Κυριακή, 19 Ιουλίου 2020 10:17

“Μαρματωμένες Τρωάδες” στο αρχαιολογικό μουσείο Ολυμπίας

Γράφτηκε από τον
Ad Slot

Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός

Το Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού δημιουργεί ένα νέο θεσμό - παρουσιάζει 71 παραγωγές, σε 270 εκδηλώσεις, με 13 καλλιτεχνικούς οργανισμούς, σε 120 αρχαιολογικούς χώρους και σε 43 περιφερειακές ενότητες.

«..η Ελλάδα διαθέτει ένα μοναδικό πλεονέκτημα: Τη δυνατότητα ανάδειξης και αξιοποίησης του μνημειακού της πλούτου μέσα από τη σύζευξή του με τη σύγχρονη δημιουργία. Η σχέση αυτή εμπλουτίζει και διαφοροποιεί ποιοτικά και αισθητικά το τουριστικό προϊόν. Σύγχρονη τέχνη μέσα στους αρχαιολογικούς χώρους». Λίνα Μενδώνη, Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού

Στο πλαίσιο του νέου αυτού θεσμού το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, ως εποπτευόμενος φορέας, παρουσιάζει τις Μαρμαρωμένες Τρωάδες σε σκηνοθεσία – μουσική Λουΐζας Κωστούλα σε εμβληματικούς αρχαιολογικούς χώρους:

Σάββατο 18/7/2020 | Κάστρο της Πύλου – Νομός Μεσσηνίας
Δευτέρα 20/7/2020| Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας - Νομός Ηλείας. Αίθριο
Τετάρτη 22/7/2020 |Ρωμαϊκό Ωδείο Νικόπολης – Δήμος Πρέβεζας
Παρασκευή 24/7/2020 | Αρχαιολογικός Χώρος Δελφών - Φωκίδα
Κυριακή 26/7/2020 | Αύλειος χώρο ς Αρχαιολογικού Μουσείου Ερέτριας.

Ώρα Έναρξης Παραστάσεων: 21.00

H παράσταση Μαρμαρωμένες Τρωάδες είναι μία σκηνική αφήγηση με αφορμή τις Τρωάδες του Ευριπίδη σε μετάφραση Μιχάλη Κακογιάννη. Βασίζεται στη χρήση οπτικών και ηχητικών πολυμέσων καθώς και τρεις ηθοποιούς- performers.

Οι Τρωάδες αποτελούν ένα κείμενο που προσφέρεται από κάθε άποψη για τη δημιουργία μίας σύγχρονης μορφής αφήγησης. Ένα κείμενο διαχρονικό και τόσο επίκαιρο στις ιστορικές περιόδους που διανύουμε.

Το έργο, γραμμένο το 415 π.Χ. κατά τη διάρκεια του Πελοποννησιακού πολέμου, αποτελεί ένα βαθύ κατηγορώ προς τους Αθηναίους για την επεκτατική πολιτική τους, οι οποίοι αφού πρώτα έσφαξαν τους Μηλίους, στη συνέχεια έκαναν προετοιμασίες για να εκστρατεύσουν εναντίον της Σικελίας. Η υπόθεση διαδραματίζεται στην κατεστραμμένη από τους Έλληνες Τροία.

Οι γυναίκες της Τροίας, με εξέχουσα μορφή της βασίλισσα τους, την Εκάβη, ετοιμάζονται να οδηγηθούν με τα ελληνικά καράβια σκλάβες στην Ελλάδα. Η επόμενη μέρα είναι το ίδιο σκληρή και για τους νικητές και για τους ηττημένους. Η φρίκη του πολέμου αποτυπώνεται στον άνθρωπο, σε όποια πλευρά κι αν ανήκει.

Συντελεστές
Σκηνοθεσία, μουσική, σύνθεση ήχου: Λουΐζα Κωστούλα (Violet Louise)
Ηθοποιοί- Μουσικοί: Αγλαΐα Παππά, Χάρης Χαραλάμπους, Λουΐζα Κωστούλα
Οπτικός/ηχητικός σχεδιασμός : Studio 19 (Κώστας Μπόκος)
Kοστούμια: Λίλιαν Ξυδιά
Δημιουργική ομάδα στα οπτικά υλικά : Νίκος Λεβαντἠς, Λουΐζα Κωστούλα, Bασίλης Κουντούρης
Βοηθός σκηνοθέτη: Eλίνα Μαντίδη
Ηχογραφήσεις: Λουΐζα Κωστούλα, Studio 19

Ευχαριστούμε την Πανελλήνια Ένωση Υπαλλήλων Φυλάξεως Αρχαιοτήτων, τα μέλη της οποίας συμμετέχουν και στηρίζουν αφιλοκερδώς τις εκδηλώσεις Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού

Οι εκδηλώσεις προσφέρονται δωρεάν από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Το μόνο αντίτιμο είναι το εισιτήριο κάθε αρχαιολογικού χώρου.
Είναι υποχρεωτική η προκράτηση θέσης.
Προκρατήσεις εδώ https://digitalculture.gov.gr/

Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 19 Ιουλίου 2020 17:39

Σχετικά Άρθρα

  • Ηλεία: Το Υπ. Πολιτισμού προχωρά σε αποκατάσταση του Ι.Ν. Τιμίου Προδρόμου Σχινών Ζαχάρως
    Ηλεία: Το Υπ. Πολιτισμού προχωρά σε αποκατάσταση του Ι.Ν. Τιμίου Προδρόμου Σχινών Ζαχάρως

    Θα αποκατασταθούν βλάβες και φθορές από τους σεισμούς

    Στην αποκατάσταση του Ι.Ν. Τιμίου Προδρόμου Σχινών του Δήμου Ζαχάρως προχωρά η Διεύθυνση Αναστήλωσης Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μνημείων του Υπουργείου Πολιτισμού. Ήδη ο ηλεκτρονικός διαγωνισμός για την ανάδειξη αναδόχου βρίσκεται στον «αέρα», με τον προϋπολογισμό του έργου να βρίσκεται λίγο πιο πάνω από τις 550.000 ευρώ, ενταγμένο στο πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2021-2027».

    Οι αναστηλωτικές εργασίες που θα εκτελεστούν έχουν ως πρωταρχικό σκοπό την στερέωση και αποκατάσταση του μνημείου που προστατεύεται από τον Ν. 4858/2021 «Κύρωση Κώδικα νομοθεσίας για την προστασία των αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάς» .

    Ο ναός, ξεκίνησε να χτίζεται το 1850 και ολοκληρώθηκε περίπου το 1896. Πρόκειται για μονόχωρη ξυλόστεγη βασιλική που ανατολικά απολήγει σε τρείς τρίπλευρες αψίδες. Πάνω από τη δυτική είσοδο υψώνεται λιθόκτιστο κωδωνοστάσιο, ενώ εσωτερικά στη δυτική πλευρά διαμορφώνεται γυναικωνίτης.

    Ο Ι.Ν. έχει υποστεί βλάβες από τη συνεχή σεισμική δραστηριότητα των τελευταίων ετών στην ευρύτερη περιοχή και κυρίως από τον σεισμό της 15ης Φεβρουαρίου 2016.
    Σύμφωνα με τη μελέτη προτείνονται οι εξής παρεμβάσεις:

    - Σφράγιση των ρωγμών με χρήση ενεμάτων (χρήση ενέματος με την προσθήκη κατάλληλων φυσικών προσμίξεων).
    - Αντικατάσταση λίθων μεγάλων διαστάσεων οι οποίοι έχουν αστοχήσει με νέους λίθους αντίστοιχης θλιπτικής αντοχής.
    - Αποκατάστασή ρωγμών με καθαίρεση και ανακατασκευή τμήματος της εξωτερικής στρώσης της λιθοδομής 50 cm εκατέρωθεν κάθε ρωγμής με χρήση των ίδιων λίθων που καθαιρέθηκαν ή αντικατάστασή τους εάν απαιτείται από λίθους αντίστοιχης αντοχής και κονίαμα με βάση την υδραυλική άσβεστο.
    - Ενίσχυση της θεμελίωσης, με την δημιουργία στο ανατολικό τμήμα του ναού συστοιχίας πασσάλων

    Φωτογραφία: Σχίνοι... Sxinoi... Μπισχίνι

  • Θέσεις εργασίας και χωρίς πτυχίο στο υπουργείο Πολιτισμού
    Θέσεις εργασίας και χωρίς πτυχίο στο υπουργείο Πολιτισμού

    Τις «ενεργές» προσλήψεις σε φορείς του υπουργείου Πολιτισμού, όπως Εφορείες Αρχαιοτήτων και Αρχαιολογικά Μουσεία κατέγραψε το proson.gr.

    Διαβάστε περισσότερα στο proson.gr.

  • Οσκαρ: Αποσύρονται 20 ελληνικές ταινίες μετά τις καταγγελίες Κεκάτου - «Αδιαφανείς διαδικασίες»
    Οσκαρ: Αποσύρονται 20 ελληνικές ταινίες μετά τις καταγγελίες Κεκάτου - «Αδιαφανείς διαδικασίες»

    Σάλος έχει προκληθεί τα τελευταία 24ωρα μετά τις δηλώσεις του καταξιωμένου σκηνοθέτη Βασίλη Κεκάτου για την ξαφνική πάυση της επιτροπής για την επιλογή της ταινίας που θα εκπροσωπήσει τη χώρα στην κατηγορία «Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας» για την επόμενη απονομή των Όσκαρ.

    Ο σκηνοθέτης και οι υπόλοιποι της επιτροπής, που «εκδιώχθηκαν» με ένα email χωρίς αιτιολόγηση και ενώ είχαν ήδη λάβει υλικό από τις ταινίες, ζητούν από το Υπουργείο Πολιτισμού το λόγο αυτής της απομάκρυνσης, καθώς και τα κριτίρια που γίνεται η επιλογή των μελών αυτής της επιτροπής.

    Η καθολική απόσυρση

    Ως αποτέλεσμα αυτής της κίνησης, 20 από τους 23 υποψήφιους κινηματογραφιστές, οι οποίοι είχαν καταθέσει τις δημιουργίες τους, απέσυραν την υποψηφιότητα τους από τη διαδικασία θέλοντας να διαμαρτυρηθούν για το περιστατικό.

    Η απόσυρση αυτή έγινε γνωστή με μία κοινή ενυπόγραφη επιστολή:

    ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

    Προς τους:

    1. Υπουργό Πολιτισμού, κα. Λίνα Μενδώνη
    2. Υφυπουργό Πολιτισμού, κο. Ιάσονα Φωτήλα

    Κοινοποίηση:

    • Γενική Γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού, κα. Ελένη Δουνδουλάκη
    • Προϊσταμένη Τμήματος Κινηματογραφίας και Ο/Α Μέσων, κα. Ελένη Τουμπανάκη

    Τετάρτη, 21 Αυγούστου 2024

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ

    Αξιότιμε κύριε Υφυπουργέ,

    Οι παρακάτω υπογράφουσες και υπογράφοντες, σκηνοθέτες και παραγωγοί κινηματογραφικών ταινιών που έχουμε υποβάλει τη συμμετοχή της ταινίας μας στη διαδικασία επιλογής της ταινίας που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στα βραβεία ΟΣΚΑΡ στην κατηγορία Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους – διαδικασία που καθορίζεται από το Υπουργείο Πολιτισμού σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις – με λύπη μας διαπιστώνουμε μια σειρά από παρεμβάσεις κατά τη συγκρότηση της επιτροπής που θα γνωμοδοτήσει ποια ταινία θα επιλεχθεί. Παρεμβάσεις που δημιουργούν σοβαρές αμφιβολίες για την αξιοπιστία και την εγκυρότητα της διαδικασίας.

    Ως εκ τούτου αρνούμαστε να συμπράξουμε σε αδιαφανείς ενέργειες, που απαξιώνουν τον ελληνικό κινηματογράφο και τους επαγγελματίες του, και αναγκαζόμαστε να αποσύρουμε τις ταινίες μας από την ως άνω διαδικασία.

    Συγκεκριμένα, στις 11 Αυγούστου 2024 εστάλησαν από το ΥΠ.ΠΟ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου οι σύνδεσμοι των ταινιών μας (vimeo link κ.λ.π.) σε τουλάχιστον τέσσερις επαγγελματίες του κινηματογράφου, με τις οποίες και τους οποίους είχε προηγηθεί επικοινωνία εκ μέρους του ΥΠ.ΠΟ, για να τους προταθεί η θέση του προέδρου και των μελών της επιτροπής που θα γνωμοδοτούσε για την ταινία που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στα βραβεία ΟΣΚΑΡ, θέση που οι εν λόγω επαγγελματίες αποδέχτηκαν. Δύο μέρες μετά, στις 13 Αυγούστου 2024, τα συγκεκριμένα μέλη της επιτροπής έλαβαν νέο γραπτό μήνυμα με το οποίο το ΥΠ.ΠΟ τα ενημέρωνε πως τελικά δε θα είναι μέλη της επιτροπής, χωρίς να τους εξηγούνται οι λόγοι του μη ορισμού τους εν τέλει. Την ίδια ημέρα, λίγες ώρες μετά, στη Διαύγεια του ΥΠ.ΠΟ αναρτήθηκε η απόφαση συγκρότησης της επιτροπής, χωρίς φυσικά τη συμμετοχή καμίας και κανενός από τις/τους συγκεκριμένες/νους τέσσερις επαγγελματίες.

    Οι παραπάνω ανεύθυνοι και πρόχειροι χειρισμοί εκ μέρους του ΥΠ.ΠΟ εγείρουν ερωτήματα και εύλογες υπόνοιες για τη στόχευση τέτοιων ενεργειών. Θυμίζουν δε τις πρακτικές και τις μεθοδεύσεις των Κρατικών Βραβείων Ποιότητας, που έχουν καταργηθεί από το 2009. Πρακτικές από τις οποίες οι επαγγελματίες του ελληνικού σινεμά δώσαμε αγώνες για να απεμπλακούμε, πρακτικές που δεν ταιριάζουν σε ένα σύγχρονο κράτος που θέλει να ονομάζεται ευρωπαϊκό, και που εκθέτουν και θα εκθέσουν και στη συγκεκριμένη περίπτωση τη χώρα μας διεθνώς.

    Επιπλέον, στέλνοντας το ΥΠ.ΠΟ τους συνδέσμους των ταινιών μας σε άτομα που – για άγνωστους λόγους – δεν συμπεριέλαβε τελικά στην επιτροπή, αντί να προστατεύσει – ως όφειλε – την πνευματική μας ιδιοκτησία, την οποία όλες και όλοι εμείς του εμπιστευτήκαμε, την μεταχειρίστηκε με τρόπο παράνομο, ανεύθυνο και προσβλητικό για τους δημιουργούς υπό όποια ιδιότητα (σκηνοθέτες και παραγωγοί).

    Οι απορίες είναι εύλογες: Τι μεσολάβησε ανάμεσα στην πρόταση που έγινε στις/στους συγκεκριμένες/νους επαγγελματίες να αναλάβουν τις θέσεις του προέδρου και των μελών της επιτροπής (πρόταση που επισφραγίστηκε γραπτά με την αποστολή των συνδέσμων των ταινιών μας) και στον εν τέλει μη ορισμό τους; Τι είναι αυτό που οδήγησε στις συγκεκριμένες ανορθόδοξες και πρωτοφανείς ενέργειες; Υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες που ακολουθούνται για την συγκρότηση της επιτροπής και αν ναι, αυτές οι διαδικασίες ακολουθήθηκαν ή όχι;

    Επισημαίνουμε τέλος, πως η μεταχείριση μιας έμπειρης στη συγκεκριμένη διαδικασία υπαλλήλου ως εξιλαστήριου θύματος – όπως φαίνεται πως είναι η θέση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠ.ΠΟ για το ζήτημα – ούτε μας ικανοποιεί ούτε αποκαθιστά το κύρος και την εγκυρότητα της διαδικασίας.

    Αξίζει σε όλες και σε όλους μας – αλλά και στο ίδιο το ΥΠ.ΠΟ – κάτι καλύτερο απ’ όλα αυτά.

    Αλφαβητικά οι υπογράφουσες και υπογράφοντες, δημιουργοί των 20 ταινιών που αποσύρονται από την έως άνω διαδικασία (από τις συνολικά 23 που είχαν κατατεθεί στο ΥΠΠΟ, όπως η λίστα είχε δημοσιευθεί στον ημερήσιο τύπο):

    • Αδριανόπουλος Χρήστος (σκηνοθέτης ταινίας Στον ουρανό του τίποτα με ελάχιστα)
    • Αλαβάνος Νικόλας (παραγωγός ταινιών Ο τελευταίος ταξιτζής & Πολύδροσο)
    • Ασλανίδης Λουίζος (παραγωγός ταινίας Μέντιουμ)
    • Βενέτης Άγγελος (παραγωγός ταινίας Νυχτερινός εκφωνητής)
    • Βουγιούκαλου Ρένα (παραγωγός ταινίας Embryo Lavra Butterfly)
    • Βούλγαρης Αλέξανδρος (σκηνοθέτης ταινίας Πολύδροσο)
    • Δόριζας Άρης (σκηνοθέτης ταινίας Γιάννης Σπανός, πίσω απ? τη μαρκίζα)
    • Δρανδάκη Μαρία (παραγωγός ταινίας Animal)
    • Εξάρχου Σοφία (σκηνοθέτρια ταινίας Animal) και
    • Μαρία Κοντογιάννη (παραγωγός ταινίας Animal)
    • Ζωναράς Κάρολος (σκηνοθέτης ταινίας Tranzit)
    • Ιερόπουλος Φιλ (σκηνοθέτης ταινίας Avant–Drag!)
    • Ιωακειμίδη Χριστίνα (σκηνοθέτρια ταινίας Μέντιουμ)
    • Καλομενόπουλος Γιώργος (παραγωγός ταινίας Dolls of Dresden)
    • Μαυροειδής Ζαχαρίας (σκηνοθέτης ταινίας Το καλοκαίρι της Κάρμεν)
    • Μπολομύτη Ιωάννα (παραγωγός ταινίας Το καλοκαίρι της Κάρμεν)
    • Νούσιας Γιώργος (παραγωγός ταινίας Μέντιουμ)
    • Ντούζα Μαρία (σκηνοθέτρια ταινίας Άκουσε με)
    • Πάσχος Στέργιος (σκηνοθέτης ταινίας Ο τελευταίος ταξιτζής)
    • Πατρούμπα Βάσω (παραγωγός ταινίας Στον ουρανό του τίποτα με ελάχιστα)
    • Πετροπούλου Τζίνα (παραγωγός ταινίας Η μητέρα του σταθμού)
    • Ραΐσης Βασίλης (σκηνοθέτης ταινίας Ο τελευταίος υπνοβάτης)
    • Σαραντινός Μιχάλης (παραγωγός ταινίας Άκουσε με)
    • Σουλτάνη Ιωάννα (παραγωγός ταινίας Εξέλιξη)
    • Τσαγγάρη Αθηνά (παραγωγός ταινίας Ladies in waiting)
    • Τσάφας Αλέξης (σκηνοθέτης ταινίας Dolls of Dresden)
    • Τσικάρας Βασίλης (σκηνοθέτης ταινίας Επιχείρηση άστρο)
    • Τσιμιτσέλης Γιάννης (σκηνοθέτης ταινίας Κουραμπιέδες με χιόνι)
    • Τσουκαλά Ιωάννα (σκηνοθέτρια ταινίας Ladies in waiting)
    • Τωμαδάκη Κωστούλα (σκηνοθέτρια ταινίας Η μητέρα του σταθμού)
    • Χαραλαμπίδης Ρένος (σκηνοθέτης ταινίας Νυχτερινός εκφωνητής)
    • Χούρσογλου Περικλής (σκηνοθέτης ταινίας Εξέλιξη)
    • Ψύκου Ελίνα (σκηνοθέτρια ταινίας Αδέσποτα Κορμιά)

