Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2020 19:37

Ακρόπολη: Μελέτη ασφαλείας παρέδωσε το ΚΕΜΕΑ στο υπουργεία Πολιτισμού

Γράφτηκε από την

Μενδώνη: Μας ενδιαφέρει η ασφάλεια των αρχαιολογικών χώρων και ιδιαιτέρως της Ακρόπολης που είναι η εικόνα της χώρας

«Επιθυμία του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού ήταν να γίνει το ταχύτερο δυνατόν μία μελέτη τρωτότητας για τον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης. Θέλαμε να γίνει από τον πιο αξιόπιστο δημόσιο φορέα. Ο φορέας αυτός είναι το Κέντρο Μελετών Ασφαλείας. Ζητήσαμε να συνεργαστούν με τις δικές μας υπηρεσίες, προκειμένου να αποτυπώσουν την υπάρχουσα κατάσταση, κυρίως όμως, να προχωρήσουν σε προτάσεις και να μας προτείνουν λύσεις για τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών, ώστε η ασφάλεια του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης να γίνει ακόμη πιο ισχυρή απ' ό,τι είναι σήμερα.

Από σήμερα, που μας παραδίδεται επισήμως το πόνημα του ΚΕΜΕΑ, μελετάμε τις προτάσεις, σχεδιάζουμε τα έργα, τα οποία πρέπει να γίνουν άμεσα και τα θέτομε σε τροχιά υλοποίησης».

Τα παραπάνω δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού παραλαμβάνοντας σήμερα από τον υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη Λευτέρη Οικονόμου τη μελέτη τρωτότητας και ασφάλειας των μνημείων της Ακρόπολης και της ευρύτερης περιοχής της. Παραβρέθηκαν ο πρόεδρος του Δ.Σ. και διοικητής του ΚΕΜΕΑ Θεόδωρος Δραβίλλας, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Μελετών και Εκτέλεσης Έργων Μουσείων και Πολιτιστικών Κτιρίων, Κωνσταντίνος Φρισήρας και η προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών, Ελένη Μπάνου.

«Η μελέτη εντάσσεται στο ευρύτερο πρόγραμμα αναβάθμισης υπηρεσιών στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης και αφορά σε ζητήματα προστασίας, σε σχέδια διαφύλαξης και διαχείρισης κινδύνων» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού. «Η απόρρητη μελέτη, έκτασης 600 σελίδων, αναλύει σε βάθος τους παράγοντες τρωτότητας, μελετά τους όρους επικινδυνότητας για τον χώρο και καταλήγει σε ένα σύνολο προτάσεων, οι οποίες πρέπει να εφαρμοστούν άμεσα ή σύμφωνα με εκτίμηση των αρμόδιων υπηρεσιών μεσομακροπρόθεσμα. Σύμφωνα με τη μελέτη, εκτιμώνται οι πιθανοί κίνδυνοι σε ένα μεγάλο εύρος, το οποίο περιλαμβάνει, και φυσικά φαινόμενα και ανθρωπογενείς παράγοντες. Πραγματοποιήθηκε τρισδιάστατη γεωγραφική αποτύπωση της ευρύτερης περιοχής του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης, η οποία εκτείνεται από το Κουκάκι έως την οδό Πατησίων».

Η υπουργός Πολιτισμού αναφερόμενη στο χρονικό της συνεργασίας με το ΚΕΜΕΑ είπε ότι «η πρώτη συνάντηση ήταν τον Ιανουάριο του 2020, στις 25 Φεβρουαρίου του 2020, ο διοικητής με τα στελέχη του ΚΕΜΕΑ κατέθεσαν στο ΥΠΠΟ συγκεκριμένες προτάσεις για την εκπόνηση της μελέτης. Μεσολάβησε ο κορονοϊός με τα γνωστά προβλήματα και στις 11 Ιουνίου υπεγράφη η σύμβαση ανάμεσα στο ΚΕΜΕΑ και στο Ίδρυμα Ωνάση, τον χορηγό της μελέτης. Όπως είναι γνωστό το Ίδρυμα Ωνάση συνδράμει το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, συνεργάζεται με το ΥΠΠΟΑ και χρηματοδοτεί την αναβάθμιση των έργων που αφορούν στην αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών στην Ακρόπολη. Ήδη έχει παραδοθεί ο φωτισμός. Στις 3 Δεκεμβρίου παραδίδεται ο ανελκυστήρας πλαγιάς και πριν από λίγες εβδομάδες ολοκληρώθηκε η μελέτη, την οποία χρηματοδότησε το Ίδρυμα και σήμερα μας παραδίδει το αρμόδιο Υπουργείο».

«Όταν λέμε Ακρόπολη, και αυτό ήταν κάτι που συζητήσαμε από την αρχή με τον κ. Διοικητή» συνέχισε η κ. Μενδώνη «δεν περιοριζόμαστε στον Ιερό Βράχο και στα μνημεία του. Επεκταθήκαμε στο Ηρώδειο και στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, στον 'Αρειο Πάγο και στους δυτικούς λόφους, δηλαδή τον λόφο των Μουσών, τον λόφο των Νυμφών και την Πνύκα, στην Αρχαία Αγορά, στη Ρωμαϊκή Αγορά, στη Βιβλιοθήκη του Αδριανού. Όταν έχει κανείς την ευθύνη της προστασίας και της διαχείρισης του μείζονος, του εμβληματικού μνημείου του δυτικού κόσμου, έχει ένα τεράστιο βάρος. Αυτό το φέρει η Αρχαιολογική Υπηρεσία, το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και η εκάστοτε πολιτική ηγεσία του. Οφείλουμε λοιπόν, να αντιμετωπίσουμε τη μοναδική πολιτιστική αξία της Ακρόπολης μέσα στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης.

Οφείλουμε να την παραδώσουμε, τουλάχιστον στην κατάσταση που την παραλάβαμε. Αυτό προφανώς δεν αρκεί. Γι’ αυτό μας ενδιαφέρει στον μέγιστο βαθμό η ασφάλεια των αρχαιολογικών χώρων, ιδιαιτέρως η ασφάλεια της Ακρόπολης και της γύρω περιοχής της. Έχουμε έναν χώρο με πάρα πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα, άρα τα θέματα ασφαλείας δεν απασχολούν μόνο την Ελλάδα, αλλά απασχολούν διεθνώς. Η εικόνα της Ακρόπολης είναι η εικόνα της χώρας. Αυτό εκπέμπουμε προς τα έξω. Εάν στην Ακρόπολη δεν παρέχεται η μέγιστη δυνατή ασφάλεια, αντιλαμβάνεται κανείς ότι οποιοδήποτε αρνητικό γεγονός έχει επίπτωση στην εικόνα της χώρας. Εδώ η ευθύνη μας είναι πολύ μεγαλύτερη. Μια ενδεχόμενη ζημιά σε όλες τις αρχαιότητες, ιδιαίτερα στην Ακρόπολη, είναι μη αναστρέψιμη. 'Αρα, οφείλομε να την περιορίσομε στο ανθρωπίνως δυνατόν. Μια ενδεχόμενη ζημιά στην Ακρόπολη -έστω και μικρή- είναι δυσφήμιση για τη χώρα, έχει οι μείζονες οικονομικές συνέπειες για την Αθήνα αλλά και για την Ελλάδα, καθώς θα δημιουργούσε μία γενικευμένη ανησυχία και στο εσωτερικό και στο εξωτερικό.

Το 2013 είχε γίνει μία μελέτη από τη ΓΑΔΑ. Ακολουθήθηκαν από το Υπουργείο Πολιτισμού αρκετά από τη μελέτη εκείνη, έπρεπε όμως να επικαιροποιηθεί. Αυτό έγινε σε εξαντλητικό βαθμό από το ΚΕΜΕΑ. Αυτό προκύπτει από την πολύ στενή συνεργασία με τις υπηρεσίες μας. Ως Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού θέλουμε να επεκτείνουμε τη συνεργασία μας αυτή με το ΚΕΜΕΑ σε μια πιο σταθερή και μονιμότερη βάση, ενδεχομένως μέσα από ένα Μνημόνιο Συνεργασίας, ώστε να καλύψουμε και άλλους αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία της χώρας. Ξεκινώντας βεβαίως από τα μεγάλα μουσεία και από τους χώρους που είναι ενταγμένοι στον κατάλογο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO».

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη Λευτέρη Οικονόμου συνεχίζει η ανακοίνωση του ΥΠΠΟ «περιποιεί τιμή για εμάς ότι το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού επέλεξε έναν δημόσιο φορέα και μάλιστα το Κέντρο Μελετών Ασφάλειας της Ελληνικής Αστυνομίας να επωμιστεί την υλοποίηση του έργου αυτού, η σημασία του οποίου, τόσο η πολιτισμική, όσο και από πλευράς ασφαλείας, είναι υψίστης σημασίας, διότι έχει να κάνει με το ιερότερο πολιτιστικό μνημείο το οποίο διαθέτει η χώρα μας και αποτελεί ένα στοιχείο υψηλής πολιτιστικής κληρονομιάς, παγκόσμιας εμβέλειας. Για εμάς η πρόκληση ήταν μεγάλη, συναισθανόμενοι το μέγεθος της ευθύνης, ούτως ώστε να μπορέσουμε να καταρτίσουμε ένα σχέδιο ασφαλείας, το οποίο να μπορεί να ανταποκρίνεται στις παρούσες και μελλοντικές και δυνατόν προβλεπόμενες απειλές.

Διότι, η εποχή η οποία διανύουμε είναι εποχή πρωτόγνωρων απειλών. Αυτό που ίσχυε στο παρελθόν, ότι τα μνημεία είναι ουσιαστικά ασφαλή, λόγω του συμβολισμού και της σημασίας την οποία έχουν και είναι σεβαστά απ' όλους, δυστυχώς στις ημέρες μας δεν ισχύει. Κατά συνέπεια, υπάρχουν νέου είδους απειλές για τα αρχαιολογικά μνημεία και τα μουσεία και αυτό επιβάλλει πλέον να υπάρξει ένας συνολικότερος σχεδιασμός που να μπορεί να ανταποκρίνεται σε αυτές τις σύγχρονες και πρωτόγνωρες απειλές. Είμαστε εδώ, έχουμε τη διάθεση και την ιερή υποχρέωση να ανταποκριθούμε σε αυτή την ιστορική πρόκληση και μέσα από ένα Μνημόνιο Συνεργασίας, το οποίο πολύ σύντομα θα είμαστε σε θέση να υπογράψουμε, θα ξεκινήσουμε αυτή τη συνεργασία, ώστε μέσα από μια διαδικασία αξιολόγησης προτεραιοτήτων να προχωρήσουμε στην εκπόνηση των σχεδίων ασφαλείας για τα μουσεία και τους άλλους αρχαιολογικούς χώρους, όπου αυτό επιβάλλεται».

Από την πλευρά του, ο Διοικητής του ΚΕΜΕΑ Θεόδωρος Δραβίλλας σημείωσε ότι «θα είμαστε εδώ με τα στελέχη μας προκειμένου να δώσουμε όπου απαιτηθεί, σε οποιαδήποτε γωνιά της Ελλάδας, σε οποιοδήποτε μουσείο, αρχαιολογικό χώρο, περιεχόμενο σε ό,τι αφορά ασφάλεια, μελέτη επικινδυνότητας, τρωτότητας και λήψη κατάλληλων μέτρων».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ

Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2020 19:41

Σχετικά Άρθρα

  • Ηλεία: Το Υπ. Πολιτισμού προχωρά σε αποκατάσταση του Ι.Ν. Τιμίου Προδρόμου Σχινών Ζαχάρως
    Ηλεία: Το Υπ. Πολιτισμού προχωρά σε αποκατάσταση του Ι.Ν. Τιμίου Προδρόμου Σχινών Ζαχάρως

    Θα αποκατασταθούν βλάβες και φθορές από τους σεισμούς

    Στην αποκατάσταση του Ι.Ν. Τιμίου Προδρόμου Σχινών του Δήμου Ζαχάρως προχωρά η Διεύθυνση Αναστήλωσης Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μνημείων του Υπουργείου Πολιτισμού. Ήδη ο ηλεκτρονικός διαγωνισμός για την ανάδειξη αναδόχου βρίσκεται στον «αέρα», με τον προϋπολογισμό του έργου να βρίσκεται λίγο πιο πάνω από τις 550.000 ευρώ, ενταγμένο στο πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2021-2027».

    Οι αναστηλωτικές εργασίες που θα εκτελεστούν έχουν ως πρωταρχικό σκοπό την στερέωση και αποκατάσταση του μνημείου που προστατεύεται από τον Ν. 4858/2021 «Κύρωση Κώδικα νομοθεσίας για την προστασία των αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάς» .

    Ο ναός, ξεκίνησε να χτίζεται το 1850 και ολοκληρώθηκε περίπου το 1896. Πρόκειται για μονόχωρη ξυλόστεγη βασιλική που ανατολικά απολήγει σε τρείς τρίπλευρες αψίδες. Πάνω από τη δυτική είσοδο υψώνεται λιθόκτιστο κωδωνοστάσιο, ενώ εσωτερικά στη δυτική πλευρά διαμορφώνεται γυναικωνίτης.

    Ο Ι.Ν. έχει υποστεί βλάβες από τη συνεχή σεισμική δραστηριότητα των τελευταίων ετών στην ευρύτερη περιοχή και κυρίως από τον σεισμό της 15ης Φεβρουαρίου 2016.
    Σύμφωνα με τη μελέτη προτείνονται οι εξής παρεμβάσεις:

    - Σφράγιση των ρωγμών με χρήση ενεμάτων (χρήση ενέματος με την προσθήκη κατάλληλων φυσικών προσμίξεων).
    - Αντικατάσταση λίθων μεγάλων διαστάσεων οι οποίοι έχουν αστοχήσει με νέους λίθους αντίστοιχης θλιπτικής αντοχής.
    - Αποκατάστασή ρωγμών με καθαίρεση και ανακατασκευή τμήματος της εξωτερικής στρώσης της λιθοδομής 50 cm εκατέρωθεν κάθε ρωγμής με χρήση των ίδιων λίθων που καθαιρέθηκαν ή αντικατάστασή τους εάν απαιτείται από λίθους αντίστοιχης αντοχής και κονίαμα με βάση την υδραυλική άσβεστο.
    - Ενίσχυση της θεμελίωσης, με την δημιουργία στο ανατολικό τμήμα του ναού συστοιχίας πασσάλων

    Φωτογραφία: Σχίνοι... Sxinoi... Μπισχίνι

  • Θέσεις εργασίας και χωρίς πτυχίο στο υπουργείο Πολιτισμού
    Θέσεις εργασίας και χωρίς πτυχίο στο υπουργείο Πολιτισμού

    Τις «ενεργές» προσλήψεις σε φορείς του υπουργείου Πολιτισμού, όπως Εφορείες Αρχαιοτήτων και Αρχαιολογικά Μουσεία κατέγραψε το proson.gr.

    Διαβάστε περισσότερα στο proson.gr.

  • Οσκαρ: Αποσύρονται 20 ελληνικές ταινίες μετά τις καταγγελίες Κεκάτου - «Αδιαφανείς διαδικασίες»
    Οσκαρ: Αποσύρονται 20 ελληνικές ταινίες μετά τις καταγγελίες Κεκάτου - «Αδιαφανείς διαδικασίες»

    Σάλος έχει προκληθεί τα τελευταία 24ωρα μετά τις δηλώσεις του καταξιωμένου σκηνοθέτη Βασίλη Κεκάτου για την ξαφνική πάυση της επιτροπής για την επιλογή της ταινίας που θα εκπροσωπήσει τη χώρα στην κατηγορία «Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας» για την επόμενη απονομή των Όσκαρ.

    Ο σκηνοθέτης και οι υπόλοιποι της επιτροπής, που «εκδιώχθηκαν» με ένα email χωρίς αιτιολόγηση και ενώ είχαν ήδη λάβει υλικό από τις ταινίες, ζητούν από το Υπουργείο Πολιτισμού το λόγο αυτής της απομάκρυνσης, καθώς και τα κριτίρια που γίνεται η επιλογή των μελών αυτής της επιτροπής.

    Η καθολική απόσυρση

    Ως αποτέλεσμα αυτής της κίνησης, 20 από τους 23 υποψήφιους κινηματογραφιστές, οι οποίοι είχαν καταθέσει τις δημιουργίες τους, απέσυραν την υποψηφιότητα τους από τη διαδικασία θέλοντας να διαμαρτυρηθούν για το περιστατικό.

    Η απόσυρση αυτή έγινε γνωστή με μία κοινή ενυπόγραφη επιστολή:

    ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

    Προς τους:

    1. Υπουργό Πολιτισμού, κα. Λίνα Μενδώνη
    2. Υφυπουργό Πολιτισμού, κο. Ιάσονα Φωτήλα

    Κοινοποίηση:

    • Γενική Γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού, κα. Ελένη Δουνδουλάκη
    • Προϊσταμένη Τμήματος Κινηματογραφίας και Ο/Α Μέσων, κα. Ελένη Τουμπανάκη

    Τετάρτη, 21 Αυγούστου 2024

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ

    Αξιότιμε κύριε Υφυπουργέ,

    Οι παρακάτω υπογράφουσες και υπογράφοντες, σκηνοθέτες και παραγωγοί κινηματογραφικών ταινιών που έχουμε υποβάλει τη συμμετοχή της ταινίας μας στη διαδικασία επιλογής της ταινίας που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στα βραβεία ΟΣΚΑΡ στην κατηγορία Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους – διαδικασία που καθορίζεται από το Υπουργείο Πολιτισμού σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις – με λύπη μας διαπιστώνουμε μια σειρά από παρεμβάσεις κατά τη συγκρότηση της επιτροπής που θα γνωμοδοτήσει ποια ταινία θα επιλεχθεί. Παρεμβάσεις που δημιουργούν σοβαρές αμφιβολίες για την αξιοπιστία και την εγκυρότητα της διαδικασίας.

    Ως εκ τούτου αρνούμαστε να συμπράξουμε σε αδιαφανείς ενέργειες, που απαξιώνουν τον ελληνικό κινηματογράφο και τους επαγγελματίες του, και αναγκαζόμαστε να αποσύρουμε τις ταινίες μας από την ως άνω διαδικασία.

    Συγκεκριμένα, στις 11 Αυγούστου 2024 εστάλησαν από το ΥΠ.ΠΟ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου οι σύνδεσμοι των ταινιών μας (vimeo link κ.λ.π.) σε τουλάχιστον τέσσερις επαγγελματίες του κινηματογράφου, με τις οποίες και τους οποίους είχε προηγηθεί επικοινωνία εκ μέρους του ΥΠ.ΠΟ, για να τους προταθεί η θέση του προέδρου και των μελών της επιτροπής που θα γνωμοδοτούσε για την ταινία που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στα βραβεία ΟΣΚΑΡ, θέση που οι εν λόγω επαγγελματίες αποδέχτηκαν. Δύο μέρες μετά, στις 13 Αυγούστου 2024, τα συγκεκριμένα μέλη της επιτροπής έλαβαν νέο γραπτό μήνυμα με το οποίο το ΥΠ.ΠΟ τα ενημέρωνε πως τελικά δε θα είναι μέλη της επιτροπής, χωρίς να τους εξηγούνται οι λόγοι του μη ορισμού τους εν τέλει. Την ίδια ημέρα, λίγες ώρες μετά, στη Διαύγεια του ΥΠ.ΠΟ αναρτήθηκε η απόφαση συγκρότησης της επιτροπής, χωρίς φυσικά τη συμμετοχή καμίας και κανενός από τις/τους συγκεκριμένες/νους τέσσερις επαγγελματίες.

    Οι παραπάνω ανεύθυνοι και πρόχειροι χειρισμοί εκ μέρους του ΥΠ.ΠΟ εγείρουν ερωτήματα και εύλογες υπόνοιες για τη στόχευση τέτοιων ενεργειών. Θυμίζουν δε τις πρακτικές και τις μεθοδεύσεις των Κρατικών Βραβείων Ποιότητας, που έχουν καταργηθεί από το 2009. Πρακτικές από τις οποίες οι επαγγελματίες του ελληνικού σινεμά δώσαμε αγώνες για να απεμπλακούμε, πρακτικές που δεν ταιριάζουν σε ένα σύγχρονο κράτος που θέλει να ονομάζεται ευρωπαϊκό, και που εκθέτουν και θα εκθέσουν και στη συγκεκριμένη περίπτωση τη χώρα μας διεθνώς.

    Επιπλέον, στέλνοντας το ΥΠ.ΠΟ τους συνδέσμους των ταινιών μας σε άτομα που – για άγνωστους λόγους – δεν συμπεριέλαβε τελικά στην επιτροπή, αντί να προστατεύσει – ως όφειλε – την πνευματική μας ιδιοκτησία, την οποία όλες και όλοι εμείς του εμπιστευτήκαμε, την μεταχειρίστηκε με τρόπο παράνομο, ανεύθυνο και προσβλητικό για τους δημιουργούς υπό όποια ιδιότητα (σκηνοθέτες και παραγωγοί).

    Οι απορίες είναι εύλογες: Τι μεσολάβησε ανάμεσα στην πρόταση που έγινε στις/στους συγκεκριμένες/νους επαγγελματίες να αναλάβουν τις θέσεις του προέδρου και των μελών της επιτροπής (πρόταση που επισφραγίστηκε γραπτά με την αποστολή των συνδέσμων των ταινιών μας) και στον εν τέλει μη ορισμό τους; Τι είναι αυτό που οδήγησε στις συγκεκριμένες ανορθόδοξες και πρωτοφανείς ενέργειες; Υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες που ακολουθούνται για την συγκρότηση της επιτροπής και αν ναι, αυτές οι διαδικασίες ακολουθήθηκαν ή όχι;

    Επισημαίνουμε τέλος, πως η μεταχείριση μιας έμπειρης στη συγκεκριμένη διαδικασία υπαλλήλου ως εξιλαστήριου θύματος – όπως φαίνεται πως είναι η θέση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠ.ΠΟ για το ζήτημα – ούτε μας ικανοποιεί ούτε αποκαθιστά το κύρος και την εγκυρότητα της διαδικασίας.

    Αξίζει σε όλες και σε όλους μας – αλλά και στο ίδιο το ΥΠ.ΠΟ – κάτι καλύτερο απ’ όλα αυτά.

    Αλφαβητικά οι υπογράφουσες και υπογράφοντες, δημιουργοί των 20 ταινιών που αποσύρονται από την έως άνω διαδικασία (από τις συνολικά 23 που είχαν κατατεθεί στο ΥΠΠΟ, όπως η λίστα είχε δημοσιευθεί στον ημερήσιο τύπο):

    • Αδριανόπουλος Χρήστος (σκηνοθέτης ταινίας Στον ουρανό του τίποτα με ελάχιστα)
    • Αλαβάνος Νικόλας (παραγωγός ταινιών Ο τελευταίος ταξιτζής & Πολύδροσο)
    • Ασλανίδης Λουίζος (παραγωγός ταινίας Μέντιουμ)
    • Βενέτης Άγγελος (παραγωγός ταινίας Νυχτερινός εκφωνητής)
    • Βουγιούκαλου Ρένα (παραγωγός ταινίας Embryo Lavra Butterfly)
    • Βούλγαρης Αλέξανδρος (σκηνοθέτης ταινίας Πολύδροσο)
    • Δόριζας Άρης (σκηνοθέτης ταινίας Γιάννης Σπανός, πίσω απ? τη μαρκίζα)
    • Δρανδάκη Μαρία (παραγωγός ταινίας Animal)
    • Εξάρχου Σοφία (σκηνοθέτρια ταινίας Animal) και
    • Μαρία Κοντογιάννη (παραγωγός ταινίας Animal)
    • Ζωναράς Κάρολος (σκηνοθέτης ταινίας Tranzit)
    • Ιερόπουλος Φιλ (σκηνοθέτης ταινίας Avant–Drag!)
    • Ιωακειμίδη Χριστίνα (σκηνοθέτρια ταινίας Μέντιουμ)
    • Καλομενόπουλος Γιώργος (παραγωγός ταινίας Dolls of Dresden)
    • Μαυροειδής Ζαχαρίας (σκηνοθέτης ταινίας Το καλοκαίρι της Κάρμεν)
    • Μπολομύτη Ιωάννα (παραγωγός ταινίας Το καλοκαίρι της Κάρμεν)
    • Νούσιας Γιώργος (παραγωγός ταινίας Μέντιουμ)
    • Ντούζα Μαρία (σκηνοθέτρια ταινίας Άκουσε με)
    • Πάσχος Στέργιος (σκηνοθέτης ταινίας Ο τελευταίος ταξιτζής)
    • Πατρούμπα Βάσω (παραγωγός ταινίας Στον ουρανό του τίποτα με ελάχιστα)
    • Πετροπούλου Τζίνα (παραγωγός ταινίας Η μητέρα του σταθμού)
    • Ραΐσης Βασίλης (σκηνοθέτης ταινίας Ο τελευταίος υπνοβάτης)
    • Σαραντινός Μιχάλης (παραγωγός ταινίας Άκουσε με)
    • Σουλτάνη Ιωάννα (παραγωγός ταινίας Εξέλιξη)
    • Τσαγγάρη Αθηνά (παραγωγός ταινίας Ladies in waiting)
    • Τσάφας Αλέξης (σκηνοθέτης ταινίας Dolls of Dresden)
    • Τσικάρας Βασίλης (σκηνοθέτης ταινίας Επιχείρηση άστρο)
    • Τσιμιτσέλης Γιάννης (σκηνοθέτης ταινίας Κουραμπιέδες με χιόνι)
    • Τσουκαλά Ιωάννα (σκηνοθέτρια ταινίας Ladies in waiting)
    • Τωμαδάκη Κωστούλα (σκηνοθέτρια ταινίας Η μητέρα του σταθμού)
    • Χαραλαμπίδης Ρένος (σκηνοθέτης ταινίας Νυχτερινός εκφωνητής)
    • Χούρσογλου Περικλής (σκηνοθέτης ταινίας Εξέλιξη)
    • Ψύκου Ελίνα (σκηνοθέτρια ταινίας Αδέσποτα Κορμιά)

    Πηγή: ethnos.gr

  • ΥΠΠΟ: Αποκαλύπτεται το Γυμνάσιο στην Αρχαία Ολυμπία - Προχωρά η τρίτη φάση του έργου
    ΥΠΠΟ: Αποκαλύπτεται το Γυμνάσιο στην Αρχαία Ολυμπία - Προχωρά η τρίτη φάση του έργου

    Στην γ' φάση του έργου της αποκάλυψης, προστασίας και ανάδειξης του Γυμνασίου στην Αρχαία Ολυμπία προχωρά το υπουργείο Πολιτισμού (ΥΠΠΟ), σε συνέχεια των θετικών γνωμοδοτήσεων του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) επί της στατικής μελέτης των πρανών και της μελέτης αποχέτευσης-αποστράγγισης των όμβριων υδάτων του ανασκαφικού σκάμματος. Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση του ΥΠΠΟ, την ολοκλήρωση των ανασκαφών ακολουθεί και η τελική διαμόρφωση του μνημείου.

    Το Γυμνάσιο της Αρχαίας Ολυμπίας οικοδομήθηκε τον 2ο αι. π.Χ., δίπλα στην κοίτη του ποταμού Κλαδέου, και ανήκει στο ίδιο συγκρότημα με την παλαίστρα που βρίσκεται σε άμεση γειτνίαση με αυτό. Πρόκειται για μεγάλο περίκλειστο μακρόστενο κτίσμα, το οποίο είχε στο κέντρο του μια ευρύχωρη αυλή με δωρικές στοές στις τέσσερις πλευρές του.

    Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, δήλωσε: «Η αποκάλυψη και η ανάδειξη του Γυμνασίου στην Αρχαία Ολυμπία, του χώρου δηλαδή στον οποίον προπονούνταν οι αθλητές που συμμετείχαν στους Ολυμπιακούς Αγώνες, συνεχίζεται απρόσκοπτα από το υπουργείο Πολιτισμού δια της αρμόδιας Εφορείας Αρχαιοτήτων Ηλείας. Ήδη έχουν ολοκληρωθεί η α' και β΄ φάση αποκάλυψης του μνημείου και ακολουθεί η αποκάλυψη και ανάδειξη του βόρειου και τελευταίου τμήματος του Γυμνασίου, με την επικείμενη ένταξη του έργου στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτικής Ελλάδος. Παράλληλα, με την αποκάλυψη του μνημείου, δημιουργούμε ένα πλέγμα αντιπλημμυρικής προστασίας του, καθώς η θέση του δίπλα στον Κλαδέο ποταμό, το καθιστά ευάλωτο σε πλημμυρικά φαινόμενα. Με την ολοκλήρωση της αποκάλυψης του Αρχαίου Γυμνασίου, αλλά και με τα έργα αποκατάστασης και ανάδειξης σημαντικών μνημείων της ρωμαϊκής περιόδου στην Αρχαία Ολυμπία, όπως οι Θέρμες, το λεγόμενο εργαστήριο του Φειδία, η «Οικία του Νέρωνα», συμπληρώνεται η εικόνα του αρχαιολογικού χώρου, διευρύνεται η περιήγηση των επισκεπτών και ενισχύεται η εμπειρία τους».

    Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΠΠΟ, για την εκπόνηση της στατικής μελέτης αξιοποιήθηκαν τα συμπεράσματα από την εφαρμογή της ηλεκτρομηχανολογικής και στατικής μελέτης στις προηγούμενες φάσεις του έργου, όπως και η διαμορφωμένη εικόνα του χώρου μετά την ολοκλήρωση της β' φάσης του έργου, και αποτιμήθηκε η λειτουργία των εφαρμοσμένων λύσεων κατόπιν των έντονων πλημμυρικών φαινομένων του Νοεμβρίου του 2015. Οι προτάσεις της μελέτης αφορούν σε καθαρισμούς και αντιστήριξη των πρανών του σκάμματος αλλά και σε μέτρα προστασίας των αρχαιοτήτων βάσει των αρχαίων καταλοίπων. Ειδικά για τη δυτική πλευρά κατά μήκος του Κλαδέου, στην περιοχή με τη χαμηλότερη στάθμη του φυσικού εδάφους, προτείνεται η κατασκευή αναλήμματος για την προστασία του σκάμματος από πιθανή πλημμύρα και η προστασία του φυσικού εδάφους έναντι της διάβρωσης. Το έργο αποχέτευσης - αποστράγγισης των όμβριων υδάτων ολοκληρώνεται με την κατασκευή ανοικτών αγωγών στα πρανή του σκάμματος, τη διαμόρφωση αποστράγγισης και την κατασκευή φρεατίων.

    Η δυτική του πλευρά του Γυμνασίου έχει παρασυρθεί από τον ποταμό Κλαδέο και πιθανολογείται ότι αποτελούνταν από δωμάτια που χρησίμευαν ως καταλύματα των αθλητών. Στην ανατολική στοά υπήρχε εξωτερικός τοίχος με διπλή εσωτερική δωρική κιονοστοιχία με 66 κίονες και προς την αυλή μια δεύτερη κιονοστοιχία με 60 κίονες. Το συνολικό μήκος της στοάς αυτής ήταν ίσο με το μήκος του ολυμπιακού σταδίου, έτσι ώστε οι αθλητές του δρόμου να προπονούνται ακριβώς στην ίδια απόσταση. Στην ανατολική στοά υπήρχε ο «ξυστός», στεγασμένος στίβος για την προπόνηση των δρομέων, το μήκος του οποίου ήταν ίσο με το μήκος ενός σταδίου (192,27μ.). Ο πλαϊνός, παράλληλος, υπαίθριος διάδρομος ήταν η «Παραδρομίς». Η προπόνηση των αθλητών στα αγωνίσματα του ακοντίου και του δίσκου γίνονταν στον μεγάλο υπαίθριο χώρο του Γυμνασίου.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

    YPPO Gumnasio Olympias2

  • Κλειστοί όλοι οι αρχαιολογικοί χώροι από 12 έως 5 το απόγευμα λόγω καύσωνα
    Κλειστοί όλοι οι αρχαιολογικοί χώροι από 12 έως 5 το απόγευμα λόγω καύσωνα

    Όλοι οι αρχαιολογικοί χώροι θα είναι κλειστοί από τις 12 το μεσημέρι έως τις 5 το απόγευμα, λόγω πρόβλεψης υψηλών θερμοκρασιών, αναφέρει ανακοίνωση του Υπουργείου Πολιτισμού.

    Συγκεκριμένα, το ΥΠΠΟ πληροφορεί:«Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί από την ΕΦΑ Πόλης Αθηνών και από τον Οργανισμό Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων, λόγω της πρόβλεψης υψηλών θερμοκρασιών, όλοι οι αρχαιολογικοί χώροι θα είναι κλειστοί από τις 12 το μεσημέρι ως τις 5 το απόγευμα».

  • Κασσελάκης για Ακρόπολη, ΥΠΕΣ και νοσοκομεία: «Δεν παίρνουν χαμπάρι» είναι το modus operandi τους
    Κασσελάκης για Ακρόπολη, ΥΠΕΣ και νοσοκομεία: «Δεν παίρνουν χαμπάρι» είναι το modus operandi τους

    «Δεν παίρνουν χαμπάρι είναι το modus operandi τους», ισχυρίζεται για την κυβέρνηση ο Στέφανος Κασσελάκης με ανάρτησή του στις προσωπικές του σελίδες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, χρησιμοποιώντας παραδείγματα από την επικαιρότητα και υποστηρίζοντας πως δεν μας αξίζει τέτοια κατάρρευση.

    Σε αυτό το πλαίσιο, μάλιστα, καλεί τους πολίτες να βάλουν τα κομμάτια στη σειρά από την αρχή για να επιστρέψουμε στην αξιοπρέπεια.

    Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία αναφέρει χαρακτηριστικά πως άγνωστοι ανέβηκαν με χλαμύδες και περικεφαλαίες στην Ακρόπολη και πόζαραν με φόντο τον Παρθενώνα, αλλά το υπουργείο Πολιτισμού δεν πήρε χαμπάρι.

    Την ίδια ώρα, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης σημειώνει πως άγνωστοι διέρρηξαν το γραφείο του διευθυντή εκλογών του υπουργείου Εσωτερικών, στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές του οποίου υπάρχουν σημαντικά δημόσια έγγραφα, που ο ίδιος ανέφερε πως φοβάται μήπως έχουν αντιγραφεί ή αλλοιωθεί, αλλά το υπουργείο Εσωτερικών δεν πήρε χαμπάρι.

    «Δεν είναι μόνο τα νοσοκομεία που καταρρέουν, οι πολίτες που δολοφονούνται έξω από αστυνομικά τμήματα, οι ασθενείς που σβήνουν στις καρότσες, οι σταθμάρχες που διορίζονται παράνομα. Είναι όλα μαζί, και όλα σε αποσύνθεση, από τα πιο απλά μέχρι τα πιο σύνθετα. Μπορείτε να είστε υπερήφανοι για τη σημερινή κατάσταση της χώρας μας, από τον Παρθενώνα έως τα νοσοκομεία, από τους θεσμούς μέχρι την καθημερινότητα;», αναρωτιέται ο κ. Κασσελάκης.

    Πηγή: Cnn.gr
  • Η Ολυμπιακή Φλόγα έφτασε στην Ακρόπολη
    Η Ολυμπιακή Φλόγα έφτασε στην Ακρόπολη

    Από τη Σαντορίνη στην Ακρόπολη έφτασε η Ολυμπιακή Φλόγα

    Από την Ακρόπολη, το εμβληματικότερο μνημείο της Ελλάδας, η Ολυμπιακή Φλόγα στέλνει τα διαχρονικά μηνύματα της για ειρήνη και εκεχειρία σε όλο τον πλανήτη. Το βωμό άναψε ο Ολυμπιονίκης Περικλής Ιακωβάκης, έχοντας παραλάβει το Φως στα Προπύλαια από τον πρωταθλητή της κολύμβησης Ανδρέα Βαζαίο.

    Ο Περικλής Ιακωβάκης δήλωσε για τη μοναδική αυτή στιγμή: «Είναι μία μοναδική στιγμή. Η ομορφιά της Ακρόπολης είναι απίστευτη και ο συνδυασμός της Ολυμπιακής Φλόγας να είναι εδώ και να έχω εγώ το προνόμιο να ανάψω το βωμό, είναι μοναδικά. Είμαι πολύ χαρούμενος και θέλω να ευχαριστήσω όσους με επέλεξαν. Να ευχηθώ καλή επιτυχία στην οργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων στους Γάλλους και καλή επιτυχία στους Ελληνες αθλητές, σε αυτούς που έχουν προκριθεί και σε αυτούς που το παλεύουν να εξασφαλίσουν τη θέση εκεί. Το νόημα των Ολυμπιακών Αγώνων και το μήνυμα τους είναι επίκαιρο γιατί βλέπουμε όλοι ότι κοντά στη γειτονιά μας υπάρχουν εντάσεις και πολεμικές συγκρούσεις και ελπίζω παρότι αυτό δεν είναι ρεαλιστικό, κάτι από το μεγαλείο των Ολυμπιακών Αγώνων να περάσει και εκεί, μήπως και βρεθεί μία λύση και να σταματήσουν όλα αυτά.»

    Στη Λαμπαδηδρομία μέχρι την Ακρόπολη συμμετείχαν η Χορογράφος των Τελετών της Ολυμπιακής Φλόγας Αρτεμις Ιγνατίου και η έξι φορές Οlympian Αγη Κασούμη.

    Η 4η μέρα της Ολυμπιακής Λαμπαδηδρομίας ξεκίνησε από τη Σαντορίνη, όπου τη Φλόγα μετέφερε αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας, με την τελετή να γίνεται στα Φηρά και το Ολυμπιακό Φως να περνάει μέσα από τα γραφικά σοκάκια του νησιού.

    Ακολούθησε η Νάξος, όπου το βωμό στο λιμάνι άναψε ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού Γιάννης Βρούτσης, ενώ μεταξύ των Λαμπαδηδρόμων ήταν και η Ολυμπιονίκης Ολγα Βασδέκη. Στη συνέχεια πέρασε στην Πάρο όπου τον βωμό άναψε στην Παροικιά, ο πρωταθλητής του κάνοε καγιάκ Χρήστος Τσακμάκης, μπροστά σε πάρα πολλούς κατοίκους που επιφύλαξαν μία μεγαλειώδη υποδοχή.

    Εξαιρετική ήταν και η ιδέα τα παιδιά της Πάρου από τους τους συλλόγους ΑΟ Πάρου, ΝΟ Πάρου, ΑΜΕΣ Νηρέας, Μαρπησαϊκός και από άλλους, να περιμένουν την Ολυμπιακή Φλόγα εξασκώντας τα αγαπημένα τους αθλήματα, όπως ιστιοπλοΐα, beach soccer, beach handball, μπάσκετ, πινγκ πονγκ, ιππασία, και τον κλασικό αθλητισμό δημιουργώντας το τέλειο σκηνικό για την άφιξη του Ολυμπιακού συμβόλου. Συγχαρητήρια στους γονείς και τους συλλόγους ΑΟ Πάρου, ΝΟ Πάρου, ΑΜΕΣ Νηρέας και τους άλλους συλλόγους του νησιού για το παράδειγμα τους!

    Ο Πρόεδρος της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής Σπύρος Καπράλος που συνόδεψε την Ολυμπιακή Φλόγα, απευθυνόμενος στους κατοίκους της Πάρου, είπε: «Σας ευχαριστούμε για τη μεγαλειώδη υποδοχή, η Πάρος έχει τον περισσότερο κόσμο έως τώρα, από όλα τα μέρη που έχουμε περάσει. Αυτό μας δίνει μεγάλη χαρά, όπως και τα παιδιά που είδαμε να αθλούνται στο δρόμο περιμένοντας τη Φλόγα, συμμετέχοντας σε αυτή τη γιορτή, που γίνεται ξανά στο νησί μετά από 20 χρόνια και το 2004. Μικροί και μεγάλοι πρέπει να νιώθετε υπερήφανοι, γιατί οι Ολυμπιακοί Αγώνες ξεκίνησαν από αυτή εδώ τη χώρα, πριν από 2800 χρόνια και είναι το μεγαλύτερο αθλητικό και κοινωνικό γεγονός, είναι το γεγονός που ενώνει τις 206 χώρες σε μία ειρηνική συνάθροιση.»

    Την 5η μέρα της Λαμπαδηδρομίας, η Ολυμπιακή Φλόγα θα φύγει από την Ακρόπολη και στα χέρια πολλών σπουδαίων αθλητών θα περάσει από το Υπουργείο Εθνικής Αμυνας, την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, το Ολυμπιακό Στάδιο, το Ολυμπιακό Μουσείο το Μνημείο Μικρασιατών στη Νέα Φιλαδέλφεια για να κατευθυνθεί στους Δελφούς τη Λαμία και το Βόλο όπου θα διανυκτερεύσει.

    (Δελτίο Τύπου)

    Φωτογραφίες: ΜΑΡΚΟΣ ΧΟΥΖΟΥΡΗΣ/ EUROKINISSI

  • ΑΣΕΠ 5Κ/2022: Τα αποτελέσματα για τις 115 μόνιμες θέσεις στο υπουργείο Πολιτισμού
    ΑΣΕΠ 5Κ/2022: Τα αποτελέσματα για τις 115 μόνιμες θέσεις στο υπουργείο Πολιτισμού

    ΑΣΕΠ 5Κ/2022: Ποιοι διορίζονται στο υπουργείο Πολιτισμού

    Εκδόθηκαν τα οριστικά αποτελέσματα της Προκήρυξης 5Κ/2022 του ΑΣΕΠ (Φ.Ε.Κ. 42/05.07.2022/τ.ΑΣΕΠ) για την πλήρωση με σειρά προτεραιότητας, μεταξύ άλλων, εκατό δεκαπέντε (115) θέσεων μόνιμου προσωπικού Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης σε Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν. 4765/2021.

    Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 62/2004 απόφαση και την υπ’ αριθ. 2/2020 γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα:

    α) Οι απορριπτέοι υποψήφιοι εμφανίζονται μόνο με τον αριθμό μητρώου (Α.Μ.) υποψηφίου, ο οποίος αναγράφεται και στην ηλεκτρονική τους αίτηση και

    β) Τα στοιχεία ταυτοποίησης των υποψηφίων που εμπίπτουν σε ειδικές κατηγορίες δεδομένων εμφανίζονται με αστερίσκους. Πρόσβαση στα πλήρη στοιχεία έχουν μόνο οι υποψήφιοι που συμμετείχαν στην εν λόγω προκήρυξη.

    Ο πίνακας διοριστέων απεστάλη στο Εθνικό Τυπογραφείο για δημοσίευση και θα αναρτηθεί στο Πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» μετά την έκδοση του σχετικού ΦΕΚ.

    5Κ-2022 ΠΕ ΟΡΙΣΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ.zip

    Πηγή: Alfavita.gr

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