Κυριακή, 14 Απριλίου 2024 11:04

Χ. Αλεξοπούλου: Τι είπε η υφυπουργός, για νέο ΚΟΚ, ηλεκτρικά λεωφορεία και Πατρών - Πύργου

Γράφτηκε από την
Ad Slot

«Δεν μπορεί να παραμένουμε θεατές μπροστά στην εκατόμβη θυμάτων που αφήνουν πίσω τους τα τροχαία δυστυχήματα» λέει η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου - Τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία που έρχονται και οι εργασίες στην Πατρών - Πύργου

«Ο αναμορφωμένος ΚΟΚ θα έχει νέα πολιτική ποινών, επικεντρωμένη στην οδική ασφάλεια. Δεν μας ενδιαφέρει να τιμωρήσουμε, πρωτίστως, τους παραβάτες, μας ενδιαφέρει να είναι εφαρμόσιμες οι ποινές, να είναι δίκαιες και να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα και στην επικινδυνότητα κάθε παράβασης», τονίζει η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπουλου σε συνέντευξή της στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Για πρώτη φορά, σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, που αναμένεται να τεθεί σε διαβούλευση το επόμενο διάστημα, κατηγοριοποιούνται οι ποινές και αυστηροποιούνται, ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης (πχ. κινητό τηλέφωνο, κράνος, ζώνη κ.α.). «Οι ποινές να αφορούν στον οδηγό και όχι στο όχημα ενώ λαμβάνοντας υπ΄όψιν μας τη μικροκινητικότητα, που έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας αναπροσαρμόζουμε, προς τα κάτω, τα όρια ταχύτητας εντός του αστικού ιστού».
Μάλιστα αναφέρει χαρακτηριστικά «Δεν μπορεί να παραμένουμε θεατές μπροστά στην εκατόμβη θυμάτων που αφήνουν πίσω τους τα τροχαία δυστυχήματα» .

Στη συνέντευξη της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η υφυπουργός μιλάει για τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, αναμένονται τις επόμενες εβδομάδες να τεθούν στη διάθεση του επιβατικού κοινού σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στοχεύοντας με την σταδιακή ανανέωση ενός «γερασμένου» στόλου, στη βελτίωση της βιώσιμης ανάπτυξης των πόλεων και την καθημερινότητα όλων μας.
«Στόχος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η ανανέωση 1.300 νέων λεωφορείων έως το τέλος του 2027, δημιουργώντας μια νέα εποχή βιώσιμη για τις συγκοινωνίες» δηλώνει η υφυπουργός Χριστίνα Αλεξοπούλου. Μιλάει, επίσης, για τη νέα ψηφιακή υπηρεσία Tap’N’Pay, που αναμένεται να εφαρμοστεί στα ΜΜΜ δίνοντας τη δυνατότητα στους επιβάτες να μπορούν εύκολα και γρήγορα να μετακινούνται, δίχως να χρειάζεται να αναζητήσουν εκδοτήριο αλλά απευθείας με τη χρήση της τραπεζικής τους κάρτας καθώς και για το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» τονίζοντας πως η δυναμική ανάπτυξη της αγοράς «μας οδηγεί σε μια τελείως διαφορετική προσέγγιση στο ‘‘Κινούμαι Ηλεκτρικά 3’’ .
Τέλος, σε ό,τι αφορά τις εργασίες στον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου, δηλώνει «η πρόοδος των εργασιών έχει ξεπεράσει το 38,3 % … και μέχρι το 2025 θα έχουμε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα συμβάλει τόσο στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας, αλλά και στην ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και ολόκληρης της χώρας».

Ολόκληρη η συνέντευξη της υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνας Αλεξοπούλου, στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων και τη δημοσιογράφο Βάσω Κουτσούμπα, έχει ως εξής:
-Η είσοδος της ηλεκτροκίνησης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι προ των πυλών. Ήδη τα πρώτα λεωφορεία κάνουν τις δοκιμαστικές διαδρομές στους δρόμους της πρωτεύουσας και της συμπρωτεύουσας. Τι θα σημάνει η έλευση των νέων, «πράσινης» τεχνολογίας, οχημάτων για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας;
Η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων δεν είναι μία εύκολη άσκηση, ειδικά όταν μιλάμε για ηλεκτρικά. Η διαδικασία για την αντικατάστασή τους αποτελεί μια παρακαταθήκη, που μας κληροδότησε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, την οποία και συνεχίζουμε με συνέπεια.

Πρόσφατα, παραλάβαμε 250 ηλεκτρικά λεωφορεία για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη εκ των οποίων τα 140 θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους της πρωτεύουσας και τα 110 θα τα δούμε στη συμπρωτεύουσα. Ήδη ορισμένα από αυτά πραγματοποιούν δοκιμές προσομοίωσης επιβατικού κοινού, οι οποίες θα φτάσουν τα 5.000 χλμ ανά όχημα, ενώ πολλά έχουν ξεπεράσει ήδη τα 2.000 χλμ δοκιμών.
Παράλληλα, έχουμε υπογράψει συμβάσεις για 300 νέα λεωφορεία φυσικού αερίου, από τα οποία τα 200 θα είναι 12 μέτρων και τα 100 αρθρωτά 18 μέτρων. Έτσι στο σύνολο μαζί με τα 250 ηλεκτρικά, έχουμε 550 νέα λεωφορεία, που θα τεθούν το 2025 σε κυκλοφορία αντικαθιστώντας τα πιο παλιά.
Ταυτόχρονα, έχουμε ξεκινήσει δυο νέους διαγωνισμούς για την προμήθεια 750 ακόμα λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Η σταδιακή ανανέωση ενός «γερασμένου» στόλου, θα βελτιώσει τη βιώσιμη ανάπτυξη των πόλεων και την καθημερινότητα όλων μας.

-Πώς προχωρά το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»; Θα έχουμε μεγαλύτερη επιδότηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και πιο απλές διαδικασίες;
Η Ελλάδα προσφέρει σήμερα μεγάλη επιδότηση για ηλεκτρικά οχήματα. Ήδη τους τελευταίους 8 μήνες έχουν υπαχθεί 11.275 πολίτες στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» και έχουμε καταβάλλει σε 5.000 συμπολίτες μας 15,5 εκατομμύρια ευρώ.
Τον Νοέμβριο του 2023, τροποποιήσαμε την Κοινή Υπουργική Απόφαση στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», ώστε μέσω της 45ημερης προθεσμίας για υποβολή παραγγελίας με προκαταβολή, να έχουμε τη δυνατότητα επαναδιάθεσης κεφαλαίων προς τους πολίτες. Με το υφιστάμενο πρόγραμμα, στόχος μας είναι να τριπλασιάσουμε τις πληρωμές έτσι ώστε, έως το τέλος του χρόνου, να διατεθούν στους πολίτες, περισσότερα, από 40 εκατομμύρια ευρώ. Αξίζει να τονίσουμε ότι τα ποσά που αποδεσμεύονται, διατίθενται εκ νέου και εξαντλούνται σε ελάχιστη ώρα, γεγονός που αποδεικνύει τη δυναμική της ηλεκτροκίνησης.

Ταυτόχρονα, με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» που λήγει στο τέλος του τρέχοντος μηνός, σχεδιάζουμε το «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ».
Όταν σχεδιάστηκαν το «Κινούμαι Ηλεκτρικά Ι» και το «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» το 2020 και το 2021 αντίστοιχα, ήταν τελείως διαφορετικά τα δεδομένα της αγοράς. Σήμερα προσφέρονται πολλά περισσότερα και πιο προηγμένα τεχνολογικά μοντέλα και αρκετοί συμπολίτες μας έχουν ήδη αξιολογήσει θετικά τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης. Με γνώμονα την εμπειρία υλοποίησης των δυο προηγούμενων προγραμμάτων, τη σημερινή κατάσταση και τη δυναμική εξέλιξης που παρουσιάζει, σχεδιάσαμε το «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» τελείως διαφορετικά. Απλοποιούμε τις διαδικασίες με στόχο να επισπεύσουμε το χρόνο πληρωμής των δικαιούχων αλλά και να εξυπηρετήσουμε την πολύ αυξημένη ζήτηση που αναμένουμε ότι θα υπάρξει. Πρωταρχική μας μέριμνα, προς όφελος των πολιτών, η μικρότερη δυνατή χρονική επιβάρυνση και η μέγιστη δυνατή απορρόφηση των διαθέσιμων κονδυλίων. Πολύ σύντομα θα έχουμε την ευκαιρία να σας παρουσιάσουμε όλες τις λεπτομέρειες του προγράμματος.

-Σε ό, τι αφορά στα «πράσινα ταξί» υπάρχει μια διστακτικότητα των ιδιοκτητών ταξί να ανταλλάξουν το ρυπογόνο τους όχημα με ένα σύγχρονο ηλεκτρικό. Πώς θα κινηθείτε;
Τα «πράσινα» ταξί, τολμώ να πω, ότι αποτελούν σημαντικό τομέα της αυτοκίνησης με δεδομένο ότι τα ταξί, αποτελούν το 35% των οχηματοχιλιομέτρων στην Αθήνα. Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι αν τα θερμικά ταξί αντικατασταθούν από ηλεκτρικούς κινητήρες, θα αναβαθμιστούν οι περιβαλλοντικές συνθήκες μέσα στην πόλη.
Η επιδότηση των ιδιοκτητών ταξί αρχίζει από το ποσό των 22.500 ευρώ και εάν σε αυτό συνυπολογιστούν και κάποιες ειδικές κατηγορίες όπως π.χ. πολύτεκνοι, ΑμΕΑ, οδηγός κάτω των 29 ετών, το ποσό φθάνει στα 28.000 ευρώ.
Ήδη, την προηγούμενη εβδομάδα, καταβλήθηκαν οι επιδοτήσεις των 22.500 ευρώ, σε 22 δικαιούχους ιδιοκτήτες ταξί.
Πρόκειται για μία γενναία επιδότηση και προτρέπω όλους τους επαγγελματίες να επωφεληθούν από την ευκαιρία που τους δίνει το κράτος για να αποκτήσουν ένα νέο ασφαλές οικολογικό όχημα, εκδηλώνοντας το ενδιαφέρον τους έως την καταληκτική ημερομηνία της επιδότησης.

-Η κυβέρνηση έχει θέσει ως προτεραιότητα την ανάπτυξη της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Ποιος είναι ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών;
Ως Κυβέρνηση θέτουμε προτεραιότητα την ανάπτυξη της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Υλοποιούμε πολιτικές για την ηλεκτροκίνηση, τις σύγχρονες μορφές κινητικότητας όπως η μικροκινητικότητα, αλλά και τη διευρυμένη χρήση, με πλήρως προσβάσιμα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Στόχος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η ανανέωση 1.300 νέων λεωφορείων έως το τέλος του 2027, δημιουργώντας μια νέα εποχή βιώσιμη για τις συγκοινωνίες.
Απώτερος στόχος μας, είναι η μείωση του κυκλοφοριακού και κατ’ επέκταση των ρύπων και του θορύβου μέσα από την ελαχιστοποίηση του ενεργειακού αποτυπώματος των μεταφορών, η οποία θα επιτευχθεί με σταθερή πρόοδο σε τρία επίπεδα, από τη χρήση πιο αποδοτικών εξηλεκτρισμένων οχημάτων και την αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ μέχρι την γενικότερη αλλαγή φιλοσοφίας του τρόπου ζωής μας.

-Μεγάλος «θόρυβος» γίνεται για τις αλλαγές στον ΚΟΚ, η αναθεώρηση του οποίου συνολικά «εκκρεμεί» 16 χρόνια. Μπορείτε να μας αναλύσετε τις βασικές αλλαγές που προωθεί το Υπουργείο για τον νέο ΚΟΚ;
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας τροποποιήθηκε, συνολικά, τελευταία φορά το 2007. Από τότε έχουν αλλάξει τα κυκλοφοριακά δεδομένα εντός και εκτός πόλεων. Ο νέος ΚΟΚ, που θα ανταποκρίνεται στις νέες συνθήκες, βρίσκεται σε τελικό στάδιο επεξεργασίας και πρόκειται συντόμως να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, πριν πάρει τον δρόμο για τη Βουλή.

Ο αναμορφωμένος ΚΟΚ θα έχει νέα πολιτική ποινών, επικεντρωμένη στην οδική ασφάλεια. Δεν μας ενδιαφέρει να τιμωρήσουμε, πρωτίστως, τους παραβάτες, μας ενδιαφέρει να είναι εφαρμόσιμες οι ποινές, να είναι δίκαιες και να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα και στην επικινδυνότητα κάθε παράβασης. Τί σημαίνει αυτό; Για πρώτη φορά κατηγοριοποιούνται οι ποινές και αυστηροποιούνται, ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης (πχ. κινητό τηλέφωνο, κράνος, ζώνη κ.α.). Επίσης θέλουμε οι ποινές να αφορούν στον οδηγό και όχι στο όχημα.
Εκτός από την αυστηροποίηση των ποινών, που προβλέπει, ο νέος Ποινικός Κώδικας υιοθετούμε ένα πιο αυστηρό πλαίσιο και με τον νέο ΚΟΚ.
Δεν μπορεί να παραμένουμε θεατές μπροστά στην εκατόμβη θυμάτων που αφήνουν πίσω τους τα τροχαία δυστυχήματα.

Λαμβάνοντας υπ΄όψιν μας τη μικροκινητικότητα, που έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας αναπροσαρμόζουμε, προς τα κάτω, τα όρια ταχύτητας εντός του αστικού ιστού.
Στους κλειστούς αυτοκινητοδρόμους, που έχει η χώρα, έχουν ελαττωθεί πάρα πολύ τα τροχαία δυστυχήματα. Δυστυχώς, ο μεγάλος αριθμός εντοπίζεται, πλέον, εντός των αστικών κέντρων. Άρα θα πρέπει να δούμε τις αλλαγές στον ΚΟΚ και τα όρια ταχύτητας συντεταγμένα, καθώς σύμφωνα με τους επιστήμονες συγκοινωνιολόγους, ένα τροχαίο που γίνεται στα 20 χλμ. έχει περιορισμένες πιθανότητες, της τάξεως του 20% να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στους εμπλεκόμενους στο τροχαίο, ενώ ένα που γίνεται με ταχύτητα 50 χλμ. το ίδιο ποσοστό αυξάνεται στο 80%, είτε με νεκρό, είτε με βαριά τραυματισμένο. Όταν μιλάμε για ταχύτητες δεν αναφερόμαστε σε ψυχρά νούμερα, καθώς από αυτά εξαρτώνται ανθρώπινες ζωές.

Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας όταν στο μητρώο ενός οδηγού συμπληρωθούν 25 πόντοι ποινής από τροχαίες παραβάσεις, τότε αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 5 χρόνια και όταν παρέλθει το διάστημα αυτό, ο οδηγός μετά πρέπει να επανεξεταστεί για νέο δίπλωμα.
Σημαντικό είναι, επίσης, και το γεγονός ότι μετά την αντικατάσταση των 12 αναλογικών καμερών σε ψηφιακές αλλά και ταυτόχρονα με την περισσότερη αστυνόμευση, έχει μειωθεί κατά πολύ η είσοδος των παραβατών στις λεωφορειολωρίδες.

Επιπλέον, από τον Δεκέμβριο του 2023 υφίσταται, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μία πλατφόρμα, στην οποία δίνεται πρόσβαση στον πολίτη στους πόντους, στις παραβάσεις και τυχόν αφαιρετήρια που σχετίζονται με την άδεια οδήγησης.
Η ψηφιοποίηση αυτή, εξασφαλίζει την εφαρμογή ενός μέτρου, το γνωστό point system, το οποίο συλλέγει τους πόντους ποινής που προβλέπονται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για κάθε υποτροπιάζουσα παραβατική συμπεριφορά.

-Έως το τέλος του 2024 αναμένεται και η καθολική χρήση της νέας υπηρεσίας Tap’N’Pay στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Τι προσδοκάτε από αυτή τη νέα υπηρεσία;
Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την εφαρμογή του νέου συστήματος πληρωμής στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και της Αθήνας καθώς ήδη σε κάποιες πόλεις, όπως η Κέρκυρα και η Λάρισα, η υπηρεσία προσφέρεται. Σύντομα θα τεθεί σε εφαρμογή και στην πρωτεύουσα με αφετηρία τις γραμμές express που εξυπηρετούν το αεροδρόμιο ενώ ως το τέλος του 2024 θα είναι διαθέσιμη σε όλα τα λεωφορεία.
Το Tap’N’Pay θα επιτρέπει στον επιβάτη να επιβιβάζεται στα ΜΜΜ της πρωτεύουσας, απλά πλησιάζοντας την τραπεζική του κάρτα (είτε την ίδια, είτε το ψηφιακό αντίγραφό της στο κινητό τηλέφωνο) στον ειδικό αναγνώστη στα επικυρωτικά μηχανήματα δίχως να χρειάζεται να εκδώσει τις ATH.ENA Ticket και ATH.ENA Card αν και θα συνεχίσουν να προσφέρονται ως εναλλακτική επιλογή καθώς υπάρχουν πολλοί πολίτες που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες.
Η ενεργοποίηση του νέου συστήματος, είναι σημαντική, εφόσον θα έχει τη δυνατότητα να αναλύσει τα δεδομένα μετακίνησης και η χρέωση στην τραπεζική κάρτα θα είναι ανάλογη με τις διαδρομές, με επιλογή της βέλτιστης ενώ ο πολίτης θα εξοικονομεί χρόνο κατά τις μετακινήσεις του, καθώς δεν θα χρειάζεται να αναζητάει τα σημεία πώλησης.
Το νέο σύστημα παρέχει τη δυνατότητα υποστήριξης MaaS (Mobility as a Service), για διασύνδεση με εφαρμογές συνεργατών κινητικότητας όπως ταξί, ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά ποδήλατα, αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Επιπλέον, με το Tap’N’Pay περιορίζονται οι εκδόσεις χάρτινων εισιτηρίων με αποτέλεσμα να μειωθεί σε σημαντικό βαθμό η ρύπανση του περιβάλλοντος.

-Είστε ικανοποιημένη από την λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς; Ποια βήματα πρέπει να γίνουν για να έχουν οι πολίτες δημόσιες, ασφαλείς και σύγχρονες μεταφορές;
Πώς θα μπορούσα να είμαι ικανοποιημένη από την κατάσταση των λεωφορείων καθώς, δυστυχώς υπάρχουν ακόμα λεωφορεία που δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν από συμπολίτες μας με κινητικά προβλήματα ή είναι ρυπογόνα;
Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δουλεύουμε σκληρά προκειμένου να αλλάξει η υφιστάμενη κατάσταση στα ΜΜΜ, η οποία θα συμβάλλει στην αλλαγή κουλτούρας των πολιτών για τις μετακινήσεις τους. Στόχος μας είναι η ανανέωση των λεωφορείων έως το τέλος του 2027, δημιουργώντας μια εποχή βιώσιμη για τις συγκοινωνίες.
Στην Αθήνα, δυστυχώς, το 39% των λεωφορείων είναι μη προσβάσιμα σε άτομα με κινητική αναπηρία. Τα νέα, λοιπόν, ηλεκτρικά λεωφορεία θα έχουν την απαραίτητη ράμπα, οπότε γίνονται 100% προσβάσιμα, για όλους, θα είναι φιλικά προς το περιβάλλον, λόγω της ηλεκτροκίνησης και ευελπιστούμε ότι θα τα επιλέξουν για τις μετακινήσεις τους.

-Είστε και Βουλευτής Αχαΐας. Εκεί, μεταξύ άλλων, ένα μεγάλο έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη είναι ο νέος αυτοκινητόδρομος της Πατρών – Πύργου. Πότε θα είναι έτοιμος;
Για εμάς στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι ύψιστη προτεραιότητα ο νέος αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου και το αποδεικνύουν οι αριθμοί.
Η νέα εθνική οδός Πατρών – Πύργου είναι ένα έργο που υπερασπίστηκα από την πρώτη στιγμή, ως βουλευτής Αχαΐας, αφού θα αλλάξει τον οδικό χάρτη της Δυτικής Ελλάδας.
Πλέον, είμαστε σε θέση να ανακοινώνουμε ότι η πρόοδος των εργασιών έχει ξεπεράσει το 38,3 %. Με δεδομένο ότι τα χρονοδιαγράμματα τηρούνται αυστηρά, μέχρι το 2025 θα έχουμε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα συμβάλλει τόσο στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας, αλλά και στην ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και ολόκληρης της χώρας.
Παρακολουθούμε στενά την εξέλιξη ενός έργου πνοής, το οποίο γίνεται πράξη προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, αλλά και της εθνικής οικονομίας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 14 Απριλίου 2024 11:13

Σχετικά Άρθρα

  • Πατρών - Πύργου: Διασταύρωση - καρμανιόλα στη Ροβιάτα - Νεκρός σε τροχαίο ο Διονύσης Ντόμας
    Πατρών - Πύργου: Διασταύρωση - καρμανιόλα στη Ροβιάτα - Νεκρός σε τροχαίο ο Διονύσης Ντόμας

    Στο πένθος βυθίστηκε η τοπική κοινότητα της Ροβιάτας του δήμου Ήλιδας το μεσημέρι της Δευτέρας μετά το θάνατο του 57χρονου Διονύση Ντόμα σε τροχαίο δυστύχημα που συνέβη στην διασταύρωση του χωριού με την Ε.Ο. Πατρών - Πύργου.

    Ο 57χρονος σύμφωνα με πληροφορίες οδηγώντας το μηχανάκι του επιχείρησε να διασχίσει την εθνική οδό στη διασταύρωση - κάθετα - προς το δρόμο που οδηγεί στην παραλία της Ροβιάτας.

    Τότε συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με αυτοκίνητο που οδηγούσε ημεδαπός και είχε πορεία προς την Πάτρα.

    Το μηχανάκι από την σύγκρουση διαλύθηκε κυριολεκτικά, ενώ ο 57χρονος εκτινάχθηκε αρκετά μέτρα μακρύτερα, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί βαρύτατα. Αιμόφυρτος μεταφέρθηκε άμεσα με ασθενοφόρο στο Κέντρο Υγείας Γαστούνης, καθώς η κατάστασή του ήταν κρίσιμη. Εκεί οι γιατροί προσπάθησαν να τον σταθεροποιήσουν και στη συνέχεια διακομίστηκε στη νοσηλευτική μονάδα Πύργου, όπου και διασωληνώθηκε. Όμως δεν άντεξε και λόγω των βαρύτατων τραυμάτων του, κατέληξε λίγη ώρα αργότερα.

    Η κάτοικοι στη Ροβάτα κάνουν λόγο για ένα επικίνδυνο σημείο της εθνικής οδού, όπου στο ρεύμα κατεύθυνσης προς Πάτρα οι οδηγοί μετά από στροφή βρίσκονται πάνω στη διασταύρωση. Μια διασταύρωση - ισορροπία τρόμου για όσους επιχειρούν να διασχίσουν την εθνική από και προς το χωριό.

    Η ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ.

    Από τους αστυνομικούς του Τμήματος Τροχαίας Ήλιδας σχηματίσθηκε δικογραφία για θανατηφόρο τροχαίο δυστύχημα, που συνέβη χθες το μεσημέρι, στην Νέα Εθνική Οδό Πατρών – Πύργου.

    Ειδικότερα, ένας ημεδαπός άνδρας, οδηγώντας αυτοκίνητο, συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με δίκυκλο όχημα που οδηγούσε 57χρονος άνδρας, με αποτέλεσμα τον σοβαρό τραυματισμό του οδηγού του δικύκλου.

    Ο 57χρονος τραυματίας μεταφέρθηκε με σταθμό του ΕΚΑΒ στο Γενικό Νοσοκομείο Πύργου, όπου λίγη ώρα αργότερα υπέκυψε στα τραύματα του.

    Διενεργείται προανάκριση για την διακρίβωση των αιτιών και συνθηκών πρόκλησης του τροχαίου δυστυχήματος.

    Troxaio Roviata 2

    Troxaio Roviata 3

    Troxaio Roviata 4

    Troxaio Roviata 5

    Troxaio Roviata 6

    Troxaio Roviata 7

  • Πατρών - Πύργου: Κατέληξε ο 57χρονος μετά το σοβαρό τροχαίο στην Ροβιάτα
    Πατρών - Πύργου: Ένας 67χρονος σοβαρά σε τροχαίο στη Ροβιάτα

    'Ενας άνδρας περίπου 57 ετών τραυματίστηκε σοβαρά σε τροχαίο που συνέβη λίγο μετά τη μια το μεσημέρι της Δευτέρας στην Ε.Ο. Πατρών - Πύργου στο ύψος της διασταύρωσης Ροβιάτας.

    Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες ο 57χρονος φέρεται να επιχείρησσε να διασχίσει την εθνική οδό από Ροβιάτα προς παραλία με το μηχανάκι του, όταν συγκρούστηκε με αυτοκίνητο που είχε κατεύιθυνση προς Πάτρα.

    Ο δικυκλιστής από τη σύγκρουση τραυματίστηκε σοβαρά, ενώ το μηχανάκι του διαλύθηκε.

    Σύμφωνα με πληροφορίες ο τραυματίας μεταφέρθηκε στο Κ.Υ. Γαστούνης.

    Νεότερη ενημέρωση

    Ο 57χρονος Διονύσης Ντόμας κάτοικος Ροβιάτας, μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο του Πύργου, όπου και υπέκυψε στα βαρύτατα τραύματά του.

    Περισσότερα σε νεότερη ανάρτηση...

    Troxaio Roviata 2

    Troxaio Roviata 3

    Troxaio Roviata 4

    Troxaio Roviata 5

    Troxaio Roviata 6

    Troxaio Roviata 7

  • Πύργος: Άγρια καταδίωξη των Αρχών με γνωστό για υποθέσεις ναρκωτικών
    Πύργος: Άγρια καταδίωξη των Αρχών με γνωστό για υποθέσεις ναρκωτικών

    Μόνο άγνωστος δεν ήταν στις Αρχές ο οδηγός του αυτοκινήτου, όπου στην θέα των αστυνομικών σε μπλόκο στην Ε.Ο. Πατρών - Πύργου, προσπάθησε να διαφύγει …

    Το περιστατικό συνέβη περίπου στις έντεκα το βράδυ της Τρίτης, όταν ο δράστης κινούμενος από Πύργο προς Αμαλιάδα είδε τους αστυνομικούς της ΟΠΚΕ στο ύψος του “Χόχολη” στα Χανάκια και έκανε αναστροφή μπαίνοντας στην βοηθητική οδό.

    Άμεσα οι αστυνομικοί της ΟΠΚΕ ξεκίνησαν καταδίωξη αφού κατάλαβαν πως η συμπεριφορά του οδηγού κάτι έκρυβε. Μάλιστα υπήρχαν και ενδείξεις πως απέρριψε κάτι στο δρόμο, χωρίς αργότερα σε έλεγχο να καταστεί εφικτό να εντοπιστεί.

    Ο δράστης συνέχισε την πορεία του στη βοηθητική οδό και στο ύψος του οικισμού Καβασιλάκια έστριψε προς τα εκεί, έχοντας πλέον φτάσει στις παρυφές του Πύργου. Συνέχισε με αμείωτη ταχύτητα και εντός των στενών δρόμων του οικισμού και “βγήκε” στην οδό Κατακόλου.

    Στο μεταξύ σε συνδρομή της ΟΠΚΕ είχαν καταφθάσει και αστυνομικοί από την ομάδα ΔΙΑΣ, την Τροχαία και το Α.Τ. Πύργου.

    Ο οδηγός συνέχισε την πορεία του προς τον Αγ. Ιωάννη και έπειτα επιχείρησε να κινηθεί και πάλι προς την εθνική οδό για να συνεχίσει την πορεία του προς Αμαλιάδα.

    Στο ύψος της διασταύρωσης Λαστεΐκων όμως αστυνομικοί της ΔΙΑΣ έστησαν μπλόκο, το οποίο προσπάθησε να αποφύγει μόλις το είδε ο δράστη και συγκρούστηκε με περιπολικό της ΟΠΚΕ στην προσπάθεια να διαφύγει. Τότε ακινητοποιήθηκε το όχημά του και συνελήφθη.

    Σε βάρος του σχηματίστηκε δικογραφία για παραβάσεις του ΚΟΚ περί ασφάλειας συγκοινωνιών και περί όπλων καθώς στην κατοχή του βρέθηκε μαχαίρι.

  • Ολιγόωρη εκτροπή κυκλοφορίας μεταξύ Οβρυάς και Κόμβου ΒΙ.ΠΕ. στην Πατρών - Πύργου, την Πέμπτη 12/09
    Ολιγόωρη εκτροπή κυκλοφορίας μεταξύ Οβρυάς και Κόμβου ΒΙ.ΠΕ. στην Πατρών - Πύργου, την Πέμπτη 12/09

    Στο πλαίσιο της κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, και συγκεκριμένα στο τμήμα που κατασκευάζεται πάνω στην υφιστάμενη χάραξη, από τον Ανισόπεδο Κόμβο Οβρυάς έως τον Ισόπεδο Κόμβο ΒΙ.ΠΕ. θα εφαρμοστεί εκτροπή κυκλοφορίας την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2024 από τις 07.00 το πρωί και για περίπου 12 ώρες (έως το αργότερο τις 20.00).

    Συγκεκριμένα, το ρεύμα κυκλοφορίας προς Πύργο στο ύψος του Α.Κ. Οβρυάς θα εκτρέπεται προς την Παλαιά Εθνική Οδό και μετά από πορεία περίπου 10 χιλιομέτρων επί της Π.Ε.Ο. θα επανεισέρχεται στη Ν.Ε.Ο. από τον Ισόπεδο Κόμβο της ΒΙ.ΠΕ.

    Αντίστοιχα, το ρεύμα κυκλοφορίας προς Πάτρα και Αθήνα θα εκτρέπεται προς την Π.Ε.Ο., μέσω της κάθετης οδού, στο ύψος του Ισόπεδου Κόμβου ΒΙ.ΠΕ και θα επανεισέρχεται στη Ν.Ε.Ο. από τον Ανισόπεδο Κόμβο Οβρυάς. Για το διάστημα αυτό, ο Ημικόμβος Μιντιλογλίου θα παραμείνει κλειστός.

    Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις είναι απαραίτητες, ώστε ο αρμόδιος Κατασκευαστής (AVAX, μέλος της Κ/Ξ ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ) να προβεί σε εργασίες τοποθέτησης δοκαριών στην Άνω Διάβαση Α704 στην περιοχή των Βραχνέικων.

    Η Ολυμπία Οδός ευχαριστεί για την κατανόηση και παρακαλεί τους οδηγούς να συμμορφώνονται προς τη σχετική σήμανση και τις υποδείξεις της Τροχαίας, καθώς και να επιδείξουν αυξημένη προσοχή κατά τη διέλευσή τους από την περιοχή.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Πατρών - Πύργου: Δύο ελαφρά τραυματίες σε μετωπική - Κατέληξε σε αυλάκι το ένα αυτοκίνητο
    Πατρών - Πύργου: Δύο ελαφρά τραυματίες σε μετωπική - Κατέληξε σε αυλάκι το ένα αυτοκίνητο

    Δύο άτομα τραυματίστηκαν πολύ ελαφρά σε τροχαίο που συνέβη το μεσημέρι της Κυριακής στην Ε.Ο. Πατρών - Πύργου στο ύψος του Καπελέτου.

    Δύο αυτοκίνητα συγκρούσηκαν μετωπικά με αποτέλεσμα το ένα να καταλήξει σε παρακείμενο αυλάκι αναποδογυρισμένο.

    Στο σημείο κινητοποιήθηκαν δυνάμεις της Π.Υ. Λεχαινών, προσωπικό της Τροχαίας Ήλιδας και ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ.

    Οι τραυματίες δεν χρειάστηκε να διακομιστούν σε κάποια νοσηλευτική μονάδα και οι διασώστες τους παρείχαν τις πρώτες βοήθειες.

    Φωτογραφίες π. Ιωάννης Κούγιας

    troxaio kapelet 2

    troxaio kapelet 3

    troxaio kapelet 4

  • ΚΟΚ: Πότε χάνεις οριστικά το δίπλωμα οδήγησης – Ποιες παραβάσεις σού το στερούν
    ΚΟΚ: Πότε χάνεις οριστικά το δίπλωμα οδήγησης – Ποιες παραβάσεις σού το στερούν

    Ο οδηγός δεν θα μπορέσει να ξανακαθήσει πίσω από το τιμόνι αν υποπέσει κατ' εξακολούθηση σε πέντε τροχαίες παραβάσεις του ΚΟΚ

    Αν και πολλές παραβάσεις επισύρουν απλώς διοικητικά πρόστιμα ή και αφαίρεση βαθμών στο point system, υπάρχουν κι αυτές οι παραβάσεις του ΚΟΚ που μπορεί να στερήσουν διά παντός στον οδηγό το δίπλωμα οδήγησης.

    Ο ΚΟΚ έχει την οριστική… λύση για όσους οδηγούς είναι ανεπίδεκτοι μαθήσεως

    Δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που αγνοούν τη δυνατότητα του ΚΟΚ να «αποσύρει» από την κυκλοφορία αυτούς που είναι επικίνδυνα επιπόλαιοι ή δεν μαθαίνουν από τα λάθη τους.

    Για να χάσει κάποιος οριστικά το δίπλωμα οδήγησης, πρέπει να υποπέσει σε σοβαρές τροχαίες παραβάσεις και να το κάνει κατ’ εξακολούθηση.

    Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να τελέσει τις παραβάσεις που ορίζει ο ΚΟΚ τρεις φορές μέσα σε διάστημα πέντε ετών.

    Οι 5 παραβάσεις του ΚΟΚ που κοστίζουν ακριβά

    • Κατανάλωση αλκοόλ.
    • Πινακίδα STOP.
    • Ερυθρός σηματοδότης.
    • Επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού, τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων.
    • Προσπέραση οχημάτων που δεν συνάδει με τα όσα ορίζει ο νόμος.

    Ο ΚΟΚ αναφέρει συγκεκριμένα ότι «σε περίπτωση διάπραξης των παραβάσεων που συνδέονται με την κατανάλωση αλκοόλ, των παραβάσεων της πινακίδας Ρ-2 (το STOP) και του ερυθρού σηματοδότη, των παραβάσεων που συνδέονται με την επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού ή την τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων (κόντρες, παντιλίκια κ.α.), καθώς και των παραβάσεων των διατάξεων με τις οποίες ορίζεται ο τρόπος προσπέρασης οχημάτων για τρίτη φορά μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, η άδεια οδήγησης αφαιρείται διά βίου».

    Πηγή: in.gr

  • Ηλεία: Το πρώτο τροχαίο ατύχημα στη νέα - υπό κατασκευή - Πατρών - Πύργου, είναι γεγονός !!!
    Ηλεία: Το πρώτο τροχαίο ατύχημα στη νέα - υπό κατασκευή - Πατρών - Πύργου, είναι γεγονός !!!

    Του Γιάννη Σπυρούνη

    Απίστευτο κι όμως Ηλειακό. Σε ένα νομό όπου τα τροχαία αποτελούν μάστιγα, το πρώτο τροχαίο ατύχημα στον υπό κατασκευή άξονα της νέας Πατρών - Πύργου, ως συνέχεια της Ολυμπίας Οδού είναι γεγονός…

    Σύμφωνα με πληροφορίες το ατύχημα συνέβη το μεσημέρι του Σαββάτου με την εκτροπή ενός ΙΧ επιβατηγού, σε τμήμα της οδού στην περιοχή Ψάρι Βάρδας.

    Ο οδηγός του οχήματος υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες εξετράπη της πορείας του και προσέκρουσε σε τσιμεντένια στοιχεία στην άκρη του δρόμου.

    Οι ίδιες πηγές ανέφεραν πως ο οδηγός του αυτοκινήτου τραυματίστηκε ελαφρά.

    Και φυσικά μην ξεχνάμε ότι όλοι περιμένουμε την ολοκλήρωση του έργου στο επόμενο εξάμηνο προκειμένου να αποκτήσουμε έναν ασφαλή οδικό άξονα για τις μετακινήσεις μας....

    troxaio psari 2 2

    troxaio psari 3 2

    troxaio psari 4 2

    troxaio psari 5 2

  • Πατρών - Πύργου: Ένας δικυκλιστής τραυματίας σε τροχαίο στο Κουρτέσι
    Πατρών - Πύργου: Ένας δικυκλιστής τραυματίας σε τροχαίο στο Κουρτέσι

    Ένας άντρας τραυματίστηκε ελαφρά σε τροχαίο που συνέβη το βράδυ της Δευτέρας στην Ε.Ο. Πατρών - Πύργου στο ύψος του Κουρτεσίου.

    Ο άτυχος άντρας οδηγώντας το μηχανάκι του, υπό συνθήκες που ερευνώνται εξετράπη της πορείας του και προσέκρουσε πάνω στις προστατευτικές μπάρες της οδού.

    Στο σημείο έφτασαν προσωπικό του τμήματος τροχαίας Ήλιδας καθώς και ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που μετέφερε τον τραυματία στη νοσηλευτική μονάδα Πύργου.

    Φωτογραφία: π. Ιωάννης Κούγιας

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο