Πολιτικά

Μητσοτάκης στην ξενάγηση του μετρό Θεσσαλονίκης: «Μοναδικό έργο στα παγκόσμια χρονικά» (upd)

Μητσοτάκης στην ξενάγηση του μετρό Θεσσαλονίκης: «Μοναδικό έργο στα παγκόσμια χρονικά» (upd) Φωτογραφία: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/ EUROKINISSI
Τα αποκαλυπτήρια του σταθμού «Βενιζέλου» του νέου μετρό Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκαν το απόγευμα της Παρασκευής (29/11) με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να ξεναγείται στους χώρους όπου εκτίθενται σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα που ήρθαν στο φως κατά τις εργασίες για το δίκτυο του μετρό. Η ξενάγηση έγινε παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου υπό την καθοδήγηση της υφυπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη.

Πλήθος κόσμου είχε συγκεντρωθεί έξω από τον σταθμό Βενιζέλου, ενώ ανάμεσα στους επισήμους ήταν ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ο υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος και ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος.

«Αλλάζει όλη η όψη της πόλης»

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στο έργο, χαρακτηρίζοντάς το «μοναδικό στα παγκόσμια χρονικά»:

«Ο Σταθμός Βενιζέλου αναδεικνύει όλο τον πολιτιστικό πλούτο της Θεσσαλονίκης. Πιστεύω ότι οι Θεσσαλονικείς αύριο, όταν θα έχουν την ευκαιρία να δουν αυτόν τον σταθμό, θα αναγνωρίσουν αυτή την τεράστια προσπάθεια, που έγινε από όλες τις υπηρεσίες ώστε η πόλη να μπορεί να έχει και αρχαία και μετρό.

Θέλω με την ευκαιρία αυτή, ειδικά σήμερα να ευχαριστήσω τις υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού από την υπουργό προσωπικά μέχρι την τελευταία, τον τελευταίο αρχαιολόγο, που έκαναν πράξη αυτό τον μοναδικό στα παγκόσμια χρονικά έργο της αποκατάστασης και της επανατοποθέτησης των αρχαίων εδώ στον Σταθμό Βενιζέλου και χαίρομαι γιατί βλέπω τη γειτονιά να είναι χαμογελαστή.

Ξέρω πόσο πολύ και η γειτονιά και ολόκληρη η πόλη ταλαιπωρήθηκε από την ιστορία του μετρό, σήμερα όμως κοιτάμε μπροστά και από αύριο το μοναδικό αυτό τεχνικό έργο παραδίδεται στους πολίτες της Θεσσαλονίκης, ένα έργο, που είμαι σίγουρος ότι θα αλλάξει όλη την όψη της πόλης».

Να σημειωθεί πως ο πρωθυπουργός θα πραγματοποιήσει και τα εγκαίνια του μετρό το πρωί του Σαββάτου.

Μενδώνη: «Χρειάστηκαν χειρουργικές κινήσεις»

«Τα κομμάτια συντηρήθηκαν και επανατοποθετήθηκαν ξανά. Σήμερα έχουμε ένα πανόραμα των παλαιότερων οικοδομικών φάσεων της Θεσσαλονίκης. από τα ελληνιστικα χρόνια, και την ανάπτυξη της προς τα πεδινά και τη θάλασσα. Ήταν μια δύσκολη και επίπονη διαδικασία.

Χρειαζόταν χειρουργικές κινήσεις. Απόσπαση και επανατοποθέτηση 3.500τμ αρχαιοτήτων, δεν έχει ξαναγίνει» είπε μεταξύ άλλων η υπουργός Πολιτισμού, αρχίζοντας στη συνέχεια την ξενάγηση στον πρωθυπουργό και την Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

«Στον σταθμό Βενιζέλου οι επισκέπτες και οι επιβάτες θα μπορούν να δουν από κοντά τα μοναδικά αρχαιολογικά ευρήματα και να ''ταξιδέψουν'' στο εμπορικό κέντρο της πόλης όπως ήταν στους ρωμαϊκούς και ελληνιστικούς χρόνους. Αυτό είναι διεθνώς ένα μοναδικό προνόμιο της Θεσσαλονίκης», ανέφερε η υπουργός Πολιτισμού.

Ουσιαστικά, πρόκειται για μία... βουτιά 30 μέτρων κάτω από τη γη, στη μακραίωνη ιστορία της πόλης, σε ένα ανοιχτό μουσείο στα επίπεδα -1 και -2 του σταθμού όπου φιλοξενείται σχεδόν το σύνολο των αρχαιοτήτων.

Η αρχαιολογική έρευνα έχει φέρει στο φως τον ρωμαϊκό και ελληνιστικό δρόμο Decumanus maximus ή αλλιώς τη βυζαντινή Μέση Οδό αλλά και ένα τμήμα του αστικού ιστού της ύστερης αρχαιότητας. Ο Πρωθυπουργός θα ξεναγηθεί στον Σταθμό Βενιζέλου και θα δει από κοντά τις καινοτόμες λύσεις που βρέθηκαν και αξιοποιήθηκαν σε έκταση 1.260 τ.μ.

Τι αλλάζει στο κυκλοφοριακό τοπίο της πόλης

Το υπόγειο ταξίδι με το μετρό της Θεσσαλονίκης, από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, δηλαδή από τη Νέα Ελβετία μέχρι και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, θα διαρκεί 17 λεπτά μαζί με τις 13 στάσεις για να διασχίσει τα 9,8 χλμ. της διαδρομής, με τη μέση ωριαία ταχύτητα του κάθε συρμού θα είναι 40 χλμ./ώρα και μέγιστη τα 80 χλμ./ώρα.

Η αναμενόμενη ημερήσια επιβατική κίνηση στο μετρό Θεσσαλονίκης θα ανέρχεται σε περίπου 254.000 επιβάτες, με μεταφορική ικανότητα 18.000 επιβατών ανά ώρα και ανά κατεύθυνση, ενώ με την ενσωμάτωση της επέκτασης προς Καλαμαριά σε ένα χρόνο θα προστεθούν άλλοι 78.000 με 80.000 επιβάτες ημερησίως.

Η χρονική απόσταση μεταξύ των 18 συρμών που θα κινούνται στη γραμμή του μετρό θα είναι αρχικά 3,5 λεπτά και σταδιακά, με την ενσωμάτωση και των άλλων 15 νέων συρμών που θα εξυπηρετούν την επέκταση της Καλαμαριάς με πέντε σταθμούς, αυτή θα μειωθεί στο 1,5 λεπτό. Οι συρμοί είναι κατασκευασμένοι από ανακυκλώσιμα υλικά κατά 92% και σε κάθε έναν από αυτούς, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, θα μπορούν να επιβιβάζονται 465 άτομα (καθήμενοι και όρθιοι).

Πέραν της ταχύτητας με την οποία θα μπορεί κάποιος να διασχίσει υπογείως την πόλη της Θεσσαλονίκης, με τη λειτουργία του μετρό στην πόλη υπολογίζεται θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 οχήματα λιγότερα, επιφέροντας μείωση των ρύπων CO2, κατά 212 τόνους ημερησίως.

Το κόστος του εισιτηρίου θα ανέρχεται στα 0,60 ευρώ, ενώ ειδικές κατηγορίες πολιτών, όπως αυτοί με κινητικά προβλήματα, θα μετακινούνται δωρεάν.

Πηγή: Cnn.gr

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα

tsoukalas popup