Τα τελευταία εικοσιτετράωρα κυβερνητικά στελέχη σε συζητήσεις δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο ενός ανασχηματισμού, ο οποίος όμως πρέπει να γίνει την κατάλληλη στιγμή για να «πιάσει» και να συμβολίσει ένα πραγματικό restart που θα ωθήσει την κυβέρνηση σε «άλμα μεγαλύτερο από τη φθορά».
Το «σύνθημα» το έπιασαν χθες οι Υπουργοί οι οποίοι άκουσαν τον Πρωθυπουργό ουσιαστικά να τους προειδοποιεί πως αργούν στην εφαρμογή του έργου τους και οφείλουν να τρέξουν σε τουλάχιστον διπλάσια ταχύτητα.
Η δήλωση διευκρίνιζε ανώτερη πηγή δεν αφορούσε ένα Υπουργείο (π.χ. το Μεταφορών) αλλά όλους τους Υπουργούς… «Περισσότερα αποτελέσματα σε κάθε Υπουργείο και από τον κάθε Υπουργό ξεχωριστά», ήταν το μήνυμα του Πρωθυπουργού.
Για πολλούς όμως μπορεί να είναι και ήδη αργά. Η τραγωδία των Τεμπών, αποδείχθηκε από τις μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις, πως παραμένει μία ανοιχτή πληγή που αιμορραγεί και κατεδείχθη πως η Κυβέρνηση έχει αποτύχει να πείσει αρκετούς πολίτες για την ειλικρίνεια των προθέσεών της.
Ο μήνας Φεβρουάριος θα είναι και ο πιο επικίνδυνος για την Κυβέρνηση για λόγους που έχει αναλύσει το CNN Greece, καθώς αναμένεται το πόρισμα για την αιτία της φωτιάς στα βαγόνια, ενώ συμπληρώνονται και δύο χρόνια από την τραγωδία.
Για πολλούς μέσα στο Μαξίμου οι επόμενες κινήσεις του Πρωθυπουργού θα καθοριστούν από το πόρισμα για τα Τέμπη. Αυτός λένε θα είναι ο οδηγός για τις επόμενες πρωτοβουλίες. Σε μία άλλη ανάλυση όμως, τότε μπορεί να είναι ήδη αργά γιατί αυτό θα σήμαινε πως η Κυβέρνηση θα πρέπει να περιμένει άπραγη αναμένοντας τις εξελίξεις…
Σε περίπτωση που προχωρήσει ο ανασχηματισμός άμεσα, στο στόχαστρο βρίσκεται το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η ηγεσία του όπου δεν αποκλείονται σαρωτικές αλλαγές.
Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες του CNN Greece, ο Πρωθυπουργός εξετάζει το ενδεχόμενο να σπάσει το Υπουργείο στα δύο και να φτιάξει ένα ξεχωριστό Υπουργείο Μεταφορών το οποίο θα ασχολείται αποκλειστικά με το μεταφορικό έργο και τις συγκοινωνίες.
Στο στόχαστρο αλλαγών δεν αποκλείεται να βρεθεί και ο Υφ. Πολιτικής Προστασίας Χρ. Τριαντόπουλος, ο οποίος κλήθηκε να διαχειριστεί την επόμενη μέρα στο σημείο της τραγωδίας.
Ερώτημα παραμένει το αν θα αποφασιστεί να γίνουν αλλαγές και στο Μέγαρο Μαξίμου. Σενάρια για επιστροφή του Γιώργου Γεραπετρίτη στο πλευρό Μητσοτάκη υπάρχουν, αλλά κάτι τέτοιο φαίνεται εξαιρετικά περίπλοκο με δεδομένο το σημείο στο οποίο βρίσκεται ο ελληνοτουρκικός διάλογος. Τα σενάρια εμπλέκουν και τον Μάκη Βορίδη, με ενδεχόμενη μετακίνησή του σε παραγωγικό Υπουργείο.
Στο τραπέζι ακόμα και επανακρατικοποίηση των τρένων
Αφού έρθει στη δημοσιότητα το πόρισμα του ΕΜΠ και αυτό του οργανισμού σιδηροδρομικών δυστυχημάτων η Κυβέρνηση δεν αποκλείεται να προχωρήσει σε καταγγελία της σύμβασης με την Hellenic Train ακόμη και σε επανακρατικοποίηση των τρένων αν χρειαστεί.
Πηγή: cnn.gr
Όπως εξηγούσε πηγή στο CNN Greece, η καταγγελία της σύμβασης δεν είναι καθόλου εύκολη, καθώς θα πρέπει να αποδειχθεί ή να υπάρχει ισχυρή ένδειξη πως γινόταν διακίνηση παράνομων φορτίων συστηματικά και πως η εταιρεία απέτυχε να ενσωματώσει πρότυπα ασφαλείας, «θα πρέπει να δείξουμε ότι πήραν τον παλιό ΟΣΕ και δεν τον βελτίωσαν» επισημαίνει η κυβερνητική πηγή.
Το ζήτημα αναμένεται να θέσει πάντως ο Πρωθυπουργός στην Ιταλία ομόλογό του Τζόρτζια Μελόνι στις 19 Φεβρουαρίου κατά τη διάρκεια του Ανωτάτου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας - Ιταλίας.