Κυριακή, 14 Ιουνίου 2020 12:04

Τα μουσεία ανοίγουν ξανά… Τι λένε επικεφαλής Μουσείων και Εφορειών Αρχαιοτήτων

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

«Επανέναρξη» κάνουν τη Δευτέρα 15 Ιουνίου τα μουσεία όλης της χώρας, μετά από τρεις μήνες που παρέμειναν κλειστά λόγω της κρίσης με τον κορονοϊό. Υπέροχα και μοναδικά μουσεία, αρχαιολογικά και μη, ανοίγουν τις πύλες τους και μας περιμένουν, με τους επικεφαλής και εργαζόμενους να έχουν λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, σύμφωνα και με τις υποδείξεις του ΕΟΔΥ και τις οδηγίες του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Όσο για τους κανόνες που οι επισκέπτες πρέπει να τηρούν για την προστασία τους, θυμίζουμε μεταξύ άλλων την τήρηση των αποστάσεων (1,5 μ. για τους ανοικτούς χώρους και 2 μ. για τους κλειστούς), την υποχρεωτική χρήση μη ιατρικής μάσκας και τη συμμετοχή ως και 8 ατόμων στις ομαδικές ξεναγήσεις.

Πόσο έτοιμοι αισθάνονται και πόσο αισιοδοξούν για την «επόμενη μέρα» οι επικεφαλής των μουσείων; Το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων απευθύνθηκε για το θέμα στους Δημήτρη Παντερμαλή, πρόεδρο του Μουσείου Ακρόπολης, Μαρία Λαγογιάννη, διευθύντρια του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, Αικατερίνη Δελαπόρτα, διευθύντρια του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου (ΒΧΜ), Αγγελική Κοτταρίδη, προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ημαθίας και Άννα Καραπαναγιώτου, προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αρκαδίας.

Δ. Παντερμαλής: «Προχωρούμε εντελώς ανανεωμένοι»

«Το κλείσιμο του Μουσείου Ακρόπολης δεν ήταν μόνο απρόβλεπτο, ήταν κι ένα τεράστιο σοκ και χρειάστηκε πολύ δύναμη για να μαζέψουμε τις δυνάμεις μας και να προγραμματίσουμε ένα ευρύ φάσμα βελτιώσεων ώστε στο τέλος αυτός ο νεκρός χρόνος να προκύψει πάρα πολύ δημιουργικός. Έγιναν πολλές εργασίες συντήρησης, βελτίωσης υποδομών και φωτισμού, νέο στήσιμο γλυπτών και γενικά καταφέραμε στο τέλος των τριών μηνών να είμαστε εξαιρετικά αισιόδοξοι, γιατί προχωρούμε προς το άνοιγμα του Μουσείου εντελώς ανανεωμένοι», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθηγητής Δημήτρης Παντερμαλής.

Μ. Λαγογιάννη: «Ακολουθούμε τα πρωτόκολλα και προσφέρουμε ασφαλή περιήγηση»

«Θέλουμε να διασφαλίσουμε ώστε και οι εργαζόμενοι να νιώθουν και να είναι ασφαλείς, αλλά και οι επισκέπτες να μπορούν να ευχαριστηθούν το Μουσείο γνωρίζοντας ότι δεν κινδυνεύει η υγεία τους. Γι’ αυτό εφαρμόζουμε τα πρωτόκολλα ασφαλείας με τον καλύτερο τρόπο. Το σήμα, λοιπόν, που στέλνουμε είναι ότι ακολουθούμε τα πρωτόκολλα των ειδικών, οργανώνουμε τις διαδρομές μας, ελέγχουμε τη ροή των επισκεπτών και έτσι προσφέρουμε μια ασφαλή περιήγηση στο μουσείο’», τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Μαρία Λαγογιάννη.

Αικ. Δελαπόρτα: «Περιμένουμε τους επισκέπτες, μένοντας ασφαλείς»

«Έχουμε πάρει όλα τα μέτρα που προβλέπεται και από τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ και από τις οδηγίες που μας έχει στείλει το ΥΠΠΟΑ, αλλά επειδή κάθε μουσείο έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες έχουμε πάρει και κάποια επιπλέον δικά μας μέτρα. Έτσι, δεδομένου ότι το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο είναι υπόγειος χώρος και δεν έχει φυσικό αερισμό, φροντίζουμε να έχουμε ελεγχόμενη ροή επισκεπτών που δεν θα υπερβαίνει κάποια νούμερα. Κατά τα άλλα, το ΒΧΜ, με τον μεγάλο περιβάλλοντα χώρο του, προσφέρεται για αναμονή σε περίπτωση που έρθουν αρκετοί επισκέπτες, αλλά και για έναν πολύ ωραίο περίπατο στο κέντρο της Αθήνας. Το καφέ μας έχει ανοίξει και πληροί απολύτως όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας. Ανοίξαμε και σας περιμένουμε όλους, μένοντας ασφαλείς», υπογραμμίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Αικατερίνη Δελαπόρτα, συμπληρώνοντας ότι οι επισκέπτες του ΒΧΜ, εκτός από τις μόνιμες εκθέσεις, μπορούν να απολαύσουν την ενδιαφέρουσα περιοδική έκθεση με «Έργα Κινεζικής τέχνης από τη Συλλογή Ι. & Δ. Πασσά» –που συνεχίζεται –, καθώς και δυο εικαστικές εγκαταστάσεις σημαντικών Ιαπώνων καλλιτεχνών στην κεντρική αυλή και στη δεξιά πτέρυγα των μουσειακών εγκαταστάσεων.

Α. Κοτταρίδη: «Χωρίς πολιτισμό δεν είναι ανθρώπινη η ζωή»

«Είναι μια χαρούμενη στιγμή το άνοιγμα των μουσείων. Τα μουσεία είναι για να δέχονται και να υποδέχονται κόσμο, για να επικοινωνούν τα μνημεία και τη μνήμη. Βέβαια το πρόβλημα παραμένει, ούτε η πανδημία ούτε ο κίνδυνος έχουν εκλείψει, γι’ αυτό θα πρέπει να είναι είμαστε πολύ προσεκτικοί. Στο Μουσείο των Βασιλικών Τάφων των Αιγών, που είναι ένα υπόγειο κέλυφος, εκτός από την υποχρεωτική χρήση της μάσκας, θα μπαίνει μικρός αριθμός επισκεπτών, θα παραμένει για ορισμένο χρονικό διάστημα και μετά θα ακολουθεί άλλη ομάδα. Μπορεί μέσα στην ημέρα να περάσουν πολλοί επισκέπτες, γιατί είναι πολλές ώρες ανοιχτό το Μουσείο. Επίσης, θα προσπαθήσουμε να κάνουμε κάποιες εκδηλώσεις στον αύλειο χώρο των μουσείων, ώστε να αποκατασταθεί η σχέση των ανθρώπων με τα μουσεία μας. Είχαμε πραγματοποιήσει πολλές εκδηλώσεις και πολλά εκπαιδευτικά, με στεναχωρεί πάρα πολύ που σταμάτησαν. Ελπίζω ότι εφαρμόζοντας όλα τα μέτρα –για το οποίο θα επιμείνουμε και θα είμαστε πολύ προσεκτικοί και επίμονοι– να καταφέρουμε, ως ένα βαθμό τουλάχιστον, να επανέλθουμε, γιατί χωρίς πολιτισμό δεν είναι ανθρώπινη η ζωή», σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Αγγελική Κοτταρίδη, προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ημαθίας.

Άννα Καραπαναγιώτου: «Είμαστε σε πλήρη λειτουργία σε όλα τα επίπεδα»

«Ανοίγουμε τα μουσεία μας και λειτουργούμε κανονικά. Τα δυο μεγαλύτερα αρχαιολογικά μουσεία του νομού Αρκαδίας, της Τρίπολης και της Τεγέας, πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για την κανονική επαναλειτουργία. Γιατί αφενός το Μουσείο της Τεγέας, ως εκσυγχρονισμένο και αναβαθμισμένο, είναι λειτουργικά άρτιο και μπορεί να ανταποκριθεί σε όλες τις συνθήκες, το δε Αρχαιολογικό Μουσείο της Τρίπολης, παρότι έχει μείνει σε μια μουσειακή αντίληψη της δεκαετίας του ’80, δεν παύει να είναι ένα πολύ μεγάλο κτιριακό κέλυφος, ψηλοτάβανο –πρόκειται για διατηρητέο κτίριο του Τσίλερ–, οπότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα για την ασφαλή πρόσβαση και εξυπηρέτηση των επισκεπτών. Εδώ κι ένα 20ήμερο περίπου έχουμε ανοίξει τους μεγαλύτερους και πιο γνωστούς αρχαιολογικούς χώρους στην Αρκαδία, δηλαδή Μαντίνεια, Ορχομενό και Θέατρο Μεγαλόπολης. Με την ευκαιρία της επαναλειτουργίας των μουσείων, ανοίγουμε και επιπλέον αρχαιολογικούς χώρους, γιατί στο διάστημα που μεσολάβησε προσελήφθη μόνιμο τακτικό φυλακτικό προσωπικό, για πρώτη φορά μετά από μια 10ετία, αλλά και εποχικό. Οπότε είμαστε σε πλήρη λειτουργία σε όλα τα επίπεδα και σε χώρους και σε μουσεία και σε πολιτιστικά κτίρια», τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Άννα Καραπαναγιώτου, προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αρκαδίας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 14 Ιουνίου 2020 12:20

Σχετικά Άρθρα

  • Κατάκολο: Η νέα χερσαία ζώνη του λιμένα και το μουσείο Αρχαίας Τεχνολογίας αναβαθμίζει την περιοχή
    Κατάκολο: Η νέα χερσαία ζώνη του λιμένα και το μουσείο Αρχαίας Τεχνολογίας αναβαθμίζει την περιοχή

    Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον ολοκληρώθηκαν χθες το απόγευμα οι εργασίες της ενημερωτικής εκδήλωσης που διοργάνωσε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Προγραμμάτων της ΠΔΕ, κατά την διάρκεια της οποίας παρουσιάστηκε το έργο ανάπλασης της Χερσαίας Ζώνης του Κατακόλου, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει εντός του Ιουνίου αλλά και η δημιουργία του μουσείου Αρχαίας Τεχνολογίας στο Μουσείο Κοτσανά.

    Ο προϋπολογισμός του έργου που αφορά την αναβάθμιση της Χερσαίας Ζώνης του λιμένα Κατακόλου, ανέρχεται στο ποσό των 5.200.465,35 ευρώ, ενώ προβλέπεται να κατασκευαστούν τα εξής:

    • κτίριο υποδοχής επιβατών στη θέση του πρώην τουριστικού περιπτέρου, το οποίο θα φέρει ισόγειο και α΄ όροφο, με συνολική επιφάνεια 1310,07τμ
    • κτίριο Schengen με γραφεία ελέγχου επιβατών κρουαζιέρας και αποσκευών, το οποίο θα φέρει ισόγειο και α΄ όροφο, με συνολική επιφάνεια 774,25τμ
    • κτίριο εκθέσεων –πολιτισμού (αποτελεί μετατροπή και επανάχρηση κτιρίου πρώην αποθηκών σταφίδας με προσθήκη ενός όμοιου τρίτου όγκου) με συνολική επιφάνεια 785,99τμ
    • Ανάπλαση της χερσαίας ζώνης βάσει των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που περιγράφονται στην επικαιροποίηση του Γενικού Π.Σ Λιμένα Κατακόλου (ΦΕΚ 278/29-8-2014). Περιλαμβάνει βιομηχανικά δάπεδα, ασφαλτοστρώσεις, διαμορφώσεις δρόμων ήπιας κυκλοφορίας ,έργα πρασίνου και ηλεκτροφωτισμό.

    Το Μουσείο Αρχαίας Τεχνολογίας, που θα υλοποιηθεί στο Κατάκολο, είναι έργο προϋπολογισμού 99.229,90 ευρώ με δικαιούχο την ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΟΤΣΑΝΑ.

    Παρόντες στην παρουσίαση ήταν ο αντιπεριφερειάρχης Ηλείας, Νίκος Κοροβέσης, ο δήμαρχος Πύργου, Στάθης Καννής, ο αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού, Παναγιώτης Μπράμος, ο αντιπρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου, Αλέκος Γαλανόπουλος, η πρόεδρος της ΔΕΥΑ Πύργου, Ρούλα Αλικάκη-Τζανέτου, η προϊσταμένη της Ειδικής Διαχειριστικής Αρχής ΕΣΠΑ Δυτικής Ελλάδας, Ιωάννα Φαναριώτου, και ο επικεφαλής της ομάδας Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής (DG Regio) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Κάρστεν Ράσμουσεν.

    Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση αναφορικά με το έργο αλλά και τα οφέλη που θα προσδώσει στο λιμάνι.

    ESPA Katakolo 2

    ESPA Katakolo 3

    ESPA Katakolo 4

    ESPA Katakolo 5

  • ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 16,6% καταγράφηκε στους επισκέπτες στα μουσεία της χώρας τον περασμένο Νοέμβριο 
    ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 16,6% καταγράφηκε στους επισκέπτες στα μουσεία της χώρας τον περασμένο Νοέμβριο 

    Αύξηση 16,6% καταγράφηκε στους επισκέπτες στα μουσεία της χώρας τον περασμένο Νοέμβριο σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022, καθώς και αύξηση των επισκεπτών ελεύθερης εισόδου κατά 11,8% και των εισπράξεων κατά 53,7%.

    Το 11μηνο παρατηρείται αύξηση, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, κατά 25,6% στους επισκέπτες των μουσείων, κατά 20,4% στους επισκέπτες ελεύθερης εισόδου και κατά 52,7% στις εισπράξεις.

    Σύμφωνα επίσης με την ΕΛΣΤΑΤ, στους αρχαιολογικούς χώρους τον Νοέμβριο 2023 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022, καταγράφεται αύξηση των επισκεπτών κατά 36,7%, αύξηση των επισκεπτών ελεύθερης εισόδου κατά 49,3% και αύξηση των εισπράξεων κατά 34%.

    Το 11μηνο, υπήρξε αύξηση κατά 22,5% στους επισκέπτες, κατά 17,7% στους επισκέπτες ελεύθερης εισόδου και κατά 24,6% στις εισπράξεις.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • 1ο Γυμνασίου Πύργου: Διδακτική Επίσκεψη των Μαθητών του στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πάτρας
    1ο Γυμνασίου Πύργου: Διδακτική Επίσκεψη των Μαθητών του στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πάτρας

    Στο πλαίσιο εμβάθυνσης της γνώσης τους στον πλούτο της ιστορίας, οι μαθητές της Γ Γυμνασίου του 1ου Γυμνασίου Πύργου πραγματοποίησαν μια εκπαιδευτική επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πάτρας. Η επίσκεψη αυτή αποτελεί μέρος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που προσφέρει το σχολείο, με σκοπό την ενίσχυση της μάθησης μέσω της πρακτικής εμπειρίας.

    Οι μαθητές, συνοδευόμενοι από τους καθηγητές τους,την κα. Αιμιλία Νικολακοπούλου, , την κα Φωτεινή Τσάμη, την κα. Γεωργία Δημητρουλοπούλου, την κα Μάγδα Αργυροπούλου και τον κ. Διονύσιο Μπακόπουλο είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τα αρχαιολογικά ευρήματα που φιλοξενεί το μουσείο, από την αρχαιότητα έως και την εποχή του Βυζαντίου. Με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών του μουσείου, οι μαθητές εξέτασαν αντικείμενα και εκθέματα που αφορούν στην καθημερινή ζωή, την τέχνη, τη θρησκεία και την πολιτική των αρχαίων πολιτισμών που είχαν επικρατήσει στην περιοχή.

