Πολιτικά

Καλαματιανός για τον αναπτυξιακό ν. 4887/2022: «Άνθρακες ο θησαυρός»

Καλαματιανός για τον αναπτυξιακό ν. 4887/2022: «Άνθρακες ο θησαυρός»
Τη διάψευση των υποσχέσεων-δεσμεύσεων της κυβέρνησης σχετικά με τη χρησιμότητα του αναπτυξιακού ν. 4887/2022 υπέρ της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, αναδεικνύουν με ερώτησή τους προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ μεταξύ των οποίων ο Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, Διονύσης Καλαματιανός.

Όπως είναι γνωστό, η κυβέρνηση της ΝΔ με τον ν. 4887/2022, αντικατέστησε τον αναπτυξιακό νόμο που είχε σχεδιάσει ο ΣΥΡΙΖΑ, χωρίς ουσιαστική αιτιολογία για την αναγκαιότητα αντικατάστασης και νέας νομοθέτησης. Εγκαίρως, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, αντιλαμβανόμενος τις αλλαγές που θα επέφερε ο νέος αναπτυξιακός αλλά και τη δυσχέρεια -αν όχι τον αποκλεισμό- από τις ενισχύσεις των πολύ μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων, άσκησε δριμεία κριτική, καταθέτοντας προτάσεις προς αποφυγή της δυσμενούς θέσης στην οποία θα επέρχονταν η πλειοψηφία των ελληνικών επιχειρήσεων. Δυστυχώς, δεν εισακούστηκε.

Είναι ενδεικτικό ότι με τον ν. 4887/2022 θεσπίστηκαν 13 καθεστώτα ενίσχυσης με θεματική στόχευση, με τα κυβερνητικά στελέχη να υποστηρίζουν ότι εισάγεται μια καινοτομία. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, αφενός, αντιλήφθηκε ότι με τον σχεδιασμό της κυβέρνησης ΝΔ, θα ήταν αδύνατον να προκηρύσσονται σε ετήσιο κύκλο όλα τα καθεστώτα, αφετέρου, ότι υποκρύπτονταν η διοχέτευση των ενισχύσεων προς συγκεκριμένες-μεγάλες επιχειρήσεις, ειδικά αν ληφθεί υπόψη ότι μόνο σε 1 από τα 13 καθεστώτα -αυτό του «Νέο Επιχειρείν»- δικαιούχοι είναι αποκλειστικά οι πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις. Συμπληρωματικά των ανωτέρω, μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι μέχρι και σήμερα έχουν προκηρυχθεί μόλις 4 από τα 13 καθεστώτα ενισχύσεων.

Είναι σαφές ότι, μεταξύ άλλων, η υλοποίηση του αναπτυξιακού ν. 4887/2022 παρουσιάζει και σημαντικές καθυστερήσεις, για τον λόγο αυτό απαιτείται η λήψη μέτρων προκειμένου να διορθωθούν οι στρεβλώσεις που έχουν δημιουργηθεί. Τα επενδυτικά κίνητρα θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως ανταμοιβή, θέτοντας ως μακροχρόνιο στόχο μια ανάπτυξη συμπεριληπτική, που θα μειώνει τις κοινωνικές ανισότητες, θα οδηγεί σε κοινωνική ευημερία και δεν θα αφορά συγκεκριμένα συμφέροντα.

Επιβάλλεται, λοιπόν, μετά την πάροδο -σχεδόν- 3 ετών από την έναρξη εφαρμογής του ν. 4887/2022, να αποτιμηθεί η υλοποίηση του σχεδιασμού της ΝΔ και να διαπιστωθεί αν τα κυβερνητικά στελέχη ήταν συνεπή ως προς τις υποσχέσεις για τη χρησιμότητα υπέρ της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας αυτής της νομοθέτησης.

Καλείται ο αρμόδιος Υπουργός να απαντήσει στα εξής:

  • Που οφείλεται η διάψευση των κυβερνητικών δεσμεύσεων περί της ενεργοποίησης και των 13ων καθεστώτων του ν. 4887/2022 παρότι έχουν παρέλθει 3 χρόνια;
  • Που οφείλεται η διάψευση των κυβερνητικών δεσμεύσεων περί μείωσης της γραφειοκρατίας, απλοποίησης των διαδικασιών και τήρησης των προθεσμιών ως προς την έκδοση αποφάσεων ένταξης;
  • Που οφείλεται η διάψευση των κυβερνητικών εκτιμήσεων ως προς τον ν. 4887/2022 σύμφωνα με τις οποίες η ενίσχυση από τον κρατικό προϋπολογισμό θα ανέρχονταν στο ύψος του 1 δισ. 800 εκατ. ευρώ;
  • Σε πόσες περιπτώσεις τηρήθηκαν οι προθεσμίες αξιολόγησης, υπαγωγής αλλά και ελέγχου που τίθενται με τον ν. 4887/2022;
  • Πότε θα δημοσιευτούν οι οριστικοί πίνακες και οι αποφάσεις υπαγωγής για τα καθεστώτα α. Αγροδιατροφή-Πρωτογενής Παραγωγή και Μεταποίηση Γεωργικών Προϊόντων-Αλιεία-Υδατοκαλλιέργεια και β. Επιχειρηματικότητα 360;
  • Έχουν εκδοθεί όλες οι αποφάσεις υπαγωγής για τα 499 επενδυτικά σχέδια των καθεστώτων α. Μεταποίηση-Εφοδιαστική Αλυσίδα και β. Ενίσχυση Τουριστικών Επενδύσεων; Πόσες νέες θέσεις εργασίας δημιουργούνται με τα εν λόγω επενδυτικά σχέδια;
  • Σε πόσες περιπτώσεις έχουν ξεκινήσει τα επενδυτικά έργα και τι ποσό έχει εκταμιευθεί μέχρι στιγμής για την υλοποίησή τους;
  • Στα δύο καθεστώτα για τα οποία έχουν εκδοθεί οι οριστικοί πίνακες κατάταξης ήτοι α. Μεταποίηση-Εφοδιαστική Αλυσίδα και β. Ενίσχυση Τουριστικών Επενδύσεων, τι ποσοστό καταλαμβάνουν οι πολύ μικρές, μικρές, μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις;
  • Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα προκήρυξης των 13ων καθεστώτων ενίσχυσης του ν. 4887/2022;
  • Σε τι βαθμό συντέλεσε η κατανομή των ενισχύσεων των δύο καθεστώτων α. Μεταποίηση-Εφοδιαστική Αλυσίδα και β. Ενίσχυση Τουριστικών Επενδύσεων του ν. 4887/2022 στην περιφερειακή σύγκλιση;

(Δελτίο Τύπου)

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα


tsoukalas popup mobile
tsoukalas popup