Πολιτισμός

Κορυφαίοι δημιουργοί στο 21ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας και την 18η Camera Zizanio

Κορυφαίοι δημιουργοί στο 21ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας και την 18η Camera Zizanio

21ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους - 18η Camera Zizanio

Από το ξεκίνημά του, το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ξεχώρισε από τα άλλα κινηματογραφικά φεστιβάλ δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην εκπαιδευτική διάσταση αυτού του εγχειρήματος. Σε συνεργασία με επαγγελματίες του χώρου, ειδικούς παιδαγωγούς και εκπαιδευτικούς, επεξεργάστηκε για πρώτη φορά προγράμματα για την κινηματογραφική παιδεία των νέων. Προγράμματα που χρόνο με το χρόνο πολλαπλασιάζονταν και πλούταιναν. Έτσι φτάσαμε στο σημείο η ενότητα School Cinema να αποτελεί σήμερα έναν από τους τρεις πυλώνες της διοργάνωσης με μια εξαιρετική δυναμική και φανατικούς φίλους.

Επαγγελματίες του κινηματογράφου, σκηνοθέτες, διευθυντές φωτογραφίας, μοντέρ, ανιμέιτορς αλλά και καλλιτέχνες από άλλους κλάδους καθώς και ειδικοί επιστήμονες από την Ελλάδα και το εξωτερικό προσφέρουν τις γνώσεις και την πείρα τους.

Το School Cinema φροντίζει για την πολύπλευρη επιμόρφωση των ενηλίκων και ιδιαίτερα των εκπαιδευτικών που θέλουν να εντάξουν την οπτικοακουστική διδασκαλία στο δικό τους εκπαιδευτικό έργο. Ειδικά σεμινάρια από επαγγελματίες κινηματογραφιστές αλλά και επιστήμονες ή εξειδικευμένους φορείς που αναλύουν διάφορα θέματα και βοηθούν τους εκπαιδευτικούς να εμβαθύνουν στην πολυδιάστατη ανάγνωση των κινηματογραφικών εικόνων για την καλύτερη αξιοποίησή τους στο σχολικό ή στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.

Στον Πύργο…
Αντώνης Χαλκιάς: «Η κρυφή γοητεία του σκηνικού», Πύργος, 05/12, 15:00-18:00, Συνεδριακό.
Η κρυφή γοητεία της σκηνογραφίας είναι η συνεχής αναζήτηση γνώσης και συγκέντρωση πληροφοριών για την απαιτούμενη σύνθεση, την αρχιτεκτονική των χώρων και την τεχνικής της κατασκευής τους ώστε να γίνουν ο ικανός τόπος δράσης του κινηματογραφικού συνεργείου. Η προσέγγιση του κειμένου, είναι ο πρωταρχικός χώρος απ’ τον οποίο θα γίνει η άντληση εικόνων της ταινίας, αλλά για τον σκηνογράφο είναι μόνο το πρώτο επίπεδο ανάγνωσης. Η πλαστική των χώρων, το φως που τα διαπερνά, το χρώμα και η υφή, συμβάλουν στη δραματουργία της εικόνας. Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας, η ουσιαστική συνεργασία με τον σκηνοθέτη και τον διευθυντή φωτογραφίας καθορίζει την εικαστική της ταινίας. Όλες οι λεπτομέρειες αναζητούνται και σχεδιάζονται πριν από την έναρξη των γυρισμάτων, γιατί εκεί ακριβώς κρύβεται και το βάθος της έρευνας που έχει κατορθωθεί να γίνει κοινός τόπος. Αυτή η περιπλάνηση και η δράση, οι συνομιλίες και οι συνεργασίες με όλους τους συντελεστές της παραγωγής κάνει την δημιουργία του σκηνογράφου μια φανερή απόλαυση για εκείνον και δημιουργεί έναν δεσμό εξάρτησης με τον σκηνοθέτη και την καλλιτεχνική ομάδα!

Θανάσης Ρεντζής: «Κινηματογραφική Παιδεία» (διάλεξη), Πύργος, 06/12, 15:00-17:00, Συνεδριακό.
Από την πρώτη διοργάνωσή του το 1997, το Φεστιβάλ Ολυμπίας επανέρχεται διαρκώς στο ζήτημα της κινηματογραφικής παιδείας, μελετώντας πρακτικές και προβληματισμούς, τις προόδους που σημειώθηκαν, τις αλλαγές που επέφεραν οι τεχνολογικές εξελίξεις. Φέτος ζήτησε από τον διακεκριμένο σκηνοθέτη Θανάση Ρεντζή, που είναι και το τιμώμενο πρόσωπο του 21ου Φεστιβάλ, να δώσει μια διάλεξη για τον κινηματογράφο, την παιδεία γενικά και την κινηματογραφική παιδεία ειδικότερα, και να συζητήσει με εκπαιδευτικούς –και όχι μόνο– πάνω στα θέματα αυτά.

Λίλη Λαμπρέλλη: «Τα λαϊκά παραμύθια και η αφήγησή τους», Πύργος, 06/12, 15:30-17:30, Βιβλιοθήκη.
Τα λαϊκά παραμύθια -και ειδικά τα μαγικά- έχουν τη δύναμη να ξορκίζουν λογιών - λογιών φόβους, να μερεύουν, να δυναμώνουν, να «μεγαλώνουν». Αν ζωντανέψουν εντός των πυλών του σχολείου, μπορούν να ακολουθούν τα παιδιά σαν μαγικοί βοηθοί ως και το Λύκειο. Η μεγάλη τους χάρη: μιλάνε για το ανείπωτο, για κρυφές οδύνες και προτείνουν λύσεις ανάλαφρα, χωρίς διδακτισμό, χωρίς τυμπανοκρουσίες.
Θα προσεγγίσουμε τα θέματα: Τι είναι τα παραμύθια προφορικής παράδοσης; Σε ποιους απευθύνονται; Γιατί μπορούν να είναι θεραπευτικά; Με ποιους τρόπους ο γονιός, ο εκπαιδευτικός ή και οι ίδιοι οι μαθητές καλούνται να τα αφηγηθούν; 

Γιώργος Μόσχος, Ματούλα Παπαδημητρίου: «Σχολικές συνελεύσεις και συμβούλια: Μαθαίνοντας στα παιδιά να συζητούν και να παίρνουν αποφάσεις σε ομάδες», Πύργος, 07/12, 15:00-18:00, Συνεδριακό.

Αλέξανδρος Λαμπρίδης, Αλίκη Γκανά: «Πολυφωνικά τραγούδια για Παιδιά και για Νέους», Πύργος, 04-07/12, 15:00-17:00, Ορφέας ΙΙΙ .
Τα παιδιά και οι νέοι στα πολυφωνικά τραγούδια από την Ήπειρο, την Κάτω Ιταλία, τον Βώλακα Δράμας, σε ένα πρωτότυπο Εργαστήρι Πολυφωνίας με δασκάλους τους Αλέξανδρο Λαμπρίδη και Αλίκη Γκανά, κυρατζήδες του Πολυφωνικού Καραβανιού. Ένα μουσικό εργαστήρι που θα πλαισιωθεί από γύρισμα ταινίας!
Ήδη υλοποιήθηκε από την Άλκηστη Πουλοπούλου και τον Βασίλη Σουλικιά σεμινάριο με θέμα : «Η αξιοποίηση των οπτικοακουστικών αρχείων στη μαθητική δημιουργία στον Πύργο».

Στην Αμαλιάδα…
Ο Αργύρης Θέος υλοποίησε σεμινάριο με θέμα «Το σκίτσο που γελά», , η Ελένη Μίλτση για την «Εισαγωγή του animation στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση» ενώ η Εύα Σπαθάρα θα υλοποιήσει σεμινάριο με θέμα «Εκπαιδεύοντας τους εκπαιδευτικούς για τα φύλα», την Παρασκευή 07/12, 15:00-18:00.
Τι σημαίνει ένταξη και διάχυση της οπτικής του φύλου στην εκπαιδευτική διαδικασία με τρόπο οριζόντιο και κάθετο; Πώς ο κινηματογράφος μπορεί να συμβάλλει προς αυτή την κατεύθυνση; Είναι ερωτήματα που θα απαντήσουμε στη διάρκεια του συγκεκριμένου εργαστηρίου με απώτερο στόχο να ευαισθητοποιηθούν οι εκπαιδευτικοί ως προς την εισαγωγή και αξιοποίηση της έμφυλης οπτικής στον τρόπο πρόσληψης, οργάνωσης και διδασκαλίας στα γνωστικά και διδακτικά αντικείμενα της ειδικότητάς τους.

Τα σεμινάρια φιλοξενήθηκαν στην Βιβλιοθήκη.
Στο Βαρθολομιό…
Η Ειρήνη Ανδριοπούλου υλοποίησε σεμινάριο με θέμα «Η αξιοποίηση της ταινίας μικρού μήκους στην τάξη», στο Μουσικό Γυμνάσιο.

Ακολουθήστε το ilialive.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις Ειδήσεις

Σχετικά Άρθρα

tsoukalas popup