    Μέσα από αυτήν την εμπειρία, οι μαθητές ανέπτυξαν την ικανότητα να αναλύουν και να ερμηνεύουν ιστορικά φαινόμενα, ενώ ενίσχυσαν τη συνεργατική τους διάθεση και την ικανότητα να εκτιμούν την πολιτισμική κληρονομιά του τόπου τους.

    Η διδακτική επίσκεψη αυτή αποτέλεσε έναν πολύτιμο πόρο εκπαίδευσης για τους μαθητές, προσφέροντας τους μια ουσιαστική επαφή με το παρελθόν και ενισχύοντας την ενδιαφέρον τους για τη μελέτη της ιστορίας.

    1o gumnasio mous patra 2

    1o gumnasio mous patra 3

    1o gumnasio mous patra 4

    (Δελτίο Τύπου)

  • Σιμίζα: Εγκαίνια του μουσείου - αφιέρωμα στην πολεμική αεροπορία και την παράδοση
    Σιμίζα: Εγκαίνια του μουσείου - αφιέρωμα στην πολεμική αεροπορία και την παράδοση

    Μαρίνος: Σημείο αναφοράς για την Ηλεία

    Μητροπολίτης κ. Αθανάσιος: Προορισμός για εκπαιδευτικές εκδρομές

    Αντώνης Κολοτούρος: Ευχαριστώ όλους όσοι με στήριξαν!

    Το Λαογραφικό Μουσείο του χωριού Σιμίζας Δήμου Πηνειού εγκαινιάστηκε και από σήμερα αποτελεί μια ακόμη «κιβωτό» Πολιτισμού. Το Μουσείο που δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία του Δημάρχου κ. Ανδρέα Μαρίνου είναι αφιερωμένο στην Πολεμική Αεροπορία με μοναδικά αριστουργήματα στατικού μοντελισμού και στην παράδοση του τόπου με αγροτικά εργαλεία του περασμένου αιώνα. Ψυχή του Μουσείου, ο 68χρονος κ. Αντώνης Κολοτούρος που αφιέρωσε τη ζωή του ως δημιουργός και συλλέκτης των αντικειμένων που κοσμούν το παλιό δημοτικό κτίριο που επισκεύασε και διαμόρφωσε ως Μουσείο η σημερινή Δημοτική αρχή.

    Τον Αγιασμό και τα εγκαίνια τέλεσε ο Μητροπολίτης Ηλείας κ.κ. Αθανάσιος. Ο Σεβασμιώτατος στον σύντομο χαιρετισμό του ευχαρίστησε τον Αντώνη Κολοτούρο και τον Δήμαρχο Πηνειού που είχε την πρωτοβουλία μέσα από το Λαογραφικό Μουσείο να αναδείξει τα ξύλινα δημιουργήματα «του ανθρώπου που από μικρή ηλικία αγάπησε την Πολεμική Αεροπορία και τον τόπο του». «Αυτό το Μουσείο πρέπει να το επισκέπτονται μαθητές» τόνισε χαρακτηριστικά ο Σεβασμιώτατος.

    Ο Αντώνης Κολοτούρος συγκινημένος ευχαρίστησε τον Δήμαρχο Ανδρέα Μαρίνο γιατί πίστεψε στο έργο του και όλους όσοι στάθηκαν δίπλα του σε αυτό το πολιτιστικό εγχείρημα που αναδεικνύει το όμορφο χωριό Σιμίζα.

    Στην σύντομη ομιλία του ο Δήμαρχος Πηνειού κ. Ανδρέας Μαρίνος, δήλωσε μεταξύ άλλων: «Αυτό το Μουσείο στο οποίο αποτυπώνεται ο λαογραφικός πολιτισμός θα γίνει πόλος έλξης για πλειάδα επισκεπτών και έχει μια ιδιαίτερη δυναμική ώστε να αξιοποιηθεί από δασκάλους και καθηγητές των σχολείων. Μπορεί να αναδειχθεί ως προορισμός εκπαιδευτικής εκδρομής. Ένας εκπληκτικός συνδυασμός μάθησης και ψυχαγωγίας. Είμαστε ευγνώμονες στον αγώνα ζωής του Αντώνη Κολοτούρου».

    Το παρόν στην τελετή εγκαινίων έδωσαν αντιδήμαρχοι, υποψήφιοι Περιφερειακοί, δημοτικοί και τοπικοί σύμβουλοι, πρόεδροι ΔΚ και πλήθος κόσμου, ενώ ακολούθησε παραδοσιακό γλέντι.

    simiza egkainia laogr 2

    simiza egkainia laogr 3

    simiza egkainia laogr 4

    simiza egkainia laogr 5

    simiza egkainia laogr 6

    simiza egkainia laogr 7

    simiza egkainia laogr 8

    (Δελτίο Τύπου)

  • Τρία θραύσματα του Παρθενώνα επιστρέφουν στο Μουσείο Ακρόπολης από το Βατικανό
    Τρία θραύσματα του Παρθενώνα επιστρέφουν στο Μουσείο Ακρόπολης από το Βατικανό

    Δύο ανδρικά κεφάλια και ένα κεφάλι αλόγου που φυλάσσονταν από τον 19ο αιώνα στις συλλογές των Μουσείων του Βατικανού, επέστρεψαν στην Ελλάδα

    Πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Τρίτης στην Αγία Έδρα, η ιστορικής σημασίας, τελετή δωρεάς των τριών θραυσμάτων του Παρθενώνα που μέχρι τώρα βρίσκονταν στα Μουσεία του Βατικανού και τα οποία, από την Τετάρτη θα αποσταλούν στο Μουσείο της Ακρόπολης.

    Πρόκειται για προσωπική απόφαση του πάπα Φραγκίσκου και για δωρεά του στον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος, Ιερώνυμο. Την ελληνική κυβέρνηση, στην σημερινή τελετή, εκπροσώπησε η υπουργός πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και τον Αρχιεπίσκοπο, ο Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Εμμανουήλ Παπαμικρούλης.

    Η Αγία Έδρα και ο ίδιος ο πάπας Φραγκίσκος, εκπροσωπήθηκαν από τον πρόεδρο του κυβερνείου του Κράτους του Βατικανού, καρδινάλιο Φερνάντο Βέρχεθ Αλζάγα.

    Η υπουργός πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, σε δήλωσή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ υπογράμμισε ότι «με μια ιδιαίτερα γενναιόδωρη χειρονομία και ένα δείγμα πνευματικής και φιλάδελφης σχέσης, ανάμεσα στην Ορθόδοξη και στην Καθολική Εκκλησία, ο πάπας Φραγκίσκος προσέφερε στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο τα τρία αυτά θραύσματα, προκειμένου να επανενωθούν με τα γλυπτά που εκτίθενται στο μουσείο της Ακρόπολης».

    «Είναι πραγματικά ιστορική η στιγμή αυτή: για την Ελλάδα, για το Βατικανό και την διεθνή αρχαιολογική κοινότητα, αλλά νομίζω ότι πρόκειται και για ένα πολύ μεγάλο μήνυμα διαλόγου, συμφιλίωσης και ειρήνης. Αισθανόμαστε ευγνώμονες για ετούτη την χειρονομία, σε αυτή την δύσκολη στιγμή που βιώνει ο Ελληνικός λαός, μετά την τρομερή τραγωδία στα Τέμπη. Είμαστε ευγνώμονες διότι και ο πάπας, και η Καθολική Εκκλησία, έχουν ενώσει τις προσευχές τους για τα παιδιά που χάθηκαν, αλλά και για την στήριξη των οικογενειών τους», πρόσθεσε η υπουργός.

    Ειδικότερα, το πρώτο θραύσμα που επιστρέφεται είναι μια κεφαλή εφήβου, το δεύτερο ανήκει σε ένα από τα άλογα του τέθριππου της Αθηνάς και το τρίτο είναι μια ανδρική κεφαλή με γένια, η οποία ανήκει στη νότια μετόπη, όπου απεικονιζόταν η Κενταυρομαχία.

    «Ήταν μια προσωπική επιθυμία του πάπα Φραγκίσκου. Μια ημέρα με κάλεσε και μου είπε: "αποφάσισα να δωρίσουμε τα τρία θραύσματα του Παρθενώνα, κάνε ό,τι χρειάζεται". Παράλληλα, έγραψε και στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, κάνοντάς του γνωστή την απόφασή του, ενώ ήρθε σε επαφή με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και την υπουργό πολιτισμού», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του κυβερνείου του Κράτους του Βατικανού, καρδινάλιος Φερνάντο Βέρχεθ Αλζάγα.

    Υπογράμμισε, επίσης, ότι «είναι μια ακόμη ένδειξη φιλίας και βούλησης να συνεχίσουμε στην οδό του οικουμενικού διαλόγου, κάτι που ο πάπας εξέφρασε ξεκάθαρα με την δωρεά του».

    Σύμφωνα με τον καρδινάλιο Αλζάγα, με την πράξη αυτή ο Φραγκίσκος «επιβεβαίωσε την φιλία του με την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος, με θέληση να συνεχιστούν τα βήματα προόδου, αλλά και οι πολιτιστικές ανταλλαγές με τα Μουσεία του Βατικανού». «Με αυτό τον στόχο» -είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθολικός υψηλόβαθμος κληρικός-«οι διευθυντές του Μουσείου της Ακρόπολης και του Βατικανού, έχουν ήδη συγκεκριμένα σχέδια για την ανάπτυξη της συνεργασίας τους».

    «Σημαντικότατο βήμα»

    Ο Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρεσβύτερος π. Εμμανουήλ Παπαμικρούλης δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «μετείχε, σήμερα, ως εκπρόσωπος του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, με μια όντως ιστορική στιγμή».

    «Έγινε ένα σημαντικότατο βήμα και δόθηκε μια ιστορική διάσταση στο γεγονός αυτός, καθώς, δι' αυτής της πρωτοβουλίας του πάπα Φραγκίσκου, αφενός επανενώνονται κάποια από τα μάρμαρα που έλειπαν από τον Παρθενώνα (και επουλώνονται μερικώς, πληγές και τραύματα του παρελθόντος) και αφετέρου αποδεικνύεται πως όταν οι χριστιανοί συνεργάζονται, μπορούν να φέρουν αποτέλεσμα και να δώσουν, μαζί, λύσεις πρακτικές σε προβλήματα χρονίζοντα και σε ιστορικές εκκρεμότητες», είπε ο Αιδεσιμολογιώτατος.

    «Eίναι επίσης σημαντικό το ότι όλο αυτό ολοκληρώνεται σε μια ιδιαίτερα δύσκολη στιγμή για την πατρίδα μας, η οποία βρίσκεται υπό τις συνέπειες της τραγωδίας των Τεμπών, όπου τόσοι νέοι άνθρωποι έχασαν την ζωή μας. Η ημέρα αυτή μας δίνει λίγη αισιοδοξία και ελπίδα για το μέλλον. Ευχή του Μακαριοτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και όλων μας, είναι η πρωτοβουλία και η πράξη αυτή του πάπα Φραγκίσκου να βρει κι άλλους μιμητές και να πετύχουμε, πραγματικά, την επανένωση όλων των γλυπτών του Παρθενώνα, στο ίδιο αυτό μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς», ολοκλήρωσε ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Εμμανουήλ Παπαμικρούλης.

    Μήνυμα προς άλλες κατευθύνσεις;

    Ο δε διευθυντής του Μουσείου της Ακρόπολης, καθηγητής Νικόλαος Σταμπολίδης, σε δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τόνισε:

    «Μέσα από την χαρά που με διέπει, θέλω να πω ένα ευχαριστώ από καρδιάς, για την γενναιοδωρία του πάπα και της Καθολικής Εκκλησίας να επιστρέψει αυτά τα τρία γλυπτά από την μετόπη, την ζωφόρο και το αέτωμα του Παρθενώνα, στην Αθήνα, στο μουσείο της Ακρόπολης, ώστε να επανενωθούν για πάντα, με τον μνημείο στο οποί ανήκουν. Ο Παρθενώνας είναι το οικουμενικό μνημείο, όχι μόνον για την Ελλάδα, αλλά για ολόκληρη τη ανθρωπότητα και η πράξη του πάπα, δείχνει ότι πράγματι πρέπει να βαδίζει, κανείς, στην οικουμενική αλήθεια, της ενότητας και επομένως, υπό αυτή την έννοια, με αναφορά στο παγκόσμιο μνημείο, που είναι ο Παρθενώνας».

    Απαντώντας, σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ αν πρόκειται και για ένα μήνυμα προς άλλες κατευθύνσεις, για να αναληφθούν παρόμοιες πρωτοβουλίες, για την επανένωση του Παρθενώνα, ο κύριος Σταμπολίδης απάντησε ότι «έχει ήδη συντελεστεί η έλευση του θραύσματος από το Παλέρμο της Σικελίας» και ότι «σε αυτό προστίθενται τα τρία αυτά από το Βατικανό και γίνονται προσπάθειες, συνεχώς, και για τα υπόλοιπα κομμάτια».

    «Επειδή ο βρετανικός λαός έχει ήδη εκφραστεί με το 78% των exit polls, σύμφωνα με τους Sunday Times, κάποια στιγμή, και οι ιθύνοντες, φίλοι μας Βρετανοί θα καταλάβουν ότι αυτό που ενώνει ολόκληρο τον δυτικό πολιτισμό, την δημοκρατία και το ίδιο το μνημείο, είναι ότι όλα τα γλυπτά αυτά πρέπει επιστρέψουν στο σπίτι τους», είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διευθυντής του μουσείου της Ακρόπολης.

    Πηγή: Cnn.gr

  • 2ο Γυμνάσιο Πύργου: Διδακτική επίσκεψη στις "Εύφωνες μνήμες"
    2ο Γυμνάσιο Πύργου: Διδακτική επίσκεψη στις

    Το τμήμα της Χορωδίας του 2ου Γυμνασίου Πύργου την Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου, επισκέφθηκε στο Αίγιο την έκθεση παραδοσιακών-λαϊκών οργάνων από την Ελλάδα και τον κόσμο.

    Η έκθεση λέγεται: "Εύφωνες μνήμες΄΄ και φιλοξενείται στο χώρο του αρχοντικού Παναγιωτόπουλου και αφιερώνεται στο πλαίσιο των 100 χρόνων από τη Μικρασιατική καταστροφή.

    Η συλλογή των οργάνων ανήκει στον συνθέτη-φιλόλογο κ. Σάκη Παπαδημητρίου και περιλαμβάνει παραδοσιακά όργανα από την Ελλάδα και απ’ όλον τον κόσμο. Επίσης φιλοξενεί όργανα λαϊκών οργανοπαικτών από την ευρύτερη περιοχή του Αιγίου.

    Στόχος της έκθεσης είναι να έρθουν οι επισκέπτες σε επαφή με τη μουσική παράδοση, αλλά και με τον πολιτισμό και την κουλτούρα διαφορετικών λαών και παραδόσεων, μέσα από τη γνωριμία τους με μουσικά όργανα, τα οποία είναι ένα από τα βασικά εργαλεία απόδοσης της μουσικής όλων των λαών.

    Οι μαθητές-τριες ξεναγήθηκαν από τον κ. Σάκη Παπαδημητρίου, ο οποίος τα περισσότερα από τα μουσικά όργανα τους τα παρουσίασε και παίζοντας παραδοσιακές μελωδίες, που ως χορωδία τραγούδησαν και απόλαυσαν.

    Αφού ολοκληρώθηκε η ξενάγηση οι μαθητές-τριες έπαιξαν μουσικά παιχνίδια, χωρισμένα σε ομάδες, που είχε επιμεληθεί η καθηγήτρια μουσικής του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αιγίου κ. Ζουμπουλιά Σπυροπούλου, η οποία είναι και αντιπρόεδρος στη Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση Αιγιάλειας (ΔΗΚΕΠΑ).

    Στη συνέχεια επισκέφτηκαν την εκκλησία της Φανερωμένης, όπου έγινε ξενάγηση και προσκύνησαν την Παναγία Τρυπητή που φιλοξενείται εκεί γιατί γίνονται εργασίες στο χώρο της. Επέστρεψαν, οι μαθητές-τριες μαζί με τις συνοδούς καθηγήτριες κ. Αριστέα Κωνσταντίνου και Κωνσταντίνα Σακκά-Κυρίτση, γεμάτοι όμορφες στιγμές.

    2gimn mouseio org 2

    2gimn mouseio org 3

    2gimn mouseio org 4

    2gimn mouseio org 5

    (Δελτίο Τύπου)

  • Τσίπρας: Στο δίλημμα «πολιτισμός ή βαρβαρότητα», η κυβέρνηση επιλέγει τη βαρβαρότητα
    Τσίπρας: Στο δίλημμα «πολιτισμός ή βαρβαρότητα», η κυβέρνηση επιλέγει τη βαρβαρότητα

    «Τα παιδιά της τέχνης είναι το μέλλον και όχι οι Πάτσηδες ή τα παιδιά των αρχιδικαστών που συνεργάζονται με τα funds», είπε κατά τη διάρκεια της παρέμβασης του ο Αλέξης Τσίπρας στη συζήτηση επί του νομοσχεδίου για τα Μουσεία.

    Για μια κυβέρνηση που συμπεριφέρεται σαν καθεστώς, προσπαθώντας να επιβάλει τη βαρβαρότητα μίλησε ο Αλέξης Τσίπρας από το βήμα της Βουλής.

    «Για άλλη μια φορά είναι υπό δίωξη ο Πολιτισμός και οι άνθρωποί του. Συστηματικά και σχεδιασμένα από μια κυβέρνηση που συμπεριφέρεται σαν καθεστώς και σε κάθε της βήμα προσπαθεί να επιβάλει τη βαρβαρότητα» είπε ο Αλέξης Τσίπρας, εξαπολύοντας σφοδρή επίθεση από το βήμα της Βουλής κατά της κυβέρνησης Μητσοτάκη για τα πεπραγμένα της στον χώρο του Πολιτισμού.

    Την βαρβαρότητα, όπως είπε χαρακτηριστικά ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, «της εργασιακής ζούγκλας και της ελαστικής εργασίας. Τη βαρβαρότητα των παρακολουθήσεων και των εκβιασμών. Τη βαρβαρότητα της ακρίβειας, της αισχροκέρδειας και της λεηλασίας του εισοδήματος. Τη βαρβαρότητα των εκατοντάδων χιλιάδων πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας για χρέη λίγων χιλιάδων ευρώ, από το κόμμα του Πάτση που χρωστάει πάνω από 400 εκ στις τράπεζες».

    Και πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο Αλέξης Τσίπρας: «Στο δίλλημα λοιπόν, πολιτισμός η βαρβαρότητα, εσείς έχετε επιλέξει τη βαρβαρότητα. Και επιχειρείτε να την επιβάλετε και στον πολιτισμό. Υποτάσσοντας, απαξιώνοντας, εξουθενώνοντας τους ανθρώπους του.
    Το κάνετε για να εξυπηρετήσετε συμφέροντα. Το κάνετε όμως και για έναν ακόμη πιο σημαντικό λόγο: Γιατί για να επιβάλετε τη καθεστωτική σας αντίληψη, πρέπει να γίνουμε όλοι “Ο ΚΑΝΕΙΣ”, που έλεγε η αείμνηστη Μελίνα».

    «Στο καθεστωτικό πρυτανείο»

    «Επιχειρείτε να φυλακίσετε στο περιθώριο τα παιδιά των καλλιτεχνικών σχολών. Τα αντιμετωπίζετε σαν πελατεία για τα ιδιωτικά κολλέγια των φίλων σας. Σαν ανθρώπους μειωμένης αντίληψης που δεν καταλαβαίνουν το καλό τους. Γι’ αυτό και επιτίθεστε, με την προσοδοφόρα συνδρομή της ενημέρωσης 108, με διαρροές και ψέματα στους καθηγητές τους, που είχαν το θάρρος να παραιτηθούν» τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας. «Αυτοί όλοι που βάζετε στο στόχο, είναι το μέλλον. Το μέλλον της πατρίδας μας είναι αυτά τα παιδιά, οι καθηγητές τους, οι άνθρωποι του Πολιτισμού, που δίνουν αυτές τις μέρες της μάχη για λογαριασμό όλων μας. Για λογαριασμό της Τέχνης και της ελεύθερης έκφρασης. Αλλά και για λογαριασμό μιας ολόκληρης κοινωνίας που βλέπει τη βαρβαρότητα να γίνεται κανονικότητα. Και έχει σιγά σιγά αρχίσει να τη συνηθίζει» επεσήμανε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

    «Αυτά τα παιδιά είναι το μέλλον και όχι οι Πάτσηδες ή τα παιδιά των αρχιδικαστών που σιτίζονται στο καθεστωτικό πρυτανείο και συνεργάζονται με τα funds που απεργάζονται τη μεγαλύτερη ληστεία της ιστορίας εναντίον της κοινωνίας. Και δεν έχουν την ελάχιστη τσίπα, τουλάχιστον να παραιτηθούν. Όταν ο Άρειος Πάγος δικάζει και καταδικάζει το μέλλον 700.000 πλειστηριασμών» τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας και υπογράμμισε: «Αυτοί είναι οι άριστοι για την ελληνική κοινωνία και την Ελλάδα. Και όχι εσείς που με αναξιοκρατία, οικογενειοκρατία, ευνοιοκρατία κυβερνάτε τη χώρα».

    Σε αυτό το πλαίσιο ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης κάλεσε την κυβέρνηση να πάρει πίσω την επίμαχη ρύθμιση. «Πάρτε πίσω τη ρύθμιση αυτή, που είναι ρύθμιση δίωξης του Πολιτισμού και των ανθρώπων του. Αφήστε τις συκοφαντικές διαρροές και τα ψέματα που δεν πείθουν κανένα. Αφήστε τα επικοινωνιακά παιγνίδια. Δεν είναι λωτοφάγοι οι σπουδαστές και οι άνθρωποι της Τέχνης. Ούτε οι πολίτες που μας παρακολουθούν».

    Αναφερόμενος μάλιστα στην συνάντηση που ανακοίνωσε το Μαξίμου ότι θα έχει ο Κυριάκος Μητσοτάκης τις επόμενες ημέρες με τους καλλιτέχνες είπε για τον πρωθυπουργό «να μην επιχειρήσει για άλλη μια φορά να τους εξαπατήσει. Ένα πράγμα μόνο οφείλει να τους πει: Το Προεδρικό Διάταγμα αποσύρεται. Και συγγνώμη για τη λάσπη που εκτοξεύτηκε εναντίον σας όλον αυτό τον καιρό».

    Αναλυτικά η ομιλία του Αλέξη Τσίπρα:

    «Δεν είναι μόνο μια απώλεια για τον ΣΥΡΙΖΑ. Έδωσε σε όλη τη διαδρομή του αγώνα για τις ιδέες του. Πρόλαβε να κάνει σημαντικά πράγματα. Είναι μια μεγάλη απώλεια για τα νησιά μας και τους νησιώτες. Είναι μια απώλεια μεγάλη και για το κοινοβούλιο», είπε αρχικά ο Αλέξης Τσίπρας για τον θάνατο του Νεκτάριο Σαντορινιού.

    «Δεν είναι μόνο μια απώλεια για τον ΣΥΡΙΖΑ. Έδωσε σε όλη τη διαδρομή του αγώνα για τις ιδέες του. Πρόλαβε να κάνει σημαντικά πράγματα. Είναι μια μεγάλη απώλεια για τα νησιά μας και τους νησιώτες. Είναι μια απώλεια μεγάλη και για το κοινοβούλιο», είπε αρχικά ο Αλέξης Τσίπρας για τον θάνατο του Νεκτάριο Σαντορινιού.

    Στη συνέχεια είπε:

    «Κυρίες και κύριοι βουλευτές, η αείμνηστη Μελίνα Μερκούρη είχε πεί κάποτε τη φοβερή αυτή φράση: «Χωρίς τον Πολιτισμό είμαστε Ο ΚΑΝΕΙΣ» Ο Πολιτισμός είναι η ψυχή μας. Ο Πολιτισμός είναι η Ελλάδα. Γι’ αυτό ο λαός μας, που έχει και ιστορία, και μνήμη και ταυτότητα και κουβαλάει πολιτιστικές παρακαταθήκες χιλιάδων χρόνων απαντούσε πάντα, σε συνθήκες φτώχειας, κατοχής, διώξεων, σωστά στο δίλημμα: Πολιτισμός ή βαρβαρότητα

    Και χωρίς να θέλω να ανασκαλέψω παλιά πάθη, αυτό γινόταν με οποιοδήποτε κόστος από σπουδαίους ανθρώπους του Πολιτισμού. Ήταν πρωταγωνιστές. Ο Μίκης, ο Ρίτσος, ο Κατράκης, ο Καλλέργης ο Κούνδουρος, ο Λειβαδίτης, ο Αναγνωστάκης, ο Λουντέμης και δεκάδες, δεκάδες άλλοι άνθρωποι του Πολιτισμού και της Τέχνης, απάντησαν πάντοτε με την αξιοπρέπεια της αντίστασης στη βαρβαρότητα. Και με τη δημιουργία και την Τέχνη τους, απάντησαν στο δίλημμα αυτό.

    Μέσα από τα σύρματα της εξορίας και του διωγμού. Της φυλακής και της επικήρυξης. Γιατί, ο Πολιτισμός και οι άνθρωποί του υπήρξαν για δεκαετίες στο τόπο μας διωκόμενοι, με τον πιο άγριο τρόπο.

    Κι ενώ περίμενε κανείς ότι αυτές οι μαύρες σελίδες ανήκουν στο παρελθόν, βλέπουμε δυστυχώς σήμερα την ιστορία να επαναλαμβάνεται. Και δυστυχώς όχι σαν φάρσα.

    Για άλλη μια φορά είναι υπό δίωξη ο Πολιτισμός και οι άνθρωποί του. Συστηματικά και σχεδιασμένα από μια κυβέρνηση που συμπεριφέρεται σαν καθεστώς και σε κάθε της βήμα προσπαθεί να επιβάλει τη βαρβαρότητα. Τη βαρβαρότητα της εργασιακής ζούγκλας και της ελαστικής εργασίας. Τη βαρβαρότητα των παρακολουθήσεων και των εκβιασμών. Τη βαρβαρότητα της ακρίβειας, της αισχροκέρδειας και της λεηλασίας του εισοδήματος. Τη βαρβαρότητα, τώρα, των εκατοντάδων χιλιάδων πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας για χρέη λίγων χιλιάδων ευρώ, από το κόμμα που μέχρι πρότινος είχε τον Πάτση και που χρωστάει 400 εκ. ευρώ στις τράπεζες.

    Αυτή η βαρβαρότητα είναι η πολιτική σας. Στο δίλλημα λοιπόν, πολιτισμός η βαρβαρότητα,

    εσείς έχετε επιλέξει τη βαρβαρότητα. Και επιχειρείτε να την επιβάλετε και στον πολιτισμό. Υποτάσσοντας, απαξιώνοντας, εξουθενώνοντας τους ανθρώπους του.

    Το κάνετε για να εξυπηρετήσετε συμφέροντα. Το κάνετε όμως και για έναν ακόμη πιο σημαντικό λόγο: Γιατί για να επιβάλετε τη καθεστωτική σας αντίληψη, πρέπει να γίνουμε όλοι «Ο ΚΑΝΕΙΣ», που έλεγε η αείμνηστη Μελίνα. Το καθεστώς των ανισοτήτων και του αυταρχισμού έχει ανάγκη από ένα πολιτιστικό καθεστώς αφωνίας, συντηρητικής ιδεοληψίας, δουλικότητας, ελλείματος αισθητικής και πλεονάσματος αναισθησίας.

    Γιατί η Τέχνη είναι από τη φύση της ανυπάκουη, απείθαρχη, αιρετική, γιατί μόνο τότε είναι Τέχνη. Γιατί ο Πολιτισμός σε όλες του τις εκφράσεις είναι παράθυρο στο μέλλον. Φωτίζει, εμπνέει, συγκινεί, ανοίγει δρόμους στις συνειδήσεις. Ανοίγει δρόμους στη δικαιοσύνη και στην πρόοδο. Σε ό, τι δηλαδή το σημερινό καθεστώς μισεί και πολεμά.

    Γι’ αυτό κυρίες και κύριοι της καθεστωτικής κυβερνητικής πολιτικής, επιλέγετε τη βαρβαρότητα έναντι του πολιτισμού.

    Γι’ αυτό κ. Μενδώνη επιλέγετε να τεμαχίζετε τα αρχαία της Εγνατίας. Τσιμεντώνετε την Ακρόπολη. Ξεπλένετε την αρχαιοκαπηλία. Επιχειρείτε να μετατρέψετε ακόμα και τα μουσεία από χώρους Πολιτισμού σε χώρους εμπορίου. Γι’ αυτό και τώρα επιχειρείτε να φυλακίσετε στο περιθώριο τα παιδιά των καλλιτεχνικών σχολών. Τα αντιμετωπίζετε σαν πελατεία για τα ιδιωτικά κολλέγια κάποιων φίλων σας που θέλουν να ανοίξουν τμήματα παραστατικών τεχνών. Τους αντιμετωπίζετε σαν ανθρώπους μειωμένης αντίληψης που δεν καταλαβαίνουν το καλό τους.

    Γι’ αυτό και επιτίθεστε, με την προσοδοφόρα συνδρομή της ενημέρωσης 108 και των Πετσωμένων ΜΜΕ, με διαρροές και ψέματα στους καθηγητές τους που είχαν το θάρρος να παραιτηθούν από τη θέση τους μετά από δεκάδες χρόνια συνεισφοράς.

    Στις εκδηλώσεις τους έχουν χιλιάδες ανθρώπους. Δεν καταλαβαίνουν από τις απειλές σας. Και όσο αυτοί δε καταλαβαίνουν, αρχίζει και καταλαβαίνει πολύ καλά κάθε προοδευτικός πολίτης ποιος είναι ο στόχος της πολιτικής σας.

    Πάνω από όλα ο στόχος είναι ο Πολιτισμός. Το μυαλό είναι ο στόχος. Ο ίδιος ο πολιτισμός είναι ο στόχος. Οι νέες και οι νέοι των τεχνών, της δημιουργίας και του πολιτισμού είναι ο στόχος. Αλλά αυτοί όλοι που βάζετε στο στόχαστρο είναι το μέλλον αυτής της χώρας, της πατρίδας μας. Οι καθηγητές, οι άνθρωποι του Πολιτισμού. Η κοινωνία βλέπει τη βαρβαρότητας να γίνεται κανονικότητα. Αυτά τα παιδιά είναι το μέλλον και όχι οι Πάτσηδες και όχι τα παιδιά των αρχιδικαστών που συνεργάζονται με τα funds και δεν έχουν την τσίπα να παραιτηθούν. Αυτά τα παιδιά είναι το μέλλον που με περιφρόνηση χαρακτηρίσατε ΔΕ και τους εξισώνετε το πτυχίο με το απολυτήριο λυκείου.

    Αυτά τα παιδιά και όχι εκείνοι που ασπάζονται πλαστικούς Παρθενώνες, αναδεικνύονται με πρωθυπουργικά διατάγματα ήλιοι του καθεστώτος σας και αποδεικνύονται τελικά σκότος και έρεβος.

    Αυτά τα παιδιά, κυρίες και κύριοι της κυβέρνησης, οι καθηγητές τους ο κόσμος της Τέχνης και του Πολιτισμού που βρίσκεται στους δρόμους του αγώνα. Αυτοί είναι οι άριστοι για την ελληνική κοινωνία και την Ελλάδα. Και όχι εσείς που με αναξιοκρατία, οικογενειοκρατία, ευνοιοκρατία κυβερνάτε τη χώρα.

    Θέλω λοιπόν για μια ακόμη φορά σήμερα να επαναλάβω: Πάρτε πίσω τη ρύθμιση αυτή, που είναι ρύθμιση δίωξης του Πολιτισμού και των ανθρώπων του. Αφήστε τις συκοφαντικές διαρροές και τα ψέματα που δεν πείθουν κανένα. Αφήστε τα επικοινωνιακά παιγνίδια. Δεν είναι λωτοφάγοι οι σπουδαστές και οι άνθρωποι της Τέχνης. Ούτε οι πολίτες που μας παρακολουθούν.

    Κάτω από το βάρος των κινητοποιήσεων ο κ. Μητσοτάκης αναγκάζεται να συναντήσει τους τελικά στο Μαξίμου, τους εκπροσώπους αυτών που δε ξέρουν. Που δεν είναι καλά ενημερωμένοι. Που υποκινούνται από κόμματα.

    Σας συμβουλεύω, να μην επιχειρήσει για άλλη μια φορά να τους εξαπατήσει. Ένα πράγμα μόνο οφείλει να τους πει: Το ΠΔ αποσύρεται. Και συγγνώμη για τη λάσπη που εκτοξεύτηκε εναντίον σας τόσους μήνες.

    Έρχομαι τώρα στο νομοσχέδιο για τα Κρατικά Μουσεία, που τα μετατρέπει σε νομικά πρόσωπα με διορισμένες διοικήσεις. Είναι και αυτό μια ακόμη πλευρά της βαρβαρότητας. Ακόμα και οι αρχαίοι θησαυροί της πατρίδας μας, δηλαδή η ιστορία μας, δηλαδή η ψυχή μας, γίνεται αντικείμενο εμπορίας και εκμετάλλευσης. Μια προσβολή πρωτοφανής στο ιστορικό και πολιτισμικό φορτίο της Ελλάδας.

    Αφού παίξατε με τα Γλυπτά του Παρθενώνα παιχνίδι προεκλογικής εκμετάλλευσής με μυστική διπλωματία, αφού παίξατε με τους αρχαιοκάπηλους και την αρχαιοκαπηλία, αφού επιχειρήσατε να μοιράσετε τα ιμάτια της ιστορίας και του Πολιτισμού μας, λες και η αρχαία μας κληρονομιά είναι ιδιοκτησία του κυρίου Μητσοτάκη κι αφού επιβάλλατε μια πρωτοφανή αναδιανομή εισοδήματος υπέρ του πλούτου, μια πρωτοφανή αναδιανομή περιουσιών υπέρ του πλούτου, τώρα αποφασίσατε αναδιανομή και στα δημόσια μνημεία και μουσεία. Υπέρ των ελίτ και του πλούτου. Τα μουσεία μας ως εμπόρευμα προς διάθεση στον πλειοδότη.

    Γιατί αυτό κάνει το νομοσχέδιό σας. Μετατρέπει πέντε μεγάλα αρχαιολογικά και βυζαντινά μουσεία σε νομικά πρόσωπα, με διοικήσεις διορισμένες από την κυβέρνηση. Με δεδηλωμένη την πρόθεση η διαχείρισή τους να γίνεται με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, στα όρια της εμπορευματοποίησης και με τον σκληρό ανταγωνισμό ανάμεσα στα μουσεία για χρηματοδοτήσεις και χορηγίες.

    Να αγοράζουν οι έχοντες επιρροή συμβολικό κεφάλαιο και κύρος με τον Διαδούμενο και τον Έφηβο των Αντικυθήρων. Περί αυτού πρόκειται. Ο χυδαίος πολιτισμός των ιδρυμάτων, των χορηγών, των ευεργετών, των ισχυρών, των ελίτ, στη θέση μιας συντεταγμένη κρατικής πολιτικής για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των μουσείων.

    Και «ιδεολογικό» συμπλήρωμα η γνωστή από το παρελθόν παλαιοντολογία της ελληνικής Δεξιάς. Το παζάρι του αρχαίου μεγαλείου, η στείρα και ιδιοτελής αρχαιολατρία και η «κλασική καθαρότητα», που έρχονται να καλύψουν τη σημερινή πολιτιστική, αλλά και γενικότερη λάσπη.

    Αυτούς τους σκοπούς έρχεται να υπηρετήσει το νομοσχέδιο.

    Την ίδια στιγμή τα μικρά, περιφερειακά μουσεία, αποκόπτονται από τα μεγάλα και οδηγούνται στον αφανισμό λόγω έλλειψης πόρων. Ενώ άμεση θα είναι και η επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων για τους σημερινούς εργαζόμενους, καθώς και η ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας για τους μελλοντικούς εργαζόμενους, με την ανάθεση λειτουργιών και υπηρεσιών σε εργολάβους κάνει ακόμα χειρότερες τις συνθήκες.

    Και μια ακόμη απόδειξη της καθεστωτικής αριστείας και στον Πολιτισμό, αλλά και της σπουδής σας στην εμπορευματοποίηση των πάντων: Ενώ όλα αυτά συμβαίνουν με την επίφαση της άρτιας ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας, δεν υπάρχει καν μελέτη βιωσιμότητας για το όλο πλάνο. Απουσιάζει εντελώς. Η αγορά θα τα ρυθμίσει όλα. Θα διορίσετε έναν Στάσση σε κάθε μουσείο κι αυτός θα εξασφαλίσει κέρδη, όπως εξασφάλισε για τη ΔΕΗ. Πώς; Πουλώντας, όλοι καταλαβαίνουμε τι.

    Υπάρχει όμως και μια πολύ σημαντική λεπτομέρεια. Ένας κίνδυνος, μεγαλύτερος ίσως απ’ όλους. Η ίδρυση παραρτημάτων στο εξωτερικό που θα μετατρέψει σε κανονικότητα τη μακροχρόνια, ή ακόμα και μόνιμη εξαγωγή της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Με παραρτήματα χωρίς όριο, εκθέσεις που θα λειτουργούν για δεκαετίας. Μια νέα κανονικότητα, όπως είδαμε με τις 161 κυκλαδικές αρχαιότητες.

    Κυρίες και κύριοι βουλευτές, αυτό δεν μπορεί να είναι το παρόν και δεν θα είναι το μέλλον του Πολιτισμού και της πατρίδας μας. Γιατί δεν θα γίνουμε «Ο ΚΑΝΕΙΣ».

    Η επόμενη μέρα για τη χώρα πρέπει να έχει στο επίκεντρο την καλλιτεχνική δημιουργία, την ελευθερία και τη στήριξη της Τέχνης, το σεβασμό στην πολιτισμική μας κληρονομιά και στους ανθρώπους του πολιτισμού. Η έννοια κλειδί για μας, η ηθική μας υποχρέωση, είναι ο σεβασμός.

    Σεβασμός στους ανθρώπους, σεβασμός στην Τέχνη, σεβασμός στη μνήμη, σεβασμός στην ιστορία.

    Με σεβασμό λοιπόν στους ανθρώπους της Τέχνης που αγωνίζονται για το δίκιο τους, δεσμευόμαστε:

    • Για την ακαδημαϊκή και επαγγελματική αναγνώριση των πτυχίων των ανώτερων καλλιτεχνικών σχολών στο επίπεδο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.
    • Τη θέσπιση ολοκληρωμένης δημόσιας ανώτατης καλλιτεχνικής εκπαίδευσης για τις παραστατικές τέχνες, με διάλογο και ουσιαστική διαβούλευση.
    • Τη διασφάλιση συλλογικών συμβάσεων για καλλιτέχνες και εργαζόμενους του Πολιτισμού, με στόχο αξιοπρεπείς μισθούς και αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας.

    Με σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά, δεσμευόμαστε:

    • Για την προστασία και ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και την οργανική ένταξή της στη βιώσιμη και δίκαιη ανάπτυξη.
    • Τη διεκδίκηση για μόνιμη επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα, με ενότητα στο εσωτερικό, αλλά και οικουμενική διάσταση.
    • Την ακύρωση των μουσείων-νομικών προσώπων με τις διορισμένες διοικήσεις.

    Στη θέση τους θα εφαρμοστεί μια νέα, αναβαθμισμένη, προοδευτική πολιτική για τα μνημεία και τα κρατικά μουσεία. Με διαφύλαξη του δημόσιου χαρακτήρα τους και ενίσχυση του επιστημονικού και κοινωνικού τους ρόλου.

    Με ανανεωμένη θεώρηση, παρουσίαση κι αφήγηση του παρελθόντος και της πολιτισμικής μας μνήμης, με κέντρο τον άνθρωπο, με κέντρο την εξέλιξη των κοινωνιών και των ιδεών, τον πλούτο της πολιτισμικής ποικιλομορφίας, τις πανανθρώπινες αξίες που τα «αρχαία» συμβολίζουν.

    Γιατί στο τέλος της ημέρας, η στήριξη του Πολιτισμού και των ανθρώπων του, ο σεβασμός απέναντι στην ιστορία και την παράδοση για μας δεν ήταν, δεν είναι και δεν θα είναι ποτέ μια κομματική θέση. Αλλά μια αταλάντευτη και αδιαπραγμάτευτη εθνική επιταγή. Και ταυτόχρονα ηθική υποχρέωση».

    Πηγή: iEidiseis.gr
  • Δήμος Πύργου: Το κτίριο της Τράπεζας της Ελλάδας θα στεγάσει το Ιστορικό Μουσείο της πόλης
    Δήμος Πύργου: Το κτίριο της Τράπεζας της Ελλάδας θα στεγάσει το Ιστορικό Μουσείο της πόλης

    Παναγιώτης Αντωνακόπουλος: «Το όνειρο γίνεται πραγματικότητα»

    Στον πλέον κατάλληλο χώρο, στο διατηρητέο πρώην κτίριο της Τράπεζας της Ελλάδας θα στεγαστεί το Ιστορικό Μουσείο του Πύργου, μετά και την ομόφωνη απόφαση που έλαβε το Δημοτικό Συμβούλιο να εγκρίνει την απευθείας αγορά του συγκεκριμένου κτιρίου, καθώς στις δύο προηγούμενες διαδικασίας δημοπράτησης δεν παρουσιάστηκε κανένας πλειοδότης.

    Το πρώην κτίριο της Τράπεζας Ελλάδος που βρίσκεται απέναντι από το Λάτσειο Δημοτικό Μέγαρο στην πλατεία Σάκη Καράγιωργα, πληροί όλες τις προδιαγραφές που είχαν τεθεί εξ’ αρχής από την Δημοτική Αρχή. Πρόκειται για ένα κτίριο με μεγάλη αρχιτεκτονική αξία και ιστορία, στο κέντρο της πόλης, άμεσα συνδεδεμένο με τον κοινωνικό ιστό της, αποτελεί τοπόσημο, ενώ διαθέτει μεγάλους χώρους άνω των 400 τ.μ., με αίθριο χώρο και για εκδηλώσεις κατά τη θερινή περίοδο.

    Όπως δηλώνει ο δήμαρχος Πύργου Παναγιώτης Αντωνακόπουλος:

    - «Ήταν επιβεβλημένη ανάγκη να ιδρυθεί στην πόλη μας ένα Κέντρο που θα στεγάσει την Ιστορία και τον Πολιτισμό της. Ένα Ιστορικό Μουσείο, όπως έχουν όλες οι μεγάλες πόλεις της χώρας.

    Ήδη πολλά εκθέματα-κειμήλια που είναι στοιβαγμένα στον 2ο όροφο του Λάτσειου Δημοτικού Μεγάρου, αναζητούν έναν καλύτερο χώρο. Επίσης μια σειρά από ντοκουμέντα και εκθέματα της σύγχρονης ιστορίας της πόλης, θα έχουν τη θέση τους στο νέο Μουσείο. Θα στεγαστεί ο «κύκλος» και η ιστορία της σταφίδας, τα έργα μεγάλων δημιουργών της πόλης και οτιδήποτε άλλο θεωρείται σημαντικό στο χώρο του πολιτισμού στον Πύργου. Θα είναι μια περιήγηση στην ιστορία της πόλης από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Στόχος είναι, σε έναν από τους πολλούς χώρους που διαθέτει το κτίριο να υπάρξει ένα κέντρο νέας και ευφυούς επιχειρηματικότητας.

    - Από την αρχή της θητείας μας είχαμε αναλάβει πρωτοβουλίες να κάνουμε πράξη αυτό το όραμα. Γι’ αυτό με ανοιχτούς διαγωνισμούς απευθύναμε πρόσκληση για ανεύρεση κτιρίου και τις προδιαγραφές του. Βγήκαν άγονοι οι διαγωνισμοί και συνεκτιμήσαμε, όπως και πολλοί φορείς της πόλης, ότι το ιστορικό κτίριο της Τράπεζας της Ελλάδας που είναι και διατηρητέο είναι το πλέον κατάλληλο, μαζί με τον υπαίθριο χώρο του, για να γίνει κέντρο στέγασης και προβολής της ιστορίας του τόπου. Ένα κτίριο που έχει και τους χώρους και την αισθητική και το ιστορικό φορτίο.

    Πέρα από την πολιτιστική διάσταση αυτού του έργου, υπάρχει και η αναπτυξιακή, καθώς με την έλευση τουριστών κι ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, θα έχει μεγάλη επισκεψιμότητα».

    Ομοφωνία όλων των φορέων

    Αξίζει να σημειωθεί ότι έχουν προηγηθεί οι ομόφωνες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και της Επιτροπής Διαβούλευσης για την ίδρυση του Ιστορικού Μουσείου της πόλης. Επιπλέον είχε πραγματοποιηθεί ευρεία σύσκεψη σχετικά με την αναγκαιότητα ίδρυσης του ιστορικού Μουσείου της πόλης, με τη συμμετοχή φορέων και όλων των εκπροσώπων από τους Πολιτιστικούς Συλλόγους της περιοχής, όπου ανταλλάχθηκαν ουσιαστικές απόψεις για την δημιουργία του Μουσείου, τις θεματικές περιόδους που πρέπει να περιλαμβάνει, τα εκθέματα αλλά και τον χώρο στον οποίο αυτό θα στεγαστεί.

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς