Πέμπτη, 14 Ιουλίου 2022 16:44

Ανακαλύφθηκε αυτοπροσωπογραφία του Βαν Γκογκ κρυμμένη στην «πλάτη» πίνακα

Γράφτηκε από την
Ad Slot

«Τέτοιες στιγμές είναι απίστευτα σπάνιες», Το έργο του Βαν Γκογκ ήταν κρυμμένο για περισσότερο από έναν αιώνα

Μια αυτοπροσωπογραφία του Βίνσεντ Βαν Γκογκ εντοπίστηκε στην πίσω πλευρά ενός πίνακα του ολλανδού ζωγράφου από ένα μουσείο στη Σκωτία, το οποίο σήμερα, Πέμπτη (14/7) έκανε λόγο για μια «απίστευτα σπάνια» ανακάλυψη.

The mysterious image was revealed in an x-ray taken when we examined our Van Gogh painting 'Head of a Peasant Woman' for our upcoming exhibition A Taste for Impressionism.🔍 pic.twitter.com/jCMu3vZzoE

— National Galleries of Scotland (@NatGalleriesSco) July 14, 2022

Η «απίστευτη» ανακάλυψη κατέστη δυνατή αφού εξετάστηκε με ακτίνες Χ ο πίνακας «Πορτρέτο μιας Χωρικής», που ζωγράφισε ο Βαν Γκογκ το 1885 και ο οποίος βρίσκεται στο Εδιμβούργο στο πλαίσιο έκθεσης αφιερωμένης στον ζωγράφο.

Η αυτοπροσωπογραφία εντοπίστηκε στο πίσω μέρος του πίνακα καλυμμένο από στρώσεις κόλλας και χαρτιού, το οποίο φαίνεται ότι είχε προστεθεί πριν από μια έκθεση στις αρχές του 20ου αιώνα.

Hidden from view for over a century, the self-portrait is on the back of the canvas with 'Head of a Peasant Woman' and covered by layers of glue and cardboard.

📷: Neil Hanna. pic.twitter.com/D1uvAiAqpY

— National Galleries of Scotland (@NatGalleriesSco) July 14, 2022

«Τέτοιες στιγμές είναι απίστευτα σπάνιες», δήλωσε η Φράνσις Φόουλ, έφορος της Εθνικής Πινακοθήκης της Σκωτίας. «Ανακαλύψαμε ένα άγνωστο έργο του Βίνσεντ Βαν Γκογκ, ενός από τους πιο σημαντικούς και τους πιο δημοφιλείς καλλιτέχνες παγκοσμίως», πρόσθεσε.

We have made a truly incredible discovery. A previously unknown self-portrait by Vincent Van Gogh has been found in our collection. Yes, you read that right! 🖌️👇 pic.twitter.com/NQ3zaZBqUS

— National Galleries of Scotland (@NatGalleriesSco) July 14, 2022

Τι δείχνει η αυτοπροσωπογραφία

Ο Βαν Γκογκ είναι γνωστό ότι επαναχρησιμοποιούσε χαρτιά για να εξοικονομεί χρήματα, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Η αυτοπροσωπογραφία δείχνει έναν γενειοφόρο άνδρα που φορά καπέλο και ένα μαντίλι στον λαιμό. Το αριστερό του αφτί – το οποίο ο Βαν Γκογκ έκοψε το 1888—είναι εμφανές.

Στη διάρκεια της έκθεσης, που θα διεξαχθεί από τις 30 Ιουλίου ως τις 13 Νοεμβρίου, οι επισκέπτες θα μπορούν να θαυμάζουν το έργο μέσα σε ένα ειδικά κατασκευασμένο φωτοκιβώτιο.

Το μουσείο εξετάζει πλέον πώς μπορεί να απομακρύνει την κόλλα και να διαχωρίσει τα δύο έργα χωρίς να τους προκαλέσει ζημιά.

