Παρασκευή, 07 Οκτωβρίου 2022 11:25

Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδριτσαίνας: Το «Αγαθοφρόνειο Εικονικό Μουσείο: Μια ψηφιακή ματιά στο 1821» άνοιξε τις πύλες του

Γράφτηκε από την
Ad Slot

Το «Αγαθοφρόνειο Εικονικό Μουσείο: Μια ψηφιακή ματιά στο 1821» άνοιξε τις πύλες του και σας περιμένει να το επισκεφτείτε ! Πλοηγηθείτε με ή χωρίς ειδικά γυαλιά πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://www.artsteps.com/view/628f7b3b78c00f4a5f9ae2d7

Το Αγαθοφρόνειο Εικονικό Μουσείο: Μια ψηφιακή ματιά στο 1821» υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2021-2022 στο πλαίσιο του STEAM εκπαιδευτικού προγράμματος της Δημόσιας Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ανδρίτσαινας «Πάμε Μουσείο;», το οποίο ήταν αφιερωμένο στα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση και συμμετείχαν 10 σχολεία του Μαθητικού Δικτύου «Ατίθασα Πινέλα».

Η κατασκευή του Εικονικού Μουσείου, η επεξεργασία και η ανάρτηση του υλικού πραγματοποιήθηκαν από το 8οΓενικό Λύκειο Περιστερίου με Υπεύθυνη

Καθηγήτρια την κ. Ευανθία Κοντογούρη. Το επετειακό υλικό (μαθήματα ιστορίας καραγκιόζης, βίντεο, παραδοσιακές φορεσιές με την τεχνική του κολλάζ και του upcycling, ποιήματα-πεζά, απαγγελίες, μουσική, ανάλυση και εικονογράφηση ποιημάτων, συνεντεύξεις, κουίζ, κείμενα, κ.α.) εκτίθεται με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία στις πέντε αίθουσες του Μουσείου: Αίθουσα Μουσικής και Ιστορίας, Αίθουσα Κωνσταντίνου Αγαθόφρονος Νικολόπουλου, Αίθουσα Έφης Αιλιανού Κυριλλοπούλου, Αίθουσα Παραδοσιακών Φορεσιών, στην οποία παρουσιάζονται αφιερώματα για τον διεθνούς φήμης Γλύπτη Νίκο Φλώρο, τη συλλέκτρια Β. Ι. Καρέλια και τις παραδοσιακές ενδυμασίες της συλλογής της και Αίθουσα Λαογραφικού Μουσείου Ανδρίτσαινας (Παναγιώτης Αναγνωστόπουλος). Αυτό το υλικό δημιουργήθηκε από τα παρακάτω σχολεία: Νηπιαγωγείο Ανδρίτσαινας με Υπεύθυνη Νηπιαγωγό την κ. Χριστίνα Πρίνου, 8οΓυμνάσιο Καλαμαριάς με Υπεύθυνη Καθηγήτρια την κ. Ευαγγελία Βελλή, 1οΓυμνάσιο Περιστερίου με Υπεύθυνη Καθηγήτρια την κ. Παρασκευή Θεοφανίδου, 3οΓυμνάσιο Περιστερίου με Υπεύθυνη Καθηγήτρια την κ. Πολυτίμη Θεοδωρίδου, 8οΓυμνάσιο Περιστερίου με Υπεύθυνη Καθηγήτρια την κ. Ζαχαρούλα Μουρελάτου, ΕΝΕΕΓΥ-Λ Πύργου με Υπεύθυνη Καθηγήτρια την κ. Αργυρώ Ασβεστά, 2οΓυμνάσιο Αμαλιάδας με Υπεύθυνες Καθηγήτριες την κ. Κωνσταντίνα Σταυροπούλου και κ. Αικατερίνη Ανδρέου, Γενικό Λύκειο Κρεστένων με Υπεύθυνη Καθηγήτρια την κ. Μαρία Καούκη και Γενικό Λύκειο Ανδρίτσαινας με Υπεύθυνες Καθηγήτριες την κ. Θεώνη Δούρου, κ. Στυλιανή Θάνου και κ. Ζωή Μακρή.

Τον σχεδιασμό και τον συντονισμό του STEAM εκπαιδευτικού προγράμματος «Πάμε Μουσείο;» είχε η Δρ Σταματία Κοτρέτσου.

Σας ενημερώνουμε ότι υπάρχει δωρεάν πρόσβαση στο υλικό του Μουσείου, το οποίο σχεδιάστηκε με κατάλληλες προδιαγραφές ώστε να μπορεί να αξιοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς για τον σχεδιασμό καινοτόμων διαθεματικών διδακτικών προσεγγίσεων.

Σας ευχόμαστε καλή διασκέδαση!

(Δελτίο Τύπου)

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 07 Οκτωβρίου 2022 11:18

Σχετικά Άρθρα

  • Κατάκολο: Η νέα χερσαία ζώνη του λιμένα και το μουσείο Αρχαίας Τεχνολογίας αναβαθμίζει την περιοχή
    Κατάκολο: Η νέα χερσαία ζώνη του λιμένα και το μουσείο Αρχαίας Τεχνολογίας αναβαθμίζει την περιοχή

    Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον ολοκληρώθηκαν χθες το απόγευμα οι εργασίες της ενημερωτικής εκδήλωσης που διοργάνωσε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Προγραμμάτων της ΠΔΕ, κατά την διάρκεια της οποίας παρουσιάστηκε το έργο ανάπλασης της Χερσαίας Ζώνης του Κατακόλου, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει εντός του Ιουνίου αλλά και η δημιουργία του μουσείου Αρχαίας Τεχνολογίας στο Μουσείο Κοτσανά.

    Ο προϋπολογισμός του έργου που αφορά την αναβάθμιση της Χερσαίας Ζώνης του λιμένα Κατακόλου, ανέρχεται στο ποσό των 5.200.465,35 ευρώ, ενώ προβλέπεται να κατασκευαστούν τα εξής:

    • κτίριο υποδοχής επιβατών στη θέση του πρώην τουριστικού περιπτέρου, το οποίο θα φέρει ισόγειο και α΄ όροφο, με συνολική επιφάνεια 1310,07τμ
    • κτίριο Schengen με γραφεία ελέγχου επιβατών κρουαζιέρας και αποσκευών, το οποίο θα φέρει ισόγειο και α΄ όροφο, με συνολική επιφάνεια 774,25τμ
    • κτίριο εκθέσεων –πολιτισμού (αποτελεί μετατροπή και επανάχρηση κτιρίου πρώην αποθηκών σταφίδας με προσθήκη ενός όμοιου τρίτου όγκου) με συνολική επιφάνεια 785,99τμ
    • Ανάπλαση της χερσαίας ζώνης βάσει των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που περιγράφονται στην επικαιροποίηση του Γενικού Π.Σ Λιμένα Κατακόλου (ΦΕΚ 278/29-8-2014). Περιλαμβάνει βιομηχανικά δάπεδα, ασφαλτοστρώσεις, διαμορφώσεις δρόμων ήπιας κυκλοφορίας ,έργα πρασίνου και ηλεκτροφωτισμό.

    Το Μουσείο Αρχαίας Τεχνολογίας, που θα υλοποιηθεί στο Κατάκολο, είναι έργο προϋπολογισμού 99.229,90 ευρώ με δικαιούχο την ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΟΤΣΑΝΑ.

    Παρόντες στην παρουσίαση ήταν ο αντιπεριφερειάρχης Ηλείας, Νίκος Κοροβέσης, ο δήμαρχος Πύργου, Στάθης Καννής, ο αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού, Παναγιώτης Μπράμος, ο αντιπρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου, Αλέκος Γαλανόπουλος, η πρόεδρος της ΔΕΥΑ Πύργου, Ρούλα Αλικάκη-Τζανέτου, η προϊσταμένη της Ειδικής Διαχειριστικής Αρχής ΕΣΠΑ Δυτικής Ελλάδας, Ιωάννα Φαναριώτου, και ο επικεφαλής της ομάδας Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής (DG Regio) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Κάρστεν Ράσμουσεν.

    Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση αναφορικά με το έργο αλλά και τα οφέλη που θα προσδώσει στο λιμάνι.

    ESPA Katakolo 2

    ESPA Katakolo 3

    ESPA Katakolo 4

    ESPA Katakolo 5

  • Τα εκπαιδευτικά προγράμματα στη Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας ολοκληρώθηκαν με επιτυχία
    Τα εκπαιδευτικά προγράμματα στη Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας ολοκληρώθηκαν με επιτυχία
    1. Στο πλαίσιο αξιοποίησης του STEM Εργαστηρίου «Ντίνα Αιλιανού Τσίγκου» της Δημόσιας Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ανδρίτσαινας, ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Τα μικρά κουταλοπίρουνα».

    Το πρόγραμμα παρακολούθησε το Νηπιαγωγείο Ανδρίτσαινας, η Α΄ Τάξη του 9ου Δημοτικού Σχολείου Λαμίας και η ΣΤ΄ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου Βλαχιώτη Λακωνίας. Επιστημονικά υπεύθυνη του προγράμματος ήταν η επιστημονική συνεργάτης της Βιβλιοθήκης, η Διαιτολόγος-Διατροφολόγος κ. Γεωργία Νικολακοπούλου MSc., ενώ τον συντονισμό, την οργάνωση και την υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος είχε η Υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Βιβλιοθήκης η Δρ Σταματία Κοτρέτσου. Επίσης, ουσιαστική ήταν η συνδρομή της κ. Ευανθίας Κοντογούρη MEd., Υπεύθυνης των ψηφιακών εργαλείων.

    Αξιοποιήθηκε ως εκπαιδευτικό υλικό το Εικονικό Μουσείο Αειφόρου ή Βιώσιμης διατροφής «Τα μικρά κουταλοπίρουνα»: https://www.artsteps.com/view/647c1cbebab49c024ca897e9

    Με αφορμή τα εκθέματα του εικονικού μουσείου σχεδιάστηκαν οι δράσεις:

    • «Πράσινο, πορτοκαλί και κόκκινο. Παίζω με τα χρώματα»
    • «Υγιεινό πρωινό»
    • «Γυμνάζομαι σωστά»
    • «Τα τοπικά προϊόντα της περιοχής μου»
    • «Το οικογενειακό τραπέζι»
    • «Παίζουμε και μαθαίνουμε για την αειφόρο διατροφή»
    • «Δεν πετάμε τίποτα»
    • «Ενεργειακά ποτά: Mύθος, ανάγκη ή απόλαυση;»
    1. Στο πλαίσιο καλλιέργειας της φιλαναγνωσίας σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο Ανδρίτσαινας υλοποιήθηκε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μια παρέα από ποντίκια παίζει με την αλφαβήτα», αξιοποιώντας το ομώνυμο βιβλίο της Φαίης Χανή από τις εκδόσεις Βιβλιόφωνο. Με παιγνιώδη τρόπο τα νήπια περιπλανήθηκαν στον μαγικό κόσμο της Αλφαβήτας, έπαιξαν, ζωγράφισαν, έκαναν κολλάζ, άκουσαν παραμύθια και ποιήματα, συμμετείχαν σε παιχνίδια ρόλων και ασκήθηκαν στον αναδυόμενο αλφαβητισμό και τη φωνολογική ενημερότητα.

    Ευχαριστούμε θερμά τις επιστημονικές συνεργάτιδες της Δημόσιας Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ανδρίτσαινας κ. Γεωργία Νικολακοπούλου και κ. Ευανθία Κοντογούρη, τον Διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου Βλαχιώτη κ. Παναγιώτη Συλλαίο, τον Διευθυντή του 9ου Δημοτικού Σχολείου Λαμίας κ. Εμμανουήλ Χαλδούπη, την Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Ανδρίτσαινας κ. Αθανασία Τσιόντζιου και τους/τις εκπαιδευτικούς: κ. Ιωάννη Δασκαλάκη από το Δημοτικό Σχολείο Βλαχιώτη, κ. Αγγελική Καφφέ, κ. Κωνσταντίνα Ξηρομερίτη και κ. Μάνθα Νιώρα από το 9ο Δημοτικό Σχολείο Λαμίας για την ουσιαστική συνεργασία και δημιουργία κατάλληλου παιδαγωγικού κλίματος κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος.

    vivli abdrits ekp 2

    vivli abdrits ekp 3

    vivli abdrits ekp 4

    vivli abdrits ekp 5

    vivli abdrits ekp 6

    (Δελτίο Τύπου)

  • Ένα συναρπαστικό ταξίδι στο χρόνο και το χώρο: Παγκόσμια Ημέρα Δημιουργικότητας και Καινοτομίας στη Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας
    Ένα συναρπαστικό ταξίδι στο χρόνο και το χώρο: Παγκόσμια Ημέρα Δημιουργικότητας και Καινοτομίας στη Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας

    Η παιδική λέσχη ανάγνωσης της Δημόσιας Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ανδρίτσαινας «Οι μικροί ταξιδευτές», ολοκλήρωσε τη θεματική ενότητα «Επιστήμη και Καινοτομία»πραγματοποιώντας ένα συναρπαστικό ταξίδιστο χώρο και το χρόνο, το Σάββατο 27Απριλίου 2024συμμετέχοντας στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Δημιουργικότητας και Καινοτομίας. Με αφορμή το βιβλίο «Αϊνστάιν-Το περιπετειώδες ταξίδι ενός ποντικού στον χώρο και τον χρόνο» του ΤόρμπενΚούλμαν πραγματοποιήθηκεεκπαιδευτική επίσκεψη στην Αθήνα, στο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης και στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος».

    Πολλές ερωτήσεις και αναπάντεχες εκπλήξεις περίμεναν τα παιδιά και τους γονείς τους στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα-περίπατο στα στενά της Πλάκας, όπου μαζί με τον συγγραφέα και δημοσιογράφο κ. Κώστας Στοφόρο, συνεργάτη του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης, έκλεισαν τα μάτια και γύρισαν 2000 χρόνια πίσω,κάνοντας ένα ταξίδι στο χρόνο και στην ιστορία.Ο περίπατοςκατέληξε στο Μουσείο και έδωσε τη δυνατότητα στους γονείς να ανασύρουν στη μνήμη τους σχολικές αναμνήσεις, βλέποντας τα παλιά σχολικά βιβλία, και να θυμηθούν τα σχολικά τους χρόνια καθισμένοι στα παλιά ξύλινα θρανία, γράφοντας στις πλάκες με τους κονδυλοφόρους. Τα παιδιά παίρνοντας μέρος στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα απέκτησαν σημαντικές εμπειρίες με δημιουργικό τρόπο, μέσα από το παιχνίδι,ένιωσαν τη μαγεία που κουβαλάει το σχολικό βιβλίο και βρέθηκαν σε απόσταση αναπνοής από τον λογοτεχνικό πλούτο των βιβλίων του Κώστα Στοφόρου.

    Το συναρπαστικό ταξίδι στο χρόνο και το χώρο συνεχίστηκε με τον μάγο Ωρίωνα, το ρομπότ Άλμπι και την εντυπωσιακή παραγωγή «Στα Χνάρια του Einstein - Η Μαγεία της Βαρύτητας», στη «Θόλο» -το «Θέατρο» Εικονικής Πραγματικότητας- του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος». Ο νεαρός μάγος Ωρίωνας ενδιαφέρεται πολύ περισσότερο, για το σύμπαν και τα μυστικά του, παρά για τα βαρετά μαγικά ξόρκια. Γοητεύεται από τα αστέρια, το σύμπαν και τους νόμους της φύσης. Τα παιδιά της παιδικής λέσχης ανάγνωσης ακολούθησαν τον μάγο και μπήκαν κρυφά στο Μουσείο του AlbertEinsteinόπου συνάντησαν ένα μικρό, έξυπνο, αλλά ιδιόρρυθμο ρομπότ, τον Άλμπι που γνώριζε τα πάντα για τις θεωρίες του μεγάλου επιστήμονα. Το ταξίδι έδωσε απαντήσεις σε δυσνόητα εκπαιδευτικά θέματα σχετικά με τη βαρύτητα και τα μυστικά του σύμπαντος, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την αξία της φιλίας.

    Το περιπετειώδες ταξίδι ενός ποντικού, ενός μάγου, ενός ρομπότ, ενός επιστήμονα και ενός συγγραφέα παιδικών βιβλίων,εμπνευσμένο απότους στίχους του ποιητή Οδυσσέα Ελύτη«Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά», έφθασε στο τέλος!

    vivlioth andrits dimiourg 2

    vivlioth andrits dimiourg 3

    vivlioth andrits dimiourg 4

    vivlioth andrits dimiourg 5

    (Δελτίο Τύπου)

  • Ήρωες του 1821 και το τραγικό τέλος τους: όσους δεν σκότωσαν οι Τούρκοι τους λύγισε η φτώχεια και η λησμονιά
    Ήρωες του 1821 και το τραγικό τέλος τους: όσους δεν σκότωσαν οι Τούρκοι τους λύγισε η φτώχεια και η λησμονιά

    Ήρωες του 1821, οι περισσότεροι είχαν τέλος τραγικό: όσους δεν σκότωσαν οι Τούρκοι, τους οδήγησαν στον θάνατο οι Έλληνες με τον τρόπο τους· άλλους τους λύγισε η φτώχεια και η λησμονιά!

    Πάνε τρία χρόνια πια από τότε που γιορτάσαμε περίλαμπρα τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση. Κάποιοι στάθηκαν προσοχή και δέος μπροστά στην Επέτειο, κάποιοι άλλοι στά(λ)θηκαν με περισσή βιασύνη και βουλιμία στα Ταμεία και οι «πολλοί» προσπέρασαν το γεγονός με μια μερίδα σκορδαλιά κι έναν μπακαλιάρο αμφιλεγόμενης προέλευσης…

    Και τα χρόνια διαβαίνουν σαν σε παρέλαση και καλό είναι να μην λησμονούμε εκτός από τις λαμπρές και τις ομιχλώδεις σελίδες της Ιστορίας. Οι «ομιχλώδεις» σελίδες, άλλωστε είναι περισσότερο διδακτικές από τις λαμπρές: μαθαίνεις να ταξιδεύεις με μπούσουλα το παρελθόν, σε έναν τόπο, που μπορεί οι 360 μέρες του χρόνου να πυρακτώνονται από το λιοπύρι, όμως από τις χιλιάδες σελίδες Ιστορίας του, τις μισές τις τυλίγει η καταχνιά…

    Και κάθε χρόνο μιλούν πολλοί, κορδώνονται περισσότεροι, στέκουν και (αυτό)χειροκροτούνται πολιτικοί και παρατρεχάμενοι κι ο λαός, από κάτω, επευφημεί- ο τάλας- τους εμπαίζοντες την Ιστορία. Θυμήθηκε άραγε κάποιος από εκείνους το οικτρό τέλος Αγωνιστών του ’21, που έδωσαν τις περιουσίες τους, τα προνόμιά τους, που ρήμαξαν τη ζωή τους για να παγωνίζουν οι όρνιθες των καιρών μας; Πόσοι από τους ηγέτες της Ελληνικής Επανάστασης έκλεισαν τα μάτια τους ήσυχοι σε ένα καθαρό κρεβάτι; Ελάχιστοι! Οι περισσότεροι κυνηγήθηκαν από εχθρούς και- κυρίως- φίλους, συκοφαντήθηκαν, ρίχτηκαν σε μπουντρούμια σαν προδότες και στο τέλος- αφού γλύτωσαν το σπαθί του Οθωμανού- πέθαναν από το στομωμένο μαχαίρι του «δικού» ή από την ανέχεια και τις κακουχίες. Μακρύς ο πρόλογος, μακρύς και ο κατάλογος των δύστυχων ηρώων, που έζησαν πολέμαρχοι και πέθαναν συντρίμμια.

    Καραϊσκάκης: από χέρι ελληνικό;

    Ο θρύλος της Αράχωβας, ο Γεώργιος Καραϊσκάκης, ο τρόμος των Τούρκων, βρέθηκε απέναντι από τον ελεεινό Μαυροκορδάτο, που δεν δίστασε να στήσει ψευδοδικαστήριο εναντίον του Αρχιστράτηγου. Ψευδοδικαστήριο, στηριγμένο σε ψευδομάρτυρες που εξέδωσε την κατάπτυστη Προκήρυξη των Εγκλημάτων του Καραϊσκάκη, η οποία τον εμέμφετο ότι δήθεν «είχε κρυφήν ανταπόκρισιν με τους εχθρούς της πίστεως και της Πατρίδος»· τον χαρακτήριζε «επίβουλον και προδότη» και τον καθαιρούσε από τους βαθμούς και τα αξιώματα και το πλέον βδελυρό: καλούσε τους Έλληνες «να τον στοχαστούν εχθρόν»!

    Κι εκείνη η προκήρυξη έκανε τον Καραϊσκάκη- κατά πως γράφει ο Μακρυγιάννης στα Απομνημονεύματά του- «να πάγει να σκοτωθεί». Το απόγευμα της 22ας Απριλίου του 1827 έπεσαν πυροβολισμοί από ένα οχύρωμα. Κρητικοί αγωνιστές προκαλούσαν τους Τούρκους και εκείνοι απαντούσαν. Ο Καραϊσκάκης- άρρωστος βαριά από φυματίωση- έφτασε έφιππος στον τόπο της συμπλοκής. Μια σφαίρα τον τραυμάτισε θανάσιμα στο υπογάστριο. Από τους νεότερους συγγραφείς ο Γιάννης Βλαχογιάννης υποστήριξε ότι ο Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος οργάνωσε την δολοφονία του Καραϊσκάκη. Ο Καραϊσκάκης, την επομένη του τραυματισμού του, ανήμερα της ονομαστικής του εορτής άφησε την τελευταία ανάσα του.

    Ανδρούτσος: τον γκρέμισαν από την Ακρόπολη!

    Η δολοφονία του πολέμαρχου Οδυσσέα Ανδρούτσου, δεν είναι εικασία, αλλά ιστορικό γεγονός! Ο ήρωας της Γραβιάς και άλλων μαχών είχε έναν άσπονδο εχθρό, τον Ιωάννη Κωλέττη, που με διακήρυξή του (13/10/1822), τον χαρακτήριζε: «εθνοκατάρατον» με «ολέθρια φρονήματα και εχθρόν της πατρίδος». Και πιο μετά, ο φαυλεπίφαυλος Κωλέτης κατηγόρησε τον Ανδρούτσο για «συνεννοήσεις με τον εχθρόν» κι έστειλε εναντίον του τον Γιάννη Γκούρα, φρούραρχο της Ακρόπολης κι άλλοτε πρωτοπαλίκαρο του Ανδρούστου. Κι ο Ανδρούτσος παραδόθηκε, πιστεύοντας στη φιλία του Γκούρα κι εκείνος τον πέταξε ένα βράδυ από την Ακρόπολη αφού πρώτα τον βασάνισε και του έκοψε το μόριο(!). Και φάνηκε- στην αρχή- ότι ο Οδυσσέας, προσπάθησε να δραπετεύσει.

    Ο Νικηταράς, ο πολέμαρχος στα Δερβενάκια και στην Τριπολιτσάς, βίωσε την αχαριστία και την αγνωμοσύνη του νεοσύστατου Ελληνικού Κράτους, το οποίο του αρνήθηκε σύνταξη ώστε να ζει αυτός και η οικογένειά του ευπρεπώς και αντί αυτού, του χορηγήθηκε «άδεια επαιτείας». Ο άλλοτε Τουρκοφάγος των Δολιανών, ο Νικήτας Σταματελόπουλος, ζητιάνευε για να ζήσει έξω από τον ναό της Ευαγγελίστριας του Πειραιά κάθε Παρασκευή! Ο Νικηταράς, γνώρισε κι αυτός το χάδι της εξουσίας: συνελήφθη τον Δεκέμβριο του 1839 κατηγορούμενος για αντι-Οθωνική δράση, δικάστηκε και- ευτυχώς- αθωώθηκε· τέθηκε όμως υπό περιορισμό στο κολαστήριο της Αίγινας- με διαταγή του Όθωνα- για ένα χρόνο και δυο μήνες! Μετά οχτώ χρόνια ο Τουρκοφάγος, τυφλός, ρακένδυτος και πένης πέθανε στον Πειραιά…

    Η Μαντώ Μαυρογένους, η καπετάνισσα της Μυκόνου δεν είχε καλύτερη τύχη από τον Νικηταρά. Κι εκείνη πάμπτωχη και κατατρεγμένη πέθανε, έχοντας αρωγό τη συμπόνια των συγγενών της. Η Μαντώ είχε ξοδέψει όλη την περιουσία της για τον Αγώνα και το όνομά της ήταν θρύλος στην Ευρώπη. Ο Κωλέττης όμως, ο… ηθικός δεν σήκωνε τις αισθηματικές και πολιτικές σχέσεις της Μαντούς με τον Δημήτριο Υψηλάντη και την απέλασε στη Μύκονο κι από εκεί η ηρωίδα έφυγε σε συγγενείς της στην Πάρο όπου, λησμονημένη και έχοντας μόνο ένα πιάτο φαΐ για να ζήσει, έσβησε μόλις 44 χρονών από τυφοειδή πυρετό.

    Ο Ανδρέας Λόντος, ο προεστός του Αιγίου, ο στρατιωτικός με την οξυδέρκεια και τη διόραση, κήρυξε την Επανάσταση στον τόπο του και ύψωσε την πρώτη ελληνική σημαία. Ο Λόντος πήρε μέρος στην πολιορκία της Πάτρας, του Ρίου και του Μεσολογγίου. Όταν εκδιώχτηκαν οι Τούρκοι, ο Λόντος παραγκωνίστηκε από τον Ιωάννη Καποδίστρια, γι' αυτό και πρωτοστάτησε στα αντικαποδιστριακά κινήματα· ο Όθων τον διόρισε συνταγματάρχη και στη συνέχεια στρατιωτικό επιθεωρητή. Μετά την Επανάσταση της 3ης Σεπτεμβρίου, ο Ανδρέας Λόντος διορίστηκε αντιπρόεδρος της Εθνοσυνέλευσης και στη συνέχεια χρημάτισε υπουργός Στρατιωτικών και Εσωτερικών. Και μετά εμφανίστηκε ο από μηχανή Σατανάς: ο Κωλέττης! Ο Λόντος εκδιώχθηκε και έχασε όλα του τα αξιώματα!

    Η φτώχια και η στενοχώρια οδήγησαν τον Λόντο στην αυτοχειρία. Είχε ξοδέψει όλα του τα υπάρχοντα. Κάποτε, ο Οδυσσέας Ανδρούτσος τον συμβούλευσε: «να κρατήσεις και παραπίσω τα χρήματά σου, για να μην ψωμοζητήσει το σπίτι σου» και ο Λόντος του είχε αποκριθεί: «Πλούτη μου είναι η Πατρίδα, χωράφια μου είναι η Ελλάδα»! Έτσι ο πλούσιο πρόκριτος της Αχαΐας, αυτοκτόνησε στις 27 Σεπτεμβρίου του 1846, σε ηλικία 62 χρονών «μη δυνάμενος να ανεχθεί την ένδεια του»…

    Κολοκοτρώνης: φυλακίσεις και κακουχίες

    Κι ο Γέρος του Μοριά, ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, δεν είχε πορεία ανάλογη της φήμης του: φυλακίστηκε στο Ναύπλιο κατά τον εμφύλιο του 1824, ως «κακούργος, άρπαξ και αφιλότιμος» σύμφωνα με του Κουντουριώτηδες· του παρείχαν αμνηστία για να σταματήσει την επέλαση του Ιμπραήμ και ακολούθησαν τα χειρότερα. Έφυγαν οι Τούρκοι κι ήρθαν οι Βαυαροί. Οι ξενόφερτοι Δυτικοί κεχαγιάδες, οργίστηκαν με τη αντίθεση του Κολοκοτρώνη στα απαίσια έργα τους και τον έριξαν σε «μυστική φυλακή» για έξι μήνες, όπου μόνο τον δεσμοφύλακά του έβλεπε και σκοτάδι. Και μετά δίκασαν τον Κολοκοτρώνη για «συνομωσία επί σκοπώ να ταράξει την κοινήν ησυχίαν και προκαλέσει εμφύλιον και καταργήσει το καθεστώς του πολιτεύματος»… Και καταδικάστηκε σε θάνατο και ο Κολοκοτρώνης και ο Πλαπούτας, «ως ένοχοι εσχάτης προδοσίας»! Ο καλός βασιλιάς, όμως, μετέτρεψε την ποινή σε ισόβια και οι «προδότες» σύρθηκαν στο Ιτς Καλέ του Αναπλιού. Κι ο 64χρονος Γέρος έμεινε εκεί μέσα 11 μήνες και έπαθε και ποτέ δεν έγινε όπως μπήκε, όταν βγήκε με «χάρη» του καλού- πάντα- βασιλιά… Και πέθανε ο Κολοκοτρώνης από εγκεφαλικό επεισόδιο 8 χρόνια μετά τη φυλάκισή του, στα 73 του.

    Ιωάννης Μακρυγιάννης: επικριτικός στην εξουσία, πρωταγωνιστής στην παραχώρηση Συντάγματος, ο Μακρυγιάννης κατηγορήθηκε για «συνομωσία κατά της ζωής των Αυτών Μεγαλειοτήτων, θέλων να μεταβάλλει το καθεστώς πολίτευμα διά βίαιων μέσων» και «έδειξε περιφρόνησιν προς τους Βασιλείς, εξυβρίσας το ιερόν πρόσωπον Αυτών»… Και το 1853, ο Μακρυγιάννης καταδικάστηκε σε θάνατο! Η ποινή του μετατράπηκε σε ισόβια κι έπειτα σε 10ετή κάθειρξη και αποφυλακίστηκε ένα χρόνο μετά την καταδίκη του, με την υγεία του ρημαγμένη και το μυαλό του ταραγμένο. Ο Μακρυγιάννης πέθανε στις 27 Απριλίου του 1864 στην Αθήνα, «εξ υπερβαλλούσης σωματικής εξαντλήσεως», σε ηλικία 67 ετών.

    Από καπεταναίοι, επαίτες!

    Και είναι κι άλλοι πολλοί: ο Λέκκας Ματρώζος, προεστός στις Σπέτσες, καραβοκύρης, που ξόδεψε τα υπάρχοντά του για την Επανάσταση και βγήκε μπουρλοτιέρης στον Αγώνα· συμμετείχε στην πυρπόληση της τουρκικής ναυαρχίδας του Καρά Αλή που ήταν αγκυροβολημένη στη Χίο, διακρίθηκε στη ναυμαχία του Γέροντα, στην Τένεδο, έσωσε τη ζωή του Κανάρη (όπως περιγράφει το ποίημα του Στρατήγη). Ο Ματρώζος πέθανε ανέστιος και πένης, σχεδόν επαίτης!

    Ο Αλέξανδρος Υψηλάντης, ένας από τους εμπνευστές της Ελληνικής Επανάστασης, πέθανε στη Βιέννη σε συνθήκες ακραίας φτώχειας και εξαθλίωσης. Κι ο αδελφός του, Δημήτριος, πάμπτωχος και λησμονημένος πέθανε.

    Η Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα, η ηρωίδα-καπετάνισσα της Επανάστασης, δολοφονήθηκε στο σπίτι της στις Σπέτσες από «πατριώτες» που είχε «προσβάλει την τιμή τους».

    Ο Αντώνης Οικονόμου, ο Υδραίος που ξεσήκωσε το νησί. Δολοφονήθηκε από προκρίτους της Ύδρας το1821.

    Ο Παναγιώτης Καρατζάς, ο υποδηματοποιός από την Πάτρα, που κήρυξε την Επανάσταση στην πόλη του και πήρε μέρος στην πολιορκία των Καλαβρύτων· δολοφονήθηκε το 1821 από άνδρες του συμπολίτη του Κουμανιώτη που τον πυροβόλησαν πισώπλατα!

    Ο Δημήτριος Πλαπούτας, ο Δημητράκης, ο ήρωας του Βαλτετσίου, της Πάτρας των Δερβενακίων, διώχτηκε από τους Βαυαρούς, φυλακίστηκε, καταδικάστηκε σε θάνατο αλλά του δόθηκε αμνηστία, κακόπαθε και πέθανε ξεχασμένος.

    Κι ο θρυλικός Μητροπέτροβας, που πολέμησε του Τούρκους στα 76 χρόνια του και στα 89 του καταδικάστηκε σε θάνατο από τους Βαυαρούς! Ο Μητροπέτροβας, που πολέμησε για την απελευθέρωση της Καλαμάτας, που μπήκε στην πόλη της Μεσσηνίας πριν ακόμα φθάσουν ο Κολοκοτρώνης, ο Παπαφλέσσας, ο Πετρόμπεης κι ο Νικηταράς, οι ανθέλληνες Βαυαροί καταδίκασαν σε θάνατο. Και θα τον είχαν καρατομήσει στο Παλαμήδι, αν κάποιος δεν τους υπενθύμιζε ότι θα ήταν ανάρμοστο να εκτελέσουν έναν γέροντα που σε λίγους μήνες θα μετρούσε βάρος 90 χρόνων στις πλάτες του! Πέθανε στα 93 του ο Μητροπέτροβας φτωχός και ξεχασμένος από όλους!

    Κι ας μην «πιάσουμε» τον Πάνο Κολοκοτρώνη, τον γιο του Γέρου του Μοριά και το οικτρό τέλος του από ελληνικά χέρια, γιατί οι εμφύλιοι έχουν αίμα πολύ και πνίγουν το νου…

    Και όχι, δεν είναι ανόσιο το να θέτεις τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων που «σταύρωσαν» ήρωες, μάτωσαν ζωές και γκρέμισαν υπολήψει· και- κυρίως: λέκιασαν τον Ξεσηκωμο. Η υπενθύμιση αναλόγων γεγονότων αποτελεί μέγιστο μάθημα στους πολίτες μιας χώρας που ξεχνούν την ιστορία τους, ιστορία χαραγμένη με δεκάδες εμφυλίους, αυταρχικές- άπονες- εξουσίες, ποταμούς αίματος και εκατοντάδες φράγματα προς την πρόοδο. Κι όταν οι ήρωες κατατρέχονται, τι να περιμένουν οι ταπεινοί πολίτες;

    Πηγή: Ethnos.gr

  • 4+1 εξαιρετικές προτάσεις βιβλίων για την Επανάσταση του 1821 από το βιβλιοπωλείο «Κορκολής»
    4+1 εξαιρετικές προτάσεις βιβλίων για την Επανάσταση του 1821 από το βιβλιοπωλείο «Κορκολής»

    Οι προτάσεις βιβλίων του βιβλιοπωλείου «Κορκολής» δεν θα μπορούσαν να αφορούν κάτι άλλο, αυτή τη φορά, παρά την Επανάσταση του 1821…

    5 εξαιρετικά βιβλία που δεν πρέπει να λείπουν από καμία βιβλιοθήκη, για να μαθαίνουν οι μικροί και να θυμούνται οι μεγαλύτεροι…

    Καλή ανάγνωση!!

    Γιορτάζω το 1821 – Εκδόσεις Παπαδόπουλος

    giortazo 1821

    «Είμαι τσολιαδάκι περήφανο και δυνατό, φέσι θα φορέσω και τσαρούχι μυτερό»

    Ένα βιβλίο με χαρτονένιες λαβές και κινούμενες εικόνες, που ζωντανεύει στα χεράκια των παιδιών, καθώς

    έρχονται σε επαφή με την Επανάσταση του 1821.

    Ιωάννης Καποδίστριας: Ο πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας – Φίλιππος Μανδηλαράς

    kapodistrias protos kyvernitis

    Η ζωή και το έργο του Ιωάννη Καποδίστρια με απλά και κατανοητά στιχάκια που βοηθούν το παιδί να γνωρίσει τη μεγάλη αυτή προσωπικότητα, τον πρώτο κυβερνήτη της Ελλάδας.

    «Στην Ευρώπη ήταν ξακουστός,

    διπλωμάτης έμπειρος και ικανός.

    Πρώτος κυβερνήτης στην Ελλάδα διορίστηκε,

    κι απ’ όσα είδε στην πατρίδα, συγκλονίστηκε»

    Απομνημονεύματα Μακρυγιάννη – Εκδόσεις Μέρμηγκας

    makrygiannis apomnimoneymata

    Ο Μακρυγιάννης, που δεν πάτησε ποτέ στο σχολειό, έμαθε την αλφαβήτα όταν έγινε πια άντρας, με κόπους και μόχθους πιο μεγάλους κι από τα πιο ξακουστά του ανδραγαθήματα. Δεν κατάφερε όμως ποτέ να την καλομάθει. Έμαθε τόσα μονάχα ψηφιά, που να μπορέσει μ’ αυτά να γράψει, με μια παράδοξη φωνητική γραφή, τ’ «Απομνημονεύματά» του.

    Τι είναι εκείνο που τα κάνει ανεκτίμητα; Η μορφή ή το περιεχόμενο; Και τα δυο. Μορφή και περιεχόμενο είναι σ’ αυτά, όπως σ’ όλα τα μεγάλα έργα, αναπόσπαστα δεμένα.

    Γιατί αυτός ο «αγράμματος» στέκεται ο μεγαλύτερος ίσως στιλίστας του νεώτερου πεζού λόγου μας. Κανείς άλλος δεν έχει τον πλούτο του ύφους του Μακρυγιάννη. Είναι αδρό, πυκνό και τόσο αληθινό και πηγαίο μέσα στην ιδιομορφία του. Δεν έχει μάταια στολίδια. Δεν είναι τέχνη ψιλοδουλιάς, μα δωρικής κολώνας. Είναι γραμμένο καθώς πελεκάνε το μάρμαρο. […]

    (Από την παρουσίαση της έκδοσης)

    Ύμνος εις την Ελευθερίαν – Διονύσιος Σολωμός

    solomos ethnikos ymnos"O Ύμνος εις την Ελευθερίαν του Διονυσίου Σολωμού μόνο τυχαίο γεγονός δεν υπήρξε στην αναγεννημένη ποίησή μας και στην Ιστορία της ελεύθερης νεοελληνικής ζωής.

    Γράφτηκε τις ώρες που εξελισσόταν η Επανάσταση του 1821, όταν οι καπνοί από τις μάχες είχαν σμίξει με τα πρώτα φανερώματα της νέας ποιητικής δημιουργίας, για ν’ αναστήσουν και πάλι ελεύθερη τη θεϊκιά κι όλη αίματα Πατρίδα.

    Ο ποιητής είχε ήδη υψωθεί ολόθυμα στην έννοια και στη μορφή της Ελευθερίας και συνέθεσε τον Μάιο του 1823 το διαρκέστερο συνειδησια­κό χρέος του ελληνικού λαού να ζήσει πλέον ελεύθερος. Από τότε ως τις μέρες μας, αυτό το άρρηκτο στον χρόνο έργο επικυρώνει διαρκώς ως νεότερο Δημόσιο Σήμα την ελεύθερη εθνική μας υπόσταση.

    Μέχρι το τέλος του 20ού αι., ο Ύμνος ήταν το πιο πολυμεταφρασμένο νεοελληνικό ποίημα.

    Το άλλο μέρος που συναπαρτίζει αυτήν την έκδοση σ’ ένα ενιαίο οργανικό σύνολο είναι τα Προλεγόμενα του Ιάκωβου Πολυλά, του διανοητή και λογοτέχνη που «σαν μέλισσα τρύγησε την ποιητική ουσία του Σολωμού», σύμφωνα με τον Λορέντζο Μαβίλη. Αποτελεί την ουσιωδέστερη μελέτη και μαρτυρία από τον άνθρωπο που υπήρξε επιστήθιος φίλος του Σολωμού και αυτοπρόσωπος μάρτυρας της ζωής και του έργου του". Κ.Σ.

    Ο λόγος του Κολοκοτρώνη στην Πνύκα – Εκδόσεις Ενάλιος

    kolokotronis logos pnika

    Μια νέα πολυτελής έκδοση του λόγου που εκφώνησε ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης στην Πνύκα για τη νεολαία της εποχής

    «Παιδιά μου!
    Εἰς τὸν τόπο τοῦτο, ὁποὺ ἐγὼ πατῶ σήμερα,
    ἐπατοῦσαν καὶ ἐδημηγοροῦσαν τὸν παλαιὸ καιρὸ
    ἄνδρες σοφοί, καὶ ἄνδρες μὲ τοὺς ὁποίους δὲν εἶμαι
    ἄξιος νὰ συγκριθῶ καὶ οὔτε νὰ φθάσω τὰ ἴχνη των…»

  • ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 16,6% καταγράφηκε στους επισκέπτες στα μουσεία της χώρας τον περασμένο Νοέμβριο 
    ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 16,6% καταγράφηκε στους επισκέπτες στα μουσεία της χώρας τον περασμένο Νοέμβριο 

    Αύξηση 16,6% καταγράφηκε στους επισκέπτες στα μουσεία της χώρας τον περασμένο Νοέμβριο σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022, καθώς και αύξηση των επισκεπτών ελεύθερης εισόδου κατά 11,8% και των εισπράξεων κατά 53,7%.

    Το 11μηνο παρατηρείται αύξηση, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, κατά 25,6% στους επισκέπτες των μουσείων, κατά 20,4% στους επισκέπτες ελεύθερης εισόδου και κατά 52,7% στις εισπράξεις.

    Σύμφωνα επίσης με την ΕΛΣΤΑΤ, στους αρχαιολογικούς χώρους τον Νοέμβριο 2023 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022, καταγράφεται αύξηση των επισκεπτών κατά 36,7%, αύξηση των επισκεπτών ελεύθερης εισόδου κατά 49,3% και αύξηση των εισπράξεων κατά 34%.

    Το 11μηνο, υπήρξε αύξηση κατά 22,5% στους επισκέπτες, κατά 17,7% στους επισκέπτες ελεύθερης εισόδου και κατά 24,6% στις εισπράξεις.

    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • 1ο Γυμνασίου Πύργου: Διδακτική Επίσκεψη των Μαθητών του στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πάτρας
    1ο Γυμνασίου Πύργου: Διδακτική Επίσκεψη των Μαθητών του στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πάτρας

    Στο πλαίσιο εμβάθυνσης της γνώσης τους στον πλούτο της ιστορίας, οι μαθητές της Γ Γυμνασίου του 1ου Γυμνασίου Πύργου πραγματοποίησαν μια εκπαιδευτική επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πάτρας. Η επίσκεψη αυτή αποτελεί μέρος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που προσφέρει το σχολείο, με σκοπό την ενίσχυση της μάθησης μέσω της πρακτικής εμπειρίας.

    Οι μαθητές, συνοδευόμενοι από τους καθηγητές τους,την κα. Αιμιλία Νικολακοπούλου, , την κα Φωτεινή Τσάμη, την κα. Γεωργία Δημητρουλοπούλου, την κα Μάγδα Αργυροπούλου και τον κ. Διονύσιο Μπακόπουλο είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τα αρχαιολογικά ευρήματα που φιλοξενεί το μουσείο, από την αρχαιότητα έως και την εποχή του Βυζαντίου. Με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών του μουσείου, οι μαθητές εξέτασαν αντικείμενα και εκθέματα που αφορούν στην καθημερινή ζωή, την τέχνη, τη θρησκεία και την πολιτική των αρχαίων πολιτισμών που είχαν επικρατήσει στην περιοχή.

    Μέσα από αυτήν την εμπειρία, οι μαθητές ανέπτυξαν την ικανότητα να αναλύουν και να ερμηνεύουν ιστορικά φαινόμενα, ενώ ενίσχυσαν τη συνεργατική τους διάθεση και την ικανότητα να εκτιμούν την πολιτισμική κληρονομιά του τόπου τους.

    Η διδακτική επίσκεψη αυτή αποτέλεσε έναν πολύτιμο πόρο εκπαίδευσης για τους μαθητές, προσφέροντας τους μια ουσιαστική επαφή με το παρελθόν και ενισχύοντας την ενδιαφέρον τους για τη μελέτη της ιστορίας.

    1o gumnasio mous patra 2

    1o gumnasio mous patra 3

    1o gumnasio mous patra 4

    (Δελτίο Τύπου)

  • Επιμορφωτικές δράσεις στη Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας
    Επιμορφωτικές δράσεις στη Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας

    Στο πλαίσιο αξιοποίησης του STEM Εργαστηρίου «Ντίνα Αιλιανού Τσίγκου» της Δημόσιας Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ανδρίτσαινας, υλοποιήθηκαν με μεγάλη επιτυχία δυο επιμορφωτικά σεμινάρια, στα οποία συμμετείχαν εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

    Το πρώτο πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά την Παρασκευή 1η Δεκεμβρίου 2023 σε συνεργασία με τις Συμβούλους Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών Ανατολικής Αττικής, κ. Ελένη Πασχαλίδου, κ. Χριστίνα Παπαγιαννίδου, κ. Αγνή Βίκη και κ. Αγαπούλα Ευθυμιοπούλου με θέμα: «Παιδί και Επικοινωνία»: Φιλαναγνωσία - STEM/STEAM Εκπαίδευση και ψηφιακή αφήγηση. Δημιουργικές και καινοτόμες δράσεις στο Νηπιαγωγείο».

    Το σεμινάριο παρακολούθησαν 120 νηπιαγωγοί της Ανατολικής Αττικής και αρχικά παρουσιάστηκε η ψηφιακή αφήγηση «Ένα παράξενο ταξίδι στο διάστημα» από την Υπεύθυνη των Εκπ/κών Προγραμμάτων της Δημόσιας Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ανδρίτσαινας Δρ Σταματία Κοτρέτσου. Στη συνέχεια ακολούθησε η παρουσίαση του εκπαιδευτικού προγράμματος φιλαναγνωσίας «Ταξίδι στη Βιβλιοχώρα της Δημόσιας Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ανδρίτσαινας», το οποίο υλοποιήθηκε κατά τη σχολική χρονιά 2022-2023 σε συνεργασία με το ΤΕΕΑΠΗ του Πανεπιστημίου Πατρών. Στην παρουσίαση συμμετείχαν η κ. Ευανθία Κοντογούρη ΠΕ03, ΜEd, Διευθύντρια 3ου ΓΕΛ Αιγάλεω και επιστημονική συνεργάτης της βιβλιοθήκης, η κ. Χριστίνα Πρίνου, Νηπιαγωγός του Νηπιαγωγείου Ζαχάρως, η κ. Αθανασία Βασιλοπούλου, Νηπιαγωγός του Νηπιαγωγείου Κρεστένων και η κ. Αθανασία Τσιόντζιου ΜEd, Νηπιαγωγός- Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Ανδρίτσαινας. Στο τέλος ακολούθησε συζήτηση και παρέμβαση του Αναπληρωτή Καθηγητή του ΤΕΕΑΠΗ του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Νεκτάριου Στελλάκη, ο οποίος τόνισε την αξία της καλλιέργειας της φιλαναγνωσίας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.

    Το δεύτερο επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «STEM/STEAM/STREAM Εκπαίδευση – Εφαρμογές Ρομποτικής και 3D εκτύπωσης» υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας και το 3ο Γενικό Λύκειο Αιγάλεω. Συντονίστρια του σεμιναρίου ήταν η Δρ Σταματία Κοτρέτσου, υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Δημόσιας Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ανδρίτσαινας και συντονίστρια του εργαστηρίου ρομποτικής η επιστημονική συνεργάτης της Βιβλιοθήκης κ. Ευανθία Κοντογούρη, MΕd, Διευθύντρια του 3ου Γενικού Λυκείου Αιγάλεω. Είχε διάρκεια σαράντα (40) ώρες και περιλάμβανε δια ζώσης συναντήσεις και μεικτό μοντέλο σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως επιμόρφωσης. Αναλυτικά: 24 ώρες δια ζώσης (εργαστήρια ρομποτικής), 4 ώρες διαδικτυακά (3D εκτύπωση, φιλοσοφία STEM/STEAM/STREAM εκπαίδευσης) και 12 ώρες για δημιουργία STEM/STEAM/STREAM διδακτικού σεναρίου.

    Συμμετείχαν Καθηγητές/τριες διαφόρων ειδικοτήτων, οι οποίοι επιμορφώθηκαν στην παρακάτω θεματολογία:

    1. Εφαρμογές ρομποτικής: «Εισαγωγή στη ρομποτική»: έννοια της λέξης «Ρομπότ», είδη και λειτουργία αισθητήρων. «Δημιουργώ ακολουθώντας οδηγίες»: δημιουργία κατασκευών με Lego-Boost Kit. «Βασικές αρχές λειτουργίας ενός ρομπότ Ι»: φόρτωση έτοιμου προγράμματος, πειραματισμός, αναγνώριση αισθητήρων, λειτουργία αισθητήρων. «Βασικές αρχές λειτουργίας ενός ρομπότ ΙΙ»: δημιουργία ρομποτικών κατασκευών και προγραμματισμός τους στο scratch. Τρόποι στροφής ρομπότ, χρήση αισθητήρων, ανταπόκριση (με στροφή, ήχο, εμπρόσθια και οπίσθια κίνηση) σε δεδομένα από αισθητήρες υπερήχων και χρώματος. «Arduino»: δημιουργία εικονικών κυκλωμάτων με χρήση Arduino στο Tinkercad και προσομοίωση της λειτουργίας τους. Κυκλώματα με χρήση Breadboard. Δημιουργία πραγματικών κυκλωμάτων με αντιστάσεις, leds, αισθητήρες, βομβητές κ.α. Φόρτωση κώδικα στο κύκλωμα. Πειραματισμός – τροποποιήσεις.
    2. Εφαρμογές 3D εκτύπωσης: «Βασικές αρχές και προγράμματα», «σχεδιασμός 3D αντικειμένων προς εκτύπωση».

    Γ) Η έννοια της STEM/STEAM/STREAM εκπαίδευσης: «Από τη Θεωρία στην πράξη», «παραδείγματα διδακτικών σεναρίων».

    Την ομάδα έργου πλαισίωσαν επιστημονικά και παιδαγωγικά οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης κ.κ. Χρήστος Δ. Φανίδης, PhD, Σ.Ε. ΠΕ04, Κωνσταντίνος Γιατράς, PhD, MEd, Σ.Ε. ΠΕ03 και Αθηνά Κοκκόρη, PhD, MSc, Σ.Ε ΠΕ86.

    Στην επιτυχή υλοποίηση του προγράμματος συνέβαλαν ουσιαστικά οι εθελοντές-επιστημονικοί συνεργάτες της βιβλιοθήκης κ.κ. Χρήστος Αλεξανδρόπουλος – Τεχνικός Η/Υ, Αλέξανδρος Μπριζόλης MSc – Απόφοιτος του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών κα Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πατρών, Μιχάλης Τερεζάκης – Υποψήφιος Διδάκτορας του Τμήματος Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πατρών και Υπεύθυνος της Λέσχης Ρομποτικής του Πανεπιστημίου και ο Σταύρος Γεράρδης, μαθητής Γενικού Λυκείου.

    Επίσης, οι υποδιευθυντές του 3ου Γενικού Λυκείου Αιγάλεω ο κ. Γεράρδης Νικόλαος, Καθηγητής Πληροφορικής και η κ. Κρέτση Γεωργία, Χημικός στήριξαν επιτυχώς τη διεξαγωγή των εργαστηρίων.

    Η Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ανδρίτσαινας ευχαριστεί θερμά τη Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας κ. Δήμητρα Μακρή PhD, MEd, MSc, τους Συμβούλους Εκπαίδευσης και όλους τους εθελοντές για την ουσιαστική συνδρομή τους στην επίτευξη του στόχου, την ολοκλήρωση του πιλοτικού επιμορφωτικού προγράμματος.

    epim draseis vivl andrits 2

    epim draseis vivl andrits 3

    epim draseis vivl andrits 4

    epim draseis vivl andrits 5

    (Δελτίο Τύπου)

Sites του Ομίλου

Αγ. Κυριακής 4 | Πύργος Ηλείας | Τηλ: 26210 30400 | Δημοσιογραφικό τμήμα: 6976 869414 | Εμπορικό Τμήμα: 6945 556212 | email: [email protected]

Μ.Η.Τ. 242102 | ΑΦΜ: 105224221 - ΔΟΥ Πύργου | Aρ.Γ.Ε.ΜΗ. 141319425000 | Ατομική Επιχείρηση | Ιδιοκτήτρια - διευθύντρια - διαχειρίστρια - δικαιούχος ονόματος τομέα: Δήμητρα Βέλμαχου | Διευθυντής σύνταξης: Γιάννης Σπυρούνης

Up & High Media & Productions

ilia live smallCopyright © 2011 - 2024 Ηλεία Live!.
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Μέλος του 
Μητρώο ΜΗ

Τσουκαλάς