Εφυγε στην αγκαλιά των δικών του υπό τον ήχο μουσικής - Η μάχη με τον καρκίνο - Τα 6 κεφάλαια της ζωής του - Το πάρτι έκπληξη της «συμμορίας» του - Εμεινε δημιουργικός μέχρι τέλους
1ο Κεφάλαιο: Η Πάτρα και το πιάνο της θείας Ηλέκτρας
Ο Θάνος είχε μνήμες από την ηλικία των τριών ετών. Από το νεοκλασικό στην Αράτου 33 και Κορίνθου. Ο πατέρας του ήταν καθηγητής μαθηματικών, ο Στέργιος ή για όλους τους φίλους «Μπέμπης». Η μητέρα του Θάνου Κωνσταντίνα ήταν η «μπεμπέκα». «Ο Μπέμπης και η Μπεμπέκα». Δίπλα από το σπίτι της οικογένειας που περιλαμβάνει τον Θάνο και τον μικρότερο αδελφό του Ανδρέα μένει και ο θείος Αριστείδης με την θεία Ηλέκτρα, ταλαντούχα πιανίστρια. Όταν ο θείος πεθαίνει τα πιάνα καλύπτονται με μαύρα πανιά. Έμειναν σιωπηλά για πάνω από μία δεκαετία, ώσπου η θεία Ηλέκτρα τα αποκαλύπτει στον τετράχρονο ανιψιό της και αρχίζουν τα μαθήματα.
2ο κεφάλαιο: Μετακόμιση στην Αθήνα
Ο πατέρας δέχτηκε μία δουλειά στην Αθήνα και όλη η οικογένεια μετακομίζει στην Κυψέλη. Νοέμβρης 1962. Οι φίλοι του τον συνοδεύουν μέχρι το τρένο με τραγούδια και κλάματα. Η τετραμελής οικογένεια Μικρούτσικου φτάνει στην Κυψέλη με μία φορτωμένη άμαξα και δύο άλογα. Απανωτά τα σοκ για τον νεαρό Θάνο. Το νέο του σπίτι μοιάζει με κλουβί μπροστά στο αρχοντικό της Πάτρας. Το νέο του σχολείου δεν συγκρίνεται με το υποδειγματικό γυμνάσιο της Πάτρας. Διαβάζει ατελείωτες ώρες για τις εισαγωγικές εξετάσεις στο Πανεπιστήμιο και παίρνει για πρώτη φορά κιλά, τα οποία και θα του μείνουν. Ονειρεύεται μία ακαδημαϊκή καριέρα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Συνεχίζει να λατρεύει τη μουσική, ενώ τον έχει γοητεύσει και η αστρονομία. Διαβάζει μυθιστορήματά, ακούει δίσκους. Το 1967 πάει με τους φίλους του στην μπουάτ «Παράγκα». Εκεί εμφανιζόταν ο Διονύσης Σαββόπουλος. Μετά το πέρας της παράστασης κάθεται για πλάκα στο πιάνο. Δεν έχει μείνει, άλλωστε, και κανένας. Όταν τελειώνει το γκαρσόνι του διαμηνύει να πάει να βρει το αφεντικό. Του προτείνουν δουλειά για εκατό πενήντα δραχμές την ημέρα.
3ο κεφάλαιο: Η πρώτη σύζυγος
4ο κεφάλαιο: Οι πρώτοι δίσκοι και ο δεύτερος γάμος
Το 1975 υπογράφει τον πρώτο του δίσκο «Τα Πολιτικά Τραγούδια» με την LYRA και ένα χρόνο αργότερα τελειώνει και ο γάμος του. Είναι και η τελευταία χρονιά του στις μπουάτ. Πραγματοποιεί, όμως, συναυλίες σε όλη την Ελλάδα. Στην παράσταση Φουέντε Οβεχούνε, για την οποία γράφει τη μουσική γνωρίζει την δεύτερη σύζυγό του και ηθοποιό Ειρήνη Ιγγλέση. Παντρεύονται δύο χρόνια αργότερα σε μία εκκλησία στην Αμφιθέα. Γεννιούνται οι κόρες του Σεσίλ και Κωνσταντίνα με δύο χρόνια διαφορά, προκαλώντας μέσα του «μετατοπίσεις». Ανάμεσα στα κρεβάτια τους, ανάμεσα από συναυλίες, δίσκους, ταξίδια σκαρώνει παραμύθια. Σ’ ένα πάρτι εργασίας στη Νέα Υόρκη γνωρίζει τη Μπάρμπαρα Στρέιζαντ. Εκεί ερμηνεύει στο πιάνο πέντε από τα τραγούδια του και δύο ώρες αργότερα τον ειδοποιούν ότι η κυρία Στρέιζαντ θέλει δυο από αυτά για το νέο της δίσκο. Αρνείται.
5ο κεφάλαιο: Το φεστιβάλ Πάτρας
Στο τέλος μίας συναυλίας στην Πάτρα, κατά τη διάρκεια της οποίας αναρωτήθηκε δυνατά πώς γίνεται μία πόλη που έζησε τέτοια καλλιτεχνική και πνευματική ανάπτυξη να έχει παρακμάσει, συναντάει τον Γιώργο Παπανδρέου. Τότε ο τελευταίος ήταν υφυπουργός Νέας Γενιάς. Του προτείνει τη δημιουργία ενός Φεστιβάλ. Το Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας ιδρύθηκε το 1986. Ο Θάνος είναι ο πρώτος καλλιτεχνικός διευθυντής του. Δίνει στο θεσμό έναν διεθνή προσανατολισμό, εντάσσοντας τη διοργάνωση στο χάρτη των σημαντικότερων φεστιβάλ εντός και εκτός Ελλάδας. Σύμφωνα με τον ίδιο, το 1989 ήδη διαφαίνεται πως κάτι δεν πάει καλά με το φεστιβάλ.
6ο κεφάλαιο: Δεύτερο διαζύγιο, τρίτος γάμος και υπουργείο Πολιτισμού
Μετά από μία μεγάλη κρίση τελειώνει και ο δεύτερος γάμος του Θάνου Μικρούτσικου με την Ειρήνη Ιγγλέση, την οποία έως το τέλος της ζωής του χαρακτήριζε «παντοτινά δικό του άνθρωπο». Το 1992 η σπουδαία Ιταλίδα Μίλβα του τηλεφωνεί, ζητώντας μία συνάντηση. Είναι πεπεισμένος πως πρόκειται για φάρσα-και ο ίδιος ήταν εξπέρ στις τηλεφωνικές φάρσες- και χρειάζεται η Μίλβα να σηκώσει το ακουστικό τρεις φορές για να πειστεί ότι πράγματι πρόκειται για εκείνη. Διανύει μία περίοδο που παραμένει απασχολημένος με τα καλλιτεχνικά του. Είναι η εποχή που συνεργάζεται με τη Μίλβα και έναν από τους καλύτερους φλαουτίστες στον κόσμο: τον Πάτρικ Γκαλουά. Τότε, όμως, είναι που δέχεται το τηλεφώνημα του Γιώργου Λιάνη. Τον διαμηνύει ότι τον ζητά ο Ανδρέας Παπανδρέου. Την επόμενη κιόλας πήγε στην Εκάλη. Ήταν η τέταρτη φορά στη ζωή του που τον συναντούσε. Είχε προηγηθεί μια γνωριμία σε ένα πάρτι στο σπίτι της Μελίνας Μερκούρη. Μία ακόμα τυχαία συνάντηση όταν επισκέφτηκε τον Μάνο Λοϊζο και η τρίτη όταν ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ είχε πάει στο Μέγαρο Μουσικής να παρακολουθήσει μία παράσταση. Συναντιούνται στο σπίτι του Ανδρέα Παπανδρέου και εκεί του προτείνει το υπουργείο Πολιτισμού. Αναλαμβάνει. Δουλεύει, δουλεύει, δουλεύει…Κατά τη διάρκεια μίας σοβαρής σύσκεψης του υπουργείου χτυπάει το τηλέφωνο και είναι ο πατέρας του. «Δεν μπορώ τώρα πατέρα έχω δουλειά», λέει. «Πόσα δευτερόλεπτά έχει το λεπτό;», απαντάει σαν να μην άκουσε εκείνος. «60» λέει ψιθυριστά ο Θάνος. Ο πατέρας του συνεχίζει: «Η ώρα, η ημέρα, η εβδομάδα;». «Εξακόσιες τέσσερις χιλιάδες οχτακόσια», απαντάει παραιτημένος πλέον ο Μικρούτσικος. «Και δεν βρήκες ρε γαϊδούρι τριάντα δευτερόλεπτα να πάρεις τηλέφωνο τον πατέρα σου;» Κατά την επιστροφή του από την παράδοση παραλαβή του υπουργείου Πολιτισμού, μετά τον ανασχηματισμό όπου τον άφησε εκτός υπουργείου, ο Θάνος έρχεται αντιμέτωπος με ένα πάρτι που του έχει οργανώσει η οικογένειά του, ενώ έχουν κρεμάσει και πλακάτ: «καλωσήρθες πίσω στη ζωή». Γεννιούνται τα δύο μικρότερα παιδιά του: η Αλεξάνδρα και ο Στέργιος, «το εφαλτήριο για μία εκ νέου κινητοποίηση».
Πράγματι, ο Θάνος Μικρούτσικος δεν έπαψε να είναι παραγωγικός, δημιουργικός, αεικίνητος μέχρι και τους τελευταίους μήνες της ζωής του. Ακόμα και τότε, όμως, ήλπιζε, έγραφε, επικοινωνούσε με τον κόσμο και μέσα από αυτή την επικοινωνία επιχειρούσε να αναπτερώσει το ηθικό του.
Η πολιτική κηδεία του θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου και ώρα 14:30 στο Πρώτο Νεκροταφείο Αθηνών.