    Πηγή: ethnos.gr

  • Αρχ. Ολυμπία: Αυγουστιάτικη Πανσέληνος με Σινεμά στο Μουσείο
    Αρχ. Ολυμπία: Αυγουστιάτικη Πανσέληνος με Σινεμά στο Μουσείο

    Η “Ηλέκτρα” του Μιχάλη Κακογιάννη την Δευτέρα 19 Αυγούστου 2024 και ώρα 20:30 στο αίθριο του Μουσείου Ολυμπίας

    Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηλείας και το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους προσκαλούν τους κατοίκους της Ηλείας και τους Έλληνες και ξένους και επισκέπτες της Ολυμπίας σε μία σπάνια εμπειρία κινηματογραφικής απόλαυσης: Την Δευτέρα 19 Αυγούστου 2024 και ώρα 20:30, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Υπουργείου Πολιτισμού για τη βραδιά της Αυγουστιάτικης Πανσελήνου, προβάλουν με ελεύθερη είσοδο για το κοινό στο αίθριο του Αρχαιολογικού Μουσείου Ολυμπίας την πολυβραβευμένη ταινία «Ηλέκτρα» (1962) του Μιχάλη Κακογιάννη.

    Η ταινία, στην οποία πρωταγωνιστούν οι Ειρήνη Παππά, Γιάννης Φέρτης, Αλέκα Κατσέλη, Μάνος Κατράκης, Νότης Περγιάλης, Τάκης Εμμανουήλ και η οποία θα προβληθεί με αγγλικούς υπότιτλους, αποτελεί κινηματογραφική μεταφορά της ομώνυμης τραγωδίας του Ευριπίδη και πρόκειται για μια από τις αρτιότερες μεταφορές αρχαίας ελληνικής τραγωδίας στον κινηματογράφο, που σάρωσε τα βραβεία σε παγκόσμια φεστιβάλ κινηματογράφου.

    Η φυσιογνωμία της Ειρήνης Παππά μεταμορφώνει μία κουρελιασμένη πριγκίπισσα, που μοιάζει με αγόρι, σε ένα εκδικητικό πλάσμα ζωώδους ενέργειας και ο Μίκης Θεοδωράκης υπογράφει ένα μουσικό μοτίβο που αντιλαλεί την απεγνωσμένη κραυγή της πρωταγωνίστριας.

    Ο θεατρικός συγγραφέας Ευγένιος Ιονέσκο αποθέωσε την ταινία γράφοντας στη «Le Figaro» πως είναι η ωραιότερη ταινία που έχει δει ποτέ, το Φεστιβάλ Καννών θέσπισε το βραβείο Καλύτερης Κινηματογραφικής Μεταφοράς, για να την τιμήσει, ενώ τα 24 ακόμη Διεθνή Βραβεία και η υποψηφιότητα για Όσκαρ Ξενόγλωσσης ταινίας, σφραγίζουν αφοπλιστικά την ποιότητα μιας ταινίας που δεν αποτελεί το κινηματογραφικό ανέβασμα ενός θεατρικού έργου, αλλά μετουσιώνει την τραγωδία σε κινηματογραφική κάθαρση.

    Η Ηλέκτρα, παντρεμένη με το ζόρι με έναν ταπεινό χωρικό, περιμένει την ευκαιρία για να εκδικηθεί το θάνατο του πατέρα της Αγαμέμνονα, βασιλιά των Μυκηνών, που δολοφονήθηκε από τη μητέρα της Κλυταιμνήστρα και τον εραστή της Αίγισθο. Η ευκαιρία παρουσιάζεται όταν αναγνωρίζει τον αδερφό της Ορέστη πάνω από τον τάφο του πατέρα της. Και οι δυο μαζί σχεδιάζουν να σκοτώσουν τον Αίγισθο και την Κλυταιμνήστρα. Όμως οι τύψεις δεν θ’ αργήσουν να καταλάβουν το κέντρο της σκηνής, σε μια τραγωδία όπου ο Ευριπίδης αντιμετωπίζει τον κλασικό μύθο με πολύ πιο μοντέρνους όρους από τον Σοφοκλή ή και τον Αισχύλο: «Κι εγώ που ‘μαι θνητή, σας λέω τούτα: / Χαρείτε όπως χαίρονται / όσοι τη θλίψη δεν τη γνώρισαν ποτέ / και ζουν ευτυχισμένοι…».

    ilektra2

  • ΥΠΠΟ: Αποκαλύπτεται το Γυμνάσιο στην Αρχαία Ολυμπία - Προχωρά η τρίτη φάση του έργου
    ΥΠΠΟ: Αποκαλύπτεται το Γυμνάσιο στην Αρχαία Ολυμπία - Προχωρά η τρίτη φάση του έργου

    Στην γ' φάση του έργου της αποκάλυψης, προστασίας και ανάδειξης του Γυμνασίου στην Αρχαία Ολυμπία προχωρά το υπουργείο Πολιτισμού (ΥΠΠΟ), σε συνέχεια των θετικών γνωμοδοτήσεων του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) επί της στατικής μελέτης των πρανών και της μελέτης αποχέτευσης-αποστράγγισης των όμβριων υδάτων του ανασκαφικού σκάμματος. Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση του ΥΠΠΟ, την ολοκλήρωση των ανασκαφών ακολουθεί και η τελική διαμόρφωση του μνημείου.

    Το Γυμνάσιο της Αρχαίας Ολυμπίας οικοδομήθηκε τον 2ο αι. π.Χ., δίπλα στην κοίτη του ποταμού Κλαδέου, και ανήκει στο ίδιο συγκρότημα με την παλαίστρα που βρίσκεται σε άμεση γειτνίαση με αυτό. Πρόκειται για μεγάλο περίκλειστο μακρόστενο κτίσμα, το οποίο είχε στο κέντρο του μια ευρύχωρη αυλή με δωρικές στοές στις τέσσερις πλευρές του.

    Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, δήλωσε: «Η αποκάλυψη και η ανάδειξη του Γυμνασίου στην Αρχαία Ολυμπία, του χώρου δηλαδή στον οποίον προπονούνταν οι αθλητές που συμμετείχαν στους Ολυμπιακούς Αγώνες, συνεχίζεται απρόσκοπτα από το υπουργείο Πολιτισμού δια της αρμόδιας Εφορείας Αρχαιοτήτων Ηλείας. Ήδη έχουν ολοκληρωθεί η α' και β΄ φάση αποκάλυψης του μνημείου και ακολουθεί η αποκάλυψη και ανάδειξη του βόρειου και τελευταίου τμήματος του Γυμνασίου, με την επικείμενη ένταξη του έργου στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτικής Ελλάδος. Παράλληλα, με την αποκάλυψη του μνημείου, δημιουργούμε ένα πλέγμα αντιπλημμυρικής προστασίας του, καθώς η θέση του δίπλα στον Κλαδέο ποταμό, το καθιστά ευάλωτο σε πλημμυρικά φαινόμενα. Με την ολοκλήρωση της αποκάλυψης του Αρχαίου Γυμνασίου, αλλά και με τα έργα αποκατάστασης και ανάδειξης σημαντικών μνημείων της ρωμαϊκής περιόδου στην Αρχαία Ολυμπία, όπως οι Θέρμες, το λεγόμενο εργαστήριο του Φειδία, η «Οικία του Νέρωνα», συμπληρώνεται η εικόνα του αρχαιολογικού χώρου, διευρύνεται η περιήγηση των επισκεπτών και ενισχύεται η εμπειρία τους».

    Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΠΠΟ, για την εκπόνηση της στατικής μελέτης αξιοποιήθηκαν τα συμπεράσματα από την εφαρμογή της ηλεκτρομηχανολογικής και στατικής μελέτης στις προηγούμενες φάσεις του έργου, όπως και η διαμορφωμένη εικόνα του χώρου μετά την ολοκλήρωση της β' φάσης του έργου, και αποτιμήθηκε η λειτουργία των εφαρμοσμένων λύσεων κατόπιν των έντονων πλημμυρικών φαινομένων του Νοεμβρίου του 2015. Οι προτάσεις της μελέτης αφορούν σε καθαρισμούς και αντιστήριξη των πρανών του σκάμματος αλλά και σε μέτρα προστασίας των αρχαιοτήτων βάσει των αρχαίων καταλοίπων. Ειδικά για τη δυτική πλευρά κατά μήκος του Κλαδέου, στην περιοχή με τη χαμηλότερη στάθμη του φυσικού εδάφους, προτείνεται η κατασκευή αναλήμματος για την προστασία του σκάμματος από πιθανή πλημμύρα και η προστασία του φυσικού εδάφους έναντι της διάβρωσης. Το έργο αποχέτευσης - αποστράγγισης των όμβριων υδάτων ολοκληρώνεται με την κατασκευή ανοικτών αγωγών στα πρανή του σκάμματος, τη διαμόρφωση αποστράγγισης και την κατασκευή φρεατίων.

    Η δυτική του πλευρά του Γυμνασίου έχει παρασυρθεί από τον ποταμό Κλαδέο και πιθανολογείται ότι αποτελούνταν από δωμάτια που χρησίμευαν ως καταλύματα των αθλητών. Στην ανατολική στοά υπήρχε εξωτερικός τοίχος με διπλή εσωτερική δωρική κιονοστοιχία με 66 κίονες και προς την αυλή μια δεύτερη κιονοστοιχία με 60 κίονες. Το συνολικό μήκος της στοάς αυτής ήταν ίσο με το μήκος του ολυμπιακού σταδίου, έτσι ώστε οι αθλητές του δρόμου να προπονούνται ακριβώς στην ίδια απόσταση. Στην ανατολική στοά υπήρχε ο «ξυστός», στεγασμένος στίβος για την προπόνηση των δρομέων, το μήκος του οποίου ήταν ίσο με το μήκος ενός σταδίου (192,27μ.). Ο πλαϊνός, παράλληλος, υπαίθριος διάδρομος ήταν η «Παραδρομίς». Η προπόνηση των αθλητών στα αγωνίσματα του ακοντίου και του δίσκου γίνονταν στον μεγάλο υπαίθριο χώρο του Γυμνασίου.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

    YPPO Gumnasio Olympias2

  • Αρχ. Ολυμπία: Κλειστός ο Αρχαιολογικός Χώρος και τα Μουσεία λόγω 4ωρης στάσης εργασίας
    Αρχ. Ολυμπία: Κλειστός ο Αρχαιολογικός Χώρος και τα Μουσεία λόγω 4ωρης στάσης εργασίας

    Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηλείας κάνει γνωστό ότι την Πέμπτη, 25 Ιουλίου 2024, ο Αρχαιολογικός Χώρος και τα Μουσεία της Ολυμπίας θα παραμείνουν κλειστά από 08.00 έως 12.00 για το κοινό λόγω της συμμετοχής του φυλακτικού προσωπικού στην 4ωρη Στάση Εργασίας που κύρηξε η Πανελλήνια Ένωση Υπαλλήλων Φυλάξεως Αρχαιοτήτων (Π.Ε.Υ.Φ.Α.).

    Με την λήξη της Στάσης Εργασίας, οι ανωτέρω χώροι θα λειτουργήσουν κανονικά, σύμφωνα με το σε ισχύ ωράριο, δηλαδή από 12.00 ως 20.00

  • Κλειστοί όλοι οι αρχαιολογικοί χώροι από 12 έως 5 το απόγευμα λόγω καύσωνα
    Κλειστοί όλοι οι αρχαιολογικοί χώροι από 12 έως 5 το απόγευμα λόγω καύσωνα

    Όλοι οι αρχαιολογικοί χώροι θα είναι κλειστοί από τις 12 το μεσημέρι έως τις 5 το απόγευμα, λόγω πρόβλεψης υψηλών θερμοκρασιών, αναφέρει ανακοίνωση του Υπουργείου Πολιτισμού.

    Συγκεκριμένα, το ΥΠΠΟ πληροφορεί:«Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί από την ΕΦΑ Πόλης Αθηνών και από τον Οργανισμό Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων, λόγω της πρόβλεψης υψηλών θερμοκρασιών, όλοι οι αρχαιολογικοί χώροι θα είναι κλειστοί από τις 12 το μεσημέρι ως τις 5 το απόγευμα».

  • Η Αρχ. Ολυμπία πρώτη σε επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία της Δυτ. Ελλάδας
    Η Αρχ. Ολυμπία πρώτη σε επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία της Δυτ. Ελλάδας

    Αυξήθηκαν κατά 161.493 οι επισκέπτες των αρχαιολογικών χώρων και των μουσείων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας το 2023, σε σύγκριση με το 2022, όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.

    Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τα οποία παρουσιάζει το Αθηναϊκό- Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, οι επισκέπτες των αρχαιολογικών χώρων της Ηλείας, της Αιτωλοακαρνανίας και της Αχαΐας έφθασαν το 2023, τους 567.426, έναντι 416.051 το 2022.

    Όσον αφορά τους επισκέπτες των μουσείων της Δυτικής Ελλάδας, το 2023 ανήλθαν στους 147.941, έναντι 137.823 της προηγούμενης χρονιάς.

    Συνολικά, ο αριθμός των επισκεπτών έφθασε τους 715.367 το 2023, έναντι 553.874, το 2022.

    Ο μεγαλύτερος αριθμός των επισκεπτών καταγράφηκε στον αρχαιολογικό χώρο και στα μουσεία της Αρχαίας Ολυμπίας, όπου το 2023 έφθασαν συνολικά τους 584.452, έναντι 438.116, το 2022.

    Αξιοσημείωτος είναι και ο αριθμός όσων επισκέφθηκαν τους αρχαιολογικούς χώρους της Αιτωλοακαρνανίας, που έφθασαν το 2023 τους 36.358, έναντι 31.251 την προηγούμενη χρονιά.

    Η μοναδική μείωση που καταγράφηκε το 2023 έναντι του 2022, αφορούσε τους επισκέπτες των αρχαιολογικών χώρων της Αχαΐας, όπου από 5.776 το 2022, μειώθηκαν σε 4.920, το 2023.

    Στην Ηλεία

    Όπως είναι αναμενόμενο, ο αρχαιολογικός χώρος και τα δύο μουσεία της Αρχαίας Ολυμπίας προσέλκυσαν τον μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών.

    *Τον αρχαιολογικό χώρο επισκέφθηκαν πέρυσι 481.211 άτομα, έναντι 338.365 το 2022.

    *Το μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας επισκέφθηκαν πέρυσι, 85.410 άτομα, έναντι 85.179 την προηγούμενη χρονιά.

    *Το μουσείο ιστορίας Ολυμπιακών Αγώνων επισκέφθηκαν πέρυσι, 17.831 άτομα, έναντι 14.572 το 2022.

    Εκτός όμως από την Αρχαία Ολυμπία, επισκέπτες προσέλκυσαν και άλλοι δύο σημαντικοί αρχαιολογικοί χώροι.

    *Τον Ναό του Επικούρειου Απόλλωνα επισκέφθηκαν το 2023, 29.406 άτομα, έναντι 27.143, την προηγούμενη χρονιά.

    *Το Κάστρο Χλεμούτσι επισκέφθηκαν πέρυσι 15.131 άτομα, έναντι 13.615, το 2022.

    Όσον αφορά τα άλλα δύο μουσεία της Ηλείας, ο αριθμός των επισκεπτών διαμορφώθηκε ως εξής:

    *Το μουσείο Ήλιδας επισκέφθηκαν το 2023, 2.709 άτομα, έναντι 3.019 την προηγούμενη χρονιά.

    *Το μουσείο Πύργου επισκέφθηκαν πέρυσι 2.464 άτομα, έναντι 2.487 το 2022.

    Στην Αιτωλοακαρνανία

    Το κάστρο της Ναυπάκτου και το Ξενοκράτειο αρχαιολογικό μουσείο του Μεσολογγίου προσέλκυσαν τους περισσότερους επισκέπτες το 2023, ενώ αξιοσημείωτη επισκεψιμότητα κατέγραψαν το αρχαιολογικό μουσείο του Θέρμου, το αρχαιολογικό μουσείο του Αγρινίου και ο αρχαιολογικός χώρος των Οινιάδων.

    Ειδικότερα, η επισκεψιμότητα καταγράφηκε ως εξής.

    *Το κάστρο της Ναυπάκτου επισκέφθηκαν το 2023 31.226 άτομα, έναντι 25.578, το 2022.

    *Το Ξενοκράτειο μουσείο επισκέφθηκαν πέρυσι 7.733 άτομα, έναντι 5.413 την προηγούμενη χρονιά.

    *Το μουσείο Θέρμου επισκέφθηκαν το 2023, 2.878 άτομα έναντι 2.456, το 2022.

    *Το μουσείο του Αγρινίου επισκέφθηκαν πέρυσι 2.794 άτομα, έναντι 1.521 την προηγούμενη χρονιά.

    *Τον αρχαιολογικό χώρο των Οινιάδων επισκέφθηκαν το 2023, 1.379 άτομα, έναντι 1.149, το 2022.

    *Το κάστρο της Βόνιτσας επισκέφθηκαν το 2023, 1.286 άτομα, έναντι 1.502, το 2022.

    *Το κάστρο του Αντιρρίου επισκέφθηκαν πέρυσι 1.195 άτομα, έναντι 1.047 την προηγούμενη χρονιά.

    *Τον αρχαιολογικό χώρο της Πλευρώνας επισκέφθηκαν το 2023, 779 άτομα, έναντι 1.024, το 2022.

    *Τον αρχαιολογικό χώρο της Καλυδώνας επισκέφθηκαν πέρυσι 277 άτομα, έναντι 414 την προηγούμενη χρονιά.

    *Τις Ρωμαϊκές Θέρμες του Αγίου Θωμά επισκέφθηκαν το 2023, 216 άτομα, έναντι 122, το 2022.

    *Το μουσείο Θυρρείου επισκέφθηκαν πέρυσι 179 άτομα, έναντι 668 την προηγούμενη χρονιά.

    Στην Αχαΐα

    Ο μεγαλύτερος αριθμός επισκεπτών καταγράφηκε στο αρχαιολογικό μουσείο της Πάτρας, ενώ αύξηση παρουσίασε και ο αριθμός των επισκέψεων στο μουσείο του Αιγίου.

    Αντίθετα, μείωση επισκέψεων καταγράφηκε στον αρχαιολογικό χώρο της Βούντενης και στο Φρούριο του Ρίου.

    Ειδικότερα, η επισκεψιμότητα διαμορφώθηκε ως εξής:

    *Το αρχαιολογικό μουσείο της Πάτρας επισκέφθηκαν το 2023, 24.884 άτομα, έναντι 21.467,το 2022.

    *Το μουσείο του Αιγίου επισκέφθηκαν πέρυσι 1.059 άτομα, έναντι 861 την προηγούμενη χρονιά.

    *Τον αρχαιολογικό χώρο της Βούντενης επισκέφθηκαν το 2023, 4.320 άτομα, έναντι 5.088, το 2022.

    *Το Φρούριο του Ρίου επισκέφθηκαν πέρυσι 600 άτομα, έναντι 688 την προηγούμενη χρονιά.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς