Κυριακή, 25 Φεβρουαρίου 2024 12:35

Μητσοτάκης: Δεν θα σταματήσουμε να συζητάμε με τους αγρότες

Γράφτηκε από

Μήνυμα ότι δεν θα σταματήσει να συζητά με τους αγρότες έστειλε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης μέσα από την εβδομαδιαία ανασκόπησή του. Παράλληλα, σε ό,τι αφορά στα απογευματινά χειρουργεία ανακοίνωσε, πως προκειμένου να μην επιβαρυνθούν οι πολίτες με το κόστος των επεμβάσεων «θα αξιοποιηθούν πόροι, ύψους 60 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Ειδικότερα, στην ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναφερόμενος στη λειτουργεία των απογευματινών χειρουργείων που ανακοίνωσε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, σημείωσε πως «η ηγεσία του υπουργείου διευκρίνισε ότι τα πρωινά χειρουργεία δεν θα επηρεαστούν καθόλου, θα λειτουργούν στο ακέραιο όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα, αλλά πλέον με περισσότερη διαφάνεια και κεντρικό αυστηρό έλεγχο χάρη στην ενιαία ψηφιακή λίστα χειρουργείων».

«Θα αξιοποιηθούν πόροι -60 εκ. ευρώ- από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας προκειμένου να μην επιβαρυνθούν οι πολίτες με το κόστος των επεμβάσεων. Δεν ανακαλύψαμε την Αμερική, τα απογευματινά χειρουργεία αποτελούν κοινή πρακτική σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη» συμπλήρωσε.

Το μήνυμα για τους αγρότες

Την ίδια ώρα, μιλώντας για το αγροτικό «μέτωπο» ξεκαθάρισε πως «ικανοποιήσαμε όσα περισσότερα από τα αιτήματα των αγροτών μπορούσαμε», τονίζοντας για ακόμη μία φορά πως η κυβέρνηση εξάντλησε τα δημοσιονομικά περιθώρια.

Σε κάθε περίπτωση, υπογράμμισε πως η κυβέρνηση δεν θα σταματήσει να συνομιλεί με τον κλάδο.

Εξήρε, παράλληλα, τους αγρότες «για τον συντεταγμένο και απολύτως ψύχραιμο τρόπο με τον οποίο διαδήλωσαν στην καρδιά της Αθήνας, αλλά και τους κατοίκους και επισκέπτες της πόλης που ακολούθησαν τις προτροπές της Τροχαίας».

Ολόκληρη η ανάρτηση του πρωθυπουργού

Πηγή: cnn.gr
Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 25 Φεβρουαρίου 2024 10:54

Σχετικά Άρθρα

  • ΣΥΡΙΖΑ: Εκτός του πνεύματος της ΕΕ ο Μητσοτάκης για τον κατώτατο μισθό – Καμία δέσμευση για επέκταση των ΣΣΕ
    ΣΥΡΙΖΑ: Εκτός του πνεύματος της ΕΕ ο Μητσοτάκης για τον κατώτατο μισθό – Καμία δέσμευση για επέκταση των ΣΣΕ

    Ο ΣΥΡΙΖΑ τονίζει πως ο κ. Μητσοτάκης και το υπουργείο Εργασίας δεν έχουν καταλάβει τίποτα από το πνεύμα της Ευρωπαϊκής Οδηγίας, την οποία ακόμη η χώρα μας δεν έχει ενσωματώσει, αν και ήταν υποχρεωτικό

    «Κατώτατο μισθό ‘αλά γαλλικά’ υποσχέθηκε σήμερα, κατά την συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, ο κ. Μητσοτάκης, αναλύοντας το νέο τρόπο με τον οποίο θα υπολογίζεται από δω και στο εξής, βάση του γαλλικού μοντέλου, όπως τόνισε», σημειώνει ο τομεάρχης Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Γαβρήλος.

    Και υπογραμμίζει πως «η Γαλλία, σύμφωνα με την Eurostat, είχε για το 2024, 1.709€ κατώτατο μισθό και με τις πραγματικές ώρες εργασίας, για όσους εργάζονται με πλήρη απασχόληση, να είναι χαμηλότερες από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο».

    «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη υπόσχεται ο ελληνικός κατώτατος να φτάσει τα 950€, το 2027, όταν μάλιστα οι Έλληνες δουλεύουν τις περισσότερες ώρες σε όλη την ΕΕ και ήδη η αγοραστική τους δύναμη είναι πιο χαμηλά και από τα επίπεδα της Βουλγαρίας», αναφέρει χαακτηριστικά ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ.

    Επικαλούμενος τις δηλώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκης, ο κ. Γαβρήλος αναφέρει πως «από ‘δω και στο εξής οι μισθοί δεν θα μπορούν να πέφτουν, μόνο να ανεβαίνουν, τόνισε ο πρωθυπουργός», για να τονίσει πως «τα τελευταία χρόνια της κρίσης, οι εργαζόμενοι στο δημόσιο έχουν απολέσει πάνω από το 25% της δύναμης του μισθού τους – η μεγαλύτερη απώλεια σε όλες τις χώρες της ΕΕ – και οι Έλληνες αμείβονται 15,7€ την ώρα, όταν μέσος όρος της Ευρωζώνης για το 2023 ήταν στα 35,6 ευρώ».

    «Πόσες ακόμη επικοινωνιακές φιέστες, όπως η σημερινή, μπορεί να αντέξει ο εργαζόμενος;»

    «Ο νέος τρόπος υπολογισμού του κατώτατου μισθού εμπλέκει τον θολό παράγοντα της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας, ενώ διατηρεί την κυβέρνηση σε ρόλο ρυθμιστή της όποιας αύξησης», επισημαίνει, ενώ σημειώνει πως «ο κ. Μητσοτάκης και το επιτελείο του Υπουργείου Εργασίας φαίνεται ότι δεν έχουν καταλάβει τίποτα από το πνεύμα της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2041/2022, την οποία ακόμη η χώρα μας δεν έχει ενσωματώσει, αν και ήταν υποχρεωτικό εδώ και δύο χρόνια».

    Ο κ. Γαβρήλος τονίζει πως «η ΕΕ ζητά ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις. Διαμόρφωση του επιπέδου των μισθών μέσα από συμφωνία των κοινωνικών εταίρων και απαιτεί να ανέβει το ποσοστό κάλυψης των εργαζομένων που εντάσσονται σε Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, στο 80%», σε αντιδιαστολή με την Ελλάδα «των πολιτικών του Κυριάκου Μητσοτάκη», όπου «περίπου το 25% των εργαζομένων καλύπτονται από Συλλογικές Συμβάσεις».

    Παράλληλα, σημειώνει πως «το 50% των νέων θέσεων εργασίας που δημιουργούνται είναι θέσεις επισφάλειας και κακοπληρωμένες: 1 στους 4 εργοδότες, σύμφωνα με τους ελέγχους της Επιθεώρησης Εργασίας, δεν ενσωμάτωσε τις αυξήσεις του κατώτατου μισθού και τις τριετίες».

    «Ο κόσμος της εργασίας έχει δει τα τελευταία χρόνια όχι μόνο να του αφαιρούνται βασικά δικαιώματα αλλά και το σύνολο της ζωής του να υποβαθμίζεται», αναφέρει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, καλώντας το Μαξίμου να αναρωτηθεί «πόσες ακόμη επικοινωνιακές φιέστες, όπως η σημερινή, μπορεί να αντέξει ο Έλληνας εργαζόμενος και πόσο ακόμη εμπαιγμό;».​

    Πηγή: In.gr
  • Μητσοτάκης στο υπουργικό: Θα τηρήσουμε τη δέσμευσή μας και ο κατώτατος μισθός θα φτάσει τα 950 ευρώ
    Μητσοτάκης στο υπουργικό: Θα τηρήσουμε τη δέσμευσή μας και ο κατώτατος μισθός θα φτάσει τα 950 ευρώ

    Την δέσμευση για αύξηση του κατώτατου μισθού το 2027 στα 950 ευρώ, επανέλαβε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της εισήγησής του στο Υπουργικό Συμβούλιο.

    «Όσο καλύτερα πηγαίνει η οικονομία, τόσο θα αυξάνεται ο κατώτατος μισθός και όσο ανεβαίνουν οι τιμές, τόσο θα αντισταθμίζουν αυτήν την αύξηση των τιμών αμοιβές. Ο κατώτατος μισθός είναι στα 830 και θα τηρήσουμε τη δέσμευσή μας να φτάσει στα 950€. Το νέο σύστημα έρχεται ένα ευνοήσει και τους δημοσίους υπαλλήλους με τον εισαγωγικό μισθό να συμβαδίζει με την βασική αμοιβή στη χώρα. Θα συμπαρασύρει τις τριετίες, αλλά και όλα τα επιδόματα που συνδέονται με τον κατώτατο μισθό. Είναι μία σημαντική μεταρρύθμιση που αφορά στο σύνολο των εργαζομένων, οι αποδοχές δεν θα μπορούν να μειώνονται παρά μόνο να αυξάνονται», υπογράμμισε ο πρωθυπουργός και συνέκρινε τη χώρα μας με το Ηνωμένο Βασίλειο.

    «Στο Ηνωμένο Βασίλειο, μόλις χθες αναγγέλθηκε ο νέος προϋπολογισμός με πρόσθετα φορολογικά βάρη 40 δισ. λιρών. Στην Ελλάδα είναι αντίστροφη η πορεία: δημοσιονομικά ισορροπημένες πολιτικές και φορολογική δικαιοσύνη που από ευχή γίνεται πραγματικότητα. Όλα τα επόμενα πρόσθετα έσοδα από τη φοροδιαφυγή ανοίγουν τον δρόμο για μείωση φόρων. Η μικρότερη αυθαιρεσία των λίγων σημαίνει μεγαλύτερη ανακούφιση των πολλών», υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης

    Σε ό,τι αφορά τα εθνικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπενθύμισε ότι θα έχει συνάντηση με τον πρόεδρο της Κύπρου στο φόντο των σημαντικών συνομιλιών που είχε στον Λευκό Οίκο. «Είναι μια σημαντική αναβάθμιση των σχέσεων της Μεγαλονήσου με τις ΗΠΑ. Ταυτόχρονα είναι μια εξέλιξη στην οποία οδηγεί μια ενεργητική διπλωματία που είναι βασισμένη σε μια συνεργασία Ελλάδας-Κύπρου. Η επίλυση του Κυπριακού είναι μέρος της λύσης μιας εξίσωσης σε μια ευαίσθητη περιοχή του πλανήτη», προσέθεσε.

    Η εισαγωγική τοποθέτηση του Πρωθυπουργού στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου

    «Καλή σας ημέρα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Θα ξεκινήσω με τη συμπαράστασή μου στη δοκιμαζόμενη Ισπανία, που ήδη θρηνεί σχεδόν 100 θύματα και ζημιές πολλών δισεκατομμυρίων από τις πρόσφατες καταστροφικές πλημμύρες.

    Γεγονός που έρχεται να μας υπενθυμίσει για ακόμα μία φορά ότι κανείς δεν είναι άτρωτος απέναντι στην κλιματική κρίση αλλά προφανώς και να αναδείξει τον ρόλο της πολιτικής προστασίας, της σωστής λειτουργίας του «112» και των προληπτικών εκκενώσεων και βεβαίως της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης όσο και των κοινών δράσεων στη Μεσόγειο, η οποία αποτελεί, εξάλλου, όπως μας λένε οι επιστήμονες, επίκεντρο της κλιματικής κρίσης.

    Είναι ένα πεδίο στο οποίο, όπως ξέρετε, η Ελλάδα πρωτοστατεί, το οποίο θα αποτελέσει και αντικείμενο -πιστεύω- πολύ εκτεταμένων συζητήσεων σε επίπεδο Ευρωπαϊκού Συμβουλίου.

    Στη συνεδρίασή μας, τώρα, πρωταγωνιστής είναι η νέα αύξηση του βασικού μισθού, στην προοπτική να φτάσει στα 950 ευρώ, όπως έχουμε δεσμευτεί, το 2027. Αλλά σήμερα θα συζητήσουμε το νέο, μόνιμο σύστημα προσδιορισμού του μετά το 2027.

    Θα έλεγα ότι είναι μια κομβική πρωτοβουλία, καθώς στο εξής θα απαγορεύεται δια νόμου η μείωση του κατώτατου μισθού, ενώ το ύψος της αύξησής του θα καθορίζεται από δύο κριτήρια: από τη μία πλευρά, τον ρυθμό ανάπτυξης και βελτίωσης της παραγωγικότητας της οικονομίας και από την άλλη τον πληθωρισμό, αλλά τον πληθωρισμό ο οποίος πλήττει ειδικά τα χαμηλότερα εισοδήματα.

    Αυτό σημαίνει ότι όσο καλύτερα πηγαίνει η οικονομία, όσο βελτιώνεται η παραγωγικότητα τόσο θα αυξάνεται ο πρώτος μισθός, αλλά και όσο ανεβαίνουν οι τιμές τόσο θα αντισταθμίζουν οι αμοιβές αυτή την αύξηση των τιμών. Εξάλλου, αυτή είναι η πορεία την οποία ακολουθούμε και όλα τα τελευταία χρόνια.

    Να θυμίσω για ακόμα μία φορά ότι ο κατώτατος μισθός ήταν στα 650 ευρώ το 2019, είναι ήδη στα 830 ευρώ, θα τηρήσουμε τη δέσμευσή μας να φτάσει στα 950 ευρώ ως το 2027. Είναι μία αύξηση σχεδόν 50%.

    Ενώ και οι μέσες απολαβές, από 1.036 ευρώ ο στόχος μας είναι -και πιστεύω ότι θα τον πετύχουμε, ενδεχομένως να τον ξεπεράσουμε κιόλας- να φτάσουν τα 1.500 ευρώ το 2027, βελτιωμένες δηλαδή κατά 45%.

    Και βέβαια, να συμπληρώσω ότι το νέο σύστημα έρχεται να ευνοήσει και τους δημόσιους υπαλλήλους, με τον εισαγωγικό τους μισθό να συμβαδίζει πια με τη βασική αμοιβή στη χώρα.

    Θα συμπαρασύρει προφανώς προς τα πάνω και τις τριετίες, αλλά και όλα τα επιδόματα τα οποία συνδέονται με τον κατώτατο μισθό.

    Με άλλα λόγια, είναι μια σημαντική μεταρρύθμιση η οποία αφορά το σύνολο των εργαζόμενων, με επίκεντρο, όπως είπα, την καθοριστική ρήτρα ότι οι αποδοχές πια δεν θα μπορούν να μειώνονται παρά μόνο να αυξάνονται. Είναι μια διασφάλιση η οποία καθιερώνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, θωρακίζοντας το εισόδημα απέναντι σε κάθε απειλή περιορισμού του. Και καθίσταται, πιστεύω, δυνατή χάριν ακριβώς των αποτελεσμάτων της συνολικής οικονομικής μας πολιτικής.

    Είναι μία συνετή πολιτική η οποία, αφότου έκλεισε το τόξο της κρίσης, δημιουργεί τώρα μια σιγουριά, μια ασφάλεια για την επόμενη μέρα, φροντίζοντας όμως παράλληλα και τον έτερο αναγκαίο χώρο της παραγωγής, την επιχειρηματικότητα, την οποία ελαφρύνει από βάρη.

    Σημαίνει ότι πέραν της μείωσης 50 και φόρων που έχουν καταργηθεί, μειωθεί, ως το 2025 οι ασφαλιστικές εργοδοτικές εισφορές θα έχουν αποκλιμακωθεί κατά 5,4 ποσοστιαίες μονάδες. Θα φτάσουμε το 6% ως το 2027, θα έχουμε πλησιάσει ουσιαστικά τον ευρωπαϊκό μέσο όρο».

    «Η μάχη κατά της φοροδιαφυγής»

    Στη συνέχεια ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε: «Και όλα αυτά, αυτή η συνετή πολιτική της μείωσης των φόρων σε συνδυασμό με την επίτευξη πρωτογενών πλεονασμάτων, επιτυγχάνεται σε μία εποχή όπου σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες τα ελλείμματα αυξάνονται. Βλέπετε τι γίνεται στη Γαλλία, η οποία επιχειρεί να περάσει μέσα από ένα διασπασμένο κοινοβούλιο έναν νέο προϋπολογισμό, με σημαντικές αυξήσεις φόρων αλλά και περιορισμούς δαπανών. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, μόλις χθες αναγγέλθηκε ο καινούργιος προϋπολογισμός, με πρόσθετα φορολογικά βάρη ύψους 40 δισεκατομμυρίων λιρών.

    Στην πατρίδα μας η πορεία είναι η αντίστροφη, δικαιώνοντας έτσι τους δύο πυλώνες της προόδου της: δημοσιονομικά ισορροπημένες επιλογές, αλλά και φορολογική δικαιοσύνη.

    Η μάχη κατά της φοροδιαφυγής ήταν πάντα ένα σύνθημα, ένα πολυφορεμένο σλόγκαν στα χείλη όλων των πολιτικών. Νομίζω από ευχή, πια, γίνεται πραγματικότητα, με τα πρώτα έσοδα να ενισχύουν, προφανώς, τους πιο αδύναμους, αλλά όλα τα επόμενα πρόσθετα έσοδα από τον περιορισμό της φοροδιαφυγής, να ανοίγουν τελικά τον δρόμο για νέες μειώσεις φόρων. Έχουμε, ήδη, προσδιορίσει το τι θα κάνουμε στον προϋπολογισμό του 2025, ώστε η μικρότερη αυθαιρεσία των λίγων να σημαίνει τελικά τη μεγαλύτερη ανακούφιση των πολλών.

    Ο Υπουργός Οικονομικών θα παρουσιάσει επίσης τις αλλαγές στον τρόπο και στον χρόνο υποβολής των φορολογικών δηλώσεων. Αυτές θα γίνονται πλέον σταθερά, και χωρίς να υπάρχει καμία απόκλιση, μεταξύ Μαρτίου και Ιουλίου. Θα βάλουμε, επιτέλους, ένα οριστικό τέλος στο σήριαλ των παρατάσεων, αυξάνοντας όμως και τις εκπτώσεις γι’ αυτούς οι οποίοι τηρούν τις προθεσμίες, αλλά και το Δημόσιο να είναι συνεπές με την πρόβλεψη προστίμων σε όσους κρατικούς λειτουργούς δεν αποστέλλουν εγκαίρως στην ΑΑΔΕ όλα τα απαραίτητα στοιχεία.

    Aνακοίνωσε την ίδρυση ΑΕΙ Παραστατικώ Τεχνών

    Παράλληλα ο πρωθυπουργός η αποκάλυψε την ίδρυση Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών. Όπως επεσήμανε σχετικά: «Από τα θέματα που θα μας απασχολήσουν σήμερα, επιτρέψτε μου να ξεχωρίσω ένα, το οποίο προ κάποιων μηνών, όπως θυμάστε, είχε μετατραπεί σε μία αιτία μεγάλης αναταραχής, αλλά και σε μία παγίδα μιας άθλιας κομματικής εκμετάλλευσης. Μιλώ για την εκπαίδευση και τα επαγγελματικά δικαιώματα των καλλιτεχνών, ένα πεδίο το οποίο όλοι θα θυμούνται, κυρίως αυτοί οι οποίοι εμπλέκονται περισσότερο, ότι ήταν αρρύθμιστο εδώ και δεκαετίες, και τα κενά του οποίου επέτρεπαν σε κάποιους να κατασκευάζουν μύθους, κρύβοντας τις δίκες τους ευθύνες και κατηγορώντας «τυφλά» την κυβέρνηση». Λοιπόν, σήμερα είναι αυτή η κυβέρνηση που, όπως είχαμε δεσμευτεί, κ. Υπουργέ Παιδείας, κα Υπουργέ Πολιτισμού, έρχεται να απαντήσει και στους στημένους ακτιβισμούς και σε κάποιες «παράφωνες» συναυλίες, με μία γενναία μεταρρύθμιση στον χώρο του σύγχρονου πολιτισμού: για πρώτη φορά στην ιστορία της, η πατρίδα μας θα αποκτήσει Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών. Σε αυτήν θα ενταχθούν οι σχολές του Εθνικού Θεάτρου, της Λυρικής Σκηνής, του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, του Ωδείου Θεσσαλονίκης και μαζί η Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης.

    Ταυτόχρονα, όλες οι -πολλές- ιδιωτικές σχολές θεάτρου, μουσικής και χορού που λειτουργούν σήμερα ως επιχειρήσεις τίθενται υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας. Θα μιλήσουν αναλυτικά για το νομοσχέδιο οι δύο συναρμόδιοι Υπουργοί.

    Ξεδιαλύνουμε όλα τα θολά σημεία ενός αρρύθμιστου τοπίου. Καθορίζουμε επαγγελματικές διαδρομές, σαφή προσόντα, επαγγελματικά δικαιώματα και έτσι πιστεύω ότι αναβαθμίζουμε συνολικά το επίπεδο των καλλιτεχνικών σπουδών, δίνοντας και έναν ξεκάθαρο δρόμο για τη σύνδεσή τους με τις υφιστάμενες πανεπιστημιακές σπουδές.

    Σε πείσμα, λοιπόν, της πολιτικής μιζέριας, η χώρα αλλάζει σε όλους τους τομείς με μικρά και μεγάλα βήματα, όλα, πάντως, με τη σφραγίδα της πολιτικής σταθερότητας. Ένα μέγεθος το οποίο, όπως βλέπετε, αποτελεί ζητούμενο για πολλά κράτη και στη χώρα μας δεν πρέπει να θεωρείται ποτέ ένα αυτονόητο δεδομένο.

    Θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον η στάση της αντιπολίτευσης στη Βουλή σε όλα αυτά τα νομοσχέδια τα οποία θα συζητήσουμε σήμερα. Εκεί νομίζω ότι θα φανούν πολλά».

    Η επίλυση του Κυπριακού

    Τέλος, αναφερόμενος στη συνάντησή του με τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκο Χριστοδουλίδη τόνισε: «Να κλείσω, τέλος, με ένα ζήτημα εξωτερικής πολιτικής -δεν συνηθίζουμε να τα συζητάμε όσο θα έπρεπε στο Υπουργικό Συμβούλιο ίσως. Αμέσως μετά θα έχω μία συνάντηση με τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, τον φίλο Νίκο Χριστοδουλίδη, στο φως των χθεσινών σημαντικών συνομιλιών που είχε στον Λευκό Οίκο, στην πρώτη επίσκεψη ηγέτη της Κύπρου εδώ και 28 χρόνια.

    Είναι μία σημαντική απόδειξη της αναβάθμισης των σχέσεων της Μεγαλονήσου με τις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και της σημασίας της ως ενός πόλου σταθερότητας σε ένα ασταθές περιβάλλον συγκρούσεων, που δυστυχώς συνεχίζονται στη Μέση Ανατολή.

    Ταυτόχρονα, όμως, νομίζω ότι είναι μία εξέλιξη η οποία καταδεικνύει και τα οφέλη στα οποία οδηγεί μια ενεργητική διπλωματία, η οποία είναι στηριγμένη στον διαρκή συντονισμό Αθήνας και Λευκωσίας.

    Αυτή την ώρα, δεν θέλω να φανώ ούτε αισιόδοξος ούτε απαισιόδοξος, μένω ωστόσο σε μία διαπίστωση: ότι από ένα σημείο διεθνούς ακινησίας, η Κύπρος και η επίλυση του Κυπριακού ζητήματος αντιμετωπίζεται τώρα ως μέρος λύσης στην εξίσωση της πιο ευαίσθητης περιοχής στον παγκόσμιο χάρτη κι ότι αυτή η αλλαγή οπτικής μπορεί να μετουσιωθεί, ελπίζω, και σε μία αλλαγή σελίδας.

    Σταματώ, λοιπόν, εδώ την εισαγωγή μου και νομίζω ότι μπορούμε να περάσουμε στην ημερήσια διάταξη, ξεκινώντας με την νομοθετική πρωτοβουλία για τον κατώτατο μισθό».

    Πηγή: Ethnos.gr
  • ΣΥΡΙΖΑ: Φθηνή προπαγάνδα οι ισχυρισμοί Μητσοτάκη περί «μείωσης φόρων»
    ΣΥΡΙΖΑ: Φθηνή προπαγάνδα οι ισχυρισμοί Μητσοτάκη περί «μείωσης φόρων»

    «Οι ισχυρισμοί του Κυρ. Μητσοτάκη περί "μείωσης φόρων" αποτελούν φθηνή προπαγάνδα που δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα. Η κυβέρνησή του έχει επιφέρει ένα δυσβάσταχτο κόστος στην τσέπη των φορολογούμενων, όπως μαρτυρούν τα υπερ-έσοδα από την φορολογία, τα οποία σπάνε διαρκώς ρεκόρ», υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

    «Είναι, λοιπόν, προφανές πως τα φορολογικά έσοδα αυξάνονται διαρκώς όχι λόγω της καταπολέμησης της φοροδιαφυγής, αλλά λόγω της ραγδαίας αύξησης του πληθωρισμού, η οποία διογκώνει το ύψος της έμμεσης φορολογίας. Οι μόνοι φόροι που έχει μειώσει αφορούν τους λίγους και ισχυρούς, ενώ οι μισθωτοί και οι μικρομεσαίοι πλήττονται βάναυσα», αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και καταλήγει:

    «Το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για τη φορολογία έχει στο επίκεντρο την ελάφρυνση της έμμεσης φορολογίας και τη δίκαιη κατανομή των φορολογικών βαρών. Πρόκειται για μια πολιτική πρόταση που βρίσκεται στον αντίποδα του σχεδίου του κ. Μητσοτάκη, με το οποίο οι μόνοι που ικανοποιούνται είναι οι ισχυροί».

    Πηγή: Cnn.gr
  • Ευθεία βολή της Κωνσταντοπούλου από τη Βουλή προς Μητσοτάκη
    Ευθεία βολή της Κωνσταντοπούλου από τη Βουλή προς Μητσοτάκη
    Ευθεία βολή από την Πρόεδρο της Πλεύσης Ελευθερίας προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη έγινε κατά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, με θέμα το λαθρεμπόριο καυσίμων στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και την ασφάλεια του επιβατικού κοινού.
    Η Ζωή Κωνσταντοπούλου κατηγόρησε τον Πρωθυπουργό για συγκάλυψη του εγκλήματος των Τεμπών, ότι γνώριζε για το περιεχόμενο των βαγονιών της εμπορικής αμαξοστοιχίας και ότι έσπευσε να καλύψει τα ίχνη, να εμπλέξει το στρατό και να επιστρατεύσει ιδιώτες για να μπαζώσουν το χώρο.
    Κατά τη διάρκεια της αντιπαράθεσης με τον κύριο Ταχιάο, ο οποίος είχε έρθει για να απαντήσει στην ερώτηση της Ζωής Κωνσταντοπούλου για το λαθρεμπόριο καυσίμων, υπήρξε μεγάλη ένταση και προσβλητικές από τον Υφυπουργό αναφορές για μύθους και συνωμοσιολογία.
    Προσωπικά στον κύριο Ταχιάο, η Ζωή Κωνσταντοπούλου απάντησε ότι θέλει πολύ θράσος, ενώ έχουν δολοφονηθεί 57 άνθρωποι, να μιλάει για μύθους και συνομωσίες την ώρα που προκύπτει ξεκάθαρα ότι η Κυβέρνηση γνώριζε για το λαθρεμπόριο από το 2008 και δεν έκανε τίποτα.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Αγρότες: Πώς θα κερδηθεί το στοίχημα της κερδοφορίας – Κίνδυνοι και ευκαιρίες
    Αγρότες: Πώς θα κερδηθεί το στοίχημα της κερδοφορίας – Κίνδυνοι και ευκαιρίες

    Στο σημερινό ασταθές οικονομικό τοπίο, οι αγρότες επαναξιολογούν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες

    Τα ακραία καιρικά φαινόμενα, οι αυξημένες τιμές των εισροών και οι ασταθείς τιμές των αγροτικών προϊόντων, αποτελούν τις τρεις βασικές προκλήσεις, όχι μόνο για τους Έλληνες αγρότες και κτηνοτρόφους, αλλά για τους παραγωγούς σε όλη τη γη.

    Σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα που διενήργησε η McKinsey & Company, στο σημερινό ασταθές οικονομικό τοπίο, οι αγρότες επαναξιολογούν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες και θέτουν προτεραιότητες προκειμένου να βελτιώσουν την παραγωγικότητα και να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους. Έτσι, πολλοί στρέφονται στην υιοθέτηση νέων προϊόντων, βιώσιμων πρακτικών και νέων τεχνολογιών.

    Για να κερδηθεί το «στοίχημα» των βιώσιμων και κερδοφόρων εκμεταλλεύσεων, οι φορείς που παρέχουν τεχνολογία και υπηρεσίες σε αγρότες, έχουν την ευκαιρία να επεκτείνουν τη δράση τους και σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς να προτείνουν λύσεις προσαρμοσμένες ανάλογα με τις ανάγκες των αγροτών, λαμβάνοντας υπόψη και τα διαφορετικά μοναδικά χαρακτηριστικά των χωρών και της υπαίθρου.

    Οι αγρότες σε παγκόσμιο επίπεδο προσβλέπουν σε βιώσιμες πρακτικές, καινοτόμες τεχνολογικές εφαρμογές και νέα προϊόντα

    Τα περιθώρια κέρδους για τους αγρότες

    Η Παγκόσμια Έρευνα Αγροτών του 2024 της McKinsey, πραγματοποιήθηκε το διάστημα από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2024 με τη συμμετοχή 4.400 αγροτών, από την Ευρώπη (Γαλλία, Γερμανία και Ολλανδία), την Ινδία, τη Λατινική Αμερική (Αργεντινή, Βραζιλία και Μεξικό) και τη Βόρεια Αμερική (Καναδάς και Ηνωμένες Πολιτείες).

    Οι συμμετέχοντες είναι ιδιοκτήτες αγροκτημάτων μεγέθους από 120 στρέμματα ή λιγότερο (το 100% των 1.031 ερωτηθέντων της Ινδίας) έως περισσότερα από 6.000 στρέμματα (το 15% των ερωτηθέντων από τον Καναδά και τις Ηνωμένες Πολιτείες). Όσον αφορά την παραγωγή, κυριάρχησαν οι καλλιέργειες όπως το καλαμπόκι και το σιτάρι, που κυμαίνονταν από το 46% του δείγματος στην Ινδία έως το 80% στη Λατινική Αμερική, ακολουθούμενες από ειδικές καλλιέργειες όπως τα φρούτα και τα λαχανικά.

    Η νέα αυτή παγκόσμια έρευνα περιγράφει μια «προσεκτικά αισιόδοξη» προοπτική, η οποία επικεντρώνεται στο γεγονός να καταφέρει ο πρωτογενής τομέας να αυξήσει τα κέρδη του τα επόμενα χρόνια.

    Από την πλευρά τους, οι αγρότες σε παγκόσμιο επίπεδο προσβλέπουν σε βιώσιμες πρακτικές, καινοτόμες τεχνολογικές εφαρμογές και νέα προϊόντα, τα οποία αυξάνουν τις αποδόσεις στις καλλιέργειές τους, προκειμένου να καταφέρουν να ενισχύσουν τα κέρδη τους και μάλιστα σε συνθήκες πίεσης που ασκούν τα «πράσινα» και περιβαλλοντικά μέτρα.

    Ωστόσο, οι προσδοκίες για αύξηση των περιθωρίων κέρδους διαφέρουν ανάλογα με την περιοχή. Για παράδειγμα οι αγρότες της Βόρειας Αμερικής αναμένουν συνολικά τα κέρδη φέτος να είναι χαμηλότερα κατά 64% και της Ευρώπης κατά 55%.

    Στον αντίποδα, οι αγρότες στη Λατινική Αμερική και την Ινδία αναμένουν υψηλότερα κέρδη τα επόμενα δύο χρόνια, 58% και 76% αντίστοιχα, από 42% και 37% το 2022.

    Οι αγρότες που θέλουν να ενισχύσουν τα κέρδη τους τα επόμενα χρόνια, πρέπει να επενδύσουν είτε μέσω βιώσιμων γεωργικών μεθόδων είτε υιοθετώντας νέες τεχνολογίες

    Με το βλέμμα στραμμένο στη βιωσιμότητα οι αγρότες

    Η αειφορία είναι ένας τομέας όπου οι αγρότες επενδύουν προκειμένου να βελτιώσουν την παραγωγικότητα και να αυξήσουν τα έσοδά τους.

    Σύμφωνα με την έρευνα, στην Ινδία, τη Βόρεια Αμερική και τη Λατινική Αμερική, οι αγρότες εφαρμόζουν βιώσιμες πρακτικές για την αύξηση της απόδοσης, ενώ οι Ευρωπαίοι αγρότες ενδιαφέρονται για πρόσθετες ροές εσόδων.

    Ταυτόχρονα, η έρευνα αποκαλύπτει ότι οι αγρότες που θέλουν να ενισχύσουν τα κέρδη τους τα επόμενα χρόνια, πρέπει να επενδύσουν είτε μέσω βιώσιμων γεωργικών μεθόδων είτε υιοθετώντας νέες τεχνολογίες.

    Όσον αφορά τις πρακτικές βιωσιμότητας που εφαρμόζουν οι αγρότες, οι κορυφαίες πρακτικές είναι οι αμειψισπορές (68%), η μειωμένη ή καθόλου άροση (56%) και ο ψεκασμός ή η λίπανση με μεταβλητό ρυθμό (40%). Γενικά, η Ινδία και το Μεξικό υστερούν στην υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών σε σύγκριση με την Αργεντινή, τη Βραζιλία, την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.

    Σημαντική αύξηση παγκοσμίως καταγράφεται στην υιοθέτηση βιοελέγχων και βιοθρεπτικών συστατικών ως πρακτικών για την υγεία του εδάφους και την βελτίωση της απόδοσης. Περίπου το 31% των αγροτών χρησιμοποιεί βιοθρεπτικά συστατικά, ενώ το 20% χρησιμοποιεί βιοελέγχους.

    Οι τιμές των εισροών παραμένουν η κύρια ανησυχία των αγροτών

    Υιοθέτηση τεχνολογίας

    Μέσω της ενσωμάτωσης νέων τεχνολογιών, πολλοί αγρότες φιλοδοξούν να ενισχύσουν τα μελλοντικά τους κέρδη.

    Ωστόσο, η υιοθέτηση της τεχνολογίας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το μέγεθος του αγροκτήματος – τα μεγάλα αγροκτήματα (πάνω από 2.500 στρέμματα) έχουν 45% περισσότερες πιθανότητες να υιοθετήσουν νέες τεχνολογίες σε σύγκριση με τα μικρά αγροκτήματα (λιγότερα από 100 στρέμματα).

    Η υιοθέτηση όμως της τεχνολογίας γίνεται με αργό ρυθμό, καθώς σύμφωνα με την έρευνα αυξήθηκε κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες από το 2022 ο αριθμός των αγροτών που χρησιμοποιούν ή επιθυμούν τουλάχιστον μία νέα ψηφιακή τεχνολογία.

    Οι αγρότες της Βόρειας Αμερικής πρωτοστατούν στην υιοθέτηση της τεχνολογίας, ενώ η Λατινική Αμερική γνώρισε την ταχύτερη ανάπτυξη (αύξηση δέκα ποσοστιαίων μονάδων από το 2022 έως το 2024).

    Οι τρεις κίνδυνοι

    Οι τιμές των εισροών παραμένουν η κύρια ανησυχία, με το 48% των αγροτών να επισημαίνει τις αυξήσεις των τιμών ως τον κύριο κίνδυνο για τα κέρδη, σε σύγκριση με το 63% το 2022. Παρά τη γενική μείωση του κόστους για τα λιπάσματα και τα ενεργά συστατικά για την προστασία των καλλιεργειών το περασμένο έτος, οι αγρότες αναφέρουν μια μέση αντιληπτή αύξηση στο συνολικό κόστος κατά 13% τους τελευταίους 12 μήνες.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα τα λιπάσματα έχουν τον υψηλότερο πληθωρισμό τους τελευταίους 12 μήνες: το 24% των καλλιεργητών ανέφεραν ότι οι τιμές έχουν αυξηθεί περισσότερο από 20% το περασμένο έτος. Ακολουθούν οι αυξήσεις στο κόστος εργασίας (14%) και στην προστασία των καλλιεργειών (13%).

    Επιπλέον, τα ακραία καιρικά φαινόμενα παραμένουν ένας από τους κύριους «πονοκεφάλους» των αγροτών, με τους ευρωπαίους και τους αγρότες της Λατινικής Αμερικής να σημειώνουν ιδιαίτερα τις επιπτώσεις που έχουν στα κέρδη τους.

    Οι καλλιεργητές που πιστεύουν ότι τα ακραία καιρικά φαινόμενα είναι ένας από τους κορυφαίους κινδύνους δήλωσαν ότι ξοδεύουν περίπου 30% περισσότερα από τους ομολόγους τους. Σε αυτό περιλαμβάνονται πρόσθετες δαπάνες όπως η ασφάλιση των καλλιεργειών.

    Οι ασταθείς τιμές των εμπορευμάτων είναι ο τρίτος σημαντικός κίνδυνος για τα κέρδη που ανέφεραν οι αγρότες. Το 30% των αγροτών, κυρίως στη Βόρεια Αμερική, το θεώρησαν ως έναν από τους κορυφαίους κινδύνους.

    Και οι τρεις ευκαιρίες για τους αγρότες

    Παρά τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν παγκοσμίως, οι αγρότες βλέπουν επίσης την ευκαιρία να αποκομίσουν κέρδη τα επόμενα χρόνια. Οι οικονομικές προοπτικές ποικίλλουν ανά περιοχή, με τους ευρωπαίους και βορειοαμερικανούς αγρότες πιο απαισιόδοξους να αυξήσουν το εισόδημά τους στο μέλλον.

    Όταν ερωτήθηκαν, οι αγρότες είπαν ότι οι τρεις πρώτες ευκαιρίες για να αυξήσουν τα κέρδη τους τα επόμενα δύο χρόνια ήταν οι βελτιωμένες αποδόσεις, οι υψηλότερες τιμές των αγροτικών προϊόντων και οι χαμηλότερες τιμές για τις εισροές.

    Για να αξιοποιήσουν αυτές τις ευκαιρίες, οι αγρότες προβλέπουν τη λήψη τριών βασικών ενεργειών: τη δοκιμή νέων προϊόντων αύξησης της απόδοσης, τη δοκιμή νέων προϊόντων προστασίας των καλλιεργειών και την αγορά καινοτόμου εξοπλισμού, προϊόντων ή τεχνολογίας.

    Οι περισσότεροι αγρότες σε όλο τον κόσμο είπαν ότι η δοκιμή νέων προϊόντων για την αύξηση των αποδόσεων αποτελεί πρώτο στη λίστα των προτεραιοτήτων τους για αύξηση των κερδών. Όμως, το ποσοστό των αγροτών που σχεδίαζαν να προχωρήσουν σε αυτή τη δράση διέφερε σε όλο τον κόσμο. Για παράδειγμα, οι αγρότες στη Βόρεια Αμερική είχαν σχεδόν διπλάσιες πιθανότητες από τους αγρότες στην Ευρώπη να δοκιμάσουν νέα προϊόντα αύξησης της απόδοσης.

    Πηγή: ΟΤ - Ιn.gr

  • Παππάς: Ο Μητσοτάκης σπέρνει φιέστες και θερίζει ταλαιπωρία
    Παππάς: Ο Μητσοτάκης σπέρνει φιέστες και θερίζει ταλαιπωρία

    «Η κατάργηση των ΔΟΥ και η μεταφορά των αρμοδιοτήτων τους στην ΑΑΔΕ έγινε χωρίς προσωπικό, χωρίς δυνατότητα επικοινωνίας με τις υπηρεσίες, κ.ά.», σχολιάζει ο Νίκος Παππάς.

    «Ο κ. Μητσοτάκης σπέρνει φιέστες και θερίζει ταλαιπωρία», τονίζει ο Νίκος Παππάς σε δήλωσή του με αφορμή τα εγκαίνια του νέου κτηρίου της ΑΑΔΕ, στον Ταύρο και προσθέτει πως «οι πολίτες πρέπει να αντιμετωπίσουν, εκτός από τη δυσβάσταχτη αύξηση των καταβολών φόρων, και τη νέα γραφειοκρατία».

    «Την ώρα που ο κ. Μητσοτάκης στήνει μια ακόμα φιέστα εγκαινίων, 150.000 ψηφιακά αιτήματα φορολογουμένων έχουν συσσωρευτεί στις νέες κεντρικοποιημένες υπηρεσίες της ΑΑΔΕ και μένουν αναπάντητα για μήνες», αναφέρει, σε δήλωσή του, ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ.

    Όπως σημειώνει, «η ταλαιπωρία, που προέκυψε από την κατάργηση των ΔΟΥ και τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων τους στα "κεντρικά" της ΑΑΔΕ, χωρίς προσωπικό, χωρίς δυνατότητα επικοινωνίας με τις υπηρεσίες, κ.ά., δημιουργεί προβλήματα στην αγορά, στην κοινωνία αλλά και στους επαγγελματίες (λογιστές, φοροτεχνικούς)».

    Πηγή: iEidiseis.gr

  • Στο ΦΕΚ ο νέος Κώδικας ΦΠΑ – Τι αναφέρει για ειδικό και κανονικό καθεστώς αγροτών
    Στο ΦΕΚ ο νέος Κώδικας ΦΠΑ – Τι αναφέρει για ειδικό και κανονικό καθεστώς αγροτών

    Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ ο νέος νόμος 5144/2024 με τίτλο: «Κώδικας Φόρου Προστιθέμενης Αξίας», όπου επί των άρθρων 48 και 49 έχει συγκεκριμένες προβλέψεις για τους αγρότες.

    Άρθρο 48

    Ειδικό καθεστώς αγροτών

    1. Οι αγρότες, οι οποίοι κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος πραγματοποίησαν προς οποιοδήποτε πρόσωπο παραδόσεις αγροτικών προϊόντων καθώς και παροχές αγροτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθρο 49, των οποίων η αξία αθροιστικά ήταν κατώτερη των δεκαπέντε χιλιάδων (15.000) ευρώ και έλαβαν επιδοτήσεις των οποία η αξία ήταν κατώτερη των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ, δύνανται, αντί της εφαρμογής του κανονικού καθεστώτος, να εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου με την επιφύλαξη της παρ. 2.

    Για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου ως αξία για τις παραδόσεις αγροτικών προϊόντων και τις παροχές αγροτικών υπηρεσιών λαμβάνεται αυτή που προκύπτει από τα οικεία νόμιμα λογιστικά στοιχεία (παραστατικά), εφόσον η παραγωγή προϊόντων και η παροχή υπηρεσιών προέρχονται από εκμετάλλευση περιουσιακών στοιχείων που είτε ανήκουν στον αγρότη κατά κυριότητα είτε ο αγρότης έχει το δικαίωμα εκμετάλλευσης με οποιαδήποτε έννομη σχέση. Σε περίπτωση παράδοσης αγροτικών προϊόντων από τρίτους υποκείμενους στον φόρο, για λογαριασμό των παραγωγών αγροτών, η παραπάνω αξία λαμβάνεται χωρίς φόρο και προμήθεια. Για τον προσδιορισμό της αξίας λαμβάνεται υπόψη και αυτή που αναγράφεται στο ειδικό στοιχείο της παρ. 5.

    2. Δεν εντάσσονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, αλλά στο κανονικό καθεστώς, οι αγρότες που:

    α) ασκούν τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις και παρέχουν τις αγροτικές υπηρεσίες του άρθρου 49, με τη μορφή εταιρείας οποιουδήποτε τύπου ή αγροτικών συνεταιρισμών,
    β) πωλούν αγροτικά προϊόντα παραγωγής τους ύστερα από επεξεργασία που μπορεί να προσδώσει σε αυτά χαρακτήρα βιομηχανικών ή βιοτεχνικών προϊόντων,
    γ) ασκούν παράλληλα και άλλη οικονομική δραστηριότητα, για την οποία έχουν υποχρέωση να τηρούν λογιστικά αρχεία (βιβλία),
    δ) παραδίδουν προϊόντα παραγωγής τους από λαϊκές αγορές ή από δικό τους κατάστημα ή πραγματοποιούν εξαγωγές ή παραδόσεις των προϊόντων τους προς άλλο κράτος μέλος, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 29 και 33 αντίστοιχα.

    3. Οι αγρότες που εντάσσονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου δεν επιβαρύνουν με ΦΠΑ τις παραδόσεις των αγαθών και τις παροχές των υπηρεσιών της παρ. 1 και δικαιούνται επιστροφής του ΦΠΑ που επιβάρυνε τις αγορές αγαθών ή λήψεις υπηρεσιών, τις οποίες πραγματοποίησαν για την άσκηση της αγροτικής τους εκμετάλλευσης ή την παροχή αγροτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τις παρ. 4 και 5.

    4. Το ποσό της επιστροφής προκύπτει με την εφαρμογή κατ’ αποκοπή συντελεστή έξι τοις εκατό (6%) στην αξία των παραδιδόμενων αγαθών και των παρεχόμενων υπηρεσιών της παρ. 1 προς άλλους υποκείμενους στον φόρο. Για την επιστροφή υποβάλλεται δήλωση – αίτηση επιστροφής.

    5. Η παρ. 4 δεν εφαρμόζεται για παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών της παρ. 1 προς άλλους αγρότες ενταγμένους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, ή προς μη υποκείμενα στον φόρο πρόσωπα. Για τις πράξεις του πρώτου εδαφίου εκδίδεται ειδικό στοιχείο που περιλαμβάνει το είδος, την ποσότητα και την αξία των παραδιδόμενων αγαθών, ή το είδος και την αξία των παρεχόμενων υπηρεσιών.

    6. Οι αγρότες που επιθυμούν την ένταξή τους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου, κατά την έναρξη αγροτικών εκμεταλλεύσεων και υπηρεσιών του άρθρου 49, υποβάλλουν δήλωση ένταξης σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ, ν. 5104/2024, Α’ 58).

    Οι αγρότες του κανονικού καθεστώτος που επιθυμούν την υπαγωγή στο καθεστώς του παρόντος άρθρου υποβάλλουν δήλωση μεταβολών σύμφωνα με τον ΚΦΔ αποκλειστικά από την έναρξη του φορολογικού έτους, με την προϋπόθεση ότι πληρούνται τα κριτήρια της παρ. 1 και δεν υφίστανται οι περιορισμοί της παρ. 2.

    Η υποχρέωση των προηγούμενων εδαφίων καταλαμβάνει και τους αγρότες που πραγματοποιούν αποκλειστικά τις πράξεις της παρ. 5.
    Η δήλωση ένταξης στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου υποβάλλεται πριν από την υποβολή της δήλωσης – αίτησης επιστροφής της παρ. 4. Προκειμένου να παρέχεται δικαίωμα επιστροφής για παραδόσεις αγαθών και παροχές υπηρεσιών της παρ. 1 που πραγματοποιήθηκαν κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος η δήλωση ένταξης στο καθεστώς υποβάλλεται με δηλούμενη ημερομηνία τουλάχιστον την 31η Δεκεμβρίου του προηγούμενου φορολογικού έτους.

    Οι αγρότες του ειδικού καθεστώτος του παρόντος άρθρου υποβάλλουν δήλωση για την απένταξή τους από αυτό, η οποία μπορεί να έχει και αναδρομική ισχύ, με την επιφύλαξη της διακοπής της αγροτικής εκμετάλλευσης κατά τον χρόνο απένταξης.

    7. Κατά τη μετάταξη από το κανονικό καθεστώς στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου οι μετατασσόμενοι έχουν υποχρέωση:

    α) Να υποβάλλουν, μέσα σε δύο (2) μήνες από τη μετάταξη, δήλωση αποθεμάτων μετάταξης, που να περιλαμβάνει:
    αα) τα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, στα οποία περιλαμβάνονται όσα έχουν συλλεχθεί, οι ηρτημένοι καρποί και οι καλλιέργειες που βρίσκονται σε εξέλιξη,
    αβ) τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, όπως σπόρων, λιπασμάτων, φυτοφαρμάκων, ζωοτροφών και λοιπών συναφών, κατά συντελεστή φόρου,
    αγ) τα αγαθά επένδυσης, εφόσον χρησιμοποιούνται για τους σκοπούς της επιχείρησης και δεν παρήλθε η πενταετής περίοδος του διακανονισμού του άρθρου 38.
    Τα αποθέματα της υποπερ. αα) απογράφονται σε τιμές πώλησης κατά τον χρόνο της μετάταξης και τα αποθέματα των υποπερ. αβ) και αγ) απογράφονται σε τιμές κόστους.
    β) Να καταβάλλουν τον φόρο:
    βα) που αναλογεί στα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, τα οποία θεωρούνται ως παραδόσεις αγαθών κατά τον χρόνο της μετάταξης, υποκείμενων στον φόρο με την εφαρμογή του κατ’ αποκοπή συντελεστή,
    ββ) που έχουν επιβαρυνθεί τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, καθώς και τα αγαθά επένδυσης κατά το μέρος του φόρου που αναλογεί στα υπόλοιπα έτη του διακανονισμού.
    γ) Να υποβάλλουν έκτακτη δήλωση ΦΠΑ για την καταβολή του φόρου που προκύπτει σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. β), μέχρι την τελευταία εργάσιμη για τις δημόσιες υπηρεσίες ημέρα του επόμενου μήνα από αυτόν που υποβάλλεται η δήλωση αποθεμάτων μετάταξης.

    8. Τα άρθρα 35, 36 και 37 δεν εφαρμόζονται για τους αγρότες που υπάγονται στο καθεστώς του παρόντος άρθρου. Το ίδιο ισχύει και για τα άρθρα 41 και 43, με εξαίρεση τις υποχρεώσεις που αφορούν σε ενδοκοινοτικές αποκτήσεις αγαθών ή λήψεις υπηρεσιών.

    9. Οι αγρότες που αρχίζουν για πρώτη φορά τις εργασίες τους και επιθυμούν να υπαχθούν στο κανονικό καθεστώς υποβάλλουν δήλωση έναρξης σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ΚΦΔ. Οι αγρότες που εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου μετατάσσονται στο κανονικό καθεστώς, προαιρετικά ή υποχρεωτικά, με υποβολή δήλωσης μεταβολών σύμφωνα με τον ΚΦΔ. Η μη υποβολή της δήλωσης μεταβολών δεν επηρεάζει την υποχρεωτική μετάταξη στο κανονικό καθεστώς. Η μετάταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται υποχρεωτικά, από την έναρξη του επόμενου φορολογικού έτους σε περίπτωση μη πλήρωσης των προϋποθέσεων που αναφέρονται στην παρ. 1 εντός του τρέχοντος φορολογικού έτους, ή από τον χρόνο που συντρέχει μία από τις προϋποθέσεις που ορίζονται στις περ. α) έως δ) της παρ. 2. Η μετάταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται προαιρετικά σε οποιοδήποτε χρόνο. Σε περίπτωση που η προαιρετική μετάταξη πραγματοποιείται από την έναρξη του φορολογικού έτους, η δήλωση υποβάλλεται εντός της προθεσμίας που ορίζεται στον ΚΦΔ και δεν δύναται να ανακληθεί πριν από την πάροδο τριετίας. Σε περίπτωση που η προαιρετική μετάταξη πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια του φορολογικού έτους ισχύει αποκλειστικά από την ημερομηνία υποβολής της ανωτέρω δήλωσης και δεν δύναται να ανακληθεί πριν από την πάροδο τριετίας, η οποία αρχίζει από την έναρξη του επόμενου από τη μετάταξη φορολογικού έτους.

    10. Αν η ένταξη στο κανονικό καθεστώς πραγματοποιείται εντός του φορολογικού έτους, οι αγρότες έχουν δικαίωμα επιστροφής, σύμφωνα με τις παρ. 4 και 5, για πράξεις που πραγματοποιούνται από τον χρόνο ένταξής τους στο καθεστώς του παρόντος άρθρου και έως την ένταξή τους στο κανονικό καθεστώς.

    11. Κατά τη μετάταξη από το ειδικό καθεστώς του παρόντος άρθρου στο κανονικό καθεστώς οι μετατασσόμενοι έχουν:

    α) Υποχρέωση να υποβάλλουν, μέσα σε δύο (2) μήνες από τη μετάταξη, δήλωση αποθεμάτων μετάταξης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. α) της παρ. 7.
    β) Δικαίωμα έκπτωσης του φόρου:
    βα) που αναλογεί στα αποθέματα των αγροτικών προϊόντων, τα οποία θεωρούνται ως αγορές του κανονικού καθεστώτος, κατά τον χρόνο της μετάταξης, με την εφαρμογή του κατ’ αποκοπή συντελεστή,
    ββ) που έχουν επιβαρυνθεί τα αποθέματα των πρώτων υλών της αγροτικής παραγωγής, καθώς και τα αγαθά επένδυσης κατά το μέρος του φόρου που αναλογεί στα υπόλοιπα έτη του διακανονισμού. Ο φόρος αυτός εκπίπτει με τη δήλωση ΦΠΑ που αφορά στη φορολογική περίοδο εντός της οποίας υποβάλλεται η δήλωση αποθεμάτων μετάταξης.

    12. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών μπορεί να ορίζεται ότι:

    α) η επιστροφή του φόρου ενεργείται από τον αγοραστή των αγροτικών προϊόντων ή τον λήπτη των αγροτικών υπηρεσιών, και

    β) οι αγροτικοί συνεταιρισμοί συνιστούν φορείς που μεσολαβούν στην υποβολή των δηλώσεων – αιτήσεων επιστροφής και γενικά στη διαδικασία επιστροφής του φόρου.

    13. Με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ ορίζονται:

    α) Ο τρόπος και ο χρόνος υποβολής της δήλωσης – αίτησης επιστροφής, ο τύπος και το περιεχόμενο αυτής, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, καθώς και κάθε σχετικό θέμα για την εκκαθάριση και την απόδοση του επιστρεπτέου φόρου.
    β) Ο τύπος και το περιεχόμενο του ειδικού στοιχείου που προβλέπει η παρ. 5, καθώς και κάθε άλλο διαδικαστικό θέμα.
    γ) Ο τύπος και το περιεχόμενο της δήλωσης αποθεμάτων που προβλέπει το παρόν άρθρο, καθώς επίσης τα συνυποβαλλόμενα με αυτές στοιχεία.

    Άρθρο 49

    Αγρότες, αγροτικά προϊόντα, αγροτικές εκμεταλλεύσεις και υπηρεσίες

    Για την εφαρμογή του άρθρου 48 θεωρούνται:

    1. Ως αγρότες, αυτοί που ασκούν προσωπικά ή με τα μέλη της οικογένειάς τους ή με μισθωτούς ή εργάτες τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις και υπηρεσίες των παρ. 3 και 4.

    2. Ως αγροτικά προϊόντα, τα αγαθά που παράγονται από τους αγρότες στο πλαίσιο των αγροτικών τους εκμεταλλεύσεων.

    3. Ως αγροτικές εκμεταλλεύσεις:

    α) η γεωργία γενικά και ιδίως η καλλιέργεια δημητριακών, κηπευτικών, καπνού, βαμβακιού, οπωροφόρων και καρποφόρων δέντρων, αρωματικών και διακοσμητικών φυτών, η αμπελουργία, η ανθοκομία, η παραγωγή μανιταριών, μπαχαρικών, σπόρων και φυτών,
    β) η εκτροφή ζώων γενικά, στην οποία περιλαμβάνονται ιδίως η κτηνοτροφία, η πτηνοτροφία, η κονικλοτροφία, η μελισσοκομία, η σηροτροφία και η σαλιγκαροτροφία,
    γ) η δασοκομία γενικά,
    δ) η αλιεία σε γλυκά νερά, η ιχθυοτροφία, η βατραχοτροφία, η καλλιέργεια μυδιών, στρειδιών και η εκτροφή μαλακίων και μαλακοστράκων,
    ε) οι μεταποιητικές δραστηριότητες του αγρότη, που πραγματοποιούνται με συνήθη μέσα, στο πλαίσιο των αγροτικών εκμεταλλεύσεων, σε προϊόντα τα οποία προέρχονται κατά κύριο λόγο από την αγροτική του παραγωγή.

    4. Ως αγροτικές υπηρεσίες, οι παρεχόμενες από τους αγρότες με χειρωνακτική εργασία ή με το συνήθη εξοπλισμό της εκμετάλλευσής τους, οι οποίες συμβάλλουν στην παραγωγή αγροτικών προϊόντων. Στις υπηρεσίες αυτές περιλαμβάνονται κυρίως:
    α) οι εργασίες σποράς και φύτευσης, καλλιέργειας, θερισμού, αλωνίσματος, δεματοποίησης, περισυλλογής και συγκομιδής,
    β) οι εργασίες προπαρασκευής για την πώληση προϊόντων, όπως η διαλογή, η ξήρανση, ο καθαρισμός, η άλεση, η έκθλιψη, η απολύμανση, η συσκευασία και η αποθήκευση,
    γ) η φύλαξη, η πάχυνση και η εκτροφή ζώων,
    δ) η μίσθωση μηχανικών μέσων και εξοπλισμού γενικά, που χρησιμοποιούνται στις αγροτικές εκμεταλλεύσεις,
    ε) η τεχνική βοήθεια,
    στ) η καταπολέμηση επιβλαβών φυτών και ζώων, καθώς και ο ψεκασμός φυτών και εδάφους,
    ζ) η χρησιμοποίηση αρδευτικών, αποξηραντικών μέσων και εξοπλισμού,
    η) η υλοτομία, η κοπή ξύλων, καθώς και άλλες δασοκομικές υπηρεσίες.

    5. Σε κάθε περίπτωση ως αγροτικά προϊόντα και αγροτικές υπηρεσίες νοούνται τα αγαθά και οι υπηρεσίες του Παραρτήματος IV.

    Διαβάστε το ΦΕΚ εδώ

    Πηγή: Etheas.gr

  • Μητσοτάκης από ΣΕΒ: Η Ελλάδα στην κορυφή με τις χώρες καλύτερων προοπτικών την επόμενη πενταετία
    Μητσοτάκης από ΣΕΒ: Η Ελλάδα στην κορυφή με τις χώρες καλύτερων προοπτικών την επόμενη πενταετία

    Στη Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, στο Μέγαρο Μουσικής παραβρέθηκε το απόγευμα της Πέμπτης (24/10) ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στέλνοντας μήνυμα για τη συνεχή ανάπτυξη της χώρας.

    «Δίνω και φέτος το παρών στην Γενική Συνέλευση του ΣΕΒ. Στην ετήσια συνάντηση όπου Πολιτεία και Επιχειρηματικότητα αναζητούν κοινό βηματισμό. Πράγματι όπως δηλώνει και το σύνθημά σας, ''μαζί μπορούμε περισσότερα''» είπε αρχικά ο πρωθυπουργός.

    «Με διάθεση ανοικτή και παραγωγική.... επιτρέψτε μου να επικαλεστώ τα λόγια του πρόεδρου του ΣΕΒ κ. Θεοδωρόπουλου από ένα πρόσφατο ποντκαστ που είπε ότι ''καλό είναι να συγκρινόμαστε με τις καλύτερες χώρες και να βλέπουμε τις αδυναμίες μας'', ωστόσο καλό είναι να σταματάμε λίγο και να βλέπουμε που βρισκόμαστε και που βρισκόμασταν πριν από λίγα χρόνια».

    «Έχουμε κλείσει πρακτικά το μισό επενδυτικό κενό που μας χωρίζει από την υπόλοιπη Ευρώπη» σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

    Παράλληλα πρόσθεσε: «Η Ελλάδα του 2024 δεν έχει καμία σχέση με αυτήν του 2019», ανέφερε αρχικά και πρόσθεσε ότι ««Είναι τώρα η στιγμή για ένα νέο συμβόλαιο δράσης, που θα κάνει αποτελεσματικότερη την συνεργασία Πολιτείας και επιχειρηματικότητας, ώστε αυτή η θετική συγκυρία να μετατραπεί σε μία νέα ευκαιρία και η εθνική πρόοδος να απλωθεί οριζόντια σε όλη την χώρα και την κοινωνία».

    Τόνισε επίσης ότι υπάρχει πλέον στη χώρα πολιτική σταθερότητα: «Είμαστε στην κορυφή με τις χώρες με τις καλύτερες προοπτικές για την επόμενη πενταετία».

    Ανέφερε ακόμη: «Δεν γίναμε ξαφνικά επιχειρηματικός παράδεισος. Υπάρχουν ακόμη προκλήσεις που πρέπει να απαντηθούν με μεταρρυθμίσεις όπως ζητάει και η έκθεση Ντράγκι».

    Όλες οι κινήσεις της κυβέρνησης αφορούν τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, είπε ο πρωθυπουργός και κατέληξε: «Έχουν απορροφηθεί 28 δις από τα 36 δισ του Ταμείου Ανάκαμψης».

    Ο κ. Μητσοτάκης απευθυνόμενος στα μέλη του ΣΕΒ είπε ότι τα κέρδη των επιχειρήσεων δεν πρέπει να μεταφράζονται μόνο σε μερίσματα. Είναι σημαντικό οι εργαζόμενοι να γίνονται συμμέτοχοι στην πρόοδο των εταιρειών σημείωσε ο πρωθυπουργός καλώντας τους επιχειρηματίες να επενδύσουν στο ανθρώπινο δυναμικό.

    Ζήτησε ακόμη πίστη στον ανταγωνισμό από τις επιχειρήσεις και προσανατολισμό της εταιρικής ευθύνης σε κοινωνικές ανάγκες.

    Στην εκδήλωση βρέθηκαν η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Νίκος Ανδρουλάκης, ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, ο υπουργός ΠροΠο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, η υπουργός Εργασίας Νίκη Κεραμέως, ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος, ο πρώην πρωθυπουργός Παναγιώτης Πικραμμένος.

    Κεντρικός ομιλητής στην εκδήλωση ήταν ο Γκι Φερχόφσταντ, Πρόεδρος του European Movement International, πρώην Βουλευτής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και πρώην πρωθυπουργός του Βελγίου, ενώ λόγο εκφώνησε και ο Πρόεδρος Δ.Σ. του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος.

    Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία της η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου.

    Πηγή: Cnn.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