Τρίτη, 31 Μαϊος 2022 20:57

Θεατρική παράσταση από το Θέατρο Τέχνης Κάρολου Κουν «Το Γεφύρι της Άρτας και οι Λυγερές του Κάτω Κόσμου»

Γράφτηκε από

Αφιερωμένη σε όλες τις γυναίκες του χθες και του σήμερα που έχουν πέσει θύματα έμφυλης βίας, είναι η παράσταση της Ομάδας του Θεάτρου Τέχνης Κάρολου Κουν με τίτλο «Το Γεφύρι της Άρτας και οι Λυγερές του Κάτω Κόσμου», που θα παρουσιαστεί την Τετάρτη 1η Ιουνίου 2022, στις 7:00 το απόγεμα, στο Συνεδριακό Κέντρο της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας.

Η εξ αναβολής παράσταση (λόγω Covid-19), πραγματοποιείται με πρωτοβουλία του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε Ηλείας Βασίλη Γιαννόπουλου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, και έχει ενταχθεί στο πλαίσιο των δράσεων και εκδηλώσεων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για την ενημέρωση του κοινού, με στόχο την πάταξη του παγκόσμιου φαινομένου της βίας κατά των γυναικών, με αποκορύφωμα τις γυναικοκτονίες που μαστίζουν την κοινωνία μας.

Το κείμενο και η παράσταση

Η πιο άγρια «αδικοθανατισμένη» από τις «αδικοθανατισμένες» νέες γυναίκες, όλες εκείνες τις «λυγερές του Άδη» που συναντάμε στα δημοτικά τραγούδια, είναι χωρίς άλλο η λυγερή της παραλογής του Γεφυριού της Άρτας ή αλλιώς «του Πρωτομάστορα η όμορφη γυναίκα».

Η διάσημη παραλογή του «Γιοφυριού της Άρτας» γίνεται αφορμή να μιλήσουμε για τα ήθη που υποχρεώνουν τη γυναίκα να καταπνίγει και να θυσιάζει τις επιθυμίες της αλλά και την ίδια τη ζωή της στο βωμό του πατριαρχικού συστήματος. Ενός κοινωνικού συστήματος με στερεοτυπικούς ρόλους από τους οποίους κανένα φύλο δεν μπορεί να ξεφύγει.

Ο κόσμος αυτός, όπως αποτυπώνεται στην παραλλαγή του Γεφυριού της Άρτας αλλά και σε πολλά ακόμα δημοτικά τραγούδια, θα ζωντανέψει μέσα από ένα θέαμα που συνδυάζει την αφήγηση με τη ζωντανή μουσική, το τραγούδι, το χορό και την ακροβασία.

Τη σκηνοθεσία, τη δραματουργία και σκηνογραφία της παράστασης «υπογράφει» η καλλιτεχνική Διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης, Μαριάννα Κάλμπαρη.

Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό, και η παράσταση θα πραγματοποιηθεί με την τήρηση όλων των μέτρων προστασίας της Δημόσιας Υγείας για τον περιορισμό της πανδημίας.

(Δελτίο Τύπου)

Τελευταία τροποποίηση στις Τρίτη, 31 Μαϊος 2022 18:52

Σχετικά Άρθρα

  • Πυγμαλίων Δαδακαρίδης: «Όλοι έχουμε μια φάλαινα στην ζωή μας - Μικρότερος είχα καβαλήσει το καλάμι»
    Πυγμαλίων Δαδακαρίδης: «Όλοι έχουμε μια φάλαινα στην ζωή μας - Μικρότερος είχα καβαλήσει το καλάμι»

    Πυγμαλίων Δαδακαρίδης: «Όλοι έχουμε μια φάλαινα στην ζωή μας - Μικρότερος είχα καβαλήσει το καλάμι»

    Ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης μίλησε στην εκπομπή «Happy Day» αναφορικά με την θεατρική παράσταση «Φάλαινα» στην οποία πρωταγωνιστεί και ήδη έχει γίνει sold out μέχρι τον Ιανουάριο.

    «Αισθάνομαι πολύ χαρούμενος γιατί αυτό που ονειρεύτηκα με κάποιο τρόπο ακούμπησε λίγο στις ψυχές των ανθρώπων. Είχαμε πάει με τον κολλητό μου να δούμε τη “Φάλαινα” και τελειώνοντας η ταινία μου λέει, “θα ήταν ωραίο να μπορούσες να κάνεις κάτι τέτοιο στο θέατρο”. Παράλληλα τότε έκανα κάτι μαθήματα για επαγγελματίες και μη ηθοποιούς και τα παιδιά τότε που είχαν δει την ταινία μου είπαν ότι θα ήταν ωραίο να δοκιμαστώ σε κάτι τέτοιο.

    Αρχές Μάιου με πήρε τηλέφωνο ο παραγωγός και μου είπε ότι θέλει να κάνουμε τη “Φάλαινα”. Το πήρα και λίγο σημαδιακά, γιατί εκείνη την ώρα αγόραζα ένα δώρο για τη βαπτιστήρα μου… Μου πήρε 2,5 ώρες να απαντήσω θετικά και πήρα και τη γενναία απόφαση να σκηνοθετήσω την παράσταση. Είναι πάρα πολύ δύσκολο να σκηνοθετώ τον εαυτό μου…» ανέφερε αρχικά ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης για το πως προέκυψε αυτός ο ρόλος.

    «Όλοι έχουμε μια φάλαινα στη ζωή μας. Εμένα αυτή η παράσταση μου έβγαλε τον πατέρα μου, πολλά πράγματα που διαπραγματεύεται η παράσταση είναι ένα κομμάτι του κυρ Λεωνίδα, πάντα θετικά, όχι αρνητικά. Η σχέση με τον πατέρα μου είναι πολύ σημαντική. Ο πατέρας μου, η μάνα μου, και η άλλη μου μαμά η δεύτερη σύζυγος του πατέρα μου, η οικογένειά μου είναι το πιο σημαντικό πράγμα, δε νομίζω ότι θα υπάρξει πιο σημαντικό, ίσως αν κάνω παιδί να είναι τα παιδί.

    Όταν είδα την ταινία, ταυτίστηκα στη διαπραγμάτευση των ανθρώπων που για τον έρωτα μπορούν να κάνουν τα πάντα. Τα μεσοβέζικα πράγματα καταλαβαίνω ότι υπάρχουν αλλά δε τα αναγνώρισα ποτέ μέσα μου» είπε σε άλλο σημείο ο αγαπημένος ηθοποιός.

    «Η γνώμη των ανθρώπων με επηρέαζε όταν θεωρούσα εγώ τον εαυτό μου ως κάτι “άξιο”. Δε με ενδιαφέρει η γνώμη των ανθρώπων που έχουν μια επίκριση ενώ δε με ξέρουν… Το κομμάτι της έπαρσης ή το καλάμι μπορεί να ήρθε σε μικρότερη ηλικία από ανωριμότητα. Ευτυχώς το κάπνισα γρήγορα αυτό το καλάμι, το διέλυσα γιατί από μόνος μου ντρεπόμουν για την εικόνα του Πυγμαλίωνα ως ηθοποιός, σαν άνθρωπος είμαι μια χαρά, σαν ηθοποιός δεν αισθάνομαι πολύ άνετα… πάντα έχω μια μικρή ντροπή γι’ αυτό τον κύριο» κατέληξε ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης.

    Ακόμη ο ηθοποιός παραδέχτηκε ότι δε σκέφτηκε ποτέ να πάρει τόσα κιλά για αυτόν τον ρόλο καθώς το σώμα του δε θα μπορούσε να ανταπεξέλθει για περισσότερες από τρεις παραστάσεις.

    Πηγή: NewsBomb.gr

  • Κοροβέσης: Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας από την πρώτη στιγμή του σχεδιασμού είχε λόγο και ρόλο
    Κοροβέσης: Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας από την πρώτη στιγμή του σχεδιασμού είχε λόγο και ρόλο

    Η τοποθέτηση του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ηλείας για το Σχέδιο Ανασυγκρότησης της Ηλείας κατά την Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας

    Στις ενέργειες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και στην στήριξή της στο εγχείρημα του Σχεδίου Ανασυγκρότησης της Ηλείας αλλά και στις προτάσεις για τον τρόπο χρηματοδότησής του, αναφέρθηκε στην τοποθέτησή του κατά την διάρκεια της Ειδικής Συνεδρίασης Λογοδοσίας της Περιφερειακής Αρχής, ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ηλείας, Νίκος Κοροβέσης.

    Όπως τόνισε ο κ. Κοροβέσης, «η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας από την πρώτη στιγμή του σχεδιασμού είχε λόγο και ρόλο. Ύστερα από μία σειρά συναντήσεων και προσεκτικής παρακολούθησης και ερμηνείας του μελετητικού έργου, προτείναμε αλλαγές με παρεμβάσεις όχι μόνο ως προς τη στοχοθεσία και την ιεράρχηση (ορισμός προτεραιοτήτων), αλλά και ως προς τη διαχείριση του τρόπου χρηματοδότησης.

    Είναι σαφές, πως όταν μιλάμε για τόσο μεγάλο σχέδιο δεν αρκεί απλά ένα χρηματοδοτικό εργαλείο, αλλά μία πληθώρα χρηματοδοτήσεων, (πολλές φορές με συνδυαστικά χαρακτηριστικά - για να υπάρχει αποτέλεσμα) αλλά και με νοοτροπία προσθετική και όχι ανταγωνιστική σε εθνικό επίπεδο».

    koro sun logodosias pde 2

    ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

    Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ηλείας οι ενέργειες και οι προτάσεις της ΠΔΕ όσον αφορά το σχέδιο ανασυγκρότησης της Ηλείας είναι οι εξής:

    Α) Τον Ιούλιο του 2023 η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, προχώρησε σε προτεραιοποίηση των έργων, μάλιστα με συγκεκριμένη μεθοδολογία. Αυτή η μεθοδολογία βασίζεται αφενός στην εκτίμηση προϋπολογισμού που υπάρχει στις δράσεις του προγράμματος, και αφετέρου στην προτεραιοποίηση των στόχων που ικανοποιούν τα έργα αυτά.

    Αναλυτικά:

    Ο Στόχος 6 «Υποδομές, περιβάλλον διαβίωσης και ποιότητα ζωής» καθότι διασφαλίζεται τόσο η ποιότητα του πολιτιστικού – τουριστικού προϊόντος όσο και η ενδυνάμωση του τοπικής οικονομίας.

    Ο Στόχος 5 «Ενίσχυση της ποιότητας, του εκσυγχρονισμού και της εξωστρέφειας του παραγωγικού συστήματος» καθότι ως στόχος λειτουργεί διατομεακά.

    Ο Στόχος 7 «Ανθρώπινο δυναμικό και κοινωνική συνοχή» καθότι ως στόχος λειτουργεί διατομεακά.

    Ο Στόχος 3 «Πολιτικές και δράσεις ολοκληρωμένης ανάπτυξης για την Αρχαία Ολυμπία» καθότι η Αρχαία Ολυμπία είναι η κορωνίδα της αναπτυξιακής προοπτικής της Ηλείας 2030.

    Ο Στόχος 4 «Ανάδειξη πολιτιστικής κληρονομιάς και αξιοποίηση των μνημείων και του πολιτιστικού κεφαλαίου της περιοχής» καθότι λειτουργεί συμπληρωματικά του Στόχου 3 εδραιώνοντας μια συνολική στόχευση στην ανάδειξη της πολιτιστικής – τουριστικής ταυτότητας της Ηλείας 2030.

    Προτεραιότητα για τα έργα του Στόχου 6 είναι η ολοκλήρωση και κατασκευή κρίσιμων οδικών έργων και στην 2η ομάδα έργων εκείνα που αφορούν στην ενίσχυση – ανάπτυξη των μεταφορών (Σιδηροδρομικά – Αεροπορικά – Λιμενικά). Ο χωροταξικός σχεδιασμός κρίνεται επίσης στρατηγικός τομέας για την περαιτέρω ανάπτυξη της Ηλείας και τέλος τα έργα δικτύων και περιβαλλοντικής προστασίας όχι λόγω ειδικού βάρους αλλά με δεδομένο το στρατηγικό χαρακτήρα που θέλει να εξυπηρετήσει η Ηλεία.

    «Για το λόγο αυτό θα πρέπει να αναφέρω πως βασική προτεραιότητα της ΠΔΕ αποτελεί η ολοκλήρωση του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος και η επέκταση μέχρι την Τσακώνα», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Κοροβέσης.

    Προτεραιότητα για τα έργα του Στόχου 5 αποτελούν έργα ανάπτυξης του πρωτογενή τομέα παραγωγής, συμπεριλαμβανομένων στην κατεύθυνση αυτή και της ίδρυσης Γεωργικής σχολής, ενίσχυσης της μεταποίησης, εκσυγχρονισμού υποδομών άρδευσης, βελτίωση αγροτικής οδοποιίας κ.λ.π.

    Προτεραιότητα για τα έργα του Στόχου 7 είναι η ενίσχυση της υγείας, έργα και πολιτικές δημογραφικής ανάκαμψης, κοινωνική συνοχή και ποιότητα ζωής.

    Προτεραιότητα για τα έργα του στόχου 3 αποτελούν τα έργα που αφορούν στη δημιουργία νέων υποδομών πολιτισμού - αθλητισμού ώστε να δοθεί άμεσα δημοσιότητα και έμφαση στην νέα αναπτυξιακή πρωτοβουλία που θα αποτελέσει το κίνητρο της κινητοποίησης όλων των άμεσα συμμετεχόντων.

    Προτεραιότητα για τα έργα του στόχου 4 αποτελούν τα έργα αποκατάστασης και στη συνέχεια τα υπόλοιπα έργα αξιοποίησης.

    Β) Κρίσιμης σημασίας όσον αφορά στο χρηματοδοτικό σκέλος της μελέτης είναι ότι η υλοποίηση ενός στοχευμένου αναπτυξιακού προγράμματος για την Ηλεία του 2030 δεν πρέπει να εστιάζει σε πόρους που διατίθενται έως το 2030 από τα υφιστάμενα χρηματοδοτικά εργαλεία, ήτοι πόρους από την νέα προγραμματική Περίοδο 2021-2027 αλλά και πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης.

    Οι πόροι αυτοί είναι ανταγωνιστικοί και σήμερα εξειδικευμένοι – στοχευμένοι σε συγκεκριμένες πολιτικές όπως έχουν ήδη προδιαγραφεί από τα εγκεκριμένα επιχειρησιακά τους προγράμματα. Δικαιούχοι είναι όλοι οι αναπτυξιακοί και οικονομικοί φορείς της χώρας ανάλογα με το είδος της πράξης. Επίσης, οι πόροι αυτοί δεν είναι αποκλειστικά διαθέσιμοι για την Ηλεία.

    Πρόταση, λοιπόν, της Περιφερειακής Αρχής, αποτελεί η θεσμοθέτηση ειδικού προγράμματος για την Ηλεία – Αρχαία Ολυμπία του 2030, βάση του οποίου θα μπορούσε να αποτελέσει και η εν λόγω μελέτη, να διεκδικήσει και διασφαλίσει αναπτυξιακούς πόρους από την ευρωπαϊκή αναπτυξιακή κεφαλαιαγορά. Η διαχείρισή τους να γίνει με το θεσμικό πλαίσιο που έχει θεσπιστεί για το ως άνω πρόγραμμα και με την αξιοποίηση τόσο πιστωτικού ιδρύματος της χώρας μας όσο και δημιουργίας επιτελικής δομής τοπικής διακυβέρνησης στα πλαίσια του ν. 4875/2021 στοχεύοντας στην Διαχείριση και Προώθηση Προορισμού «Ηλεία -Αρχαία Ολυμπία».

    Γ) Ύστερα από διαβούλευση με τους Δήμους της Δυτικής Ελλάδας δημιουργούνται 9 χωρικές επενδύσεις και ο Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας συμμετέχει:

    Στην ΟΧΕ Αρχαίας Ολυμπίας, Ανδρίτσαινας - Κρεστένων και Ζαχάρως και

    Στην ΒΑΑ Πύργου, Αρχαίας Ολυμπίας και Ήλιδας

    Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, όρισε τεχνικό σύμβουλο για την καθοδήγηση των Δήμων ως προς την έγκριση και υποβολή προτάσεων. Έχουν ήδη προταθεί έργα που έχουν εγκριθεί από τα Δημοτικά Συμβούλια των ανωτέρω Δήμων και βρίσκονται σε κατάσταση αξιολόγησης. Προβλέπεται μέσα από αυτή τη διαδικασία, να ενταχθούν έργα συνολικού προϋπολογισμού 30 εκ. ευρώ. Αυτό που επείγει, είναι η άμεση ωρίμανση των προτεραιοποιημένων προτάσεων με σκοπό να εγκριθούν προς χρηματοδότηση.

    «Επειδή πορευόμαστε Δημοκρατικά, δώσαμε τη δυνατότητα στους Δήμους να ορίσουν τις προτεραιότητές τους και να υποβάλλουν τις αντίστοιχες προτάσεις τόσο στις ΟΧΕ όσο και στο σχέδιο της διαΝΕΟσις», κατέληξε ο κ. Κοροβέσης.

    (Δελτό Τύπου)

  • Πύργος: Η σκηνοθέτιδα Αρκαδία Ψάλτη (ξανά)συστήνεται στο κοινό της πόλης με Παπαδιαμάντη
    Πύργος: Η σκηνοθέτιδα Αρκαδία Ψάλτη (ξανά)συστήνεται στο κοινό της πόλης με Παπαδιαμάντη

    Το ζήτημα της μοναξιάς στη «Γυνή πλέουσα»

    Της Βίκυς Γκουγκουστάμου

    Με τον αξεπέραστο λόγο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη και το έργο «Γυνή πλέουσα» η σκηνοθέτιδα Αρκαδία Ψάλτη ανεβαίνει στη σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου «Απόλλων» την Παρασκευή και το Σάββατο 1&2 Νοεμβρίου στις 21.00 και συστήνεται ξανά στο θεατρόφιλο κοινό του Πύργου. Η παρουσία της στην Ηλειακή πρωτεύουσα θα είναι πλέον πολύ συχνή καθώς φέτος, μετά από 18 χρόνια, σκηνοθετεί πάλι την Θεατρική Ομάδα Πύργου με το έργο «Μάρτυρας κατηγορίας» της Αγκάθα Κρίστι που θα κάνει πρεμιέρα τον Φεβρουάριο του 2025.

    Λίγες μέρες πριν την πρεμιέρα η σκηνοθέτης-ηθοποιός μίλησε στα ΜΜΕ για τη «Γυνή πλέουσα», τα διαχρονικά μηνύματα που περνά ο λόγος του Παπαδιαμάντη μέσα από ένα άκρως φεμινιστικό έργο καθώς και τη συνεργασία της με τον ΘΟΠ που φέτος θα βρίσκεται στο σκηνοθετικό «τιμόνι» της ομάδας .

    «Το βασικό κριτήριο να ανεβάσω την παράσταση ήταν ο λόγος του Παπαδιαμάντη. Είναι ένας λόγος αποκαλυπτικός» δηλώνει η Αρκαδία Ψάλτη. Μαζί με την Ελευθερία Λουπασάκη «ταξιδεύουν» πίσω στο 1900 και μέσα από έξι συνολικά ρόλους διηγούνται ιστορίες γυναικών που ζουν μόνες τους σε ένα ναυτικό νησί όπου όλοι οι άντρες είναι μπαρκαρισμένοι.

    Αναφερόμενη στην πλοκή και τα μηνύματα του έργου, η ηθοποιός και σκηνοθέτιδα σημειώνει: «Το θέμα του έργου είναι η μοναξιά που βιώνουν αυτές οι γυναίκες στην καθημερινότητά τους. Είναι μια κοινωνία αμιγώς γυναικεία. Μέσα στο διήγημα ξεδιπλώνονται όλα τα ήθη και τα έθιμα εκείνης της εποχής ενώ παράλληλα βλέπουμε πώς βιώνουν οι ηρωίδες, η κάθε μία με διαφορετικό τρόπο, την συναισθηματική απουσία. Πώς προσπαθούν να διαχειριστούν το κενό που δημιουργεί η έλλειψη ενός συντρόφου, επικοινωνίας, ενός στηρίγματος... Πόσο σκληρό είναι, σε οποιαδήποτε συνθήκη, ένας άνθρωπος να βιώνει μοναξιά είτε την έχει δημιουργήσει ο ίδιος είτε η κοινωνία. Με ποιους τρόπους προσπαθεί να αναπληρώσει το κενό, να βρει ένα «σωσίβιο» να πιαστεί και τελικά να είναι αυτό που τον βυθίζει ακόμη περισσότερο στο σκοτάδι...»

    Arkadia Psalti 2

    Η γλώσσα του Παπαδιαμάντη στο σήμερα

    Ένα φεμινιστικό έργο που υμνεί τη γυναίκα και τους ρόλους που καλείται να αναλάβει προκειμένου να ανταπεξέλθει σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία, καθιστά τη «Γυνή πλέουσα», αν και γράφτηκε το 1905, διαχρονικό και σύγχρονο. Και αυτό οφείλεται κυρίως στο λόγο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, που όπως σημειώνει η Αρκαδία Ψάλτη «Ο τρόπος που χρησιμοποιεί ο Παπαδιαμάντης τις λέξεις, η ποιητική του διάθεση, το υψηλό πνεύμα και χιούμορ που έχει, ανοίγει κόσμους και «περιοχές» ψυχικές που δεν γνωρίζει κάποιος ότι διαθέτει και παράλληλα τον βοηθά να αντιληφθεί τον συναισθηματικό κόσμο του άλλου. Όλη η ουσία του κειμένου είναι τί μπορεί να κάνεις κάποιος για να μην βιώνει μοναξιά καθώς δεν υπάρχει εποχή που ο άνθρωπος δεν μετριέται με τη μοναξιά. Δεν υπάρχει εποχή που ο άνθρωπος δεν βρίσκεται σε ένα «κλουβί» μόνος του ζητώντας βοήθεια».

    ΘΟΠ-18 χρόνια μετά

    Το 2006 είχε συνεργαστεί με τον ΘΟΠ ανεβάζοντας το έργο των Ρέππα-Παπαθανασίου «Ροζ Μολότοφ». Το πλήρωμα του χρόνου ήρθε 18 χρόνια αργότερα και σήμερα η Αρκαδία Ψάλτη σκηνοθετεί την μακροβιότερη θεατρική ομάδα της πόλης με το «Μάρτυρας κατηγορίας» της Αγκάθα Κρίστι.

    «Το 2006 η Θεατρική Ομάδα Πύργου με είχε εκπλήξει ευχάριστα. Ήταν από τις πιο δεμένες τις πιο καλοδουλεμένες και πολυπληθείς ομάδες. Από τις καλύτερες που έχω δει στην Ελλάδα, και έχω δει αρκετές» τονίζει η σκηνοθέτιδα με μεγάλη εμπειρία σε ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες. «Οι θεατρικές ομάδες επιτελούν πολύ σημαντικό πολιτιστικό έργο. Ψυχαγωγούν όχι μόνο τους θεατές αλλά και τους ανθρώπους που μπαίνουν στη διαδικασία να ανακαλύπτουν κείμενα και να θέλουν να επικοινωνήσουν με τον κόσμο μέσα από την τέχνη και το θέατρο».

    Ο «Μάρτυρας κατηγορίας» είναι ένα δικαστικό θρίλερ από μια μετρ του είδους και όπως εξηγεί η κ. Ψάλτη «είναι ένα έργο με πολλά επίπεδα. Έχει σασπένς, δικαστική διαμάχη όπου βλέπουμε τον αντίκτυπο που έχει το έργο της δικαιοσύνης στην κοινωνία, και την αιώνια σύγκρουση ανάμεσα στο θηλυκό και το αρσενικό. Σίγουρα είναι ένα έργο που όποιος το διαβάζει ή το βλέπει δεν θέλει να το αφήσει…»

    Συντελεστές της παράστασης «Γυνή πλέουσα»

    Σκηνοθεσία: Αρκαδία Ψάλτη

    Ενδυματολόγος: Αφροδίτη Αναστοπούλου

    Φωτισμοί: Δημήτρης Κουτάς

    Φωτογραφίες: Μάρω Κουρή, Νατάσσα Χιωτάκη

    Παραγωγή: ΑΜΚΕ ''Αγγελοπετριά''

    Ερμηνεύουν: Αρκαδία Ψάλτη, Ελευθερία Λουπασάκη

    Θέατρο Απόλλων, Συλαιδοπούλου 2 , Πύργος Ηλείας

    Διάρκεια παράστασης: 60 λεπτά χωρίς διάλειμμα

    Προπώληση εισιτηρίων: Βιβλιοπωλείο ΚΟΡΚΟΛΗΣ,

    Ερμού 3, τηλέφωνο 26210 22674

    Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό 15 ευρώ, μειωμένο( φοιτητικό, συνταξιούχων, ανέργων) 12 ευρώ

  • Παιδική θεατρική παράσταση στην Αμαλιάδα «Ο λαγός και η χελώνα», από τους μύθους του Αισώπου
    Παιδική θεατρική παράσταση στην Αμαλιάδα «Ο λαγός και η χελώνα», από τους μύθους του Αισώπου

    ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

    Ένας από τους πιο αγαπημένους και διαχρονικούς μύθους του Αισώπου σε μια πρωτότυπη θεατρική διασκευή στο σήμερα, δοσμένη με τρυφερότητα και χιούμορ!

    Μια παιδική θεατρική παράσταση εμπνευσμένη και δουλεμένη από ανθρώπους της εκπαίδευσης και της τέχνης με πολυετή εμπειρία, ουσιαστική γνώση και βαθιά αγάπη για το παιδί και το παιδικό θέατρο!

    Χαρακτηριστική σφραγίδα κι υπογραφή της ομάδας μας η διάδραση κι η ενεργή συμμετοχή των μικρών θεατών στην εξέλιξη της πλοκής!

    Βασικές κι ανεκτίμητες αξίες, όπως η φιλία, η ενσυναίσθηση, η αλληλεγγύη και η συνεργασία επικοινωνούνται με σαφήνεια, απλότητα κι αμεσότητα, με ιδιαίτερο σεβασμό στον ψυχαγωγικό αλλά και εκπαιδευτικό χαρακτήρα του παιδικού θεάτρου.

    Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

    Ο λαγός, Λόνι Τρεχάλας, φέρει τον τίτλο του «Πρωταθλητή του Δάσους». Το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι η πρωτιά και ο θαυμασμός των άλλων, κι έτσι έχει γίνει φαντασμένος, χωρίς σεβασμό για τα υπόλοιπα ζωάκια.

    Μια μέρα θα συναντήσει τη Λόνα τη χελώνα, που πιστεύει ότι πάνω απ’ όλα έχει σημασία η προσπάθεια και όχι το αποτέλεσμα, και που θα τον προκαλέσει σε έναν φαινομενικά άνισο αλλά συναρπαστικό αγώνα!

    Θα καταφέρει, άραγε, η χελώνα να δώσει στο μικρό λαγό να καταλάβει πως η αγάπη και η αποδοχή, η φιλία και η συνεργασία είναι αυτά που έχουν τη μεγαλύτερη αξία στη ζωή και πως αληθινή πίστη στον εαυτό μας σημαίνει να μην τα παρατάμε ακόμα κι όταν όλα φαντάζουν δύσκολα;

    Θα το ανακαλύψουμε στην πορεία του αγώνα, παρέα με το Λόνι και τη Λόνα!

    amaliada theatr aisopos 2

    ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

    Θεατρική διασκευή από το μύθο του Αισώπου: Έλενα Πολυγένη

    Σκηνοθεσία: Μένια Ορφανίδου

    Μουσική-Στίχοι-Ενορχηστρώσεις: Δημήτρης Κίκλης

    Χορογραφίες: Μένια Ορφανίδου

    Σκηνικά - Φωτισμοί: ΣΑΜΕΝ production

    Κοστούμια: Μιλένα

    Επεξεργασία ήχου: Κλεάνθης Κωνσταντινίδης-Imagine Pixels

    Το τραγούδι «Κάνε μια ευχή» στο φινάλε της παράστασης ερμηνεύει η λατρεμένη Μπέσσυ Αργυράκη!!!

    Στο ρόλο του εκφωνητή των αγώνων ακούγεται η φωνή του πολυαγαπημένου Χάρη Ρώμα!!!

    Παίζουν και τραγουδούν οι ηθοποιοί: Έλενα Πολυγένη,Ευθυμία Μαρκοπούλου, Σάββας Γραμματικός

    Η παράσταση απευθύνεται σε παιδιά από 2 έως 102 ετών…!

    Διάρκεια παράστασης:70 λεπτά

    Διάλειμμα:10 λεπτά

    Σάββατο 2 Νοεμβρίου στην Αμαλιάδα, στο «Cine Cinema Αμαλιάδα»(Αντωνίου Πετραλιά και Σμύρνης, τηλ: 2622038088)

    για δύο παραστάσεις: 5:00μ.μ. & 6:30μ.μ.

    Τιμές εισιτηρίων: 9 ευρώ προπώληση/10 ευρώ ταμείο

    Προπώληση στο ταμείο του κινηματογράφου και στο

    https://www.more.com/theater/children/o-lagos-kai-i-xelona/

    Πληροφορίες και τηλεφωνικές κρατήσεις στο: 6947817212

    (Δελτίο Τύπου)

  • Έρευνα: Το 45% των γυναικών θα είναι μόνες μέχρι το 2030 – Τι έχει αλλάξει
    σε Plus +
    Έρευνα: Το 45% των γυναικών θα είναι μόνες μέχρι το 2030 – Τι έχει αλλάξει

    Νέα έρευνα δείχνει ότι το 45% των γυναικών θα είναι μόνες και χωρίς παιδιά μέχρι το 2030, καθώς πολλές είναι οι συνθήκες που φαίνεται να έχουν αλλάξει.

    Πολλά είναι τα πράγματα που έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια, ενώ μεγάλες θα είναι και οι μεταβολές στα επόμενα χρόνια. Μεταξύ άλλων παρατηρείται μία «στροφή» στις επιλογές που κάνει η κάθε γυναίκα και φέρνει νέα δεδομένα.

    Μελέτη δείχνει ότι περίπου το 45% των γυναικών θα είναι άτεκνες μέχρι το 2030, ενώ δίνονται λεπτομέρειες για τα πρότυπα που μεταβάλλονται.

    Η γυναίκα «αλλάζει» την οικονομία

    Το 2019, η Morgan Stanley, η πολυεθνική επενδυτική εταιρεία, δημοσίευσε ένα άρθρο που περιέγραφε πώς επηρεάζαν την αμερικανική οικονομία οι γυναίκες.

    Ο αριθμός των «γυναικών ηλικίας 25-44 στις ΗΠΑ αυξάνεται σταθερά, και οι περισσότερες από αυτές είναι ανύπαντρες και απόλυτα επικεντρωμένες στην καριέρα τους. Αυτές οι γυναίκες θα συνεχίσουν να έχουν μεγαλύτερη εκπροσώπηση στο εργατικό δυναμικό, συμβάλλοντας στην αύξηση των μισθών», ανέφερε η έρευνα.

    Η οικονομολόγος Ellen Zentner εξήγησε: «Στο παρελθόν, η εκπαίδευση ή οι επαγγελματικές επιλογές με χαμηλότερες αποδοχές οδηγούσαν σε μεγάλο βαθμό το μισθολογικό χάσμα. Σήμερα, η μητρότητα είναι μακράν ο μεγαλύτερος παράγοντας που συμβάλλει στο μισθολογικό χάσμα, καθώς οι γυναίκες που γίνονται μητέρες συχνά επιλέγουν ή αναγκάζονται να σταματήσουν να εργάζονται ή εργάζονται λιγότερες ώρες».

    Φαίνεται όμως ότι θα υπάρχουν όλο και λιγότερες μητέρες τις επόμενες δύο δεκαετίες, καθώς οι γυναίκες επιλέγουν να αφοσιωθούν στην εργασία αντί να κάνουν οικογένεια. Ο αριθμός των ανύπαντρων γυναικών στις ΗΠΑ αναμένεται να αυξάνεται κατά 1,2% κάθε χρόνο από το 2018 έως το 2030, σε σύγκριση με την αύξηση 0,8% του συνολικού πληθυσμού.

    Αυτό πιθανότατα θα έχει ως αποτέλεσμα το 45% των γυναικών μεταξύ 25 και 44 ετών να είναι ανύπαντρες και άτεκνες μέχρι το 2030. Πρόκειται για αρκετά μεγάλη αύξηση από το 41% των γυναικών αυτής της ηλικιακής ομάδας που ήταν ανύπαντρες και άτεκνες το 2018.

    Τα μεταβαλλόμενα πρότυπα

    «Τα μεταβαλλόμενα πρότυπα τρόπου ζωής επιτρέπουν σε περισσότερες γυναίκες, με ή χωρίς παιδιά, να εργάζονται με πλήρη απασχόληση, γεγονός που θα συνεχίσει να αυξάνει το ποσοστό συμμετοχής στο εργατικό δυναμικό μεταξύ των ανύπαντρων γυναικών», λέει η Zentner.

    Σημειώνεται ότι την ίδια ώρα, οι single γυναίκες ξοδεύουν περισσότερα από το μέσο οικογενειακό νοικοκυριό, ιδίως όταν πρόκειται για ταξίδια, νυχτερινή διασκέδαση, φαγητό, περιποίηση και ομορφιά, αγορές λιανικής κ.λπ.

    Πηγή: In.gr
  • Το διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, ''Γυνή πλέουσα'' ταξιδεύει στον Πύργο Ηλείας 
    Το διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, ''Γυνή πλέουσα'' ταξιδεύει στον Πύργο Ηλείας 

    "Γυνή πλέουσα''

    Του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

    Σκηνοθεσία Αρκαδία Ψάλτη

    στον Πύργο Ηλείας

    Το διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, ''Γυνή πλέουσα'', σε σκηνοθεσία Αρκαδίας Ψάλτη, ταξιδεύει στον Πύργο Ηλείας.

    Η παράσταση της θεατρικής εταιρείας «Αγγελοπετριά», που παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία, στην Αθήνα, στο διατηρητέο οίκημα της Εταιρείας φίλων Παναγιώτη Κανελλόπουλου στην Πλάκα, τελώντας υπό την αιγίδα της, και περιόδευσε στην Ελλάδα και στην Ρουμανία θα παρουσιαστεί την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου και το Σάββατο 2 Νοεμβρίου στις 9:00 μμ, στο θέατρο Απόλλων.

    Ένα διήγημα, 2 ηθοποιοί, 6 ρόλοι.

    ''Εἰς τὸν μικρὸν λιμένα τῆς ὡραίας νήσου του, ὅλες τὶς χρονιές, συνήθως τὸν Ὀκτώβριον, κατέπλεεν ἐπιστρέφων ἀπὸ τὰ ταξίδια μὲ τὴν σκούναν του, ὁ καπετὰν Γιάννης ὁ Καραντής, ὁ ἐπιλεγόμενος καὶ Καραβοκύρης.''

    Στο μικρό νησί, αρχές του 1900, οι γυναίκες των ναυτικών ψάχνουν τρόπους να αναπληρώσουν ό,τι δεν τους επιτρέπεται να νιώσουν, να σκεφθούν, να εκφράσουν, να ονειρευτούν. Ιδιοσυγκρασίες έντονες, ψυχισμοί πολύπλοκοι, ζουν μυστικές ζωές, ενδύονται ρόλους κοινωνικούς, στριμώχνονται και ασφυκτιούν μέσα σε αυτούς.

    Η παράσταση ''Γυνή πλέουσα'' διερευνά μέσα από την Καραβοκυρού, την ηρωίδα του διηγήματος,την ανάγκη υπεραναπλήρωσης της μοναξιάς.

    Ο Παπαδιαμάντης, με χιούμορ, διεισδυτική ματιά και ευαισθησία φανερώνει τα αφανέρωτα. Με τρόπο που να μην φανερωθούν ποτέ. Μα να έχουν κιόλας ειπωθεί. Και όλο αυτό να είναι γεμάτο από αγνή αγάπη και συμπόνια για τον άνθρωπο.

    papad guni Klaiousa 2

    Συντελεστές

    Σκηνοθεσία: Αρκαδία Ψάλτη

    Ενδυματολόγος: Αφροδίτη Αναστοπούλου

    Φωτισμοί: Δημήτρης Κουτάς

    Φωτογραφίες: Μάρω Κουρή, Νατάσσα Χιωτάκη

    Παραγωγή: ΑΜΚΕ ''Αγγελοπετριά''

    Ερμηνεύουν: Αρκαδία Ψάλτη, Ελευθερία Λουπασάκη

    Θέατρο Απόλλων, Συλαιδοπούλου 2 , Πύργος Ηλείας

    Διάρκεια παράστασης: 60 λεπτά χωρίς διάλειμμα

    Προπώληση εισιτηρίων: Βιβλιοπωλείο ΚΟΡΚΟΛΗΣ,

    Ερμού 3, τηλέφωνο 26210 22674

    Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό 15 ευρώ, μειωμένο( φοιτητικό, συνταξιούχων, ανέργων) 12 ευρώ

    Λίγα λόγια για την «Αγγελοπετριά»:

    Η «Αγγελοπετριά» διερευνά και επανασυνδέει οργανικά τη θεατρική πράξη με τον χώρο και το κοινό της. Μέσα από το έργο μας αναδεικνύουμε ότι κάθε χώρος (ανοικτός, κλειστός, σύγχρονος, παραδοσιακός, ακμάζον, παραμελημένος) μπορεί εν δυνάμει να λειτουργήσει ως θεατρική σκηνή. Για να γίνει αυτό, η θεατρική πράξη λειτουργεί ως καταλύτης για την επανανοηματοδότηση της υλικότητας του χώρου με τις βιωματικές εμπειρίες των ανθρώπων του. Στις παραγωγές μας παρουσιάζουμε έργα Ελλήνων, ως επί των πλείστον συγγραφέων τα οποία μας βοηθούν να αναστοχαστούμε για προγενέστερες αλλά και σύγχρονες σχέσεις, ανάγκες και αγωνίες ανθρώπων σε χώρους και χρόνους της νεότερης ελληνικής ιστορίας. Η προσέγγισή μας βασίζεται στην ιδέα της «επιστροφής» του έργου στην πραγματική ζωή και υλοποιείται μέσα από την επιλογή των χώρων της παράστασης σε αστικές η μη περιοχές, της δραματουργικής και σκηνικής παρουσίασης και της οργανικής εμπλοκής του κοινού τόσο στο επίπεδο της ενσυναίσθησης οικείων βιωμάτων όσο και της συμμετοχής στο στήσιμο της παράστασης. Στόχος της «Αγγελοπετριάς» είναι η σύνδεση του πειραματισμού στη θεατρική πράξη με τις κοινωνικές ανάγκες και πρακτικές, ώστε οι θεατρικές παραγωγές μας να αναδεικνύουν όχι μόνο «τι

    σήμαιναν» κάποιοι χώροι ως γεγονότα αλλά και «τι μπορεί να γίνουν» μέσα από τη θεατρική εμπειρία των δημιουργών μαζί με το κοινό.

    Ενδεικτικές για την εργασία μας είναι οι εξής παραστάσεις μας. Η ''Πρώτη φλέβα'' του Γ. Μακριδάκη (2018-2019), που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του φεστιβάλ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά ''Ανοιχτή πόλη''. Η παράσταση παρουσιάστηκε σε Cabaret στην Τρούμπα, σε λαϊκά καφενεία στο Κερατσίνι, την Δραπετσώνα και το Αιγάλεω, στην γειτονιά με τους οίκους ανοχής της Χίου (Bar Νυχτοπούλι) και σε Bar σε διάφορες περιοχές της Αθήνας, της Κεφαλλονιάς της Κρήτης κ.α. Το ''Πιτσιμπούργκο'' της Σώτης Τριανταφύλλου (2014-2017), που παιζόταν και σε αυλές σπιτιών στην Αθήνα και σε λιμανάκια, παραλίες, χωράφια, αύλειους χώρους εκκλησιών σε πολλά μέρη της Ελλάδας (Χίο, Αίγινα, Κρήτη).

    Η παράσταση ''Γυνή πλέουσα'' πρωτοπαρουσιάστηκε το 2019 στην Χίο, στο αρχοντικό του Χωρέμη και στο φεστιβάλ θεάτρου της Αίγινας το 2020. Από τον Ιούνιο του 2023 παρουσιάζεται στην Πλάκα, Πολυγνώτου 3, στο διατηρητέο της Εταιρείας Φίλων Παναγιώτη Κανελλόπουλου, όπου τελεί υπό την Αιγίδα του, περιόδευσε σε φεστιβάλ σε όλη την Ελλάδα και στην Ρουμανία, στο Buzau International Arts Festival.

    (Δελτίο Τύπου)

  • Π.Ε. Ηλείας: Απέδωσαν καρπούς οι προσπάθειες Κοροβέση για την ίδρυση ΕΜΟΔΕ στον Πύργο
    Π.Ε. Ηλείας: Απέδωσαν καρπούς οι προσπάθειες Κοροβέση για την ίδρυση ΕΜΟΔΕ στον Πύργο

    Την ίδρυση Ειδικής Μονάδας Δασικών Επιχειρήσεων (ΕΜΟΔΕ) ανακοίνωσε την περασμένη Τετάρτη από το βήμα της Βουλής ο πρωθυπουργός, ικανοποιώντας έτσι ένα πάγιο αίτημα του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ηλείας, Νίκου Κοροβέση ο οποίος το είχε θέσει ως πρώτιστη προτεραιότητα τόσο με επιστολή του προς τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλη Κικίλια όσο και στην συνάντηση που είχαν στο γραφείο του στην Αθήνα.

    Συγκεκριμένα, ο κ. Κοροβέσης, στις 21 Μαΐου απέστειλε επιστολή προς τον κ. Κικίλια μεταφέροντας του τα αιτήματα της περιοχής για μια ασφαλή αντιπυρική περίοδο και παράλληλα του παρέδωσε και ένα υπόμνημα, με περαιτέρω διεκδικήσεις για την θωράκιση της περιοχής απέναντι στις φυσικές καταστροφές, στο οποίο περιλαμβανόταν τόσο το αίτημα για δημιουργία στην Ηλεία, βάσης ομάδας ΕΜΟΔΕ όσο και η παράταση της αντιπυρικής περιόδου στην περιοχή.

    Στο υπόμνημα ο Νίκος Κοροβέσης, εξηγούσε τους λόγους για τους οποίους η Ηλεία χρήζει άμεσης προσοχής και πρόνοιας από το Υπουργείο, παραθέτοντας τις κατεπείγουσες ανάγκες που υπάρχουν στις περιοχή και οι οποίες προκύπτουν από την επικοινωνία που υπήρξε με την Πυροσβεστική Υπηρεσία, το Τμήμα Πολιτικής Προστασίας και τους άλλους εμπλεκόμενους φορείς.

    Μάλιστα, μια εβδομάδα αργότερα, ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε Ηλείας επισκέφθηκε τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας στο γραφείο του στην Αθήνα, όπου και του επανέλαβε τις παραπάνω ανάγκες, παίρνοντας την διαβεβαίωση ότι θα γίνουν πράξη, κάτι το οποίο έγινε με τον πλέον θεσμικό και επίσημο τρόπο δια στόματος του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη κατά την συζήτηση για την αντιπυρική περίοδο στη Βουλή.

    Η Ειδική Μονάδα Δασικών Επιχειρήσεων θα έχει μεγαλύτερη δυνατότητα να μπαίνει μέσα στο δάσος και να αντιμετωπίζει την πυρκαγιά πριν φτάσει στο οδικό δίκτυο και πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Οι νέες μονάδες θα είναι εξοπλισμένες με οπτικά και κατασβεστικά μέσα, καθώς και με drones για την επιτήρηση των περιοχών.

    «Η εξαγγελία του πρωθυπουργού από το βήμα της Βουλής για την ίδρυση Ειδικής Μονάδας Δασικών Επιχειρήσεων (ΕΜΟΔΕ) στον Πύργο με γεμίζει με μεγάλη ικανοποίηση καθώς ήταν ένα από τα βασικά αιτήματα που είχα καταθέσει με την επιστολή μου προς τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλη Κικίλια, στις 21 Μαΐου.

    Μάλιστα, μια εβδομάδα αργότερα στην συνάντηση που είχα με τον κ. Κικίλια στο γραφείο του στην Αθήνα, επανέλαβα την συγκεκριμένη ανάγκη, όπως και την ανάγκη παράτασης της αντιπυρικής περιόδου γι’ αυτό και η ικανοποίηση και των δυο αυτών αιτημάτων με κάνει ιδιαίτερα χαρούμενο.

    Συνεχίζουμε την προσπάθεια, για να είμαστε χρήσιμοι στους πολίτες της Ηλείας, να ικανοποιούμε τα αιτήματά τους και να δίνουμε λύση στα προβλήματά τους», τόνισε ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ηλείας.

    (Δελτίο Τύπου)

  • ΟΗΕ: Διπλασιάστηκε το ποσοστό των γυναικών που σκοτώθηκαν στους πολέμους το 2023
    ΟΗΕ: Διπλασιάστηκε το ποσοστό των γυναικών που σκοτώθηκαν στους πολέμους το 2023

    Το 2023, καταγράφτηκαν πάνω από 170 ένοπλες συρράξεις - Η έκθεση υπογραμμίζει επίσης την αύξηση κατά 50% του αριθμού των περιπτώσεων σεξουαλικής βίας

    Το ποσοστό των γυναικών οι οποίες έχασαν τη ζωή τους στις ένοπλες συρράξεις το 2023 διπλασιάστηκε σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, αναφέρει έκθεση του ΟΗΕ επικρίνοντας τις «πατριαρχικές» δομές οι οποίες καθιστούν «απρόσιτη» την ειρήνη.
    Στην ετήσια έκθεσή του για «τις γυναίκες και την ειρήνη και την ασφάλεια», που δόθηκε στη δημοσιότητα το βράδυ της Τρίτης, ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες υπογράμμισε πως τα δεδομένα χρωματίζουν «πίνακα με μελανά χρώματα».
    «Κατακτημένα με αγώνες ολόκληρων γενεών δικαιώματα των γυναικών απειλούνται σε όλο τον κόσμο, γεγονός που υπονομεύει τον κινητήριο ρόλο που θα μπορούσε να διαδραματίσει η ηγεσία και η συμμετοχή των γυναικών στην επιδίωξη της ειρήνης», τόνισε.
    «Η εξουσία και η λήψη αποφάσεων για την ειρήνη και την ασφάλεια παραμένουν σχεδόν αποκλειστικό προνόμιο ανδρών, και η δράση για να τερματιστεί η ατιμωρησία των δραστών φρικαλεοτήτων που διαπράττονται εναντίον γυναικών και κοριτσιών έχει ανησυχητική βραδύτητα», πρόσθεσε.
    Το πιο τρομακτικό στοιχείο που τονίζεται στην έκθεση είναι πως το ποσοστό των γυναικών που σκοτώθηκαν στις ένοπλες συρράξεις του 2023 διπλασιάστηκε σε σύγκριση με το 2022. Τα δεδομένα προέρχονται από άλλη έκθεση του ΟΗΕ, που ανέφερε ότι το 2023 καταγράφτηκαν τουλάχιστον 33.443 θάνατοι αμάχων από τις υπηρεσίες του στους πολέμους σε διεθνές επίπεδο (+72% σε σύγκριση με το 2022), εκ των οποίων τα 4 στα 10 θύματα ήταν γυναίκες και 3 στα 10 ήταν παιδιά.
    «Οι γυναίκες συνεχίζουν να πληρώνουν το τίμημα των πολέμων των ανδρών», στηλίτευσε σε χωριστό δελτίο Τύπου η επικεφαλής της υπηρεσίας ΟΗΕ Γυναίκες Σίμα Μπαχούς, η οποία έκανε λόγο για «ευρύτερο πόλεμο εναντίον των γυναικών». «Η εσκεμμένη στοχοποίηση των δικαιωμάτων των γυναικών δεν περιορίζεται στις εμπόλεμες χώρες, αλλά είναι ακόμη πιο θανάσιμη σε αυτό το πλαίσιο», πρόσθεσε.

    «Ο κόσμος έχει βυθιστεί σε τρομακτική κλιμακούμενη αλληλουχία συρράξεων, αστάθειας και βίας. Το 2023, καταγράφτηκαν πάνω από 170 ένοπλες συρράξεις, και περίπου 612 εκατομμύρια γυναίκες και κορίτσια ζουν σε απόσταση μικρότερη από 50 χιλιόμετρα από αυτές τις συρράξεις, δηλαδή είναι 150% πάνω από ό,τι πριν από μόλις δέκα χρόνια», τονίζεται στην έκθεση του ΓΓ του ΟΗΕ.

    Εξάλλου, σύμφωνα με προκαταρκτικά δεδομένα μελέτης της υπηρεσίας ΟΗΕ Γυναίκες, στις 50 ειρηνευτικές διαδικασίες που έλαβαν χώρα το 2023, οι γυναίκες αποτελούσαν μόλις το 9,6% των διαπραγματευτών, το 13,7% των μεσολαβητών και το 26,6% όσων υπέγραψαν συμφωνίες ειρήνης ή κατάπαυσης του πυρός — το ποσοστό αυτό κατακρημνίζεται στο 1,5% αν εξαιρεθεί η Κολομβία.
    «Όσο οι πατριαρχικές καταπιεστικές κοινωνικές δομές και οι προκαταλήψεις του φύλου κρατάνε πίσω τις κοινωνίες μας, η ειρήνη θα παραμένει απρόσιτη», κρίνει στο κείμενο ο κ. Γκουτέρες.

    Υπογραμμίζει επίσης την αύξηση κατά 50% του αριθμού των (επαληθευμένων από τον ΟΗΕ) περιπτώσεων σεξουαλικής βίας στο πλαίσιο ένοπλων συρράξεων.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ - Protothema.gr - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΑΠΕ-ΕΡΑ/ SERGEY DOLZHENKO
Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