συζήτηση της ανακοπής προσδιορίζεται υποχρεωτικά εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την κατάθεσή της και η επίδοση γίνεται εντός πέντε (5) ημερών από την κατάθεση της ανακοπής. Ως επίδοση προς τον οφειλέτη και τους λοιπούς πιστωτές νοείται και η υποβολή αντιγράφου της ανακοπής στην πλατφόρμα του μηχανισμού. Η ανακοπή συζητείται κατά τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων και η απόφαση του Δικαστηρίου δεν υπόκειται σε έφεση.»

    2. Τροποποίηση του άρθρου 16, όπως είχε τροποποιηθεί με το άρθρο Ν.4821/2021, ΦΕΚ Α 134/31.07.2021, και με το άρθρο 40 παρ.4 του Ν. 5024/2023 (ΦΕΚ Α` 41/24.02.2023) αριθμήθηκε ως παρ.1,η παρ.2 προστέθηκε και το άρθρο διαμορφώθηκε ως άνω με το άρθρο 67 Ν.5072/2023,ΦΕΚ Α 198/04.12.2023.

    1. Αν δεν υπογραφεί η σύμβαση αναδιάρθρωσης οφειλών εντός δύο (2) μηνών από την ημερομηνία οριστικής υποβολής της αίτησης, η διαδικασία θεωρείται περατωθείσα ως άκαρπη. Σε περίπτωση που τίθεται από αρμόδια υπηρεσία προθεσμία θεραπείας κατά την περ. δ’ της παρ. 2 του άρθρου 21, η ανωτέρω προθεσμία παρατείνεται για δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες. Σε κάθε περίπτωση, εντός της προθεσμίας του παρόντος άρθρου, οι συμμετέχοντες πιστωτές, που είναι χρηματοδοτικοί φορείς, έχουν τη δυνατότητα να απορρίψουν την αίτηση του οφειλέτη και να μην καταθέσουν πρόταση ρύθμισης, εντός δε της ίδιας ως άνω προθεσμίας ο αιτών – οφειλέτης έχει τη δυνατότητα να λάβει πλήρη και αναλυτική ενημέρωση όλων των στοιχείων της πρότασης αναδιάρθρωσης για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών και της αντιπρότασης των πιστωτών, τα οποία θα βρίσκονται στη διάθεση του αιτούντος-οφειλέτη προκειμένου αυτός να τα αντλήσει απευθείας από την πλατφόρμα εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών. Με την κοινοποίηση της απόρριψης και της αιτιολογίας αυτής, η διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης περαιώνεται άμεσα ως άκαρπη. Αν στην κατά τα ανωτέρω δίμηνη προθεσμία μεσολαβεί ο μήνας Αύγουστος, εφαρμόζεται αναλογικά η παρ. 2 του άρθρου 147 του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας (Α’ 182, π.δ. 503/1985) και το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου δεν συνυπολογίζεται.

    2. Αν δεν τηρηθεί η προθεσμία της παρ. 1, ιδίως λόγω διορθώσεων στην αίτηση ή λόγω χορήγησης παρατάσεων ή αναζήτησης συμπληρωματικών εγγράφων, πριν τη χορήγηση της πρότασης αναδιάρθρωσης, τα στοιχεία οφειλών της αίτησης του οφειλέτη για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών του αντλούνται εκ νέου και η αίτηση επικαιροποιείται με τις οφειλές που ισχύουν κατά την ημερομηνία της εκ νέου άντλησης.»

    3. Τροποποίηση του άρθρου 18 ν. 4738/2020 και προσθήκη εδαφίου

    Το άρθρο 18 του ν. 4738/2020, όπως διαμορφώθηκε με το άρθρο 84 παρ.2 Ν.4821/2021, ΦΕΚ Α 134/31.07.2021, τροποποιήθηκε και διαμορφώθηκε εκ νέου με το άρθρο 41 παρ.1 του Ν. 5024/2023 (ΦΕΚ Α` 41/24.02.2023) τροποποιείται και διαμορφώνεται ως εξής:

    Από την οριστική υποβολή της αίτησης και μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο περάτωση της διαδικασίας, σύμφωνα με το άρθρο 16, αναστέλλονται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση οποιασδήποτε διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης χωρίς χρονικούς περιορισμούς επί απαιτήσεων, κινητών και ακινήτων κατά του οφειλέτη, καθώς και η ποινική δίωξη για τα αδικήματα του άρθρου 25 του ν. 1882/1990 (Α’ 43) και του άρθρου 1 του α.ν. 86/1967 (Α’ 136) αναφορικά με τις οφειλές των οποίων ζητείται η ρύθμιση. Εάν συντρέξει περίπτωση αναστολής της προθεσμίας για το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου, σύμφωνα με το άρθρο 16, το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου δεν συνυπολογίζεται στην αναστολή. Κατά το χρονικό διάστημα της αναστολής της ποινικής δίωξης αναστέλλεται η παραγραφή του αδικήματος, χωρίς να ισχύει ο χρονικός περιορισμός της παρ. 2 του άρθρου 113 του Ποινικού Κώδικα. Η αναστολή παύει με την τυχόν κοινοποίηση προς τον οφειλέτη της απόφασης μη υποβολής πρότασης συμφωνίας αναδιάρθρωσης ή με την καθ’ οιονδήποτε τρόπον απόρριψη της αίτησης.

    Αθήνα, 25 Σεπτεμβρίου 2024

    Οι προτείνοντες βουλευτές

    Παππάς Νίκος

    Κόκκαλης Βασίλης

    Γαβρήλος Γιώργος

    Ακρίτα Έλενα

    Αποστολάκης Ευάγγελος

    Αυλωνίτης Αλέκος

    Βέττα Καλλιόπη

    Γεροβασίλη Όλγα

    Γιαννούλης Χρήστος

    Δούρου Ειρήνη

    Ζαμπάρας Μιλτιάδης

    Θρασκιά Ουρανία

    Καλαματιανός Διονύσης

    Καραμέρος Γιώργος

    Κασιμάτη Νίνα

    Κεδίκογλου Συμεών

    Κοντοτόλη Μαρίνα

    Μάλαμα Κυριακή

    Μαμουλάκης Χάρης

    Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

    Μπάρκας Κωνσταντίνος

    Νοτοπούλου Κατερίνα

    Ξανθόπουλος Θεόφιλος

    Παναγιωτόπουλος Ανδρέας

    Παπαηλιού Γιώργος

    Παππάς Πέτρος

    Πολάκης Παύλος

    Πούλου Γιώτα

    Σαρακιώτης Γιάννης

    Τζάκρη Θεοδώρα

    Τσαπανίδου Πόπη

    Τσίπρας Αλέξης

    Φάμελλος Σωκράτης

    Χρηστίδου Ραλλία

    Ψυχογιός Γιώργος

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Νέος ΚΟΚ: Έως το τέλος Σεπτεμβρίου κατατίθεται προς ψήφιση στη Βουλή - Τι προβλέπει
    Νέος ΚΟΚ: Έως το τέλος Σεπτεμβρίου κατατίθεται προς ψήφιση στη Βουλή - Τι προβλέπει

    Κατατίθεται προς ψήφιση στη Βουλή, έως το τέλος Σεπτεμβρίου, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).

    Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, ο νέος ΚΟΚ θα προβλέπει υψηλές ποινές για όσους παραβιάζουν τον ερυθρό σηματοδότη, οδηγούν υπό την επήρεια αλκοολ, μιλούν στο κινητό ή δεν φορούν ζώνη ή κράνος, κ.α.

    Η βασική φιλοσοφία του νέου Κ.Ο.Κ σύμφωνα με τις ίδιες πηγές είναι:

    Στηρίζουμε τη μοτοσικλέτα, προστατεύουμε τους αναβάτες της και επιδιώκουμε την μεγαλύτερη ασφάλεια των αναβατών με την καθολική χρήση του κράνους. Το κράνος αποτελεί βασικό μέσο προστασίας και η χρήση του για εμάς είναι αδιαπραγμάτευτη. Η ασφάλεια του μοτοσικλετιστή είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη χρήση κράνους. Δεν πρόκειται απλώς για έναν νομικό κανόνα, αλλά για έναν κανόνα ζωής.

    Τα 6 κύρια σημεία που τονίζουμε με τον νεο Κ.Ο.Κ είναι:

    1. Η υποχρεωτική χρήση του κράνους, τόσο για τις μεγάλες όσο και για τις μικρότερες μοτοσικλέτες.Αυστηρές ποινές στους υπότροπους παραβάτες

    2. Η μείωση της ταχύτητας στον αστικό ιστό. Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι η ταχύτητα πρέπει να μειωθεί, καθώς τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν στις πόλεις, με το 74% αυτών να προκαλούν νεκρούς ή τραυματίες. Η μείωση της ταχύτητας είναι ένα κρίσιμο μέτρο για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

    (Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το περιστατικό που συνέβη πρόσφατα, με δύο ανθρώπους να νοσηλεύονται διασωληνωμένοι και ένα παιδί να γλιτώνει από ένα ατύχημα, επειδή κάποιος έπεσε πάνω τους μέσα στον αστικό ιστό. Αυτό υπογραμμίζει πόσο επίκαιρη και αναγκαία είναι η παρέμβασή μας για την προστασία της ανθρώπινης ζωής.)

    3. Η διαμόρφωση των οδών με στόχο τη μείωση της ταχύτητας και την προώθηση της μικροκινητικότητας. Η δημιουργία ασφαλών δρόμων θα συμβάλει στη μείωση της ταχύτητας και θα προωθήσει τη χρήση ποδηλάτων και πατινιών, πάντα με όρους ασφάλειας. Μιλάμε για ταχύτητες των έως 25 km/h σε τέτοιου είδους οχήματα, με κράνος και όλους τους κανόνες ασφαλείας.

    Επιπλέον, δίνουμε έμφαση στη διήθηση της κυκλοφορίας των μοτοσικλετιστών. Με τη νέα προσέγγιση, οι μοτοσικλετιστές θα μπορούν να κινούνται με ασφάλεια χωρίς να παρεμποδίζονται από τη συμφόρηση των αυτοκινήτων. Η μικροκινητικότητα, λοιπόν, είναι ένα κρίσιμο σημείο, και προωθούμε τη χρήση ποδηλάτων και ηλεκτρικών πατινιών, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τις κατάλληλες συνθήκες για την ασφαλή τους χρήση.

    4. Αντικοινωνική συμπεριφορά – υποτροπιάζουσα παραβατική συμπεριφορά.

    5. Απενοχοποίηση οχημάτων και υπευθυνότητα οδηγών

    6. Υψηλή τιμωρία: α) κόκκινο, β) κράνος, γ) αλκοόλ, δ) ζώνη,ε) το κινητό.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Συζήτηση στη Βουλή για τις πυρκαγιές ζητά η Ζωή Κωνσταντοπούλου
    Συζήτηση στη Βουλή για τις πυρκαγιές ζητά η Ζωή Κωνσταντοπούλου

    Τη σύγκληση της Ολομέλειας της Βουλής για τη διεξαγωγή προ ημερησίας διατάξεως συζήτησης για τις πυρκαγιές ζήτησε από τον πρόεδρο του σώματος Κωνταντίνο Τασούλα, η πρόεδρος της πλεύσης Ελευθερίας, Ζωή Κωνσταντοπούλου, δηλώνοντας ότι στηρίζει το ήδη κατατεθέν σήμερα αίτημα του προέδρου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Νίκου Ανδρουλάκη για το ίδιο θέμα.

    Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του κόμματος, η κυρία Κωνσταντοπούλου επικοινώνησε και με το Γραφείο της Προέδρου της Δημοκρατίας και ζήτησε «η σύγκληση του Συμβουλίου των Πολιτικών Αρχηγών, που έχει ήδη ζητηθεί από την ίδια τη Ζωή Κωνσταντοπούλου αλλά και από τον πρόεδρο της Ν.Αριστεράς κ. Χαρίτση, με θέμα το σκάνδαλο των υποκλοπών, να συμπεριλάβει ως κατεπείγον θέμα ημερήσιας διάταξης και το έγκλημα που συντελέσθηκε στην Αττική, με την πυρκαγιά που κατέκαψε όχι μόνο το δάσος αλλά και τον αστικό ιστό, με ανθρώπινο θύμα μια εργαζόμενη γυναίκα, με θύματα αμέτρητα ζώα και πουλιά, με τραυματίες, προκαλώντας ανυπολόγιστη περιβαλλοντική καταστροφή κι αφήνοντας τόσους ανθρώπους πληγέντες κι ανέστιους, έγκλημα που αποτελεί κομμάτι του διαρκούς εγκλήματος των πυρκαγιών σε βάρος της χώρας».

    Πηγή: Cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο