Καθηλωτική η ερμηνεία του Τάσου Νούσια
Το Διεθνές Φεστιβάλ Τεχνών Αρχαίας Ολυμπίας παρουσιάζει την εμβληματική θεατρική παράσταση «Ριχάρδος Β’ - Το Ρέκβιεμ ενός Βασιλιά» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ από το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, σε σκηνοθεσία Marlene Kaminsky και στον πρωταγωνιστικό ρόλο τον καθηλωτικό Τάσο Νούσια, την Κυριακή 2 Αυγούστου, στις 9 το βράδυ στο θέατρο Φλόκα.
Ο Ριχάρδος Β' υπήρξε ένας από τους πιο αινιγματικούς Άγγλους βασιλιάδες, που μετατράπηκε από τον Σαίξπηρ σε μια συναρπαστική, συγκινητική, μελέτη ενός τραγικού ήρωα και μιας ψυχής ποιητικής. Το έργο «Ριχάρδος Β’-Το Ρέκβιεμ ενός Βασιλιά» αποτελεί μια πιο συμπυκνωμένη εκδοχή του «Ριχάρδου Β’».
Ξεκινά από το τέλος: Ο Ριχάρδος έχει χάσει το θρόνο του από τον αντίπαλό του τον Μπόλιμπροκ. Φυλακισμένος πια, απογυμνωμένος από αξιώματα και προνόμια, βιώνει το σκοτάδι και την απόλυτη μοναξιά. Ώσπου ένας απροσδόκητος επισκέπτης εμφανίζεται στο παράθυρο της φυλακής, βγάζοντάς τον από τον λήθαργο. Ισχυρίζεται πως είναι ο πρώην σταβλίτης του και γίνεται η αφορμή ώστε ο έκπτωτος βασιλιάς να ζήσει ξανά νοερά το ένδοξο παρελθόν του και ν’ αναλογιστεί το ζοφερό παρόν του. Φωνές από το παρελθόν αρχίζουν να ζωντανεύουν στη συνείδησή του. Ψευδαισθήσεις πλημμυρίζουν τον μικρόκοσμο της φυλακής του. Καθώς ο Ριχάρδος αναμετράται με τα αίτια του ξεπεσμού και της καθαίρεσής του, τον βλέπουμε να ταλαντεύεται μεταξύ παραληρήματος και διαύγειας, αμφιβολίας και αλαζονείας, χιούμορ και αυτολύπησης. Ο επισκέπτης, ο οποίος φαίνεται πως έχει μια μυστηριώδη δύναμη, προτρέπει τον Ριχάρδο ν' αντιμετωπίσει κατάματα τη θνητή αλλά και την ηθική του υπόσταση. Πλέον, αναζητά απάντηση σε μια τελευταία -ίσως την πιο καθοριστική- ερώτηση: «Τώρα που τα έχασα όλα, ποιος είμαι;»
Ο Σαίξπηρ έχει καταφέρει, όσο λίγοι συγγραφείς στην παγκόσμια δραματουργία, να περιγράψει μέσω της διήγησης των μύθων του, το εσωτερικό δράμα του ταξιδιού της ψυχής των ηρώων του. Τα έργα του δεν αφορούν μόνο τη λειτουργία της ανθρώπινης υπόστασης, αλλά μπορούν να ερμηνευτούν ως ιερά, ονειροπόλα ακόμα και μυστικιστικά.
Συντελεστές:
Σκηνοθεσία – δραματουργία - σκηνογραφία: Marlene Kaminsky
Μετάφραση: Κώστας Καρθαίος
Πρωτότυπη Μουσική: Constantin
Σχεδιασμός φωτισμών: Σεσίλια Τσελεπίδου
Κοστούμια: Μαρία Σιαφάκα
Μάσκα: Wintercroft
Φωτογραφίες: Δημοσθένης Γαλλής
Κατασκευή σκηνικού και σκηνικών αντικειμένων: Ρούλης και Γιώργος Αλαχούζος
Παίζουν: ο Τάσος Νούσιας στο ρόλο του Ριχάρδου Β’
Ο Αλέξανδρος Φιλιππόπουλος και στη φωνή της βασίλισσας η Μάιρα Μηλολιδάκη
Κριτικές
«...Οι ερμηνεία και των δύο ηθοποιών υπέροχη, τιτάνιο έργο αυτό του Τάσου Νούσια, με τις τρομερές εναλλαγές θυμικού, την ευρεία ερμηνευτική γκάμα και την αριστοτεχνική διαχείριση του σκηνικού χώρου. Η σκηνοθεσία, εμπνευσμένη με άποψη και αρκετές πολύσημες αιχμές... Ο φωτισμός της Σεσίλια Τσελεπίδη εξαιρετικός, συνέβαλε καθοριστικά στη σκηνοθεσία, αποδίδοντας με ενάργεια τις ψυχολογικές μεταπτώσεις των προσώπων και τα επιλεγμένα σκοτάδια στο τέλος που σηματοδοτεί το «Κοινή γαρ η τύχη» όλων των ανθρώπων».
Τheatromania, Μαρία Μαρή
«Τα λόγια ακολουθούν τις κινήσεις ή το αντίστροφο κι είναι στιγμές που μιλάει μόνο το σώμα του Νούσια: πώς μάζεψε στο πλάι τα πόδια του και έγειρε το κεφάλι του για να θυμίζει τον εσταυρωμένο –εξαιρετική στιγμή!
Αλήθεια, πόση άσκηση ήθελαν οι αργές κινήσεις του πρωταγωνιστή που βλέποντάς τον θαρρούσες πως πετάει, πως αιωρείται! Άψογη κινησιολογία. Όλο του το είναι δοσμένο σ’ αυτόν τον ρόλο, από την κορυφή ώς τα δάχτυλα– χεριών και ποδιών. Όλα τα συναισθήματα επί σκηνής. Όλα φαντάζουν μαγικά, πότε μικρά και πότε θεόρατα, όπως το δέντρο (υπέροχος Αλέξανδρος Φιλιππόπουλος) που διασχίζει στα ακροδάχτυλά του τη σκηνή και καθώς ρίχνει τα φύλλα του νιώθουμε πως φυσάει αεράκι».
Σταυρούλα Ματζώρου, Εφημερίδα των Συντακτών
Τιμή Εισιτηρίου: €15 κανονικό – €12 προπώληση-μειωμένο (ΑΜΕΑ, φοιτητικό, πολύτεκνο, ανέργων, παιδικό)
Παρακολουθήστε το μήνυμα του πρωταγωνιστή κ. Τάσου Νούσια προς το Διεθνές Φεστιβάλ Τεχνών Αρχαίας Ολυμπίας:
(Δελτίο Τύπου)