Πέμπτη, 27 Ιουνίου 2024 21:10

Πιερρακάκης: Επιπλέον μάθημα οικονομίας στην Α' Λυκείου από Σεπτέμβριο του 2025

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Την προσθήκη ενός επιπλέον μαθήματος για τα βασικά οικονομικά μεγέθη και εργαλεία στην Α' Λυκείου από τον Σεπτέμβριο του 2025 ανακοίνωσε με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης.

Στόχος είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να αποκτήσουν χρήσιμες γνώσεις και να προετοιμαστούν κατάλληλα να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τις μελλοντικές προκλήσεις.

Ειδικότερα, ο υπουργός ανέφερε πως κατά την συμμετοχή του «στο 5ο Διεθνές Συνέδριο του Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας- Economic Chamber of Greece, είχα την ευκαιρία να παρουσιάσω τον σχεδιασμό μας στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού σχετικά με τον οικονομικό αλφαβητισμό».

Στο πλαίσιο αυτό, ενημέρωσε πως «από τον Σεπτέμβριο του 2025, με ένα επιπλέον μάθημα για τα βασικά οικονομικά μεγέθη και εργαλεία στην Α’ Λυκείου και με στοχευμένο εμπλουτισμό των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, οι μαθητές θα αποκτούν χρήσιμες γνώσεις για να αντιμετωπίσουν πιο αποτελεσματικά τις μελλοντικές προκλήσεις».

Πηγή: Cnn.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 27 Ιουνίου 2024 20:34

Σχετικά Άρθρα

  • Τσίπρας: Εθνικός στόχος η σύγκλιση με την ΕΕ με κοινωνική συνοχή και δικαιοσύνη
    Τσίπρας: Εθνικός στόχος η σύγκλιση με την ΕΕ με κοινωνική συνοχή και δικαιοσύνη

    Απόψε η εκδήλωση του Ινστιτούτου Τσίπρα για την ακρίβεια. Τι θα πει στην ομιλία του.

    Εστιασμένη στα θέματα της οικονομίας αναμένεται να είναι η ομιλία του Αλέξη Τσίπρα το βράδυ της Τρίτης, κλείνοντας την εκδήλωση που διοργανώνει το Ινστιτούτο του στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, με θέμα «Αντιμετώπιση της ακρίβειας, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ελληνικής οικονομίας».

    Η παρέμβαση του Αλέξη Τσίπρα θέλει να αποτυπώσει τη σημερινή κατάσταση της Οικονομίας, απαντώντας στο ερώτημα: «Υπάρχει σύγκλιση ή διαμορφώνεται χάσμα με την Ευρώπη; Να καταγραφούν οι επιπτώσεις στο βιοτικό επίπεδο της κοινωνικής πλειοψηφίας, ιδιαίτερα των πιο ευάλωτων αλλά και πώς μπορεί η Ελλάδα να υπερβεί τη σημερινή κατάσταση, να ανακτήσει το χαμένο έδαφος, να αποκαταστήσει την ανάπτυξη με δικαιοσύνη, που είναι σήμερα πιο απαραίτητη από ποτέ».

    Σε αυτό το πλαίσιο ο Αλέξης Τσιπρας αναμένεται στην ομιλία του να υπογραμμίσει πως «η πρόκληση της τρέχουσας δεκαετίας δε μπορεί να είναι άλλη από τον τερματισμό της διαρκούς πορείας απόκλισής μας από τον σκληρό πυρήνα των χωρών της ΕΕ, σε όλα τα επίπεδα. Στην οικονομία, στο εισόδημα, στο κράτος δικαίου, στο κοινωνικό κράτος και στις δημόσιες υποδομές. Ο τερματισμός της απόκλισης και η έναρξη μιας πορείας σταδιακής σύγκλισης».

    «Σίγουρα δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις και απαντήσεις. Υπάρχει όμως άλλος δρόμος. Άλλη κατεύθυνση την οποία πρέπει άμεσα να ακολουθήσουμε» αναμένεται να επισημάνει ο πρώην πρωθυπουργός αλλά και πως «ο δρόμος της διεξόδου είναι γνωστός. Και αυτό που απαιτείται είναι συνειδητοποίηση του υπαρξιακού κινδύνου και ισχυρή πολιτική βούληση».

    Ο Αλέξης Τσίπρας αναμένεται να επαναλάβει πως «οι πολιτικές και κυρίως οι αιτίες που μας οδήγησαν στη κρίση, δεν μπορούν να αποτελούν τη συνταγή της διεξόδου». Σε αυτό το πλαίσιο θα υποστηρίξει πως ένας «νέος εθνικός στόχος αντίστοιχος με

    • την ένταξη και ενσωμάτωση της χώρας στην ΕΟΚ τη δεκαετία του εβδομήντα και ογδόντα
    • την ένταξη στην ευρωζώνη τη δεκαετία του ενενήντα
    • την έξοδο από την κρίση και τα μνημόνια τη δεκαετία του '10

    -οφείλει να είναι η αναστροφή της πραγματικής αυτής απόκλισης.

    Και η επιτάχυνση της σύγκλισης με όρους κοινωνικής συνοχής και δικαιοσύνης, με όρους συμπερίληψης των λαϊκών και μεσαίων στρωμάτων που έβαλαν πλάτη για να μείνει η χώρα όρθια».

    Ο Αλέξης Τσίπρας αναμένεται να σημειώσει πως «αυτό που ονομάζουμε ακρίβεια και αποτελεί μια διαρκή και τρομακτική πίεση τα τελευταία χρόνια στα μεσαία και χαμηλά εισοδήματα, είναι ταυτόχρονα και μια γενικευμένη διαδικασία αναδιανομής από τους πολλούς σε λίγους. Η ανάπτυξη είναι μη βιώσιμη μεσοπρόθεσμα ενώ παράλληλα καρπώνεται από λίγους».

    Ο Αλέξης Τσίπρας θα τονίσει, παράλληλα, πως «η ανασυγκρότησή της ελληνικής οικονομίας δεν είναι απλά ζήτημα σχεδίου και πόρων, αλλά απαιτεί και προϋποθέτει ταυτόχρονα και ρήξεις με οργανωμένα συμφέροντα. Μια βαθιά προοδευτική μεταρρυθμιστική προσπάθεια στο σύνολο σχεδόν των θεσμών».

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Σχολεία: Περισσότερες από 6.000 αποβολές για χρήση κινητού από τον Σεπτέμβρη
    Σχολεία: Περισσότερες από 6.000 αποβολές για χρήση κινητού από τον Σεπτέμβρη

    «Θεαματικά καλό» χαρακτήρισε το μέτρο της απαγόρευσης των κινητών στα σχολεία ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας νωρίτερα σήμερα, Δευτέρα, στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, αναφέροντας επίσης ότι από την αρχή της σχολικής χρονιάς και την έναρξη της εφαρμογής του μέτρου έχουν καταγραφεί 6.043 αποβολές.

    Ο υπουργός αναφέρθηκε και στις καταγγελίες ενδοσχολικής βίας που έχουν καταγραφεί στην πλατφόρμα stop-bullying, σημειώνοντας ότι συνολικά από τότε που άρχισε η λειτουργία της έχουν καταγραφεί 501 αναφορές, εκ των οποίων οι 213 φέτος.

    Έρχονται διαγραφές για τους αιώνιους φοιτητές

    Σχετικά με το ζήτημα των «αιωνίων φοιτητών», ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι θα εφαρμοστεί ο νόμος, ο οποίος έχει ψηφιστεί από το 2022 και προβλέπει ανώτατη διάρκεια φοίτησης. Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο ζήτημα της ασφάλειας των πανεπιστημίων, χαρακτηρίζοντας «βελτιωμένη» την εικόνα στο κομμάτι αυτό.

    Τέλος, αναφορικά με τα μη κρατικά πανεπιστήμια, ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον και εκτίμησε πως θα υπάρχουν «αρκετές αιτήσεις» από την πρώτη χρονιά.

    Πηγή: Ethnos.gr
  • Μισθός 609 ευρώ για σπουδαστές στις Στρατιωτικές Σχολές - Τι ανακοίνωσαν Δένδιας-Πιερρακάκης
    Μισθός 609 ευρώ για σπουδαστές στις Στρατιωτικές Σχολές - Τι ανακοίνωσαν Δένδιας-Πιερρακάκης

    Δέσμη μέτρων για την αντιμετώπιση της μείωσης εισακτέων στις Ανώτατες Στρατιωτικές Σχολές, ανακοίνωσαν σήμερα Πέμπτη 10 Οκτωβρίου, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας και ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης.

    Ο κ. Δένδιας, παρουσιάζοντας το πρόβλημα, ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι το 2020 το ποσοστό κάλυψης των θέσεων στις Ανώτατες Στρατιωτικές Σχολές της χώρας προσέγγιζε το 99% και το 2024 μειώθηκε σε 64%, ενώ ειδικότερα στη Σχολή Ευελπίδων το ποσοστό κάλυψης ήταν 100% το 2020 και έχει περιοριστεί σε μόλις 34%.

    Τόνισε ότι, παράλληλα, παρουσιάζεται αυξανόμενη αποχώρηση σπουδαστών κατά το πρώτο έτος φοίτησης, αναφέροντας ότι το 2020% το ποσοστό ήταν 6%, το 2021 ανήλθε σε 20%, το 2022 σε 15%, το 2023 σε 18%, ενώ το 2024 σε 7%.

    Ο κίνδυνος, κατά τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, είναι η υποστελέχωση των Ενόπλων Δυνάμεων με συνεπακόλουθο την αδυναμία υποστήριξης των σύγχρονων οπλικών συστημάτων και την υποβάθμιση του ποιοτικού στοιχείου των Ενόπλων Δυνάμεων.

    Οι παρεμβάσεις

    Όπως ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης, οι πρώτες παρεμβάσεις, στο πλαίσιο της εκστρατείας προσέλκυσης νέων στις Ένοπλες Δυνάμεις, αφορούν σε κίνητρα που θα καταστήσουν ελκυστικότερη την εισαγωγή και φοίτηση στις Στρατιωτικές Σχολές, όπως:

    - Δυνατότητα εισαγωγής από τρία επιστημονικά πεδία και επαγγελματικά λύκεια

    - Αύξηση αποδοχών σπουδαστών στρατιωτικών σχολών

    - Βελτίωση κτιριολογικών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού

    - Νέες δυνατότητες για έρευνα, εξειδίκευση και εξέλιξη.

    Με μισθό 609 ευρώ οι σπουδαστές και πρόσβαση από τρία Πεδία

    Εξειδικεύοντας, ο κ. Δένδιας επισήμανε ότι αναφορικά με την αύξηση των αποδοχών των σπουδαστών στρατιωτικών σχολών, τετραπλασιάζονται οι αποδοχές των σπουδαστών Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων από 165 ευρώ σε 609 ευρώ, ενώ διπλασιάζονται οι αποδοχές των Ανώτατων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών από 124 σε 249 ευρώ.

    Επιπλέον, θα τους χορηγείται φοιτητικό πάσο και θα διπλασιαστούν τα κονδύλια υποστήριξης σπουδών και παροχών στους σπουδαστές.

    Όσον αφορά τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση κτιριακών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού θα προχωρήσουν έργα ύψους 19,7 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων σε Σχολή Ευελπίδων, Σχολή Ικάρων, Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων και Σχολή Αξιωματικών Νοσηλευτικής, ενώ θα γίνουν και έργα αναβάθμισης 18,1 εκατ. ευρώ από δωρεές για τις αίθουσες διδασκαλίας, τους κοιτώνες, τη βιβλιοθήκη, το εντευκτήριο και τις αίθουσες ψυχαγωγίας στη Σχολή Ευελπίδων, το αμφιθέατρο και τους κοιτώνες της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, τα εστιατόρια και μαγειρεία της Σχολής Ικάρων καθώς και τις αίθουσες διδασκαλίας, τα εστιατόρια και μαγειρεία της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών.

    Αναφορικά με τις νέες δυνατότητες για έρευνα, εξειδίκευση και εξέλιξη θα χορηγούνται διδακτορικοί τίτλοι σπουδών από τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα σε τομείς αιχμής, θα προχωρήσει η σύνδεση διδακτορικής έρευνας με το Οικοσύστημα Αμυντικής Καινοτομίας, θα χορηγούνται μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών από τη Σχολή Εθνικής Άμυνας και την Ανώτατα Διακλαδική Σχολή Πολέμου, θα αναδειχθούν τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα σε Κέντρα Αριστείας, καθιερώνεται ο θεσμός του Στρατιωτικού Διδακτικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και θα γίνει διασύνδεση με ΑΕΙ στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

    Η εκστρατεία προσέλκυσης νέων στις Ένοπλες Δυνάμεις περιλαμβάνει καμπάνια ενημέρωσης για τις προοπτικές καριέρας στις Ένοπλες Δυνάμεις, στοχευμένες δράσεις στα σχολεία, ενώ ήδη διεξάγονται δράσεις, όπως ο πλους μαθητών στο πλαίσιο της Ναυτικής εβδομάδας αλλά και η χρήση εξομοιωτών πτήσης της Πολεμικής Αεροπορίας.

    Οι δράσεις που δρομολογούνται

    Μακροπρόθεσμα, ο κ. Δένδιας ανακοίνωσε ότι οι δράσεις που δρομολογούνται ώστε να καταστούν οι Ένοπλες Δυνάμεις πιο ελκυστικές στις νέες και τους νέους αφορούν σε νέες δυνατότητες σταδιοδρομίας με νέα σύγχρονη δομή δυνάμεων, νέο σύστημα εξέλιξης, νέο πιο δίκαιο μισθολόγιο, νέο σύστημα μεταθέσεων με κίνητρα και το πλέον τεχνολογικά εξελιγμένο και καινοτόμο περιβάλλον.

    Αναφορικά με την ουσιαστική στήριξη των στελεχών και των οικογενειών τους, ο κ. Δένδιας εξήγησε ότι σχετικά με την παροχή στέγης ήδη είναι σε εξέλιξη πρόγραμμα κατασκευής 1.000 κατοικιών με στόχο τις 3.000 κατοικίες το 2030. Επίσης, θα προχωρήσει η αναβάθμιση των παιδικών σταθμών, το Κέντρο Ειδικής Αναπτυξιακής Φροντίδας Παιδιών για την αντιμετώπιση αναπτυξιακών διαταραχών παιδιών στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, η δημιουργία Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης ΑμεΑ, η αξιοποίηση των ΑμεΑ από τις Ένοπλες Δυνάμεις, θα βελτιωθεί η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη με το νομοσχέδιο να βρίσκεται σε τελική επεξεργασία, ενώ θα δημιουργηθεί και Μονάδα Φροντίδας Αποστράτων με στόχο τη φιλοξενία των ευάλωτων.

    Από την πλευρά του, ο κ. Πιερρακάκης υπογράμμισε ότι οι πρώτες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής θα γίνουν το 2026 και δεσμεύτηκε ότι το φοιτητικό πάσο θα χορηγείται και στους σπουδαστές των στρατιωτικών σχολών.

    Αναλυτικά όσα ανακοινώθηκαν:

    ΝΙΚΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ - Υπουργός Άμυνας

    - το 2020 το ποσοστό κάλυψης των θέσεων στις Ανώτατες Στρατιωτικές Σχολές της χώρας προσέγγιζε το 99% και το 2024 μειώθηκε σε 64%, ενώ ειδικότερα στη Σχολή Ευελπίδων το ποσοστό κάλυψης ήταν 100% το 2020 και έχει περιοριστεί σε μόλις 34%.

    - παρουσιάζεται αυξανόμενη αποχώρηση σπουδαστών κατά το πρώτο έτος φοίτησης, αναφέροντας ότι το 2020% το ποσοστό ήταν 6%, το 2021 ανήλθε σε 20%, το 2022 σε 15%, το 2023 σε 18%, ενώ το 2024 σε 7%.

    -  Δεν μπορεί να λειτουργήσουν οι ένοπλες δυνάμεις αν συνεχιστεί αυτό

    -  Αύξηση αποδοχών σπουδαστών στρατιωτικών σχολών.

    -  Οι αποδοχές των σπουδαστών Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων από 165 ευρώ σε 609 ευρώ, ενώ διπλασιάζονται οι αποδοχές των Ανώτατων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών από 124 σε 249 ευρώ

    -  Οι Στρατιωτικές Σχολές θα μπορούν να χορηγούν διδακτορικά σε συνεργασία με άλλους ακαδημαϊκούς φορείς.Υπάρχει διασύσνδεη των διδακτορικών τίτλων- της έρευνας με το δημιουγούμενο σύστημα αμυντικής καινοτομίας.

    - Xορήγηση μεταπτυχιακών τίτλων και κατά την καριέρα.

    - Έχουμε συνενοηθεί με το Υπουργείο Παιδείας να κάνουμε καμπάνια ενημέρωσης για το τι είναι ο αξιωματικός. Στοχευμένες δράσεις στα σχολεία Day camp στις στρατιωτικές εγκαταστάσεις να ζει μία ολόκληρη ημέρα. Επισκέψεις σχολείων στις εγκαταστάσεις, ενώ ήδη διεξάγονται δράσεις, όπως ο πλους μαθητών στο πλαίσιο της Ναυτικής εβδομάδας. Χρήση εξομοιωτών και κυρίως πτήσης.

    - Στους φοιτητές θα χορηγείται ακαδημαϊκή ταυτότητα.

    - Νέο σύστημα μετάθεσης, νέο μισθολόγιο. Αν η πατρίδα θέλει να έχει τους καλύτερους θα πρέπει να έχει άλλο μισθολόγιο.

    -  δωρεάν στέγη - το πρόγραμμα που έχουμε σχεδιάσει είναι για 3000 κατοικίες

    -  κάθε οικογένεια να μπορεί να αφήνει σε βρεφονηπιακό σταθμό.

    -  θα δημιουργήσουμε κέντρα αναπτυξιακής φροντιδας παιδιών - ειδικές δομές με παιδιά με αυτισμό

    -  βελτιωμένη ιατρική περίθαλψη και δημιουργία μονάδας φροντίδας αποστράτων. Θέλουμε να δημιουργείται η αίσθηση ότι είμαστε μία οικογένεια.

    ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ - Υπουργός Παιδείας

    -  Οι υποψήφιοι θα μπορούν να εισάγονται στις Στρατιωτικές Σχολές από τρία Επιστημονικά Πεδία: το 2ο, 3ο και 4ο. Θα αλλάξει από το 2026 - Αυτό τετραπλασιάζει την δεξαμενή υποψηφίων. Το 10% των αποφοίτων των ΕΠΑΛ μπορεί να δοθεί και εδώ.

    -  Βελτίωση κτιριολογικών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού

    -  Νέες δυνατότητες για έρευνα, εξειδίκευση και εξέλιξη.

    Πηγή: Cnn.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/ EUROKINISSI

  • Πιερρακάκης: 813 αποβολές για χρήση κινητών σε σχολεία - 407 αναφορές για bullying από τον Απρίλιο στην ειδική πλατφόρμα
    Πιερρακάκης: 813 αποβολές για χρήση κινητών σε σχολεία - 407 αναφορές για bullying από τον Απρίλιο στην ειδική πλατφόρμα

    Η μάχη απέναντι στον σχολικό εκφοβισμό άρχισε να φέρνει αποτελέσματα, τονίζει ο Κυριάκος Πιερρακάκης - Το 53% των αναφορών για bullying αφορά στη δευτεροβάθμια και το 47% στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

    Για τα πρώτα αποτελέσματα του πλαισίου παρεμβάσεων του υπουργείου Παιδείας για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης, δίνοντας παράλληλα μια πρώτη εικόνα των δεδομένων για τις αναφορές στην πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr , καθώς επίσης και για την εφαρμογή του μέτρου απαγόρευσης χρήσης κινητών στις αίθουσες των σχολείων.
    «Η μάχη απέναντι στον σχολικό εκφοβισμό είναι διαρκής και άρχισε να φέρνει αποτελέσματα», είπε ο κ. Πιερρακάκης και πρόσθεσε: «Οι γονείς και οι μαθητές δεν φοβούνται πια να μιλήσουν. Στην πλατφόρμα stop-bullying έχουν υποβληθεί 407 αναφορές. Εξετάζονται μία προς μία και δίνεται λύση είτε μέσα στο σχολείο, είτε στη δευτεροβάθμια επιτροπή που ενεργοποιείται στα πιο σοβαρά περιστατικά».

    Όσον αφορά στην εφαρμογή του νέου κανονισμού λειτουργίας των σχολείων, ο υπουργός επεσήμανε: «Οι εκπαιδευτικοί αγκάλιασαν την απαγόρευση των κινητών, τα οποία χρησιμοποιούνταν και σαν εργαλεία καταγραφής περιστατικών bullying. Ήδη έχουν επιβληθεί 813 αποβολές για χρήση κινητών, που σημαίνει ότι το μέτρο λειτουργεί».

    Επιπλέον, ο κ. Πιερρακάκης αναγνώρισε τη σημασία πλαισίωσης των μέτρων αυτών με περαιτέρω στελέχωση των σχολείων με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. «Ούτε η πλατφόρμα, ούτε η απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων μπορούν από μόνα τους να λύσουν το τεράστιο πρόβλημα. Γι' αυτό αυξήσαμε συντριπτικά τον αριθμό των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία. Από τους περίπου 360 μόνιμους που ήταν πριν από πέντε χρόνια, πλέον αγγίζουν τους 4.800 και θα ενισχύονται διαρκώς, ενώ κάθε χρόνο προσλαμβάνονται περίπου 2.000 αναπληρωτές. Όποιο παιδί και όποια οικογένεια κρίνεται πως έχει ανάγκη ψυχολογική υποστήριξη στο σχολείο, θα βρούμε τον τρόπο να δώσουμε τη βοήθεια που χρειάζεται», πρόσθεσε ο υπουργός.

    Τι δείχνουν τα στοιχεία

    Η συντριπτική πλειονότητα των αναφορών στην πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr που ξεκίνησε να λειτουργεί τον Απρίλιο έχει υποβληθεί από γονείς, ενώ μοιρασμένες είναι αριθμητικά οι αναφορές των περιστατικών που αφορούν στη δευτεροβάθμια και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

    Σύμφωνα με τους αριθμούς του υπουργείου στην πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr από τον Απρίλιο του 2024 ως τις 29 Σεπτεμβρίου 2024 έχουν υποβληθεί συνολικά 407 αναφορές. Από αυτές, το 53% αφορά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και το 47% στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Επιπλέον, οι 359 αναφορές υπεβλήθησαν από γονείς και οι 48 από μαθητές.

    Σχετικά με τις αναφορές που υπεβλήθησαν από γονείς, 134 είναι πλέον υποθέσεις που έκλεισαν, καθώς έγινε πλήρης διαχείριση, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα και οι 40 είναι σε διαδικασία παιδαγωγικής παρέμβασης, με βάση τα πρωτόκολλα παρέμβασης. Ακόμη, οι 13 είναι εντός αρμοδιότητας πλατφόρμας και πρόκειται να ξεκινήσει διαχείρισή τους άμεσα, ενώ 61 αναφορές έχουν υποβληθεί χωρίς να έχει ξεκινήσει ακόμα διαχείρισή τους.

    Σχετικά με τις αναφορές που υπεβλήθησαν από μαθητές, από τις 48 συνολικά, οι 21 υποθέσεις θεωρούνται πλέον κλειστές, καθώς έγινε πλήρης διαχείριση, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα και μία είναι αυτή τη στιγμή σε διαδικασία παιδαγωγικής παρέμβασης, με βάση τα πρωτόκολλα παρέμβασης. Επιπλέον, 4 αναφορές είναι εντός αρμοδιότητας πλατφόρμας και πρόκειται να ξεκινήσει η διαχείρισή τους άμεσα και 8 αναφορές έχουν υποβληθεί χωρίς να έχει ξεκινήσει ακόμα η διαχείρισή τους.

    Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στατιστικά στοιχεία για το είδος εκφοβισμού που έχει καταγγελθεί. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, από τις 407 αναφορές που έχουν υποβληθεί:
    • - Το 77% αφορά σε ψυχολογικό bullying,
    • - Το 48% αφορά σε κοινωνικό bullying,
    • - Το 56% αφορά σε σωματικό bullying,
    • - Το 18% αφορά σε ηλεκτρονικό /διαδικτυακό bullying
    Νέες προσλήψεις
    Στα σχολεία της επικράτειας υπηρετούν σήμερα, μετά και τους τελευταίους διορισμούς, σχεδόν 4.800 μόνιμοι ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί, ενώ κάθε χρόνο προσλαμβάνονται επιπλέον αναπληρωτές.

    Για την τρέχουσα σχολική χρονιά, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, έχουν προσληφθεί 761 ψυχολόγοι και 760 κοινωνικοί λειτουργοί και υπολογίζεται ότι θα προσληφθούν άλλοι 1.000 αναπληρωτές των ειδικοτήτων αυτών, εκ των οποίων τα 2/3 θα είναι ψυχολόγοι.

    Το 2020, πριν την έναρξη των διορισμών, στα σχολεία υπηρετούσαν 184 μόνιμοι ψυχολόγοι και 175 μόνιμοι κοινωνικοί λειτουργοί.

    Θεσμικό πλαίσιο

    Με αφετηρία τον νόμο 5029/2023, δημιουργήθηκε θεσμικό πλαίσιο που καθορίζει, πέραν της λειτουργίας της πλατφόρμας stop-bullying.gov.gr , πρωτόκολλα πρόληψης και διαχείρισης της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, επιμορφώσεις και υποστηρικτικές δράσεις στα σχολεία.

    -Δικαίωμα πρόσβασης στην πλατφόρμα και υποβολής επώνυμης αναφοράς έχουν οι γονείς/έχοντες την επιμέλεια μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (μέσω κωδικών Taxis) και μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (μέσω κωδικών Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου).

    - Κάθε αναφορά, μόλις υποβληθεί, λαμβάνει μοναδικό αριθμό υποβολής, μέσω του οποίου ο ενδιαφερόμενος μπορεί να παρακολουθεί την πορεία της.

    - Οι αναφορές εξετάζονται κατά προτεραιότητα με βάση τη σοβαρότητά τους από τους Υπεύθυνους Χειρισμού Αναφορών στη σχολική μονάδα. Αυτοί είναι ο διευθυντής και εκπαιδευτικός (ορίζεται από τον διευθυντή) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και ο διευθυντής και ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

    - Για την εξέταση των αναφορών λαμβάνονται υπόψη τα πρωτόκολλα αντιμετώπισης ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία έχει συντάξει η Επιστημονική Επιτροπή που έχει συσταθεί στο ΥΠΑΙΘΑ για τον σκοπό αυτό και είναι τα ακόλουθα:
    • * Πρωτόκολλο Διαχείρισης Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού (Ε.ΒΙ.Ε.)
    • * Πρωτόκολλο Πρόληψης Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού (Ε.ΒΙ.Ε.)
    • * Πρωτόκολλο Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού (Ε.ΒΙ.Ε.): Ορισμοί και Εννοιολογικό Υπόβαθρο
    - Σε περίπτωση που το περιστατικό χρήζει αντιμετώπισης που υπερβαίνει τις δυνατότητες διαχείρισης σε επίπεδο σχολικής μονάδας, τότε αναλαμβάνει η τετραμελής ομάδα δράσης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, η οποία αποτελείται από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, έναν Σύμβουλο Εκπαίδευσης, έναν Ψυχολόγο και έναν Κοινωνικό Λειτουργό.

    - Το ΙΕΠ, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» υλοποιεί δράσεις και προγράμματα για την αντιμετώπιση ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, όπως:
    • * ανάπτυξη επιμορφωτικού και ενημερωτικού υλικού
    • * υλοποίηση επιμορφώσεων Ομάδων Δράσης, Στελεχών Εκπαίδευσης και εκπαιδευτικών
    • * διενέργεια ερευνών αποτύπωσης και αποτίμησης
    • * υποστηρικτικές δράσεις και δράσεις στη σχολική μονάδα.
    Πλαίσιο παιδαγωγικών μέτρων

    Ο νέος κανονισμός λειτουργίας των σχολείων, που άρχισε να εφαρμόζεται κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά προβλέπει τα εξής:

    - Απαγορεύεται η εμφανής κατοχή και χρήση κινητού τηλεφώνου, με εξαίρεση τις ιατρικές εφαρμογές.

    -Αν διαπιστωθεί ότι μαθητής εμφανώς κατέχει ή χρησιμοποιεί κινητό: ο εκπαιδευτικός ενημερώνει τον διευθυντή, ο οποίος επιβάλλει το μέτρο της αποβολής για μία ημέρα.

    -Φωτογράφιση / Βιντεοσκόπηση: Ενημερώνεται ο διευθυντής αμέσως, παραδίδεται το κινητό, ειδοποιούνται οι κηδεμόνες, αξιολογείται παιδαγωγικά το περιστατικό και είτε εφαρμόζεται από τον διευθυντή το μέτρο της αποβολής μέχρι 3 ημέρες, είτε, σε περίπτωση ιδιαιτέρως αποκλίνουσας συμπεριφοράς, γίνεται παραπομπή στον Σύλλογο Διδασκόντων, ο οποίος αξιολογεί τις συνθήκες τέλεσης της πράξης και την ενδεχόμενη παραβίαση προσωπικών δεδομένων και εφαρμόζει το μέτρο της αποβολής μέχρι 5 ημέρες.

    Για φωτογράφιση / βιντεοσκόπηση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων ισχύει η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος (εφαρμόζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων). Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται σε εξαιρετικά αποκλίνουσα/ες συμπεριφορά/ές ή επαναλαμβανόμενες αποκλίνουσες συμπεριφορές και ιδίως για συμπεριφορές που συνιστούν ενδοσχολική βία και εκφοβισμό (σωματική, λεκτική, ψυχολογική, συναισθηματική, κοινωνική, ρατσιστική, σεξουαλική, ηλεκτρονική, διαδικτυακή ή άλλη βία και παραβατική συμπεριφορά που πλήττει τη σχολική κοινότητα).

    Πάντα κατά τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, από την έναρξη της σχολικής χρονιάς έχουν επιβληθεί 813 αποβολές (ως την 29η Σεπτεμβρίου) σε όλη τη χώρα για παραβίαση του μέτρου απαγόρευσης εμφανούς κατοχής και χρήσης κινητού τηλεφώνου.

    Πηγή: Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων - Protothema.gr
  • Ανδραβίδα: Αναστάτωση για την κατάργηση τμήματος στο ΓΕΛ - “Παίζουν με το μέλλον μας λίγο πριν τις Πανελλαδικές” λένε οι μαθητές
    Ανδραβίδα: Αναστάτωση για την κατάργηση τμήματος στο ΓΕΛ - “Παίζουν με το μέλλον μας λίγο πριν τις Πανελλαδικές” λένε οι μαθητές

    Της Δήμητρας Βέλμαχου

    Σημαντικές αντιδράσεις και έντονο προβληματισμό έχει προκαλέσει η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις των ολιγομελών τμημάτων σε διάφορα σχολεία της χώρας. Η απόφαση αυτή επηρεάζει άμεσα και την πόλη της Ανδραβίδας, καθώς έξι μαθητές της Γ’ Λυκείου καλούνται να συνεχίσουν τα μαθήματά τους στο Λύκειο των Λεχαινών.

    Η είδηση αυτή έχει προκαλέσει αναστάτωση στην τοπική κοινωνία, με γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς να εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους, υποστηρίζοντας ότι η μεταφορά των μαθητών σε άλλο σχολείο θα δυσκολέψει την καθημερινότητά τους, τόσο λόγω των αυξημένων μετακινήσεων όσο και λόγω των πιθανών εκπαιδευτικών προσαρμογών που θα χρειαστούν σε νέο περιβάλλον. Επιπλέον, υπάρχει ανησυχία για την ψυχολογική επιβάρυνση των μαθητών ενόψει των Πανελλαδικών εξετάσεων.

    Οι κάτοικοι της Ανδραβίδας έχουν ήδη ξεκινήσει κινητοποιήσεις, με στόχο να ανατρέψουν την απόφαση αυτή, ενώ πολλοί γονείς δηλώνουν ότι δεν θα δεχθούν να στείλουν τα παιδιά τους σε σχολείο άλλης πόλης, υποστηρίζοντας ότι η συγχώνευση των τμημάτων δεν θα λύσει ουσιαστικά τα προβλήματα της παιδείας, αλλά θα δημιουργήσει νέες προκλήσεις για τους μαθητές και το εκπαιδευτικό σύστημα.

    Αν και η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι οι συγχωνεύσεις αυτές αποσκοπούν στην καλύτερη κατανομή των πόρων και στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, γονείς και μαθητές υποστηρίζουν ότι τέτοιες αποφάσεις θα επιφέρουν το αντίθετο αποτέλεσμα τονίζοντας ότι θέτουν σε κίνδυνο την ψυχολογία και την απόδοση των μαθητών σε μία τόσο κρίσιμη περίοδο της ζωής τους, όπου προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές εξετάσεις.

    Ο Δήμαρχος Ανδραβίδας-Κυλλήνης, Γιάννης Λέντζας παρών στις κινητοποιήσεις , εξέφρασε με κατηγορηματικό τρόπο την αντίθεσή του στην απόφαση αυτή, αναφέροντας πως «η μετακίνηση μαθητών από το σχολείο τους μετά από 11 χρόνια είναι αδιανόητη». Παράλληλα, επισήμανε πως η οικονομία δεν πρόκειται να σωθεί από τέτοιες ενέργειες που προκαλούν τόσο εκπαιδευτικά όσο και ψυχολογικά προβλήματα στους μαθητές.

    GEL Andravidas 2

    «… είμαστε όλοι παρόντες, η τοπική κοινωνία, οι οικογένειες, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές να δηλώσουμε με κατηγορηματικό τρόπο ότι είμαστε αντίθετοι στην κατάργηση της θεωρητικής κατεύθυνσης της τάξης της Γ Λυκείου και οποιασδήποτε συγχώνευσής της με γειτονικά λύκεια. Αν ξεκινήσουμε πρώτα απ’ όλα από το εκπαιδευτικό έργο είναι ότι χειρότερο μαθητές μετά από 11 χρόνια που είναι στο ίδιο εκπαιδευτικό περιβάλλον να μεταφέρονται σε άλλο σχολείο λες και είναι αποβαλλόμενοί μαθητές. Με τι ψυχολογία δηλαδή αυτά τα παιδιά θα πάνε να δώσουν Πανελλαδικές εξετάσεις. Κατά δεύτερον δεν πιστεύω ότι η οικονομία της Ελλάδας θα σωθεί με τις συγχωνεύσεις δημιουργώντας προβλήματα και εκπαιδευτικά και ψυχολογικά στα παιδιά μας. Από κει και πέρα εμείς έχουμε επικοινωνήσει με όλους τους αρμόδιους φορείς το έχουμε θέσει στην ΚΕΔΕ, το έχουμε θέση στο υπουργείο, στην ΠΕΔ, έχουμε μιλήσει με τους τοπικούς βουλευτές ότι δημιουργεί μεγάλο και βαθύ πρόβλημα στην κοινωνία της Ανδραβίδας διότι αυτό ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου για πιθανές συγχωνεύσεις και σε μελλοντικά χρόνια. Είμαστε κάθετα αντίθετοι θα συνεχίσουμε τον αγώνα μέχρι να υπάρξει τελική δικαίωση και να παραμείνει το τμήμα εδώ γιατί αυτό είναι το ζητούμενο».

    Από την πλευρά του, ο Παναγιώτης Δρακόπουλος, πρόεδρος της Κοινότητας Ανδραβίδας, τόνισε πως είναι αδιανόητο να «ξεριζώνονται» παιδιά από το περιβάλλον τους κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους της εκπαίδευσής τους, ενώ υπογράμμισε ότι πρόκειται για ένα ακόμη πλήγμα προς το σχολείο και την πόλη της Ανδραβίδας, γεγονός που δεν θεωρεί τυχαίο.

    «Αυτό που συμβαίνει αυτή τη στιγμή με τα παιδιά του συγκεκριμένου τμήματος είναι αντιπαιδαγωγικό, δε γίνεται παιδιά στην τελευταία χρόνια του εξαρτάται το μέλλον τους να τα ξεριζώνεις από τον τόπο τους, από τους φίλους τους το σχολείο τους και τους καθηγητές τους για να πάνε σε ένα άλλο σχολείο. Είναι η πολλοστή φορά που το συγκεκριμένο λύκειο βάλλεται. Θεωρώ ότι δεν είναι τίποτα τυχαίο εννοείται ότι είναι μία άδικη απόφαση που πρέπει άμεσα να παρθεί πίσω διότι τα παιδιά αυτά δε χρωστάνε τίποτα. Έχει γίνει μεγάλη προσπάθεια από γονείς και παιδιά και είναι λάθος μεγάλο να ληφθεί μία τέτοια απόφαση. Αισθανόμαστε ότι δεν είναι τίποτα τυχαίο, η πόλη μας βάλλεται συνεχώς, έχουμε τεράστιο πρόβλημα με αποφάσεις που πήρε η δευτεροβάθμια. Πρέπει να κάνουμε ότι είναι στο χέρι μας για να προστατέψουμε τα σχολεία μας διότι δεν είναι τίποτα τυχαίο. Τα παιδιά δε φταίνε σε τίποτα. Δε γίνεται σε αυτές τις ηλικίες στην τελευταία τάξη που δίνουν πανελλήνιες να αλλάζουν σχολικό περιβάλλον, να αλλάζουν καθηγητές και να πάνε να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις από τις οποίες θα εξαρτηθεί το μέλλον τους».

    Αντίστοιχα, ο δημοτικός σύμβουλος αντιπολίτευσης, Γιώργος Χατζηπανταζής, υποστήριξε πως το πρόβλημα αυτό αντανακλά τις δομικές αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος, που μεταφέρει τις συνέπειες στους μαθητές, καλώντας την κεντρική εξουσία να αναλάβει δράση.

    «Με έναν απαράδεκτο τρόπο μεταφέρεται στους ώμους των παιδιών σε μία ευαίσθητη ηλικία ένα πρόβλημα το οποίο αφορά δομικά ζητήματα του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Πρέπει πρώτα η Αθήνα να λύσει αυτά τα δομικά ζητήματα χωρίς να τα μεταφέρει στους ώμους των παιδιών. Είναι απαράδεκτο αυτό το πράγμα που γίνεται και θεωρώ ότι πρέπει να ληφθεί πίσω το μέτρο για όλη την επικράτεια και όχι μόνο για την Ανδραβίδα. Μεταφέρονται πάρα πολλά παιδιά, επιλέγουν τα επαγγελματικά λύκεια, τα ιδιωτικά ΙΕΚ, θα αποδυναμωθούν τα γενικά λύκεια διότι από αυτό τον τρόπο το εκπαιδευτικό σύστημα δεν δίνει άμεση επαγγελματική προοπτική στα παιδιά».

    GEL Andravidas 3

    Η Αικατερίνη Δημητροπούλου, γονέας μαθητή της Γ' Λυκείου, ανέφερε πως η ψυχολογία των παιδιών έχει επηρεαστεί δραματικά, με πολλούς μαθητές να βρίσκονται σε αδιέξοδο ενόψει των Πανελλαδικών.
    «Είναι απαράδεκτη η κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στο Λύκειο της Ανδραβίδας και γενικότερα. Παίζουν με την ψυχολογία των παιδιών μας, λυπάμαι πάρα πολύ. Έχουμε φτάσει σε μία κατάσταση που το παιδί δεν θέλει να συμμετάσχει στις πανελλαδικές. Στεναχωριέμαι αφάνταστα… Αυτή τη στιγμή το παιδί μου κι άλλα έξι παιδιά πρέπει να μεταφερθούν στο Λύκειο των Λεχαινών. Είναι απαράδεκτη αυτή η κατάσταση».

    Η μαθήτρια της Γ Λυκείου Ευγενία Αναστοπούλου επισήμανε πως η ξαφνική αλλαγή σχολείου αποτελεί σοβαρό εμπόδιο στην εκπαιδευτική προετοιμασία τονίζοντας ότι: «Είναι ανεπίτρεπτο σε μία τόσο κρίσιμη περίοδο της ζωής μας που καλούμαστε να δώσουμε πανελλήνιες, να μας μετακινούν σε ξένο σχολείο που να μη γνωρίζουμε τα άτομα να χρειάζεται να προσαρμοστούμε σε ένα νέο χώρο. Αυτό θα είναι πολύ δύσκολο για μας και ειδικά στα μέσα της χρονιάς. Αναμένουμε τις εξελίξεις και ελπίζουμε να μη συμβεί».

    Η Τάνια Ιβάνοβα, επίσης μαθήτρια της Γ Λυκείου εξέφρασε τη δυσαρέσκειά της για την έλλειψη σεβασμού προς τους μαθητές, που βρίσκονται ήδη υπό πίεση.
    «Δεν γίνεται να μας ενημερώνουν την τελευταία στιγμή ότι θα αλλάξουμε σχολικό περιβάλλον από τη στιγμή που είχαμε προετοιμαστεί και είχαμε μπει σε ένα πρόγραμμα. Μας χαλάνε την ψυχολογία αφού χρειάζεται να μεταφερθούμε σε ένα άγνωστο σχολείο, με άγνωστα παιδιά και άγνωστους καθηγητές και να προετοιμαστούμε μέσα σε οχτώ μήνες να δώσουμε πανελλήνιες. Η ψυχολογία όλων των παιδιών είναι πολύ άσχημη και αναμένουμε να δούμε την απάντηση».

    Ο Σπύρος Βώσσος, μαθητής της Β’ Λυκείου, υπογράμμισε τη σημασία της σταθερότητας στο σχολικό περιβάλλον, σημειώνοντας πως οι προσπάθειες που έχουν καταβάλει οι μαθητές κινδυνεύουν να ακυρωθούν.
    «Εγώ θα ήθελα να πω ότι εδώ είναι οι φίλοι μας, είναι άδικο να φύγουν, να πάνε σε άλλο σχολείο, υπάρχει διαφορετική μεταδοτικότητα από τους καθηγητές, είναι ξένα άτομα και αυτό δεν είναι σωστό διότι αυτά τα παιδιά κάνουν τον κόπο τους, παλεύουν δύο χρόνια για να χτίσουν το μέλλον τους μέσω των πανελληνίων. Τώρα που βρίσκονται στην τελική ευθεία κάποιοι πάνε να καταστρέψουν αυτά που έχουν χτίσει. Θα ήθελα μέσω της αποχής που κάνουμε στο ΓΕΛ Ανδραβίδας να πω ότι δεν πρέπει να συμβεί αυτό».

    Ο Γιώργος Αγραπίδης, μαθητής της Γ' Λυκείου, αναφέρθηκε στην κοινωνική διάσταση του θέματος, τονίζοντας ότι οι συγχωνεύσεις δεν απειλούν μόνο την εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και τις φιλίες και τις καθημερινές συνήθειες των μαθητών.
    «Φέτος όλα τα παιδιά κάνουμε την προσπάθειά μας να δώσουμε πανελλήνιες αλλά δεν είναι μόνο εκεί το θέμα. Εδώ είναι οι φίλοι μας, εδώ είναι οι εκδρομές που έχουμε κανονίσει, εδώ είναι το σπίτι μου και το σπίτι πόσων άλλων μαθητών. Είναι ντροπή να γίνεται όλο αυτό. Όχι μόνο για το εκπαιδευτικό κομμάτι που είναι το κυρίαρχο αυτή τη στιγμή».

    GEL Andravidas 5

  • Πιερρακάκης: Απαγορεύoνται τα κινητά στα σχολεία και στα διαλείμματα με το νέο κανονισμό
    Πιερρακάκης: Απαγορεύoνται τα κινητά στα σχολεία και στα διαλείμματα με το νέο κανονισμό

    Σε διευκρινήσεις για τον νέο κανονισμό λειτουργίας στα σχολεία σε ό,τι αφορά τη χρήση κινητών τηλεφώνων προχώρησε ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης.

    Ο υπουργός αφού πρώτα επικαλέστηκε έρευνα που ξεκίνησε από την Unesco, από την οποία προκύπτει ότι ένας μαθητής που έχει κάνει χρήση κινητού τηλεφώνου χρειάζεται 20 λεπτά για να μπορέσει να επανέλθει στο περιβάλλον της τάξης, ξεκαθάρισε ότι απαγορεύεται η εμφανής κατοχή και χρήση ακόμη και στο διάλειμμα. Σε διαφορετική περίπτωση θα υπάρχει μία μέρα αποβολή.

    Ο ίδιος στη συνέχεια σημείωσε μιλώντας στο ΣΚΑΪ ότι «στην πιο ακραία περίπτωση που κάποιο παιδί έχει βιντεοσκοποπηθεί σε πολύ προσωπική στιγμή, αυτός που το κατέγραψε θα αλλάζει σχολικό περιβάλλον».

    Σύμφωνα με τον κ. Πιερακκάκη «είναι εργαλεία που μας ζητούσαν οι εκπαιδευτικοί επίμονα από την περασμένη σχολική χρονιά».

    «Γνωρίζουμε ότι τα εργαλεία θα χρειαστούν χρόνο αλλά είναι ζήτημα δημόσιας υγείας. Δεν είναι ζήτημα τεχνοφοβίας αλλά πρέπει να αλλάξει το πώς θα χρησιμοποιείται το κινητο» πρόσθεσε ο υπουργός Παιδείας.

    Το πρόγραμμα Μαριέττα Γιαννάκου για τα σχολεία

    Ο Κυριάκος Πιερρακάκης αναφέρθηκε και στο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» ύψους 250 εκατ. ευρώ που ανακοίνωσε στη ΔΕΘ ο Κυριάκος Μητσοτάκης για την ανακαίνιση σχολείων σε όλη τη χώρα.

    Αποκάλυψε πως το απόγευμα θα γίνει η πρώτη σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό με τη συμμετοχή του ίδιου, του Χρήστου Σταϊκούρα, του Θοδωρή Λιβάνιου και άλλων συναρμόδιων.

    Το πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων θα ξεκινήσει φέτος είπε ο υπουργός Παιδείας εξηγώντας ότι σε όλη τη χώρα υπάρχουν 12.812 σχολικά κτήρια εκ των οποίων τα 5.000 είναι νηπιαγωγεία.

    Πηγή: Cnn.gr

  • Πιερρακάκης: Θα αλλάξουν όλα τα βιβλία στη σχολική εκπαίδευση - Κανόνας το πολλαπλό βιβλίο
    Πιερρακάκης: Θα αλλάξουν όλα τα βιβλία στη σχολική εκπαίδευση - Κανόνας το πολλαπλό βιβλίο

    Την αλλαγή όλων των βιβλίων και την εισαγωγή στην σχολική εκπαίδευση του «πολλαπλού βιβλίου, ως δυνατότητα επιλογής από περισσότερα του ενός βιβλία» ανακοίνωσε ο υπ. Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης.

    «Θα αλλάξουν όλα τα βιβλία στην σχολική εκπαίδευση. Θα εισαχθεί το πολλαπλό βιβλίο, δηλαδή η δυνατότητα ενός καθηγητή να επιλέγει από ένα κατάλογο συγκεκριμένων βιβλίων για να διδάξει το μάθημα, επιλογή ενταγμένη βεβαίως στο ίδιο πρόγραμμα σπουδών. Η πιλοτική έναρξη θα γίνει από την έναρξη του σχολικού έτους 2025 και η έγχαρτη μορφή τους θα εισαχθεί στην εκπαίδευση από το 2026» τόνισε ο κ. Πιερρακάκης στο Mega.

    Για τον διορισμό 10.000 εκπαιδευτικών

    Ο υπουργός Παιδείας μιλώντας για τον διορισμό 10.000 μόνιμων εκπαιδευτικών αναφέρθηκε στην ιδιαιτερότητα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος με τους «αναπληρωτές εκπαιδευτικούς», επανέλαβε την κυβερνητική πρόθεση «η σχέση μόνιμων εκπαιδευτικών με αναπληρωτές να μειωθεί στο 50%, όπως και ο πρωθυπουργός δήλωσε» και υπεραμύνθηκε της προτεραιότητας των διορισμών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση για φέτος τονίζοντας πως «στην επόμενη περίοδο προτεραιότητα θα έχει η πρωτοβάθμια εκπαίδευση».

    «Δεν μπορεί κανείς να λύσει οριστικά το πρόβλημα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Μπορεί να προσπαθήσει να μειώσει τον αριθμό τους στο ελάχιστο και να αντιμετωπίζει πολύ γρήγορα τα κενά που δημιουργούνται για διάφορους υπαρκτούς λόγους» ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης.

    «Οι αλλαγές στην εκπαίδευση θα ξεκινήσουν από τον Σεπτέμβριο και θα ξεκινήσουν από το Νηπιαγωγείο για να καταλήξουν στο Λύκειο» σημείωσε ο υπουργός Παιδείας, επιμένοντας «στην ανάγκη να συνδυαστούν αυτές με βελτιώσεις στο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, χωρίς όμως να καταργεί κανείς το κεκτημένο τόσων ετών και κυρίως τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους».

    Ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε πως οι αλλαγές στα σχολεία θα ακολουθήσουν τις προτροπές του ΟΟΣΑ, ώστε η ελληνική εκπαίδευση να συμπορευτεί με τις παγκόσμιες σταθερές και επανέλαβε τις παρεμβάσεις που έχουν ήδη γίνει στο ψηφιακό φροντιστήριο και αυτές που αναμένονται από τον Σεπτέμβριο με την εισαγωγή στο Λύκειο του «ζωντανού φροντιστηρίου με ερωτήσεις και διδάσκοντες καθηγητές που θα είναι αποσπασμένοι στο υπουργείο Παιδείας».

    Τέλος, ο κ. Πιερρακάκης έκανε ειδική αναφορά σε θέματα υποδομών, αναφέροντας πως «σε συνεργασία με τα υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών αναζητούμε χρηματοδότηση για να βοηθήσουμε τους Δήμους να βελτιώσουν τις υποδομές των σχολείων, γιατί δεν γίνεται τεχνολογικά η εκπαίδευση να βαδίζει στο 2025 με διαδραστικούς πίνακες και άλλες αλλαγές και δίπλα να υπάρχει η απειλή του ετοιμόρροπου σοβά».

    Πηγή: Ιefimerida.gr

  • Οι αναδυόμενες οικονομίες θα συνεχίσουν να οδηγούν τις γεωργικές αγορές
    Οι αναδυόμενες οικονομίες θα συνεχίσουν να οδηγούν τις γεωργικές αγορές

    Οι αναδυόμενες οικονομίες έχουν οδηγήσει όλο και περισσότερο τις εξελίξεις στην παγκόσμια γεωργική αγορά τα τελευταία 20 χρόνια και προβλέπεται να συνεχίσουν να το κάνουν κατά την επόμενη δεκαετία, αλλά με περιφερειακές αλλαγές που συνδέονται με την αλλαγή των δημογραφικών στοιχείων και τη νέα οικονομική ευημερία, σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε από τον Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών (FAO) και τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).

    Η έκθεση για τις γεωργικές προοπτικές 2024-2033 του ΟΟΣΑ και του FAO αποτελεί το βασικό παγκόσμιο σημείο αναφοράς για τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές των αγορών βασικών γεωργικών προϊόντων. Επί δύο δεκαετίες, η έκθεση ανέλυε τις τάσεις των δημογραφικών και οικονομικών παραγόντων της προσφοράς και της ζήτησης βασικών γεωργικών προϊόντων, προέβλεψε τις μεταβολές στις τοποθεσίες παραγωγής και κατανάλωσης και αξιολόγησε τις επακόλουθες αλλαγές στα διεθνή πρότυπα του εμπορίου γεωργικών προϊόντων.

    Μια αξιοσημείωτη αλλαγή που αναμένεται κατά την επόμενη δεκαετία είναι ο αυξανόμενος ρόλος της Ινδίας, της Νοτιοανατολικής Ασίας και της υποσαχάριας Αφρικής και ο φθίνων ρόλος που διαδραματίζει η Κίνα. Ενώ η Κίνα αντιπροσώπευε το 28% της αύξησης της παγκόσμιας κατανάλωσης γεωργίας και αλιείας την προηγούμενη δεκαετία, το μερίδιό της στην πρόσθετη ζήτηση κατά την επόμενη δεκαετία προβλέπεται να μειωθεί στο 11%, αποδιδόμενο όχι μόνο στη μείωση του πληθυσμού και την βραδύτερη αύξηση του εισοδήματος, αλλά και στη σταθεροποίηση των διατροφικών προτύπων.

    Η Ινδία και οι χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας αναμένεται να αντιπροσωπεύουν το 31% της παγκόσμιας αύξησης της κατανάλωσης έως το 2033, λόγω του αυξανόμενου αστικού πληθυσμού τους και της αυξανόμενης ευημερίας. Μεταξύ των περιοχών κυρίως χαμηλού εισοδήματος, η υποσαχάρια Αφρική αναμένεται να συνεισφέρει σημαντικό μερίδιο της πρόσθετης παγκόσμιας κατανάλωσης (18%), κυρίως λόγω της ζήτησης τροφίμων που οφείλεται στην αύξηση του πληθυσμού.

    Η συνολική γεωργική και αλιευτική κατανάλωση (ως τρόφιμα, ζωοτροφές, καύσιμα και άλλες βιομηχανικές πρώτες ύλες) προβλέπεται να αυξηθεί κατά 1,1% ετησίως κατά την επόμενη δεκαετία, με σχεδόν όλη την πρόσθετη κατανάλωση να προβλέπεται να συμβεί σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος.

    Η πρόσληψη θερμίδων από τρόφιμα αναμένεται να αυξηθεί κατά 7% στις χώρες μεσαίου εισοδήματος, κυρίως λόγω της μεγαλύτερης κατανάλωσης βασικών προϊόντων, κτηνοτροφικών προϊόντων και λιπών. Η πρόσληψη θερμίδων στις χώρες χαμηλού εισοδήματος θα αυξηθεί κατά 4%, πολύ αργά για να επιτευχθεί ο στόχος της βιώσιμης ανάπτυξης για μηδενική πείνα έως το 2030.

    Η αύξηση της φυτικής παραγωγής προβλέπεται να προέλθει κυρίως από την αύξηση της παραγωγικότητας στην υπάρχουσα γη και όχι από την επέκταση της καλλιεργούμενης έκτασης, οδηγώντας σε μείωση της έντασης των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) της γεωργίας.

    Ομοίως, σημαντικό ποσοστό της αύξησης της ζωικής και αλιευτικής παραγωγής αναμένεται επίσης να προκύψει από βελτιώσεις της παραγωγικότητας, αν και η επέκταση των κοπαδιών θα είναι επίσης συμβάλλουν στην αύξηση της παραγωγής. Ως εκ τούτου, οι άμεσες εκπομπές από τη γεωργία προβλέπεται να αυξηθούν κατά 5%.

    Παρά τις αναμενόμενες αυτές βελτιώσεις της παραγωγικότητας, ιδίως στις λιγότερο παραγωγικές χώρες της Αφρικής και της Ασίας, προβλέπεται να συνεχιστούν σημαντικά κενά παραγωγικότητας, θέτοντας υπό αμφισβήτηση τα γεωργικά εισοδήματα και την επισιτιστική ασφάλεια και αυξάνοντας τις απαιτήσεις των χωρών για εισαγωγές τροφίμων. Τα τεχνολογικά κενά, η περιορισμένη χρήση εισροών και οι φυσικές κλιματικές συνθήκες παραμένουν μερικοί από τους βασικούς παράγοντες που στηρίζουν τις ανισότητες στη γεωργική παραγωγικότητα.

    Η εύρυθμη λειτουργία των διεθνών αγορών βασικών γεωργικών προϊόντων θα παραμείνει σημαντική για την παγκόσμια επισιτιστική ασφάλεια, καθώς το 20% των θερμίδων αποτελεί αντικείμενο εμπορίας και τα αγροτικά μέσα διαβίωσης μπορούν να επωφεληθούν από τη συμμετοχή στις αγορές και τις παγκόσμιες αλυσίδες αξίας των γεωργικών προϊόντων διατροφής.

    Η ζήτηση δημητριακών προβλέπεται να συνεχίσει να καθοδηγείται από τη χρήση τροφίμων, ακολουθούμενη στενά από τη χρήση ζωοτροφών. Το 2033, το 41% όλων των δημητριακών θα καταναλώνεται απευθείας από τον άνθρωπο, το 36% θα χρησιμοποιείται ως ζωοτροφή, ενώ το υπόλοιπο θα μεταποιείται σε βιοκαύσιμα και άλλα βιομηχανικά προϊόντα.

    Οι προκλήσεις όσον αφορά την απόδοση προβλέπεται να συνεχιστούν για τους ελαιούχους σπόρους, με τους μεγάλους παραγωγούς να αντιμετωπίζουν αργή ανάπτυξη ή μείωση της απόδοσης, ιδίως στην Ινδονησία και τη Μαλαισία για το φοινικέλαιο, και στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τον Καναδά για τους κραμβόσπορους.

    Το κρέας πουλερικών θα κυριαρχήσει στην ανάπτυξη του τομέα του κρέατος, κυρίως λόγω της σχετικής οικονομικής προσιτότητας και των αντιληπτών διατροφικών πλεονεκτημάτων του. Προβλέπεται να αντιπροσωπεύει το 43% των συνολικών πρωτεϊνών κρέατος που καταναλώνονται μέχρι το 2033. Το γάλα προβλέπεται να αυξηθεί κατά 1,6% ετησίως κατά την επόμενη δεκαετία, ταχύτερα από τα περισσότερα άλλα σημαντικά γεωργικά προϊόντα. Το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης θα συμβεί στην Ινδία και το Πακιστάν.

    Πάνω από το 85% της πρόσθετης προβλεπόμενης παραγωγής ψαριών θα προέλθει από την υδατοκαλλιέργεια, αυξάνοντας το μερίδιό της στην παγκόσμια παραγωγή ψαριών στο 55% έως το 2033.

    Πηγή: Etheas.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο