Ακόμα μια επίδειξη «αριστείας» από την κυβέρνηση των «αρίστων».
Αυτή τη φορά, ήταν η σειρά των υποψηφίων για εισαγωγή στα πρότυπα σχολεία να βιώσουν την κυνική αδιαφορία με την οποία το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού αντιμετωπίζει τις μαθήτριες και τους μαθητές.
Οι λανθασμένες διατυπώσεις και απαντήσεις στα θέματα εξετάσεων, τα λάθη και οι αστοχίες, προσβάλλουν το κύρος και την αξιοπιστία της διαδικασίας, ναρκοθετώντας τις προσπάθειες των παιδιών, που βλέπουν τους κόπους τους να πηγαίνουν χαμένοι, χωρίς να έχουν ευθύνη. Αλήθεια, θα ζητήσει η κυβέρνηση έστω μια συγγνώμη για αυτό το νέο φιάσκο; Πως σκοπεύει να διορθώσει αυτή την προβληματική συνθήκη, που δημιουργήθηκε με επιπολαιότητα και προχειρότητα;
Υποχρέωση όλων μας είναι όχι μόνο να διαφυλάξουμε τον χαρακτήρα της δημόσιας παιδείας, αλλά να ενισχύσουμε το δημόσιο σχολείο, ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει με επάρκεια στις σύγχρονες προκλήσεις. Τα πειραματικά σχολεία προσδίδουν εκείνες τις δυνατότητες για μια δυναμική εκπαίδευση που θα δοκιμάζει νέες μεθόδους διδασκαλίας και νέες προσεγγίσεις σε διάφορα γνωστικά πεδία. Δεν είμαστε πια καθόλου σίγουροι ότι τα πρότυπα σχολεία μπορούν να επιτελέσουν τον ρόλο αυτό, κυρίως επειδή η εισαγωγή σε αυτά ταλαιπωρεί πάρα πολλά παιδιά του δημοτικού και τις οικογένειές τους, ενισχύοντας ένα εξετασιοκεντρικό σύστημα εκπαίδευσης. Χρειαζόμαστε ένα δημοκρατικό, συμπεριληπτικό, δωρεάν και ποιοτικό δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, για όλες και όλους. Για να το πετύχουμε, χρειάζεται όραμα και ολοκληρωμένο σχέδιο. Δυστυχώς, οι πολιτικές και οι πρακτικές της κυβέρνησης αποδεικνύουν συνεχώς πως βρίσκεται απέναντι σε αυτή τη λογική.
(Δελτίο Τύπου)