Πηγή: iEidiseis.gr

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 14 Ιουλίου 2022 13:38

Σχετικά Άρθρα

  • Βαν Γκογκ: Το κακοποιημένο μπόξερ που βρήκε παντοτινή οικογένεια... χάρη στο ταλέντό του
    σε Viral
    Βαν Γκογκ: Το κακοποιημένο μπόξερ που βρήκε παντοτινή οικογένεια... χάρη στο ταλέντό του

    Έναν έξυπνο τρόπο βρήκε ένα καταφύγιο ζώων στο Κονέντικατ των ΗΠΑ για να υιοθετηθεί ένα κακοποιημένο μπόξερ, που χρησιμοποιούνταν ως δόλωμα σε κυνομαχίες.

    Ο σκυλάκος είχε εντοπιστεί κακοποιημένος και αιμόφυρτος σε σωλήνα αποχέτευσης και οι γιατροί χρειάστηκε να ακρωτηριάσουν το ένα αυτί του. Γι' αυτό τον λόγο, το καταφύγιο του έδώσαν το όνομα του Ολλανδού ζωγράφου, Βαν Γκογκ.

    Καθώς υπήρξε περιορισμένο ενδιαφέρον για την υιοθεσία του αποφάσισαν να τον στρέψουν... προς τη ζωγραφική. Πιο συγκεκριμένα έβαλαν χρώμα πάνω σε καμβάδες, τους κάλυψαν με μία πλαστική συσκευασία και πάνω της τοποθέτησαν φαγητά. Καθώς το χαριτωμένο μπόξερ καταβρόχθιζε τις λιχουδιές το χρώμα απλωνόταν παντού.

    Στη συνέχεια οι πίνακες τέθηκαν σε δημοπρασία και χάρη στη δημοσιότητα που πήρε η ιστορία του τετράποδου Βαν Γκογκ κατάφερε να βρει την παντοτινή του οικογένεια.

    «Είναι κάτι πολύ όμορφο, επειδή [σ.σ. οι άνθρωποι] δεν υποστηρίζουν μόνο τη διάσωση, αλλά υποστηρίζουν και τον σκύλο» δήλωσε στο Fox News η Jaclyn Gartner, ιδρύτρια της οργάνωσης και επιμελήτρια της έκθεσης τέχνης, σημειώνοντας πως ο Βαν Γκογκ απήλαυσε, με το παραπάνω, την καλλιτεχνική του πορεία.

    Η ίδια ανέφερε ότι έγινε μια πρώτη δημοπρασία στις δομές του καταφυγίου, αλλά υπήρξε μικρό ενδιαφέρον και έτσι αποφασίστηκε να γίνει άλλη μία προσπάθεια, αυτή τη φορά διαδικτυακά.

    Η είδηση έγινε viral μέσω του TikTok, με το σχετικό βίντεο να έχει περισσότερα από 300.000 views, και τα έργα του ζώου πουλήθηκαν αμέσως. Δέχθηκε, μάλιστα, και μερικές ειδικές παραγγελίες.

    Η νέα του ιδιοκτήτρια, δεσμεύτηκε πως θα του επέτρεπε να συνεχίσει να ζωγραφίζει τα μετα-ιμπρεσιονιστικά του έργα.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Πίνακας του Μοντριάν ήταν για 75 χρόνια κρεμασμένος ανάποδα σε μουσεία - Γιατί θα παραμείνει έτσι
    Πίνακας του Μοντριάν ήταν για 75 χρόνια κρεμασμένος ανάποδα σε μουσεία - Γιατί θα παραμείνει έτσι

    Εβδομηνταπέντε ολόκληρα χρόνια χρειάστηκε να περάσουν ώστε να αποκαλυφθεί πως ο πίνακας του Πιέτ Μοντριάν, «New York City I» ήταν κρεμασμένος σε γκαλερί... ανάποδα και έτσι τον θαύμαζαν οι άνθρωποι.

    Την πρωτοφανή ανακάλυψη έκανε ιστορικός της τέχνης για το έργο του Πιετ Μοντριάν, «New York City I, λέγοντας πως ο πίνακας για 75 χρόνια κρέμονταν ανάποδα στις γκαλερί που εκτίθετο.

    Τίποτα δεν άλλαξε...

    Το ακόμα πιο παράξενο, είναι πως ο πίνακας, θα συνεχίσει να κρεμιέται με τον ίδιο τρόπο – ανάποδα δηλαδή – για να μην υποστεί φθορές.

    🖼️ Piet Mondrian's famous artwork ‘New York City I’ has been hanging upside down for the past 77 years, and no one knows how it came to be that way pic.twitter.com/KQFnxpltNZ

    — Reuters (@Reuters) October 28, 2022

    Ο πίνακας που έχει φτιαχτεί το 1941, εκτέθηκε για πρώτη φορά στο MoMA της Νέας Υόρκης, το 1945. Από το 1980 βρίσκεται στο Ντίσελντορφ και στην συλλογή τέχνης του κρατιδίου της Ρινανίας – Βεστφαλίας.

    Η επιμελήτρια της έκθεσης, παρατήρησε το λάθος που συνέβαινε για χρόνια, ερευνώντας την έκθεση για το συγκεκριμένο καλλιτέχνη, νωρίτερα μέσα στον χρόνο, όμως προειδοποίησε πως σε περίπτωση που τον κρεμούσαν σωστά – έπειτα από τόσα χρόνια- θα του προκαλούσαν ζημιά.

    «Οι πιο πυκνές γραμμές, θα έπρεπε να βρίσκονται στην κορυφή, σαν ένας σκοτεινός ουρανός. Μόλις το έδειξα στους υπόλοιπους επιμελητές, συνειδητοποιήσαμε πως ήταν αρκετά προφανές. Το πιθανότερο είναι πως ο πίνακας είναι κρεμασμένος ανάποδα» ανέφερε μιλώντας στο BBC.

    Πηγή: ethnos.gr

  • Λονδίνο: Ακτιβιστές πέταξαν ντοματόσουπα σε πίνακα του Βαν Γκογκ
    Λονδίνο: Ακτιβιστές πέταξαν ντοματόσουπα σε πίνακα του Βαν Γκογκ

    Κονσέρβες ντοματόσουπας πέταξαν σε πίνακα του Βαν Γκογκ, που εκτίθεται στην Πινακοθήκη του Λονδίνου, δύο ακτιβιστές.

    Ακτιβιστές , σαπό την ομάδα «Just Stop Oil» πέταξαν δύο κονσέρβες ντοματόσουπα πάνω στον διάσημο πίνακα «Ηλιοτρόπια» του ολλανδού ζωγράφου, Βίνσεντ Βαν Γκογκ στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου. Όπως διακρίνεται και στο βίντεο που έκανε τον γύρο του διαδικτύου, οι δύο διαδηλωτές άδειασαν τις κονσέρβες στον πίνακα κι έπειτα κόλλησαν τα χέρια τους στον τοίχο δίπλα από το έργο τέχνης.

    Αναλυτικότερα, η Just Stop Oil έγραψε στο Twitter ότι «η κληρονομιά μας καταστρέφεται από την αποτυχία της κυβέρνησής μας να δράσει για την κρίση του κλίματος και του κόστους ζωής» και πρόσθεσε ότι «οι υποστηρικτές του Just Stop Oil επιλέγουν τη ζωή αντί της τέχνης».

    Στο βίντεο, ένας από τους ακτιβιστές ακούγεται να λέει: «Τι αξίζει περισσότερο, η τέχνη ή η ζωή; Αξίζει περισσότερο από το φαγητό και την δικαιοσύνη; Ενδιαφέρεστε περισσότερο για την προστασία ενός πίνακα ή του πλανήτη μας και των ανθρώπων;». Στην συνέχεια είπε ότι ορισμένοι άνθρωποι δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά ούτε να ζεστάνουν μια κονσέρβα σούπας, καθώς η τιμή του πετρελαίου έχει ανέβει στα ύψη.

    Αναφέρεται ότι σύμφωνα με την Πινακοθήκη, ο πίνακας δεν υπέστη ζημιά καθώς προστατεύεται από ένα ειδικό γυαλί, τονίζοντας ότι οι ακτιβιστές συνελήφθησαν από τους άνδρες της ασφάλειας της γκαλερί.

    Δείτε το βίντεο:

    🚨 Just Stop Oil protestors have thrown tomato soup on Van Gogh’s Sunflowers at the National Gallery pic.twitter.com/LkJpar1SVv

    — PoliticsJOE (@PoliticsJOE_UK) October 14, 2022

    Πηγή: iEidiseis.gr

  • Εθνική Πινακοθήκη: Προφυλακίστηκε ο 49χρονος για την κλοπή του έργου του Πικάσο
    Εθνική Πινακοθήκη: Προφυλακίστηκε ο 49χρονος για την κλοπή του έργου του Πικάσο

    Σύμφωνα με τις πληροφορίες ο άνδρας υποστήριξε ότι είχε πει και προανακριτικά για την κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη

    Προφυλακίστηκε ο 49χρονος άνδρας που συνελήφθη για την κλοπή των τριών έργων τέχνης από την Εθνική Πινακοθήκη, ανάμεσα στα οποία ήταν και η δημιουργία του Πάμπλο Πικάσο. Σύμφωνα με τις πληροφορίες ο άνδρας υποστήριξε ότι είχε πει και προανακριτικά.

    Αναλυτικά όσα είχε υποστηρίξει ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής

    Στην προανακριτική του απολογία, ο 49χρονος υποστήριξε πως για δύο χρόνια σκεφτόταν να κλέψει κάποιο έργο τέχνης από την Πινακοθήκη και πως η επαγγελματική του κατάρτιση τον βοήθησε να καταλάβει «πού υπήρχε τσιμεντένιος τοίχος και πού γυψοσανίδα».

    Στη συνέχεια σημείωσε πως ήξερε πολύ καλά πως να κάνει την κλοπή καθώς για μήνες μελετούσε τα σημεία των καμερών μέχρι την ώρα που οι φύλακες κάνουν το διάλειμμα τους. Ο κατηγορούμενος υποστήριξε πως δεν είχε αποφασίσει εκ των προτέρων ποια έργα θα έκλεβε από το μουσείο και πως η ημέρα και η ώρα της κλοπής δεν ήταν προσχεδιασμένη.

    Εν συνεχεία έδωσε αναλυτικές λεπτομέρειες για τον τρόπο που μπήκε μέσα στο κτίριο από την μπαλκονόπορτα και τον τρόπο που έκλεψε τα έργα τέχνης του Πικάσο και του Μοντριάν και στη συνέχεια ξέφυγε από τους φύλακες και τους αστυνομικούς. Σημειώνεται πως ο 49χρονος δήλωσε μετανιωμένος για την κλοπή των έργων τέχνης και ανέφερε πως σκοπός του είναι να συνεργαστεί απόλυτα με τις Αρχές για να ανακτηθούν πλήρως οι πίνακες.

    «Θέλω να σας πω κάτι ακόμα που έκανα πριν από πολλά χρόνια και το έχω βάρος στην συνείδηση μου και δεν μπορώ να κοιμηθώ. Το 2012 είχα μπει στην Εθνική Πινακοθήκη και είχα πάρει 3 πίνακες. Θα σας πω τα πάντα με όσες λεπτομέρειες θυμάμαι. Ζητώ μόνο την κατανόηση σας γιατί έχουν περάσει περίπου 9,5 χρόνια έχω ήδη υποστεί ένα εγκεφαλικό επεισόδιο.. Σκοπός μου είναι να συνεργαστώ απόλυτα με τις αρμόδιες αρχές ώστε να ανακτηθούν πλήρως οι πίνακες. Έχω μετανιώσει πάρα πολύ για την πράξη μου. Από πάντα με ενδιέφεραν τα έργα τέχνης», σημείωσε αρχικά ο 49χρονος κατηγορούμενος, ομολογώντας ουσιαστικά την πράξη του.

    Εν συνεχεία υπογράμμισε πως για πολύ καιρό μελετούσε τις κινήσεις των φυλάκων και τα σημεία που ήταν τοποθετημένες οι κάμερες και έτσι κατάφερε να μη συλληφθεί όταν έκανε την κλοπή «Έκανα συνεχείς επισκέψεις στην Εθνική Πινακοθήκη και απέκτησα οικειότητα με τα έργα και τον χώρο ώσπου πίστεψα ότι ένα από αυτά μπορεί να γίνει δικό μου. Αυτές οι σκέψεις με βασάνιζαν 2 χρόνια περίπου και με οδήγησαν να κάνω το μεγαλύτερο λάθος της ζωής μου.

    Για περίπου 6 μήνες πριν από την κλοπή έκανα πολλές επισκέψεις... Λόγω της ενασχόλησης μου με τις οικοδομές γνώριζα τα οικοδομικά υλικά και μπορούσα να καταλάβω πού υπήρχε τσιμεντένιος τοίχος και πού γυψοσανίδα. Καθόμουν ώρες στο εσωτερικό παρατηρώντας όχι μόνο τα έργα τέχνης αλλά και τη διαμόρφωση του χώρου τη συμπεριφορά των φυλάκων, πού υπήρχαν παράθυρα, κάμερες... Επίσης το ίδιο έκανα και στον περιβάλλοντα χώρο. Έπαιρνα καφέ και καθόμουν για ώρες γύρω από την Πινακοθήκη .

    Δεν θυμάμαι πόσες βραδιές καθόμουν κρυμμένος στα φυτά και παρατηρούσα τους φύλακες. Μπορεί να το είχα κάνει και πάνω από 50 φορές μόνο το τελευταίο 6μηνο πριν από την κλοπή. Έτσι κατάφερα και απέκτησα πάρα πολύ καλή γνώση των συστημάτων ασφαλείας. Ήξερα όλες τις συνήθειες των φυλάκων, πότε άλλαζαν βάρδια, ποιος κάπνιζε ποιος έβγαινε στον κήπο... Ήξερα ότι είχαν μειωθεί τον τελευταίο καιρό λόγω της οικονομικής κρίσης, ήξερα ότι υπήρχε και συναγερμός» σημείωσε.

    Ο 49χρονος υποστήριξε πως και η μέρα της κλοπής αλλά και τα έργα που έκλεψε από την Πινακοθήκη δεν ήταν προαποφασισμένα και περιέγραψε το τι φορούσε την ημέρα της κλοπής. «Δεν είχα αποφασίσει ποιο έργο θα έπαιρνα αλλά μόνο ότι ήθελα να πάρω κάποιο. Πήγα στο Μοναστηράκι, αγόρασα μαύρες αρβύλες, υφασμάτινα γάντια, μαύρο παντελόνι, ένα μαύρο μπλουζάκι, μια μαύρη κουκούλα που άφηνε ακάλυπτα μόνο τα μάτια και ένα μαύρο σάκο... Από τα οικοδομικά μου εργαλεία χρησιμοποίησα ένα σφυρί, ένα σιδερένιο καλέμι και ένα κοπίδι. «Η επιλογή της ημέρας της κλοπής ήταν τυχαία», υποστήριξε.

    Πώς μπήκε στην Εθνική Πινακοθήκη

    Στη συνέχεια ο κατηγορούμενος περιέγραψε στους αστυνομικούς τη διαδρομή που ακολούθησε για να φτάσει στην Εθνική Πινακοθήκη αλλά και το πως έκλεψε τα έργα τέχνης χωρίς να συλληφθεί. Συγκεκριμένα σημείωσε πως εκείνη την περίοδο έμενε στο σπίτι θείου του και ανέφερε ότι αρχικά πήρε το τρένο και το μετρό για να φτάσει στον Ευαγγελισμό. «Μπήκα στο πάρκο και πήγα σε μια ξύλινη αποθήκη που ήταν εκεί μπήκα και άλλαξα τα ρούχα μου και κατά τις 9 το βράδυ βγήκα και πήγα προς την Πινακοθήκη» σημείωσε και στη συνέχεια περιέγραψε ότι πήδηξε μάντρες και μία ταράτσα και στη συνέχεια ανέβηκε στο τοιχίο της Πινακοθήκης.

    «Με τα χέρια μου προσπάθησα να ανοίξω τα φύλλα της μπαλκονόπορτας. Στην δεύτερη ή τρίτη προσπάθεια κατάλαβα ότι οι μπαλκονόπορτες ήταν ανασφάλιστες και θα άνοιγαν αν τραβούσαν πιο δυνατά. Μόλις κουνήθηκε λίγο η μπαλκονόπορτα ακούστηκε ένα μπιπ το οποίο κατάλαβα ότι θα καλούσε το φύλακα. Ήξερα ότι εκείνη την ώρα ήταν μόνο ένας φύλακας.

    Έτσι, ξαναένωσα τα δυο φύλλα που είχαν ανοίξει περίπου δυο εκατοστά και πήγα στο παράθυρο. Έβγαλα το σφυρί, έσπασα το τζάμι δημιουργώντας μια τρύπα γνωρίζοντας ότι έχω χρόνο να το κάνω αφού ήξερα πόσο χρόνο χρειάζεται ο φύλακας για να έρθει. Μετά από λίγο άκουσα και τον φύλακα να βαδίζει στο εσωτερικό.

    Αρχικά σκέφτηκα ότι δεν θα καταφέρω να περάσω στο χώρο με τα εκθέματα. Μάζεψα το σάκο, πήδηξα στο εξωτερικό τοιχίο και βγήκα στο πεζοδρόμιο της Βασιλέως Κωνσταντίνου. Βάδισα λίγα μέτρα προς τα κάτω και μπήκα στην αυλή πηδώντας τον τοίχο. Κάθισα σε κάτι τραπεζάκια, δίπλα σε ένα σπιτάκι και κάπνισα μερικά τσιγάρα. Τα αποτσίγαρα τα μάζεψα σε ένα σακουλάκι. Είκοσι λεπτά μετά ξαναγύρισα στο ίδιος σημείο. Άνοιξα την μπαλκονόπορτα, η οποία ήταν όντως ξεκλείδωτη, άκουσα το μπιπ μπήκα μέσα και την ξαναέκλεισα. Στάθηκα στον εσωτερικό διάδρομο και έστησα αυτί στην γυψοσανίδα. Μετά από λίγο άκουσα το φύλακα. Έμεινε εκεί κάποια δευτερόλεπτα τον άκουσα να μουρμουρίζει κάτι. Θεώρησα ότι είχε αρχίσει να εκνευρίζεται και έβριζε μόνος του γιατί δεν μπορούσε να βρει τι συμβαίνει αφού δεν έβλεπε την μπαλκονόπορτα.

    Τότε αποφάσισα ότι εκνευρίζοντας τον φύλακα είναι ο καλύτερος τρόπος να πραγματοποιήσω την κλοπή κάνοντας τον να πιστέψει ότι υπάρχει τεχνικό πρόβλημα στις ζώνες του συναγερμού. Έτσι επανέλαβα την ίδια διαδικασία αρκετές φορές. Ανοιγόκλεινα την μπαλκονόπορτα χωρίς να μπαίνω μέσα. Νομίζω ότι τις τελευταίες φορές που ανοιγόκλεισα την μπαλκονόπορτα δεν άκουσα τον φύλακα να έρχεται. Έμεινα στο σημείο μέχρι τις 4 τα ξημερώματα. Εκείνη τη στιγμή άνοιξα την μπαλκονόπορτα και μπήκα μέσα αφήνοντας την ανοιχτή.

    Πώς έκλεψε τους πίνακες

    «Στο χώρο ήταν κάπως σκοτεινά αλλά είχε επαρκή φωτισμό ώστε να βλέπω τι κάνω. Ακούμπησα τα χέρια μου στο έδαφος ...εντόπισα το σημείο της ένωσης γυψοσανίδων ασκώντας πίεση άνοιξε η γυψοσανίδα και έπεσαν μικροί πίνακες που είχε πάνω της. Ήμουν σχεδόν σίγουρος ότι ο φύλακας δεν θα έρθει... Μπήκα μπουσουλώντας στον κυρίως χώρο τράβηξα τον σάκο ...Το μέρος που μπήκα ήταν μια αίθουσα που σχεδόν απέναντι είχε σκάλες. Πήγα περπατώντας μέχρι τις σκάλες και άρχισα να τις ανεβαίνω μπουσουλώντας. Μπήκα μπουσουλώντας στην αίθουσα και άρχισα να κουνάω τα χέρια μου ώστε να καταλάβω αν δουλεύουν τα ραντάρ του συναγερμού.

    Επειδή δεν άκουσα κανέναν συναγερμό υπέθεσα πως ο φύλακας τον είχε απενεργοποιήσει. Σηκώθηκα όρθιος και βρέθηκα μπροστά στον πίνακα του Πικάσο. Τον ξεκρέμασα με την κορνίζα που ήταν βαριά, τον άφησα στην άκρη της σκάλας και πήρα άλλον έναν πίνακα του Μοντριάν ενώ ξεκρέμασα έναν ακόμη…Χρειάστηκε 5 με 7 λεπτά για να βγάλει τις κορνίζες γιατί δεν χωρούσαν στο σάκο. Δεν θυμάμαι πως τις έβγαλα...

    Έβαλα στο σάκο τους δυο πίνακες και εκείνη την ώρα άκουσα τον φύλακα να έρχεται και να φωνάζει “κλέφτης- κλέφτης σταμάτα”. Δεν γύρισα να τον κοιτάξω καθόλου. Σηκώθηκα και χωρίς να πως τίποτα κάνοντας τρία τέσσερα βήματα χώθηκα στην τρύπα που είχα ανοίξει ανάμεσα στις γυψοσανίδες.

    Βγήκα στο ταρατσάκι και πέρασα στο πεζοδρόμιο. Τη στιγμή εκείνη μου φαίνεται ότι κόπηκα από κάποια γυαλιά πήρα ένα χαρτί που είχε επάνω του ένα σχέδιο το οποίο ήταν έκθεμα σκούπισα το χέρι μου και το έβαλα στην τσέπη μου.

    Πώς δραπέτευσε από τις Αρχές

    «Βγήκα στην Λ. Β. Κωνσταντίνου τρέχοντας άκουγα τον συναγερμό της πινακοθήκης να χτυπάει και σειρήνες περιπολικών. Μπήκα στην αποθηκούλα απέναντι από το πάρκο... Οι αστυνομικοί έψαξαν το πάρκο αλλά δεν άνοιξαν την αποθήκη γιατί η πόρτα ήταν κλειστή. Βγήκα μετά από πολύ ώρα. Πήγα στη στάση του λεωφορείου. Δεν είχε πολύ αστυνομία» σημείωσε και σρτη συνέχεια ανέφερε πως ρώτησε δυο κοπέλες τι συμβαίνει και επέστρεψε στο σπίτι του με ταξί.

    Πέταξε στη λεκάνη το ένα σχέδιο - Πού έκρυψε τους πίνακες

    Ο κατηγορούμενος σημείωσε πως το ματωμένο σχέδιο, το οποίο ήταν από μολύβι το πέταξε στη λεκάνη της τουαλέτας και στη συνέχεια περιέγραψε το μέρος που έκρυψε τους πίνακες. «Τους πίνακες αρχικά τους έκρυψα σε έπιπλο της μεγάλης τουαλέτας στο σπίτι. Τα ρούχα και τα εργαλεία τα πέταξα τις επόμενες ημέρες στα σκουπίδια» είπε στις αρχές.

    Δεν υπήρχε συνεργός

    Ο 49χρονος υποστήριξε πως η κλοπή σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε αποκλειστικά από εκείνον και δεν υπήρχε συνεργός. «Τους πίνακες δεν είχα σκοπό να τους πουλήσω ούτε έκανα ποτέ καμία τέτοια προσπάθειας. Εγώ βρισκόμουν μεταξύ Ελλάδας Ολλανδίας και Αγγλίας. Κάποια στιγμή εκμυστηρεύτηκα σε μια κοπέλα που είχα σχέση στην Αγγλία ότι είχα τους πίνακες αλλά δεν έδωσε βάση στα λεγόμενα μου» σημείωσε.

    Πανικοβλήθηκε και έκρυψε τους πίνακες στο ρέμα

    Κάποια στιγμή, όπως ανέφερε πανικοβλήθηκε από δηλώσεις που είδε στον Τύπο καθώς θεώρησε ότι τον φωτογραφίζουν λέγοντας ότι πρόκειται για δράστη υπεράνω υποψίας. Γύρισε στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο του 2021 για οικογενειακούς λόγους. «Ημουν ιδιαίτερα ψυχικά φορτισμένος και τότε τύλιξα μέσα σε πλαστικές σακούλες τους πίνακες και κάποια μέρα του Μαΐου τους πήρα και πήγα μόνος μου στο Πόρτο Ράφτη» υπογράμμισε.

    Στην συνέχεια είπε πως πήγε σε ένα ρέμα και σε ένα μεγάλο και πολύ πυκνό θάμνο έκρυψε τους πίνακες. «Έφυγα και γύρισα μετά από μια δυο ημέρες για να ελέγξω. Πήγα στο σημείο αλλά δεν τους βρήκα. Εκείνη την στιγμή ανακουφίστηκα γιατί υπέθεσα πως κάποιος τους βρήκε οπότε θα τους παραδώσει. Την ημέρα που τους άφησα με είχε δει ένας νεαρός», σημείωσε.

    Ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής ανέφερε πως είναι ανακουφισμένος που η Αστυνομία βρήκε του πίνακες και δήλωσε ματανιωμένος για την πράξη του. «Σήμερα με πλησίασαν αστυνομικοί και μου ζήτησαν να τους ακολουθήσω... Προσφέρθηκα αβίαστα και με ανακούφιση να βοηθήσω», σημείωσε. «Πήγαμε στο σημείο που τους έδειξα. Τελικά οι πίνακες ήταν 10 μέτρα παρακάτω από το σημείο που τους έδειχνα. Όταν άκουσα στον αστυνομικό να λέει ότι βρήκαν το δέμα κατάλαβα ότι βρέθηκαν ξέσπασα σε κλάματα και έπεσα στο έδαφος ευχαριστώντας τους. Τόσο μεγάλος ήταν ο καημός μου να τους επιστρέψω. Εχω μετανιώσει σκληρά. Δηλώνω την πλήρη μεταμέλεια μου. ξέρω ότι θα τιμωρηθώ αλλά ζητώ επιείκεια».

    Πηγή: Ethnos.gr

  • Η κλοπή του αιώνα στο Παρίσι: Ο κλέφτης βρήκε κλειστό τον συναγερμό και σήκωσε πίνακες ανεκτίμητης αξίας
    Η κλοπή του αιώνα στο Παρίσι: Ο κλέφτης βρήκε κλειστό τον συναγερμό και σήκωσε πίνακες ανεκτίμητης αξίας

    Τα έργα η αξία των οποίων υπολογίζεται σε 100 εκατ. ευρώ, δεν βρέθηκαν ποτέ

    Στις 20 Μαΐου του 2010, σημειώθηκε η κλοπή του αιώνα, στο Παρίσι και συγκεκριμένα στο μουσείο μοντέρνας τέχνης Ορσέ, που είναι ακριβώς απέναντι από το Λούβρο.

    Εκλεψε πίνακες αξίας 100 εκατ. ευρώ!

    Τότε ο Βρέτζαν Τόμιτς, ένας κλέφτης αρχαιοτήτων και έργων τέχνης, σκαρφάλωσε στο μουσείο και μπήκε από ένα παραθυράκι που είχε εντοπίσει από την προηγούμενη και είχε παραγγελία να κλέψει έναν πίνακα για λογαριασμό ενός Άραβα κροίσου.

    Αλλά όταν κατάλαβε ότι ο συναγερμός του μουσείου δεν λειτουργούσε, αποφάσισε να κλέψει άλλα τέσσερα έργα, ανάμεσα σε αυτά πίνακες του Μοντιλιάνι και του Πικάσο, σύμφωνα με την ΕΡΤ. Η αξία των κλοπιμαίων, υπολογίζεται σε 100 εκατ. ευρώ σε τιμές της εποχής εκείνης!

    Η δημοσιογραφική κάλυψη ήταν τέτοια που ο Άραβας που ζήτησε αρχικά το έργο τέχνης, τελικά αρνήθηκε να το παραλάβει. Η δίκη έγινε το 2017 και τα έργα αυτά δεν έχουν βρεθεί. Ο αρχές πιστεύουν ότι τα έργα αυτά -ανεκτίμητης αξίας- βρίσκονται σε συλλογή κάποιου μυστηριώδους συλλέκτη.

    Φυσικά οι ομοιότητες με την κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη είναι εμφανείς, αν και στη δική μας περίπτωση, οι πίνακες εντοπίστηκαν από την Ελληνική Αστυνομία.

    Πηγή: ethnos.gr

    Photo by Catrina Carrigan on Unsplash

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Βλαχαντώνη Ολυμπία - Μεσιτικό Γραφείο